Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 Strada,Factory si Trail din 2005


Kristian K
 Share

Postări Recomandate

Faina mobra,dar nu cred ca se va tine dupa tine pe ofroad...probabil plimbarile in familie vor fi pe sosea. Multumesc baieti,daca e ok din punct de vedere tehnic va fi a mea.Cristi am sa te sun maine daca mi se pare ceva suspect MS!



In sfarsit am intrat in grupul vostru,am cumparat o este exact ca in poze estetic, acum tehnic cat ma pricep la rece a pornit bine nu bate dar nivelul de ulei dupa ce am oprit o si sa racit e sub min,doar la tamburuc cca 6mm atinge joja in ulei,proprietarul a zis ca a facut sub 2000km de la schimb, eu sper sa nu pape ulei,fum nu scoate trage bine... Acum nu stiu ce ulei e in motor eu am acas niste Castrol 5w40 de la masina sa l completez? ms!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Faina mobra,dar nu cred ca se va tine dupa tine pe ofroad...probabil plimbarile in familie vor fi pe sosea. Multumesc baieti,daca e ok din punct de vedere tehnic va fi a mea.Cristi am sa te sun maine daca mi se pare ceva suspect MS!

 

In sfarsit am intrat in grupul vostru,am cumparat o este exact ca in poze estetic, acum tehnic cat ma pricep la rece a pornit bine nu bate dar nivelul de ulei dupa ce am oprit o si sa racit e sub min,doar la tamburuc cca 6mm atinge joja in ulei,proprietarul a zis ca a facut sub 2000km de la schimb, eu sper sa nu pape ulei,fum nu scoate trage bine... Acum nu stiu ce ulei e in motor eu am acas niste Castrol 5w40 de la masina sa l completez? ms!

NU FACE GRESEALA ASTA!!! :nono:

 

Iti recomand ulei Motul 5100,10W 40(semisintetic)si filtru de ulei Hiflo 145 sau Champion COF 045.Scoate filtrul de aer si sufla-l cu compresorul de aer!Daca e imbacsit si dupa ce-l sufli,comanda altul!Nu vei gasi decat pe original!

Normal ar trebui sa verifici cat de bune proprietati are lichidul de frana fata si spate(recomand lichidul de frana Motul sau Ate de la DOT 4 in sus),verifica si antigelul(recomand XT cehesc,cel de culoare verde pentru blocuri de aluminiu).

Relantiul trebuie sa fie minim 1400,max 1500 cu motorul cald la 3 linii pe indicatorul de temperatura.Ai o poza de unde sa reglezi relantiul,dupa ce dai jos saua.

 

Iar pentru o destindere,recomand sa vizionati:

http://www.youtube.com/watch?v=ZPRt6Tt6RyM

 

De la link-ul astalalt,se poate viziona schimbarea uleiului si a filtrului!

post-41801-0-52903900-1384972297_thumb.jpg

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina mobra,dar nu cred ca se va tine dupa tine pe ofroad...probabil plimbarile in familie vor fi pe sosea. Multumesc baieti,daca e ok din punct de vedere tehnic va fi a mea.Cristi am sa te sun maine daca mi se pare ceva suspect MS!

 

In sfarsit am intrat in grupul vostru,am cumparat o este exact ca in poze estetic, acum tehnic cat ma pricep la rece a pornit bine nu bate dar nivelul de ulei dupa ce am oprit o si sa racit e sub min,doar la tamburuc cca 6mm atinge joja in ulei,proprietarul a zis ca a facut sub 2000km de la schimb, eu sper sa nu pape ulei,fum nu scoate trage bine... Acum nu stiu ce ulei e in motor eu am acas niste Castrol 5w40 de la masina sa l completez? ms!

 

NU pune ulei de masina si nici nu completa cu el. Daca nici fostul proprietar nu mai stie ce ulei a pus mai bine schimba-l + filtrul.

 

 

Felicitari pentru noua achizitie si bine ai venit !!!

 

Uleiul de motocicleta intra in contact cu partea de motor, cu interiorul cutiei de viteze dar si cu ambreiajul, astfel el trebuie sa le lubrifieze dar in asa fel incat ambreiajul sa nu patineze. La masina uleiul lubrifiaza doar interiorul motorului, cutia de viteza e inchisa si are ulei separat iar ambreiajul e de tip uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-80139-0-87482600-1385009058_thumb.jpgpost-80139-0-28391800-1385009074_thumb.jpgpost-80139-0-86770900-1385009101_thumb.jpgpost-80139-0-45008100-1385009115_thumb.jpgOk MS! Momentan am ramas lefter,cred ca numai la primavara am sa l inscriu .Are ceva daca l mai pornesc asa sau mai bine iau 1l de ulei 4T de completat c am cat lipseste de la baza jojei pana la nivel? Are indicator in bord de avertizare?Oare daca i fac fiscalul la primarie {fisa inmatriculare} pot sa l inscriu in primavara la politie cand fac identificare si asigurare?Am inteles ca atestatul fiscal al vechiului proprietar e valabil 1 luna ,o sa intampin greutati la politie?MS!

Editat de emilvef
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga-l la Finante in 30 de zile,asta e important.Transcrierea la militie o faci mai incolo,caci va trebui sa mergi la RAR sa faci identificarea si apoi cu asigurare valabila si hartiile ca ai alocat-o la Finante,mergi la militie sa o transcrii pe numele tau.

 

NU il porni cu ulei sub minim!Cauta la cineva un ulei de 4T(4 timpi)pentru motocicleta,semisintetic cred ca e ok si completeaza la rece(inainte de a-l porni)pana ai ulei intre minim si maxim(de preferat pe maxim)pe joja de ulei!ABIA apoi il mai pornesti!

 

BINE AI VENIT PRINTRE APRILISTI SI DIN PARTEA MEA! :hug: :peace:



NU pune ulei de masina si nici nu completa cu el. Daca nici fostul proprietar nu mai stie ce ulei a pus mai bine schimba-l + filtrul.

 

 

Felicitari pentru noua achizitie si bine ai venit !!!



Uleiul de motocicleta intra in contact cu partea de motor, cu interiorul cutiei de viteze dar si cu ambreiajul, astfel el trebuie sa le lubrifieze dar in asa fel incat ambreiajul sa nu patineze. La masina uleiul lubrifiaza doar interiorul motorului, cutia de viteza e inchisa si are ulei separat iar ambreiajul e de tip uscat.

Corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MULTUMESC BAIETI! Am facut rost de Mobil semisint.4t dar am vazut ca cu motorul cald e nivel peste max , cu motorul rece deabia atinge5mm joja dupa cei dau o cheie nu mai atinge joja in ulei mers max 2 min ,toate nivelele controlate cu joja filetata,sa completez sau nu?La primavara o sa l schimb oricum.La voi tot asa mare e diferenta?......Binenteles ca nu m am abtinut sa nu dau o tura ... mi se pare greu de condus la viteze mici ,mi a amortit mana pe acceleratie cat de tare am strans o . Ca impresii c am vibreaza carena de la far si pozitia pe sa mi se pare mai comoda daca stau mai in spate ,am acces la pedale mai usor .


Editat de emilvef
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

MULTUMESC BAIETI! Am facut rost de Mobil semisint.4t dar am vazut ca cu motorul cald e nivel peste max , cu motorul rece deabia atinge5mm joja dupa cei dau o cheie nu mai atinge joja in ulei mers max 2 min ,toate nivelele controlate cu joja filetata,sa completez sau nu?La primavara o sa l schimb oricum.La voi tot asa mare e diferenta?......Binenteles ca nu m am abtinut sa nu dau o tura ... mi se pare greu de condus la viteze mici ,mi a amortit mana pe acceleratie cat de tare am strans o . Ca impresii c am vibreaza carena de la far si pozitia pe sa mi se pare mai comoda daca stau mai in spate ,am acces la pedale mai usor .

Eu zic sa-l lasi asa pana la primavara si abia atunci sa-l schimbi!Se pare ca e greu de condus,ca doar nu e scuterul cu care esti invatat,de acolo "greutatea" de a-l conduce!Lasa prejudecatile si ia-l ca atare!La toti vibreaza fata si semnalizatoarele in relantiu,caci e monopiston destul de mare(659 cmc)!

E ok raportul pret-calitate,crede-ma! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

MULTUMESC BAIETI! Am facut rost de Mobil semisint.4t dar am vazut ca cu motorul cald e nivel peste max , cu motorul rece deabia atinge5mm joja dupa cei dau o cheie nu mai atinge joja in ulei mers max 2 min ,toate nivelele controlate cu joja filetata,sa completez sau nu?La primavara o sa l schimb oricum.La voi tot asa mare e diferenta?......Binenteles ca nu m am abtinut sa nu dau o tura ... mi se pare greu de condus la viteze mici ,mi a amortit mana pe acceleratie cat de tare am strans o . Ca impresii c am vibreaza carena de la far si pozitia pe sa mi se pare mai comoda daca stau mai in spate ,am acces la pedale mai usor .

macar la tine a fost trecerea de la scuter care batea spre 90kg pe cand eu am trecut de la bicicleta care avea aproape 14kg.:-)

nu se dilata dar dupa ce a functionat motorul uleiul a fost agitat in rezervorul ala si a sarit si mai sus pe gradatia capacului si cand il scoti si te uiti pe el pare mai mult. O citire corecta a uleiului sa face cu motorul rece, cu moto pe o suprafata dreapta, moto sa nu fie lasata pe cric, scoti capacul, stergi gradatia de uleiul existent, pui capacul inapoi si dupa aia il scoti si citesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e,uleiul se verifica la rece inainte sa pornesti Aprilica.Acea citire e valabila!

Deci ar trebui sa-l completezi sa fie pana la maxim.Dupa ce motorul porneste,pompa de ulei incepe sa bage presiune,astfel uleiul urca din motor inapoi in rezervor si apoi coboara in motor,pentru ungere.

 

@Emilvef,cantitatea totala de ulei ce intra in motor(cu tot cu filtru de ulei)este de 2,7 litri,nu 3 litri.Nu baga mai mult de atat ,caci risti sa deteriorezi garniturile motorului!

Faina poza de la avatar!

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc baieti,am sa completez cu ulei iar la primavara l schimb.



Va rog propun un experiment : controlati uleiul inainte de a porni aprilica,porniti o si lasati o cca 1 min sa mearga motorul ,opriti l si controlati joja imediat dupa ce l ati oprit .Ve ti vedea ce mult scade nivelul . Astept sa vad daca si la voi e tot asa mare diferenta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu fac experimente,eu respect indicatiile producatorului.

 

Experiment concret:am bagat la rece inainte sa pornesc Beta neveste-mii cam 450 ml de ulei ca sa apara pe joja si de fapt nivelul se masoara imediat dupa ce am oprit motorul!A trebuit sa scot afara surplusul de ulei!Cu alte cuvinte ulei bun de aruncat la gunoi,ca doar am mai cumparat un litru ca sa fac completarea!!!

 

Eu iti recomand sa citesti manualul producatorului.Daca nu-l ai,il trimit eu! :peace:

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La pagina 112 scrie taman invers de cum ziceti voi ,adica se ia in considerare nivel la cald si ca la rece poate fi sub min. Daca ai avea vreunul in Romana as fi recunoscator:

ENGINE OIL LEVEL MUST BE

CHECKED WHEN THE ENGINE IS

WARM.

IF YOU CHECK LEVEL WHEN THE ENGINE

IS COLD, OIL LEVEL COULD

TEMPORARILY DROP BELOW THE

"MIN" MARK.

THIS SHOULD NOT BE CONSIDERED

A PROBLEM PROVIDED THAT THE

ALARM WARNING LIGHT AND THE

ENGINE OIL PRESSURE ICON ON THE

DISPLAY DO NOT TURN ON SIMULTANEOUSLY.

CAUTION

DO NOT LET THE ENGINE IDLE WITH

THE VEHICLE AT STANDSTILL TO

WARM UP THE ENGINE AND OBTAIN

 

 

vin si eu cu un engine repair manual in caz ca ...desi nu o sa fie cazul :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Emil,nu ma mai lua in cosideratie! :peace:

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba imi multumesti anticipat!

NU exista manual in ROMANA!Eu am tradus si adaptat!

Aprilica mea merge brici dupa propria mea traducere! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca eu verific uleiul pe joja la rece si nu il las sa fie sub minim!!!

Fara suparare,eu asta fac! :peace:

Emile,tu ia masura care o crezi de cuviinta!Eu am golit motorul de ulei de tot si am bagat 2,7 l cu tot cu filtru!

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar in manual scrie clar ca se incalzeste motorul 15 km, se opreste se baga joja fara a o infileta si se ia nivelul fara a depasi max . Mai citeste odata de la pag 112 la 114 in manualul postat de Gabi si revin o cu concluzia...Hai sa informam corect! Am sa ma lamuresc numai cand voi baga cu mana mea 2,7 l ulei dar acu ...

Editat de emilvef
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este putin ciudat pentru ca teoretic dupa ce a functionat motorul ramane ulei pe piesele din interior si atunci nivelul poate sa fie mai mic. Pe de alta parte noi nu avem baie de ulei ca tot uleiul sa fie la un loc, ci avem rezervor iar dupa oprirea motorului nu cred ca mai urca ulei inapoi in rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man ,tu ai citit manualul? Dealtfel nici eu nu inteleg fenomenul , dar fa experimentul cu cateva posturi mai sus sa vedem daca e la fel si la tine ,mai ma linistesc si eu..

Editat de emilvef
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da am citit in manual si am citit si aici

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?211692-Dry-sumps-and-oil-check&highlight=oil+check si se pare ca este o procedura

 

diferita de a verifica uleiul la motoarele fara baie de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 Strada,Factory si Trail din 2005
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...