Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Räikkönen (inapoi) la Ferrari in 2014.

 

Cu o mutare disperata datorata lipsei de competitivitate din ultimele sezoane, italienii renunta dupa apropae 20 de ani la politica leader-ului de echipa. Il aduc inapoi pe cel pe care l-au platit in 2010 sa stea acasa, dar care, paradoxal este si ultimul pilot care le-a adus un titlu, acum 6 ani.

 

Abia astept sa vad cum ii sare Alfonso la gat lui Kimi, si cum isi va da aere de victima cand va fi batut de co-echipierul lui. Mai mult, aceasta miscare elibereaza un loc la Lotus - loc ce ii va reveni probabil lui Nico Hülkenberg. Nu e inca o echipa de top, dar dou-ul de la Ferrari nu cred ca va rezista mult.

 

Faina poza,nu cred ca vor mai fi asa zambareti cand vor fi coechipieri.Pacat ca nu mere Hulkenberg la Ferrari totusi.Eh,si Lotus e o echipa ff buna.Este bine insa ca au scapat de Massa,omul nu mai are nici o treaba.

Intr-adevar,cei de la Ferrari sunt haiosi,il iau din nou pe cel pe care l-au platit sa stea acasa dupa ce le-a adus un titlu.Exista o vorba veche in in F1 - formula castigatoare nu se schimba - dar cei de la Ferrari nu prea au pus-o in aplicare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lotus depinde foarte mult de implicarea (mai mult sau mai putin oficiala) a celor de la Renault pentru 2014. Fara o implicare activa a francezilor si mai ales fara banii lor, nu o sa le fie prea bine la anul. Au avut probleme pana si cu plata slariului lui Kimi. Pe de alta parte, cei de la Renault s-au aratat dezamagiti de expunerea slaba pe care au avut-o cu RedBull in ultimii ani: pana la urma au castigat (ca motoristi) ultimele 3 campionate si se pregatesc de al 4-lea. Incepand cu 2013 au decis sa apropie numele de "Infiniti" (strategie comuna de marketting Renault-Nissan) de echipa RedBull, deci (re)apropierea brand-ului Renault de echipa Lotus ar avea sens.

Lorus au reusit anul asta sa faca o masina care este foarte delicata cu gumele. Majoritatea rezultatelor bune pe care le-au avut s-au datorat unei strategii cu o oprire la standuri mai putin decat au efectutat Merc, Ferrari sau RedBull. La viteza pura si la aerodinamica stau prost. La anul, aerodinamica si motoarele vor juca un rol primordial.



Edit: reactia superba a celor de la Lotus dupa oficializarea mutarii lui Kimi la Ferrari.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alonso nu mai alearga dupa titluri F1. S-a apucat de manageriat echipa de ProTour ciclism. Poate asa mai are vreo sansa la un titlu ravnit.

Ferrari a mirosit si l-au luat pe Kimi. Mai bine asa. :)

Traiesti?? :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Comentariu sublim la adresa acestui clip [jalopnik.com]:

 

How Red Bull Racing F1 cars are actually made:

1. A pentagram is drawn by Newey on the wind tunnel's floor with Red Bull, the lights are turned out, and Infiniti logo candles are lit.
2. All of the engineers gather around the pentagram in Red Bull officially licensed cult robes holding laptops with CAD and aero simulation software.
3. Vettel leads a young bull into the middle of the pentagram
4. Newey takes out a golden stylus and carves out the outline of the car in the bull's skin
5. Horner leads the group in a chant, "Multi twenty ooooooonnnnnnneeeeeee, Multi twenty ooooooonnnnnnneeeeeee, Multi twenty ooooooonnnnnnneeeeeee."
6. The wind tunnel starts up by itself as the chant gets louder and faster.
7. A torrent of money is blasted at the bull by the wind tunnel
8. The bull lets out a frightening howl as there is suddenly a blinding flash
9. Everything goes dark and silent, Newey proclaims, "It. Is. Done."
10. The lights come up, and there in the middle of the pentagram, where the bull just moments before stood, sits the new F1 car.
Meanwhile at Marussia:

ku-xlarge.gif

Alonso nu mai alearga dupa titluri F1. S-a apucat de manageriat echipa de ProTour ciclism. Poate asa mai are vreo sansa la un titlu ravnit.

Ferrari a mirosit si l-au luat pe Kimi. Mai bine asa. :)

Kimi a fost adus la Ferrari ca sa aduca rezultate. Urgent. Au nevoie macar de titlul la constructori.

E un foc de paie (interesant) care va dura 1 sau 2 ani. Dupa care, cum a zis si Mark Webber, Ferrari vor dori sa puna mana pe Vettel. Pana atunci:

 

9279530981975172169.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

 

Doar japonezii puteau sa faca asa ceva :)

_________________________________

 

Weekend-ul asta avem Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix - circuitul stradal Marina Bay, noaptea. Un loc superb. Programul cu ora Romaniei e urmatorul:

 

Practice 1 - 13:00 (vineri)

Practice 2 - 16:30 (vineri)

Practice 3 - 13:00 (sambata)

Qualifying - 16:00 (sambata)

Race - 15:00 (duminica)

 

 

Cei de la McLaren se pare ca il vor pe Alonso incepand cu anul viitor. Au vorbit despre asta comentatorii pe Digisport, si e destul de interesant subiectul.

Edit: totusi, Alonso ramane la Ferrari, chiar daca cei de la Mclaren l-ar fi dorit pe spaniol.

________________________________________________________________________________________________________________________

 

Duminica - 22 septembrie:

 

Inca o cursa castigata de Vettel. Parea dintr-o alta competitie omu'... in cateva tururi era deja la 9 secunde fata de urmatorul clasat. La fel si dupa safetycar. E masina lui cea mai buna de pe grila? este. Dar si el e "extraterestru". Merge perfect, ma uitam la turul din calificari de poleposition si parca era programat pe calculator. Incredibil.

 

Webber saracul a avut probleme in ultimele tururi. A fost anuntat sa schimbe vitezele mai devreme (short shift) in toate treptele, dupa care a inceput sa scoata fum, iar in ultimul tur a luat foc :( . Din pacate, cei de la Digi n-au mai putut sa ramana in direct fiindca incepea meciul vietii dintre Botosani si Steaua, si n-am mai vazut si partea in care Alonso l-a luat pe Webber la ocazie, motiv pentru care australianul o sa fie penalizat cu 10 pozitii pe grila la urmatoarea etapa, fiindca e la a 3-a mustrare. Sursa: http://www.formula1.com/news/headlines/2013/9/15012.html

 

In principiu, cursa a fost ok. Era de asteptat sa nu se intample mare lucru pe acest circuit, dar in ultimele tururi chiar a fost spectacol. Alonso si Kimi n-au mai intrat la boxe pentru inca un schimb de pneuri, si se pare ca au avut de castigat cu aceasta strategie. Chiar nu ma asteptam sa prinda podiumul Kimi (cu plecare de pe locul 13 - ce-i drept, a avut si ceva noroc). La polul opus, cu foarte mult ghinion, Webber si Grosjean.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cursa cam plictisitoare, batalia pentru locul 1 nu a existat. Superioritatea Vettel/RedBull s-a vazut cel mai bine imediat dupa perioada de SafetyCar: in 9 ture, Vettel a pus 20sec intre el si Rosberg. Webber a dezamagit (tinand cont de ce a facut Vettel cu aceeasi masina), chiar daca abandonul nu a fost vina lui. Ceea ce nu se poate spune despre inlocuitorul lui la anul, Ricciardo care a bagat-o in zid singur si nefortat de nimeni. Di Resta este la a doua cursa la rand cu "poc", chiar daca acum sustine ca nu a fost vina lui. Alonso a avut iarasi un start incredibil care i-a permis sa castige 4 locuri dintr-un foc, Hülkenberg a reusit sa-si aduca Sauber-ul iar in puncte, iar Kimi ne-a oferit (iar) depasirea cursei (vs. Button, pe exterior).

Capionatul 2013 s-a cam terminat: Vettel se pregateste sa intre intr-un club foarte select, din care mai fac parte doar Schumacher, Fangio si Prost (si asta la 26 de ani...), iar RedBull este aproape imposibil de prins la constructori - pana si Ferrari si-a mutat 99% din resurse pe 2014. Interesul se muta spre:
-- bataia pentru locul 2 la piloti, cu Kimi, Alonso si Hamilton
-- locul 2 la echipe (Ferrari vs. Merc)
-- locul 5 la echipe (McMerc vs. Force India).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Edit: reactia superba a celor de la Lotus dupa oficializarea mutarii lui Kimi la Ferrari.

 

Îi plătesc salariul acum ? :D

 

n-am mai vazut si partea in care Alonso l-a luat pe Webber la ocazie, motiv pentru care australianul o sa fie penalizat cu 10 pozitii pe grila la urmatoarea etapa, fiindca e la a 3-a mustrare.

 

Weber l-a oprit pe Alonso în mijlocul drumului într-un viraj şi atît Hamilton cît şi Roseberg au evitat în ultima clipă un accident. Acesta este motivul penalizării (au fost penalizaţi amîndoi dar Weber avea deja două cartonaşe).

 

 

http://www.crash.net/f1/news/196106/1/why_webber_alonso_were_reprimanded.html

 

* * *

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îi plătesc salariul acum ? :D

 

Conteaza mai putin. Lotus si-a incalcat contractul, iar Kimi poate sta pe bara (la bar) pana la sfarsitul sezonului daca are chef.

 

Weber l-a oprit pe Alonso în mijlocul drumului într-un viraj şi atît Hamilton cît şi Roseberg au evitat în ultima clipă un accident. Acesta este motivul penalizării (au fost penalizaţi amîndoi dar Weber avea deja două cartonaşe).

 

Hamilton cred ca l-a vazut, plus ca era pe exterior. Rosberg a venit pe interior si am impresia ca l-a evitat chiar in extremis.

 

 

No Comment. Everybody loves Kimi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda ... e un soi de Rossi

 

 

 

Ca talent? Foarte posibil.

Ca om, cred ca sunt diferiti. Rossi pune foarte mult accent pe imaginea lui. Poate ca ii place, poate ca trebuie (aproape de jumatate din castiguri le are din sponsorizari), poate ambele. Kimi este cat se poate de dezinteresat de media si de imaginea pe care o are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact.Si acest lucru face ca media (si noi cu ea) sa fie si mai interesata de el.

Ca talent,mi se pare ca este pe aceeiasi treapta cu cei mai buni piloti de F1 (ii includ aici si pe cei retrasi din activitati) - lucru pe care nu pot sa-l spun despre Vettel.Ceea ce e haios e ca are atata talent incat pare ca nici nu trebuie sa se chinuie.

 

 

Campionatul 2013 s-a cam terminat: Vettel se pregateste sa intre intr-un club foarte select, din care mai fac parte doar Schumacher, Fangio si Prost (si asta la 26 de ani...), iar RedBull este aproape imposibil de prins la constructori - pana si Ferrari si-a mutat 99% din resurse pe 2014. Interesul se muta spre:
-- bataia pentru locul 2 la piloti, cu Kimi, Alonso si Hamilton
-- locul 2 la echipe (Ferrari vs. Merc)
-- locul 5 la echipe (McMerc vs. Force India).

 

Da,intr-adevar campionatul 2013 e pa,nu mai are nimeni cum sa se apropie de Vettel.Da,matematic se mai poate,dar real,Vettel e campion.Lucru care nu poate decat sa ma intristeze.Dar asta e,cum a luat Button 2? campionate pe moka,la fel ia si baiatul asta vreo 3 pe moka.Oricum,ca si nivel al pilotajului e mult peste Button,macar atat.

Sper ca in 2014 sa vedem cu totul altceva decat RedBull si Vettel.Sper sa-i vedem pe cei de la Ferrari la scandal :D

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmarit (din nou) aseara emisiunea TopGear cu Vettel. Chiar e super episodul ala. Si se vede clar perfectiunea din mintea lui, in momentul in care e pus sa faca turul ala de circuit cu masina obisnuita... incepe si intreaba daca are voie sa faca unele schimbari la masina (macar presiunea in anvelope), doar doar sa stoarca un strop de performanta si de acolo.

 

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact.Si acest lucru face ca media (si noi cu ea) sa fie si mai interesata de el.

Ca talent,mi se pare ca este pe aceeiasi treapta cu cei mai buni piloti de F1 (ii includ aici si pe cei retrasi din activitati) - lucru pe care nu pot sa-l spun despre Vettel.Ceea ce e haios e ca are atata talent incatpare ca nici nu trebuie sa se chinuie.

Ti se pare ca Vettel nu s-a chinuit si-a intrebuintat talentul anul trecut?

La inceputul sezonului RedBull nu avea nici pe departe cea mai buna masina. Ferrari si McLaren aveau cele mai bune package-uri, ceea ce i-a permis dealtfel lui Alonso sa se detaseze la aproape 50 de puncte in clasament. In a 2-a parte a sezonului, Vettel a recuperat acele 50 de puncte in cateva curse. Adevarat, a profitat si de abandonul lui Alonso la Spa, cauzat de Grosjean (pe cel de la Suzuka nu-l pun la socoteala, acolo a avut cel putin 50% vina) iar RedBull a recuperat deficitul de performanta si a revenit la nivel cu Ferrari (McLaren a avut cea mai buna masina pe sfarsit de sezon), dar trebuie sa-ti amintesti cursele din Abu Dhabi si Brazilia: in prima a plecat de la standuri si a terminat pe 3, iar in cea de-a doua a reusit sa termine pe locul 6 cu o masina avariata in virajul 3 al cursei (moment in care s-a regasit si ultimul). Daca nici in aceste doua situatii nu si-a arata stofa, probabil ca nu va reusi sa te conviga de faptul ca e un mare campion nici daca ia un campionat cu Marussia.

 

Da,intr-adevar campionatul 2013 e pa,nu mai are nimeni cum sa se apropie de Vettel.Da,matematic se mai poate,dar real,Vettel e campion.Lucru care nu poate decat sa ma intristeze.Dar asta e,cum a luat Button 2? campionate pe moka,la fel ia si baiatul asta vreo 3 pe moka.Oricum,ca si nivel al pilotajului e mult peste Button,macar atat.

Sper ca in 2014 sa vedem cu totul altceva decat RedBull si Vettel.Sper sa-i vedem pe cei de la Ferrari la scandal :D

 

Button a luat doar un campionat.

Sunt sanse mari ca jocul sa se schimbe in 2014. Am subliniat cele mai importante schimbari:

 

--Front wing reduced front 1800mm to 1650mm wide

--Nose tip centered at 185mm high

--Front Bulkhead maximum height 525mm

--Chassis height maximum 625mm

--Engines now 1.6l V6 turbo, direct injection, fuel flow limited, 15.000 max RPM

--Energy Recovery systems to add +150hp from Kinetic and Turbo harvesting

--Race Fuel limited to 100kg (+1L for sampling)

--Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season

--Single central exhaust pipe exiting 17-18.5cm behind rear axle line and 300-525mm high

--Last 150mm of tail pipe must point 5 degrees upwards

--No bodywork behind the tail pipe axis

--No lower beam wing

--Space still allowed for Y75 winglet (monkey seat)

--Top rear wing a little shallower

--Minimum weight increased from 650 to 690Kg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ala discutabil. A avut un avantaj tehnic urias in acel an, avantaj care a disparut ca prin farmec anul urmator.

 

A disparut pentru ca s-a dat liber la folosit diffuser-ul (nu cunosc traducerea in romana) cu etaje. A fost o idee geniala a inginerilor de la Brawn GP (Honda) care nu a putut fi adaptata in 2009 pe celelalte masini. In 2010, toate masinile au fost concepute si desenate in jurul acestui element aerodinamic, iar avantajul celor de la Brawn (devenita Mercedes GP) a fost anulat.

In ceea ce priveste pilotul, cea mai buna comparatie ramane cea facuta cu co-echipierul. Iar Button a surclasat clar un pilot solid (chiar daca nu sclipitor), cu multa experienta: Barrichello.

 

Nu imi vine in minte niciun pilot de F1 care sa fi castigat titlul pe nedrept sau nemeritat. Pana si cel castigat de Hamilton in 2008, pe ultimii metrii si doar prin bunavointa lui Glock care l-a lasat pur si simplu sa treaca. Pot sa spun ca a meritat titlul mai mult decat Massa - si nu sunt fan Hamilton, ba din contra.

 

Cum si-a incarcat Lotus contractul?

 

Nu l-au platit la timp si in integralitate.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti se pare ca Vettel nu s-a chinuit si-a intrebuintat talentul anul trecut?

La inceputul sezonului RedBull nu avea nici pe departe cea mai buna masina. Ferrari si McLaren aveau cele mai bune package-uri, ceea ce i-a permis dealtfel lui Alonso sa se detaseze la aproape 50 de puncte in clasament. In a 2-a parte a sezonului, Vettel a recuperat acele 50 de puncte in cateva curse. Adevarat, a profitat si de abandonul lui Alonso la Spa, cauzat de Grosjean (pe cel de la Suzuka nu-l pun la socoteala, acolo a avut cel putin 50% vina) iar RedBull a recuperat deficitul de performanta si a revenit la nivel cu Ferrari (McLaren a avut cea mai buna masina pe sfarsit de sezon), dar trebuie sa-ti amintesti cursele din Abu Dhabi si Brazilia: in prima a plecat de la standuri si a terminat pe 3, iar in cea de-a doua a reusit sa termine pe locul 6 cu o masina avariata in virajul 3 al cursei (moment in care s-a regasit si ultimul). Daca nici in aceste doua situatii nu si-a arata stofa, probabil ca nu va reusi sa te conviga de faptul ca e un mare campion nici daca ia un campionat cu Marussia.

 

Nu mai tin minte asa la detaliu cursele ca tine

Pt campionatul de anul trecut,da,Vettel a trebuit sa lupte,corect.Si Ferrari a fost pe final de sezon in asa o forma proasta...

Nu am zis niciodata ca Vettel nu are stofa de campion mondial.Vettel e un pilot f bun si foarte metodic (stilul Schumacher).Dar 4 titluri?Sa fim seriosi.

Si Schumacher a ucis efectiv concurenta cu titluri luate de pe la jum sezonului,dar pe ala,desi ma plictisea ingrozitor,nu aveai cum sa te superi.Pt ca stiai ca sub strategie,sub acea pregatire la sutime pt a depasi la boxe,etc,sub toate acele strategii si manevre,se afla un campion incercat.Pt ca Schumacher cand a venit in F1 a venit la Jordan,echiap al carui mare atu era ca aducea fete cu tzatze mari in paddock.Si s-a batut cu toti granzii din F1,inclusiv Senna,si inainte de era Ferrari a luat 2 titluri cu Benetton,care nu era o mare echipa.

Vettel?Nu.Vettel nu s-a batut cu nimeni.A fost tinut in brate inca de la debut,a venit la o echipa cu fonduri aproape nelimitate,iar cand in acea echipa a venit si Newey,totul a devenit perfect.No stres.

S-a vazut ff bine chiar anul trecut ce stofa de campion are Vettel.In primul moment in care nu a mai avut un avantaj tehnic solid a inceput sa scartaie.Scurt.

Spre deosebire de Alonso,care nush cum draq reusea sa faca ceva mai ales pe sf de sezon cu acea masina.

Ca si "raw talent" nu il vad pe Vettel in primii 3 (Kimi,Alonso,Hamilton).Il vad undeva pe aceeiasi treapta cu Rosberg.Numai ca spre deosebire de Rosberg,el a nimerit la o echipa extraordinara.Pt RedBull ca echipa,jos palaria.

La Ferrari,Domenicalli mi se pare sub-mediocru,la Mercedes,pe Brawn il vad ca pe un inginer,nu ca pe un sef de echipa.Ar trebui sa se faca clara distinctia intre inginer si manager,sunt 2 lucruri total diferite.

De aia m-as fi bucurat daca venea Kimi la Redbull,am fi putut face o comparatie obiectiva intre 2 campioni pe masini identice si am fi vazut cine este mai bun.Asta era frumos de vazut : fata-n fata,cu aceeiasi masina,cine e mai bun?Tu ai paria pe Vettel? Ca eu nu,desi e mai "bun" cu 3 titluri mondiale decat Kimi :smoke:

Mare pacat.Am inteles ca managerul lui Kimi s-ar fi inteles pe toate punctele in afara de salariul acestuia,mare pacat.Si Kimi nebun.N-as fi ratat ocazia in locul lui.

Ar fi fost priceless (vorba reclamei) sa vezi un Vettel timorat urland in radio "tell him to let me pass" .Stau numa si ma gandesc ce replica ar fi avut Kimi la comentariile alea de copil razgaiat ale "campionului". :lool:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am devenit fan Raikkonen :)

 

Boullier : “You have to decide where you want to spend your money. Our suppliers and key people who develop the car were our priority - maybe not Kimi. But Kimi was in a similar position last year and it was all settled by the end of the year. And Genii had the plan to do the same this year.”




A disparut pentru ca s-a dat liber la folosit diffuser-ul (nu cunosc traducerea in romana) cu etaje. A fost o idee geniala a inginerilor de la Brawn GP (Honda) care nu a putut fi adaptata in 2009 pe celelalte masini.

 

A fost un soi de furt al caciulii, dar a tinut destul de mult ca sa iasa campioni in 2009. Au speculat o hiba din regulamentul tehnic odata cu modificarea radicala a acestuia. A fost un soi de smecherie astfel incit Honda, care nu mai mirosise o victorie de cind au revenit in F1 au inceput sa domine categoric campionatul (in prima jumatate pina s-au miscat si ceilalti)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...) Si s-a batut cu toti granzii din F1,inclusiv Senna,si inainte de era Ferrari a luat 2 titluri cu Benetton,care nu era o mare echipa.

De acord. Dealtfel lumea uita ca, inainte de cursa de la Imola (a 3-a a sezonului) unde a murit, Senna avea 2 abandonuri la activ, iar Schumacher 2 victorii. Schumacher ar fi castigat cel mai probabil campionatul chiar daca Senna nu murea. Dar asta e alta poveste.

 

In schimb, nu iti dau dreptate cu echipa Benetton: in '94, masina lor era atat de buna si de dominanta incat au fost suspectati ca folosesc o suspensie activa, utilizata pana in '93 dar care a fost declarata ilegala incepand cu sezonul 1994. Mai mult, la Benetton, Schumacher a fost inconjurat de o echipa exceptionala de ingineri (Ross Brawn, Nigel Stepney, Rory Byrne si Nicholas Tombazis) care ulterior l-au urmat in corpore la Ferrari in '96, si al carei aport a fost decisiv in dominatia 2000-2004 a cuplului Schum-Ferrari. Poti sa spui orice, dar nu ca Schumacher nu a avut masina/echipa buna in '94-'95.

 

Vettel nu s-a batut cu nimeni.A fost tinut in brate inca de la debut,a venit la o echipa cu fonduri aproape nelimitate,iar cand in acea echipa a venit si Newey,totul a devenit perfect.No stres.

 

Din nou, nu pot sa iti dau dreptate. In primul rand, Newey a venit la Red Bull in 2006. A avut nevoie de 4 ani pentru a face prima masina cu adevarat dominanta.

 

Apoi, nu uita ca Vettel nu a fost decat unul dintre acei multi tineri piloti din filiera Red Bull. A parcurs etapele normale pentru a ajunge in F1, a avut sanse egale cu colegii lui de generatie: Sébastien Buémi, Michael Ammermüller sau Mikhail Aleshin - pe care i-a batut. I s-a dat sansa sa se urce intr-o masina de F1 in 2006, cand pilotul de rezerva a celor de la BMW (Kubica) l-a inlocuit pe Villeneuve in cursa din Ungaria. Vettel a devenit pilot de rezerva in locul polonezului si a fost supriza paddock-ului cand a reusit cel mai bun timp in ambele sesiuni de antrenamente de vineri. A 2-a zi avea contractul cu Toro Rosso pe masa.

 

S-a vazut ff bine chiar anul trecut ce stofa de campion are Vettel.In primul moment in care nu a mai avut un avantaj tehnic solid a inceput sa scartaie.Scurt.

Spre deosebire de Alonso,care nush cum draq reusea sa faca ceva mai ales pe sf de sezon cu acea masina.

Ca si "raw talent" nu il vad pe Vettel in primii 3 (Kimi,Alonso,Hamilton).Il vad undeva pe aceeiasi treapta cu Rosberg. Numai ca spre deosebire de Rosberg,el a nimerit la o echipa extraordinara.Pt RedBull ca echipa,jos palaria.

 

In 2008 la Monza, Vettel a facut pole-position si a castigat o cursa pentru o echipa mica spre medie: Toro Rosso. *Asta* l-a dus la Red Bull. Niciunul dintre cei 3 campioni pe care i-ai mentionat nu a reusit ceva de asemenea anvergura. Alonso a facut impresie la Minardi (echipa care avea sa devina Toro Rosso), dar cea mai buna clasare a lui a fost un loc 10. A ajuns la Renault in mare parte pentru ca l-a avut ca manager pe Flavio Briatore (pe atunci team principal la Renault F1). Kimi s-a descurcat foarte bine din primul an la Sauber, dar nu si-a surclasat coechipierul (Heidfeld), iar cea mai buna clasare a lui a fost un loc 4 (2x).

 

Daca vrei sa vorbim despre un baiat care le-a avut pe toate pe tava de la inceput, ar fi fara indoiala Hamilton: contract cu McLaren de la varsta de 11 ani, a avut acces la cursuri, simulatoare, ingineri, etc. de la inceput. Nu a dus niciodata lipsa de bani pentru finantarea campionatelor in care a concurat si a avut parte de cele mai bune echipe. Ah, si a ajuns in F1 direct ca titular la a 2-a cea mai titrata echipa din istorie. Ce ziceai despre oportunism...?

Nu ma intelege gresit, il consider printre cei mai buni piloti din F1. Dar la cat s-a investit in el si la ce sanse i s-au oferit, un singur campionat e putin. Foarte putin.

 

De aia m-as fi bucurat daca venea Kimi la Redbull,am fi putut face o comparatie obiectiva intre 2 campioni pe masini identice si am fi vazut cine este mai bun.Asta era frumos de vazut : fata-n fata,cu aceeiasi masina,cine e mai bun?Tu ai paria pe Vettel? Ca eu nu,desi e mai "bun" cu 3 titluri mondiale decat Kimi :smoke:

Mare pacat.Am inteles ca managerul lui Kimi s-ar fi inteles pe toate punctele in afara de salariul acestuia,mare pacat.Si Kimi nebun.N-as fi ratat ocazia in locul lui.

 

Media bulls*it. Nu a fost problema de bani. Mateschitz l-a dorit pe Räikkönen, dar Helmut Marko si (in masura in care a avut ceva de spus) Vettel, nu. Argumentul e dublu:

1) La ce mai tinem echipa aia Toro Rosso (scopul ei fiind sa "creasca" noi talente care sa ajunga in final la echipa mare) daca de la Vettel incoace nu am mai adus pe nimeni de acolo?

2) De ce sa aducem pe cineva care e capabil sa puna bete in roate unui pilot care ne-a adus 3 (4?) titluri?

 

Dpdv pragmatic deci, Ricciardo este cea mai logica alegere. Spectacolul are de suferit, dar (din pacate), Formula 1 este o afacere... €€€.

Ferrari l-au adus pe Kimi din disperare, au nevoie de rezultate, nu au mai castigat nimic de 5 ani. La Red Bull exista deja o formula castigatoare. De ce sa o schimbi?

 

Ar fi fost priceless (vorba reclamei) sa vezi un Vettel timorat urland in radio "tell him to let me pass" .Stau numa si ma gandesc ce replica ar fi avut Kimi la comentariile alea de copil razgaiat ale "campionului". :lool:

 

Nu i-ar fi mers cu Kimi. Pe de alta parte (sorry Webber fans), nu cred ca ar fi fost nevoie sa ajunga sa spuna chestii de genul "Mark is too slow, get him out of the way".

Iar daca privesti invers, la anul nu cred ca vom mai auzi nici "Kimi, Fernando is faster than you. Confirm that you understood the message."

Am devenit fan Raikkonen :)

 

Boullier : “You have to decide where you want to spend your money. Our suppliers and key people who develop the car were our priority - maybe not Kimi. But Kimi was in a similar position last year and it was all settled by the end of the year. And Genii had the plan to do the same this year.”

Nu poti sa nu fii fan Kimi. Sau Mika:

 

http://youtu.be/rRIq3UhoB-M

 

A fost un soi de furt al caciulii, dar a tinut destul de mult ca sa iasa campioni in 2009. Au speculat o hiba din regulamentul tehnic odata cu modificarea radicala a acestuia. A fost un soi de smecherie astfel incit Honda, care nu mai mirosise o victorie de cind au revenit in F1 au inceput sa domine categoric campionatul (in prima jumatate pina s-au miscat si ceilalti)

 

Asta e secretul unui bun design: sa gasesti workaround-uri, hibe si sa le exploatezi. Iar Newey e tatal lor: poate iti amintesti de eleroanele flexibile a celor de la Red Bull (care se flexau in cursa datorita presiunii aerului, dar reveneau la forma initiala dupa cursa, ca sa isi pastreze limita de inaltime fata de sol), sau de efectul Coanda folosit de echipe anul trecut pentru ca fluxul de gaze calde din esapamente sa fie directionat in jos, spre diffuser, desi regulamentul a incercat sa contracareze asta mentionand explicit faptul ca "finalele" sa fie directionate in sus...

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In schimb, nu iti dau dreptate cu echipa Benetton: in '94, masina lor era atat de buna si de dominanta incat au fost suspectati ca folosesc o suspensie activa, utilizata pana in '93 dar care a fost declarata ilegala incepand cu sezonul 1994.

 

Corect. La fel ca si Williamsul pe care mergea Prost si pe care s-a mutat Senna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. La fel ca si Williamsul pe care mergea Prost si pe care s-a mutat Senna.

 

Williams au fost cei care au desavarsit solutia suspensiei active. Poate din cauza asta le-a fost greu sa se adapteze cu lipsa ei in '94. Masina era foarte greu de condus. In cele 3 etape cat a mers pe FW16, Senna a avut incredibil de multe tête-à-queue-uri: in cursa in Brazilia, in calificari in Japonia, apoi iar in calificari in San Marino.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...