Sari la conținut

Magadan - Moscova 2013


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 119
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cred ca se refera la tine cu Plescoi rulz. Parca si Plescoi rulz a facut o tura pe acolo ( /index.php?/topic/699234-siberia-2013-de-la-irkutsk-spre-muntii-altai-si-inapoi/ )

Editat de robertkiran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nu uita sa ne spui amanuntele despre flotoarele pe care le-ati construit prentru traversarea raurilor inspumate din Siberia. (doar n-o sa spuneti ca n-ati avut flotoare!)

 

desigur, confruntarile cu ursii sunt alte momente ce trebuie punctate in povestea calatoriei. (doar n-o sa spuneti ca nu v-ati luptat cu ursii aceia care circula pe strazile din orase precum cainii la Bucuresti!)

Va rog fara ineptii! Vreti sa stricati si topicul oamenilor, care promite o poveste frumoasa.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu baietii dar am trecut la citeva zile inaintea lor prin Irkutsk.

 

Nu, nu sunt jurnalist, dar am imaginatie bogata :wink:

 

Salut si tie, scuze! Pe Plescoi l.am intrebat, care tocmai a venit din Siberia si Mongolia (bucla Irkutsk - Irkutsk).

 

P.S. Povestesti frumos, esti jurnalist? Faina aventura!



Statia de benzina de la Kyubume.

Recunoasteti stickerele?

post-730-0-41177600-1377500355_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua a 6-a debuteaza cu un soare superb, dupa ploaia si ceata de ieri.

post-730-0-37951800-1377539985_thumb.jpg

Soarele rasare pe la 4.30 si apune pe la 21.30 in zona asta, asa ca ne trezim odata cu gainile.

post-730-0-59345900-1377540073_thumb.jpg

Ne luam ramas bun de la profesoara si curatam radiatorul lui Max la atelierul mecanic din catun. Din cauza noroiului radiatorului (care la F 650 GS nu are nici o protectie) e acoperit complet si motorul se supra-incalzeste.

Plecam plini de optimism mai departe, spre Khandyga.

post-730-0-03038000-1377540144_thumb.jpg

Drumul e relativ usor si fara evenimente, iese din munti si continua in tundra plina de apa.

Oprim la un fel de totem de care sunt agitate tot felul de carpe. Calatorii agata carpe colorate ca un fel de ofranda. Suntem deja in Yakutia si shamanismul inca functioneaza pe aici.

post-730-0-19340300-1377540108_thumb.jpg

Ne intalnim cu un ciclist spaniol. Foarte volubil, vine de la Yakutsk si merge la Magadan. Face cam 100 de km pe zi si spera sa ajunga in 2 saptamini. Asteptase 2 zile in Khandyga sa treaca ploile. Ne spune ca a vazut o ursoaica cu pui la citeva sute de metri de el, pe drum. Spaniolul debordeaza de energie!

post-730-0-36540400-1377540135_thumb.jpg

Pe la 2 PM intram in Khandyga. Oprim intai la primul bufet gasit in drum. De citeva zile nu mai mancasem ceva gatit. Umplem burtile cu samsa (placinta cu carne), plov de porc si salate.

In fata bufetului un rus se apropie si se uita la motoare. Are vreo 45-50 de ani. Ma intreaba de unde venim si unde mergem. Are un aer blajin, se minuneaza de calatoria noastra. Intru inapoi in bufet si ma striga. Vine dupa mine si zice "Poate o sa par ciudat dar ar o rugaminte: eu lucrez la drumuri si de ani de zile vad motociclisti si biciclisti. Uneori mai vorbesc cu ei, putini vorbesc ruseste, dar niciodata nu stiu daca au terminat calatoria, daca au ajuns cu bine, daca au patit ceva. Te rog fa-mi placerea si da-mi un SMS cand ajungi, sa-mi spui daca ai ajuns cu bine!"

Raman cu gura cascata, ii notez numarul, il cheama Misha. (Si promit ca azi ii dau SMS ca am ajuns de 10 zile!).


Cautam hotel. Avem niste waypointuri din baza de date a lui Walter Colebatch dar recomandarea din Khandyga nu ne place. E de fapt un apartament pe care pana si Max il refuza (Max e foarte atent de cand i-am spus ca alegerea din Ust-Nera i-a "scazut din punctaj" :-)

Pana la urma gasim o pensiune frumoasa, noua, langa fluviu. Care insa e plina. De acolo insa ne trimit la o obshejitie (camin) afiliat. E un apartament, curat, camera mare. Si apa calda! Si masina de spalat!

Seara dam o raita pe malul fluviului Aldan. Riul nu e mare dupa standardele de aici (Enisei, Lena etc). Dar e de doua ori mai lat decat Dunarea la Braila si curge cu vreo 10 km pe ora. E umflat rau si compaci intregi plutesc la vale.

post-730-0-05961700-1377540029_thumb.jpgpost-730-0-59350600-1377540005_thumb.jpg

Ne intalnim in cafenea cu doi cetateni turmentati care ne spun intruna : "Niet dorogi!". "Nu e drum!". Cum nu e drum? Pai e rupt de ape in 6 locuri pana la Yakutsk si administratia locala a interzis traversarea Aldan-ului cu bacul. Nu suna bine pentru maine :-(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua a 7-a. Din nou soare superb, se pare ca avem noroc si azi.

Recuperam motoarele de la pensiune si plecam pe cei 40 de km care despart Khandyga de bacul peste Aldan. Drum cu pietris, motoarele joaca in toate directiile.

Ajungem la Aldan. Pe mal e insirat un sat yakut. E primul sat traditional pe care il vedem de la Magadan pana aici. Totul pana aici a fost construit in perioada comunista. Satul asta e insa cu case din barne de lemn, cu gospodarii cu animale. E chiar frumos amplasat.


Vedem un bac mai mic, la care nu putem ajunge pentru ca drumul trece printr-o mlastina. Hotaram sa mergem la bacul mai mare.

Parcam langa el, pe malul inierbat.

post-730-0-72649400-1377625683_thumb.jpg

Pe mal cateva camioane cisterna. Pe bac doar 2 jeep-uri. Si echipajul turmentat deja, la 9 dimineata. Cei de pe bac ne striga sa venim acolo. Bun, inseamna ca merge! Urcam pe bac, parcam motoarele, ne dam jos. Echipajul turmentat ne lamureste ca nu pleaca defapt nicaieri. In continuare e restrictie de traversare pentru ca drumul pe partea cealalta e tot inchis.

Cum stam de vorba, vedem bacul mic cum ia viteza in josul fluviului, traversand cu citeva jeep-uri pe el. Futu-i , noi ne-am pierdut vremea cu betivanii astia! Ne urcam pe motoare, nervosi, sa mergem in partea cealalta. Intorc cheia, apas butonul de pornire. Nimic! Repet. Nimic! Il claxonez pe Max si il opresc exact cind vroia sa coboare de pe bac.

Incep sa ma treaca fiori reci. Ascult cu atentie dar nu e nici un zgomot. KTM-ul e pur si simplu mort. Nu se aude nici pompa de benzina, nici starterul. Dar luminile si claxonul functioneaza.

OK, butonul rosu de oprire de urgenta e in pozitia corecta deci poate e o siguranta. Ma uit in cutia de sigurante. Peste randul de sigurante e un capac aratand de ce e responsabila fiecare siguranta. OK, verificam cea pentru Ignition si cea pentru Pompa de benzina (prima si a cincea din stanga). Sigurantele sint OK.

Transpiratiile sint acum calde, ca stau cu tot echipamentul pe mine in plin soare. Azi e cea mai calduroasa zi de cind am pornit din Magadan.

Parcam iar motoarele, ma dezbrac si incep sapatul. Siguranta releului principal - OK. Butonul de oprire de urgenta (desfacut in bucati) - OK. Bateria (doar merg farul si claxonul) - OK

Echipajul turmentat arunca sugestii. Pasagerul unuia dintre jeepuri ( ma rog, Toyota, evident cu volan pe dreapta), un yakut, sare in ajutor. Scoate o imensa trusa de scule, sarme etc. Ii explic ca bateria e OK, n-are rost sa ne jucam cu ea.

Nu avem nici un fel de semnal ca l-as suna pe Ursu. Elvis, alias Ursu, e mecanicul ne-oficial al expeditiei.

Din lipsa de idei, dau jos rezervorul stanga si vad ca regulatorul de voltaj avea cele doua suruburi complet iesite. Aha, deci asta explica zgomotul suplimentar din ultimele 2 zile. Ne uitam la circuite ca pisica in calendar.

Yakutii din Toyota si 2 din echipaj pleaca la pescuit, ca tot nu pleaca bacul nicaieri. Yakutii iau si o pusca si un Kalasnikov. Asa, poate surprind vreun urs pe mal :-)


Orele trec, soarele ma arde pe spate, noi stam cu laptopul si manualul de reparatii la umbra motorului. Invatam pe de rost tot circuitul de pornire. Dar am verificat deja sigurantele, butonul de urgenta, luminile merg. Deci am ajunge la ECU, la controler. Hmm, asta pare cam complicat.


Yakutii se intorc. Fara urs, dar cu peste. Eu nu mai am chef sa stau. Il trimit pe Max sa caute un camion, ceva sa ma evacueze inapoi in Khandyga.

post-730-0-31995300-1377625715_thumb.jpg

Contra a 2000 de ruble, doi armeni cu un Uazik sint de acord sa ma duca inapoi. Yakutii se stramba cind aud cit o sa dau. "Nu ajunge armeanul naibii in iarna, sa i se strice masina in mijlocul drumului si sa dau de el...!" zice unu. E clar ca nu aproba ideea de ajutor contra bani.


Urcam bestia moarta in bena Uazikului. Are loc la limita, cu parbrizul scos.

post-730-0-24808200-1377625634_thumb.jpg

O ora pe drum. Armenii imi povestesc cum vin aici de 15 ani si cum toate constructiile noi din oras sunt facute de o companie de armeni. Cum imi zice Max mai pe urma, armenii pastreaza in Armenia doar o reprezentanta.

Cind ajungem inapoi in Khandyga, drumul e pe jumatate rupt de ape la intrarea in oras. Dimineata era OK, acum e aproape pe jumatate rupt.

post-730-0-00946300-1377625664_thumb.jpg

Descarcam motorul in curtea pensiunii, aici avem semnal. E deja dimineata in Romania, e Sambata. Il sun pe Ursu, ii dau 30 de minute sa studieze manualul, apoi pun telefonul pe speaker si incepem. Fire de control, bypassuri la tot ce putea fi bypassat. Starterul e OK, pompa de benzina e OK. Deci daca ar fi scanteie la bujie, am putea incropi ceva. Dar scanteie nu este!

Verificam iar toate firele, desfacem varnish-uri, tai virful degetului cu ocazia asta. Nici singele ofranda nu functioneaza!

Ursu se da batut, inchidem telefonul (inca nu a venit factura dar e ca si cand as fi sunat din Japonia in Romania, probabil).


Atmosfera e apasatoare, nu ne vine sa credem cat ghinion avem. Intai Roman, acum eu!


Fiecare isi face calculele in tacere.

EU: "Daca e ECU-ul, trebuie comandat din Moscova. Daca il au pe stoc, dureaza vreo 4 zile pina ajunge in Yakutsk, apoi vreo 2 zile pina aici. Decit sa astept o saptamina aici, mai bine transport motorul cumva in Yakutsk. Chiar daca nu il rezolv, macar de acolo pot sa il pun pe camion pana la Moscova."

MAX: "9500 de km pana acasa. Inca 1500 de offroad. Na hui, bleat, fuck!"


Fara tragere de inima, incepem sa cautam transport pana la Yakutsk. Sarcina ingreunata de faptul ca "Niet dorogi!", drumul e rupt. Incercam vaporasele care fac curse (12 ore) pana la Yakutsk. Ma uit la ele, pe alea din Herastrau as putea pune motorul, pe astea nu. Au puntea complet acoperita, sint doar de pasageri.

Armenii ar fi o solutie, au un camion gol care se intoarce in Yakutsk. N-o sa fie ieftin, dar cadem de acord ca maine dimineata (Duminica) sa ii sun.

post-730-0-58994000-1377625807_thumb.jpg

Seara mancam la un restaurant si taximetristul (da, e plin de taxiuri in Khandyga) care ne duce la apartament (acelasi din noaptea trecuta) ne spune ca tocmai au trecut niste motociclisti spre MAgadan. Deci "Est doroga!". Drumul s-a re-deschis. Macar camionul o sa poata merge :-(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Like Like Like x n.

Ti-am spus deja ca intru pe forum doar ca sa vad ce ai mai postat ^_^, nu?

Maine noapte ai din nou cititor.

Multumesc!

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua a 8-a


Impachetam fara graba, revenim in curtea pensiunii. Apas butonul de pornire, poate o fi facut cineva minuni peste noapte. Nu, n-a facut :-(

Sunam la armeni. Azi nu pleaca nicaieri. Printr-un taximetrist ajungem la un alt potential transportator. "Maine da, astazi nu. Niet dorogi!" Ba e, fuck, toata lumea spune altceva. E clar, azi nu plecam nicaieri.

Intre timp se face amiaza, hai sa mai surubaresc ceva. Deschid din nou cutia cu sigurante. Hai sa verific si sigurantele pentru auxiliare. Scot prima din dreapta (capacul zice AUX 2, deci ar fi GPS-ul si proiectoarele). Ma uit la ea, nimic in ne-regula. Stai, parca totusi.. Da, parca e intrerupt firul. Hai s-o schimb ca tot am de rezerva. Schimb siguranta si , intr-o doara, invart cheia in contact. "Crrrrrrr" zice pompa de benzina. Sa cad pe jos! Max sare din scaun cu ochii cit cepele. "Push the button!" Apas butonul de start si KTM-ul duduie ca si cind nimic nu s-ar fi intamplat! Chiote de bucurie, high-fiveuri!

post-730-0-13599300-1377688825_thumb.jpg

Dar totusi, ce naiba se intamplase? Brusc se ridica ceata. Va amintiti ca spuneam ieri ca am verificat sigurantele 1 si 5 din stanga (Ignition si Fuel Pump scria pe capacul care acoperea sigurantele)? Ei bine, cineva (nu spun cine dar incepe cu E, are alias care incepe cu U si s-a ocupat sa-mi pregateasca motorul in RO) a pus invers capacul sigurantelor! Fapt de care altcineva (nu dau nume si indicii) nu avea cum sa-si dea seama pentru ca nu umbla la sigurante prea des. Si acelasi cineva a fost suficient de prost sa nu verifice TOATE sigurantele! A verificat doar cele care puteau sa faca probleme (doar nu era sa verifice si claxonul, luminile etc care mergeau).

Deci IGNITION nu era prima din stanga, era prima din dreapta!

E ora 5 dimineata in Romania dar tot il sun si il trezesc din somn. Urlu la el. De fericire! Ce sa mai fiu suparat acum, a trecut :-)


Bun, 24 de ore de criza au trecut! Nu o sa ma intorc cu coada intre picioare. Si nu o sa car ca prostu motorul la Yakutsk, in camion, pentru ca primul mecanic mai destoinic de acolo sa rida de mine :-)


E Duminica, e soare, bacul nu merge, e amiaza. Ce putem face? Mai intai hai sa ne imbatam, dupa aceea mai vedem.

Incepem cu cite un PET de bere pe malul fluviului, in scaunele pliante. Nici in Tailanda nu m-am simtit asa de fericit stand la soare.

Cumparam apoi peste afumat, carne de shashlik (frigarui) si alte beri. Nu gasim frigarui dar o plasa ruginita de otel o sa fie de ajuns :-)

post-730-0-03852400-1377688830_thumb.jpg

Plec sa mai iau bere. Pe motor, daca tot e functional si magazinul e la 500 de metri. Dau sa plec si observ o doamna yakuta tarandu-se pe sub gard, intrand in curtea pensiunii, scuturandu-se de praf, clatinandu-se de bautura, iesind pe poarta si plecand mai departe. What the fuck?

post-730-0-53907200-1377688835_thumb.jpg

La intoarcere, intru pe poarta pensiunii cu motorul, opresc si trantesc motorul. La primul semn de dezechilibrare m-am dat la o parte si i-am facut loc sa cada. Poate n-ar trebui sa fi luat motorul la cita bere am la bord.


Shashlikul e delicios post-730-0-31023600-1377688843_thumb.jpg, PET-urile se golesc, facem si o sauna si ziua se incheie cu un apus de soare psihedelic. post-730-0-58636400-1377688850_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu pot sa cred... :))! Bulan maxim. La garaj, tocmai ce am luat pauza de la facut puzzle in electrica. Nu vrea nici moarta sa imi functioneze semnalizarea stg. fata la Tenere. Sper sa ma loveasca si pe mine un noroc din acesta fiindca vineri plec o mie si ceva de km la drum si nu vreau sa plec cu inima stransa. Astept urmatorul episod din Dallas :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut corturi obisnuite, de 2 persoane. Eu am avut unul chiar fain, cu 2 intrari. Rusesc. Dar 4 kg si cam voluminos.

Max a avut unul de imprumutat, avea inclusiv "antecamera". Prea mare.

Pe viitor o sa iau ceva mai mic si mai usor. Pe viitor multe din lucrurile pe care le iau o sa fie mai mici si mai usoare. Si mai putine :-)

 

In pagina precedent am vazut doua corturi. Ati avut ceva special, sau sunt corturi obisnuite?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dar totusi, ce naiba se intamplase? Brusc se ridica ceata. Va amintiti ca spuneam ieri ca am verificat sigurantele 1 si 5 din stanga (Ignition si Fuel Pump scria pe capacul care acoperea sigurantele)? Ei bine, cineva (nu spun cine dar incepe cu E, are alias care incepe cu U si s-a ocupat sa-mi pregateasca motorul in RO) a pus invers capacul sigurantelor! Fapt de care altcineva (nu dau nume si indicii) nu avea cum sa-si dea seama pentru ca nu umbla la sigurante prea des. Si acelasi cineva a fost suficient de prost sa nu verifice TOATE sigurantele! A verificat doar cele care puteau sa faca probleme (doar nu era sa verifice si claxonul, luminile etc care mergeau).
Deci IGNITION nu era prima din stanga, era prima din dreapta!

Mda..de-a lungul timpului lumea evolueaza ...ramane insa intrebarea : Ne-a creat Dumnezeu sau ne tragem din maimuta?? Parerile sunt impartite si de aceea prefer sa cred, eu fiind mai conciliant, ca unii au fost creati de Dumnezeu in timp ce multi altii se trag din maimuta.

In aceste conditii as putea crede ca TU ai fost creat de Dumnezeu.. TU avand abilitati de a citi NORMAL instructiunile de pe capacul de sigurante din fata motocicletei din partea dreapta ... si parandu-ti-se NORMAL . In God We Trust !..

 

Eu in schimb am certitudinea ca ma trag din maimuta.. cei drept o rasa mai putin longeviva fapt ce a dus la o evolutie peste medie, pana in momentul actual noi schimband MULT mai multe generatii decat altii.

Maimuta e curioasa, ea nu crede, CERCETEAZA, incearca, STUDIAZA, INTOARCE LUCRURI (chiar !! ) !!..

 

post-1718-0-21098700-1377696544_thumb.jpg

 

Cam asa arata cutia cu sigurante la LC8 vedere din spate spre fata motociletei .. cat de mult sa conteze OARE pozitia acelei sigurante de 15 A astfel incat sa nu o fi pus INGINERII astia pe mijloc ??? .. :10:

 

PS : Partea in care te-am invatat cum sa pornesti BMW-ul fara chei sa n-o publici ... :nono:

Editat de motorus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, te-am prins! Tocmai pentru ca era siguranta de 15 in STANGA m-am si concentrat pe ea :-))) De oi fi pus tu siguranta de 15 pe AUX2, la GPS? Si cea de IGNITION din dreapta era de 10?

 

 

Mda..de-a lungul timpului lumea evolueaza ...ramane insa intrebarea : Ne-a creat Dumnezeu sau ne tragem din maimuta?? Parerile sunt impartite si de aceea prefer sa cred, eu fiind mai conciliant, ca unii au fost creati de Dumnezeu in timp ce multi altii se trag din maimuta.

In aceste conditii as putea crede ca TU ai fost creat de Dumnezeu.. TU avand abilitati de a citi NORMAL instructiunile de pe capacul de sigurante din fata motocicletei din partea dreapta ... si parandu-ti-se NORMAL . In God We Trust !..


Eu in schimb am certitudinea ca ma trag din maimuta.. cei drept o rasa mai putin longeviva fapt ce a dus la o evolutie peste medie, pana in momentul actual noi schimband MULT mai multe generatii decat altii.
Maimuta e curioasa, ea nu crede, CERCETEAZA, incearca, STUDIAZA, INTOARCE LUCRURI (chiar !! ) !!..

 

attachicon.giffuse LC8.jpg

 

Cam asa arata cutia cu sigurante la LC8 vedere din spate spre fata motociletei .. cat de mult sa conteze OARE pozitia acelei sigurante de 15 A astfel incat sa nu o fi pus INGINERII astia pe mijloc ??? .. :10:

 

PS : Partea in care te-am invatat cum sa pornesti BMW-ul fara chei sa n-o publici ... :nono:



Stai asa, ca nici macar in imaginea trimisa de tine nu exista siguranta de 15 decit pentru faruri!

 

Aha, te-am prins! Tocmai pentru ca era siguranta de 15 in STANGA m-am si concentrat pe ea :-))) De oi fi pus tu siguranta de 15 pe AUX2, la GPS? Si cea de IGNITION din dreapta era de 10?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm ... ,,figura" cu sigurantele am patit-o si eu ! ..... mai astept doar o ,,excursie" ca a voastra ! :D

 

Super marfa de moment de viata ! Bravo voua !

... va citesc in continuare cu nerabdare !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca au fost 2 zile soare, inseamna ca azi ploua.

Ploua mocaneste, e ceata, dar pe noi nu ne afecteaza. Motoarele merg, noi suntem sanatosi, ce altceva sa ne mai dorim?


La 20 de km de Khandyga gasim un GAZ cu un yakut si 2 yakute. Ramasi fara benzina. E 8 dimineata si yakutul e beat mort. Ii dam benzina din canistra de 10 l pe care Max o cara de la Magadan. In paranteza fie spus, nu am intalnit yakut treaz. Femei yakute am vazut treze, dar nu toate, dupa cum povesteam ieri.

Ajungem la bac si trezim din somn doi englezi cu Honde de 400 care dormeau pe mal. Traversasera in seara precedenta. Trei zile asteptasera pe malul celalalt. Nu avem mult timp de povesti, fugim sa ne imbarcam.

post-730-0-05028800-1377802571_thumb.jpg

E ceata si ploaie si traversarea dureaza aproape o ora. Pe bac sunt si vanatorii yakuti cu care ne intalnisem acum 2 zile pe bacul care nu traversa.

Evident ca pe malul celalalt peisajul se schimba (la fiecare 100 de km am avut parte de peisaj diferit). Mai intai avem dealuri impadurite cu drum de nisip batatorit. Noroc ca nisipul e ud, dar tot iti trebuie ceva viteza. Roata fata serpuieste, roata spate serpuieste... E chiar fun. Pentru mine. Pentru MAx nu e, e cam crispat.

post-730-0-56284500-1377802614_thumb.jpg

Prindem viteza, 80-90-100. Depasim cele 2 Toyote cu vanatorii yakuti.

Peisajul e acum plat, cu paduri de conifere, pajisti, lacuri, vaci si cai. Totul e foarte verde si cred ca ai iesi poze frumoase. Dar nu as scoate DSLR-ul nici batut acum.

post-730-0-60397900-1377802627_thumb.jpg

Oprim in primul sat sa alimentam, yakutii ne ajung din urma. Ii intreb daca drumul devine mai bun de aici incolo. Incep sa rada si demareaza in tromba. Lasa ca ii prindem noi din urma.

E amiaza asa ca mai bagam un baton energizant la bord si plecam. Si iar se schimba drumul. In rau. In mult mai rau.


In urmatoarele 5-6 ore ne zbatem sa terminam 100-120 de km de drum horror. Totul e acoperit cu noroi. Nu mai mult de 5 cm dar e ca untul. Ma dau prea spre margine, unde parea totul nivelat si intru in stratul neatins de "unt". Cad instantaneu. Ma ridic in picioare si cad la loc. E ca pe gheata. In 2 ridicam cu greu motorul.

post-730-0-91866800-1377802599_thumb.jpg

Max demareaza, face o curba scapata de sub control la stanga, apoi la dreapta si zboara in sant. De fapt, aluneca pe rambleul drumului. Noroc ca e pajistea dreapta si reusim sa il impingem inapoi pe drum.

Apoi devine si mai rau. Apar gropi. Adanci, pline ochi cu apa si noroi. Si apar Uazikuri conduse de yakuti dementi. Unul nu se opreste sa ne ajute cind trantim motoarele. Trec in viteza prin balti si sintem stropiti din cap pina in picioare cu ceva care aduce a diaree.

Cad din nou, intr-una din gropi cu marginea in panta si acoperita cu apa.

post-730-0-00782500-1377802647_thumb.jpg

Viteza e de maxim 20 km/h si nu reusesc sa urc la mai mult de treapta a 2-a de viteza. E o lupta permanenta cu ghidonul care joaca liber in toate directiile. Spatele nu ar fi problema dar roata fata nu are aderenta aproape de loc. Continental TKC 80 e clar depasit de situatie.

Merg stand in picioare si ma lupt sa tin namila de 300 de kile dreapta. Max e insa depasit de situatie. E cel mai greu drum pe care l-a facut vreodata, marturiseste mai tarziu.

post-730-0-86256700-1377802666_thumb.jpg

Vedem un Uazik rasturnat recent in sant. Recent, ca din el ies pe fereastra doi yakuti. Atat de beti ca deabia se tin pe picioare. Vin clatinindu-se si rinjnd spre noi. Ati vazut filmele cu zombie? Eu da si nu-mi place cind stau oamenii ca prostii sa-i manince zombie. Asa ca demaram intr-o tentativa de tromba, alunecand in toate directiile.

Seara tarziu depasim portiunea criminala. Am facut maxim 300 de km de la bac.

Pe waypointuri avem marcat un motel. Care evident nu mai exista. Dar exista o o cafenea cu un plov si niste samsa minunate. Si niste yakute mici ca niste bibelouri. Ne mai vine inima la loc si hotaram sa campam pe undeva, mai ascunsi de privirea zombilor. Pardon, yakutilor.

Gasim locul la 1 km mai incolo, punem corturile in iarba inalta, aruncam echipamentul murdar sub corturi si ne rugam sa iasa soarele maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...