Jump to content


Muzeul motocicletelor comuniste maghiare

langa Tokaj la Bodrogkeresztúr

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 25 July 2013 - 08:23 PM

Cam 30 de motociclete sunt adapostite in "Muzeul Motocicletelor Unguresti" (Magyar Motorok Muzeuma), aflat in localitatea Bodrogkeresztúr, langa Tokaj, pe drumul 38, de la Nyiregyhaza la Sarospatak, nu foarte departe de Romania - cca 150 de km de la Satu Mare.

 

Adresa muzeului:satul Bodrogkeresztúr, Kossuth út 96. tel: +36-47-369-123, +36-30-983-3322, chiar pe strada principala. Are si o pagina de FB: https://www.facebook...rMotorokMuzeuma Intrarea este libera, nefiind o taxa de vizitare ci doar o cutie la intrare unde poti sa donezi o mica suma, doar daca vrei. La plecare am capatat si o vedere cu muzeul si un mic pliant.

 

IMG_0986.JPG

 

Domnul Laszlo, un motociclist pasionat al fiarelor comuniste, a adunat toate marcile de motocicleta fabricate in Ungaria si le-a expus in propria casa, pe jumatate transformata in muzeu. Nu doar motociclete poti vedea aici ci si afise vechi, accesorii moto din epoca, fotografii si multe altele. Fiecare motocicleta are si un mic panou informativ, dl. Laszlo este foarte prietenos si e gata sa-ti explice orice intrebi, din pacate insa vorbeste doar limba maghiara, foarte putin engleza. Chiar si asa insa, ne-am inteles de minune si dupa ce am admirat motocicletele din muzeu, dl. Laszlo m-a invitat sa vad si altele, adapostite in curte. Aici sunt alte 10-15 motociclete, unele cu atas, toate unguresti. Am remarcat un Cszepel cu atas (tot de fabricatie maghiara si cu o forma neobisnuita, foarte ascutit) dar si o utilitara gen Vespa Ape, insa fara cabina inchisa.

 

Multimea de motociclete expuse m-a uimit, nu am stiut ca in Ungaria a fost fabricata o gama asa de larga de motorete/motociclete.

 

Dupa vizita, am baut o bere fara alcool la mica terasa, aflata tot in curtea omului, la masa cu cativa sateni unguri. Dl. Laszlo merge in mod curent cu o motoreta Simson (dealtfel, am observat, populare in Ungaria - dar si in Bulgaria si Ucraina am zarit o multime), aceasta: IMG_1012.JPG

 

Acum, fotografii cu motocicletele expuse, cu cele din curte si cu muzeul. Ce am apreciat foarte mult, dincolo de motocicletele expuse: faptul ca iata, se poate. Si fara bani prea multi sau o expunere sofisticata, desi aceste fiare frumoase ar merita tot ce e mai bun. Slava domnului insa ca un pasionat mentine in ochii publicului o pagina de istorie, asa cum s-ar cuveni si in ce ne priveste pe noi - binecuvantat fie cel care va pune in practica si la noi o asemenea idee frumoasa ...

Attached Thumbnails

  • IMG_1010.JPG
  • IMG_1007.JPG
  • IMG_1005.JPG
  • IMG_1004.JPG
  • IMG_1002.JPG
  • IMG_1001.JPG
  • IMG_1000.JPG
  • IMG_0999.JPG
  • IMG_0997.JPG
  • IMG_0996.JPG
  • IMG_0994.JPG
  • IMG_0992.JPG
  • IMG_0991.JPG
  • IMG_0990.JPG
  • IMG_0988.JPG

Edited by Festina Lente, 25 July 2013 - 08:30 PM.


#2 lessy

lessy

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 332 posts
  • Moto: cbr 929
  • Numar: BH 88 LSY
  • Club: -

Posted 25 July 2013 - 08:35 PM

interesant :) l-as vizita, adica o sal  vizitez cand ma duc in Magyarorszag. nu prea vezi asa ceva pe la noi. chiar imi place motoarele de "epoca''. si imi place sa ascult pe batrani care povestesc intamplari , plimbari facute cu ele. cand mai reparau mestereau pe ele... super



#3 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 25 July 2013 - 09:37 PM

Tot in Ungaria am intalnit o alta motocicleta comunista, Pannonia, ce mi-a placut foarte mult. Restaurata impecabil, de data asta am intalnit-o pe strada, in oraselul Sarospatak. In timp ce ma invarteam pe langa ea, a mai aparut "un comunist" cu un MZ, apoi inca unul, cu o Dnepr cu atas. A aparut si proprietarul Pannoniei, toti erau baieti tineri, sub 30 de ani.  M-au condus apoi toti trei catre un camping din apropiere, pe care nu l-as fi gasit singur - a fost mai subtire la bani, oraselul fiind unul turistic si nu chiar ieftin. Cel cu MZ-ul, in plus, a negociat pretul - obtinand si o mica reducere pentru mine.

 

 Poze cu Pannonia:

 

Attached Thumbnails

  • IMG_0806.JPG
  • IMG_0805.JPG
  • IMG_0804.JPG
  • IMG_0803.JPG
  • IMG_0802.JPG
  • IMG_0801.JPG
  • IMG_0800.JPG
  • IMG_0799.JPG
  • IMG_0807.JPG


#4 Dimethylmercury

Dimethylmercury

    -

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,254 posts
  • Gender:Male
  • Location:künn a réten
  • Moto: 2- és 3 kerekű

Posted 25 July 2013 - 10:14 PM

 ..binecuvantat fie cel care va pune in practica si la noi o asemenea idee frumoasa ...

 

Varianta romaneasca se poate realiza foarte usor. Ajung doi metri patrati, o Mobra si un Carpati. Si langa ele un Zundapp de 50 si o Simsoneta, sa se vada "originalitatea lucaraii". Pontaica.... 



#5 HondaSan

HondaSan

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,091 posts
  • Gender:Male
  • Moto: HONDA ST 1300 PAN-EUROPEAN
  • Numar: ???????
  • Club: AMR

Posted 26 July 2013 - 07:36 AM

Cam 30 de motociclete sunt adapostite in "Muzeul Motocicletelor Unguresti" (Magyar Motorok Muzeuma), aflat in localitatea Bodrogkeresztúr, langa Tokaj, pe drumul 38, de la Nyiregyhaza la Sarospatak, nu foarte departe de Romania - cca 150 de km de la Satu Mare.

 

Adresa muzeului:satul Bodrogkeresztúr, Kossuth út 96. tel: +36-47-369-123, +36-30-983-3322, chiar pe strada principala. Are si o pagina de FB: https://www.facebook...rMotorokMuzeuma Intrarea este libera, nefiind o taxa de vizitare ci doar o cutie la intrare unde poti sa donezi o mica suma, doar daca vrei. La plecare am capatat si o vedere cu muzeul si un mic pliant.

 

attachicon.gifIMG_0986.JPG

 

Domnul Laszlo, un motociclist pasionat al fiarelor comuniste, a adunat toate marcile de motocicleta fabricate in Ungaria si le-a expus in propria casa, pe jumatate transformata in muzeu. Nu doar motociclete poti vedea aici ci si afise vechi, accesorii moto din epoca, fotografii si multe altele. Fiecare motocicleta are si un mic panou informativ, dl. Laszlo este foarte prietenos si e gata sa-ti explice orice intrebi, din pacate insa vorbeste doar limba maghiara, foarte putin engleza. Chiar si asa insa, ne-am inteles de minune si dupa ce am admirat motocicletele din muzeu, dl. Laszlo m-a invitat sa vad si altele, adapostite in curte. Aici sunt alte 10-15 motociclete, unele cu atas, toate unguresti. Am remarcat un Cszepel cu atas (tot de fabricatie maghiara si cu o forma neobisnuita, foarte ascutit) dar si o utilitara gen Vespa Ape, insa fara cabina inchisa.

 

Multimea de motociclete expuse m-a uimit, nu am stiut ca in Ungaria a fost fabricata o gama asa de larga de motorete/motociclete.

 

Dupa vizita, am baut o bere fara alcool la mica terasa, aflata tot in curtea omului, la masa cu cativa sateni unguri. Dl. Laszlo merge in mod curent cu o motoreta Simson (dealtfel, am observat, populare in Ungaria - dar si in Bulgaria si Ucraina am zarit o multime), aceasta: attachicon.gifIMG_1012.JPG

 

Acum, fotografii cu motocicletele expuse, cu cele din curte si cu muzeul. Ce am apreciat foarte mult, dincolo de motocicletele expuse: faptul ca iata, se poate. Si fara bani prea multi sau o expunere sofisticata, desi aceste fiare frumoase ar merita tot ce e mai bun. Slava domnului insa ca un pasionat mentine in ochii publicului o pagina de istorie, asa cum s-ar cuveni si in ce ne priveste pe noi - binecuvantat fie cel care va pune in practica si la noi o asemenea idee frumoasa ...

Bravo Rares.Da stiu ca n-ai astampar.Azi aici ,maine-n Ploiesti.Cred ca mai tii minte discutia avuta in ce priveste un astfel de muzeu.Nu este imposibil de realizat.



#6 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 27 July 2013 - 12:43 PM

si imi place sa ascult pe batrani care povestesc intamplari , plimbari facute cu ele. 

 

da, la acest muzeu vei gasi omul potrivit - mai ales daca vorbesti lb. maghiara. omul este foarte comunicativ. si nu este batran, este mai la varsta a 2-a.



Varianta romaneasca se poate realiza foarte usor. Ajung doi metri patrati, o Mobra si un Carpati. 

 

Pai Mobra a fost fabricata in vreo 3 variante, daca nu gresesc: Mobra 50, Mobra 50 Super, Hoinar. Apoi Mini-Mobra. Carpati parca are si el doua variante... Daca adaugam legendara motocicleta fabricata in serie mica la uzinele ARO din Campulung Muscel (cica 12 exemplare, dar nici unul de gasit in prezent) si cea construita de catre detinutii politic la Sighet (care dupa mintea mea ar putea fi piesa centrala intr-un asemenea muzeu), iata ca ar putea fi expuse 8 motociclete. Asa cum au fost ele... http://facutinromani...ry/motociclete/

 

 

 

Conteaza mai putin numarul sau calitatea lor, conteaza ca au fost si ca ele sunt o pagina de istorie, fie ea si o pagina mai zdrentzuita... 



Cred ca mai tii minte discutia avuta in ce priveste un astfel de muzeu. 

 

Bineinteles! La discutia asta si la ideile tale mi-a fugit gandul cand am descoperit muzeul acesta, creeat de un pasionat, un om obisnuit. De aceea spun si eu, ca si tine, ca SE POATE. Nu e deloc imposibil. Mai ales acum, cand am vazut si exemplul.



#7 mpc

mpc

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 259 posts
  • Gender:Male
  • Moto: M1M
  • Numar: romanesc
  • Club: _

Posted 27 July 2013 - 02:30 PM

Pai Mobra a fost fabricata in vreo 3 variante, daca nu gresesc: Mobra 50, Mobra 50 Super, Hoinar. Apoi Mini-Mobra. Carpati parca are si el doua variante... Daca adaugam legendara motocicleta fabricata in serie mica la uzinele ARO din Campulung Muscel (cica 12 exemplare, dar nici unul de gasit in prezent) si cea construita de catre detinutii politic la Sighet (care dupa mintea mea ar putea fi piesa centrala intr-un asemenea muzeu), iata ca ar putea fi expuse 8 motociclete. Asa cum au fost ele... http://facutinromani...ry/motociclete/

 

 

 

Conteaza mai putin numarul sau calitatea lor, conteaza ca au fost si ca ele sunt o pagina de istorie, fie ea si o pagina mai zdrentzuita... 



 

Asa e,si mai e un lucru,deloc de neglijat :

Atunci cand o natiune  nu isi streseaza mintea sa faca autoturisme,locmotive,avioane,elicoptere,nave,camioane,tractoare,etc,etc,etc (oare cati mp ar ocupa o expozitie cu toate cele enumerate anterior ??? ), atunci ii ramane suficient entziasm si inspiratie sa creeze  mai multe tipuri de  motociclete "originale",care,fireste ocupa muuuult loc.


Edited by mpc, 27 July 2013 - 02:38 PM.


#8 HondaSan

HondaSan

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,091 posts
  • Gender:Male
  • Moto: HONDA ST 1300 PAN-EUROPEAN
  • Numar: ???????
  • Club: AMR

Posted 27 July 2013 - 09:09 PM

da, la acest muzeu vei gasi omul potrivit - mai ales daca vorbesti lb. maghiara. omul este foarte comunicativ. si nu este batran, este mai la varsta a 2-a.



 

Pai Mobra a fost fabricata in vreo 3 variante, daca nu gresesc: Mobra 50, Mobra 50 Super, Hoinar. Apoi Mini-Mobra. Carpati parca are si el doua variante... Daca adaugam legendara motocicleta fabricata in serie mica la uzinele ARO din Campulung Muscel (cica 12 exemplare, dar nici unul de gasit in prezent) si cea construita de catre detinutii politic la Sighet (care dupa mintea mea ar putea fi piesa centrala intr-un asemenea muzeu), iata ca ar putea fi expuse 8 motociclete. Asa cum au fost ele... http://facutinromani...ry/motociclete/

 

 

 

Conteaza mai putin numarul sau calitatea lor, conteaza ca au fost si ca ele sunt o pagina de istorie, fie ea si o pagina mai zdrentzuita... 



 

Bineinteles! La discutia asta si la ideile tale mi-a fugit gandul cand am descoperit muzeul acesta, creeat de un pasionat, un om obisnuit. De aceea spun si eu, ca si tine, ca SE POATE. Nu e deloc imposibil. Mai ales acum, cand am vazut si exemplul.

Carpati in  2 variante,normal si Super,Mobra 50,Mobra 50 Super,Mobra 50 Turist,Hoinar,motocicleta facuta la Campu-lung Muscel,cea facuta la Sighet.Sunt cam putine dar din cate stiu eu Romaniei nu i s-a permis de catre "colegi" ,sa faca motociclete.

Am auzit ca la Tulcea este cineva care a amenajat un mic "muzeu" moto.In august voi ajunge acolo si voi face poze.

Pe mine personal m-a stimulat enorm aceasta prezentare a ta,m-a trezit din amorteala.



#9 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 27 July 2013 - 10:19 PM

Pe mine personal m-a stimulat enorm aceasta prezentare a ta,m-a trezit din amorteala.

 

Ma bucura enorm sa aud asta!  :cheers: Desigur, as spera ca de la exemplul vazut, sa facem si noi ceva similar. Daca un nene dintr-un satuc unguresc a reusit, de ce nu am putea si noi?

 

In plus, am observat pe pagina de FB a muzeului ca sunt si evenimente, urmatorul pe 3 august... A 15. Magyar Motorok Randevúja után nem áll meg az élet: augusztus elején ismét benépesül a múzeumkert. A Bodrogkeresztúri Motoros Weekend egy új rendezvény, új közönségnek - na és azoknak is, akik már évek óta ide járnak. https://www.facebook...47145325478541/. Poate un vorbitor nativ de maghiara ne traduce si noua exact, cred ca e vorba de a 15-a intalnire a comunistelor unguresti. Nu e departe... 



Mobra 50 Turist, Sunt cam putine 

 

Uitasem de Mobra Turist. Da, sunt cam putine. Dar ce conteaza? Astea sunt, adica au fost.

 

Mai curand trebuie sa fim mandri ca dintre natiile globului, suntem printre putinii care au facut si motorete, asa cum au fost ele. Altii nu le-au facut nici p-astea. De locomotive, avioane, vapoare, nici nu mai discut... Astea au fost, cu bune si cu rele. Nu trebuie sa fim rusinati ca au fost cam uratzele, putine modele si cu performante cam modeste, ci mandri de ele si de faptul ca o multime de oameni le-au calarit, si-au facut treaba cu ele, fie si in lipsa de altceva. Asa au fost timpurile.

 

Chiar, cate exemplare de motorete romanesti s-or fi fabricat in total?



#10 Dimethylmercury

Dimethylmercury

    -

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,254 posts
  • Gender:Male
  • Location:künn a réten
  • Moto: 2- és 3 kerekű

Posted 27 July 2013 - 10:20 PM

Traducerea, cu drag:

Dupa a 15-a intalnire a motoarelor maghiare nu se opreste viata: la inceput de august se populeaza din nou gradina muzeului. Uichendul motociclistic de la Bodrogkeresztúr este un nou tip de eveniment pentru un nou public - inclusiv pt. cei ce vin aici de mai multi ani.


Edited by Dimethylmercury, 27 July 2013 - 10:21 PM.


#11 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 27 July 2013 - 10:51 PM

Traducerea, cu drag:

Dupa a 15-a intalnire a motoarelor maghiare nu se opreste viata: la inceput de august se populeaza din nou gradina muzeului. Uichendul motociclistic de la Bodrogkeresztúr este un nou tip de eveniment pentru un nou public - inclusiv pt. cei ce vin aici de mai multi ani.

 

Multumim, bravo!

 

Bun. Reiese ca e festival.... De la Bucuresti ar fi 750 de km pana acolo, pe traseul: http://goo.gl/maps/8pnG6.

Care se mai baga? Eu as merge... Sunt sigur ca oamenii sunt bucurosi de oaspeti.

 

Programul e acesta :

Attached Thumbnails

  • 1000499_342803809185678_937467174_n.jpg

Edited by Festina Lente, 27 July 2013 - 10:55 PM.


#12 Dimethylmercury

Dimethylmercury

    -

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,254 posts
  • Gender:Male
  • Location:künn a réten
  • Moto: 2- és 3 kerekű

Posted 27 July 2013 - 10:54 PM

.... bravo!

Asta puteai sa il omiti pt cainele tau, dar asta e.



#13 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 27 July 2013 - 11:24 PM

Asta puteai sa il omiti pt cainele tau, dar asta e.

 

stai linistit, ca bravo se zice si la oameni. mai ales la oameni... e de bine.  :cheers:



Uite, un exemplu chiar aici, pe acest topic: 

 

Bravo Rares.

 

Adica e de bine sa-ti spuna cineva "bravo", nu e o urare pentru caini. Nu e in batjocura. Dar mai bine, uite, ce zici? N-ai vrea tu sa ne traduci si programul intalnirii moto de la Bodrogkeresztúr ? Si, daca ar fi sa fie sa mergem, vii si tu?



#14 Dimethylmercury

Dimethylmercury

    -

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,254 posts
  • Gender:Male
  • Location:künn a réten
  • Moto: 2- és 3 kerekű

Posted 28 July 2013 - 08:32 AM

Am inteles. Eu personal nu pot veni. Fizic.

 

De tradus e un pic prea lung si pentru ca probabil nu va merge nimeni, este inutil. Daca intradevar va avea utilitate si trece ziua fiului meu (azi), voi traduce.



#15 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 28 July 2013 - 09:36 AM

De tradus e un pic prea lung si pentru ca probabil nu va merge nimeni, este inutil. Daca intradevar va avea utilitate si trece ziua fiului meu (azi), voi traduce.

 

Ai dreptate. Hai sa vedem intai daca ar mai fi doritori de a merge, lasa asa deocamdata.



#16 km453

km453

    Fan "Metallica"

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,365 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Motoarele frumoase si femeile frumoase, in ordinea asta
  • Moto: MT11, MT16, VN750A, ETV1000
  • Numar: CJ 50,70,80 SGS

Posted 28 July 2013 - 10:31 AM

Anul trecut, in drum spre o intrunire moto din slovacia am gasit si eu muzeul asta, intamplator, si mi-am delectat putin ochii pe acolo.

DSCI0460.JPG

 

Restu pozelor maine de la birou, ca merge netu' mai bine ...


Saracia-n fund ma-mpunge, eu tot fug si ea m-ajunge!

Intelijenta ma urmareste! Dar eu sunt mai rapid!

 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
SERVICE MOTOCICLETE SI AMBARCATIUNI CU MOTOR
 
Cluj-Napoca, Calea Baciului Nr 45 (langa Lidl )
 
0745-436144 Silviu 

 
Topic despre service SF Moto Suprem
 
 


#17 EX_:MosRahao_*

EX_:MosRahao_*
  • Anonimi

Posted 30 July 2013 - 06:11 PM

Restu pozelor maine de la birou, ca merge netu' mai bine ...

 

pai hai cu ele, ca doar maine nu-i poimaine...  :)



#18 Dimethylmercury

Dimethylmercury

    -

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,254 posts
  • Gender:Male
  • Location:künn a réten
  • Moto: 2- és 3 kerekű

Posted 30 July 2013 - 08:50 PM

Anul trecut, in drum spre o intrunire moto din slovacia am gasit si eu muzeul asta, intamplator, si mi-am delectat putin ochii pe acolo.

attachicon.gifDSCI0460.JPG

 

Restu pozelor maine de la birou, ca merge netu' mai bine ...

Un muzeu similar, destul de bine dotat este la o iesire de pe autostradda in Slovenia undeva intre Kranjska Gora (Planica) si Ljubljana. Exista indicator pe autostrada catre el. Poze nu am din pacate, pt ca trebuia platit extra pt camera. 



#19 Burg_man

Burg_man

    sud

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,447 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti..coL.
  • Interests:verde la semafor.
  • Moto: BMW
  • Numar: pan european
  • Club: veteranilor

Posted 01 November 2013 - 08:31 AM

.... din cate stiu eu Romaniei nu i s-a permis de catre "colegi" ,sa faca motociclete.

Oare (patentul) IMS-ul sa fi plecat pe alte meleaguri pt a fi produs? 

 

2013-09-29 12.42.25.jpg ims_03461.jpg



http://s1314.photobu...Basc/slideshow/ ...... dezmembrari moto.
 

sudura cu aparate profesionale, electric, CO2, WIG-TIG, reparatii cartere moto, scari interioare, balustrade, porti, structuri metalice.
electrozi durafix


#20 BALSHOI

BALSHOI

    cecepistu`

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,807 posts
  • Gender:Male
  • Location:далеко од домовине
  • Interests:да ли преживети далеко од своја родна места
  • Moto: ИМЗ М 72
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 03 November 2013 - 10:41 AM

Un muzeu similar, destul de bine dotat este la o iesire de pe autostradda in Slovenia undeva intre Kranjska Gora (Planica) si Ljubljana. Exista indicator pe autostrada catre el. Poze nu am din pacate, pt ca trebuia platit extra pt camera. 

la Vransko,

am fost,dar era inchis  :(


userbar_motorist.jpg





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users