Sari la conținut

Ij 350- renastere


iulian86
 Share

Postări Recomandate

Salut, ma numesc Iulian si de ceva timp tot citesc topicuri in aceasta sectiune. Dupa ce mi-am vandut japoneza, am decis cu sotia sa luam o comunista cu atas pentru drumuri de recreere. Asa am ajuns la un Ij 350 ( asa e trecut un carte, cineva mi-a zis ca e Ij 56) cu atas din 1959.

Moto are acte, insa nu sunt pe deplin lamurit de atas. Femeia de la care am luat-o mi-a zis ca atasul nu are serie, nestiind am zis si eu ca ea. Pe carte undeva la categoria autovehicolului scrie o serie de 6 cifre si litera A. Acasa am aflat ca atasul are seria pe scarita si dupa ce am verificat am vazut ca acea serie nu o gasesc nicaieri in acte.

La motocicleta am mai primit si rezervorul ei original.

Fiind la inceput cu acest gen de motociclete vreau sa ma sfatuiti si sa ma corectati acolo unde gresesc.

Pentru inceput as vrea sa stiu daca farul este original, adevarul este ca nu prea imi place cum arata.

Ca si reconditionare la moto o sa ii pastrez instalatie pe 6 V, culoarea o voi schimba in negru lucios, saua va fi schimbata cu genul acela ca de bicicleta, farul as vrea sa il schimb cu unul care are indicatorul de km pe el.

In prezent jentile le pregatesc de sablat ca sa le trimit la refacut

Legat de atas nu stiu daca il voi pastra, dar pana reusesc sa iau un atas Duna il voi tine.

Ca la orice lucru nou ma simt ca un copil ce a primit o jucarie noua, sper ca fac fata la tot si sa finalizez asa cum vreau proiectul.

post-77614-0-78087800-1373352258_thumb.jpg

post-77614-0-33748700-1373352271_thumb.jpg

post-77614-0-39438000-1373352287_thumb.jpg

post-77614-0-18079200-1373352299_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Felicitari,si spor la munca!

Rezervorul nu e al ei,evacuarile nu sunt ale ai,farul nu e al ei.... restul iti vor spune pasionatii de IZH!

SANATATE!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din dorinta de a face o restaurare pe gustul meu, am zis sa vopsesc toate piesele in camp electrostatic, insa dupa un telefon la atelierul cu pricina am aflat ca nu se poate. Mare parte din piesele din tabla au lovituri pe care le voi remedia cu chit, iar vopsirea electrostatica nu se poate aplica la astfel de piese..nu imi ramane decat sa vopsesc clasic.



He heee, ce tare, uite pe cine gasesc eu pe motociclism :D

De la mine din curte ai luat jucaria, am fost gazda ei o vreme :D

Pune poze si cu rezervorul lacrima pe care ti l-au dat baietii, ala e frumos tare, din punctul meu de vedere :D

poze cu rezervorul nu am facut inca, acum am slefuit chitul de pe el, vreau ca stanta aia cu sigla, de pe lateralele lui sa o scot in evidenta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din dorinta de a face o restaurare pe gustul meu, am zis sa vopsesc toate piesele in camp electrostatic, insa dupa un telefon la atelierul cu pricina am aflat ca nu se poate. Mare parte din piesele din tabla au lovituri pe care le voi remedia cu chit, iar vopsirea electrostatica nu se poate aplica la astfel de piese..nu imi ramane decat sa vopsesc clasic.

 

poze cu rezervorul nu am facut inca, acum am slefuit chitul de pe el, vreau ca stanta aia cu sigla, de pe lateralele lui sa o scot in evidenta..

 

Exista chit pentru vopsea in camp electrostatic. Pentru detalii amanuntite despre motocicleta ce ai cumparat-o si despre felul in care trebuie sa arate ma poti suna la nr. de tel. 0763 700 222 si povestim acolo cum trebuie sa arate IJ-ul din imaginile de mai sus.

Important e ca vrei sa salvezi o batrana motocicleta si sa te si plimbi cu ea.

Spor la treaba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am zis sa las putin pregatirea pentru vopsit si sa ma apuc sa pun la punct motorul. cand am luat motocicleta mi s-a zis ca are cutia facuta, fiindca sarea din a doua, dar nu are ulei. ce tip de ulei se baga si ce cantitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspuns, insa nestiind prea multe de mecanica de la ij, intreb urmatorul lucru. : cutia de viteze isi face ungerea cu ulei T80, iar pistonul cu toate angrenajele lui isi face ungerea cu ulei din amestecul carburant in proportie de 3% ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da dar proportia corecta este 100 ml ulei / 2,5 litrii benzina. Daca ai busonul original (pe rezervorul in forma de lacrima) o sa gasesti in partea inferioara un pahar unde sunt poansonate proportiile ulei/combustibil. Paharul respectiv are exact 100 ml.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, azi am zis sa ii aud vocea motorului, dar nu a vrut sa vorbeasca.

schita electrica originala am gasit-o postata pe un topic de pe forum, era de i 56, dar nu am vazut nici o diferenta fata de ij 350. bateria este noua cu minusul la masa. toata instalatia pentru aprindere a fost facuta dupa schita.

ulei am pus in cutie 80W90 mineral ( doar pt pornit), amestecul de carburant l-am facut cu 100 ml ulei amestec la 2,5 litri benzina.

am dat pedale de mi-au iesit ochii ca la melc.

carburatorul functioneaza, bujia era putin umeda dupa mai multe pedale, iar dupa ce am obosit de-a binelea, pe toba se simtea miros de benzina.

platina se deschide atunci cand pistonul incepe sa coboare din PMS. insa bujia dadea scanteie, dar odata la doua pedale.( odata dadea, odata nu..si tot asa).

ce sa ii mai fac sa o pornesc? am ratat ceva pana acum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt din galati.

maine sper sa reusesc sa gasesc pe la magazinele cu auto o bujie buna si sa rezolv cu aprinderea.

 

daca instalatia este de 6V, bobina trebuie sa fie la fel, sau provizoriu, doar ca sa o pornesc pot pune o bobina de dacie?

Editat de iulian86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi bine sa pui o bobina de 6 v - iti da o scanteie la 2 rotatii cel mai probabil pt ca are nevoie de mai mult timp pt a acumula energie.

poti folosi bobina si condensator de 12 v si sa izolezi aprinderea (platina condensator bobina baterie) daca doar vrei sa o pornesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi bine sa pui o bobina de 6 v - iti da o scanteie la 2 rotatii cel mai probabil pt ca are nevoie de mai mult timp pt a acumula energie.

poti folosi bobina si condensator de 12 v si sa izolezi aprinderea (platina condensator bobina baterie) daca doar vrei sa o pornesti

Pentru a izola aprinderea ar trebui sa vina in felul urmator?

minusul de la bobina vine la platina, plusul de la bobina la baterie, minul de la baterie la masa, iar condensatorul cu borna la plus la bobina si corpul la masa.

e corect sau am omis ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni........eu folosesc , de 4 ani , condensator si bobina de Dacia , adica pe 12 volti. Pentru o functionare corecta a aprinderii platina trebuie sa iti deschida la exact 2 milimetrii inainte de Punctul Mort Superior. Daca nu ai instalatia electrica originala de IJ 56 montata pe motocicleta (adica cu plusul la masa) doar inversezi datele.

Spor la treaba !

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi am izolat sistemul de aprindere si aceeasi treaba..scanteie foarte rar. am vazut ca pe bobina condensatorul are borna la plus si corpul legat la minus. asa dadea cate o scanteie cand vroia. am legat condensatorul cu borna la minus si corpul lui la masa, dar nici urma de scanteie.

sa inteleg ca este de la bobina sau condensator?

platina are deschiderea buna.

in toata treaba de azi o singura tentativa a avut sa porneasca.



problema a fost rezolvata...se pare ca singurul element ce lipsea era berea :bier:

dupa ce mi-am limpezit mintea, am inceput sa o iau de la capat cu pornirea. am legat tot sistemul asa cum era in schita electrica, am schimbat bujia si am facut rost de o bobina de dacie. am inceput iar cu pedale si intr-un final am zis sa scot si platina sa o curat. dupa asta a inceput sa urle ca nebuna...mi-a revenit inima la loc.

chestia curioasa este ca la bobina condesatorul este legat la plusul bobinei si masa lui la minusul bobinei, cu toate ca peste tot am gasit total diferit.

 

acum pot continua pregatirea pentru vopsit..



azi am dat prima tura cu moto...senzatia e criminala..excitatie maxima..de cand am permisul cat A am mers numai pe japoneze, insa ce iti ofera o comunista este de nedescris. tura de azi m-a facut sa grabesc lucrarea la ea.

dupa ziua de azi am constatat ca trebuie sa umblu la semeringul de la schimbatorul de viteze..scapa ulei si pe la garnitura de la capacul cutiei. bateria trebuie sa o schimb, cea actuala are 4 ah..carburatorul nu tine la relanti..tija de relanti e defecta, iar unul din amortizoarele de pe spate, este dus....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

salutare tuturor si sarbatori fericite!

Dupa o perioada de cautat piese si stat degeaba am intrat iar in paine cu aducerea la viata a ij-ului. Astazi se pare ca sotia mi-a facut un cadou mai putin obisnuit, chiar daca ea a mers doar cu japoneze si nu are habar de noul meu microb, a reusit sa gaseasca pe la niste rude de la tara un ij care sa imi serveasca drept piese pentru cea actuala.

Motocicleta nu a adus-o, abia maine ma duc sa o iau, din ce mi-a zis si din pozele pe care le-a gasit pe net, ar fi vorba de un ij jupiter 3 complet. Actele sunt cu probleme..proprietar mort, iar fii lui nu se inteleg si nu au dezbatut mostenirea, dar au fost de acord sa dea fieratania.

Mi-am propus sa iau de la ea farul, saua ( pana gasesc modelul pe care il vreau), amortizoarele spate, pedala de pornire, si alte piese care sunt mai bune ca de la ij-ul 56, bineinteles asta in cazul in care piesele se potrivesc. Urmand ca apoi ce nu se potriveste si nu imi trebuie le dau mai departe( vanzare/donatie).

Acum vin intrebarile. jupiterul este tot pe dinam ca ij 56?

Voi reveni cu o poza cu cadoul si cu alte intrebari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare tuturor si sarbatori fericite!

Dupa o perioada de cautat piese si stat degeaba am intrat iar in paine cu aducerea la viata a ij-ului. Astazi se pare ca sotia mi-a facut un cadou mai putin obisnuit, chiar daca ea a mers doar cu japoneze si nu are habar de noul meu microb, a reusit sa gaseasca pe la niste rude de la tara un ij care sa imi serveasca drept piese pentru cea actuala.

Motocicleta nu a adus-o, abia maine ma duc sa o iau, din ce mi-a zis si din pozele pe care le-a gasit pe net, ar fi vorba de un ij jupiter 3 complet. Actele sunt cu probleme..proprietar mort, iar fii lui nu se inteleg si nu au dezbatut mostenirea, dar au fost de acord sa dea fieratania.

Mi-am propus sa iau de la ea farul, saua ( pana gasesc modelul pe care il vreau), amortizoarele spate, pedala de pornire, si alte piese care sunt mai bune ca de la ij-ul 56, bineinteles asta in cazul in care piesele se potrivesc. Urmand ca apoi ce nu se potriveste si nu imi trebuie le dau mai departe( vanzare/donatie).

Acum vin intrebarile. jupiterul este tot pe dinam ca ij 56?

Voi reveni cu o poza cu cadoul si cu alte intrebari.

Jupiterul are dinam pe 6V(din cate stiu tot cam ca la ij 56)

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pe moto am roti de 18 si pe atas de 19 ar fi vreo problema?

Nu e nicio problemă din punct de vedere tehnic atâta timp cât e corect reglat ataşul. Majoritatea celor care au IJ şi un ataş model mai nou, au roţi de 19 pe motocicletă şi de 18 pe ataş, şi nici atunci nu e nicio problemă tehnică. Practic s-ar putea să se lege de viaţa ta cei care fac ITP-ul.

Ceas de acest model are Gaspar, şi nou şi second.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Daca pe moto am roti de 18 si pe atas de 19 ar fi vreo problema?

 

cam da.

 

daca vei deschide topicul atasistilor, vei vedea o schema de reglare a atasului. vei vedea, cu aceasta ocazie, ca (in plan vertical) motocicleta trebuie sa fie usor inclinata inspre atas, care la randul sau trebuie sa aiba (in plan orizontal) botul usor inclinat inspre partea din fata a motocicletei ... cum crezi ca o roata mai mare pe atas te poate ajuta la asta?

 

gandeste-te. spor la treburi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu aş spune *cam nu*.

Înclinaţia motocicletei spre ataş şi a botului ataşului către motocicletă o stabileşti cu ajutorul tijelor de reglaj şi a prinderii pe nucă. Dacă ar fi aşa cum zici, ce te-ai face când ataşul ar fi lăsat din cauza greutăţii de exemplu, situaţie care ar fi similară unei roţi mai mici pe ataş, sau cu ataşul gol şi greutate mare pe motocicletă care ar fi similară cu două roţi mai mici pe motocicletă?

Deci, dimensiunile roţilor nu contează atât timp cât reglezi corect unghiurile.

P.S. De ce nu îţi faci rost mai bine de o roată de 18 şi la ataş (cum este de fapt şi cea originală).

post-3360-0-68789400-1388090680_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...