Jump to content


Photo

Scuter50cc 2T... schimbat segmenti/piston, am scanteie, dar nu pornest


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 07 July 2013 - 05:22 PM

Este vorba despre un scuter Peda Desire 50, 2 timpi, care imi face zile fripte...:D

 

Inceputul acestei probleme este urmatorul (cred)... i-am schimbat statorul/bobinele de la magnetou pentru ca aveam probleme cu incarcarea si inca am. Deci, am schimbat dracia de stator, s-a schimbat imediat mersul si am fost nevoit sa ii fac un nou reglaj de carburator. N-am stiut exact ce distanta sa las intre magnetou si cititorul ala de impuls care merge spre CDI. Am lasat 0,4 mm. E bine? Intr-adevar mergea brici. Am castigat ceva viteza, dar cred ca dintr-o tampenie pe care am facut-o. Am uitat, nu am fost atent, nu am dat prea multa importanta la aerisirea pompei de ulei si probabil ca amestecul la viteza superiaora era sarac in ulei, si tocmai d-aia se infigea si mai bine.

 

Bun. Am ajuns la munca, dar la plecare nu mai avea forta. Adica, se tura motorul, dar nu prindea viteza. Initial m-am gandit la volanta (partea stanga, cea cu rolele)...ca s-o fi slabit piulita si asa mai departe. Pe masura ce l-am chinuit, s-o fi incalzit motorul si a inceput sa mearga normal. Am reusit sa ajung acasa, dar a doua zi nu a mai pornit. A avut un zvac la inceput si ata. Mort a fost.

 

Initial m-am gandit ca am incins/decalit segmentii si nu mai am compresie. I-am cumparat un piston+ segmenti si am schimbat. Segmentii noi intrau fest pe camasa. Am schimbat segmentii, am pus ce era de pus la loc, dar tot nu pornea. Dupa faza asta ma gandeam ca am reusti sa astup evacuarea, si intr-adevar improvizatia mea de garnitura dintre motor si toba astupa cam 60-70% din evacuare. M-am apucat si am spalat si toba, daca tot am ajuns la capitolul asta, dar fara vreun rezultat.

 

Am incercat sa ii pun si benzina in capul pistonului, dar nu misca. Am pus cam 0,5 ml. Bujia este proaspata. Scanteie am... pe cea veche una rosiatica, pe cea noua bate spre albastru. Dupa ce dau la pedala, nu mi se pare ca bujia s-ar uda.

 

Am incercat sa pornesc si fara filtrul de aer...nimic. Am desfacut si carburatorul...nimic anormal.

 

Ultima chestie la care ma gandesc este renumita "muzicuta", care se presupune ca ar trebui sa lase aerul sa circule intr-un singur sens prin motor. Cu carburatorul desfacut si un deget bagat in gatu ala de cauciuc de la admisie, am invartit de palele alea de la magnetou si se simte ca trage aer, dar parca il scuipa si inapoi. Este normal comportamentul asta?

 

Inca o chestie pe care am facut-o, dupa ce am reusit sa aduc dracia acasa. Am pus niste ulei in rezervor. Lucru care probabil ar fi trebuit sa-l fac dupa ce nu am aerisit pompa de ulei. Oare am pus cam mult? In 2 litri, am pus vrei doua dopuri de bidon de 5 litri (d-ala de apa). Dupa ce am constatat ca nu porneste, am mai pus 2 litri de benzina in rezervor, sa mai diluez.

 

Deci, care ar trebui sa fie urmatorul pas? Sa ma agit cu muzicuta sau sa imi bag un pumn in ochi?

 

Multzam anticipat pentru raspunsuri...



#2 megamotoreta

megamotoreta

    maxiscuterist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,497 posts
  • Gender:Male
  • Location:gaiesti
  • Moto: yamaha slider jog kymco 250
  • Numar: db08kaa
  • Club: doar eu si cu mine

Posted 07 July 2013 - 08:26 PM

aooleooo,ce cioban esti. verifica muzicuta sa nu fie lamelele distantate,sa nu se vada soarele prin spatiul dintre ele, nu mai regla aiurea ca il strici. pune 20 ml ulei la litru benzina. Nu are pompa ulei sa-i bage ulei?


 vand 1 kymco b&w 250 si dezmembrez altul.

 Vand jacheta touring Polo XXL


#3 robike

robike

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 160 posts
  • Gender:Male
  • Location:Petrila, Cluj Napoca
  • Moto: enduro-partzaitoare

Posted 07 July 2013 - 08:53 PM

Prin forum este greu sa "diagnostichezi" problema. Ai putea sa te uiti la muzicutza, cum zicea colegul de mai sus sa nu aiba lamelele distantate, sa cureti carburatorul, filtrul de aer ... S-ar putea sa ai cilindrul ovalizat ,atunci degeaba ai luat segmenti..

Ar fi bine sa rezolvi singur problema  pentru ca majoritatea "mecanicilor" te jegmanesc de bani.



#4 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 07 July 2013 - 09:09 PM

@megamotoreta... Tu nu esti in stare sa dai un sfat fara sa jignesti?! Am scuter de o luna sau doua, asa ca scuteste-ma cu apelativele.

 

@robike... Imi dau seama ca e greu sa faci diagnoza pe vorbe, dar aici sunt sanse mai mari sa citeasca unul care a avut aceeasi problema...si daca da un sfat fara muci e si mai bine.

In niciun caz nu am de gand sa ma duc la marii specialisti. La cat m-ar costa manopera, dublez valoarea atelajului. Mai bine arunc banii pe piese de banii aia. Si sa nu ai impresia ca nu am incercat sa imi rezolv problemele cu ajutorul diversilor mecanici din Bucuresti. Pur si simplu am avut numai experiente dubioase.
 

Legat de cilindrul ovalizat... sper sa nu fie cazul. Pistonul vechi era plin de calamina, dar nu imi aduc aminte ca depunerile sa fi fost mult prea neuniforme, ca si cum ar fi fasait printr-o parte. Presupun ca s-ar fi intins calamina pe piston sau camasa.

 

O sa incerc o alta muzicuta, daca reusesc sa desfac suruburile :((


Edited by mandgeo, 07 July 2013 - 09:10 PM.


#5 relu-cbr

relu-cbr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 104 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Lipsa
  • Numar: Am avut
  • Club: -

Posted 07 July 2013 - 10:37 PM

Deci dupa ce ai schimbat pistonul si segmentii ai compresie?
Daca da, baga un ochi la muzicuta si vezi cum se prezinta cum sa zis mai sus nu trebuie sa se vada lumina, se poate repara dar mai bine cumperi alta noua

#6 adi_radu

adi_radu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 431 posts
  • Gender:Male
  • Location:targu mures Romania si Bucale !
  • Interests:traveling
  • Moto: BMW F650 Dakar
  • Numar: MS 02 MFA
  • Club: Moto Fan

Posted 08 July 2013 - 09:07 AM

eu zic sa shimbi simeringurile ( cel din spatele aprinderii si a pompei de ulei , si cel din spatele variatorului ) dupa asta incearca sa il pornesti si va merge .

Atentie la demontat si montat simeringurile


www.romaniamotorcycletours.com

Unde se termina asfaltul incepe distractia !
Portal moto in curs de realizare


#7 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 08 July 2013 - 09:12 AM

@adi_radu... o sa desfac intai la muzicuta. Prea nu imi place aerul ala care se plimba inainte si inapoi.

 

Pe urma...mai vedem...



#8 megamotoreta

megamotoreta

    maxiscuterist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,497 posts
  • Gender:Male
  • Location:gaiesti
  • Moto: yamaha slider jog kymco 250
  • Numar: db08kaa
  • Club: doar eu si cu mine

Posted 08 July 2013 - 04:34 PM

ca sa-ti spun o smecherie,daca lamelele muzicutei sunt distantate si nu ai bani de altele, pune-le tot pe alea. dar invers!


 vand 1 kymco b&w 250 si dezmembrez altul.

 Vand jacheta touring Polo XXL


#9 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 08 July 2013 - 06:46 PM

Muzicuta e ok, zic eu. Nu intra lumina, lamelele sunt ferme, calca bine. Le-am mai arcuit un pic, pentru orice eventualitate, si le-am pus la loc.

 

@megamotoreta...tare as fi curios cum pui tu lamelele invers din moment ce ele sunt arcuite ca sa calce intr-un fel.

 

@adi_radu... intrebare... este normal sa fie ulei acolo unde se intalneste melcul pompei de ulei cu axul ambielajului? Asta am gasit in spatele statorului, adica in spatele plasticului din spatele statorului... http://img.photobuck...Project/401.jpg



#10 megamotoreta

megamotoreta

    maxiscuterist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,497 posts
  • Gender:Male
  • Location:gaiesti
  • Moto: yamaha slider jog kymco 250
  • Numar: db08kaa
  • Club: doar eu si cu mine

Posted 08 July 2013 - 06:55 PM

ele nu sunt arcuite deloc, daca le-ai arcuit..la revedere! le pui invers, adica contra-arcuirii,sa se intinda,dezarcuiasca.


 vand 1 kymco b&w 250 si dezmembrez altul.

 Vand jacheta touring Polo XXL


#11 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 08 July 2013 - 07:40 PM

Erau deja arcuite pe sensul de inchidere. Le am mai ajutat un pic. Nu e normal sa fie asa? O a doua opinie, va rog...

#12 robike

robike

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 160 posts
  • Gender:Male
  • Location:Petrila, Cluj Napoca
  • Moto: enduro-partzaitoare

Posted 08 July 2013 - 11:08 PM

Eu zic , ca si cu o muzicuta obosita ar trebui macar sa dea semne de pornire... o fi altundeva problema.



#13 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 10 July 2013 - 09:59 PM

Am schimbat si muzicuta. Niciun rezultat. M-am gandit ca daca ala care a avut scuterul inaintea mea s-a apucat sa arcuiasca lamelele spre interior, poate ca lamelele alea nu mai lasa aerul sa intre. Ghinion. N-a fost asta cauza.

 

Sa trec la simeringuri?! M-am apucat sa desfac pe cel din spatele statorului, acolo unde am vazut ulei (care ori e de la simering, ori din pompa de ulei). In spatele variatorului nu am vazut ulei...sau cine mai stie acu...

 

Cum naiba sa scot simeringu? Cu forta sau exista vreo metoda mai gingasa? Presupun ca in spatele acestui simering este un rulment.



Hai ca-i bine. am schimbat si semeringul pe partea dreapta, cel din spatele statorului. Intr-adevar, a iesit usor, iar cel nou a intrat greu, dar tot nu porneste.

 

Inainte sa imi rup degetele si pe la semeringul din stanga, cel din spatele variatorului... n-ar putea cumva sa fie CDI-ul defect? Da scanteie, la a doua pedala, dar poate ca nu o da cand trebuie...



#14 robike

robike

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 160 posts
  • Gender:Male
  • Location:Petrila, Cluj Napoca
  • Moto: enduro-partzaitoare

Posted 11 July 2013 - 07:56 AM

Dupa ce ai schimbat statorul a mers bine, deci ai nimerit pozitia magnetoului fata de senzorul de pe stator..deci dadea scanteia cand trebuie..De cdi si de bobinele de pe stator depinde intensitatea scanteiei.



#15 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 13 July 2013 - 02:36 PM

Pozitia magnetoului nu as fi avut cum sa o modific. Zicea si taica-miu chestia asta...ca poate nu da scanteia cand trebuie. Dar statorul/magnetoul meu nu are reglaj de avans, ca la masina. Pe axul ambielajului este un shtutz, care se pupa cu o gaura de pe magnetou. Pur si simplu nu se poate pune altfel.

 

Singurul reglaj la care ma pot gandi este distanta dintre magnetul de pe magnetou si cititorul de impuls. Dupa ce am schimbat statorul am pus 0,4 mm. Intr-adevar s-a schimbat mersul motorului fata de statorul vechi, dar mergea. Cand nu a mai vrut sa porneasca am incercat sa maresc pana la 0,7mm, dar fara rezultat. Dupa ce am schimbat ce am schimbat l-am dus la 0,5...tot fara rezultat.



Am schimbat si semeringul pe stanga. A dracu lucrare.

 

Singura porcarie vizibila pe care am gasit-o in spatele variatorului este a fost muntele de jeg adunat pe si in jurul rulmentului cu ace de la starter/bendix (chiar nu stiu cum ii zice). Chiar, cum se numeste acel rulment cu ace? L-as cumpara, dar nici nu stiu ce sa caut, iar ce am gasit cu ace este rulmentul de pe boltul pistonului. Foto stanga.



Si...ca idee...as face acestei piese minunate (foto dreapta) niste fete drepte, ca sa pot tine cu o cheie normala. O fi o treaba buna sau doar o treaba mare?

Attached Thumbnails

  • IMG_20130713_153116.jpg
  • IMG_20130713_153156.jpg

Edited by mandgeo, 13 July 2013 - 02:36 PM.


#16 megamotoreta

megamotoreta

    maxiscuterist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,497 posts
  • Gender:Male
  • Location:gaiesti
  • Moto: yamaha slider jog kymco 250
  • Numar: db08kaa
  • Club: doar eu si cu mine

Posted 13 July 2013 - 03:32 PM

foloseste un spray de frane pt curatirea variatorului, rolelor, se depune mizerie de la sabotii ambreiaj,curea,este normal. pentru variator iti trebuie cheie speciala,nu te apuca sa pilesti ceva pe acolo ca faci praf transmisia,ti-am spun ca ciobanesti scuterul, nu te supara.


 vand 1 kymco b&w 250 si dezmembrez altul.

 Vand jacheta touring Polo XXL


#17 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 13 July 2013 - 03:59 PM

Adevaru'e ca nici prin cap nu-mi trecuse ca trebuie sa curat jegu. Traiam cu impresia ca asa e normal, ca ii face bine niste mehlem.

 

Intre "ce cioban esti" si "ciobanesti scuterul" este o mare diferenta, si nu-mi zice ca ce ai zis a doua oara vroiai sa spui de la inceput. Si imi devine un pic indiferenta parerea ta, mai ales ca vad ca ai o fixatie pentru ciobani.



#18 megamotoreta

megamotoreta

    maxiscuterist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,497 posts
  • Gender:Male
  • Location:gaiesti
  • Moto: yamaha slider jog kymco 250
  • Numar: db08kaa
  • Club: doar eu si cu mine

Posted 13 July 2013 - 09:06 PM

nu este nici o diferenta. un cioban ciobaneste un scuter. nu esti singurul care desface, umbla,trage si impinge si nu stie nici el de ce o face. eu asa am facut la un scuter un an si jumatate, si tot n-am reusit sa-l fac sa porneasca.


 vand 1 kymco b&w 250 si dezmembrez altul.

 Vand jacheta touring Polo XXL


#19 mandgeo

mandgeo

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Drujba chinezeasca

Posted 14 July 2013 - 12:01 PM

Hai ca am pus si variatorul la loc, totul curat, ras, tuns si frezat, dar fara vreun rezultat. Nu-mi mai ramane sa ma gandesc decat la cilindru.

Aici devine un pic cam tragic. Sa dau peste 100 pe setul motor sau sa duc cilindrul la alezat? Daca dau cilindrul la alezat, este suficient sa cumpar segmenti cota superioara sau trebuie sa cumpar si pistonul potrivit?

 

@megamotoreta...hai mai scuteste-ma. Cu asa o carte de vizita, te-as ruga sa nu-mi mai dai sfaturi (daca ceea ce arunci tu aici se pot numi sfaturi). Cand o sa ajung la performanta de a ma chinui un an jumatate sa pornesc scuterul...o sa te caut.



#20 robike

robike

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 160 posts
  • Gender:Male
  • Location:Petrila, Cluj Napoca
  • Moto: enduro-partzaitoare

Posted 14 July 2013 - 04:12 PM

Daca il duci la alezat iti trebuie pistonul cu cota nnoua si segmentii.Defapt iti trebuie pistonul si segmentii inainte sa il duci la alezat.



pistonul nou cum se misca pe cilindru?






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users