Sari la conținut

Ajutor identificare Jawa 125/355


Vizitator dcimpoiasu
 Share

Postări Recomandate

Vizitator dcimpoiasu

Salutare stimati motociclisti !

 

In primul rand vreau sa va spun de la inceput ca sunt pasionat de electronica, tehnica in general. Nu am avut pana acum motor, nu am nici carnet pt el, decat B-ul. Zilele astea m-am "pricopsit" cu o motocicleta de la un fost vecin de bloc (care din pacate e batran si bolnav) si a tinut sa-mi lase "mostenire" o motocicleta, pe care eu o cunosteam de cand eram mic copil, dar nu am l-am vazut niciodata mergand pe ea. Motocicleta a stat din 1981 intr-o boxa la parterul unui bloc pana acum cateva zile, cand am adus-o la mine in curte. In afara de cateva urme de rugina (pentru ca a stat in dreptul unui robinet prost) arata ok zic eu dupa atatia ani.

Vreau sa va cer ajutorul in identificarea ei si a unor sfaturi pentru a incepe o restaurare. Mosul nu avea acte la ea (cred ca de din cauza asta nici nu a umblat cu motocicleta) si nici n-am gasit vreo placuta de identificare. Am incercat sa fac o comparatie vizuala cu alte modele de Jawa si am ajuns eu la o concluzie cum ca ar fi o Jawa de 125 model 355.

As dori si sfatul celor cu experienta in identificarea ei. De asemenea daca se poate sa ma lamuriti cu o problema "care ma roade", si anume, ce functionalitati are fiecare pozitie a contactului aflat pe rezervor (care are atasat si un ampermetru). Din care am observat are 5 pozitii, si cheia iese si intra numai pe cea din mijloc.(care banuiesc ca e pozitia neutra, de oprire).

Ar fi binevenite si alte sfaturi in incercarea de a o porni, pentru ca nu as vrea sa fac vreo prostie.

 

multumesc tuturor anticipat !

 

bafta !

post-75583-0-83046300-1368079615_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daaaaa, e chiar de 500...daca n-o fi de 750!

Unde ai vazut tu Jawa de 350 intr-un piston?

Uite aici, omul are perfecta dreptate, este un 125 fabricat in anii '60.

https://www.google.ro/search?q=Jawa+125/355&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=83CLUcevCo2pOuD4gZAH&ved=0CDQQsAQ&biw=1024&bih=653

Cit priveste pozitia cheii in contact si functiunile contactului, da o cautare aici si vei gasi scheme intregi cu explicatii mult mai clare decit as putea io sau alt user sa ti le dea in citeva cuvinte.

Spor la restaurat/reconditionat si plimbari placute! :bike-037:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Java ta e de 350 cc.

Exact, seamana perfect cu bmw r 60/5 intr-un piston in V.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt e Jawa 356 de 175 cm3, an de fabricatie inainte de 1960, ca dupa contactul a fost mutat de pe rezervor in nacela farului. Bine, poate sa aiba rezervor mai vechi cu ampermetru, si de fapt sa fie cu 1-2 ani mai noua, dar ma indoiesc. Placuta de identificare e pe cadru, sub far, daca o mai are. Iti lipseste si capacul de aluminiu ce vine peste carburator, cu piulita de fixare. Modelul de 125 are doar 5 aripioare de racire pe cartere[ sub cilindru] si chiulasa fara aripioara suplimentara de racire.

@ Ivan Pedala: s-au fabricat destule Jawe de 350 intr-un cilindru. matale sa fii sanatos! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator dcimpoiasu

placuta am cautat-o si eu unde ai specificat si tu, dar nu mai exista, au ramas doar niturile. capacul am observat ca nu mai este peste carburator, comparand cu alte poze asemanatoare.

am gasit ceva manuale pe net, dar sunt in ceha, acum sa vedem cat de "destept" e google translate.

 

 

 

 

De fapt e Jawa 356 de 175 cm3, an de fabricatie inainte de 1960, ca dupa contactul a fost mutat de pe rezervor in nacela farului. Bine, poate sa aiba rezervor mai vechi cu ampermetru, si de fapt sa fie cu 1-2 ani mai noua, dar ma indoiesc. Placuta de identificare e pe cadru, sub far, daca o mai are. Iti lipseste si capacul de aluminiu ce vine peste carburator, cu piulita de fixare. Modelul de 125 are doar 5 aripioare de racire pe cartere[ sub cilindru] si chiulasa fara aripioara suplimentara de racire.

@ Ivan Pedala: s-au fabricat destule Jawe de 350 intr-un cilindru. matale sa fii sanatos! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Desenaţi-mi şi mie ce e ăla "ampermetru".

 

O fi o Jawa curată, de 175 după cele cinci aripioare de pe cilindru? Zic şi io...

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contactul are 5 pozitii. Cu cheia pe mijloc toti consumatorii opriti. Cheia poate fi scoasa din contact. Pozitia 1[ cheia rotita anti-orar un click] este alimentat doar circuitul aprinderii, pentru mers pe timp de zi. Pozitia 2 sunt alimentate aprinderea si luminile de pozitie fata/spate. Pentru circulatia pe timp de noapte pe strazi bine iluminate. Pozitia 3 sunt alimentate aprinderea, farul si pozitia spate. Pozitia 4 cheia rotita din poz.0 in sens orar un click: sunt alimentate luminile de pozitie dar nu si aprinderea. pentru parcarea motocicletei pe timp de noapte. Pozitia 5 inca un click in sens orar: aprinderea e alimentata direct de pe dinam. In aceasta pozitie motocicleta poate fi pornita prin impingere in viteza chiar daca bateria este descarcata. Un fel de pornire de avarie daca vrei.

Ampermetrul se refera la cutia acea in forma de picatura de apa de pe rezervor care contine contactul, lampa de liber si un ampermetru cu dubla scala pentru controlul incarcarii.

post-10713-0-62418800-1368100209_thumb.jpg

post-10713-0-78447700-1368100242_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie ca asta din poza e montata in cutia de pe rezervor si iti arata curentul de incarcare sau descarcare si intensitatea lui. Are o scala dubla +/- 10A si 0 la mijloc. Cu contactul oprit acul sta la mijloc, cand pui contactul acul se misca spre - indicand descarcare. La pornirea motorului acul se misca spre + mai mult sau mai putin functie de turatie. Daca dupa pornirea motorului acul nu se misca spre + circuitul de incarcare are o problema. Happy?

post-10713-0-13183800-1368101404_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, ce e ăla ampermetru ??

E un aparat de masurat apa , intr-un metru patrat sau cub.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Ivan Pedala: s-au fabricat destule Jawe de 350 intr-un cilindru. matale sa fii sanatos!

S-or fi fabricat, dar n-au ajuns si-n tara noastra! Exceptind cele citeva exemplare folosite la curse, deci exemplare rare...unele chiar unicat (vazute in poze intr-o revista de-acum peste 20 ani)...nu am vazut nici macar una circulind pe strada la noi!

Si asa este, sanatosi sa fim! :cheers:

 

ivan pedala, pedros nu va mai agitati vere sa nu vi se deschida operatia... am gresit mam uitat in graba

Io nu ma agit, asa e starea mea naturala...cu operatia cracanata...sa mi se vada motoru'! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au fost au fost. Incepand cu cele produse inainte de razboi: Jawa 350 S.V. si Jawa 350 O.H.V. si continuand cu cele din timpuri mai recente. E drept ca marea majoritate a productiei a fost exportata in tari vestice si pe la noi nu s-au pricopsit prea multe dar au fost.

post-10713-0-53460900-1368116385_thumb.jpg

post-10713-0-91025600-1368116418_thumb.jpg

post-10713-0-26671500-1368116597_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare stimati motociclisti !

 

In primul rand vreau sa va spun de la inceput ca sunt pasionat de electronica, tehnica in general. Nu am avut pana acum motor, nu am nici carnet pt el, decat B-ul. Zilele astea m-am "pricopsit" cu o motocicleta de la un fost vecin de bloc (care din pacate e batran si bolnav) si a tinut sa-mi lase "mostenire" o motocicleta, pe care eu o cunosteam de cand eram mic copil, dar nu am l-am vazut niciodata mergand pe ea. Motocicleta a stat din 1981 intr-o boxa la parterul unui bloc pana acum cateva zile, cand am adus-o la mine in curte. In afara de cateva urme de rugina (pentru ca a stat in dreptul unui robinet prost) arata ok zic eu dupa atatia ani.

Vreau sa va cer ajutorul in identificarea ei si a unor sfaturi pentru a incepe o restaurare. Mosul nu avea acte la ea (cred ca de din cauza asta nici nu a umblat cu motocicleta) si nici n-am gasit vreo placuta de identificare. Am incercat sa fac o comparatie vizuala cu alte modele de Jawa si am ajuns eu la o concluzie cum ca ar fi o Jawa de 125 model 355.

As dori si sfatul celor cu experienta in identificarea ei. De asemenea daca se poate sa ma lamuriti cu o problema "care ma roade", si anume, ce functionalitati are fiecare pozitie a contactului aflat pe rezervor (care are atasat si un ampermetru). Din care am observat are 5 pozitii, si cheia iese si intra numai pe cea din mijloc.(care banuiesc ca e pozitia neutra, de oprire).

Ar fi binevenite si alte sfaturi in incercarea de a o porni, pentru ca nu as vrea sa fac vreo prostie.

 

multumesc tuturor anticipat !

 

bafta !

Va sa zica ai intrat cu noi in randul comunistelor ?!.... :wave:

Care ar fi planurile tale privind motocicleta ? frumoasa batrana Jawa! am cautat mult Jawa dar initial am dat peste un al doilea Cz.

I-mi place sunetul Jawelor la plecarea din loc cand accelerezi progresiv sau cand se schimba treptele :) super batranica.FELICITARI pt.ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator dcimpoiasu

Va sa zica ai intrat cu noi in randul comunistelor ?!.... :wave:

Care ar fi planurile tale privind motocicleta ? frumoasa batrana Jawa! am cautat mult Jawa dar initial am dat peste un al doilea Cz.

I-mi place sunetul Jawelor la plecarea din loc cand accelerezi progresiv sau cand se schimba treptele :) super batranica.FELICITARI pt.ea!

Multumesc adi vitezomanu!

Eu imi doresc sa o restaurez sau sa o aduc cat mai mult spre aspectul ei original. In perioada asta nu am timp de ea, eventual spre toamna-iarna.

Eventual niste sfaturi de la profesionisti ar fi binevenite .... informatii despre achizitie de piese. Din cate am observat vizual pana acum, trebuie inlocuita saua si are lipsa capacul de la carburator.

Nu am incercat sa o pornesc pana nu ii fac o verificare amanuntita.

bafta tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
  • 9 months later...

Daaaaa, e chiar de 500...daca n-o fi de 750!

Unde ai vazut tu Jawa de 350 intr-un piston?

Uite aici, omul are perfecta dreptate, este un 125 fabricat in anii '60.

https://www.google.ro/search?q=Jawa+125/355&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=83CLUcevCo2pOuD4gZAH&ved=0CDQQsAQ&biw=1024&bih=653

Cit priveste pozitia cheii in contact si functiunile contactului, da o cautare aici si vei gasi scheme intregi cu explicatii mult mai clare decit as putea io sau alt user sa ti le dea in citeva cuvinte.

Spor la restaurat/reconditionat si plimbari placute! :bike-037:

Jawa 350 SV monocilindru supape laterale fabricata din 1935; Jawa 350 OHV cu supape in chiulasa, monocilindru fabricat incepand cu 1936; Jawa 575 Enduro/Motocross model derivat din 353 Kyvacka cu motor monocilindru, 2 timpi, de 350 cm3 axc 76x75 mm; au mai fost si ceva modele de competitie cu motoare monocilindru de 350 sau mai mari, dar pe astea nu le mai enumar pentru ca discutam de motociclete de "strada"; acum am observat ca am mai postat pe aceasta tema acum vreo 3 ani pe vremea cand bantuiam intinderile nesfarsite ale internetului sub pseudonimul Kyvacka :D Erare humanum est.

post-95185-0-02045600-1474479918_thumb.jpg

post-95185-0-36299200-1474479923_thumb.jpg

post-95185-0-55081800-1474480202_thumb.jpg

Editat de Ciprian Maior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Erare humanum est.

Corect! Dupa ce internetul ne-a pus la dispozitie realitati pe care n-aveam de unde sa le citim in anii trecuti, recunosc...am gasit destule modele de care habar n-aveam... motiv pentru care dau crezare zicerii de mai sus!

Intrebare: am vazut un filmulet cu o dihanie de 500, este a ta? Daca este, da-ne si noua ceva detalii, informatii...asta daca nu-i secret de stat! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pashol na turbinka Ivane! Haraso! :D Cam de multisor n-am mai dat binete pe ceste meleaguri... am tot incercat eu sa-mi recuperez contul pe vechiul nume de botez, dar da-i pace! Apai din pacate nu ma pot lauda cu " `juma de litra" cum pitoresc o botezat-o cehii pe batrana Jawa de 500... poate totusi pana sa inchid ochii oi putea sa-mi balabanesc oasele pe jitul la una. :)) cineva mai sus mentionase aprinderea electronica Vape si ca face minuni; ei uite ca si distinsa platina poate sa le infaptuiasca; daca te uiti atent in filmulet vezi ca Jawa de 500 iipe platini... dar mama, ce frumos mai toarce! :) O sara buna nea Ivane si ma bucur ca nu mai is ratacitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine-ai revenit, chiar iti simteam lipsa...nu aveam partener de contre! :crack:

Litra la noi se zice la masura de 250ml, cred ca faceai referire la litru...si am acelasi tel...sa calaresc o Jawa de-o juma' de litru...ca tare imi place cum arata si cum suna! Si ai dreptate, platina bine reglata face minuni...dar nici un VAPE nu mi-ar displacea! Momentan am platini pe CZ si nu le-am reglat de ~2 ani...si porneste usor, trage in parametri...in contextul in care o folosesc doar pe coclauri, de agrement, fiindca nu am ITP si RCA! Tu ce vechituri mai detii?

Si...hai sa mutam discutia la Jawa, ca aici e topic mort...greu de resuscitat! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...