Sari la conținut

Nipru MT11 - proiect


cips1277
 Share

Postări Recomandate

Acum 5 ani cand am intrat prima data pe acest forum am observat rubrica "Coltul comunistelor". Nu am intrat niciodata, nu am avut curiozitatea si nu ma gandeam ca o sa ajung vreo data postez aici. Asta pana acum o saptamana cand brusc si fara un motiv anume mi s-a pus pata pe un motor cu atas. Am inceput sa caut si de ieri sunt posesorul unui Nipru MT 11 inmatriculat cu atas, numere si certificat nou. Nu este intr-o stare foarte buna dar totusi este functional, ieri m-am plimbat vreo doua ore cu el undeva in provincie, pe drumuri mai ferite. Ce sa zic, senzatia e una unica. Am mers cu multe motociclete, am inca doua in prezent printre care un VFR800 din 2005 ABS si tot ce vrei pe el. dar.. nipra asta e altceva. Dupa ce ieri am dat-o jos de pe platforma, am incercat sa o pornesc dar nu am reusit, am bibilit putin bujiile, fisele de curent, si a pornit frumos, sunet absolut bestial. Trage bine, motorul merge rotund, nu ma mai saturam de mers cu ea. Nu imi imaginam ca poti avea o asa senzatie la 60Km/h. In acest moment am dus-o la un prieten la atelier sa o facem bucatele si sa o aranjam asa cum era odata. Pentru asta am si eu nevoie de ceva sfaturi cu privire la surse de piese, preferabil noi. Ma refer strict la partea tehnica, fara elemente de caroserie. Aici sta bine, este foarte solida. Daca ma poate indruma si pe mine cineva sfaturi si informatii la acest capitol voi fi mereu recunoscator. Asa la o prima vedere as avea nevoie de toate furtunele si garniturile, probabil sunt imbatranite. Mai trebuie toti rulmentii de la roti, cred ca sunt varza. Ma mai intereseaza si un meseriaj in centrat roti spitate, apoi un atelier ceva unde sa le pot vopsi sau croma frumos. La roata de pe atas nu am sistemul de franare, ma intereseaza sa il fac rost de undeva. In rest nu stiu, dupa ce o desfac vad ce mai trebuie, probabil vor fi multe. Sunt hotarat sa o pun la punct si sa fac o tura cu ea de inaugurare pana in Sozopol, anul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru achizitie!Sa o stapinesti sanatos!Spune si de unde esti ca poate esti vecin cu vre-un niprist!De motor ce sa zic ..nu umbla unde nu i nimic stricat...vopsestel mai ia-i din jocuri dar nu de tot si cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Sa o stapinesti sanatos, sa ai grija de ea, sa o repari cind trebuie si cum trebuie. Acum scriu numai despre roti si rulmentii de la roti. Rotile sint interschimbabile. Sint toate rotile pe 18' s-au 19' Fata, spate, atas, rezerva. Rulmentii de la ele sint identici. Rulmenti conici cu role drepte. ( Cum are batrina Dacie pe spate) Desfaci piulita-siguranta cu caneluri de pe exterior, si incet cu atentie restul ansamblului. Sa fii atent la laine intermediari si pozitia rulmentilor. Ptr. siguranta si linistea ta faci un desen, pe intelesul tau, de care vei tine cont la montaj. Degresezi si speli bine butucul si ce ai scos de acolo cu ce ai, benzina, motorina, diluant. Controlezi suprafata de lucru a rolelor pe camasi si daca totul e OK, vasilina unde trebuie si montezi la loc. Jocul rulmentilor i-l reglezi prin lainele puse la locul lor si daca este cazul adaugi- scoti laine si prin stringerea piulitelor de stringere si asigurare. Jocul i-l controlezi cu roata montata la pozitie, axul strins. Nu trebuie sa aiba joc, stinga-dreapta, sus-jos. Cu frina slaba roata trebuie sa se invirta usor. Referitor la centrat, cromat cercurile nu ma pronunt ca nu stiu de unde esti. spor la treaba. Numai bine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te grabesti cu rotile si le dai jos repede il mai prinzi pe Rabinu vre-o doua saptamani acasa dupa care pleaca si sta aproape de tine la piata 16 februarie tel 0724452023 ... dar nu stiu daca mai are timp sa ti le faca asa ca suna si vezi ce zice . ...... si in continuare sa sti ca toti cei de pe forum asteapta si cateva foto cu fiara , nu-i lasa sa astepte prea mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru informatii, foarte utile, asa am sa fac cu rulmentii, o sa sun sa vad cu rotile. Poze o sa fac cand ajung la garaj, sper ca maine. Aveti idee niste garnituri pentru capacele de la tacheti? Sunt coapte rau. Si imi trebuie si furtunele de la filtrul de aer la carburatoare , am vazut ca au o forma speciala, aveti idee de unde sa fac rost de un set?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru informatii, foarte utile, asa am sa fac cu rulmentii, o sa sun sa vad cu rotile. Poze o sa fac cand ajung la garaj, sper ca maine. Aveti idee niste garnituri pentru capacele de la tacheti? Sunt coapte rau. Si imi trebuie si furtunele de la filtrul de aer la carburatoare , am vazut ca au o forma speciala, aveti idee de unde sa fac rost de un set?

 

Ai PM ptr. piese , succes cu Niprul :bike-037:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ani cand am intrat prima data pe acest forum am observat rubrica "Coltul comunistelor". Nu am intrat niciodata, nu am avut curiozitatea si nu ma gandeam ca o sa ajung vreo data postez aici. Asta pana acum o saptamana cand brusc si fara un motiv anume mi s-a pus pata pe un motor cu atas. Am inceput sa caut si de ieri sunt posesorul unui Nipru MT 11 inmatriculat cu atas, numere si certificat nou. Nu este intr-o stare foarte buna dar totusi este functional, ieri m-am plimbat vreo doua ore cu el undeva in provincie, pe drumuri mai ferite. Ce sa zic, senzatia e una unica. Am mers cu multe motociclete, am inca doua in prezent printre care un VFR800 din 2005 ABS si tot ce vrei pe el. dar.. nipra asta e altceva. Dupa ce ieri am dat-o jos de pe platforma, am incercat sa o pornesc dar nu am reusit, am bibilit putin bujiile, fisele de curent, si a pornit frumos, sunet absolut bestial. Trage bine, motorul merge rotund, nu ma mai saturam de mers cu ea. Nu imi imaginam ca poti avea o asa senzatie la 60Km/h. In acest moment am dus-o la un prieten la atelier sa o facem bucatele si sa o aranjam asa cum era odata. Pentru asta am si eu nevoie de ceva sfaturi cu privire la surse de piese, preferabil noi. Ma refer strict la partea tehnica, fara elemente de caroserie. Aici sta bine, este foarte solida. Daca ma poate indruma si pe mine cineva sfaturi si informatii la acest capitol voi fi mereu recunoscator. Asa la o prima vedere as avea nevoie de toate furtunele si garniturile, probabil sunt imbatranite. Mai trebuie toti rulmentii de la roti, cred ca sunt varza. Ma mai intereseaza si un meseriaj in centrat roti spitate, apoi un atelier ceva unde sa le pot vopsi sau croma frumos. La roata de pe atas nu am sistemul de franare, ma intereseaza sa il fac rost de undeva. In rest nu stiu, dupa ce o desfac vad ce mai trebuie, probabil vor fi multe. Sunt hotarat sa o pun la punct si sa fac o tura cu ea de inaugurare pana in Sozopol, anul asta.

...motorul merge extrem de rotund, rotile-s patrate....mai trebuiesc schimbati toti rulmentii , setul motor , refacute chiuloasele la un atelier specializat in nipre, rezolvata a 2-a la cutie , transmisia care se dehama si sloboade ulei , butucii ovali , furca sloboda(de la pamantul cu care a lucrat in loc de ulei), aprinderea , aliniate roatele in cadru, cadrul cu drumul si poti incepe sa te dai cu el in jurul blocului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult inca odata pentru contacte si suport, am comandat deja toate garniturile, cablurile, rulmentii, cupla elastica, cardan, kituri reparatie carburatoare, amortizoare, furca, inca o roata cu sistem de franare, fise, etc. Am luat uleiurile, material pt filtrul de aer, semnalizatoarele , lampa lumini atas, etc. Maine rezolv cu rotile si de vineri intra in reparatie generala, spalat curatat, rectificat ce e cazul. Cand e gata cu schimbatul pieselor o sa o duc la reglat toate cele. Apoi cateva ture in jurul Bucurestiului si in primul week-end liber cap compas Sozopol. Sper sa ajung azi sa ii fac cateva poze inainte sa o fac bucati si sa le postez aici. Cu siguranta vor aparea probleme dar sper eu, nimic de nerezolvat. Acum 12 ani, prima mea masina a fost o Lada 1200 din '79 cu care am batut toata tara in lung si in lat, fara nici un fel de probleme, asta pentru ca am avut mare grija de ea permanent si ca eram constient de limitele ei. Probabil ca si cu Niprul e cam la fel. Odata ce ne obisnuim unul cu altul cred ca ne vom intelege de minune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...motorul merge extrem de rotund, rotile-s patrate....mai trebuiesc schimbati toti rulmentii , setul motor , refacute chiuloasele la un atelier specializat in nipre, rezolvata a 2-a la cutie , transmisia care se dehama si sloboade ulei , butucii ovali , furca sloboda(de la pamantul cu care a lucrat in loc de ulei), aprinderea , aliniate roatele in cadru, cadrul cu drumul si poti incepe sa te dai cu el in jurul blocului

 

Ca de obicei , optimismul debordant care te caracterizeaza, e prezent si-n continuare ...

 

PS: ai uitat de intarirea , sau refacerea (dupa caz) a tuturor sudurilor de la cadru , precum si de pansonarea seriei de sasiu (corespunzatoare cu actele)...

Editat de km453
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au venit piesele, ceea ce e important si trebuie e de calitate, sunt multumit de ele. Azi dimineata am dus rotile la centrat. Multa pricepere si indemanare si multa munca depusa dar o sa am niste roti beton :) . Am dat comanda de 3 cauciucuri si camere, maine seara le primesc. Ma ingrijoreaza putin furca fata, cand roata e dreapta ghidonul sta virat cateva grade, trebuie sa vad despre ce e vorba dar asta sambata. Am si eu o intrebare , cu ce curat blocul motor ? Vreau sa-i dau un aspect mai placut. Deasemenea galeriile de evacuare arata cam rau, sunt ruginite. Aveti idee ce le pot face sa arate mai bine? Se pot vopsi cu ceva care rezista la temperaturile alea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Nipru, blocul motor are aspectul cel mai placut in momentul in care nu curge ulei pe el. De nicaieri.

Cum realizezi treaba asta? Dupa ce desfaci motorul de vreo 4 - 5 ori, poate vei reusi (daca ai noroc) sa etansezi tot, astfel incat sa nu curga.

Unde curge cel mai des? Greu de spus. Mai bine raspundem cu alta intrebare : Oare este vreo etansare la Nipra care sa nu curga?

 

Relativ la coturi, ele pot fi curatate mecanic si vopsite cu spray-uri pt temperaturi inalte, numai ca nu va rezista foarte mult timp. Poti totusi sa repeti operatia de 2-3 ori pe an si atunci va fi ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt blocul motor o stropire de degresare si o spalare cu jet curata tot.
Pentru galeriile de evacuare nu exista nicio solutie pt ca-s mizerabile: subtiri, scurte jos si din start f prost protejate anticoroziv. Spray-urile nu rezista neam si in spatele crustelor calcinate de vopsea rugina lucreaza.
Poate merita investit in coturi din inox, sau macar ce ai acum curatat si cromat cu o cuprare mai groasa. Sau cand se mai face o comanda in Vest dai o fosnitoare europeana si primesti un produs cat de cat mai aproape de cum ar trebui sa fie.
In ton cu km453, care-i un operator intensiv de cazac, la un moment dat fiecare etansare va ceda. Am observat ca unele importante precum inspre ambreiaj si inspre platina sunt mai rezistente. La drum lung e bine sa ai set de garnituri de cauciuc si de hartie si ulei de 2 feluri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La drum lung e bine sa ai set de garnituri de cauciuc si de hartie si ulei de 2 feluri.

...si niste limbi de piele de la niste pantofi vechi, sarma, o punguta cu detergent, leucoplast pentru degete, diazepan...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si niste limbi de piele de la niste pantofi vechi, sarma, o punguta cu detergent, leucoplast pentru degete, diazepan...

Mi-ai inseninat ziua :tempted:

 

Oricum, toate astea sunt de prisos fara o trusa de scule completa !!! Cum faci o trusa de scule completa? Te duci la magazinul de scule si cumperi tot ce au acolo. Si dupa ce repeti operatiunea la vreo 2, 3 magazine te vei apropia de notiunea "toate sculele necesare". Desigur, dotarea va cantari cateva zeci de kile, dar nu-i problema, atasul la nipra e gandit pt asa ceva !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ani cand am intrat prima data pe acest forum am observat rubrica "Coltul comunistelor". Nu am intrat niciodata, nu am avut curiozitatea si nu ma gandeam ca o sa ajung vreo data postez aici. Asta pana acum o saptamana cand brusc si fara un motiv anume mi s-a pus pata pe un motor cu atas. Am inceput sa caut si de ieri sunt posesorul unui Nipru MT 11 inmatriculat cu atas, numere si certificat nou. Nu este intr-o stare foarte buna dar totusi este functional, ieri m-am plimbat vreo doua ore cu el undeva in provincie, pe drumuri mai ferite. Ce sa zic, senzatia e una unica. Am mers cu multe motociclete, am inca doua in prezent printre care un VFR800 din 2005 ABS si tot ce vrei pe el. dar.. nipra asta e altceva. Dupa ce ieri am dat-o jos de pe platforma, am incercat sa o pornesc dar nu am reusit, am bibilit putin bujiile, fisele de curent, si a pornit frumos, sunet absolut bestial. Trage bine, motorul merge rotund, nu ma mai saturam de mers cu ea. Nu imi imaginam ca poti avea o asa senzatie la 60Km/h. In acest moment am dus-o la un prieten la atelier sa o facem bucatele si sa o aranjam asa cum era odata. Pentru asta am si eu nevoie de ceva sfaturi cu privire la surse de piese, preferabil noi. Ma refer strict la partea tehnica, fara elemente de caroserie. Aici sta bine, este foarte solida. Daca ma poate indruma si pe mine cineva sfaturi si informatii la acest capitol voi fi mereu recunoscator. Asa la o prima vedere as avea nevoie de toate furtunele si garniturile, probabil sunt imbatranite. Mai trebuie toti rulmentii de la roti, cred ca sunt varza. Ma mai intereseaza si un meseriaj in centrat roti spitate, apoi un atelier ceva unde sa le pot vopsi sau croma frumos. La roata de pe atas nu am sistemul de franare, ma intereseaza sa il fac rost de undeva. In rest nu stiu, dupa ce o desfac vad ce mai trebuie, probabil vor fi multe. Sunt hotarat sa o pun la punct si sa fac o tura cu ea de inaugurare pana in Sozopol, anul asta.

Cipriane, daca intrebai iti spuneam ca la vreun km de Emil e reprezentanta Ural. Mai exact pe Str. Ajustorului. Ne auzim la telefon si-ti zic ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu exact locatia de pe ajustorului a reprezentantei ural. nu e nici macar 1% dotata din dotarea service-ului lui emil. asa ca i-ai facut un bine ca nu l-ai indrumat acolo.

la emil i-am vazut mobra proaspat achizitionata. arata bine si e ingrijita si din ce am inteles e aproape gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu exact locatia de pe ajustorului a reprezentantei ural. nu e nici macar 1% dotata din dotarea service-ului lui emil. asa ca i-ai facut un bine ca nu l-ai indrumat acolo.

la emil i-am vazut mobra proaspat achizitionata. arata bine si e ingrijita si din ce am inteles e aproape gata.

Eu ma refeream la piese si experienta pe motoare Ural/Dnepr cand ziceam de amicul de pe Ajustorului. Clar la Emil e locul faptei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu exact locatia de pe ajustorului a reprezentantei ural. nu e nici macar 1% dotata din dotarea service-ului lui emil. asa ca i-ai facut un bine ca nu l-ai indrumat acolo.

la emil i-am vazut mobra proaspat achizitionata. arata bine si e ingrijita si din ce am inteles e aproape gata.

 

Neata. Catalin, cred ca vorbesti in necunostinta de cauza.

Service-ul Ural are toate sculele necesare repararii unei motociclete Ural, nu-l confunda cu service-ul de masini aflat in vecinatate. Poate ii lipseste doar elevatorul de motociclete, dar nu cred ca a fost nevoie de el pana acum, vanzarea motocicletelor noi Ural la noi nu e spectaculoasa (deocamdata :) ).

Plus de asta, cei de la Ural nu fac alte motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu exact locatia de pe ajustorului a reprezentantei ural. nu e nici macar 1% dotata din dotarea service-ului lui emil. asa ca i-ai facut un bine ca nu l-ai indrumat acolo.

la emil i-am vazut mobra proaspat achizitionata. arata bine si e ingrijita si din ce am inteles e aproape gata.

Cu siguranta, Emil are dotarea corespunzatoare repararii modelelor la care executa lucrari si nivelului de calitate si complexitate la care doreste sa ajunga cu aceste reparatii. Service-ul reprezentantei Ural are dotarile necesare executarii reparatiilor la modelele fabricate de producatorul Ural, asigurarii garantiei la modelele noi vandute pe piata din Romania si nu numai, la un nivel de calitate si complexitate impus de standartdele acestei marci, apreciate si totodata agreate de fabricant. Intrebarea la care se cere un raspuns este: ai solicitat reparatii la o motocicleta Ural in service-ul agreat de producator si ai avut repros la calitate? sau doar apreciezi ca este mai putin dotat la nivel de echipamente decat un service multimarca.

Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...