Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

Bucuresti - Scoala Moto Louis - 500 lei scoala de baza (teorie+poligon) + 500 lei orele in trafic (inca nu se fac, se asteapta normele)

Alte taxe:

Taxa examen practic in poligon - 50 lei (include pregatirea inainte de examen si examenul propriu-zis)

Examen psihologic - 50 lei

Analize medicale - 100 lei

Taxa cazier - 10 lei + timbru fiscal 2 lei (sunt necesare doua caziere)

Taxa examen teoretic - 6 lei (se achita la CEC, Posta sau Admin. Financiara)

Taxa eliberare permis - 68 lei (se achita la CEC sau BCR)

+ cat s-o mai cere pe examenul in trafic. Banuiesc ca ~ 150 lei, pt ca va fi nevoie de 2 instructori, motoreta si o masina.

Total... mult :)) Aproximativ 1500 lei.

naspa daca ajunge asa mult..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Foarte naspa... oricat de buna e Louis, o sa incerc sa caut o scoala ceva mai ieftina. Sper sa reusesc sa gasesc ceva decent, cat de cat aproape, cu ~ 1000 lei, fara taxa de permis... aia sa fie ultima taxa si sa nu mi-o permit eu :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucuresti - Scoala Moto Louis - 500 lei scoala de baza (teorie+poligon) + 500 lei orele in trafic (inca nu se fac, se asteapta normele)

Alte taxe:

Taxa examen practic in poligon - 50 lei (include pregatirea inainte de examen si examenul propriu-zis)

Examen psihologic - 50 lei

Analize medicale - 100 lei

Taxa cazier - 10 lei + timbru fiscal 2 lei (sunt necesare doua caziere)

Taxa examen teoretic - 6 lei (se achita la CEC, Posta sau Admin. Financiara)

Taxa eliberare permis - 68 lei (se achita la CEC sau BCR)

+ cat s-o mai cere pe examenul in trafic. Banuiesc ca ~ 150 lei, pt ca va fi nevoie de 2 instructori, motoreta si o masina.

Total... mult :)) Aproximativ 1500 lei.

 

jesus, canada $350 scoala + examen si inca vreo $30 examenul teoretic.

si asta cu motocicletele lor, benzina lor si scoala serioasa, si totul in 2.5 zile, scoala+examen

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jesus, canada $350 scoala + examen si inca vreo $30 examenul teoretic.

si asta cu motocicletele lor, benzina lor si scoala serioasa, si totul in 2.5 zile, scoala+examen

Cat dreaku de ,,serioasa" sa fie o scoala sa te invete sa mergi pe mobra in 2,5 zile?????Aprox 1200 lei in 48 de ore ...!!!! :))))))) Pana acum o labareatzi ca nu se face scoala moto in ro si acum s-a gasit motul la rahat in Canada cu scolarizare revolutionara in 48 de ore.Refuz sa cred tampenia asta (ca sa nu fiu magar sa raspund altel la postarea ta ) .Explica si cum ai voie si in ce conditii ,si pe ce perioada ai voie sa mergi dupa examen ,nu arunca informatii trunchiate .Baga tot daca tot lauzi sistemul Canadian sa vedem daca romanashului i-ar placea modelul.

 

Aruncati pana nu demult cu rahat in scolile ,,ieftine"care luau 500-600 lei .Na,acum sa va saturati .O sa platiti o caruta de bani la aceleasi scoli :)))

 

Asa ca ,baieti vreti scoala, platiti ..nu va convine ,iesiti in fata Guvernului si aruncati cu oua.Pt cei mai ,,tinerei" : au votat parintii vostri ,,intrarea in UE "..sa fiti sanatosi,pe ei sa-i trageti de urechi pentru ,,alinierea legislatiei si a preturilor".Ca sa nu mai discutam ca v-a cam tras-o Ponta cu ,,va fi mai bineeeee' :)))

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"V-a" cam tras-o? Cred ca vrei sa spui NE-A cam tras-o... si ne-o trag toti, din '90 incoa'. Dar e irelevant...

Cred ca Tsunami a facut o greseala de tipar, a pus acel punct din greseala intre 2 si 5. Adica sper ca e o greseala... pt ca altfel nu vad ce poti invata in 2-3 zile.

Eu "arunc" in continuare... vreau sa invat ceva in scoala, nu sa ma urc pe el si sa fac ce vreau, eventual sa cad in repetate randuri, si instructorul sa stea la bere pe margine. Problema e ca pt o scoala mai buna costurile depasesc posibilitatile unora, inclusiv ale mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"V-a" cam tras-o? Cred ca vrei sa spui NE-A cam tras-o... si ne-o trag toti, din '90 incoa'. Dar e irelevant...

Cred ca Tsunami a facut o greseala de tipar, a pus acel punct din greseala intre 2 si 5. Adica sper ca e o greseala... pt ca altfel nu vad ce poti invata in 2-3 zile.

Eu "arunc" in continuare... vreau sa invat ceva in scoala, nu sa ma urc pe el si sa fac ce vreau, eventual sa cad in repetate randuri, si instructorul sa stea la bere pe margine. Problema e ca pt o scoala mai buna costurile depasesc posibilitatile unora, inclusiv ale mele.

Mda...dar din 90 incoace eu m-am obisnuit sa mi-o traga ,,statul",chiar a inceput sa imi placa :)))

 

Obtinerea categoriei A si nu numai va deveni un LUX in timp.Iar cei care au deja A sau B se vor lovi de ,,impozite" asa ca bine nu va fi. Prea are omul de rand ,,libertate de miscare "si asta nu este bine.Caq sa nu mai vorbim de trendul RO ..,,sa facem ca altii dar din rahat romanesc ".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont ca pt A multe scoli nu au motoare asa cum cere legea, de minim 600 cmc... ori raman doar cei mai mari, gen Louis, si isi vor permite sa puna ce preturi vor, ori investesc si cele mici... si automat vor mari preturile ca sa-si amortizeze investitiile. Plus costurile crescute, pt proba de traseu.

E mult... foarte mult. Unii probabil vor spune (cu permisul in buzunar, luat pe vechea lege, ca asa e "frumos") ca e un lux, ca la ce ne asteptam, ca pt distractia asta platesti... platesti, dar sa mai avem si valoarea banului. Am dat ~2000 lei pe motor, acum dau aproape tot atat pe scoala... nu mi se pare normal, e dublul salariului mediu pe economie.

O sa caut una mai ieftina, poate, poate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar incepeti sa plangeti ca e scump? Motoretismu` asta nu e tocmai obligatoriu. Poti sa te plangi ca e painea scumpa... dar nu de un serviciu care nu e absolut necesar.

 

Si scoala nu e 1500 de lei. E 1000 de lei. Cam cat costa o casca mediocra. Oamenii aia chiar fac orele cu voi pe bune si nu doar pe hartie ca sa nu va infigeti in primu copac.

 

Din astia 1000 de lei trebuie sa recupereze investitia in motoare si echipament, sa bage benzina, consumabile, chirie poligon plus sediu, salarii (de la instructor pana la secretara) si daca mai ramane ceva sa scoata si un mic profit.

 

Daca nu ai 1000 de lei sa faci scoala poate e mai bine. Nu o sa ai ocazia sa cumperi gume sh ca noi carora le faci buletin curand. Daca pui totul pe hartie scoala e mai ieftina decat ar trebui sa dai an de an la inceput de sezon pe pregatirea motocicletei. Evident nu ma refer la schimbat de ulei in fata blocului.

 

Plus ca pana acum toata lumea tipa ca "nu se face scoala". Acum cand "se face" nu e bine ca e scump.

 

 

 

Bucuresti - Scoala Moto Louis - 500 lei scoala de baza (teorie+poligon) + 500 lei orele in trafic (inca nu se fac, se asteapta normele)

Alte taxe:
Taxa examen practic in poligon - 50 lei (include pregatirea inainte de examen si examenul propriu-zis) - Mi se pare putin. Cred ca si un instalator daca vine sa schimbe o teava cere mai mult.
Examen psihologic - 50 lei - Il faci unde vrei. nu tine de scoala
Analize medicale - 100 lei La fel ca mai sus. E drept... poti sa cauti o scoala cu vouchere la 300 de lei sa te dai 2 ore in poligon si sa faci analizele si psihologicul obligat fortat la partenerii lor cu vreo 400
Taxa cazier - 10 lei + timbru fiscal 2 lei (sunt necesare doua caziere) Aici te injuri cu statu roman
Taxa examen teoretic - 6 lei (se achita la CEC, Posta sau Admin. Financiara) Idem
Taxa eliberare permis - 68 lei (se achita la CEC sau BCR) Idem ... Si daca iti eliberezi buletinul tot tre sa dai o suma asemanatoare

+ cat s-o mai cere pe examenul in trafic. Banuiesc ca ~ 150 lei, pt ca va fi nevoie de 2 instructori, motoreta si o masina. Eu unul n-as imobiliza 2 instructori o masina si un motor pe banii astia neam

Total... mult :)) Aproximativ 1500 lei.

Editat de steph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu te incapatanezi sa te incadrezi in exemplul meu de mai sus, nu? :))

Era de asteptat... ai permisul in buzunar, ai facut scoala in mod sigur pe bani mai putini si din motoarele de la profil, nu cred ca te plangi de bani...

Nu era vorba ca e scoala buna sau nu si nu e vorba de taxe si examinari medicale, era vorba de suma totala. Daca tie ti se pare ok sa platesti ~1500 lei pt a avea permisul in buzunar, uite ca mie mi se pare mult. Si mare mi se pare mai ales diferenta de 500 lei pt orele in trafic (si nici macar nu e sigura diferenta asta, e posibil sa fie mai mare cand se vor aproba normele de aplicare). 100 lei pt O ORA (asa scrie pe site)? Mai raporteaza si la un salariu mediu si o sa dea cu virgula...

Sincer, ma asteptam sa nu depaseasca 1000 lei cu tot cu medical, psihologic si taxe. Si de la 1000 la 1500 e o mica mare diferenta. Acum depinde de buzunarul fiecaruia si de valoarea banului in ochii fiecaruia... daca sunt munciti sau nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e adevarat am facut scoala pe mai putini bani. Vreo 600 de lei parca. Alte vremuri, alte reguli.

 

Am avut insa alta problema. Domiciliu in Ilfov si automat trebuia sa dau in Ilfov examenul asa ca m-a ars un gigel cu o scoala obscura in Baneasa de vreo 250 de lei (daca nu mai mult) ca sa dau examenul la el in poligon.

 

Si referitor la rapsunsul tau. Nu dai 1500 de lei ca sa ai permisul in buzunar. Dai 1500 de lei ca sa ai permis in buzunar si sa inveti sa conduci o motocicleta. Chestia asta cu mersu pe motor nu e tocmai o joaca.

 

Cauta o scoala mai ieftina dar nu uita sa numeri orele facute si aduna riguros tot ce platesti pana la final. S-ar putea sa ai surprize.

Editat de steph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te poate invata nimeni in cateva zeci de ore, din care 3/4 facute in poligon la jaloane, sa conduci motocicleta. La fel ca si in cazul scolilor auto, te invata lucrurile elementare... ambreiaj, acceleratie, frana, stanga, dreapta, butoane, becuri, plecat de pe loc cu a 1a, a 2a, frana si hai pa. Condusul in sine il inveti in timp si mii de km, pe strada sau pista, exersand. Asta e parerea mea.

Diferentele pe care le vad eu intre o scoala buna si una proasta: echipament si motocicleta mai buna, instructor care sa-ti mai dea un sfat si poligon lejer, nu cu alti 100 cursanti care se dau pe langa tine pe 20 mp. Atat, nu ca ma invata sa conduc... ca asta nu cred ca se poate, e timpul prea scurt.

Eu vreau doar A-ul ala trecut pe permis... atat. Am mobra mea, pot sa ies si singur sa exersez plecari, viraje si frane de urgenta... am B-ul de ani de zile, multi km parcursi, stiu regulile de circulatie si de trafic...

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geo, cred ca tu te-ai aprins si nu ai inteles ce a vrut sa zica steph.

scoala nu costa 1500, ci doar vreo 1000. eu am dat dupa legea veche si m-a dus vreo 800 scoala + medicalul, restul cheltuielilor, le-am avut la fel (psihologic, taxa, etc).

evident ca acum e mai scumpa, pentru ca se fac mai multe ore, mai ales iesiri in trafic, ceea ce inseamna mai multe lucruri pentru scoala: insttructorul nu va mai putea sa se uite la 4-5 elevi odata, ci merge doar cu unul, orele de teorie se vor tine cu siguranta, ca nu se risca instructorul sa iasa cu tanarul de 18 ani in sa si sa dea ala in prima intersectie pe rosu, sau nu stie ce e un triunghi cu chenar rosu si varf in jos, eventuale cazaturi, asigurari medicale zdravene la instructori, etc. deci da, este mai scumpa, dar nu cu mult. daca fac conversia in valuta, la cat era euro cand am dat eu si cat e acum, e posibil sa fie mai ieftin acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma, fortat de imprejurari, o sa o fac si asa... evident, daca nu am de ales.

Anul trecut, inainte sa-mi iau motorul, ma apucase iar sa fac scoala (ma apuca din 2 in 2 ani :crack: )... si gasisem destule scoli la care sa fac cu 700-800 lei, cu tot cu medical si psihologic. Mai adaugam taxele si ajungeam pe la 1000 lei... de asta am reperul asta. Inteleg ca se vor face si ore in trafic, dar se va micsora numarul de ore in poligon. Deci cheltuiala nu va fi cu mult mai mare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sper ca odata cu aceasta schimbare in legislatie, sa se faca scoala cu adevarata. eu a trebuit sa dau examenul cu alt instructor, pentru ca ala la care am facut scoala nu mi-a mai raspuns cand l-am sunat sa-i zic cand sa fie cu mobra la examen, si evident ca am mai luat si eu 4 ore sa ma impac cu noua mobra....si cand m-a vazut instructorul s-a luat cu mainile de cap. mi-a zis direct "vino sa vorbim ca esti varza".

din fericire m-am "dezvarzit" repede si am luat examenul. pe de alta parte, experienta in trafic (B-ul adica), ajuta foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astfel, in proiect se mai precizeaza: “Prin exceptie, persoana supravegheata sau examinata in vederea obtinerii permisului de conducere pentru categoriile A1, A2 si A, raspunde in mod individual pentru incalcarea regulilor de circulatie sau, dupa caz, pentru pagubele produse tertilor ca urmare a producerii unui accident de circulatie.”

pai cum naiba sa raspunzi de ceea ce faci la examen daca nu ai permis? treci pe rosu la semafor , te opreste politia si-ti cere permisul sa ti-l ia. Tu,de unde sa il dai daca atunci dai de permis? Iti face dosar penal ca circuli fara permis?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont ca pt A multe scoli nu au motoare asa cum cere legea, de minim 600 cmc... ori raman doar cei mai mari, gen Louis, si isi vor permite sa puna ce preturi vor, ori investesc si cele mici... si automat vor mari preturile ca sa-si amortizeze investitiile. Plus costurile crescute, pt proba de traseu.

E mult... foarte mult. Unii probabil vor spune (cu permisul in buzunar, luat pe vechea lege, ca asa e "frumos") ca e un lux, ca la ce ne asteptam, ca pt distractia asta platesti... platesti, dar sa mai avem si valoarea banului. Am dat ~2000 lei pe motor, acum dau aproape tot atat pe scoala... nu mi se pare normal, e dublul salariului mediu pe economie.

O sa caut una mai ieftina, poate, poate...

o moto de acum 20 de ani de 600 nu e deloc scumpa. ;) asa ca asta nu e un motiv sa crape scolile mai mici :)

 

eu sper ca odata cu aceasta schimbare in legislatie, sa se faca scoala cu adevarata. eu a trebuit sa dau examenul cu alt instructor, pentru ca ala la care am facut scoala nu mi-a mai raspuns cand l-am sunat sa-i zic cand sa fie cu mobra la examen, si evident ca am mai luat si eu 4 ore sa ma impac cu noua mobra....si cand m-a vazut instructorul s-a luat cu mainile de cap. mi-a zis direct "vino sa vorbim ca esti varza".

din fericire m-am "dezvarzit" repede si am luat examenul. pe de alta parte, experienta in trafic (B-ul adica), ajuta foarte mult.

la cum evolueaza lucrurile acum...imi imaginez ca esti o persoana f optimista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te poate invata nimeni in cateva zeci de ore, din care 3/4 facute in poligon la jaloane, sa conduci motocicleta. La fel ca si in cazul scolilor auto, te invata lucrurile elementare... ambreiaj, acceleratie, frana, stanga, dreapta, butoane, becuri, plecat de pe loc cu a 1a, a 2a, frana si hai pa. Condusul in sine il inveti in timp si mii de km, pe strada sau pista, exersand. Asta e parerea mea.

Diferentele pe care le vad eu intre o scoala buna si una proasta: echipament si motocicleta mai buna, instructor care sa-ti mai dea un sfat si poligon lejer, nu cu alti 100 cursanti care se dau pe langa tine pe 20 mp. Atat, nu ca ma invata sa conduc... ca asta nu cred ca se poate, e timpul prea scurt.

Eu vreau doar A-ul ala trecut pe permis... atat. Am mobra mea, pot sa ies si singur sa exersez plecari, viraje si frane de urgenta... am B-ul de ani de zile, multi km parcursi, stiu regulile de circulatie si de trafic...

Bentru B cate ore ai facut ? A fost deajuns ca sa inveti sa conduci? Cum a fost sa faci orele in trafic ? E,spre uimirea ta mai exista si scoli care te invata mult mai mult decat unde este frana si unde shimbatorul.Cu 1-a si a II-a ajungi cu cea mai amarata mobra de scoala la 80-90 asa ca sunt intrunite conditiile necesare pt a invata franarea :)) Acum tu vrei xcat A pe considerentul ca ,,lasa ca invat eu in trafic sau in spatele blocului sa conduc "?!!! Ce pretentii ai la o motocicleta de ,,scoala": frane,ambreiaj,cutie , sea,si gume de bun simt ,toate in buna stare (de functionare) ..Altceva ce mai vrei de la ea ,..GPS ?? Faptul ca faci scoala intr-un poligon alaturi de alti 100 de elevi te ajuta mult nu te dezavantajeaza....pe sosea nu vei fi singur ,intamplator mai exista si participanti la trafic care mai au treaba pe acolo si culmea chiar pe soseaua pe care mergi si tu .In scoala inveti sa mergi ,dupa scoala ,cu timpul inveti sa mergi din ce in ce ,,mai bine".

Esti suparat ca unii au prins ,,alte vremuri"si ,,alte preturi ",pai nici tu nu ai prins pologon ,traseu de zi si traseu de noapte pentru categoria B ,si scoala care costa cam salariul pe o luna (un salariu bun ) .Acum ar trebui sa ma supar pe tine si sa te condamn ca nu ti-ai pierdut un an si patru luni (sau doi ani la marina) intr-o cazarma ,si asta nu de placere.

 

PS-tata avea o vorba (evident preluata de la un intelept ) : ,,Domnia si prostia se platesc in viatza " .Cred ca intelegi la ce ma refer dar nu fi suparat ca majoritatea are inca ,,rate" ,nu esti singur :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@geo

 

Tot aud fraza asta cu in scoala nu te invata nimic... Uite eu pana sa ma apuc de scoala nu pusesem vreodata fundu pe o motocicleta. Si din moment ce inca macan p`aici zic ca m-au invatzat bine. Am iesit in trafic timorat si m-am comportat ca un incepator. Usor usor mi-am format deprinderile. Scoala m-a invatat sa merg cu vitezele regulamentare, sa evit chestii tot la vitezele astea si sa nu ma vars in prima curba.

 

Tu vrei sa pui genunchiu pe jos cand iesi din scoala? Dupa considerentu` asta scoala pentru B ar trebui sa scoata piloti de raliu in coasta si liceul numai aspiranti la Nobel.

 

Cand o sa fie coada la cursul ala de pe Amkart atunci o sa o musc p`asta cu incepatorii dornici sa se perfectioneze. Si mai e un aspect ... oricat ai invata tu sa franezi in scoala treaba asta e anulata de gumele fabricate in copilarie, furci si instalatii de franare servisate acum x ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Serghei: tocmai, ca nu m-a invatat mare lucru. Tot singur, pe strada, am invatat sa conduc masina. Evident, cand suntem pustani si cu cerneala proaspata pe carnet, ne credem piloti de curse... dar nu suntem, am trecut de varsta aia, sunt constient de asta.

Si la fel ma astept sa se intample si cu A-ul. Unele ponturi (foarte bune de altfel) sunt sigur ca ti le dau unii instructori, dar tot nu au cum sa te invete sa conduci mobra. Ma astept ca dupa scoala sa stiu sa schimb corect vitezele, sa stiu sa franez la viteze relativ mici (nici n-am nevoie de mai mult pt inceput, nu sunt vitezan si nici mobra pt viteza nu am), sa iau o curba si sa adun cateva ore in sa... atat. Nici prin gand nu-mi trece sa fiu un mic Rossi... eu vreau sa ma plimb usurel, de placere. Sunt constient ca-s incepator si prost.

@steph: inca "macani" pt ca ai fost constient ca esti incepator si ai invatat usor, usor... nu ca te-au invatat ei la scoala, ai invatat tu singur. Repet, in orele alea de scoala nu ai timp efectiv sa inveti sa conduci, ci doar bazele le deprinzi. Asta e valabil la orice scoala... generala, liceu, facultate, profesionala... iesi cu niste baze si te perfectionezi pe parcurs, profesand sau aprofundand bazele alea.

Sa mergi cu viteza regulamentara e o chestie legala, e normal sa o stii (cu respectatul mai dam in laturi), indiferent ce categorie ai... si tocmai tu spui ca ti-ai format (singur) deprinderile. Ca sa poti sa spui ca stii sa conduci moto, auto, tramvai, tractor... ai nevoie de multi km, cu diverse situatii, nu de 20 ore de jaloane si 10 ore in trafic.

Servisarea (nu sunt sigur ca asta e un cuvant in romana) mobrei tine de altceva, nu are legatura cu scoala, ci cu bunul simt (in seara asta am vazut o poza cu un disc de frana cat foaia de hartie ca grosime) si mintea fiecaruia... e la mintea cocosului sa nu mergi fara frane sau cu uleiul tasnind din motor si furci, doar ca unii sunt inca Oo. Nu ma consider ou.

p.s: armata n-am facut-o pt ca eram in scoala... cand am terminat-o se scosese deja armata obligatorie. Trebuia s-o fac... o faceam si asta e. Nu sunt invidios pe cei care au luat permisul doar cu poligon, singurul pe care sunt ofticos sunt eu... pt ca nu am fost suficient de determinat incat sa o fac de cand mi-am pus in cap chestia asta, acum mai multi ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intru totul de acord cu Steph. Foarte misto punctat.

As adauga insa ca este important si la cine faci scoala. Daca din cele 10 ore de trafic si cele 20 de ore de poligon tu faci doar 3 si 5 ca ai cumparat voucher de reducere si in 300 de lei atata intra... mi se pare putin nedrept sa spui ca 'in scoala nu inveti nimic'.

 

Fiecare ar trebui sa isi cunoasca limitele si inainte si dupa ce termina scoala. Este de bun simt sa o iei usor la inceput. Pana la urma Jumba a zis un mare adevar: 'selectie naturala'. Cursurile de pilotaj sunt una, scoala moto este altceva. Toata lumea are pretentia ca pentru un curs de 600 de lei sa se dea pe R1 o suta doua sute, si cand au terminat scoala sa fie maestrii emeriti ai sportului.

 

proba cea mai buna numarul extrem de mare al celor care se urca pe niste avioane de motociclete imediat dupa ce ies din scoala si trag de gaz pana la capat. unii scapa. altii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca o concluzie de final... E clar ca toate scolile s-au scumpit dupa ce au aparut noile reglementari. Foarte probabil ca nici voucherele sa nu mai fie 300 de lei.

 

Trebuie ales cu cap. Dai suma x la o scoala si multe putine cum sunt, faci toate orele si un instrunctor incearca sa te invete cat poate in orele astea.

 

Sau ... v2 iei un voucher cu suma y (unde y < x) si faci jumatate din orele alea oricum putine. Eventual te trezesti ca ti se impun anumite servicii la preturi mai mari decat piata gen medical, psihologic etc. Nu exista reduceri, vouchere reale sau cireasa de pe tort. Orice reducere e recuperata pe alta parte. :)

 

Fiecare alege cum crede ca se scoate mai bine. Am mai recomandat si in trecut un lucru. Un pachet de tigari si o vizita in fiecare poligon. E cel mai simplu mod de a vedea diferentele intre scoli. De la motociclete, la cat tine "o ora" si pana la implicarea instructorilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu voucher m-am ars o data... nu imi mai trebuie. Ma refer la scoli normale, taxe si examinari la preturi declarate, totul transparent... fac un total, vad care imi convine, si ca pret, si ca zona... si le fac o vizita :) Asta e si ideea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DACA se va aplica legea veche ( vei fi taxat ( cel putin o perioada sigur vor trage tare pe controale si imi pare normal) .Cei care vor lua pe ,,noua lege"este clar.

 

Uite aici este o situatie tembela,nu ne convin legile daca nu suntem avantajati de ele ,carcotim (toata lumea fara exceptie) .Trebuie sa ne obisnuim sa respectam legea si sa nu mergem pe principiul ca orice lege este facuta pentru a fi incalcata ,Asta este primul pas in ,,civilizarea " unui popor.Nu ne convine? Iesim in strada .Cand? peste 40 de ani .

 

In 1-2 ani vom uita de noul regulament si vom considera totul normal.Asta se intampla de fiecare data cand se schimba ceva in ,,normalitatea "unui individ.

Stiu ca partea ,,pecuniara" este o problema dar cand vrei motor performant ai si cheltuieli pe masura (1200-1400 gumele,kit lant ..cat o mai fi ca ieftin nu este ,doua-trei schimburi de ulei ,placute ..service...etc anual ) Daca tragi linie ajungi usor la 2500-3000 lei anual ...fara benzina.

 

 

 

Trebuie sa intelegem ca dreptul de a conduce un autovehicul pe drumurile publice este un privilegiu pe care-l castigi o data in viata .Daca stii sa il pastrezi sau nu asta este problema ta.O singura data in viatza platesti o categorie....acum depinde si de cat de lunga este acea viata.

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...