Jump to content


Photo

Incarcare baterie de la sursa PC


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 Tom Cat

Tom Cat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 96 posts
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu
  • Moto: Kawasaki KZ 440 A LTD

Posted 07 December 2012 - 07:14 PM

Sint incepator si proaspat posesor de moto, de o saptamana. Cum afara este destul de frig, motoparta pornea foarte greu la temperaturile astea. Am verificat bujiile, negre si afumate. Am cumparat un set nou de bujii NGK, le-am montat si am incalzit bine motorul, dupa aceea am incercat un reglaj "dupa ureche" al carburatoarelor. Practic am facut setarile din manual, surubul de aer deschis la 2,5 ture, apoi am mai deschis putin unul o jumatate de tura, pentru ca relantiul nu se mai balbaia. Am si sincronizat putin carburatoarele un pic spre stanga, cam 1/8 de tura de la reperul de jumatate, tot pe considerentul ca relantiul era mai regulat.

 

Astazi am verificat bujiile cele noi si sint negre si afumate. Nu am rulat insa deloc cu ele, doar am reglat relantiul, motorul a fost insa bine incalzit, totusi poate nu au ajuns la temperatura de autocuratare, iar in relanti amestecul cred ca oricum este mai bogat. Oricum dupa acest reglaj mobra a plecat mai usor la rece.

 

Astazi am vrut sa vad cum mai porneste insa n-a mai luat-o. Mi se parea ca bateria nu mai are putere sa invarta motorul, asa ca am adus masina si i-am dat curent. A pornit motorul imediat, de aceea banuiesc ca am cam descarcat-o cu incercarile de pornire si tehnica mea defectuoasa, cand o tot inecam. Temperatura era oricum cam de 2 grade. Am demontat bateria si am luat-o in casa. Rezervorul oricum e aprope plin, am bagat si un aditiv pentru a stabiliza benzina. Deocamdata ma gandeam sa o mai pornesc, deoarece temperatura in garaj nu coboara inca sub 0 grade noaptea, iar intr-o zi cu temperaturi mai bune sa ii mai bag vreo 3-4 litri de benzna ca sa aibe plinul facut, sa-i trag o curatare generala si sa iau bateria in casa pana la primavara. Pentru asta as cam vrea sa incarc putin bateria. Bateria este o Varta de 12 Ah. Cineva mi-a dat o idee pe care o folosea el. O sursa ATX, pus firul albastru de -12 V la - si un +3.3 la + si apoi pornita cu strapul din firul verde si unul din firele negre. Am mai intrebat in stanga si in dreapta si mi s-a spus ca ideea ar fi buna, incarcarea ar fi lenta, insa nu ma grabesc cu ea. A mai folosit cineva aceasta metoa de incarcare?

 

139593-arrrrggghh-power-supply-fried-20-

 

Am cautat pe net insa nu am gasit nimic, toata lumea vorbea de modificarea surselor pentru furniza 14-15V. 



#2 ctrad

ctrad

    Mini Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,067 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:CTRAD = Cross The Road And Die
  • Moto: Suzuki GSX-R / K7 si Kymco Grand Dink
  • Numar: CT-85-RAD

Posted 07 December 2012 - 07:45 PM

Ti-ai gasit sa vi si tu cu complicatii din astea . :))

Nu e mai simplu ca la primavara sa o duci la cineva care detine un redresor ptr o noapte ?

Asta daca nu te pasioneaza intradevar "ingineriile" .

:peace:


GAZDUIRE MOTO PTR. IARNA : http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/703520-garaj-ptr-iernat-moto-constanta/

 

DE INCHIRIAT : ( oferte ptr. motociclistii cu user pe forum ) :
- Camere de inchiriat la vila ( 400 m de plaja Acapulco ) in Eforie Nord . Vila dispune de 16 camere , care se inchiriaza separat .
- Camere de inchiriat la vila
( 350 m de plaja Acapulco ) in Eforie Nord . Vila dispune de 4 camere .

- Apartament 2 camere , complet utilat ( 200 m de plaja Splendid Beach ) in Eforie Sud .http://www.turistinf...lin-c65709.html
 

DE VANZARE :
- Set oglinzi cu semnalizare incorporata pe leduri http://www.motocicli...rporata-pe-led/

- Geaca Dainese SuperSport : http://www.motocicli...72-super-sport/

- Camera video digitala JVC : http://www.motocicli...o-digitala-jvc/
- Vand cizme moto noi ( sport si touring ) : http://www.motocicli...orma-arrow-noi/

- Costum ski Swiss : http://www.motocicli...-ski-bum-swiss/

- Casca AGV K3 : http://www.motocicli...3-negru-lucios/


#3 JCDenton

JCDenton

    Cum fac sa-i dau a 7-a? Conservar sub acoperire.

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,016 posts
  • Gender:Male
  • Location:Din pacate, Bucuresti.
  • Moto: ZX-9R
  • Numar: Murdar si indoit.
  • Club: Cel mai lung drum acasa.

Posted 07 December 2012 - 07:50 PM

da. al naibi tocilar Tom Cat asta  si mai scrie si corect in lb romana.

 

Baaaa de ce nu esti mediocru ca toti de pe aici? ce vi cu dinastea pe aici?


Edited by JCDenton, 07 December 2012 - 07:51 PM.

semnatura racing rizoma


#4 Sergiu_Q

Sergiu_Q

    animal trainer

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,833 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucureci, grigorescu
  • Interests:to stay alive
  • Moto: DL1000 aka Luluşa3.0
  • Numar: BT-07-SAH
  • Club: Bambu'

Posted 07 December 2012 - 08:00 PM

nu poti folosi sursa din simplu motiv ca scoate doar 12V fix :) . ca s-o modifici sa scoata 14V e deja tiganie. cauta mai bine un transformator si o punte redresoare si ai rezolvat problema. sau mergi la cineva care are un incarcator :P


Îmi rezerv dreptul de a nu-i saluta în trafic pe şlăpari, raceri în pantaloni scurţi cu toba tăiata, pokemoni sau piţiponci !

...si nici pe cei din clubul Nutline Victoriei nu-i salut!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


#5 Tom Cat

Tom Cat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 96 posts
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu
  • Moto: Kawasaki KZ 440 A LTD

Posted 07 December 2012 - 08:08 PM

Stiu ca sursa scoate 12 V, insa pot lua un -12 de pe firul albastru si un +3.3 de pe un fir portocaliu, ar fi un 15,3, cel putin asa m-a sfatuit un amic care spunea ca isi incarca uneori bateria in felul acesta.



#6 BigAir

BigAir

    Big Air

  • Membru
  • Pip
  • 262 posts
  • Gender:Male
  • Location:Wherever I am ...
  • Interests:Avioane, Motoare, Skki/Snowboard, Calculatoare, Electronica...
  • Moto: Kawasaki Versys 650
  • Numar: -- 88 ---
  • Club: The wolf in the pack.

Posted 07 December 2012 - 08:22 PM

Stiu ca sursa scoate 12 V, insa pot lua un -12 de pe firul albastru si un +3.3 de pe un fir portocaliu, ar fi un 15,3, cel putin asa m-a sfatuit un amic care spunea ca isi incarca uneori bateria in felul acesta.

 

 

tensiunea optima de incarcare pentru 12V DC este de 13,8V DC. poate firele rosii impreuna cu un fir portocaliu (+5v +5V +3v) la borna + iar la borna - un fir negru (sau toate =). e cea mai apropiata tensiune de incarcare ce o poti scoate din sursa asta.


Edited by BigAir, 07 December 2012 - 08:23 PM.


#7 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,001 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 07 December 2012 - 08:49 PM

 e mai usor sa modifici un UPS de ala mic decat sa chinui o sursa de calculator, spun asta pentru ca eu am facut un "redresor" dintr-un mustek. relativ usor. mult mai stabil si mai de incredere este un trafo care scoate o anumita tensiune, decat o sursa in comutatie



#8 BigAir

BigAir

    Big Air

  • Membru
  • Pip
  • 262 posts
  • Gender:Male
  • Location:Wherever I am ...
  • Interests:Avioane, Motoare, Skki/Snowboard, Calculatoare, Electronica...
  • Moto: Kawasaki Versys 650
  • Numar: -- 88 ---
  • Club: The wolf in the pack.

Posted 07 December 2012 - 08:54 PM

UPS nici nu trebuie modificat.

scoti bateria lui si pui aia de pe mobra, bagi in priza si gata.



#9 Tom Cat

Tom Cat

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 96 posts
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu
  • Moto: Kawasaki KZ 440 A LTD

Posted 07 December 2012 - 09:00 PM

Asta e perfect, pentru ca am la serviciu doua UPS-uri cu bateriile descarcate, pe care nu le mai folosesc.



#10 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,001 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 07 December 2012 - 09:11 PM

stati usurel.   un ups are baterii de 12v si 7`7.5 AH.   Bateria  pisoiului Tom cati ( sic ;) ( cel putin astea comune asa fac) spre deosebire de alea cu dubla conversie. practic bateria e folosita ca vas tampon, vas din care UPS-ul scoate tensiune in momentul in care un bista..... un releu simte ca nu mai vine tensiune de la retea,


Edited by tiranspider, 07 December 2012 - 09:15 PM.


#11 BigAir

BigAir

    Big Air

  • Membru
  • Pip
  • 262 posts
  • Gender:Male
  • Location:Wherever I am ...
  • Interests:Avioane, Motoare, Skki/Snowboard, Calculatoare, Electronica...
  • Moto: Kawasaki Versys 650
  • Numar: -- 88 ---
  • Club: The wolf in the pack.

Posted 07 December 2012 - 09:30 PM

stati usurel.   un ups are baterii de 12v si 7`7.5 AH.   Bateria  pisoiului Tom cati ( sic ;) ( cel putin astea comune asa fac) spre deosebire de alea cu dubla conversie. practic bateria e folosita ca vas tampon, vas din care UPS-ul scoate tensiune in momentul in care un bista..... un releu simte ca nu mai vine tensiune de la retea,

 

 

pai si care e problema? daca nu ai consumatori pe UPS bateria o sa ramana incarcata aprox. capacitatea bateriei nu conteaza, daca e mai mare de 7AH dureaza mai mult pana se incarca la capacitate maxima.

 

Nu mai induceti in eroare.



#12 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,001 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 07 December 2012 - 09:40 PM

 

 

pai si care e problema? daca nu ai consumatori pe UPS bateria o sa ramana incarcata aprox. capacitatea bateriei nu conteaza, daca e mai mare de 7AH dureaza mai mult pana se incarca la capacitate maxima.

 

Nu mai induceti in eroare.

 

 

    zau???   si povestea aia cu 10% din valoarea nominala  e un basm de Petre Ispirescu nu???    adica  bateria colegului are nevoie de un curent de 1,2 Ah pentru cei 12 Ah nominali ai acumulatorului, iar dracia de UPS livreaza 0,7 Ah...   Restul e de la sfantul duh??     intreb si io ca prostu , deh



#13 binox

binox

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,343 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila/Bucuresti
  • Moto: VFR750F

Posted 07 December 2012 - 09:47 PM

Ideea cu -12V si +3.3V nu stiu sigur daca merge pentru ca pe linia de -12V curentul furnizat parca e destul de mic iar o baterie descarcata careia ii dai 15.3V va suge un curent marisor si e posibil ca sursa sa intre in protectie. Daca nu ar intra, sau daca iese singura din protectie fara sa fie nevoie de reset ai putea incarca bateria dar ar trebui sa-i verifici periodic tensiunea la borne sa nu sara de 14.5V

Modificarea unei surse de PC sa scoata o tensiune ceva mai mare pe ramura de 12V nu e o tiganie dar nici prea simplu nu e.....

Daca ai un ups il poti folosi fara probleme daca e din ala care are o singura baterie de 12V , sau mai multe legate in paralel. (vezi ca sunt si ups-uri care au 2 sau mai multe baterii legate in serie, pe alea nu prea le poti folosi)

Eu am mai folosit ca solutie de urgenta un alimentator de la un router care furniza 15V la 1.5A. Asta se comporta interesant, intra ciclic in protectie (cam o data pe secunda) si-si revine singur , pana se incarca bateria, deci o incarca lent si in impulsuri ceea ce nu e rau., mai ales daca bateria e foarte descarcata.



"    zau???   si povestea aia cu 10% din valoarea nominala  e un basm de Petre Ispirescu nu???    adica  bateria colegului are nevoie de un curent de 1,2 Ah pentru cei 12 Ah nominali ai acumulatorului, iar dracia de UPS livreaza 0,7 Ah...   Restul e de la sfantul duh??     intreb si io ca prostu , deh"

Nu e o poveste, e o recomandare, dar asta nu inseamna ca daca o incarci cu un curent mai mic nu se incarca, se incarca foarte bine doar ca mai incet. Nici daca o incarci cu un curent ceva mai mare nu are nimic. Gandeste-te ca atunci cand e pe motor nu-i limiteaza nimeni curentul de incarcare, cel putin la motociclete ca la unele masini moderne am vazut ca au inceput sa se gandeasca la aspectul asta si sistemul de incarcare e un pic mai sofisticat.

 

 

 

 

 

 


Realizez montaje electronice si automatizari la comanda http://www.youtube.c...h?v=v_cPdP3V4yk


#14 BigAir

BigAir

    Big Air

  • Membru
  • Pip
  • 262 posts
  • Gender:Male
  • Location:Wherever I am ...
  • Interests:Avioane, Motoare, Skki/Snowboard, Calculatoare, Electronica...
  • Moto: Kawasaki Versys 650
  • Numar: -- 88 ---
  • Club: The wolf in the pack.

Posted 07 December 2012 - 09:53 PM

Corect. la chargerele mai "sofisticate" este controlat foarte bine curentul de incarcare, incarcarea se face pe anumite valori ale curentului pe paliere de timp variabile, totul corelat cu gradul de incarcare a acumulatorului.

 

Nu e o poveste, e o recomandare, dar asta nu inseamna ca daca o incarci cu un curent mai mic nu se incarca, se incarca foarte bine doar ca mai incet. Nici daca o incarci cu un curent ceva mai mare nu are nimic. Gandeste-te ca atunci cand e pe motor nu-i limiteaza nimeni curentul de incarcare, cel putin la motociclete ca la unele masini moderne am vazut ca au inceput sa se gandeasca la aspectul asta si sistemul de incarcare e un pic mai sofisticat.

 


Edited by BigAir, 07 December 2012 - 09:53 PM.


#15 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,001 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 07 December 2012 - 09:55 PM



Nu e o poveste, e o recomandare, dar asta nu inseamna ca daca o incarci cu un curent mai mic nu se incarca, se incarca foarte bine doar ca mai incet. Nici daca o incarci cu un curent ceva mai mare nu are nimic. Gandeste-te ca atunci cand e pe motor nu-i limiteaza nimeni curentul de incarcare, cel putin la motociclete ca la unele masini moderne am vazut ca au inceput sa se gandeasca la aspectul asta si sistemul de incarcare e un pic mai sofisticat.

 

  pai da, dar daca ai o baterie mai vechiuta si un UPS mai anemic risti sa zici "PA" ori la una ori la alta. garantat. eu am mucit o baterie cu un APC 1000xl

 

 

 



#16 BigAir

BigAir

    Big Air

  • Membru
  • Pip
  • 262 posts
  • Gender:Male
  • Location:Wherever I am ...
  • Interests:Avioane, Motoare, Skki/Snowboard, Calculatoare, Electronica...
  • Moto: Kawasaki Versys 650
  • Numar: -- 88 ---
  • Club: The wolf in the pack.

Posted 07 December 2012 - 10:00 PM

Am o propunere...dati-va cu parerea in cunostinta de cauza nu din auzite. Omul cere ajutor, nu trebuie incurcat sau indus in eroare de catre unii altii care nu au nici in clin nici in maneca cu stiinta de orice fel ar fi ea, si care isi dau cu parerea numai ca ii mananca degetele.

 

Cine se simte ofensat asta e...nu e cu suparare


Edited by BigAir, 07 December 2012 - 10:02 PM.


#17 binox

binox

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,343 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila/Bucuresti
  • Moto: VFR750F

Posted 07 December 2012 - 10:03 PM

NU risti nimic, UPS-ul tot acelasi curent maxim il va furniza, de exemplu 0.7A( A si nu Ah) , indiferent daca tu ii conectezi un acumulator de 7Ah sau unul de 12 Ah doar ca un acumulator de 12Ah se va incarca intr-un timp mai lung decat unul de 7Ah. 


Edited by binox, 07 December 2012 - 10:04 PM.

Realizez montaje electronice si automatizari la comanda http://www.youtube.c...h?v=v_cPdP3V4yk


#18 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,001 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 07 December 2012 - 10:07 PM

Domnu'  usor cu pianul pe scari ca sar clapele.  Daca te crezi singurul in stare sa masoare o rezistenta nu tre sa te urci in copac. Or mai facut si altii jucarii din diverse. Inclusiv redresor pentru bateria 12A 12 Ah dintr-un rahat de ups. Mai mult am facut o baterie muci facand fix ce zici tu. apoi am mai studiat fenomenul

 

  Mai usor cu datul in diverse



#19 binox

binox

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,343 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila/Bucuresti
  • Moto: VFR750F

Posted 07 December 2012 - 10:23 PM

Daca esti in stare sa vii cu argumente in sustinerea ideii tale sunt de acord sa purtam o discutie civilizata , dar experimentele pe care le-ai facut tu nu sunt argumente, mai ales ca nu ai precizat detaliile.

Pana acum nu ai facut decat sa combati o idee fara nici un argument real si pe langa asta ai dat dovada ca nu intelegi fenomenul si confunzi marimile fizice.


Realizez montaje electronice si automatizari la comanda http://www.youtube.c...h?v=v_cPdP3V4yk


#20 Hyena986

Hyena986

    Membru Daciot

  • Membru
  • Pip
  • 281 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Targoviste
  • Interests:Porn
  • Moto: DR 750s BIG
  • Numar: B 750 BIG
  • Club: daciaclub.ro

Posted 07 December 2012 - 10:23 PM

Daca esti din bucuresti te ajut eu cu un redresor... in maxim 2 ore e gata :D


Suzuki DR 750s BIG '90

Dacia 1310 MLS '86


sigpic77208_15.gif

"Mergeti usor baieti, mergeti usor... daca mergeti tare nu apuca fetele sa va vada"





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users