Jump to content




Odihneste-te in pace, Auras.



DETECTORI.ro: "Cred ca stramosii l-au apreciat atat de mult incat l-au dorit langa ei."



Photo

cum se face un contract vanzare-cumparare?


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Gentile

Gentile

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Moto: kawasaki
  • Numar: am si dala

Posted 01 November 2012 - 12:11 PM

salut,din cate stiu eu un contract de vanzare cumparare s poate face la un notar public si costa in jur de 45-50 lei! si aqm vine intrebarea mea,contractul de vanzare cumparare,nu se poate face doar intre mine si vanzator,sau trebuie sa aiba vreo stampila de la o unitate omologata in acest sens? si mai am o intrebare,actele cu care plec de la vanzator sunt:cartea de identitate a motoretei,talonul,asigurarea lui,fisa de inmatriculare cu viza de la Administratia Financiara(adica intr-un cuvant asta inseamna fiscalul?????sau certificatul fiscal e separat de fisa de inmatriculare??mi-l poate da pe loc sau eu trebuie sa ai dau o copie dupa actul de vanzare cumparare,ai abia de aici incolo el se duce sa obtina certificatul foscal?)..si in plus mai trebue sa scrie pe talon instrainat catre,numele meu si sa semneze...altceva am mai omis?? bafta

#2 B I Z

B I Z

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 242 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: HONDA CBR F4i Sport

Posted 01 November 2012 - 12:17 PM


:google:

Pasul 1: contractul de vanzare cumparare

Impreuna cu fostul proprietar:
- redactarea unui contract de vanzare-cumparare la un birou de copiat acte. 3 exemplare incusiv cu certificate de radiere in josul paginii.
Acte necesare:
- buletinul vanzatorului
- buletinul cumparatorului
- cartea de identitate a masinii

Pasul 2: identificare RAR. Obtinerea certificatului de Autenticitate (valabil 60 zile)
- programare la RAR pentru identificare.

- prezentarea auto pentru identificare
Acte necesare:
- carte de identitate
- buletinul de identitate al cumparatorului (deja proprietar conform contractului de Vanzare-Cumparare)
- contractul de Vanzare-Cumparare (e necesar la ridicare Certificatului de Autentificare deoarece in cartea de identitate a masinii figureaza fostul proprietar)
Nota:Identificarea e bine sa fie facuta de vanzator inaintea vanzarii.

Pasul 3: optional: verificarea tehnica (doar daca este expirata)
Acte necesare:
- buletin
- cartea de identitate a masinii
- talonul masinii
- eventual contract de Vanzare-Cumparare ca sa dovedesti ca e auto tau

Pasul 4: intocmirea fisei de inmatriculare
- procurare fisa de inmatriculare de la o firma de intermediari auto
- dactilografierea fisei de inmatriculare. Acte necesare: buletinul cumparatorului, carte de identitate a masinii
- semnatura vanzatorului pe cartea de identitate
- stampilla de la primaria(cca financiara) vanzatorului cum ca impozitul este platit pe auto in cauza
- stampila de la primaria cumparatorului(cca financiara) ca dovada a impunerii auto (va fi pusa la Pasul 6)

Pasul 5: certificatul fiscal al vanzatorului (e valabil 10 zile)
- vanzatorul trebuie sa obtina de la primaria(cca financiara) lui un “Certificat Fiscal” conform caruia nu are datorii la organul financiar care il are in evidenta.
Nota: daca are restante la alte impozite si taxe (casa, teren, alta masina, etc) trebuie achitate de catre el.

Pasul 6: depunerea dosarului pentru impunere la primarie(cca financiara). Are ca rezultat amplasare unei stampile pe fisa de inmatriculare.
- dosar plic
- declaratie de impunere completata cu mana (declaratie tip primita de pe hol 0 ron) (”Declaratie fiscala / Decizie de impunere”). Nota: Prin asta soliciti la primarie(cca financiara) sa fi luat in evidenta si cu noua achizitie auto.
- contract de Vanzare - Cumparare original
- certificat fiscal al vanzatorului (valabil 10 zile) (vezi Pasul 5)
- fisa de inmatriculare completata conform Pasul 3
- copie xerox dupa buletin
- copie xerox dupa cartea de identitate a masinii


Pasul 7: transcrierea la Politie
Acte necesare:
- fisa de inmatriculare (vezi Pasul 4)
- contract de vanzare-cumparare
- chitanta CEC(taxa talon+taxa inmatriculare)
- carte de identitate in original
- talonul vechi. Nota: Pe talon trebuie sa fie scris pe spate “Instrainat catre <noul proprietar> la data …”
- certificat de autenticitate RAR (e valabil 60 zile)
- asigurare de raspundere civila.
Nota: trebuie sa fie valabila pe minim 6 luni
- chitanta plata numere inmatriculare (se palteste la ghiseu la politie la depunerea acestor acte)
- copie xerox contract de Vanzare-Cumparare
- copie xerox buletin
- copie xerox asigurare
- copie xerox carte de identitate a vehiculului
- numere de inmatriculare vechi (daca vrei sa le schimbi)

6h0hr.jpg


#3 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    etern incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,543 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha Virago xv250 Route 66
  • Numar: da

Posted 01 November 2012 - 12:24 PM

CVC se poate face si doar intre tine si vanzator, scris de mana, dar ai nevoie de inca (minim) 2 martori, cu datele lor, serie si numar CI trecute pe contract. Cel putin asa era acum cativa ani, cu minim 2 martori.
Trebuie sa contina datele voastre, ale martorilor, obiectul vanzarii, pretul, data si semnaturile... eventual si alte mentiuni, daca aveti. Gasesti pe net diverse modele de contracte pt imobile (imobil nu se refera doar la casa/apartament, ci si la auto si moto). Evident, stampila nu exista... nu e nevoie de asa ceva.
Dar cel mai simplu e sa te duci la un birou care se ocupa cu asa ceva, au modele tipizate, le fac rapid si fara batai de cap, pt 10-20 lei.
Luni am facut si eu CVC pt moto, totalul a fost de 48 lei parca, cu tot cu dosarele facute pt radiere/inmatriculare la fiscal. Mult... putin... nu ne-am batut capul, in 15 min a fost totul gata.

"Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj" (Ion Creanga)

Yamaha-Logo-200x115.jpg
 


#4 Kollar

Kollar

    Speedy

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,339 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 01 November 2012 - 12:28 PM

Contractul de v/c il iei de la orice birou/rulota de "acte auto". Nu-ti trebuie niciun notar. Tot aia iti fac si fisa de inmatriculare. Cu contractul, fisa si actele mobrei (carte si talon) vanzatorul se duce la fisc si ia stampila de scoatere din evidenta pe fisa si (separat) certificat fiscal pe numele lui ca nu are datorii. Intre timp mobra trebuie sa ajunga la RAR ca sa se obtina Certificatul de autenticitate. (nu conteaza cine o duce, tu sau vanzatorul).
Daca toate astea s-au obtinut (deci el e ok fiscal, mobra e ok dpdv al RAR) ii dai omului banii si te duci sa o treci pe numele tau la fisc. Or sa-ti puna stampila de "luare in evidenta" pe fisa.
Apoi te duci la inmatriculari auto. Cu toata hartogaria asta. Carte, talon (sa nu uitati sa scrie el pe spate ca o instraineaza catre tine!!!), RCA proaspat (le spui alora de la asigurari sa ti-l faca "in vederea inmatricularii"), fisa de inmatriculare, contract v/c (doua exemplare, ca unul il pastreaza vanzatorul), certificatul de autenticitate (atentie, e valabil doar un numar de zile - 90, parca, scrie pe el), certificatul fiscal al vanzatorului, buletinul tau.

Cam asta ar fi procedura. daca am omis ceva, scuze.

Aoleeeu, la inmatriculari iti mai trebuie chitantele pentru taxele de talon si inmatriculare, parca. Se platesc la CEC.

Edited by Kollar, 01 November 2012 - 12:29 PM.


#5 Lipstick

Lipstick

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 45 posts
  • Gender:Male
  • Location:București
  • Moto: CBR 1100 XX
  • Numar: la vedere
  • Club: Rătăcitorii

Posted 01 November 2012 - 01:30 PM

Taxa pt talon se plateste la cec (circa 30 ron) iar cea de inmatriculare (parca 40 ron) se achita la adm financiara in a carei raza de competenta se afla domiciliul cumparatorului. Cel putin asa am platit eu in august 2012.

Treat your motorcycle like a gun. Don't shoot yourself and don't kill others!


#6 yamahana

yamahana

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 279 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:calatoriile luuungi, in compania unor semeni apropiati ca varsta si caracter (sic!)
  • Moto: fuse, fuse si se duse
  • Numar: de Prahova
  • Club: intre amandoua....

Posted 01 November 2012 - 02:06 PM

1. Nu incheia decat daca are certificatul de autenticitate emis de RAR, valabil.
Verifica bine cartea, talonul si motocicleta
2. Contracte - Nu e necesare forma autentica (notariat), dar este necesara forma tipizata, agreata de Politie.
Eventual - faci anexa la contract, cu martori, prin care vanzatorul se angajeaza sa-ti comunice, prin scriosare cu confirmare de primire, fisa de inmatriculare + certificatul fiscal.
3. Redactezi contractele + fisa de inmatriculare
4. Mergi la fisc impreuna cu vanzatorul. constati ca nu are datorii,
Vanzatorul solicita radiere fiscala si eliberare certificat fiscal
Semenzi contractele + fisa de inmatriculare - copii contracte + original fisa se depun de vanzator la dosarul de la fisc.
Vanzatorul, semneaza si trece noul proprietar pe talon
5. Ramai cu original contract si talon (completat).
6. Primesti/Ridici certificatul de radiere de la vanzator + fisa de inmatriculare in original, cu stampila fiscului
7. Mergi la Fisc si o declari
8. Platesti la CEC contravaloare talon
9. Politie - inmatriculare. Ai grija sa ai bani pentru numere
Bafta!

#7 Gentile

Gentile

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Moto: kawasaki
  • Numar: am si dala

Posted 01 November 2012 - 05:02 PM

deci abia dupa ce am facut contractul de vanzare cumparare(deci deja am dat banii vanzatorului),vanzatorul,se duce la circa financiara de unde apartine,cu contractul,fisa de inmatruculare(care mi-o face tot notarul unde am facut si CVC),pt a lua stampila de scoatere din evidenta pe fisa de inmatriculare(adica asta inseamna radiere,nu?)+ certificatul fiscal separat..aqm intrebarile sunt,daca dupa ce am facut toate asta constat ca vanzatorul are datorii la fisc??? si o intrebare importanta,vanzatorul,poate scoate certificatul fiscal +stampila de radiere in aceeasi zi sau mai trebuie sa astepte cateva zile,intreb asta intrucat,eu si vanzatorul suntem in orase diferite!! va multumesc pentru sfaturile date!

#8 Doctor X

Doctor X

    Not a tru biker

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,976 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Rocks, rolls and guitars
  • Moto: Kawasaki KLE 500
  • Numar: B-32-DRX

Posted 01 November 2012 - 05:23 PM

Daca vanzatorul are datorii la fisc, trebuie sa si le plateasca mai intai pentru a i se putea elibera certificatul fiscal. Certificatul si stampila se scot in aceeasi zi.

"You should never underestimate the predictability of stupidity." Bullet Tooth Tony

http://www.intotheworld.eu/
http://flic.kr/ps/F9TTz

https://picasaweb.go...592017953280479

http://servicemotor.ro/


#9 Gentile

Gentile

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Moto: kawasaki
  • Numar: am si dala

Posted 04 November 2012 - 11:06 AM

aveti cumva idee,daca atunci cand iau mobra,si proprietarul are rca valabil,pot circula cu rca-ul lui,dupa c o inscriu pe numele meu,sau e necesar sa fac alt rca p numele meu??

#10 Kollar

Kollar

    Speedy

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,339 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 05 November 2012 - 12:16 PM

aveti cumva idee,daca atunci cand iau mobra,si proprietarul are rca valabil,pot circula cu rca-ul lui,dupa c o inscriu pe numele meu,sau e necesar sa fac alt rca p numele meu??

Poti circula cu RCA lui pana ajungi la politie sa o treci pe numele tau. Acolo, asa cum ti-am scris si mai sus, ai nevoie de RCA nou, pe care le spui celor de la asigurari ca il faci "in vederea inmatricularii" sau le spui exact: "cumpar mobra si am nevoie de RCA la inmatriculari, ca sa o trec pe numele meu". Stiu aia cum sa ti-o faca.

#11 Gentile

Gentile

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Moto: kawasaki
  • Numar: am si dala

Posted 05 November 2012 - 09:16 PM

deci..vechiului proprietar i-a expirat asigurarea,si ma gandeam ca trebuie sa fac noul rca pe numele fostului proprietar...aici nu inteleg,cum sa o fac pe numele meu,daca in talon apare numele proprietarului vechi,si eu ca sa obtin noul talon trebuie ca motorul sa aiba rca valabil??? sau ce inseamna mai exact ''rca in vederea inmatricularii''??? ma poate lamuri cineva?

#12 Kollar

Kollar

    Speedy

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,339 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 05 November 2012 - 09:22 PM

Man, ti-am zis exact cum sa faci RCA: "le spui celor de la asigurari ca il faci "in vederea inmatricularii" sau le spui exact: "cumpar mobra si am nevoie de RCA la inmatriculari, ca sa o trec pe numele meu". Stiu aia cum sa ti-o faca.".
N-o sa-ti treaca niciun proprietar, ci doar seria de sasiu si restul datelor mobrei. RCA se face la fier, nu la om.

#13 V a L y O

V a L y O

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 267 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Aprilia Pegaso MX 96
  • Numar: FVV

Posted 06 November 2012 - 08:04 AM

Daca vanzatorul are datorii la fisc, trebuie sa si le plateasca mai intai pentru a i se putea elibera certificatul fiscal. Certificatul si stampila se scot in aceeasi zi.


Cand am cumparat motocicleta am facut contractul de vanzare-cumparare, apoi vanzatorul a scos certificatul fiscal si abia dupa i-am dat banii si am luat motorul.

#14 SSSS

SSSS

    ser79laban e un fatalau gay

  • Banned
  • PipPipPip
  • 4,853 posts
  • Gender:Male
  • Location:Burkina Faso
  • Interests:linsaje, torturari si muzica simfonica
  • Moto: JINLUN 50QT-6
  • Numar: JILAVA '84
  • Club: FIGHT CLUB :|

Posted 06 November 2012 - 10:46 AM

2. Contracte - Nu e necesare forma autentica (notariat), dar este necesara forma tipizata, agreata de Politie.

Este reglementata undeva OFICIAL treaba asta, ca e nevoie de forma aia tipizata?

#15 cry_ss

cry_ss

    Supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,082 posts
  • Gender:Male
  • Location:Resita
  • Interests:Studii extrilotidice de motofilocitadie enciclofisomorfica a analizei dinamofractopiazei incipente la babe , amante si femei maritate...
  • Moto: YZF-R6 M6(CUSTOM)
  • Numar: 33 SBK
  • Club: Slow IN / Fast OUT

Posted 06 November 2012 - 11:20 AM

In mod normal nu trebuie sa fie tipizat, dar trebuie sa contina toate elementele contractului : vanzator ,cumparator,obiectul vanzarii, data si locul completarii contractului.
Bineinteles, toate cele de mai sus cu date de identificare si etc + semnaturi.
Procedura se simplifica f mult cand apelezi la birouri de intermedieri acte, care alearga pt tine pentru toate detaliile,inclusiv scos numere, unele inclusiv autenticitate.Toate astea pentru un comision aferent de cca 40-45 roni, eu zic ca se renteaza....te duci doar si iti iei tablita cu numar.

#16 SSSS

SSSS

    ser79laban e un fatalau gay

  • Banned
  • PipPipPip
  • 4,853 posts
  • Gender:Male
  • Location:Burkina Faso
  • Interests:linsaje, torturari si muzica simfonica
  • Moto: JINLUN 50QT-6
  • Numar: JILAVA '84
  • Club: FIGHT CLUB :|

Posted 06 November 2012 - 11:31 AM

In mod normal nu trebuie sa fie tipizat, dar trebuie sa contina toate elementele contractului : vanzator ,cumparator,obiectul vanzarii, data si locul completarii contractului.

Eu nu m-am referit la conditiile generale de valabilitate ale unui contract.
Am intrebat strict referitor la FORMA despre care spunea yamahana si anume forma tipizata. Ma intereseaza daca este reglementata undeva OFICIAL aceasta forma.

Edited by SSSS, 06 November 2012 - 11:31 AM.


#17 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    etern incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,543 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha Virago xv250 Route 66
  • Numar: da

Posted 06 November 2012 - 02:04 PM

Nu, nu este reglementat asa ceva.
Din amintiri, stiu ca un contract poate fi autentic sau olograf. Olograf insemnand scris de mana. Un contract scris de mana este perfect valabil, din pdv. legal, atata timp cat contine toate elementele, cum a spus si cry_ss. Eu mai adaug si ce am spus si mai sus, dar s-a ignorat complet: minim 2 martori, cu datele de identificare de pe CI (serie si nr.).
Atata timp cat legea de baza spune ca ai 2 optiuni, tu o poti alege pe oricare din ele, amandoua sunt perfect valabile.
p.s: banii se dau in momentul semnarii contractului, in mod normal. Pt ca semnarea contractului reprezinta si transferul de proprietate (nu si posesie, dar in cazul imobilelor proprietatea garanteaza posesia, cu unele exceptii). Deci din momentul in care ati semnat amandoi (vanzator si cumparator), tu esti noul proprietar. Plata impozitului de catre vanzator nu este treaba ta, el are obligatia sa o radieze si sa-ti dea certificatul fiscal.
p.p.s: stiam ca certificatul de autenticitate se face de fiecare cumparator... ai cumparat, te duci cu mobra/masina la RAR, verifica seriile si iti ofera certificatul.

"Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj" (Ion Creanga)

Yamaha-Logo-200x115.jpg
 


#18 Kollar

Kollar

    Speedy

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,339 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 06 November 2012 - 02:44 PM

p.s: banii se dau in momentul semnarii contractului, in mod normal. Pt ca semnarea contractului reprezinta si transferul de proprietate (nu si posesie, dar in cazul imobilelor proprietatea garanteaza posesia, cu unele exceptii). Deci din momentul in care ati semnat amandoi (vanzator si cumparator), tu esti noul proprietar. Plata impozitului de catre vanzator nu este treaba ta, el are obligatia sa o radieze si sa-ti dea certificatul fiscal.
p.p.s: stiam ca certificatul de autenticitate se face de fiecare cumparator... ai cumparat, te duci cu mobra/masina la RAR, verifica seriile si iti ofera certificatul.

Tati, s-a mai discutat asta de 100000000000000000 de ori. Eu nu dau banu' pana n-am TOATE actele pe care trebuie sa le am ca sa o pot trece pe numele meu fara probleme. Si aici intra atat cert. fiscal al vanzatorului (ca daca ala isi baga p.la si nu isi plateste un an datoriile eu stau cu mobra pe bara pana atunci), cat si cert. de autenticitate (pentru ca daca apar probleme cand ma duc la RAR pentru asta, eu iar o sug original).
Deci: intai sa am tot ce tine de vanzator (contract semnat de el, semnatura lui de instrainare catre mine pe talon, cert. lui fiscal, stampila de scoatere de la financiar de la el pe fisa de inmatric. si cert. de autenticitate de la RAR) si abia dupa aia vede banii. Take it or leave it! Pe romaneste, cui nu-i convine procedura asta n-are decat sa caute alt cumparator care are chef sa-si asume riscuri. Nu de putine ori am auzit p-aici oameni plangandu-se ca nu poate sa se dea cu mobra din cauza ca vanzatorul are impozite neplatite sau ca mobra are modificari ce pun probleme la RAR. Si daca te trezesti cu probleme d-astea, chiar daca ai tu contract de vanzare-cumparare, singura cale de atac e in instanta. Daca aveti chef de judecati cu vanzatoru', treaba voastra.
Desigur, ca sa nu discutam iar la infinit, va spun ca fiecare face cum il taie capu'.

ai cumparat, te duci cu mobra/masina la RAR, verifica seriile si iti ofera certificatul.

Pai exact asta e problema: daca te trezesti ca seriile sunt masluite sau e data furata pe nustiuunde?

#19 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    etern incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,543 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha Virago xv250 Route 66
  • Numar: da

Posted 06 November 2012 - 03:13 PM

Mami, nu iti raspunsesem tie... si am spus clar ca "in general" asta e procedura. Evident ca fiecare face cum vrea, dar nu stiu cati vanzatori fac actele cu tine si asteapta dupa aceea banii, pt ca nu mai au nici o garantie ca o sa-i mai platesti motoreta. Daca citesti cu atentie fraza scrisa de mine, o sa vezi ca ma refer din pdv. legal... nu "omeneste".
Da, si daca te trezesti ca te loveste vaporul pe strada? Inteleg sa fim atenti, dar asta aduce a paranoia. Identificarea se face de catre CUMPARATOR! Seria e trecuta in CIV, singura chestie care o face RAR-ul este sa verifice daca corespunde seria de pe motor/masina cu cea de pe CIV. Si daca este furata sau nu, asta poti verifica si la Politie, te poti uita si tu la serii, cu ochii tai...
In rest... modificari sau nu, defecte sau nu... e la noroc, la priceperea cumparatorului etc.
Tu daca iti vinzi mobra maine, faci actele cu omul si dupa aceea astepti sa-ti iei banii de la el? Daca dupa aceea nu vrea sa-ti mai dea banii si striga sus si tare ca mobra e a lui (asa cum, de altfel, spune si contractul), tu cum demonstrezi in instanta ca nu ai primit banii? Repet: contractul (cel despre care vorbim) se considera incheiat in momentul semnarii lui. Nu in momentul platii. Deci din momentul semnarii, cumparatorul devine proprietar... indiferent ca ti-a platit mobra sau nu.

Edited by Geo_ZGA, 06 November 2012 - 03:14 PM.

"Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj" (Ion Creanga)

Yamaha-Logo-200x115.jpg
 


#20 Kollar

Kollar

    Speedy

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,339 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Moto: KLE 500
  • Numar: SPD

Posted 06 November 2012 - 06:01 PM

Mami, nu iti raspunsesem tie... si am spus clar ca "in general" asta e procedura. Evident ca fiecare face cum vrea, dar nu stiu cati vanzatori fac actele cu tine si asteapta dupa aceea banii, pt ca nu mai au nici o garantie ca o sa-i mai platesti motoreta. Daca citesti cu atentie fraza scrisa de mine, o sa vezi ca ma refer din pdv. legal... nu "omeneste".
Da, si daca te trezesti ca te loveste vaporul pe strada? Inteleg sa fim atenti, dar asta aduce a paranoia. Identificarea se face de catre CUMPARATOR! Seria e trecuta in CIV, singura chestie care o face RAR-ul este sa verifice daca corespunde seria de pe motor/masina cu cea de pe CIV. Si daca este furata sau nu, asta poti verifica si la Politie, te poti uita si tu la serii, cu ochii tai...
In rest... modificari sau nu, defecte sau nu... e la noroc, la priceperea cumparatorului etc.
Tu daca iti vinzi mobra maine, faci actele cu omul si dupa aceea astepti sa-ti iei banii de la el? Daca dupa aceea nu vrea sa-ti mai dea banii si striga sus si tare ca mobra e a lui (asa cum, de altfel, spune si contractul), tu cum demonstrezi in instanta ca nu ai primit banii? Repet: contractul (cel despre care vorbim) se considera incheiat in momentul semnarii lui. Nu in momentul platii. Deci din momentul semnarii, cumparatorul devine proprietar... indiferent ca ti-a platit mobra sau nu.

Paranoia este, in general, cel mai bun prieten al omului. Si al mobristului in special! Daca tu-ti cumperi mobre "la noroc" e treaba ta. Eu il sfatuiam pe om, ca el a intrebat initial. Si il sfatuiam sa nu faca asa cum spui tu. Ca sa fie bine, sa nu fie rau... Tu faci cum vrei, deocamdata n-ai cerut niciun sfat si nici nu lasi impresia ca ai avea nevoie, se pare ca te pricepi.
Dpdv legal, nu scrie nicaieri care e succesiunea evenimentelor, scrie doar ce tre' sa faca al de-o cumpara ca sa o poata trece pe numele lui. Da, legal daca ala nu-si indeplineste indatoririle de vanzator, e pasibil de pedeapsa. Dar eu n-am chef sa-mi asum o gramada de proceduri si procese ca sa scap dupa aia din rahatul in care am ajuns. Nu stiu tu cate contacte cu justitia romana ai avut, incluzand aici de la politie pana la judecatorie, dar eu sunt satul. Mie mi s-au incalcat drepturi elementare, cum ar fi cel de a conduce autovehicule, si mi s-a spus ca n-am decat sa dau statul in judecata. Daramite cand e vorba de un amarat de impozit neplatit de ala si care te face sa tii mobra bibelou in curte...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users