Sari la conținut

DKW


Dan Cata
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

Am ajuns la un DKW, care dupa parerea mea pare sa fie NZ 350. E intr-o stare deplorabila, plin de rugina, mai ales in zona motorului si a capacului dreapta.

 

De aratat, cam asta e:

 

208502788_n_0_1272x672.jpg

 

208502778_n_0_1272x672.jpg

 

Ideea e ca as vrea sa il reconditionez, in doua faze: prima data sa il fac functional si cat de cat sigur de mers cu el pe drum, iar in iarna sa rezolv si partea estetica.

 

De ce as avea nevoie de la voi...

 

-in primul rand sa imi confirmati ca intr-adevar e un NZ, capacitatea cilindrica cred ca o pot masura cand o sa ii desfac motorul.

-in caz ca ar avea cilindrul crapat, e vreo sansa sa imi dau seama de asta din exterior, sau numai daca il desfac? Recunosc ca experienta mea in mesterit motoare comuniste/clasice e de un 2 din 5, dar am timp, am rabdare si documentatia necesara, asa ca nu are ce merge prost.

-ce fel de ulei sa ii pun in cutia de viteze, si cat.

-ce e nuca aia care se invarte o data cu maneta de ambreiaj trasa si cum se foloseste?

-pe ghidon, are doua manetute, am inteles ca una ar fi socul, iar cealalta ar fi decompresorul. Asta din urma, cum se foloseste?

-e vreun secret la scosul suruburilor ruginite, in afara de sprayul magic?

-rotile, par sa fie ruginite... mai ales spitele. Gasesc undeva spite pentru roata aia si sa le dau jos, sa vopsesc janta si cromez spitele si apoi sa le pun toate la loc? E ceva secret la reglatul spitelor sau e simplu ca la bicicleta? Partea asta oricum, mai incolo o sa o fac...

 

Cam astea imi vin cum in minte. Pe masura ce inaintez cu lucrarea, o sa va tin la curent cu progresul si eventualele intrebari.

 

In caz ca am postat la sectiunea gresita, rog un mod sa imi mute topicul si sa ma notifice.

 

Thanks,

Dan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

DKW-ul e de 350cc si se pare ca e o varianta civila sper sa nu vb prostii, am si eu unul(pe care ma cam bate gandul sa-l vand) de 250 cu acelasi tip de furca. cine stie sa dea mai multe detalii.

 

post-15361-0-61703900-1340564438_thumb.jpgpost-15361-0-55094100-1340564449_thumb.jpgpost-15361-0-69451400-1340564462_thumb.jpgpost-15361-0-65958300-1340564472_thumb.jpg

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La origini a fost DKW NZ 350 dar mai ai mult de munca la el pana va arata din nou a DKW NZ.

Is ferm convins de asta. Si nu ma astept sa il termin in 1 luna, insa cum am zis, ideea e ca prima data sa il fac functional dpdv al motorului, apoi, daca merita, partea estetica.

 

Ce ma intriga pe mine... Are nevoie de baterie. Instalatia e pe 6V. Inauntru are ceva soi de alternator. Unde e puntea care face din c.a, c.c?

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Ce am facut pana acum - am dat jos motorul de pe cadru, am curatat motorul si cadrul, am schimbat bucsa de la boltul pistonului si le-am pus toate la loc.

 

Rezervorul l-am dat jos si l-am golit si l-am curatat in mare cu ceva pietris rotund... Ma gandeam la o electroliza ca sa scot retul de rugina ramas pe dinauntru - merita? Am pus la incarcat 2 baterii - una de 19Ah si una de 12Ah. Ma gandesc ca cu alea as face treaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am facut pana acum - am dat jos motorul de pe cadru, am curatat motorul si cadrul, am schimbat bucsa de la boltul pistonului si le-am pus toate la loc.

 

Rezervorul l-am dat jos si l-am golit si l-am curatat in mare cu ceva pietris rotund... Ma gandeam la o electroliza ca sa scot retul de rugina ramas pe dinauntru - merita? Am pus la incarcat 2 baterii - una de 19Ah si una de 12Ah. Ma gandesc ca cu alea as face treaba...

 

 

Dan-e

 

ia sistematic treaba incearca sa rezolvi in etape

 

-acte

-motor functional (asta insemna sa il desfaci complet nu doar bucsa de la biela )

-apoi cadru (sablare , pregatire , piese mici si mari )

 

Ps poti sa incerci sa le faci toate in ordine inversa daca vrei sa mergi prima data la rar

 

no spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta vreau sa fac:

 

- sa il vad ca scoate fum

- sa il desfac, sablez, vopsesc

- gume noi, frane noi, lant nou

- inmatriculat - cu asta nu ar trebui sa fie o problema.

 

Si ca sa il pornesc, am nevoie sa curat prima data rezervorul pe dinauntru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca să-l pornești n-ai nevoie de rezervor, ci doar de o sticlă cu furtun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, dar oricum tre sa il curat pe dinauntru ala...

 

Ce ma mai intriga... Mi s-a zis ca motorul functiona cand l-o pus deoparte. Nu s-a mai folosit pentru ca nu mai avea frane si sarea lantul.

 

Acuma... cutia de viteze nu o fost desfacuta, doar cilindrul scos. Daca o pun in orice treapta de viteza si dau la pedala sau invart de axu ala din magnetou, se invarte si pinionul mic pe care sta lantul. Ce ma framanta e ca pot invarti pinionul ala si cu mana, si nu pare sa opuna foarte multe rezistenta, adica ca si cum ar merge aproape in gol. E normal asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Inauntru are ceva soi de alternator. Unde e puntea care face din c.a, c.c?

Fara poze nu se pot face decat presupuneri... al tau pare a fii un NZ 350 civil(sau ce a mai ramas din el). Multe componente se potriveau de la IJ-ul 350 sau 49(motor, cutie, etc). Original nu are alternator(nu se descoperise dioda la vremea aceea), ci dinam pe 6V(specific la DKW 350 si 500 prin marimea rotorului care se comporta ca o volanta in completarea masei inertiale a ambielajului) si care genereaza cc.

Succes in restaurare, o sa iasa o mandrete de motor!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul ala ruginit e de DKW militar, cadrul spate modificat e inspiratie dupa Ij 49 - telescoapele spate par chiar de Ij 49.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Telescoapele spate sunt de la ceva MZ RT sau MZ/IFA BK, furca si aripa fata de IJ 56 (1962/1963) sau IJ Jupiter 2, suportul pe care se aseaza saua spate este de IJ 49, ghidonul de IJ 56, motorul este NZ 350 nicidecum NZ 350-1, cadrul pare rupt si sudat grosolan in partea din fata. Sper sa poti posta mai multe poze, mai detaliate.

post-47416-0-18723300-1346070724_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara, a venit @Dracones si a legat firele asa de mult pana ce o pornit :)

 

 

Cateva poze... Is facute cu telefonul in graba.

 

236518611_n_0_1672x922.jpg

 

236515808_n_0_1672x922.jpg

 

236515703_n_0_1672x922.jpg

 

236515615_n_0_1672x922.jpg

 

236515556_n_0_1672x922.jpg

 

O singura problema de ordin mecanic mai am acum, cred ca am mai zis de ea... Chiar daca motorul e in viteza, oricare din ele, tot pot invarti relativ usor cu degetele de pinionul pe care sta lantul catre roata spate, adica nu pare sa fie "in viteza". Ce as putea face? Am inteles ca ar fi placile de la ambreiaj lipite intre ele, din cauza ca o stat mult timp fara sa fie folosita motocicleta, da ulei are in ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori faci o saiba din tabla de aluminiu, ori incarci (sudura) cu aluminiu si apoi mergi la freza si rectifici. In poza de mai jos ti-am incercuit cota ce trebuie s-o ai acolo unde ti-am zis ca e uzura............dar mai ai pana acolo. Mai pune poze pe parcursul demontarii, mai detaliate. Succes !

post-47416-0-07427100-1346315129_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...