Sari la conținut

Motocicleta Aro - Ims 1955


Hellryder
 Share

Postări Recomandate

la aproape un an de la ultimul post, aduc acest topic la lumina cu o veste destul de proasta legata de motocicleta IMS-53...se pare ca motocicleta de la uzina este UNICA supravietuitoare, si intre timp a cam ramas si fara esapament, nu se stie cum-sursa, siteul oficial al ARO M461,RCR...sunt curios daca nu or sa o vanda si p'asta, ce o sa mai ramana din ea :smoke:

 

parerea mea e ca ar trebui preluate de muzeul tehnic sau alt muzeu, pt ca e pacat ce se intampla la noi(dupa scoaterea la licitatie a primului IMS fabricat...nu stiu daca s-a vandut)

 

lucrurile stiute cert pana acum despre singura motocicleta, sunt:

 

produsa de fosta IMS(Intreprinderea Metalurgica de Stat) in doar 12 exemplare ce aveau ca destinatie participarea la cursele vremii alaturi de suratele ei mai puternice din vest...de altfel motocicleta s-a descurcat chiar foarte bine...

 

4 timpi

250 cmc

monocilindru

transmisia pe lant

lipsa basculei spate(gen awo touren, mz rt 125, si altele din acea moda) si restul asemanarilor cu alte motoare se pot vedea lejer

 

mare pacat :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

la aproape un an de la ultimul post, aduc acest topic la lumina cu o veste destul de proasta legata de motocicleta IMS-53...se pare ca motocicleta de la uzina este UNICA supravietuitoare, si intre timp a cam ramas si fara esapament, nu se stie cum-sursa, siteul oficial al ARO M461,RCR...sunt curios daca nu or sa o vanda si p'asta, ce o sa mai ramana din ea :P

 

parerea mea e ca ar trebui preluate de muzeul tehnic sau alt muzeu, pt ca e pacat ce se intampla la noi(dupa scoaterea la licitatie a primului IMS fabricat...nu stiu daca s-a vandut)

 

lucrurile stiute cert pana acum despre singura motocicleta, sunt:

 

produsa de fosta IMS(Intreprinderea Metalurgica de Stat) in doar 12 exemplare ce aveau ca destinatie participarea la cursele vremii alaturi de suratele ei mai puternice din vest...de altfel motocicleta s-a descurcat chiar foarte bine...

 

4 timpi

250 cmc

monocilindru

transmisia pe lant

lipsa basculei spate(gen awo touren, mz rt 125, si altele din acea moda) si restul asemanarilor cu alte motoare se pot vedea lejer

dupa poze ar parea sa fie cu doi cilindri,dar no tu stii mai bine.oricum ar fi e un mare pacat ca ne batem joc de putinele realizari moto autohtone. :ok:

mare pacat :agree:

si totusi era in doi cilindri:studiati cu atentie poza[si daca puteti si pe aceea din cartea o masina strabate lumea]si o sa va convingeti:doua bujii[ma cam indoiesc ca ii puneau ei aprindere dubla],doua esapamente,galerie de admisie bifurcata etc.era unj motor cam copiat dupa britanici dar totusi era adaptat europei continentale fiindca pedala de pornire era pe stanga;in schimb schimbatorul tip balansier era stil italian,pe dreapta.tot vreau sa ajung la Campulung de vreo 7 ani sa ma edific ce si cum ,dar mie frica ca pana oi ajunge eu astia vand si cosul de gunoi.javrele!!!!!!!!!!!!!! :smoke:

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kyvacka: ai dreptate, legat de poze...da, are doua evacuari, dar ma gand la cum arata cilindru sa nu fi fost monocilindru(iar cele doua evacuari pt conceptul de motocicleta de curse)...in fine, o ciorba, dar o ciorba valoroasa...s-ar putea sa mai ramana ceva acolo, dar, acum de cand s-a cam inchis fabrica e greu sa intrii... :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kyvacka: ai dreptate, legat de poze...da, are doua evacuari, dar ma gand la cum arata cilindru sa nu fi fost monocilindru(iar cele doua evacuari pt conceptul de motocicleta de curse)...in fine, o ciorba, dar o ciorba valoroasa...s-ar putea sa mai ramana ceva acolo, dar, acum de cand s-a cam inchis fabrica e greu sa intrii... :ok:

PAI TOCMAI CA SE dorea o trecere la productia de serie,deci nu era nicidecum o moto de curse[vezi si portbagajul pe aripa spate],asa ca asta cu esapamentul cade[si oricum in nii 50 mai toate motoarele de curse aveau o singura toba pe cilindru].in plus in poza din cartea amintita se vede clr cum din mgnetou ies doua fise.motoarele twin[2 cilindri verticli in linie]erau o specialitate engleza[vezi Triumph,BSA,Norton,AJS,Matchless]dar si germanii cochetau cu conceptul[vezi Horex Imperator]asa ca nu ar trebui sa te mire daca romanasii s-au inspirat de pe undeva si au pus de un twin.oricum e o realizare pe langa Mobra[ :smoke: ].si nici nu cred ca era doar de 250...poate 350. :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Topic cu moto romaneasca facuta la sighet:

 

/index.php?...c=63582&hl=

 

Eu zic ca incearca sa copieze niscaiva BMW sau EMW, desi EMW nu a facut motoare boxer. Sau o IFA de 350, dar aia era in doi timpi.

Sau poate nu e buna exprimarea: nu sa copieze, dar sa foloseasca anumite chestii bune de la mobrele sus amintite si sa iasa ceva original si bun. Pe vremea aia se facea o mecanica sanatoasa. Classic, no plastic! :)

 

 

mie mi se pare ca seamana cu asta :Monark M400 (175cc) 1951 -post-16741-1189155040_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi se pare ca seamana cu asta :Monark M400 (175cc) 1951

seamana cu genul vremii...e o ciorba, dar, pacat ca s-a evaporat prea repede :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Mr. ORL:ceva noutati de la Campulung?stau cu sufletul la gura! :)

nu am reusit sa intru, da am vb cu niste fosti piloti de teste ai lor...am aflat ceva interesant despre fabrica, in schimb...cum ca, in hall of fame a fabricii, nu sunt numai motoru si masinile alea, ci si un panou de expozitie, ghici cu ce?cu LACATE :scratch: cica inainte au fabricat lacate, apoi a venit motocicleta...mie mi s-a parut o informatie interesanta legata de trecutul fabricii :-L

 

am vb, si e foarte greu sa intrii inauntru, pt ca momentan e detinuta de fiul unui parlamentar, renumit, dar al carui nume l-am uitat...sa speram ca nu se apuca sa vanda in stanga si in dreapta :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar de-ar vinde-o, dar cuiva care sa aiba grija de ea si sa nu ajunga fier vechi. Trist dar real aruncam trecutul la gunoi...

da...macar de-ar vinde-o unui neamt inmbuibat care sa faca parada cu ea prin lume! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da...macar de-ar vinde-o unui neamt inmbuibat care sa faca parada cu ea prin lume! :)

as fi donat-o la muzeu, evident, in romania, si poate la tehnic au si aia grija de ea, ca e piesa nationala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as fi donat-o la muzeu, evident, in romania, si poate la tehnic au si aia grija de ea, ca e piesa nationala...

 

sigur... :scratch: ...ce bine ar fi sa aibe cineva grija de ea :) mie mi-e frica sa nu ajunga ca cea de la sighet :what: :-L

Editat de Byker_boy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

ce se mai aude cu bucatica noastra de patrimoniu national?mai poate cineva[eventual de la fata locului]sa ne ofere ceva informatii de la Campulung? :)

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

am mai facut oarece sapaturi pe net si iata ce am gasit:la scurt timp de la incheierea celui de-al doilea razboi mondial firma Norton ii incredinteaza inginerului Bert Hopewood sarcina de a proiecta un motor doi cilindri complet nou care sa echipeze un model destinat exportului[nevoia de valuta era foarte mare in conditiile in care tara era in ruine dupa razboi].in 1947 este realizat noul motor si montat pe cadrul monocilindrului ES2 va produce noul model al firmei:Norton Model 7 Dominator.initial cadrul era cu suspensie rigida pe spate[desi pe piata a fost pus in vanzare initial doar modelul revizuit de cadru,cu jambe plonjoare]dar a fost rapid adoptata o suspensie spate.furca era celebra Roadholder.desi ciclistica nu era chiar asa de reusita ca aceea a modelelor echipate cu cadru Featherbed[aparute in anii`50]totusi noul model era un tourer bun.motorul era de 500 cm3,doi cilindri twin,axc 66x72,6mm,29 CP,un carburator Amal,distributie OHV cu un arbore cu came antrenat prin lant,dispus in fata cilindrilor,cilindri si chiulasa de fonta[ulterior a fost adoptata o chiulasa din aliaj usor].cutie de viteze cu patru rapoarte.frane cu tamburi ingusti,diam.178mm[7 toli].cateva poze cu acest model puteti vedea mai jos.

acum sa sarim cam 5 ani in viitor,in toamna anului 1952 cand conducerea IMS primeste pe linie de partid misiunea de a produce primele motociclete romanesti.imediat s-a purces la studierea a mai multor modele occidentale[printre care si Zundapp si BMW].pana la urma[si aici precizez ca in lipsa unor date istorice si informatii certe nu pot decat sa speculez pe baza asemanarilor izbitoare dintre cele doua motociclete]s-au decis pentru modelul britanic al celor de la Norton[ambitios,nu-i asa!].cred ca a fost achizitionata o motocicleta si apoi desfacuta bucati-bucatele dupa care s-a trecut la reverse-engineering.in urma acestui proces care nu a durat decat vreo 6 luni a aparut prima motocicleta romaneasca,care desi o copie nu respecta 100% solutiile adoptate de inginerii britanici.iata cateva diferente notabile:

-motorul si cutia de viteze formau un bloc comun[la Norton motorul si cutia erau separate]

-aprinderea se realiza tot prin magnetou de inalta tensiune dublu,dar acesta era dispus transversal in fata cilindrilor[la Norton era dispus posterior]

-dinamul ocupa acum locul magnetoului

-pedala de pornire era dispusa in partea stanga[in dreapta la Norton]

-pedala schimbatorului de viteze desi pe dreapta ca la Norton era de tip balansier[cam ca la IJ Jupiter]si dispusa putin mai in spate

-mecanismul de debreiere al ambreiajului era de tip cu melc[vezi DKW,IJ 56]

-chiulasa era deja din aliaj usor si capacul culbutorilor acoperea aproape integral chiulasa[doar culbutorii aveau capace la Norton]

-pinionul mic al transmisiei primare nu mai dispunea de amortizorul de socuri cu arc elicoidal prezent pe Norton]

-furca telescopica era o reproducere a unei furci de IFA 350

-rezervorul tip picatura de apa avea o linie mult mai ascutita posterior

in general liniile alese erau mult mai simple si mai rudimentare asta avand in vedere ca in aceea perioada fabrica nu dispunea de prese de ambutisare pentru realizarea unor piese cu forme mai complexe[totul era facut din ciocan pe butuc]

suspensia spate era cu jambe plonjoare,la fel ca a originalului[de altfel majoritatea constructiilor contemporane beneficiu de acest aranjament].

din pacate modelul 7 de l Norton este unul mai obscur si resursele pe internet sunt destul de limitate,dar din cele cateva poze pe care le-am gasit pot afirma ca in masura de 95% acest model a stat la baza primei motociclete romanesti[si ultimei se pare].si cand te gandesti ca paraliticul de Roosevelt putea sa traga linia aia o tara mai la est in ziua aia fatidica de la Malta. :D

 

--- Mesaj completat în 08 Feb 2008 12:24 -------------
alte cateva poze cu Norton Model 7

 

--- Mesaj completat în 08 Feb 2008 12:25 -------------
up!

 

--- Mesaj completat în 08 Feb 2008 12:27 -------------
up!

 

--- Mesaj completat în 12 Feb 2008 00:46 -------------
up!na ca mi-am dat singur up! :kiss:

post-10713-1202312151_thumb.jpg

post-10713-1202312196_thumb.jpg

post-10713-1202312216_thumb.jpg

post-10713-1202312325_thumb.jpg

post-10713-1202466114_thumb.jpg

post-10713-1202466148_thumb.jpg

post-10713-1202466196_thumb.jpg

post-10713-1202466239_thumb.jpg

post-10713-1202466265_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

chiar nu mai intereseaza pe nimeni ce se intampla cu motocicleta IMS?tacerea si uitarea ii vor aduce sfarsitul prin vreun container de fier vechi pe un vapor in drum spre Turcia.poate ca doar exagerez ...sincer sper sa nu se ajunga la asta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 years later...

chiar nu mai intereseaza pe nimeni ce se intampla cu motocicleta IMS?tacerea si uitarea ii vor aduce sfarsitul prin vreun container de fier vechi pe un vapor in drum spre Turcia.poate ca doar exagerez ...sincer sper sa nu se ajunga la asta! sad.gif

 

Motocicleta IMS 53 ce era in custodia fabricii de la Campulung a ajuns in colectia privata a unui om politic foarte cunoscut. Se vinde patrimoniul tarii si nimeni nu face nimic. De-aia Romania a devenit "noua tara a tuturor posibilitatilor".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta apartine domnului Ratiu ( fiul omului politic Ion Ratiu ) care a cumparat fosta uzina ARO cu toate activele si pasivele ei inclusiv cu muzeul ARO. Muzeu care nu era cine stie ce , practic consta numai in ims 57 si motocicleta IMS 53 ca exponate de baza. Nu s-au gandit cei de la uzina in ultimii 30 de ani sa opreasca cate un model din fiecare masina fabricata. Unele din modelele ARO se gasesc acum greu in Romania fiind mai mult exportate. Am vorbit cu cel care administreaza platforma fostei uzine pentru a putea vedea motocicleta dar raspunsul a fost ca nu este pregatita pentru vizionare , ca nu este restaurata etc. Dar a ramas sa mai vorbim eventual pentru un ajutor pentru restaurare. Sa vedem, ca au mai zis ei de vreo 2 ori ca o restaureaza si nu s-a intamplat nimic.

Motocicleta se afla la Campulung la fosta uzina ARO. Nu pleaca din tara , nu a luat-o Tariceanu asa cum sunt povestile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut .eu as pune pariu ca motocicleta nu mai este in campul lung din 2004 cand sa spart balciul eu am fost personal cu un prieten sa cautam motocicleta, si am stat de vorba cu fosti lucratorii ai uzinei aro inclsiv paznici si nimic motocicleta a plecat,undeva pe centura orasiului pe dreapta sant un cartier de blocuri unde aproape toti oamenii de acolo au lucrat la aro daca doresti informatii concrete te duci in zona te bagi in vorba si afli tot ce misca in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta apartine domnului Ratiu ( fiul omului politic Ion Ratiu ) care a cumparat fosta uzina ARO cu toate activele si pasivele ei inclusiv cu muzeul ARO. Muzeu care nu era cine stie ce , practic consta numai in ims 57 si motocicleta IMS 53 ca exponate de baza. Nu s-au gandit cei de la uzina in ultimii 30 de ani sa opreasca cate un model din fiecare masina fabricata. Unele din modelele ARO se gasesc acum greu in Romania fiind mai mult exportate. Am vorbit cu cel care administreaza platforma fostei uzine pentru a putea vedea motocicleta dar raspunsul a fost ca nu este pregatita pentru vizionare , ca nu este restaurata etc. Dar a ramas sa mai vorbim eventual pentru un ajutor pentru restaurare. Sa vedem, ca au mai zis ei de vreo 2 ori ca o restaureaza si nu s-a intamplat nimic.

Motocicleta se afla la Campulung la fosta uzina ARO. Nu pleaca din tara , nu a luat-o Tariceanu asa cum sunt povestile.

 

Mai intreaba pe la fosta uzina despre motocicleta. De aproape 1 an de zile nu a mai vazut-o nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...