Sari la conținut

Distributie


wooti
 Share

Postări Recomandate

Salutare,care sunt reparatiile care se efectueaza atunci cand lantul de distributie se rupe?...Sau motorul in cazul asta este distrus? Cam cat ar costa reparatia? Am un prieten care a patit-o la un cbr din 97 dupa ce i-a fost schimbat intinzatorul de lant.Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Grav,câteva supape rămân deschise Âşi pistoanele le lovesc,supapele se îndoaie,se crapă ghiduri de supapă,se mai pot deforma Âşi tacheți,culbutori. Cea mai bună soluție s-ar putea să fie o chiulasă sh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfaci motorul si vezi. In principiu, la ruperea lanului de distributie, cel putin 2 supape au ramas deschise si 2 pistoane le-au lovit si indoit. Deci trebuie schimbate sigur 2 supape, garnitura de chiuloasa si lantul in sine, un nou schimb de ulei plus filtru de ulei. Plus, daca mai ai ghinionul sa se fi fisurat vreun piston, sau vreun scaun de supapa, factura creste.

 

La preturi de piese, intrebi la magazine.

 

P.S. Nu uita factura la manopera, daca intrebi asa ceva aici e sigur ca nu vei sti sa pui distributia la punct singur, sau sa evaluezi ce anume e stricat si ce nu.

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cbr din 97 e o denimire vagă,numărrul de supape diferă de la cbr 125 la Fireblade.

Scuze,e de 600.Deci treaba e reparabila(in funcție de ce e distrus in interior),nu necesita neaparat schimbarea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze,e de 600.Deci treaba e reparabila(in funcție de ce e distrus in interior),nu necesita neaparat schimbarea motorului.

Daca o desfaci zilele aste, fa-mi o lista sa vad ce am sa-ti dau......

Salutari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine m-a costat 500 lei cu totul la o masina, reparatia unei distributii rupte. 2 supape x 25 lei/buc = 50 lei, garnitura chiuloasa = 100 lei, curea distributie+rulmenti = 180 lei, plus vreo 20 lei semeringuri de supapa, plus ulei si filtru ulei. Nu am avut piston sau chiuloasa fisurata, iar manopera am facut-o eu in totalitate.

 

La tine vad ca e mai scump: 300 lei lantul de distributie, 90 lei fiecare supapa, 250 lei garnitura de chiuloasa, 15 lei fiecare semering de supapa, ulei, filtru.....te duci in 200 eur pentru un minim de piese.

 

Apropos, de unde stii ca s-a rupt lantul de distributie fara sa desfaci motorul?

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos, de unde stii ca s-a rupt lantul de distributie fara sa desfaci motorul?

e doar o presupunere.

in cazul ruperii lantului de distributie nu e neaparat sa indoaie cateva supape si asta pt ca axa cu came nemaifiind actionata la randul ei nu mai actioneaza culbutorii si in final supapele acestea din urma tind sa se inchida actionate fiind de arcuri, asadar daca nu a ramas nici o supapa blocata pe pozitia deschis (cele mai predispuse la astfel de apucaturi sant cele de pe evacuare) nu cred c-o sa gaseasca cateva rupte. Parerea mea e ca la incins peste puterea de racire au ramas cateva supape blocate pe deschis si de aici cine stie ce o fi in motorul ala pana nu-l deschide.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine schimba-i motorul, vezi ca sunt cateva motoare la dezmembrari, personal nu as folosi o motocicleta la care as suspecta probleme in motor (gen pistoane fisurate), + ca se poate ca reparatia sa faca mai mult ca alt motor. Deasemeni personal nu as folosi motocicleta in motorul careia "s-a bagat mana". Dar astea sunt parerile mele,tu poti face ce vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele.

 

Ce se poate intampla daca sare distributia:

 

1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal.

 

2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor.

 

Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele.

 

Ce se poate intampla daca sare distributia:

 

1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal.

 

2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor.

 

Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte.

 

 

 

 

relaxeaza-te man...exista un punct mort si la axul cu came unde chiar daca un dinte e sarit la distributie nu lovesc supapele pistoanele..so relax..poate ai nimerit acel punct...desfa si verifica fiecare supapa sa plimbe usor in ghid si apoi sfaturi si povesti...ca poate nu e indoit nimic...;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele.

 

Ce se poate intampla daca sare distributia:

 

1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal.

 

2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor.

 

Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte.

 

Din pacate nu avem unde sa il desfacem si nici sculele necesare...suntem la mana celui care a provocat dezastrul care o sa cumpere si cele necesare sa repare motorul. Omul a schimbat intinzatorul de lant si la 2 zile gata.Cel mai probabil dupa ziua de maine o sa inceapa sa desfaca la el apoi o sa revin...sa vedem ce s-a stricat mai exact. In cazul fericit in care lantul nu s-a rupt si luand in calcul varianta 1 ,avariile sunt asemanatoare ca si in cazul celei de-a 2a variante?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura avarie grava care se intampla la lantz sarit sau rupt e indoirea supapelor a ghidurilor...daca ai norocul sa nu fie indoite multumeste Lui Dumnezeu...se poate sa fie un punct mort cum ziceam si atunci doar schimbi lantul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema pe jumatate rezolvata....lantul a sarit de la punct,probabil fiind prea larg,insa printr-un noroc nu a facut pagube. Un kit nou de distributie pare sa rezolve problema. Eu am pus raul in fata cu ruptul lantului,dar a fost mult mai bine decat ma asteptam. Intrebare : lantul se largeste odata ce se uzeaza,sau sunt mecanici care nu prea stiu sa il intinda?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU EXISTA CA LA UN MOTOR DE MOTOCICLETA 4 CILINDRI 4 TIMPI, SA NU LOVEASCA SUPAPE DACA A SARIT SAU S-A RUPT LANTUL!

Intodeauna vor fi 2 supape predispuse la indoire,nu exsta nici un timp mort!!!

Dupa ce pui distributia fa un test de compresie ,o sa ai surprize!

Chiar daca nu s-a rupt tija supapei este stramba si nu mai etanseaza in scaun!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul se largeste pe masura ce se uzeaza dar e treaba intinzatorului sa compenseze asta. Daca mecanicul a schimbat un intinzator ajuns la capat (si nu unul slab) fara sa schimbe kitul de distributie - atunci trebuie batut bine de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Test pentru supape indoite: se ia chiuloasa cu supapele si bujiile montate pe ea, se intoarce cu susul in jos, si torni putina benzina peste supape, apoi astepti 1 minut. Supapele bune vor pastra benzina, cele indoite vor lasa benzina sa se scurga pe langa ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Test pentru supape indoite: se ia chiuloasa cu supapele si bujiile montate pe ea, se intoarce cu susul in jos, si torni putina benzina peste supape, apoi astepti 1 minut. Supapele bune vor pastra benzina, cele indoite vor lasa benzina sa se scurga pe langa ele.

Asta cand o ai data jos de pe motor!

Pana atunci testul de compresie este metoda de a verifica etanseitate de supape.

PS Nu se toarna peste supape!Se toarna benzina in galerii(evacuare/admisie) si se urmareste surgerile la supape.

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai chiuloasa nu e data jos? Constatarea ca "nu a produs alte stricaciuni" mie imi spune ca cineva a dat chiuloasa jos si s-a uitat la supape. Iar testul cu benzina e primul care trebuie facut, nu o sa stea omul acum sa remonteze motorul doar penttru un test de compresie.

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca a demontat chiuloasa ,de aceea am sugerat testul de compresie,dar na in necunostinta de date si informatii,ne dam si noi cu parerea....

De accea un motor nu se repara niciodata pe forum..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...