Jump to content


Photo

Distributie


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 wooti

wooti

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 19 posts
  • Moto: Suzuki GSX R 600 SRAD
  • Numar: xxx

Posted 28 April 2012 - 03:54 PM

Salutare,care sunt reparatiile care se efectueaza atunci cand lantul de distributie se rupe?...Sau motorul in cazul asta este distrus? Cam cat ar costa reparatia? Am un prieten care a patit-o la un cbr din 97 dupa ce i-a fost schimbat intinzatorul de lant.Merci.

#2 Penetru

Penetru

    CERTIFIED HAUNEBU PILOT

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,399 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GN, MTD500 Bronto
  • Numar: metalic
  • Club: Donatori de Organ Erect

Posted 28 April 2012 - 06:53 PM

Grav,câteva supape rămân deschise și pistoanele le lovesc,supapele se îndoaie,se crapă ghiduri de supapă,se mai pot deforma și tacheți,culbutori. Cea mai bună soluție s-ar putea să fie o chiulasă sh.
Dulgher priceput caut domnisoara fara o doaga sa i-o pun.

#3 mircea.cazachevici

mircea.cazachevici

    fost asds

  • Super Membru
  • PipPip
  • 715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Buzau
  • Moto: Transalp 400,Husky WR250

Posted 28 April 2012 - 06:59 PM

Desfaci motorul si vezi. In principiu, la ruperea lanului de distributie, cel putin 2 supape au ramas deschise si 2 pistoane le-au lovit si indoit. Deci trebuie schimbate sigur 2 supape, garnitura de chiuloasa si lantul in sine, un nou schimb de ulei plus filtru de ulei. Plus, daca mai ai ghinionul sa se fi fisurat vreun piston, sau vreun scaun de supapa, factura creste.

La preturi de piese, intrebi la magazine.

P.S. Nu uita factura la manopera, daca intrebi asa ceva aici e sigur ca nu vei sti sa pui distributia la punct singur, sau sa evaluezi ce anume e stricat si ce nu.

Edited by asds, 28 April 2012 - 07:02 PM.


#4 Penetru

Penetru

    CERTIFIED HAUNEBU PILOT

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,399 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GN, MTD500 Bronto
  • Numar: metalic
  • Club: Donatori de Organ Erect

Posted 28 April 2012 - 07:11 PM

cbr din 97 e o denimire vagă,numărrul de supape diferă de la cbr 125 la Fireblade.
Dulgher priceput caut domnisoara fara o doaga sa i-o pun.

#5 wooti

wooti

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 19 posts
  • Moto: Suzuki GSX R 600 SRAD
  • Numar: xxx

Posted 29 April 2012 - 08:49 AM

cbr din 97 e o denimire vagă,numărrul de supape diferă de la cbr 125 la Fireblade.

Scuze,e de 600.Deci treaba e reparabila(in funcție de ce e distrus in interior),nu necesita neaparat schimbarea motorului.

#6 Penetru

Penetru

    CERTIFIED HAUNEBU PILOT

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,399 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GN, MTD500 Bronto
  • Numar: metalic
  • Club: Donatori de Organ Erect

Posted 29 April 2012 - 11:02 AM

MotivaionalRodPoster.jpg

Traducere : mai aduceți portofeleeeee !
Dulgher priceput caut domnisoara fara o doaga sa i-o pun.

#7 catas_him

catas_him

    exentric

  • Super Membru
  • PipPip
  • 957 posts
  • Gender:Male
  • Moto: nu spun
  • Club: SAH

Posted 29 April 2012 - 12:06 PM

Scuze,e de 600.Deci treaba e reparabila(in funcție de ce e distrus in interior),nu necesita neaparat schimbarea motorului.

Daca o desfaci zilele aste, fa-mi o lista sa vad ce am sa-ti dau......
Salutari.
"Cica, boul se duce cu funia si omul cu vorba"

#8 mircea.cazachevici

mircea.cazachevici

    fost asds

  • Super Membru
  • PipPip
  • 715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Buzau
  • Moto: Transalp 400,Husky WR250

Posted 29 April 2012 - 06:59 PM

Pe mine m-a costat 500 lei cu totul la o masina, reparatia unei distributii rupte. 2 supape x 25 lei/buc = 50 lei, garnitura chiuloasa = 100 lei, curea distributie+rulmenti = 180 lei, plus vreo 20 lei semeringuri de supapa, plus ulei si filtru ulei. Nu am avut piston sau chiuloasa fisurata, iar manopera am facut-o eu in totalitate.

La tine vad ca e mai scump: 300 lei lantul de distributie, 90 lei fiecare supapa, 250 lei garnitura de chiuloasa, 15 lei fiecare semering de supapa, ulei, filtru.....te duci in 200 eur pentru un minim de piese.

Apropos, de unde stii ca s-a rupt lantul de distributie fara sa desfaci motorul?

Edited by asds, 29 April 2012 - 07:00 PM.


#9 Burg_man

Burg_man

    sud

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,439 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti..coL.
  • Interests:verde la semafor.
  • Moto: BMW
  • Numar: pan european
  • Club: veteranilor

Posted 29 April 2012 - 07:50 PM

Apropos, de unde stii ca s-a rupt lantul de distributie fara sa desfaci motorul?

e doar o presupunere.
in cazul ruperii lantului de distributie nu e neaparat sa indoaie cateva supape si asta pt ca axa cu came nemaifiind actionata la randul ei nu mai actioneaza culbutorii si in final supapele acestea din urma tind sa se inchida actionate fiind de arcuri, asadar daca nu a ramas nici o supapa blocata pe pozitia deschis (cele mai predispuse la astfel de apucaturi sant cele de pe evacuare) nu cred c-o sa gaseasca cateva rupte. Parerea mea e ca la incins peste puterea de racire au ramas cateva supape blocate pe deschis si de aici cine stie ce o fi in motorul ala pana nu-l deschide.

http://s1314.photobu...Basc/slideshow/ ...... dezmembrari moto.
 

sudura cu aparate profesionale, electric, CO2, WIG-TIG, reparatii cartere moto, scari interioare, balustrade, porti, structuri metalice.
electrozi durafix


#10 Clasic

Clasic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,671 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dr.Tr.Severin
  • Moto: Honda CBF600SA

Posted 29 April 2012 - 08:14 PM

Mai bine schimba-i motorul, vezi ca sunt cateva motoare la dezmembrari, personal nu as folosi o motocicleta la care as suspecta probleme in motor (gen pistoane fisurate), + ca se poate ca reparatia sa faca mai mult ca alt motor. Deasemeni personal nu as folosi motocicleta in motorul careia "s-a bagat mana". Dar astea sunt parerile mele,tu poti face ce vrei.

Voshod 4 Life!


#11 mircea.cazachevici

mircea.cazachevici

    fost asds

  • Super Membru
  • PipPip
  • 715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Buzau
  • Moto: Transalp 400,Husky WR250

Posted 29 April 2012 - 08:30 PM

Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele.

Ce se poate intampla daca sare distributia:

1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal.

2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor.

Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte.

#12 Bica

Bica

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 997 posts
  • Gender:Male
  • Interests:îmbogățire...
  • Moto: Yamaha R1
  • Numar: CJ-01-BIK
  • Club: Box Arena Cluj

Posted 30 April 2012 - 02:52 AM

Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele.

Ce se poate intampla daca sare distributia:

1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal.

2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor.

Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte.





relaxeaza-te man...exista un punct mort si la axul cu came unde chiar daca un dinte e sarit la distributie nu lovesc supapele pistoanele..so relax..poate ai nimerit acel punct...desfa si verifica fiecare supapa sa plimbe usor in ghid si apoi sfaturi si povesti...ca poate nu e indoit nimic...;)

#13 wooti

wooti

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 19 posts
  • Moto: Suzuki GSX R 600 SRAD
  • Numar: xxx

Posted 30 April 2012 - 04:31 PM

Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele.

Ce se poate intampla daca sare distributia:

1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal.

2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor.

Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte.


Din pacate nu avem unde sa il desfacem si nici sculele necesare...suntem la mana celui care a provocat dezastrul care o sa cumpere si cele necesare sa repare motorul. Omul a schimbat intinzatorul de lant si la 2 zile gata.Cel mai probabil dupa ziua de maine o sa inceapa sa desfaca la el apoi o sa revin...sa vedem ce s-a stricat mai exact. In cazul fericit in care lantul nu s-a rupt si luand in calcul varianta 1 ,avariile sunt asemanatoare ca si in cazul celei de-a 2a variante?

#14 Bica

Bica

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 997 posts
  • Gender:Male
  • Interests:îmbogățire...
  • Moto: Yamaha R1
  • Numar: CJ-01-BIK
  • Club: Box Arena Cluj

Posted 30 April 2012 - 04:41 PM

singura avarie grava care se intampla la lantz sarit sau rupt e indoirea supapelor a ghidurilor...daca ai norocul sa nu fie indoite multumeste Lui Dumnezeu...se poate sa fie un punct mort cum ziceam si atunci doar schimbi lantul...

#15 wooti

wooti

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 19 posts
  • Moto: Suzuki GSX R 600 SRAD
  • Numar: xxx

Posted 05 May 2012 - 09:39 AM

Problema pe jumatate rezolvata....lantul a sarit de la punct,probabil fiind prea larg,insa printr-un noroc nu a facut pagube. Un kit nou de distributie pare sa rezolve problema. Eu am pus raul in fata cu ruptul lantului,dar a fost mult mai bine decat ma asteptam. Intrebare : lantul se largeste odata ce se uzeaza,sau sunt mecanici care nu prea stiu sa il intinda?

#16 TNG

TNG

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted 05 May 2012 - 09:46 AM

NU EXISTA CA LA UN MOTOR DE MOTOCICLETA 4 CILINDRI 4 TIMPI, SA NU LOVEASCA SUPAPE DACA A SARIT SAU S-A RUPT LANTUL!
Intodeauna vor fi 2 supape predispuse la indoire,nu exsta nici un timp mort!!!
Dupa ce pui distributia fa un test de compresie ,o sa ai surprize!
Chiar daca nu s-a rupt tija supapei este stramba si nu mai etanseaza in scaun!

Edited by tng, 05 May 2012 - 09:48 AM.

TNG PERFORMANCE


#17 ZIDU'

ZIDU'

    Expert

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 4,399 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 05 May 2012 - 09:49 AM

lantul se largeste pe masura ce se uzeaza dar e treaba intinzatorului sa compenseze asta. Daca mecanicul a schimbat un intinzator ajuns la capat (si nu unul slab) fara sa schimbe kitul de distributie - atunci trebuie batut bine de tot.

#18 Nationalistul

Nationalistul

    Supravietuitor Tahometric

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,506 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Moto: Kawasaki VN800

Posted 05 May 2012 - 10:47 AM

Eu acum imi schimb distributia si mi s-a spus ca la motoreta mea am intinzator hidraulic si nu trebuie schimbat decat lantul.este corect?

Edited by Nationalistul, 05 May 2012 - 10:48 AM.


#19 mircea.cazachevici

mircea.cazachevici

    fost asds

  • Super Membru
  • PipPip
  • 715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Buzau
  • Moto: Transalp 400,Husky WR250

Posted 06 May 2012 - 07:23 AM

Test pentru supape indoite: se ia chiuloasa cu supapele si bujiile montate pe ea, se intoarce cu susul in jos, si torni putina benzina peste supape, apoi astepti 1 minut. Supapele bune vor pastra benzina, cele indoite vor lasa benzina sa se scurga pe langa ele.

#20 TNG

TNG

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov
  • Numar: TNG

Posted 06 May 2012 - 09:23 AM

Test pentru supape indoite: se ia chiuloasa cu supapele si bujiile montate pe ea, se intoarce cu susul in jos, si torni putina benzina peste supape, apoi astepti 1 minut. Supapele bune vor pastra benzina, cele indoite vor lasa benzina sa se scurga pe langa ele.

Asta cand o ai data jos de pe motor!
Pana atunci testul de compresie este metoda de a verifica etanseitate de supape.
PS Nu se toarna peste supape!Se toarna benzina in galerii(evacuare/admisie) si se urmareste surgerile la supape.

Edited by tng, 06 May 2012 - 09:24 AM.

TNG PERFORMANCE





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users