Jump to content


Photo

ce motor consuma mai putin, in 2 sau in 4 cilindri, la aceeasi cilindr


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Socrate

Socrate

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 4 posts
  • Gender:Male
  • Moto: urmeaza
  • Club: deocamdata, nu

Posted 22 April 2012 - 05:43 PM

Sunt tare curios, daca un motor in 4 cilindri poate consuma mai putin carburant decat unul de 2 cilindri, mergand constant cu aceeasi viteza, ambele avand aceeasi cilindree. Exemplu concret,Yamaha XJ 6 si Kawasaki ER 6 N. Stie cineva ceva despre acest aspect?

#2 ..:::ZAR:::...

..:::ZAR:::...

    THE DICE ROLLER

  • Super Membru
  • PipPip
  • 855 posts
  • Gender:Male
  • Location:Resita/Lugoj
  • Interests:Moto/Auto
  • Moto: Yamaha FZR 600R 4JH
  • Numar: ZAR

Posted 22 April 2012 - 06:17 PM

XJ 6 are 599cmc
ER 6N are 649cmc!
Eu sunt de parere ca au consumurile asemanatoare diferente probabil de ordinul sutelor de mililitri!
Cel in 2 pistoane iti permite sa mergi in ture joase (avand cuplu de jos)
Cel in 4 pistoane te "obliga" sa folosesti plaja medie si inalta de turatii (avand cuplu mai sus)!
Trebuie sa sti cum iti place sa mergi mai turat sau mai domol!
Din ce stiu eu XJ6 e cu racire pe aer (modelele mai vechi) si modelele mai noi cu racire pe lichid!
Ambele au cam aceeasi putere ER6N (75 de cai putere) iar XJ6(modelu nou de 2009 stiu ca are 78 de cai putere) modelu mai vechi cu racire pe aer are undeva la 60 de cai putere!
Bafta in alegerea lor - totusi zic sa mai astepti opiniile posesorilor de astfel de modele!
Arunca o astfel de intrebare la thread-ul posesorilor de astfel de modele!

Edited by cs_05_hho, 22 April 2012 - 06:19 PM.

cc9fa8cf8ed240b98949a53b5990b1e1.0.gif

BURN GAS, NOT RUBBER LIKE OTHER IDIOTS!!!


#3 Socrate

Socrate

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 4 posts
  • Gender:Male
  • Moto: urmeaza
  • Club: deocamdata, nu

Posted 22 April 2012 - 06:35 PM

Multumesc pentru raspuns. M-am gandit la chestiunea asta ca fiind una de principiu. Deci, ceea ce "castiga" motorul in 4 cilindri la numarul de cilindri "pierde" prin faptul ca pentru a ajunge la aceleasi performante ca unul de 2 cilindri, trebuie turat mai mult, pentru ca cilindrii celui cu 4 au capacitate mai mica. Nu am spus ca vreau sa cumpar unul dintre aceste modele, dar asa este.

#4 AdrianB1

AdrianB1

    pupător de moaște

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,779 posts
  • Gender:Male
  • Location:București, Dr. Taberei
  • Moto: Yamaha Fazer S2
  • Numar: B-xx-xxB
  • Club: nici gând

Posted 22 April 2012 - 06:42 PM

Ceea ce spui nu prea are logica pentru ca altfel nimeni nu ar mai fabrica motoare cu 4 cilindri, doar cu 2. Ce castiga un motor cand are 4 cilindri in afara de echilibrare ceva mai buna? Putere mai mare la aceeasi turatie (la aceeasi turatie ai ardere de 2 ori mai des), turatie maxima mai mare (pistoane mai mici si mai usoare inseamna forte mai mici la turatii foarte mari, adica rezistenta mai buna), consumul e cam in aceeasi zona; cel in 4 cilindri are frecare ceva mai mare (2 pistoane si biele in plus si un arbore mai lung), dar cum influenteaza consumul total e ceva destul de complicat, probabil un inginer specialist in motoare cu ardere interna poate spune, nu impresiile populare.
Whenever you make a statement ask yourself "So what?"

Drive safe.

#5 ..:::ZAR:::...

..:::ZAR:::...

    THE DICE ROLLER

  • Super Membru
  • PipPip
  • 855 posts
  • Gender:Male
  • Location:Resita/Lugoj
  • Interests:Moto/Auto
  • Moto: Yamaha FZR 600R 4JH
  • Numar: ZAR

Posted 22 April 2012 - 07:46 PM

Relatez din experienta proprie ca in acelasi regim de mers (viteze constante si accelerari progresive) in primu sezon am avut un Kawasaki GPZ 500s (60 cai) si acum am o Yamaha FZR 600R (98 cai) - consumu la ambele a fost aproape identic! Ambele incadrandu-se intre 4.5-5.5%! (Regim de turatie undeva intre 4000RPM - 6000RPM pt ambele modele)! Desigur daca era sa fie folosite in turatii mai inalte cu siguranta exista o diferentiere mai mare de consum datorita curbei de putere si cuplu!
La consum conteaza cilindreea totala, raportul de compresie, marimea jiglerelor, si raportul stoichiometric de amestec !
De aceea un motor de 500cmc nu consuma cu mult mai putin decat unu de 600cc! Nu conteaza ca e in 2 in linie, 2 in V, 3 in linie sau 4 in linie!
Ca sa nu ziceti ca vorbesc din amintiri din copilarie citez un fragment dintr-un indrumator de laborator:
"Se mai poate face aproximatia pentru benzina c= 0.854 h=0.142 o=0,004 si motorina
c=0.857, h=0,123 si o=0,01 pentru aerul necesar arderii este 14,8 si 14,5 kg/kg pentru benzina, respectiv pt motorina."
Deci 14.8kg de aer sunt necesare pt a intretine arderea a unui kg de benzina! (De cate ori intra aceasta cantitate ameste benzina/aer in camera de ardere intr-un interval dat de timp - asa este determinat in MARE masura consumul)! In rest consumul mai tine si de galeria de admisie, diametru supapelor, porturile de intrare/evacuare din chiulasa, galeria de evacuare, tren rulare, efortul la care este supus motorul etc.
Pentru AdrianB1 - nu sunt inginer specialist in motoare cu ardere interna dar mai am putin pana sunt inginer industrial cu acte in regula!

Edited by cs_05_hho, 22 April 2012 - 07:52 PM.

cc9fa8cf8ed240b98949a53b5990b1e1.0.gif

BURN GAS, NOT RUBBER LIKE OTHER IDIOTS!!!


#6 Cap0ne

Cap0ne

    Lex Talionis

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,427 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:foto, ment rubbing, dogs, motosicli
  • Moto: Doishpe sute GS
  • Numar: KPN
  • Club: Lonely soldier

Posted 22 April 2012 - 08:21 PM

Nu stiu 4L vs 2L cum se comporta, dar comparand 4L cu 2V, v-ul scoate cam cu 1L mai putin la 100. Ex Hornet 600 vs SV 650, ambele la acelasi regim de mers.

Vand geaca piele ICON Motorhead SKULL, XXL

Vand rucsac Foto/Mixt Vanguard Skyborn 45, Nou

 

u am farul stins - merg mai repede ca viteza luminii.

Everyone should have something in their life that requires a helmet

 

Through my lens - photoblog


#7 RaceTuning

RaceTuning

    Super-Mega-Giga motociclist expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,702 posts
  • Gender:Male
  • Location:CJ-N
  • Moto: cross Y2k :D

Posted 22 April 2012 - 08:39 PM

Nu stiu 4L vs 2L cum se comporta, dar comparand 4L cu 2V, v-ul scoate cam cu 1L mai putin la 100. Ex Hornet 600 vs SV 650, ambele la acelasi regim de mers.


Dar Honda VTR1000 tot de 136cai ca si CBR1000F consuma cu 1L in plus la 100, deci irelevant :scratch:
Adevarul ca, comparand motoare in parametrii normali 4T sa zicem, ca oricum mai nou numai asa mai sunt, cel mai mult depinde cum si pe unde mergi chiar si la cilindree cu diferente destul de mari(de ex 1200 fata de 600 chiar sau 750 fata de un 450cc)
-Semnatura stearsa- .....sunt administrator bengos si ma doare la basca de toti membrii fraieri care intra pe forumul asta, asa ca fac ce vreau, sterg ce vreau ca-s nambar uan si va dau si afara pe toti cum vreau si cand am chef!!! =)))))

#8 Cap0ne

Cap0ne

    Lex Talionis

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,427 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:foto, ment rubbing, dogs, motosicli
  • Moto: Doishpe sute GS
  • Numar: KPN
  • Club: Lonely soldier

Posted 22 April 2012 - 08:58 PM

Dar Honda VTR1000 tot de 136cai ca si CBR1000F consuma cu 1L in plus la 100, deci irelevant :scratch:

Consuma cu 1L mai mult cine ? VTR-ul sau CBR-ul ?

Vand geaca piele ICON Motorhead SKULL, XXL

Vand rucsac Foto/Mixt Vanguard Skyborn 45, Nou

 

u am farul stins - merg mai repede ca viteza luminii.

Everyone should have something in their life that requires a helmet

 

Through my lens - photoblog


#9 RaceTuning

RaceTuning

    Super-Mega-Giga motociclist expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,702 posts
  • Gender:Male
  • Location:CJ-N
  • Moto: cross Y2k :D

Posted 22 April 2012 - 09:01 PM

Consuma cu 1L mai mult cine ? VTR-ul sau CBR-ul ?


VTR-ul logic, si din exprimare iti poti da seama.... "VTR-ul cu aceeasi cai precum CBR-ul consuma mai mult cu 1L", deci VTR-ul consuma mai mult cu 1L :P
-Semnatura stearsa- .....sunt administrator bengos si ma doare la basca de toti membrii fraieri care intra pe forumul asta, asa ca fac ce vreau, sterg ce vreau ca-s nambar uan si va dau si afara pe toti cum vreau si cand am chef!!! =)))))

#10 Cap0ne

Cap0ne

    Lex Talionis

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,427 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:foto, ment rubbing, dogs, motosicli
  • Moto: Doishpe sute GS
  • Numar: KPN
  • Club: Lonely soldier

Posted 22 April 2012 - 10:24 PM

Nu cunosc prea bine modelul, dar vtr-ul stiu ca are in jur de 100 cai. Iar din experienta cu Vurile tind sa cred ca vtr-ul ala consuma mai mult doar daca e pilotat aiurea. Un alt exemplu, SV-ul meu vs 1000RR - ia mai mult RRul cu 1 - 1.5 L/100 . Si este oarecum logic tinand cont de cuplu si de faptul ca la aceeasi viteza v-ul face mai putine ture decat 4L .

Vand geaca piele ICON Motorhead SKULL, XXL

Vand rucsac Foto/Mixt Vanguard Skyborn 45, Nou

 

u am farul stins - merg mai repede ca viteza luminii.

Everyone should have something in their life that requires a helmet

 

Through my lens - photoblog


#11 RaceTuning

RaceTuning

    Super-Mega-Giga motociclist expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,702 posts
  • Gender:Male
  • Location:CJ-N
  • Moto: cross Y2k :D

Posted 24 April 2012 - 12:24 AM

Nu cunosc prea bine modelul, dar vtr-ul stiu ca are in jur de 100 cai. Iar din experienta cu Vurile tind sa cred ca vtr-ul ala consuma mai mult doar daca e pilotat aiurea. Un alt exemplu, SV-ul meu vs 1000RR - ia mai mult RRul cu 1 - 1.5 L/100 . Si este oarecum logic tinand cont de cuplu si de faptul ca la aceeasi viteza v-ul face mai putine ture decat 4L .


Sunt mai multe tipuri de puteri pt VTR-uri, primele aveau 110, urmatoarele 136 si acuma chiar de 160!!!
Nush din ce an e SV-ul tau si de care RR zici, dar daca compari SV-ul cu CBR1000RR de 172cai, atunci esti cam subiectiv, comparand si ani si clase diferite, si mai ales puteri diferite cu mult(SV nu cred ca trece de 140 din orice an ar fi), nu poti de ex compara distributia unui motor SS sau miar cu unul touring, pt ca la cel sportiv e facut sa lucreze optim in ture mari si astfel in ture mici se balbaie fiind avansul la supspe nepotrivit.
-Semnatura stearsa- .....sunt administrator bengos si ma doare la basca de toti membrii fraieri care intra pe forumul asta, asa ca fac ce vreau, sterg ce vreau ca-s nambar uan si va dau si afara pe toti cum vreau si cand am chef!!! =)))))

#12 AdrianB1

AdrianB1

    pupător de moaște

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,779 posts
  • Gender:Male
  • Location:București, Dr. Taberei
  • Moto: Yamaha Fazer S2
  • Numar: B-xx-xxB
  • Club: nici gând

Posted 25 April 2012 - 09:56 PM

Relatez din experienta proprie ca in acelasi regim de mers (viteze constante si accelerari progresive) in primu sezon am avut un Kawasaki GPZ 500s (60 cai) si acum am o Yamaha FZR 600R (98 cai) - consumu la ambele a fost aproape identic!

Asta din intamplare. Am avut si eu CB 500 si acum am 2 motociclete de 600cc si consumurile nu seamana deloc: una de 600 consuma foarte mult, cealalta foarte putin, CB-ul e undeva intre ele; dupa cum bine ai spus sunt prea multi factori care influenteaza consumul ca sa poti generaliza.

Pentru AdrianB1 - nu sunt inginer specialist in motoare cu ardere interna dar mai am putin pana sunt inginer industrial cu acte in regula!

Chapeau!
Whenever you make a statement ask yourself "So what?"

Drive safe.

#13 kriminal

kriminal

    MOTOBIKES

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,007 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: BMW
  • Numar: ba e unu', ba e altu'

Posted 26 April 2012 - 11:20 AM

Daca vorbim la nivel de principiu, un motor cu 2 cilindri este ceva mai economic decat unul cu 4, la aceeasi cilindree. Asta, desigur, daca vorbim despre motoare cu aceeasi destinatie generala (adica nu unul de curse si unul de chopper). Pentru ca pierderile prin frecare sunt mai mici la motorul cu mai putini cilindri si, in conditii reale, mananca ceva mai putina benzina decat cel cu patru (adica in fiecare cilindru intra mai putina benzina decat in doi cilindri ai motorului cu 4).

Dar in lumea reala nu se aplica neaparat acest principiu ca o regula. Consumul tine si de caracteristica de cuplu si de putere, de raportul de comprimare, de diagrama de injectie (sau jicloarele carburatoarelor) si de multe alte chestii. Adica nu poti merge pe ideea "hai sa-mi iau motor cu 2 cilindri, ca va consuma mai putin". Trebuie luat punctual, fiecare motor in parte.

Death is certain, life is not.
OPINIONS ARE LIKE ASSHOLES, EVERYBODY'S GOT ONE.
WWW.MOTOBIKES.RO


#14 JAGI

JAGI

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,147 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 01 May 2012 - 07:16 AM

2 in V 4 sau 8 supape vs 4 L 8 sau 16supape?

VTR e unul din modelele care consumau extrem de mult.

#15 bogdan_harea

bogdan_harea

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,989 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha SuperTenereXT1200Z
  • Numar: B120BOK
  • Club: Clubul Motoveteranilor

Posted 01 May 2012 - 08:53 AM

Desi nu este strict in tema topicului ma bag si eu cu un exemplu. Yamaha xt1200 z mers linistit Buc-Moeciu si retur cu viteze 80-100 (80%) si 100-125 (20%) consumul mediu 3,9 afisat in bord si verificat la pompa. Motor 2 paralel+injectie. Consum maxim 6,8 pe autostrada 145-175 km/h

#16 CND

CND

    № ®

  • Membru
  • Pip
  • 226 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Sa apuc si ziua de maine
  • Moto: Kawasaki ER-6F
  • Numar: tot ala
  • Club: de noapte

Posted 23 August 2012 - 02:49 PM

ER6f 2009 in Bucuresti 5.5l/100km ,afara 3.5 - 7 l/100km , trage bine de jos nu trebuie sa mesteci in cutie :rolleyes: ,dupa 7000 rpm nu mai are sufu dar merge pana la 10-11.Er6n e ideala de oras ,usoara aprox 210 kg ,sa joasa (in caz ca nu ai piciorele pana la gat :wink: )centrul de greutate jos,foarte manevrabila ideala incepatori dar si avansati (se duce la 215km/h :yikes: ),intretinere ok. Minusuri - peste 2500 - 3000 are ceva vibratii....dar te obisnuiesti.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users