Jump to content


Photo

Avans centrifugal TULA - proiect


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Liviu M

Liviu M

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 241 posts
  • Gender:Male
  • Club: VALAH CLUB

Posted 06 January 2012 - 06:55 PM

Asa cum este scris si in titlu deocamdata este in stadiu de proiectare .
Proiectul are ca baza cama originala de TULA .
Mai este de lucru , dar greul a trecut .

Platoul de baza (care la probe probabil va fi circular , cu gaurile de fixare lungi pentru o corectie cat mai buna a avansului initial) .
Dupa ce se vor face probele se vor face in desene corectiile finale .

Vedere din spate (platoul are si gaurile celui initial dar si noile gauri de prindere) .
Axul principal va fi bagat prest si apoi se vor da de siguranta 3 chernere (cum are si cel original) .

Cama arata deocamdata ca in imagine , dar se studiaza si variante cu frezari mai simple .
Acest proiect se vrea ca ceva ce se poate adapta si altor modele de motoare .
Fac apel la oricine sa-si spuna parerea sau ideile in mod civilizat si constructiv .
Imi cer scuze pentru faptul ca pozele sunt decalate (si nu intercalate) in comentariu asa cum le-am pus .

Deci cama pe care am uitat sa o pun :

Attached Thumbnails

  • IMG_2570.JPG
  • IMG_2569.JPG
  • IMG_2567.JPG
  • IMG_2568.JPG

Edited by Liviu M, 06 January 2012 - 06:59 PM.


#2 florinelu07

florinelu07

    45

  • Super Membru
  • PipPip
  • 825 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov...
  • Interests:Enduro
  • Moto: Suzuki DR 350 + Jawa 250
  • Numar: BV ......
  • Club: trebuie ?

Posted 06 January 2012 - 10:34 PM

Asa cum este scris si in titlu deocamdata este in stadiu de proiectare .
Proiectul are ca baza cama originala de TULA .
Mai este de lucru , dar greul a trecut .

Platoul de baza (care la probe probabil va fi circular , cu gaurile de fixare lungi pentru o corectie cat mai buna a avansului initial) .
Dupa ce se vor face probele se vor face in desene corectiile finale .

Vedere din spate (platoul are si gaurile celui initial dar si noile gauri de prindere) .
Axul principal va fi bagat prest si apoi se vor da de siguranta 3 chernere (cum are si cel original) .

Cama arata deocamdata ca in imagine , dar se studiaza si variante cu frezari mai simple .
Acest proiect se vrea ca ceva ce se poate adapta si altor modele de motoare .
Fac apel la oricine sa-si spuna parerea sau ideile in mod civilizat si constructiv .
Imi cer scuze pentru faptul ca pozele sunt decalate (si nu intercalate) in comentariu asa cum le-am pus .

Deci cama pe care am uitat sa o pun :


cum vrei sa faci prelucrarile mecanice?


 


#3 pisica matache

pisica matache

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 343 posts
  • Location:Braila
  • Moto: jawa 638

Posted 07 January 2012 - 12:06 AM

Eu am o alta nelamurire...cum vei determina avansul optim,functie de turatie?
Am vrut sa implementez un avans electronic,dar m-am lovit de aceasta problema.

#4 spulber

spulber

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 45 posts
  • Gender:Male
  • Moto: muravey

Posted 16 January 2012 - 09:19 PM

un an nou mai bun va doresc
tot hoinarind pe forum am vazut ca ati demarat lucrarile la avans
din discutii am inteles ca aprinderile electronice nu prea se potrivesc pe muravey-urile noastre
dat fiind faptul ca ,culmea,se invirt invers fata mai toate motocicletele
cu ceia ce faceti dv ar merge o aprindere 011 cu senzor 012,parerea mea
sa auzim numai de bine

sal


#5 spulber

spulber

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 45 posts
  • Gender:Male
  • Moto: muravey

Posted 29 March 2012 - 07:30 PM

va salut domnule liviu,cum stati cu proiectul ?

sal


#6 Liviu M

Liviu M

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 241 posts
  • Gender:Male
  • Club: VALAH CLUB

Posted 26 January 2013 - 12:33 AM

Nu am reusit sa gasesc diagrama de avans , asa ca vreau sa fac un platou reglabil de pe ghidon si cu ajutorul turometrului din bord sa aflu in diferite conditii ,  perechi de pozitii  avans / turatie .

Fac un avans mecanic sau electronic care montat pe un motor electric cu turatie variabila sa-l pot aduce la valorile obtinute prin masurarile de mai sus .

Nu stiti de unde pot sa cumpar niste timp liber ?


Edited by Liviu M, 26 January 2013 - 12:33 AM.


#7 BALSHOI

BALSHOI

    cecepistu`

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,709 posts
  • Gender:Male
  • Location:далеко од домовине
  • Interests:да ли преживети далеко од своја родна места
  • Moto: ИМЗ М 72
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 26 January 2013 - 07:44 AM

este pe lumea ailalta chacalau,moca      :grinbandit:

 

:cheers:


userbar_motorist.jpg


#8 The Lone Wolf

The Lone Wolf

    Restauratorul

  • Super Membru
  • PipPip
  • 586 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Formatia Roxette, nostalgiile si restaurarea motocicletelor comuniste.
  • Moto: Cz 175 - 1961
  • Numar: Ruginit total
  • Club: Un lup singuratic..

Posted 27 January 2013 - 11:46 AM

Liviu inca mai ai Tula ?  :cheers:


In rust we trust!


#9 Liviu M

Liviu M

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 241 posts
  • Gender:Male
  • Club: VALAH CLUB

Posted 27 January 2013 - 05:24 PM

Bineinteles ; o tin cat cat voi putea sa mai merg . Totdeauna m-a adus acasa (Turnu Severin , Mangalia , Sibiu , Tg. Jiu , Siriu .......)



este pe lumea ailalta chacalau,moca      :grinbandit:

 

:cheers:

Sa astept pana atunci ?



#10 edysson

edysson

    www.eddy-motors.com

  • Super Membru
  • PipPip
  • 617 posts
  • Gender:Male
  • Location:undeva prin Alba
  • Interests:Familia si motoarele!!
  • Moto: yamaha,husqvarna,gsx1100,zx9,fz750
  • Numar: Fara numar,fara numar!
  • Club: Cei care fac motoare!

Posted 28 January 2013 - 09:10 AM

Avansul se poate determina si experimental,dupa care tre sa jonglezi la arcurile care tin contragreutatile.La tmz daca ai un pic de joc la rulmentii de la ambielaj iti incurca avansul la scanteie cu pana la 10 grade. E mai simplu sa pui aprindere electronica si sa ii scrii softul cu avansul pe care il doresti si merge si cu rulmentii sparti,atata timp cat nu ia aer fals din simeringuri :)


Vand Yamaha fzr, husqvarna supermoto si suzuki gsx600f.
My link
www.eddy-motors.com

#11 ubord

ubord

    sociopat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,610 posts
  • Location:dej
  • Moto: MT
  • Numar: cj
  • Club: nici unul

Posted 28 January 2013 - 10:34 AM

Avansul centrifugal functioneaza 'totul/sau nimic"...de la o anumita turatie contragreutatile se deschid complet.Practic , pana la un punct avansul este cel static , si apoi sare in maxim.Treaba e verificata pe diferite alte tigai care au tipul asta de avans.Nici nu e nevoie de nu stiu ce harta de  avans la un motor care de abia se invarte cu 4000 de ture.

dar merita incercat , pentru palmares....



#12 edysson

edysson

    www.eddy-motors.com

  • Super Membru
  • PipPip
  • 617 posts
  • Gender:Male
  • Location:undeva prin Alba
  • Interests:Familia si motoarele!!
  • Moto: yamaha,husqvarna,gsx1100,zx9,fz750
  • Numar: Fara numar,fara numar!
  • Club: Cei care fac motoare!

Posted 28 January 2013 - 10:43 AM

Stiu ce spui ,dar am incercat si functioneaza mai bine cu electronica.


Vand Yamaha fzr, husqvarna supermoto si suzuki gsx600f.
My link
www.eddy-motors.com

#13 Lolo_ID

Lolo_ID

    ...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,210 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Moto: ИЖ 49 , ИЖ 56

Posted 28 January 2013 - 02:03 PM

Avansul centrifugal functioneaza 'totul/sau nimic"...de la o anumita turatie contragreutatile se deschid complet.Practic , pana la un punct avansul este cel static , si apoi sare in maxim.Treaba e verificata pe diferite alte tigai care au tipul asta de avans.Nici nu e nevoie de nu stiu ce harta de  avans la un motor care de abia se invarte cu 4000 de ture.

dar merita incercat , pentru palmares....

 

Sistemul de avans centrifugal, la IJ 49 sau IJ 350, lucreaza altfel decat ai descris aici. Contragreutatile se deschid treptat , in functie de turatie (abia cand trece de 3000 rot/min raman deschise la maxim) dar doar cu conditia ca arcurile sa fie cele originale si in stare buna.


Vand piese de IFA/MZ BK 350, IJ 49, DKW NZ 350, Triumph NT/DELUXE, NSU, BMW, Zundapp, M72, IJ 56, Simson 425 S/T, DNEPR, piese atas Stoye s.a.

 

Cumpar cot evacuare si ax roata spate NSU 251 OSL ( 1934 )

                                                     

Vand piese de IJ 56 la preturi rezonabile. 0763 700 222


#14 cristi 57

cristi 57

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,490 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Numar: B 44 VXW

Posted 29 January 2013 - 12:36 AM

Nu sunt de acord cu "totul sau nimic"!  Nu este logic! Deschiderea este progresiva, incepe la o anumita turatie si continua progresiv pana ajunge la un maxim(asta doar daca cele doua arcuri sunt identice - dar nu sunt).

In realitate este un lucru pe care-l omiteti! Faptul ca arcurile sunt diferite. In stare libera doar unul este in tensiune, celalalt nu este tensionat. In momentul initial de deschidere actioneaza primul arc(cel tensionat), apoi dupa parcurgerea unui fragment de cursa intra si al doilea in actiune. In acest moment curba de avans sufera o modificare. Grafic ea apare initial cu o crestere rapida, pana la un moment dat cand cresterea devine mai lenta.

 

Uitati-va pe cartile vechi auto/moto! Aproape in toate la reprezentarea grafica o sa vedeti o linie franta, evident difera regimurile de turatie - de la un motor la altul.

 

Este posibil ca uzurile mecanice adunate in timp sau interventiile "mecanicilor" anteriori sa strice acest mecanism, dar asta este alta poveste...


Edited by cristi 57, 29 January 2013 - 12:37 AM.

Daca vrei mai mult, citeste:   http://cristi57.blogspot.com


#15 Lolo_ID

Lolo_ID

    ...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,210 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Moto: ИЖ 49 , ИЖ 56

Posted 29 January 2013 - 01:23 AM

Arcurile contragreutatilor de la IJ 49 si IJ 350 tin contragreutatile tensionate in mod egal. Tensiunile lor sunt egale. Daca un arc este tensionat mai putin sau mai mult avansul centrifugal nu si-ar mai face treaba (operatiune probata) plus ca (dupa cateva mii de km) rotorul dinamului s-ar distruge din cauza voblajului usor cauzat de necontinuitatea cercului perfect pe care contragreutatile ar trebui sa-l dea rotorului. Greu de explicat. De fapt nu-mi gasesc eu cuvintele la ora asta. Diagrama de mai jos ar trebui sa explice mai multe.

Attached Thumbnails

  • diagrama.JPG

Edited by Lolo_ID, 29 January 2013 - 01:30 AM.

Vand piese de IFA/MZ BK 350, IJ 49, DKW NZ 350, Triumph NT/DELUXE, NSU, BMW, Zundapp, M72, IJ 56, Simson 425 S/T, DNEPR, piese atas Stoye s.a.

 

Cumpar cot evacuare si ax roata spate NSU 251 OSL ( 1934 )

                                                     

Vand piese de IJ 56 la preturi rezonabile. 0763 700 222


#16 cristi 57

cristi 57

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,490 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Numar: B 44 VXW

Posted 29 January 2013 - 03:24 PM

Se vede, nu ai citit ultimile doua fraze! Restul nu mai conteaza…


Si eu sunt obosit si nu am chef sa caut link-uri si citate si manuale si etc… si nici nu o fac. Nu-ti trebe facultate, citeste-l macar pe Petre Cristea, acopera perfect secmentul de comuniste. Initial nu am vrut sa-ti raspund, o fac din respect pentru Liviu pe care il cunosc si la care apreciez tot ce face…dar sa sti ca despre aprindere s-au scris romane nu doua pagini precum crezi. Toate cartile tehnice ce insotesc automobilele contin doar date elementare nu si profesionale(acestea le gasesti in manualele ce insotesc standuri de proba si utilaje ce deservesc service-uri auto/moto si pentru care se fac specializari de personal).


Citeste pe forumuri auto despre avans… prin 2004-6 inca se mai postau aceste subiecte... postul 4  spre exemplu de aici:    http://www.daciaclub...-t14792-s0.html

Vezi ca nu stiai de asta la dacia!!???

 

PS. Nu am scris de IJ sau DKW, referirea este la modul general la informatia care ramane de regula in fabrica...
 


Daca vrei mai mult, citeste:   http://cristi57.blogspot.com


#17 Lolo_ID

Lolo_ID

    ...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,210 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Moto: ИЖ 49 , ИЖ 56

Posted 29 January 2013 - 05:37 PM

Eu m-am referit strict la avansul centrifugal ce echipeaza IJ 49 si IJ 350. Am demontat rotor de pe motor de IJ 49 care avea arcurile confectionate (din sarma oteloasa de la nu stiu ce tip de sufa) de posesorul motocicletei si l-am gasit ovalizat in locul unde calca, carbunii pe el. De cand schimbase arcurile nu mai reusise sa-i regleze aprinderea tocmai din cauza asta.


Vand piese de IFA/MZ BK 350, IJ 49, DKW NZ 350, Triumph NT/DELUXE, NSU, BMW, Zundapp, M72, IJ 56, Simson 425 S/T, DNEPR, piese atas Stoye s.a.

 

Cumpar cot evacuare si ax roata spate NSU 251 OSL ( 1934 )

                                                     

Vand piese de IJ 56 la preturi rezonabile. 0763 700 222


#18 cristi 57

cristi 57

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,490 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Numar: B 44 VXW

Posted 29 January 2013 - 08:27 PM

...Am demontat rotor de pe motor de IJ 49 care avea arcurile confectionate (din sarma oteloasa de la nu stiu ce tip de sufa) de posesorul motocicletei si l-am gasit ovalizat in locul unde calca, carbunii pe el...


Se pare ca acum imi dai dreptate!   .."uzurile mecanice adunate in timp sau interventiile "mecanicilor" anteriori sa strice acest mecanism, dar asta este alta poveste..."  ciatul meu, asa-i? Apoi raspunsul meu era valabil la ce a scris @drobu... nu vad de ce ai intervenit?

 

Lolo prietene, stiu foarte bine ca nu ai avut un IJ 49 sau 350 nou pe mana, ca te-ai “scolit”pe motoare uzate, cu piese contafacute, vandute cu titlu de “piesa originala”… ca ai doar documentatia de utilizare(livrata odata cu produsul)… nu te acuz, stai linistit.

In institutele de cercetare si proiectare raman multe date stocate, date si studii ce au condus la finalizarea unui proiect… teste si rezultate pe care nu ai sa le afli niciodata.

Insa nu face afirmatii cu lucruri pe care doar crezi ca le cunosti, cu informatii pe care nu ai cum sa le detii, cu teste si rezultate la care nu ai participat si care raman in general necunoscute!

 

Apreciez realizarile tale, admir perseverenta si realizarea ta… informatiile pe care le tot aduni de pe net... dar mai citeste!

Repet: citeste Petre Cristea(ultima editie, cea revizuita) sunt doar doua volume. A fost unul din cei mai buni ingineri romani, de la care si astazi ai ce invata! Apoi vom mai discuta...



 


Daca vrei mai mult, citeste:   http://cristi57.blogspot.com


#19 Lolo_ID

Lolo_ID

    ...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,210 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Moto: ИЖ 49 , ИЖ 56

Posted 29 January 2013 - 10:14 PM

Nu am avut IJ 49 sau IJ 350 nou "pe mana" insa am dinam NOS si avans centrifugal la fel. Cu ele am reusit sa-i reglez omului avansul centrifugal (bineinteles dupa ce a trebuit sa inlocuiesc dinamul si platoul de avans centrifugal de pe motocicleta lui). Eu nu vorbesc din carti. Asta chiar am facut-o si motocicleta functioneaza foarte bine. De ce ar mai trebui sa citesc ce a scris acel inginer daca motocicleta functioneaza la parametrii normali ?

Contragreutatile de deschid, intr-adevar, progresiv insa ambele in acelasi timp.

Attached Thumbnails

  • 08.05.2012 reglare avans.jpg

Edited by Lolo_ID, 29 January 2013 - 10:19 PM.

Vand piese de IFA/MZ BK 350, IJ 49, DKW NZ 350, Triumph NT/DELUXE, NSU, BMW, Zundapp, M72, IJ 56, Simson 425 S/T, DNEPR, piese atas Stoye s.a.

 

Cumpar cot evacuare si ax roata spate NSU 251 OSL ( 1934 )

                                                     

Vand piese de IJ 56 la preturi rezonabile. 0763 700 222





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users