Jump to content


Photo

MOTOR MIC (benzina) = CONSUM ENORM


  • Please log in to reply
433 replies to this topic

#41 Lupu

Lupu

    Lupu' moralist

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 3,290 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:banu', beutura, fomeile
  • Moto: Kawasaki ZR7
  • Numar: mereu in schimbare
  • Club: The Night Shift

Posted 13 December 2011 - 01:07 PM

Ehei... e cel mai mare ca.cat de mit asta cu motorul mic. Cand aud pe cate unii "ce motor are asta? 1.2? aaaa pai consuma putin!" Cosuma o p.ula!

DoruBMW are totalmente dreptate, se vede ca a schimbat destule masini - cilindreea optima ca sa faci cam de toate e 2000 cmc (de fapt imediat pana in 2000 ca sa nu te fu.ta la impozite).

Deci Fabia 1.2 HTP 12V (4 valve pe cilindru) 65 CP - consum urban intre 8 si 12%. Consum extraurban intre 5 si 7%. Urbanul o omoara cel mai tare. Mersul bara la bara sau taraitul de pe loc si apoi opritul haleste de rupe. Macar pana la 80 km/h pot sa zic ca se misca binisor. Face Loganul de 1.4 pana la 100 km/h fara probleme. Am testat treaba asta deci nu-i din "auzite". Dupa 110 - 120 km/h trage.... sa moara :lol:
La drum lung daca mergi 100 - 120 mananca putin. Cam 5 - 5.5%. Daca sari de 130 incepe sa haleasca binisor. Am facut autostrada A2 de la Cernavoda la Bucuresti cu 140 - 150 si a halit 8%. Deci la drum sa zic ca e decent, mai ales daca o tii constant. Orasul o TERMINA (pe benzina :lol:).

Prima mea auto - Opel Vectra GT 2.0 motor C20NE 1998 cmc 116 CP stock. Avea (asa am luat-o din DE) admisie Irmischer, axa cu came sport, soft ns de care plm, n-am pus-o pe Dyno (asta mai lipsea sa pun "godinul" pe Dyno) dar tragea mult mai tare decat una identica a unui prieten. Ca si consum - maxim 10% in oras iar la drum - daca mergeam "batraneste" 120 - 130 km/h nu sarea de 6. La mers mai tare (150 - 170 relativ constant de la mare) halea un 10%.
Dar si tragea nene. Scartaia dracia dreacu pana intr-a 3-a. Hahaha ce amintiri :lol:

The main thing is to keep the main thing the main thing.
Omu' ie inainte de toate
 


#42 strut

strut

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 446 posts
  • Gender:Male

Posted 13 December 2011 - 01:21 PM

Aveti idee ce cum se poate remedia problema consumului la motoare mici?


Prin marirea compresiei.

#43 Falkenberg

Falkenberg

    Cetățean Străin

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Moresnet
  • Interests:Alexandra Velniciuc, Mihaela Calin, Woolly Mammoth, ministry of funny walks.
  • Moto: GPz900r, 425 Sport, V75 PA NT
  • Club: Qwerty Raiders MC

Posted 13 December 2011 - 01:54 PM

Prin marirea compresiei.

Adica, randament.. Cred ca deja stock au compresie destul de mare, cele moderne.

Regain your balance


#44 strut

strut

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 446 posts
  • Gender:Male

Posted 13 December 2011 - 01:58 PM

Adica, randament.. Cred ca deja stock au compresie destul de mare, cele moderne.

:rolleyes: Si consuma putin :friends:

#45 lil debul

lil debul

    PROFETUL DURERII.

  • Banned
  • PipPipPip
  • 2,783 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCUREST-LETCA NOUA.
  • Moto: HONDA DEAUVILLE.
  • Numar: Din Aluminiu.
  • Club: DAC MOTORS.

Posted 13 December 2011 - 02:04 PM

Mercedes cazan din '89 pe motorina , consuma in medie 6 la suta si de nu dau in ea de nu are aer , in conditiile in care bat injectoarele ca nebunele , uruie grupul , joc in caseta , toate alea. Viteza maxima la drum lung 100-120 , da in oras daca nu plec de la semafor de zici ca-i cursa de Dragstere. 6 la suta nu-i ok condus ca pe motor ?

Edited by lil debul, 13 December 2011 - 02:04 PM.

                            DAC MOTORS.

               

 

   


#46 Falkenberg

Falkenberg

    Cetățean Străin

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Moresnet
  • Interests:Alexandra Velniciuc, Mihaela Calin, Woolly Mammoth, ministry of funny walks.
  • Moto: GPz900r, 425 Sport, V75 PA NT
  • Club: Qwerty Raiders MC

Posted 13 December 2011 - 02:06 PM

:rolleyes: Si consuma putin :friends:

Eu am descoperit ca mersul pe bicicleta reduce consumul cel mai mult :P
LE: as vrea sa am si eu 10:1 macar la masina.

Edited by Falkenberg, 13 December 2011 - 02:07 PM.

Regain your balance


#47 cristidb

cristidb

    *****

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,520 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Militari
  • Moto: CBR 600 F4i

Posted 13 December 2011 - 02:18 PM

Exista si remapari ECU pentru scaderea consumului. Mai cititi si voi inainte sa postati aiurea.Posted Image

Remaparile pentru cresterea puterii se fac concomitent cu upgrade de ambreiaj, frane, etc.


Exista eco tuning. Nu prea se practica. Oricum iti recuperezi destul de greu banii. Toata lumea zice ca scade consumul dupa remapare. Practic ramane la fel.

De obicei cresterile de putere doar prin remapare nu sunt asa de mari incat sa necesite alte upgrade-uri.

Nu exista capacitate cilindrica ideala. Depinde de masina. Cu cat e mai mare si mai grea masina cu atat trebuie sa fie mai mare si motorul. Acum toata industria merge pe downsizing la motoare, care are avantaje si dezavantaje. Masinile devin din ce in ce mai mari si mai grele, motoarele mai mici si fortate sa scoata mai multi cai.
Fordurile oricum au fost mai insetate intotdeauna.

Modificarea motoarelor pentru consum mai mic nu-i o solutie. Cel mai bine interesati-va inainte de achizitie care e consumul real. La multe masini, mai ales la diesel, consumul indicat de computerul de bord e mai mic decat realitatea.

Edited by cristidb, 13 December 2011 - 02:20 PM.


#48 Falkenberg

Falkenberg

    Cetățean Străin

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Moresnet
  • Interests:Alexandra Velniciuc, Mihaela Calin, Woolly Mammoth, ministry of funny walks.
  • Moto: GPz900r, 425 Sport, V75 PA NT
  • Club: Qwerty Raiders MC

Posted 13 December 2011 - 02:45 PM

La motoare pe benzina ar fi interesanta tehnologia 'lean burn' pentru reduceri de consum la ralantiu sau sarcina mica. Practic atunci ramana clapeta de acceleratie deschis, si amestecul folosit este foarte sarac ( un fel de diesel :D ). Dezavantaj sunt NOxe multe, trebuie un catalizator mai complex cica.

Regain your balance


#49 Gova

Gova

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 194 posts

Posted 13 December 2011 - 03:09 PM

@initiator:

Iti spun sincer ca ori este ceva in neregula cu masina, ori nu stii s-o conduci corect. Am o masina EXACT ca a ta, fabricatie 2007. O alerg de sar dracii din ea si mai mult de 10 nu ia. Am calculat consum mediu in Bucuresti 7,3%.

Uite si-aici, sa nu zici ca sunt partinitor: http://www.spritmoni...g=1&powerunit=2

41 de masini, consum mediu 7,1 (minim 5,2 maxim 9,1).

Eu sunt foarte multumit de masina, o am de un an jumate si n-a ajuns in service decat o singura data pentru curatarea clapetei de acceleratie (60 RON la Ford Semanatoarea). Inainte de asta am avut un diesel de 1.9 dci din 2003 si am bagat lejer 100 de milioane intr-un an, in reparatii. Nu mai vreau sa aud de diesel decat daca o iau noua si o vand dupa 2-3 ani.

Intrebase cineva mai sus daca masina fuge. Raspunsul e da, pentru 80 de cai merge destul de bine, conteaza mult ca e usoara si conteaza sa ai gume bune. Ah, si conteaza desigur sa schimbi vitezele corect, adica nu la 2500 rpm... Eu la a mea schimb pe la 4000 in mers normal si spre 5500 la urgente. Imi pare rau ca nu am afisaj de consum mediu sa-ti fac poza cu consumul.

Si da, sunt si eu de acord ca un motor de 2000 este cel mai echilibrat in notiuni de putere/consum/impozit.

#50 Doru BMW

Doru BMW

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,411 posts
  • Gender:Male
  • Interests:.
  • Moto: BMW GS 1200ADV

Posted 13 December 2011 - 03:12 PM

stiu, passat. de cocalari. de cand isi permite taranu, nu-si mai ia golf 1.9 tdi.

poti incerca bmw, consuma mai putin decat vw. faptul ca unii - cocalari, ce-or fi - cumpara un anumit model sau o anumita marca nu are nimic de a face cu modelul sau cu marca.

#51 Bigfoot

Bigfoot

    DURACELL

  • Super Membru
  • PipPip
  • 946 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motociclete,plimbari,enduro
  • Moto: BMW R1200R
  • Club: Singur pe drum.....

Posted 13 December 2011 - 03:50 PM

@initiator:

Iti spun sincer ca ori este ceva in neregula cu masina, ori nu stii s-o conduci corect. Am o masina EXACT ca a ta, fabricatie 2007. O alerg de sar dracii din ea si mai mult de 10 nu ia. Am calculat consum mediu in Bucuresti 7,3%.

Uite si-aici, sa nu zici ca sunt partinitor: http://www.spritmoni...g=1&powerunit=2

41 de masini, consum mediu 7,1 (minim 5,2 maxim 9,1).

Eu sunt foarte multumit de masina, o am de un an jumate si n-a ajuns in service decat o singura data pentru curatarea clapetei de acceleratie (60 RON la Ford Semanatoarea). Inainte de asta am avut un diesel de 1.9 dci din 2003 si am bagat lejer 100 de milioane intr-un an, in reparatii. Nu mai vreau sa aud de diesel decat daca o iau noua si o vand dupa 2-3 ani.

Intrebase cineva mai sus daca masina fuge. Raspunsul e da, pentru 80 de cai merge destul de bine, conteaza mult ca e usoara si conteaza sa ai gume bune. Ah, si conteaza desigur sa schimbi vitezele corect, adica nu la 2500 rpm... Eu la a mea schimb pe la 4000 in mers normal si spre 5500 la urgente. Imi pare rau ca nu am afisaj de consum mediu sa-ti fac poza cu consumul.

Si da, sunt si eu de acord ca un motor de 2000 este cel mai echilibrat in notiuni de putere/consum/impozit.



Uite ma bucur ca are cineva o masina identica.
In cazul meu la un mers normal in oras cu schimbare de treapta la 3000rpm ia 12,8% sau 350km cu 45litrii.

Daca devin grabit ca sportiv cu 80 cai nu ai cum sa fi nici daca cobori o panta si schimb la 5000-6000 ca ma mai apuca uneori cand vad atatia zombi in trafic care dorm pe ei si formeaza ambuteiaje involuntar, imi consuma 13 si mai mult.

O singura data am avut un consum RECORD de 7,8% asta vara 2zile am mers prin oras noaptea dupa ora 12,cu schimbare de treapta la 2000rpm,la un stil de mers,batranesc rau de tot pt un 1.4 benzina.
Nici eu nu am computer de bord. Masina e stock adica geamuri electrice fata aer conditionat cd player si atat,la care am adaugat faruri de ceata si jante din aliaj pe 15" .
De fiabilitate nu am de ce sa ma plang,nu am avut probleme cu ea,si nici nu ar avea de ce,la 50.000km.

#52 cristidb

cristidb

    *****

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,520 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Militari
  • Moto: CBR 600 F4i

Posted 13 December 2011 - 03:54 PM

Cum ai calculat consumul daca nu ai computer de bord? Singura metoda corecta e sa faci plinul pana la maxim.

#53 Bigfoot

Bigfoot

    DURACELL

  • Super Membru
  • PipPip
  • 946 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motociclete,plimbari,enduro
  • Moto: BMW R1200R
  • Club: Singur pe drum.....

Posted 13 December 2011 - 04:14 PM

Cum ai calculat consumul daca nu ai computer de bord? Singura metoda corecta e sa faci plinul pana la maxim.


Asa am facut.

Asa am facut.

Regula de 3 simple nu?
350km..........45l
100km..........X

x=12,85

Numai cand mi-a indicat 0km pana la benzinarie,abia atunci am fost sa fac plinul.

#54 sharpe

sharpe

    Klingonian

  • Super Membru
  • PipPip
  • 662 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Metal si bere
  • Moto: DR250S japonez
  • Numar: cu noroi
  • Club: Nu prea

Posted 13 December 2011 - 04:16 PM

Cum ai calculat consumul daca nu ai computer de bord? Singura metoda corecta e sa faci plinul pana la maxim.

nu stiu cum arata plinul jumatate :scratch: :crack: :crack:
ON: Suzuki Swift 2011, 1.2 benzina, 94 CP, comp de bord. Maxim maaxim 8% oras, 4,5% afara constant 80-90, 8% afara constant 140. Un consum decent pt o benzina zic eu.
Mers activ si prin Bucuresti, si pe V. Oltului.

#55 cristidb

cristidb

    *****

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,520 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Militari
  • Moto: CBR 600 F4i

Posted 13 December 2011 - 04:22 PM

Pai unii mai calculeaza in functie de cum se aprinde becul de rezerva. Adica pun 10l si vad cati km fac pana se aprinde iar becul, sau alimenteaza pana se opreste pompa si presupun ca rezervorul e plin. In functie de pompa pot sa mai intre 1-2l daca insisti.

Lasati-o pe asta cu maaaxim, ca maxim nu exista. Intotdeauna se poate mai rau.

Consumul corect se face alimentand pana se vede benzina pe cotul rezervorului, faci cateva sute sau mii de km, pastrezi bonurile de benzina, apoi alimentezi iar pana vezi benzina sa fii sigur ca e plin si imparti nr de litri consumati la cati km ai facut.

Edited by cristidb, 13 December 2011 - 04:25 PM.


#56 Ancalagon

Ancalagon

    Dragon King recommends 81...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,331 posts
  • Gender:Male
  • Location:Middle-Earth
  • Interests:Eating and burning unpleasant creatures...
  • Moto: Drifter
  • Numar: Unnatural
  • Club: Mordor Dragon Tea Society

Posted 13 December 2011 - 04:50 PM

Sa nu uitam si cat se sta - tot mai mult - in ambuteiaje in orasele noastre. Trebuie sa tinem cont si cat consumam in relanti...
La BMW nu are sens sa vorbesti de consum - nu-ti iei BMW ca sa faci economie.
Masinile facute "pe vapor" au mari diferente de consum, fiabilitate, etc. Cu alte cuvinte, cum ti-e norocul.
Mercedesul facut in '89 - am avut si eu doua, una din 80 si alta din 78 - era din alta liga; Lil Debul cred ca are un 190 sau 124, probabil Diesel, nici nu are sens sa comparam, asa ceva cu stifturile de plastic contemporane.
Si vorba americanului - there is no replacement for displacement...:rock:
Become a cannibal and save the planet!

#57 cristidb

cristidb

    *****

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,520 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Militari
  • Moto: CBR 600 F4i

Posted 13 December 2011 - 04:59 PM

Cati cai au mercedesurile alea vechi? Tancuri, dar puturoase rau. 72 de cai din 2000cmc si 90 de cai din 2500cmc la W124

http://en.wikipedia....cedes-Benz_W124

Edited by cristidb, 13 December 2011 - 05:05 PM.


#58 ZaiR

ZaiR

    om negru adoptat de romani

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,287 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Inca o motocicleta la fel de mișto la care copiii sa-mi faca cu mana si femeile cu ochiu'.
  • Moto: SS
  • Numar: razuit
  • Club: artisti cu fezabilitati

Posted 13 December 2011 - 05:17 PM

Ma gandeam intr-un timp sa o resoftez..


Ce mai astepti? Acolo este buba, an avut un cielo din 2000 si pana nu l-am resoftat, nu a scazut in oras sub 14%. Dupa resoftare am ajuns la 9, decent as putea spune.

Atentie! gaseste pe cineva care a mai resoftat, in Romania multi se dau cunoscatori si in realitate invata pe bunul tau.

Bafta
If you lose one sense, your other senses are enhanced. That's why people with no sense of humour have an increased sense of self- importance.  :bigstar: 

#59 Doru BMW

Doru BMW

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,411 posts
  • Gender:Male
  • Interests:.
  • Moto: BMW GS 1200ADV

Posted 13 December 2011 - 05:20 PM

La BMW nu are sens sa vorbesti de consum - nu-ti iei BMW ca sa faci economie.



ma vad nevoit sa te contrazic, bmw este cel mai economic atat la benzina cat si la motorina. ma refer la motoare echivalente ca cilindree si putere. nu mai spun ca au si raportul putere/capacitate cel mai mare.

#60 lil debul

lil debul

    PROFETUL DURERII.

  • Banned
  • PipPipPip
  • 2,783 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCUREST-LETCA NOUA.
  • Moto: HONDA DEAUVILLE.
  • Numar: Din Aluminiu.
  • Club: DAC MOTORS.

Posted 13 December 2011 - 08:27 PM

Animalul meu , tanc , putoare dar nu stiu cum dreacu fac ca plec primu' de la semafor si aia cu masini noi deabia se misca. Cred ca e vorba si de stilul de condus , am mai zis ca eu conduc fix ca pe motor. Vruuuum , vruuum vruuum , 100 la ora.

Attached Thumbnails

  • Imagine0271.jpg

                            DAC MOTORS.

               

 

   





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users