Jump to content


Photo

MOTOR MIC (benzina) = CONSUM ENORM


  • Please log in to reply
433 replies to this topic

#1 Bigfoot

Bigfoot

    DURACELL

  • Super Membru
  • PipPip
  • 954 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motociclete,plimbari,enduro
  • Moto: BMW R1200R
  • Club: Singur pe drum.....

Posted 12 December 2011 - 08:09 PM

Salutare,

Deschid acest topic pentru a vedea opinia/experienta altora,referitoarea la masini cu motoare mici.
Am deschis acest topic si pentru ca sincer sunt total debusolat de masina mea. E vorba de un Ford Fiesta mk5 din februarie 2008 ,luata din vitrina. Are 50.000km si consuma pffff de capu meu consuma mai mult decat un Touareg v6 tdi.
Initial 80 de cai din 1.4 mi s-au parut a fi OK nici prea prea nici foarte foarte,tinand cont ca KIA CEED are 110cai din 1.4 .
Masina consuma in oras la un mers decent (deloc sportiv,dar nici incet) cu schimbare la 3000rpm maxim 12,8% .............iar in afara orasului la mers LEGAL ia 7% (fata de Touareg care ia 7 in afara nu neaparat la un mers legal).

Fratilor eu inebunesc cand vad cat consuma mizeria asta de masina,e de vanzare(nu va o recamand) dar de ce consuma atat?
Pentru 20.000km pe an iesi mai ieftin decat daca ai conduce o masina 3.0 diesel(la care adaogi impozit+asigurare)
Am inteles ca problema asta o are si Loganul de 1.4 care consuma cot la cot cu Fiesta 12% in oras.

Am schimbat ulei filtre bujii doar doar poate ii vine mintea la cap, nici vorba MINIM 12% in oras,daca incerci sa te grabesti putin cu ea prin oras sare consumul ultima oara am bagat de 50 lei 9 litri si am reusit sa parcurg 70km.

Eu pun acest consum pe seama puterii UTILIZABILE a motorului care este disponibila abia de la 3000rpm in sus,pana acolo suge benzina si abia se misca. Masina are 80cai la 5500rpm si 120Nm la 3500rpm la 1107kg.
Ma gandeam intr-un timp sa o resoftez dar cea mai buna solutie este sa scap de ea. Consumul nu m-ar fi deranjat daca as fi primit macar ceva putere sau confort (inexistent) . Dupa 600km Bucuresti Timisoara , te dai jos obosit rupt atat psihic cat si fizic.

Initial am zis ca e OK masina pt un motociclist,dar nu e chiar asa.
In ziua de astazi dupa cum urmaresc piata auto,trebuie un om modest isi permite sa mearga cu o masina scumpa(nu neaparat sa o cumpere) iar un om bogat isi permite sa MEARGA(nu sa o cumpere) cu o masina ieftina,aici ma refer la minim 20.000km/an.

Initial pacaleala e MARE masina ieftina noua motor mic pppppppppffffffffff ce sa mai parfum ia uite are si geamuri electrice radio CD aer conditionat,garantie ce mai vrei,e OK. Dar in realitate daca mergi pana la Sibiu ajungi RUPT fizic psihic si financiar(consum prea mare pentru ceea ce OFERA).

2.0 tfsi de pe masinile VAG consuma mai putin,si iti ofera mai multa putere decat 1.4-ul meu la un mers decent. Eu pun asta pe seama motorului care :
1 este mult mai relaxat
2 este mai mare deci are o plaja de turatie utilizabila,nu trebuie sa te duci aproape de rosu ca sa te misti.



Aveti idee ce cum se poate remedia problema consumului la motoare mici?

#2 booyaka.619

booyaka.619

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 178 posts
  • Gender:Male
  • Moto: aprilia rs 250,Yamaha fzr 600
  • Numar: b 619 byk
  • Club: motociclete

Posted 12 December 2011 - 08:32 PM

Dece nu itrebi pe un forum de masini?Asta e facut doar pentru motociclete.fara suparare. :unsure:

intrebi*

#3 EX_:little wayne_*

EX_:little wayne_*
  • Anonimi

Posted 12 December 2011 - 08:47 PM

pune gpl pe masina,eu asta intentionez sa fac cand o sa cumpar masina
12% e mult pentru un 1,4,stiu ca e ok un consum de 8-9 in oras si 5 in afara

#4 Cavaleru

Cavaleru

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 5,656 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha TDM 850
  • Numar: B61CAV
  • Club: TDM riders

Posted 12 December 2011 - 08:50 PM

Salutare,

Deschid acest topic pentru a vedea opinia/experienta altora,referitoarea la masini cu motoare mici.
Am deschis acest topic si pentru ca sincer sunt total debusolat de masina mea. E vorba de un Ford Fiesta mk5 din februarie 2008 ,luata din vitrina. Are 50.000km si consuma pffff de capu meu consuma mai mult decat un Touareg v6 tdi.
Initial 80 de cai din 1.4 mi s-au parut a fi OK nici prea prea nici foarte foarte,tinand cont ca KIA CEED are 110cai din 1.4 .
Masina consuma in oras la un mers decent (deloc sportiv,dar nici incet) cu schimbare la 3000rpm maxim 12,8% .............iar in afara orasului la mers LEGAL ia 7% (fata de Touareg care ia 7 in afara nu neaparat la un mers legal).

Fratilor eu inebunesc cand vad cat consuma mizeria asta de masina,e de vanzare(nu va o recamand) dar de ce consuma atat?
Pentru 20.000km pe an iesi mai ieftin decat daca ai conduce o masina 3.0 diesel(la care adaogi impozit+asigurare)
Am inteles ca problema asta o are si Loganul de 1.4 care consuma cot la cot cu Fiesta 12% in oras.

Am schimbat ulei filtre bujii doar doar poate ii vine mintea la cap, nici vorba MINIM 12% in oras,daca incerci sa te grabesti putin cu ea prin oras sare consumul ultima oara am bagat de 50 lei 9 litri si am reusit sa parcurg 70km.

Eu pun acest consum pe seama puterii UTILIZABILE a motorului care este disponibila abia de la 3000rpm in sus,pana acolo suge benzina si abia se misca. Masina are 80cai la 5500rpm si 120Nm la 3500rpm la 1107kg.
Ma gandeam intr-un timp sa o resoftez dar cea mai buna solutie este sa scap de ea. Consumul nu m-ar fi deranjat daca as fi primit macar ceva putere sau confort (inexistent) . Dupa 600km Bucuresti Timisoara , te dai jos obosit rupt atat psihic cat si fizic.

Initial am zis ca e OK masina pt un motociclist,dar nu e chiar asa.
In ziua de astazi dupa cum urmaresc piata auto,trebuie un om modest isi permite sa mearga cu o masina scumpa(nu neaparat sa o cumpere) iar un om bogat isi permite sa MEARGA(nu sa o cumpere) cu o masina ieftina,aici ma refer la minim 20.000km/an.

Initial pacaleala e MARE masina ieftina noua motor mic pppppppppffffffffff ce sa mai parfum ia uite are si geamuri electrice radio CD aer conditionat,garantie ce mai vrei,e OK. Dar in realitate daca mergi pana la Sibiu ajungi RUPT fizic psihic si financiar(consum prea mare pentru ceea ce OFERA).

2.0 tfsi de pe masinile VAG consuma mai putin,si iti ofera mai multa putere decat 1.4-ul meu la un mers decent. Eu pun asta pe seama motorului care :
1 este mult mai relaxat
2 este mai mare deci are o plaja de turatie utilizabila,nu trebuie sa te duci aproape de rosu ca sa te misti.



Aveti idee ce cum se poate remedia problema consumului la motoare mici?


am un prieten cu un ford fusion 2006 la fel aceeasi problema consuma peste 11-12 in oras si la dum intins 7, motor 1,4 benzina

#5 uricaru_andrei

uricaru_andrei

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 40 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Moto: Dnepr MT11, Jawa 350 TS
  • Numar: BC 23 URI

Posted 12 December 2011 - 09:18 PM

A avut un prieten bun de-al meu un VW polo motor mic de 1.3 care "consuma putin"; 12% in oras si 7-8% in afara la un mers linistit. La un mers mai sportiv sarea consumul si la 10% in afara. Eu am un Audi 100 cu motor de 2.0 benzina+GPL si are un consum mixt de 11% pe GPL. Eu sunt de parere ca un motor mare nu are neaparat un consum mare.

#6 gabriel03

gabriel03

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 509 posts
  • Gender:Male
  • Location:adjud vrancea
  • Moto: srad

Posted 12 December 2011 - 09:38 PM

am aveo 1.2 motor (1150 cmc) 70 si ceva de cai.consum in oras 10 -12l schimbat la 3000. consum in afara 5,5-6l. de 5 luni montat instalatie gpl secventiala 2500ron,cnsum mixt 7.7 ci AC-ul pornit. a scazut si un pic consumul pe gpl.in 5 luni am facut 11000km si am amortizat din costul instalatiei 1600ron din care am scazut costul benzinei. deci solutia a fost montaj gpl

#7 ruxi2k

ruxi2k

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 865 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: Suzuki Bandit600N
  • Numar: BV600GSF

Posted 12 December 2011 - 09:39 PM

1 - incearca sa gasesti raspunsul pe clubford.ro
2 - eu am Focus 1.6 benzina si imi consuma in oras 9.5-11.0, in afara consuma 6.0 fara sa trec de 100 km/h
3 - Loganul de 1.4 (am si unul d'asta) consuma in oras 9.00 in afara 6.00 (maxim 100 km/h)

eu cred ca la tine este o problema tehnica...

Fiecare om pe care il întâlnesc in drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare. ( Sigmund Freud )

 


#8 warlock

warlock

    Zuk

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,657 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GSF650/2005
  • Numar: B??ZUK
  • Club: none

Posted 12 December 2011 - 09:43 PM

skoda fabia 1.2 / 55CP / 3 cilindri:

9-10-11 in oras, depinde de aglomeratie;
5.2-6.2 drum intins, in afara localitatii;
cel mai mic consum l-am avut 4.8.

va aberati cu motor mic = pacaleala


daca deplasarea in bucuresti inseamna 10-15kmph media, si nu mai mult de viteza a 2-a, atunci ai si 12-13 consum.

eu cred ca la tine este o problema tehnica...


Edited by warlock, 12 December 2011 - 09:44 PM.

GSF650 Posted Image || GS500 Posted Image service moto

#9 ruxi2k

ruxi2k

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 865 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: Suzuki Bandit600N
  • Numar: BV600GSF

Posted 12 December 2011 - 09:45 PM

foarte bine pusa probelema cu viteza medie...
eu in Brasov am viteza medie 23 de km/h

dar si iarna eu nu plec de pe loc pana nu se dezgheta toata geamurile (max 5 minute)

Cand am fost ultima data in service, langa masina mea era un Smart (cred ca 600cc) cu problema "consuma prea mult, aproape 8% in oras" - nu era gluma... avea ceva probleme la alimentare si niste mufe desfacute...

Edited by ruxi2k, 12 December 2011 - 09:49 PM.

Fiecare om pe care il întâlnesc in drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare. ( Sigmund Freud )

 


#10 Kassu

Kassu

    Nime' cu acte false

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,417 posts
  • Gender:Male
  • Location:Intre cer si pamant
  • Interests:Tot ce atrage, dar nu poate fi atins!
  • Moto: Mare, grea si neagra
  • Numar: B-LU-RAT
  • Club: Singur pe lume

Posted 12 December 2011 - 10:00 PM

Peugeot 307 (2005)/1.6i/110CP ~13% urban (ECU original).

Cine se ia dupa consumul dat in reclama de fabricant, poate suferi depresii mai apoi.

Solutia mea: am resoftat ECU si mi-a scazut consumul (undeva la 10-11% urban vara cu AC pornit si am un plus de vreo 10 CP). Nu recomand metoda decat daca resoftarea este facuta in service autorizat cu harti recunoscute.

Viitorul apartine masinii electrice.

#11 adiy32

adiy32

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 907 posts
  • Location:bucuresti
  • Moto: Aprilia Spotcity 200,Kymco MXU 50,NF 250
  • Numar: B-50-TTU

Posted 12 December 2011 - 10:12 PM

Hai sa fac o aroganta:Microcar MC2,diesel,2005,2 pistoane,505cmc Lombardini ,injectie directa(simplu,primitiv) ,consum 4%,viteza maxima 67-68km.Pentru oras minunata.
Am si un Matiz ,sare de 7 lejer in oras.Folosit rar,deobicei in afara.

         Nu sunt de acord cu ceea ce spui, dar voi apara pana la moarte dreptul tau de a o spune” – Voltaire

 

          (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credințelor și libertatea creațiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace            de comunicare în public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisă


#12 lucay

lucay

    Pasionat

  • Membru
  • Pip
  • 165 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Club: X-Cape Bacau

Posted 12 December 2011 - 10:14 PM

e adevarat ca un motor mic nu ofera un consum pe cat te-ai astepta, mai ales la o masina grea dar comparatii cu motoare diesel de 2-3 litrii si benzinare mici nu isi au sensul ca si consum - daca vrei confort e logic ca o masina mai mare, cu atat mai mult diesel, sa fie mai confortabila si mai placuta la un drum lung
ca idee de consum din proprie experienta, cu masinile care mi-au trecut prin mana:
-matiz 800cm (850 kg)-> 7,5% medie de oras, 5.5-6 Bacau-Bucuresti
-corsa C 1.2 75cp (1020 kg) -> 8-9% media de oras, 6-6.5 - Bacau-Bucuresti
-suzuki swift 1.3 85cp (870 kg) -> 7-8% oras, 5 in afara

in alta ordine de idei:
1. mobra mea ia 5-6% si mi se pare enorm :) diferenta e placerea condusului
2. problema e pretul combustibilului de orice fel!!
3. imagineaza-ti ca primesti cadou un muscle-car - ce dracu faci cu ea? :)
"Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way."- Murphy's law
----------------

#13 klaus88

klaus88

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Moto: Yamaha R6

Posted 12 December 2011 - 10:15 PM

eu am motor de 2000..imi papa 10--11 oras mers normal,iar in afara 7..8 pana in 120 la ora.ce e peste..e can can.

#14 Banzay

Banzay

    The one, the only

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: ZX9R s-un 'taxi' de 125cc
  • Numar: rabatat, pliat si dublu impaturit
  • Club: surubel

Posted 12 December 2011 - 10:19 PM

Ca fapt divers, pt cei 80cp la 1.4 e fasneata masina? Eu inainte am avut un cielo 1.5 16v 85cp pe GPL si se misca binisor. Acum am un albea, 1.2 16v 80cp, cica si mai usor si dupa ce ca e urat ca porcu' parca deabia merge. Consumul nu e rau, in jur de 7-7.5 vara, la mers linistit, dar iarna creste pana la 9, mai ales daca mai si trag de ea. Oricum consum de genul scot altii cu 1.6, de ex i30. Am si eu o consolare... ca nu am dat bani pe ea :disappointed:

Edited by banzay, 12 December 2011 - 10:21 PM.

- Care e asemanarea dintre un betiv si un motociclist?
- Amandoi iau suta in 3 secunde…


#15 disabled_Cata

disabled_Cata

    (cuvânt frumos)

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,872 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: 636 '05,Z750,bandit '05,rr'08
  • Numar: TM-XX-ZET
  • Club: Taifun Racing Team

Posted 12 December 2011 - 10:20 PM

si eu sunt de parere ca un motor mai mare nu e obligatoriu sa pape mai mult. N-o sa ma credeti, mondeo 2.2tdci consum oras 7,3 , consum afara la 120 :4,1(la 140,4,8). N-as da-o pe nimic altceva.


dezmembrez-moto.ro
 


Piese second pentru motociclete de viteza , naked si touring




,,Am ales Honda pentru ca e Honda'' smiley3.gif
___________________________________________


#16 Doru BMW

Doru BMW

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,411 posts
  • Gender:Male
  • Interests:.
  • Moto: BMW GS 1200ADV

Posted 12 December 2011 - 10:20 PM

am schimbat zeci de masini mari si mici. asta e cu motoarele mici, o vrajeala ca sunt economice. cilindreea ideala e 2000. se misca bine si in oras si rezonabil afara. cum ai spus problema e ca astea mici imediat ce te dai la ele beau de rup. nu ai ce-i face. ia ceva de 2000.

#17 klaus88

klaus88

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Moto: Yamaha R6

Posted 12 December 2011 - 10:22 PM

aprob:D

#18 benny2009

benny2009

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 209 posts
  • Gender:Male
  • Location:Rupea,Brasov
  • Moto: Honda NSR 125
  • Numar: BV14RNZ

Posted 12 December 2011 - 10:35 PM

aprob faza cu masinile cu motor mare consum mai putin...la un Audi A4 1.9TDI 2004 132cp...la 140km/h pe ceasu din bord arata consum de 4.5 iar in oras 8-9...depinde cum mergi:)....pe langa la un A4 1998 1.6 benzina 101cp in afara ia 6-7 mers normal (80-120km/h) iar in oras si 12-13...

#19 Falkenberg

Falkenberg

    Cetățean Străin

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,525 posts
  • Gender:Male
  • Location:Moresnet
  • Interests:Alexandra Velniciuc, Mihaela Calin, Woolly Mammoth, ministry of funny walks.
  • Moto: GPz900r, 425 Sport, V75 PA NT
  • Club: Qwerty Raiders MC

Posted 12 December 2011 - 10:35 PM

Eu nu am probleme de gen. Consum de Bucuresti e 18%, motor 2800cmc, benzina, pe carburatie.

LE: nu comparati consum de diesel cu cel de benzina, nu are rost.

Edited by Falkenberg, 12 December 2011 - 10:36 PM.

Regain your balance


#20 warlock

warlock

    Zuk

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,657 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GSF650/2005
  • Numar: B??ZUK
  • Club: none

Posted 12 December 2011 - 10:38 PM

ia ceva de 2000.

stiu, passat. de cocalari. de cand isi permite taranu, nu-si mai ia golf 1.9 tdi.


1.9tdi un motor minunat: octavia, golf, a3

nu comparati consum de diesel cu cel de benzina, nu are rost.


Edited by warlock, 12 December 2011 - 10:37 PM.

GSF650 Posted Image || GS500 Posted Image service moto




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users