Sari la conținut

Into the World - Pe moto prin Africa si mai departe


Postări Recomandate

Foarte Foarte TARE. Bravo si la mai mare. :cheers: Sa aveti bafta in continuare si sa ajungeti cu bine! Doamne ajuta!

 

PS: Din cauza voastra la anu in vara fie imi dau demisia fie imi iau sabatical 2 luni!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 596
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Djenne - Mall of West Africa

 

Peisajul fertil din ultimele 3 zile se schimba: apar palmierii, soarele e mai incins si norii se raresc, satele din lut au doar piete saptamanale si mancarea e din ce in ce mai greu de gasit pe drumul care inca balteste de la ultimele ploi.

Unde drumul coteste stanga spre Djenne, platim taxa turistica (1000 CFA/pers) la postul de control si politistii sunt incantati sa ma intrebe detalii despre motor. In mod paradoxal, oamenii cred ca Tenerele este mai scump decat un 4x4. Am invatat repede ca africanii nu au cum sa inteleaga ce efort financiar si personal inseamna pentru noi aceasta calatorie; ideea de a calatori este aici sinonima cu luxul.

 

IMG_2232.jpg

O turma de vite

 

IMG_2234.jpg

 

Djenne este o insula pe raul Bani, si o insula de civilizatie medievala in nord-vestul Mali. Legenda orasului spune ca pescarii Bozo au sacrificat o virgina pentru a fi acceptati aici de duhul apelor, iar din sangele victimei amestecat cu argila s-au facut caramizile pentru primele locuinte din oras. UNESCO pompeaza aici fonduri importante pentru conservarea localitatii cu strazi de pamant batatorit.

 

IMG_2241.jpg

 

Toate constructiile sunt exclusiv din banco (chirpici), cu iconica moschee in inima localitatii. Construita in 1907 ca replica a originalului din sec XIII, aceasta este cea mai mare constructie din chirpici din lume. La sfarsitul sezonului ploilor o masiva operatiune de consolidare anuala angajeaza toti locuitorii.

 

IMG_2238.jpg

 

IMG_2247.jpg

 

pano_djenne-1.jpg

 

In fata moscheii in fiecare luni are loc cea mai mare si mai importanta piata din Africa de vest, pentru care comercianti si cumparatori vin din toate colturile regiunii. Alaturi de artizanat local (broderii, bogolan - o panza vopsita cu lut amestecat cu pigmenti din plante medicinale, bijuterii din ambra) gasesti mancare, condimente, cosuri din paie si baobab si sute de articole de plastic si metal. Pentru ca e o piata locala, negustorii nu sunt interesati de noi si putem sa observam in relativa voie furnicarul de oameni. Strazile de pamant ale micii cetati sunt pline de femei, barbati si copii, vite si capre si intregul Djenne vibreaza de energie.

 

IMG_2342.jpg

 

IMG_2345.jpg

Moscheea e doar un fundal pentru adevaratul spectacol care umple piata

 

IMG_2348.jpg

Sideboob

 

IMG_2349.jpg

Sling handmade

 

IMG_2352.jpg

 

IMG_2361.jpg

Mama Africa

 

IMG_2365.jpg

 

IMG_2360.jpg

Copii din Djenne

 

Din pacate insa orasul e plin de ghizi agresivi si cersetori, un loc in care nu e usor sa-ti faci prieteni si cu preturi umflate pentru albi. Mult prea scump pentru noi, asa ca dupa o zi ne continuam drumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumim pentru incurajari!!!

 

Aualeooooo,ma ia capu' cand ma gandesc cat de departe ati plecat!Sa va intoarceti sanatosi, imi dati emotii!

Salutari si Anei! :cheers:

Si ea te saluta!!! Si pe noi ne apuca cand ne uitam la harta si vedem cat mai avem pina in Sud... Desi am plecat de "numai" 2,5 luni, densitatea de info si multitudinea de tari si culturi de pina acum ne face sa ne simtim de parca am plecat de cel putin 6 luni.

 

Salutari din Lome, Togo

 

Ana + Ionut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BRAVO SI CINSTE VOUA - sunteti niste aventurieri adevarati!

 

Personal ma aplec si imi scot palaria in fata voastra!

 

Fara doar si poate reprezentati romanii care mai fac cinste, onoreaza si tin sus steagul acestei natii.

 

Sunteti demni de toata lauda si admiratia!

 

Sa ajungeti cu bine si sanatosi la finalul calatoriei - si tot la fel sa va intoarceti acasa!

 

Dumnezeu sa va aiba in paza!

 

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinutul Dogonilor - Inapoi in timp

 

pano_dogon-11.jpg

 

pano_dogon-6.jpg

 

In nordul Mali sahelul isi intide nisipurile spre Burkina Faso. Aici 250 de kilometri de faleza sunt patrie Dogonilor, o etnie care traieste aici la fel ca acum un mileniu, cand s-au refugiat aici din calea islamizarii.

Cu un efort financiar neplanificat initial, care ar putea sa ne coste scurtarea intregii calatorii mai tarziu, am decis totusi sa nu ratam un tur de 3 zile in una dintre cele mai bine conservate regiuni etnografice din Africa. Privilegiul de a vizita o data in viata tinutul Dogon costa scump, dar merita sa vezi cum vantul transforma muntele in nisip, sa mirosi argila arsa de sute de ani, sa fii parte dintr-o lume rurala care isi urmeaza aproape netulburata ritmul originar.

 

057.jpg

Pentru a ajunge in Dogon Country traversam catre Mopti cea mai puternica furtuna de nisip de pana acum.

 

067.jpg

Vantul lateral deosebit de puternic batea in rafale, fortandu-ne sa rulam cu mult sub 50 km/h. Bine ca vantul a precedat ploaia, pentru ca daca am fi incercat sa il contrabalansam pe un asfalt alunecos ar fi fost mult mai periculos.

 

068.jpg

In Mopti ne facem proviziile si negociem onorariul ghidului pentru noi si cei doi elvetieni care calatoresc cu masina si cu care ne-am cuplat la tur.

 

IMG_2387.jpg

Mopti e un oras semi-industrial de pescari, dar si o baza turistica, cu un vibe nasol. De ocolit, cu exceptia portului

 

pano_dogon-1.jpg

 

Traseul prin tinut a fost urmatorul: Bandiagara, Djiguibombo, Kani-Kombole, Teli, Ennde, Indelou, Begnimato, Yabacalou, cu doua zile de trekking si o zi de mers cu propriile vehicule.

 

pano_dogon-8.jpg

 

 

IMG_2401.jpg

Toate constructiile dogonilor sunt din chirpici la baza falezei, si din piatra pe faleza. Incaperea din dreapta este bucataria, vasele de lut infipte in tavanul sunt cosuri de fum

 

IMG_2399.jpg

Pe terase se pun la uscat condimente

 

IMG_2404.jpg

Scara tipica Dogon

 

IMG_2493.jpg

 

IMG_2504.jpg

Dogonii constituie un grup etnografic distinct, originar din zona Siby (Pays Mandingue) si instalat aici in sec IXI-XI, dupa alungarea populatiei bastinase de pigmei (Tellem). Cultura Dogon a fost contactata pentru prima oara in 1931 de un etnolog francez. Nu exista alfabet Dogon, momentele importante sunt comunicate prin ceremonii cu masti (cea mai importanta are loc o data la 60 de ani, echivalentul unui centenar, pentur ca saptamana Dogonilor are 5 zile); etnicii sunt animisti si poligami.

 

IMG_2420.jpg

 

IMG_2423.jpg

 

IMG_2478.jpg

 

IMG_2500.jpg

 

IMG_2503.jpg

 

IMG_2581.jpg

 

Batranii Dogon sunt mari amatori de nuci de cola din Cote d'Ivoire, extrem de amare, cu efect energizant. Forma nucilor poate fi interpretata.

 

IMG_2434.jpg

Din scoarta de baobab se impletesc funii

 

IMG_2439.jpg

 

IMG_2441.jpg

Ghidul nostru in costum traditional, sprijinit de o usa cu motive animiste (animalele venerate sunt caimanul, broasca testoasa, vulpea, sarpele)

 

IMG_2567.jpg

Obloanele sunt uneori decorate cu fragmente din cosmogonia Dogon (cei 8 stramosi originari, divinatia vulpii etc)

 

IMG_2723.jpg

 

IMG_5573.jpg

Scaun traditional

 

IMG_2574.jpg

 

IMG_2577.jpg

 

IMG_2578.jpg

 

IMG_2812.jpg

Arta Dogon este folosita la decorarea elementelor constructive si pentru marcarea locurilor sacre din sate

 

IMG_2443.jpg

 

IMG_2811.jpg

Copii Dogon

 

IMG_2477.jpg

 

IMG_5553.jpg

Moscheea din Kani-Kombole. Chiar daca unii Dogoni au trecut la Islam, isi pastreaza si rutualurile fetisiste.

 

IMG_2490.jpg

 

IMG_2506.jpg

 

IMG_2809.jpg

Vasele in care femeile piseaza - in colectiv - meiul (alimentul de baza)

 

IMG_2521.jpg

 

IMG_2522.jpg

 

IMG_2414.jpg

In fostele case Tellem, alipite lor sau in curtea casei, Dogonii au granare. Femeile depoziteaza aici bijuterii si condimente. Numarul de granare dintr-o gospodarie indica numarul de sotii.

 

IMG_2564.jpg

Prima seara am campat in campia de la poalele falezei, un loc sublim

 

IMG_2596.jpg

Caciula traditionala are 3 pozitii functionale

 

IMG_2597.jpg

 

IMG_2609.jpg

 

IMG_2582.jpg

 

IMG_5525.jpg

Togouna - o constructie acoperita, un fel de agora a Dogonilor, destinata exclusiv barbatilor pentru dezbaterea chestiunilor publice sub indrumarea sefului spiritual si decan de varsta din sat (hogon). Inaltimea de 1,20m a togounei e o modalitate ingenioasa de a constrola izbucnirile nervoase - daca te enervezi si incerci sa te ridici in picioare dai cu capul!

 

IMG_2619.jpg

Pepiniera cu rasaduri

 

IMG_2643.jpg

 

IMG_2659.jpg

Locuinta hogon-ului din Indelou

 

IMG_2660.jpg

Uneori batranii o ard pur si simplu la chill in togouna

 

IMG_2663.jpg

Un altar animist: piatra reprezinta spiritul divin Amma

 

IMG_2674.jpg

Scoala in Teli, pe tabla era scrisa o fraza tipic africana: "Elle porte des oefs sur sa tete"

 

IMG_2835.jpg

Aproape in fiecare sat exista o sursa de apa finantata cu bani occidentali

 

pano_dogon-7.jpg

 

pano_dogon-9.jpg

Turul a culminat cu sosirea si innoptarea in satul Begnimato, cocotat pe faleza

 

IMG_2707.jpg

 

IMG_2714.jpg

 

IMG_2729.jpg

 

IMG_2740.jpg

Togouna naturala in Begnimato

 

IMG_2783.jpg

 

IMG_2787.jpg

Peisagistii mor de foame in Dogon Country

 

IMG_2821.jpg

 

IMG_2813.jpg

Vanatorul Ana cu pustile lui. Are 20 de copii, este crestin si fratele sefului din Begnimato

 

IMG_2762.jpg

Ghidul nostru

 

IMG_2773.jpg

Nadin

 

IMG_2770.jpg

Ana si Roger priving in hau

 

IMG_2785.jpg

 

IMG_2625.jpg

Mancarea pentru turisti: pui cu orez. Dogonii cred ca albii mananca numai conserve si spaghete si abia am putut gusta mancarea lor traditionala: to sau tot (pire de mei cu sos din frunze de baobab)

 

IMG_2827.jpg

 

IMG_2834.jpg

 

Lasam in urma cu regret lumea fabuloasa de pe faleza Bandiagara si pornim catre Burkina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ana sunt foarte placut surprins! Amandoi sunteti foarte tari!

 

sa aveti grija de voi ca in rest sunt convins ca o sa aveti ce sa povestiti :)) doar sa nu spuneti chiar tot pe blog ... mai lasati si pentru carte :)))

 

Jos palaria!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: la ce se uita negrul acela asa curios?

 

Odata ce am intrat in Mali este o infuzie de scutere, mopede si alte vehicule pe 2 roti marea majoritate provenite din China. Oamenii sunt fascinati de motocicleta si nu rateaza nici o ocazie sa priveasca toate detaliile cat mai de aproape. Banuiesc ca ori se uita la toba care face ceva zgomot si e pozitionata foarte ciudat pentru ei ori la numar incercand sa si confirme ca suntem din Franta (toata lumea de aici incepe prin a ne spune ... sunteti din franta nu?)

Oricum in 13000 de km si aprape 3 luni de africa nu m am simtit in nesiguranta pina acu chiar daca am fost inconjurat la un mom dat de peste 20-30 negrii mititei si mai putin mititei cand am parcat langa piata unui sat in tinuturile Dogon (Sangha). Ana a plecat in cautare de merinde iar eu am ramas de paza la moto. S au uitat, au mai intrebat una alta si atat ... asta de la cativa m.

 

Ana + Ionut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti grja, nu toti africanii sunt prietenosi ... /index.php?/topic/194663-bucuresti-dakar-un-om-o-moto-o-luna/

Asta i clar... pina acum noi nu i am intalnit si sper sa nu i intalnim.

 

Sangha to Ouahoughyia - My Golgota

 

IMG_2862.jpg

 

Am plecat cu noaptea in cap din Sangha, o comuna din nordul tinutului Dogon. O zi cu cer noros, dar placut racoroasa, a devenit curand o tortura interminabila si un ride care ne-a testat muschii si nervii. Primii 5 km pana in Banani - un sat cu o cascada pitoreasca - sunt pista de pamant in alternanta cu zone de nisip si pietris si cu portiuni betonate, dar cam cazute. Peisajul e spectaculos si acele de par ----ridica adrenalina. Insa cum am coborat de pe faleza in campia nisipoasa a inceput dansul care urma sa se prelungeasca pana in noapte: nisip, apoi balti adanci blocheaza ruta care dispare, inghitita de alei in sate labirintice si reapare ca o urma pe jos, intre zecile de alte urme pe care doar GPS-ul le mai pote descifra. 10km mai tarziu facem dreapta in Dougou si incepem sa urcam, luand nenumarate cazaturi in nisipul moale, ore in sir de truda si alunecare in directia in care speram sa dam la un moment dat de Burkina Faso. Acolo unde o iarba pitica acoperea nisipul, am rulat pe langa drum. Cei 65 de km pana in Koro, de unde regasim drumul de pietris la lasarea noptii, ne iau toata ziua si seara, si dupa ce ne refacem proviziile de apa, cadem franti. Drumul extrem de dificil merita insa facut in locul celui mai confortabil prin Bankass, insa de preferat cu GPS, singur pe o motocicleta enduro usoara si cu ceva saruri de rehidratare la pachet, pentru a recupera rapid mineralele pierdute prin transpiratie.

 

 

IMG_2864.jpg

 

IMG_2865.jpg

 

IMG_2866.jpg

 

IMG_2869.jpg

 

IMG_2871.jpg

 

IMG_2872.jpg

 

IMG_2876.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

extraordinar....felicitari maxime ptr curajul vostru ! sa Va ajute D-zeu si sa Va indrume cu cel putin aceeasi sanatate catre casa!

 

sunteti extraordinari !

 

dozati-va energia fizica si psihica ... sfat :) si rehidratati organismul si cu minerale nu numai cu apa !

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burkina Faso

 

IMG_2904.jpg

 

Am trecut entuziasmati in Burkina, intampinati de politisti prietenosi, apoi am facut vama si am cumparat cu 5000 CFA Laissez Passer valabil o luna.

 

IMG_2880.jpg

Un vames simpatic, versiunea Burkinabe a lui Chris Rock

 

Viza pentru Burkina Faso a devenit de curand una dintre cele mai scumpe din Africa: 47000 CFA la ambasada din Bamako (necesare: 2 fotografii, copie pasaport si o caruta de bani; aplicatiile se fac zinic intre 7 si 11, viza este gata in aceeasi zi dupa 3 pm). Drumurile principale sunt bine asfaltate si nu pun probleme, cele secundare sunt de pietris sau pamant, in orase principalele sosele sunt in stare buna, cu rute secundare de pamant si cu destule gropi. Benzina e usor de gasit si costa ca in Mali, cam 640-690 CFA/l. Cursul CFA, moneda comuna cu Mali, Togo, Benin, este de aproximativ 655 CFAS la 1 Euro si peste tot sunt disponibile bancomate pentru VISA. Nu am vazut radare si motocicletele/scuterele sunt scutite de taxare in Poste de Peage. Atentie insa la speed-bump-urile imense prezente chiar si in sate.

 

IMG_2895.jpg

Niste metri mai incolo de vama, sute de vulturi innegreau cerul deasupra unui abator in aer liber

 

IMG_2912.jpg

Aici am inteles sintagma: front atmosferic. In aerul rece cerul s-a facut negru si am vazut cum vine catre noi zidul de apa. Ne-am strans repede catrafusele si am intrat in furtuna care ne-a lovit ca un val de gheata, biciuindu-ne si fortandu-ne sa ii dam bataie. 30 de minute de mers printr-o atmosfera fantastica, in care copacii erau siluete negre in aerul de un alb tulbure, plin de apa, apoi am iesit din nor. Vantul ne-a uscat putin hainele, asa ca ne-am bucurat mai departe de drumul bun de pietris, care dupa nisipurile miscatoare din Dogon a fost o placere.

 

IMG_2919.jpg

Am ajuns si in Ouagadougou

 

IMG_2953.jpg

In Ouaga nu exista camping, insa este neoficial tolerata amplasarea cortului in curtea hotelui OK-INN, cu conditia sa se faca ceva consumatie la restaurant. Asta permite accesul la toaletele murdare de anga piscina, parcarea pazita, wifi-ul acceptabil din receptie si terenul de golf dezafectat infestat cu tantari unde se si campeaza. Restaurantul insa are preturi de fita si mancare absolut banala, care nu face banii.

 

IMG_3101.jpg

 

IMG_3100.jpg

Probabil cele mai bune frigarui din Ouaga: ficat si inima sau carne de capra, super bine condimentate, cu salata de castraveti si ceapa

 

IMG_3096.jpg

In spatele tarabei cu frigarui, o cafenea tipica (buvette), unde poti servi ceai (100 CFA), bere, omleta, orez, iaurt, sucuri si apa.

 

IMG_2920.jpg

Pe tanti care vinde incontestabil cel mai bun dege din Burkina (couscus integral de mei cu iaurt de casa indulcit si gheata) am poreclit-o Dege Nazi dar nu am indraznit s-o pozam. Aceasta delicioasa versiune a cerealelor cu lapte incepe la 150 CFA/portie si se gaseste numai pana in ora 16.00.

 

IMG_2957.jpg

O buvette la tara, pe drumul catre Bobo Dioulasso

 

IMG_2960.jpg

 

IMG_2961.jpg

 

IMG_2963.jpg

Fratii care lucreaza impreuna in buvette

 

IMG_2981.jpg

Bobo este capitala comerciala a Burkinei; gara - cap de perspectiva aici - este un exemplu a megalomaniei colonistilor, care au construit-o in anii '30 in stil neo-maur.

 

IMG_3076.jpg

 

IMG_3083.jpg

Moscheea din Bobo, una dintre cele mai frumoase constructii in banco (chirpici) din lume

 

IMG_2966.jpg

Am indragit Bobo cu atmosfera lui relaxata si cartierul Bolomakote unde muzicieni beau bere de mei, asa ca am ramas aici o saptamana. In foto, aspectele mai putin glamour ale calatoriei.

 

IMG_2972.jpg

Carne de capra la gratar cu orez, salata de castraveti si plantain (un soi de banana) prajit

 

IMG_2974.jpg

O tentativa de salata de vinete, de pofta

 

Bobo a fost o baza convenabila pentru a vizita Banfora, care are o pitoreasca piata de duminica, si cascada Karfiguela (1000 CFA/pers + 200 CFA parcare motor). La cascada se ajunge pe o pista de pamant care traverseaza plantatii de trestie de zahar si peisaje bucolice.

 

IMG_2987.jpg

Sistem de irigatie intr-o plantatie de trestie de zahar.

 

IMG_2988.jpg

 

IMG_3018.jpg

 

IMG_3024.jpg

 

IMG_3042.jpg

Predator I (cu apa in loc de namol)

 

pano_cascadaburkina.jpg

 

IMG_3053.jpg

 

IMG_3055.jpg

Pe drumul de intoarcere in Banfora

 

pano_burkina.jpg

Burkina Faso este tara cu cele mai incredibile ceruri

 

IMG_3087.jpg

In Bobo ne-am intersectat cu Liana si Denis care sunt plecati pentru 1 an jumate prin Africa de nord, impreuna cu devotatul lor ciobanesc

 

IMG_3088.jpg

Inpoi in Ouaga, sa luam viza de l'Entente, valabila pentru Togo si Benin

 

IMG_3094.jpg

Pe marginea drumului, in loc de roti de camion, sageti otravite

 

Cu siguranta singur pe tenere fara bagaje ar fi fost mare diferenta.

 

La peste 400kg nu cred ca mai este problema de cauciucuri iar nisipul ala era... pudra (lapte praf).

 

Am vrut sa tin de cauciucuri cu dintii ca pe aici nu gasesti si pace... ContiEscapeul de pe spate are 15000km si inca nu am dat de sarme :P. Planuiesc sa l schimb in Abuja si sa trec pe tkc cu dunlop ca deh urmeaza marea noroiala. :(

 

Cred ca v-ar fi ajutat cauciucurile alea de pe motor sa fi fost montate pe roti...

 

Este posibil ca un admin sa mi scoata limita de foto postate ca e cam frustant sa tot tai sau sa pun pe bucati.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sigur ca tu sti mai bine si ti-ai facut niste socoteli...eu doar am incercat o gluma...

 

Drum bun in continuare si multumim pentru relatare si fotografii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...