Sari la conținut

Legenda


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Salutare copii baieti si fete,batrani si tineri,

 

Dupa aproape 1 an si jumatate de cand am acesta motocicleta,m-am hotarat sa intru si eu aici in coltul "laudarosilor" sa o prezint. Aceasta motocicleta este cadou din partea tatalui meu,caruia ii multumesc foarte mult si pe aceasta cale a internetului.

E vorba de un BMW R 1200 R din 9 octombrie 2009( atunci l-am scos din showroom). Motocicleta este aprope full options,ii lipseste optiunea sensorilor de presiune care iti mentioneaza presiunea din pneuri.

Are ESA ASC ABS computer de bord,ghidon incalzit.

 

Ce imi place la ea:

1. Motorul. Felul in care trage da senzatia ca te afli pe o motocicleta cu motor turbodiesel(daca imi este permisa metafora). Pana in 5500rpm trage ferm si hotarat iar dupa acest prag incepe sa devina agresiv. Consumul de 5 % peste tot( nu conteaza,daca am bagaje sau pasager). Consuma mai mult de 5% daca sar de bariera celor 180km/h ca sa ia maxim 7% la croaziera de 220-230km/h. Viteza mea in afara comunelor deobicei este 150,mai jos nu o las.

Cand merg cu pasager in afara orasului merg mai domol in jur de 120km/h atunci consuma undeva la 4%.

2. Pozitia Ortopedica. Saua nu este mare si lata ca sa iti amorteasca fundul dupa cateva sute de km. Saua este ovala si subtire in asa fel incat totul e la locul lui,fara sa deranjeze dupa o zi intreaga de mers pe motor. Triunghiul scarite sa ghidon este pur si simplu natural. Pozitia este usor aplecata,nu stai drept ca la enduro-touring,socurile si greuatatea corpului,se disipa intr-un mod placut. Cel mai lung drum facut in tara,a fost de 960km facuti in deplin confort,excursie dupa care nu m-a deranjat nici o parte a corpului. ( am avut probleme cu lombara 4 si 5,din cauza unui sofer de duminica,deci inca sunt sensibil si am grija de spatele meu )

3. Geometria. Sunt de principiu ca nu doar puterea conteaza cat mai ales geometria.Foarte sportiva si neutra :banana: , nu degeaba a fost regina alpilor in 2007.Se comporta in viraj ca un supermoto. Sa faci pasul Rucar-Bran sau Cheia e o joaca de copil,cu o asemenea geometrie si cuplu la dispozitie.

4. Transmisia finala. Cardanul ala face toti banii :rolleyes: e foarte direct,apreciez raspunsul instant la acceleratie+ca nu necesita mentenanta sau reglaje.

5. ESA. Suspensiile astea adaptabile electronic,sunt pur si simplu no comment..........merita din PLIN. Pe comfort sunt cel putin la fel OK ca si pe un endurotouring ( am avut inainte TENERE 2008,de aceea fac comparatie cu endurotouring) si poti sa mergi pe asfalt valurit/crapat/mancat fara probleme cu 100-120 km/h.

6. Pedigree-ul. Dupa cum am pus si la topic titlul,este o legenda. Eu asa o vad. De multe ori cand o las parcata si ma intorc vad pensionari langa ea,care imi povestesc despre BMW-urile din al 2-lea razboi mondial. Motocicleta asta are un design unic,care nu imbatraneste in timp,este practic o eticheta,motocicleta de strada cu motor boxer,starneste reactii in inima oricui. Cum este de exemplu FORD MUSTANG asa si boxerele R. La un moment dar un necunoscator m-a intrebat daca e reconditionata :rusinica: moment in care am ramas asa putin socat si i-am zis sa se uite mai de aproape sa se convinga ca e noua.

 

Ce nu imi place la ea:

1. ABS-ul si ASC-ul (traction controlul).........efectiv...........dk e sa o luam asa mai bine ma las de motociclism.....chiar nu le vad rostul. Nu inteleg si nu vad rostul( in afara de cel financiar ) de pune asa ceva pe o motocicleta.Poate ca sunt bune pentru cei care care vor motocicleta "misto" dar ca sa mearga cu ea pana la MC sau KFC si acasa.

Domne daca nu esti in stare sa apreciezi distante,momente de franare sau situatii periculoase care apar in timp ce conduci un BIG BIKE,nu iti lua pana nu esti pregatit. Din pacate nu am avut de ales cand am cumparat motocicleta,era deja in showroom,si am decis sa o iau asa( nestiind cate dureri de cap poate sa provoace ABS-ul)

In opinia mea aceste sisteme nu fac decat sa iresponsabilizeze/plafoneze un motociclist nu il ajuta sa evolueze sa isi ascuteasca reflexele ba dimpotriva il face mai bleg(nu spun asta pentru ca sunt sportiv), + ca iti taie toata distractia,efectiv toata distractia. Norocul meu ca macar traction controlul poate fi decuplat,tot timpul il decuplez. Cand va iesi din garantie ii voi scoate siguranta de ABS,k sa nu ma mai chinuiasca.

Poate ca un motociclist incepator incepator nu va gasi aceste sisteme ca fiind de rau augur,pentru ca el nu stie cum e FARA.

Pentru mine,nu pot spune decat ca mi se par pur si simplu frustrante si periculoase aceste sisteme,mai ales daca esti pe Cheia si vrei sa te distrezi. De ce spun periculoase,pentru ca tu ca motociclist sti ce vrei sa faci,la intrarea in viraj si la iesirea din viraj,te incordezi si te apleci in asa fel incat sa controlezi derapajul,si BRUSC intervine ABS-ul sau ASC-ul care (incordat si aplecat fiind asteptand derapajul) te dezechilibreaza urat de tot,incat pur si simplu pierzi trasa. Eu asta simt.

2. Computerul de bord afiseaza total eronat consumul. Valorile afisate fiind total paralele cu realitatea. M-am speriat imi arata 9% in oras. M-am dus dupa 97km la benzinarie si intrasera FIX 5 litri.

 

 

Accesorii:

Motocicleta asta am luat-o de la BMW cu parbrizul touring,scutul lateral de motor si genti laterale. In plus i-am adaugat dupa cum se vede de la Wunderlich,protectii de vant pentru maini,genunchi si glezna + alte mici detalii gen protectie de cardan si capacel de completare a uleiului cu cheita. Evident trebuia sa ii pun o toba,sa ma fac auzit si vazut in trafic.

(mie mi se pare ca ii strica putin din design acea toba. Voi ce parere aveti? )

Recent i-am pus o pereche noua de cauciucuri. Continental Race Attack pe fata si Continental Road Attack pe spate.

 

La inceput in primii 2000km mi-a fost frica de ea,pana am invatat-o + k m-a ingreunat ABS-ul(ASC era tot timpul scos).

Era sa cad de cateva ori din cauza acestor sisteme exact din motivele mentionate mai sus.

Per total sunt 95% multumit de motocicleta aceasta( mama lor de ABS si ASC). Pare grea dar nu este,are 198kg la gol.E foarte comfortabila fara sa piarda ceva din caracterul sportiv. Merge si pe o roata,daca e nevoie :grinbandit: dar cam trage dreapta(din cauza cardanului).

Din cate am inteles de la pasagera,e destul de OK pozitia si in spate.

R 1200 R este prima mea motocicleta de strada,pana acum am avut numai enduro.

Initial in octombrie 2009 doream un KTM 990 Adventure R. Pentru ca nu a existat asa cv in tara la momentul respectiv(erau doar Adventure normale) am decis sa schimb categoria.

Nu imi pare rau de alegerea facuta,era si timpul,dupa 35000km facuti pe Tenere-ul cu care cristache a fost in Maroc. Acum am o Husqvarna micuta asa de joaca in offroad si de facut giumbuslucuri pe asfalt :grinbandit: .

 

In incheiere,vreau sa stiu daca mai sunt si alti posesori de R 1200 R pe aici,sa aud diferite opinii/pareri referitoare la aceasta motocicleta.

 

Nu va urez asfalt uscat. Va urez drum bun!

post-16670-0-71844500-1305388881_thumb.jpg

post-16670-0-31083400-1305388964_thumb.jpg

post-16670-0-07510300-1305389265_thumb.jpg

post-16670-0-41548800-1305389288_thumb.jpg

post-16670-0-17350000-1305389478_thumb.jpg

post-16670-0-87608300-1305389515_thumb.jpg

post-16670-0-56561000-1305391502_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 632
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este o motocicleta care mie personal nu imi zice prea multe. DAR aici in zona unde locuiesc eu (langa Milano) am vazut multe pe strada. Dupa ce am citit ceea ce ai scris mai sus am inteles si de ce.

Am fost sa imi fac niste analize la o clinica, doctorul avea una la fel parcata afara. Doctorul avea in jur de 50-55 de ani. Ceilalti motociclisti cu R 1200 R pe care i-am vazut pe strada par a fi persoane peste 50 de ani, probabil din cauza caracteristicilor motocicletei.

Sa o stapanesti sanatos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o motocicleta care mie personal nu imi zice prea multe. DAR aici in zona unde locuiesc eu (langa Milano) am vazut multe pe strada. Dupa ce am citit ceea ce ai scris mai sus am inteles si de ce.

Am fost sa imi fac niste analize la o clinica, doctorul avea una la fel parcata afara. Doctorul avea in jur de 50-55 de ani. Ceilalti motociclisti cu R 1200 R pe care i-am vazut pe strada par a fi persoane peste 50 de ani, probabil din cauza caracteristicilor motocicletei.

Sa o stapanesti sanatos.

 

Mersi frumos.

Eu am peste 20 de ani nu sunt chiar asa de batran :rolleyes: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos specimen :) ...puteam sa jur ca ai o casca schubert :D ,singura obiectie o am fata de toba ...parca nu merge pe modelul asta .Foarte frumoase protectiile de vant transparente .

S-o stapanesti sanatos. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ce?

Aaa... viteza de croaziera 230? :D Da, corect :D :D

 

Dar colegul merge civilizat - 150 la ora nu este viteza exagerata.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta

pe naked!

eu la 180 km/h abia ma tin de mobra daca nu ma culc pe rezervor, am mers odata cam 7 minute constant cu 180 pe A2 ca sa prind grupul din urma si cand am revenit la 120 ma simteam cel mai fericit om. 230 km/h, croaziera, chiar si cu parbriz...doar daca iti place sa te chinui.

 

Bigfoot, de ce nu-l dai sa-ti iei un Sport Touring full?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bigfoot, de ce nu-l dai sa-ti iei un Sport Touring full?

 

Nu imi plac motocicletele carenate. Prea mult plastic.

R-ul meu pentru ceea ce fac eu deocamdata este foarte bun. In orice caz urmatoarea motocicleta de strada,va fi K1300R,dar mai e pana atunci.

 

La 230 daca stai aplecat cu burta pe rezervor,nu esti foarte afectat de vant. E ok. Oricum cat de mult ai ocazia sa mergi cu 230 in ROMANIA. In afara da,ai unde.

 

Care este legenda?

 

Documenteaza-te pe net despre boxerele R si vei vedea la ce ma refer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa altfel(daca nici nu netul nu merge). Pune in parcare R 1200 R( sau orice R,nu neaparat de 1200) si orice alta motocicleta non boxer,in orice tara,si vezi reactiile oamenilor( ma refer la cati au idee despre ce e vorba). Chiar astazi in Poiana BV un domn m-a intrebat " succesorul BMW-ului din 1944 ?" . Mai departe depinde de tine daca poti sa intelegi ceva sau nu. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am facut test drive cu bembeurile acu doi ani mi-am lasat motoreta in parcare si toti care ieseau la fumat in fata la bembe la pravalie, se ingramadeau sa vada care-i treaba cu 954 :D

deci na... e relativa treaba cu "legenda" ;)

te inteleg ca esti incantat ca ai motoreta noua, dar la cate motorete vad pe saptamana, nici una nu-i legenda :D poate o data la doua-trei luni :P

 

numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BigFoot, tatal tau e Dan Nastase si nasul de botez khk ? :laugh:

Anyway, frumoasa motocicleta, consumul daca e pe bune ma atrage avand in vedere puterea motorului.

 

Tatal meu nu e motociclist. Mama mea a fost motociclista(a avut in 12-a CZ 125 si apoi CZ 175).

 

Da consumul este cat se poate de real. Eu la inceput am fost uimit,pentru ca Tenerele 2008 avut,consuma in jur 5% in oras si in afara 5%-6%(cu conditia sa nu sari de 150 km/h). Si totusi era 660 mono,nu boxer de 1170cmc. Tehnologia asta :rolleyes: .

Acum sincer daca scot un consum peste 6% in RO(in stilul meu de mers) ,mi se pare cam mult( nu ca as fi zgarcit,dar totusi $ conteaza).

Ieri am fost pe Cheia BV etc cu ea si am scos 5,5% (iar pe Cheia nu am mers la consum).

Probabil ca reusesc sa scot consumul asta,datorita faptului ca de cate ori ajung la tempo-ul dorit o las in 6-a, la fel fac si daca conditiile de trafic nu imi permit sa merg repede, o las in 6-a la 80-100-120km/h(are destul cuplu si nu trebuie sa retrogradez) pana cand trec de "dopul din trafic" .

In 6-a la 120km/h am 4000rpm din 8000rpm (9000rpm si 10000rpm le are pe rosu ).

 

Pun aici 2 poze de ieri.

Am vazut ca se fac lucrari la partia ski in Poiana BV,au batorit drumul care duce la Postavarul. Din pacate nu e indeajuns de batatorit ca sa poti ajunge cu o moto de strada acolo. Am mers 50m pe el si m-am intors.

post-16670-0-03552900-1305531092_thumb.jpg

post-16670-0-65338700-1305531350_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos motor, sa dea Dumnezeu sa il stapanesti fara probleme si cat mai multi kilometri. Am si eu o dilema, cum scoti in oras un consum atat de mic pe o motocicleta atat de mare iar in afara consum mai mare decat in oras...in general e invers...si nici cu CB-ul meu nu scot sub 5 in oras...

 

Mersi frumos :cheers:

 

Consumul redus,in opinia mea se datoreaza cuplului mare,disponibil inca de la relanti( merge cu 2persoane la relanti in 3-a fara sa dea in gat).

Din moment ce ai cuplu disponibil de jos,nu trebuie sa deschizi clapetele de acceleratie foarte mult ca sa te deplasezi + ca are 2bujii pe cilindru si debitmetru pe fiecare cilindru. E destul de complexa injectia ei.Un alt motiv pentru care in oras consuma putin este si acela ca imi e cam frica sa merg tare,deobicei in oras nu sar de 4000 rpm si repet tot timpul umblu in cutia de viteze si schimb o treapta sau doua mai sus. Ea merge pot sa zic la galop deja de la 2000 - 2500 rpm.

In afara consuma mai mult pentru ca o tin la 5500 ( 150km/h) iar pe serpentine nu pot sa fiu economic :rolleyes: n-am cum :rolleyes: , unde imi permit conditiile de drum de viraje,dau in ea cat se poate.

Eu zic ca un motor mare cum e asta "mic" 109 cai si 115 Nm(stock) nu consuma pentru ca e relaxat,spre deosebire de un hornet de 600 care are 100 cai si aproximativ 60 Nm dar toate astea in ture mari,(NU DE JOS) unde implicit clapetele se deschid mai mult si iti consuma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa altfel(daca nici nu netul nu merge). Pune in parcare R 1200 R( sau orice R,nu neaparat de 1200) si orice alta motocicleta non boxer,in orice tara,si vezi reactiile oamenilor( ma refer la cati au idee despre ce e vorba). Chiar astazi in Poiana BV un domn m-a intrebat " succesorul BMW-ului din 1944 ?" . Mai departe depinde de tine daca poti sa intelegi ceva sau nu. :cheers:

Am incercat si eu da tot la Honda se uita lumea :(

 

...not!! :P

 

Oricum, iti recomand sa iti iei un fenda extenda, e o bucata de plastic care se pune pe aripa fata ca sa nu mai ajunga noroi/apa pe radiator si pe motor. O sa vezi ca o sa stea mult mai curat asa; nici nu costa o caruta de bani, cam 150 RON in fata usii, comandat din UK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene sa-ti traiasca mobra si sa te simti bine cu ea...

dar mai calculeaza consumul ala odata :scratch:

plus de asta..

ABS e o mare inventie...pastreaza-l..nu vad la ce te poate incomoda abs..

....

oricum nu prea inteleg cum faci tu de arunci mobra aia de 220 kg in derapaje ( si te opresc sistemle alea electronice nenorocite)...la 2-3000 de ture sau la relanti..ca sa consumi 5

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene sa-ti traiasca mobra si sa te simti bine cu ea...

dar mai calculeaza consumul ala odata :scratch:

plus de asta..

ABS e o mare inventie...pastreaza-l..nu vad la ce te poate incomoda abs..

....

oricum nu prea inteleg cum faci tu de arunci mobra aia de 220 kg in derapaje ( si te opresc sistemle alea electronice nenorocite)...la 2-3000 de ture sau la relanti..ca sa consumi 5

:friends:

 

Mersi :cheers:

Daca esti obisnuit cu ea si aplici regulile de condus de la supermoto,derapezi foarte usor + ca manevrabilitatea ei te ajuta. Centrul de greutate e foarte jos si nu simti deloc ca ai 220kg sub tine. Si asa poti intra ca la supermoto in viraj cu ea,dar numai daca ciupesti putin frana cat sa derapeze o secunda si dupa dai drumu la amreiaj. ( nu fac asta tot timpul ca mi-e mila de ambreiaj )

O fi bun ABS-ul dar nu pentru mine(ma deruteaza si dezechilibreaza complet atunci cand intra).

Stiu consumul e un subiect greu de crezut.Pana nu vezi nu crezi,dar asta este.

 

Am incercat si eu da tot la Honda se uita lumea :(

 

...not!! :P

 

 

 

Incearca cu un R nu cu un RT.

Da stiu si am vazut ca nu atrage foarte multe priviri(cel putin de la oameni de varsta mea).

Daca te duci cu ea in fata la mall sau nu stiu undeva unde sunt multi tineri,si o parchezi langa o ninja de 250,multi o sa foloseasca BMW-ul pe post de trepied pt a face poze cu ninja.

Dar daca o parchezi intr-un loc unde sunt pasionati moto si nu numai oameni mai in varsta,sigur o sa fie cateva persoane care or sa faca analogie cu BMW-urile din razboi(are aceeasi linie,acelasi design).

Acum depinde totul de cunostiinte si gust.

"De gustibus non disputandum" cum bine se zicea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super motocicleta,sa te bucuri de ea!

A fost visul meu foarte mult timp,aveam afise cu ea prin garaj!

Daca alegeam cu inima sigur imi luam R,am ales pana la urma ptr GS si din cauza ca merg mai mult cu pasager.

Oricum ma vad pe una mai la batranete!

 

 

Ultimul model are motorul nou si roti cu spite ceea ce imi place,nu-mi place saua care are o forma cam ciudata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat si eu da tot la Honda se uita lumea :(

 

...not!! :P

 

Cu Goldwing, nu-i asa? Da, naspa de tine, bani multi cheltuiti si fara recompensa. Hai, ti pup, nu mai fi mahnit! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu Goldwing, nu-i asa? Da, naspa de tine, bani multi cheltuiti si fara recompensa. Hai, ti pup, nu mai fi mahnit! :D

Pai da, posesorii de polizoare la polizoare trag... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca toate lumea merge pe principiul "A mea e cea mai tare!"

:banana:

si aveti dreptate

A mea e cea mai tare!!!!!!!

:cheers:

Editat de octavius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu chiar credeam ca vad un CB750 sau vreun XLV750, sau un CBX, sau,

acu ce sa mai zic, s-o calaresti cu placere :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...