Sari la conținut

Stiati Ca...


redplanet
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 146
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inteleg ca e de multi ani la expozitie acolo.Ar putea sa o repare si ei ca asa arata jalnic.Daca ar reconditiona-o ar arata mult mai bine si ar impresiona si pe cel mai putin cunoscator in domeniu. e cam enervant sa o tina in halul ala acolo.Lipsa de preocupare (bani, cred ca s-ar gasi vreo 5 milioane sa o asambleze si sa o vopseasca,sa noua si far).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Avand in vedere conditiile in care a fost construita, realiatorii ei merita toata admiratia. Chiar nu mai conteaza cu ce seamana...

Nu uitati insa ca proiectantii proveneau de la IAR, fabrica ce in timpul razboiului scotea pe porti celebrele avioane de vanatoare IAR a caror mitraliere trageau printre palele elicei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat cu google numele de Sorin Tulea (cel care a donat motocicleta):

 

Buna ziua,

 

in septembrie a.c. a murit alpinistul Sorin Tulea, in varsta de 90 de ani.

 

Pentru cei care nu stiu prea multe despre acesta, am sa amintesc eu cate ceva, cu rugamintea ca cei care stiu mai multe sa completeze.

 

Tulea a facut parte din generatia cataratorilor romani interbelici, fiind coleg de coarda cu Baticu cu care, de altfel are multe asemanari:

- amandoi au iubit alpinismul si zborul;

- amandoi au fost piloti de aviatie in al II-lea razboi mondial: unul la cercetare si celalalt la bombardament;

- amandoi au fost inchisi politic 16 ani si...

- amandoi au scris cate o carte de amintiri: "Amintirile unui alpinist" (N. Baticu), "Amintiri din razboaie neterminate (S. Tulea).

- amandoi aveau in lucru si cate o carte despre cealalta pasiune: Baticu despre aviatie iar Tulea despre alpinism;

 

Sorin Tulea a facut parte din echipa care a batut in anii 40, "Trei Surplombe", primul traseu de gr. 5 din Romania, alaturi de N. Baticu, E. Cristea si G. Niculescu.

A fost un pasionat fotograf, autor al multor fotografii interbelice cu cataratori romani.

 

O data cu disparitia acestuia, generatia interbelica, a primilor cataratori romani, se rarefiaza si mai mult...

 

Drum bun Sorin Tulea!

 

"In Memorialul de la Sighet, Iuliu Maniu si Gh.Bratianu au cate o sala.

Sorin Tulea nu are una, dar o motocicleta in mijlocul unei sali e faurita in inchisoare de el.Ce ar fi putut fauri in libertate? Dumnezeu sa-l odihneasca! - autor Dinu Mititeanu"

 

http://www.worldwar2.ro/media/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am putea pune mana de la mana si sa donam cativa leuti sa o restauram, eu zic ca merita sa sacrificam banii de o bere pt asa ceva. Atat ideea, cat si constructia ca atare sunt deosebite. ;)

 

 

Daca s-ar fi facut un film care sa ilustreze povestea nasterii acestei motociclete, pun pariu ca actorul principal ar fi fost Sergiu Nicolaescu, care la final, s-ar fi urcat pe ea si ar fi evadat din inchisoare printre rafalele mitralierelor. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu numai reconstruita, dar ar fi misto sa se produca in serie. oare cineva cu bani nu ar fi interesat de a investi in asa ceva? la urma urmei ar fi destui cumparatori, cred io! si io as cumpara una dinaia! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu numai reconstruita, dar ar fi misto sa se produca in serie. oare cineva cu bani nu ar fi interesat de a investi in asa ceva? la urma urmei ar fi destui cumparatori, cred io! si io as cumpara una dinaia! :baldy:

 

Din ciclul "Hai sa debitam prostii ca oricum nu ne asculta nimeni" sau "Cum sa fabrici si sa vinzi motorete de acu 50 de ani in conditiile actuale" :D

 

Pe scurt: in conditiile de piata de azi, cand lumea cumpara in draci motociclete japoneze puternice, de peste 600cc, care indeplinesc norme destul de stricte de poluare, vine cate unul care ar vrea sa se deschida o fabrica care sa produca o mobra neperformanta, facuta cu o tehnologie scumpa si invechita, din materiale foarte rezistente (aliaje pt motoare de avion), care sa fie extrem de fiabila si eventual sa nu se strice niciodata si sa nu ai niciodata nevoie de piese. ;) Mai ales ca productia in serie se bazeaza pe tine, pe varul X si pe vecinul de la etajul 5, pentru ca voi trei constituiti o categorie de consumatori extrem de importanta.

 

Si as putea sa continui mult si bine, doar ca cineva care propune asa ceva nu inteleage oricum, iar cineva care nu are astfel de idei considera irelevanta demonstratia de mai sus.

 

Da, sustin ideea de a fi restaurata, desi se potriveste foarte bine contextului - lagar comunist pt detinuti politic. As cauta planurile sau le-as reface daca as fi in locul lor, si as detalia povestea. Cred ca ar fi destul de interesant cum niste nene care munceau cu pusca la tampla au facut o mobra din asta, destul de performanta pentru standardele vremii.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu ma bag la o restaurare,chiar merita si oricine ar fi mindru sa participe. Poate facem un vot,ceva,separat ,sa voteze lumea. Problema e cine-i proprietaru' motocicletei,ca daca e statu' e cam nasol,astia sint obtuzi rau,sa nu zic mai rau. Cu cine vorbim sa ne lasa sa o facem boboc ? Daca ar fii sa o produca cineva in serie de unde ar trebui cumparat patentul ? Sau nu e patentata si deci poate sa o patenteze oricine ? Oamenii care au facut-o mai traiesc,putem vorbi cu ei ?

Hai ,ca sint nerabdator rau .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ales ca productia in serie se bazeaza pe tine, pe varul X si pe vecinul de la etajul 5, pentru ca voi trei constituiti o categorie de consumatori extrem de importanta.

 

1. n-am vecini la etaju 5,

2. credeam ca asta e un forum, si btw, nu am fost off topic, sa te iei in halu asta de mine...

3. chiar cred ca exista entuziasti care ar calari un motor dinala. nu numai japanele se numesc motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:baldy: Nu ma iau de tine, ci de ideea de a produce in serie o motocicleta de concept vechi. Pana si Ural, care ocupa o nisa de piata cu segmentul de "old timer" a facut imbunatatiri majore, iar ei deja au fabrica de vreo 50 de ani, si doar modifica anumite utilaje.

 

Nu ar exista piata pentru o astfel de moto si nu e viabila economic. Tu spui de investitori. Investitorii nu sunt societati filantropice, pe ei trebuie sa ii convingi sa dea banii numai cu argumentul FOARTE solid al termenului in care investitia lor le va aduce profit.

 

Sigur, se poate strange un grup de entuziasti, care sa dispuna de bani si/sau sponsorizari (atentie, fonduri NERAMBURSABILE, nu fonduri de investitii!) si care sa faca 2-3-10 bucati de moto dupa planurile originale sau dupa o eventuala modificare a acelor planuri. Si sa nu uitam ca totusi tehnologia a mai progresat un picutz in ultimii 50 de ani.

 

Oricum nu ai nici o sansa sa concurezi cu gigantii japo sau germani care au o proiectare optimizata la sange: sa stii ca fiecare surub e cantarit si masurat, si sa nu razi, dar fiecare gram de material in minus conteaza, ca la zeci de mii de unitati in productie, faptul ca o piesa e prinsa cu 3 in loc de 4 suruburi iti aduce o economie importanta. Toti acesti producatori, indiferent ca e vorba de Kawasaki, BMW, Harley sau Ducati au zeci de ani (sau unii chiar 100) de experienta in proiectarea, fabricarea si VANZAREA de motociclete. O investitie intr-o fabrica NOUA de motociclete, luata de la zero nu se va amortiza mai repede de 20 de ani, iar asta in conditiile unor modele extrem de reusite si populare.

 

De ce crezi ca in Ro nu s-a produs decat Mobra? Pai pentru ca studiile vremii au aratat ca in conditiile date (anii '60-'80) cand traficul nu reprezenta o problema in orasele noastre, benzina era ieftina, iar nivelul de trai era destul de scazut, se cerea doar un fel de bicicleta mai mare si cu motor mic, care sa poata cara 2 persoane pe distante scurte, eventual medii. Era doar o varianta ieftina la automobil, acesta din urma fiind un lux pe care nu si-l putea permite toata lumea.

 

Daca te uiti pe piata o sa vezi cate moto noi se vand fata de nr de masini noi. Nu se compara. Inca!

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Se poate ameliora tehnic. Si totusi nu uitati ca Ural se vinde bine nu datorita performantelor ci datorita aspectului retro.

Posibil producator: pai cei de la FirstBicke, pe langa chinezariile pe care le ansambelaza ar putea sa scoata o serie limitata ceva de genu "in amintirea victimelor comunismului"

 

Noh, cum ramane cu restaurarea motoretei' de la Sighet?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aoleu,nu mai zice de First Bike,ca fuge lumea. Pai aia sint cele mai mari rapandule si tepari din tara asta,aia sa faca un asa motor???

Mai bine hai sa vedem cum o restauram,sau o a ramina si asta o idee pierduta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu numai reconstruita, dar ar fi misto sa se produca in serie.
imposibil

 

moamaaaa ce scula.Lasand gluma la o parte,bravo popor roman,nici la pushkarie nu stai linistit.
;) :baldy: ai putea aprecia numai daca ai avea idee cum se construieste asa ceva. sau ai putea sa nu mai comentezi.

 

chiar cred ca exista entuziasti care ar calari un motor dinala. nu numai japanele se numesc motoare.
in mod sigur exista. eu sunt unul dintre ei. din pacate doar atat.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una peste alta motocicleta aia reprezinta un episod al istoriei noastre si ar fi pacat sa o manance rugina si sa dispara.

Cine poate sa ajunga acolo ar fi bine sa se intereseze in ce mod aceasta ar putea fi restaurata. Apoi sa strangem banii necesari restaurarii ( si nu cred ca ar fi o suma uriasa), sa gasim voluntarii care sa se ocupe de restaurare si sa o restauram.

Sunt sigur ca daca stim sa abordam problema vom reusi sa restauram acea motocicleta si s-o asezam la loc de cinste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde sa ajungem bai frate ? La Sighet? Doamne fereste .

Motoru ala e facut de unii care au fost detinuti politici ,deci trebuie intrebat la asociatia lor. Sau e de patrimoniu si trebuie mers la ministerul culturii. Sau,cel mai nasol,mergem la directia penitenciarelor. Da ideea e ca lumea nu prea se inghesuie sa spuna daca se baga la treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o adica motocicleta asta ar putea intra in enciclopediile despre motociclete ca fiind singura(cred) proiectata de la 0 intr-un lagar.

Daca ar ocupa locul pe care il merita am fi cu totii castigati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma ofer voluntar in partea de tinichigerie si vopsitorie,tras lini albe etc...si daca nu sunt dispus sa donez o suma de bani care ar ajuta la restaurarea motocicletei. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa reformulez!

Trebuie mers in locul unde este motocicleta si vorbit intai cu seful de acolo.E imposibil ca sa nu fie cineva din zona.Daca stam sa ne gandim ca motorul e acolo, proprietarul e dincolo, trebuie aprobare de la cutarescu si contraparafata de icsulescu, atunci nu facem nimic.Scurt si la obiect. Trebuie vorbit direct la sursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai fratilor sa ne apucam de treaba. Daca se gaseseste cineva sa mearga la Sighet(unde o fi si asta ???) eu ma apuc sa alerg prin Bucuresti , daca cumva trebuie mers pe la diferite birouri, cu acte si cereri. La Sighet nu prea am sanse sa ajung,din cauza programului meu de sclav. Deci, CINE E CU MINE ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa plec peste 2 saptamani din nou la Sighet si o sa ma interesez despre acest lucru.

Multumesc tuturor celor care au in sange spiritul moto si cred in acesta.

Va tin la curent.

 

Va salut pe toti!!

 

PS:locatia Sighet (see attch)

post-3690-1160137793_thumb.jpg

Editat de redplanet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se vede ca motorasul ala a fost proiectat de un inginer aeronautic ptr. ca e prevazut cu aprindere dubla[doua bujii pe cilindru] pe magnetou de inalta tensiune exact ca un motor de avion,care bineinteles ca avand in vedere conditiile in care opereaza nu are voie sa se opreasca.nu ma mira ca a atins 8000 de ture pe bancul de proba ptr. ca e bine realizat dupa cum se vede in poze si in plus nu pare a depasi 350 cm3 cilindree totala deci are o inertie mica a pieselor in miscare[spre deosebire de ex. de un Ural care nici in zilele lui cele mai bune nu cred ca trece de 6000 rpm;asta bineinteles fara sa-i zboare pistoanele prin chiulase!].calitatea fabricatiei si grija dupa detalii spun multe despre cum se lucra mai demult[si din pacate nu se mai lucra acum].asha ca da,subscriu si eu la ideea de a face tot posibilul ptr. a resuscita acest motor. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Imi cer scuze pentru interventia tardiva, dar sunt nou pe forum si abia am gasit subiectul.

 

Reconditionarea ACELEI motociclete mi se pare asemanatoare cu o profanare de morminte. Daca dl. Sorin Tulea ar fi vrut, poate ca ar fi avut ocazia sa o faca. Dar cata vreme autorii ei au preferat sa ramana asa si s-o predea in aceasta stare la muzeu, eu zic ca trebuie sa le respectam dorinta. Daca fiecare dintre noi ar face o chestie extraordinara, cum s-ar simti cand, dupa 50 de ani ar veni niste bezmetici de copchii (nimic peiorativ aici) sa dea cu vopsea. Exista aici pe forum niste poze de la o expozitie din Franta cu o motocicleta parasutata pentru cei din rezistenta. Are vreo importanta daca functioneaza sau nu? Sau daca poate fi facuta sa mearga? Este un "glimpse" asupra istoriei si trebuie sa ramana asa. Ca altminteri, si lui Tutankamon i s-ar putea pune nas de silicon.

 

Consider ca maximum ce se poate face cu ACEASTA motocicleta este conservarea. Dar pentru asta nu e suficient sa fii motociclist.

 

Cu totul altceva este insa duplicarea motocicletei, dupa planurile originale, daca acestea mai exista.

 

In ceea ce priveste conditiile in care a fost realizata, imaginea cu pistolul la tampla sau presiuni de tot felul nu este reala. In afara de muncile inumane de genul carat pietre la canal, alte munci erau o binecuvantare pentru detinutii politici si multi faceau tot felul de combinatii pentru a putea munci. Ca trecea timpul mai repede. Eu sunt convins ca, pentru cei care au facut motocicleta, anul acela in care au muncit la ea a fost cel mai fericit din toata perioada lor de detentie. Puneti-va in locul lor, sa aleaga intre celula, roaba si propria meserie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze pentru interventia tardiva, dar sunt nou pe forum si abia am gasit subiectul.

 

Reconditionarea ACELEI motociclete mi se pare asemanatoare cu o profanare de morminte. Daca dl. Sorin Tulea ar fi vrut, poate ca ar fi avut ocazia sa o faca. Dar cata vreme autorii ei au preferat sa ramana asa si s-o predea in aceasta stare la muzeu, eu zic ca trebuie sa le respectam dorinta. Daca fiecare dintre noi ar face o chestie extraordinara, cum s-ar simti cand, dupa 50 de ani ar veni niste bezmetici de copchii (nimic peiorativ aici) sa dea cu vopsea. Exista aici pe forum niste poze de la o expozitie din Franta cu o motocicleta parasutata pentru cei din rezistenta. Are vreo importanta daca functioneaza sau nu? Sau daca poate fi facuta sa mearga? Este un "glimpse" asupra istoriei si trebuie sa ramana asa. Ca altminteri, si lui Tutankamon i s-ar putea pune nas de silicon.

 

Consider ca maximum ce se poate face cu ACEASTA motocicleta este conservarea. Dar pentru asta nu e suficient sa fii motociclist.

 

Cu totul altceva este insa duplicarea motocicletei, dupa planurile originale, daca acestea mai exista.

 

In ceea ce priveste conditiile in care a fost realizata, imaginea cu pistolul la tampla sau presiuni de tot felul nu este reala. In afara de muncile inumane de genul carat pietre la canal, alte munci erau o binecuvantare pentru detinutii politici si multi faceau tot felul de combinatii pentru a putea munci. Ca trecea timpul mai repede. Eu sunt convins ca, pentru cei care au facut motocicleta, anul acela in care au muncit la ea a fost cel mai fericit din toata perioada lor de detentie. Puneti-va in locul lor, sa aleaga intre celula, roaba si propria meserie.

 

Eu nu cred ca ai dreptate.Cred ca motocicleta trebuie restaurata.Daca domnul Sorin Tulea nu a dorit sa o restaureze nu inseamna ca nu trebuie restaurata.Daca nu se face ceva motocicleta se va degrada ireversibil in timp.Cred ca nu realizezi stadiul de degradare in care se afla.Uita-te mai atent la fotografii.

 

Cred ca prima oara trebuie obtinut acceptul de la reprezentantii muzeului.Si apoi vorbit despre restaurare.Daca se da liber atunci trebuie gasiti niste specialisti in domeniu.Un inginer mecanic cu experienta bogata sau un mecanic moto talentat si cu experienta vasta.Un vopsitor restaurator instruit (vezi cazul userului Cuxi).Acestia ar trebui sa evalueze costurile de restaurare si abia apoi sa se incerce strangerea sumei necesare.Ar trebui stransa documentatie despre motocicleta (daca mai exista).Chestia ar trebui facuita ca la carte.Din punct de vedere mecanic nu cred ca este posibil sa fie resuscitata deorece probabil lipsesc multe subansamble ale motorului care ar trebui fabricate sau inlocuite cu ceva similar.Aceste lucruri complica situatia.Dar oricum merita incercat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...