Sari la conținut

Omologare R.A.R.


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Repet : NU SE POATE. CALMATI.VA!

Lucrezi la RAR? Ai incercat si nu s-a putut? Sau iar aberezi?

De asta mai bine suna/scrie direct la RAR, decat sa intrebe pe forum si sa primeasca raspunsuri da-n pulea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 128
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Subiectul a mai fost discutat pe forum, da' e greu să cauți. Legea permite (citește RNTR7) înmatricularea autovehiculelor construite artizanal. Practic însă trebuie să ai dosar "beton" așa cum spuneam inclusiv calcule de rezistență (solicitare prin șoc) și mai trebuie răbdare pentru că durează luni de zile și să ai bani (foarte mulți) pentru că RAR va face tot felul de teste care trebuie plătite de tine. La auto pot ajunge și la zece mii de euro. La motociclete e mai ușor.

Pe partea de auto, circulau niște chestii făcute de Justin Capră. La moto n-am văzut nimic, în afară de a mea :) dar eu am renunțat, așa că nu se pune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi-au trebuit decât 10 minute ca să constat că se poate. Nu sunt avocat dar ce am citit sună așa :

 

Omologarea de tip se acordă pe baza prezentarii documentelor care atestă corespondența diferitelor sisteme, componente sau entități tehnice independente ale acestuia cu
cerințele tehnice prevăzute în prezentele reglementări și efectuării încercărilor sau verificărilor necesare.

De la procedura de certificare și omologare pentru circulația pe drumurile publice din România sau de la unele prevederi ale prezentelor reglementări pot fi exceptate vehiculele indicate in
cap. VI, cu respectarea cerințelor din acest capitol, aplicabile pentru cazul dat.

 

Iar capitolul VI spune așa :

 

Ministerul Lucrarilor Publice, poate acorda și alte excepții individuale de la anumite prevederi ale prezentelor reglementări, în cazul în care acestea nu vor afecta în mod semnificativ siguranța rutiera și protecția mediului.

 

După capul meu, rezolvarea problemei se poate face mai ușor dacă obții o excepție individuală, de la Ministerul Transportului sau Lucrărilor Publice. Sau, rămâne varianta hard, cu actele în regulă (proiect, acte de proveniență, sudori autorizați, etc) timp de alergat și bani de dat.

Revenind la întrebarea lupului zero, eu aș înclina să spun că se poate dar nu cred că merită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

variantă:folosește cadrul vechi cu acte si il modifici dupa plac,accesorizezi motocicleta cu ce vrei si încerci asa sa o treci prin RAR.succes!

ideea e ca vreau si un motor zdravan pe cadru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cauți un VN800 sau sporty 883 cu acte,accidentat,asa ai baza de pornire.

883 il poti face 1200 mai tîrziu....daca vrei motor mai mare.

poti încerca si confecționarea unui cadru de la 0 ,dar ai nevoie de o pipa cu seria de cadru.....sau omologare artizanală,cum au zis băieții mai sus.spor!

» Post actualizat in 25 Dec 2016 08:28

So, it's imposssible!

Just quit

never quit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So, it's imposssible!

Just quit

 

NU SE POATE.

 

 

Repet : NU SE POATE. CALMATI.VA!

 

 

Deci, NU SE POATE!

C'est ne pas possible!

Sa va zic si de ce :

 

Ca sa poti omologa o motocicleta custom trebuie sa ai asa:

1. sudura autorizata ISCIR, cu buletin de verificari. Asta presupune sa fie facut de sudor autorizat ISCIr, cu poanson.

2. Toate piesele care se monteaza pe cadrul trebuie sa aiba OMOLOGARE, daca sunt confectionate, trebuie urmate procedurile de omologare ale RAR, pe fiecare reper in parte. Documente, fise de incercari, etc.

3. Montajul tuturor pieselor pe cadru trebui facut intr-o unitate autorizata RAR pentru lucrari de modificari structurale, adica trebuie sa ai service autorizat RAR.

 

Acum, veniti voi desteptilor si ziceti ca se poate!

 

 

-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, fii calm.

Au fost omologari de tipul asta si vor mai fi. Este o simpla socoteala legata de pretul final al actiunii si aici se va orienta doritorul dupa ce isi strange toate informatiile necesare.

Omologarile alea pe care le mentionezi sunt necesare pentru productie de serie.

Asa cum s-a maispus exista doua abordari:

1)direct prin abordarea autoritatilor romane

2) indirect, prin obtinerea omologarii artizanale intr-o alta tara europeana si apoi inscrierrea in ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat. Ai zis-o bine.

Vezi deasupra ce spune si colegul legat de ISCIR ! Da am zis-o bine !

» Post actualizat in 27 Dec 2016 12:49

Sa va zic si de ce :

 

Ca sa poti omologa o motocicleta custom trebuie sa ai asa:

1. sudura autorizata ISCIR, cu buletin de verificari. Asta presupune sa fie facut de sudor autorizat ISCIr, cu poanson.

2. Toate piesele care se monteaza pe cadrul trebuie sa aiba OMOLOGARE, daca sunt confectionate, trebuie urmate procedurile de omologare ale RAR, pe fiecare reper in parte. Documente, fise de incercari, etc.

3. Montajul tuturor pieselor pe cadru trebui facut intr-o unitate autorizata RAR pentru lucrari de modificari structurale, adica trebuie sa ai service autorizat RAR.

 

Acum, veniti voi desteptilor si ziceti ca se poate!

 

 

-

eu am zis ca e Popa .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, fii calm.

Au fost omologari de tipul asta si vor mai fi. Este o simpla socoteala legata de pretul final al actiunii si aici se va orienta doritorul dupa ce isi strange toate informatiile necesare.

Omologarile alea pe care le mentionezi sunt necesare pentru productie de serie.

Asa cum s-a maispus exista doua abordari:

1)direct prin abordarea autoritatilor romane

2) indirect, prin obtinerea omologarii artizanale intr-o alta tara europeana si apoi inscrierrea in ro

Da-mi un singur exemplu si te cred! Ma refer aici la un cadru sudat intr-un garaj, de un nene care nu e sudor,

Ma faci sa rad de fiecare data cand postezi :)))

 

omologarea individuală este posibilă,mai mult chiar,este valabilă pt producerea de pînă la maxim 10 bucăți din același produs.

Corect, dar in conditiile enumerate de mine : atelier autorizat pentru modificari constructieve, sudura autorizata ISCIR, proiect intocmit de un inginer autorizat, etc...

 

Vezi deasupra ce spune si colegul legat de ISCIR ! Da am zis-o bine !

» Post actualizat in 27 Dec 2016 12:49

eu am zis ca e Popa .....

ISCIR-ul este autoritate in domeniul sudurii, la noi in tara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So, it's imposssible!

Just quit

 

Nu este imposibil dar nu merita dpdv financiar plus ca te lasa nervii pana rezolvi. In mare problema se rezolva in felul urmator: orice agregat modificat sau contruit de la zero trebuie sa aiba la baza un proiect facut de un inginer tehnic (auto, aviatie (Ex: Iustin Capra), motoare termice, samd).

 

Prin anii 2000 am purtat o discutie cu Iustin Capra (era clientul tatalui meu) intrebandu-l despre omologarile artizanale pt ca aveam niste intentii in acest sens. Mi-a spus ca este mult mai simplu (dpdv legal) sa modifici un vehicul care deja este inmatriculat decat sa pornesti de la zero. Chiar si el, inginier fiind, se lovea de multe probleme ca sa-si omologheze prototipurile si asta in conditiile in care il cunostea personal pe directorul RAR din acei ani.

 

Chiar daca reusesti costurile sunt prohibitive, minim 3000 de euro dar pot ajunge lejer la 7-10.000 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa concluzionez, niciodata, never ever, un cazan sudat in curte nu va fi omologat in conditiile legislatiei actuale.

V.am zis io, dar voi o tot dati in filosofeala! :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-mi un singur exemplu si te cred! Ma refer aici la un cadru sudat intr-un garaj, de un nene care nu e sudor,

Ma faci sa rad de fiecare data cand postezi :)))

am un exemplu auto - wartburg 1000 reconstruit in totalitate, modificat cu tractiune spate si motor 4 linie, etc. a fost omologat si a circulat o vreme buna. Din pacate nu am reusit sa il achzitionez cand a fost momentul.

pe zona moto - sunt mai multe omologate pe varianta cu dus afara si adus inapoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu ai citit intrebarea: Se poate omologa un cuatom facut in garaj, homemade.

Raspunsul e nu.

Acuma daca vii tu si zici ca se poate innalta tara, aia inseamba ca la noi se poate? :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Are cineva idee...daca se poate inmatricula un chopper construit in garaj? Home made...

Multumesc anticipat

Te-ai gandit la baietii care se ocupa de inmatriculare in Bulgaria ? Merita sa faci o intrebare. Din punctul meu de vedere, solutii exista - bani sa ai - cred ca te duce cel putin o miara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu ai citit intrebarea: Se poate omologa un cuatom facut in garaj, homemade.

Raspunsul e nu.

Acuma daca vii tu si zici ca se poate innalta tara, aia inseamba ca la noi se poate? :))))

da, in momentul in care vii cu el de acolo trece itp, e bun de mers mai departe.

Poti merge si pe varianta pur autohtona daca vrei..

ia pune garaju tau la treaba si vezi daca poti sau cumva mandriile alea de semnalizatoarea si cric automat intra la capitolul piese neomologate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omul nu a specificat clar daca vrea sa-l facă de la 0(cadru,prinderi,poansonare,etc)..dacă da,atunci are nevoie de toate autorizările alea scrise de Alex.

dacă nu,are mai multe variante care,deja i-au fost prezentate mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Știe careva dacă se pot inmatricula cadre construite profesional gen Paughco sau de alți producători care oferă și Manufacturer's Statement of Origin (MSO)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...