Sari la conținut

TMZ Muravey 2


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

Nu Âştiu dacă să-mi fie scârbă de mine c-am ajuns să vând ceva ce credeam etern nealienabil sau să mă bucur pur Âşi simplu fiindcă înaintez firesc în etape, pe trepte. Am început viața vrând-nevrând mai cu originalitate Âşi am încă sprijin solid din partea unor oameni care m-au văzut om la rândul meu.

 

Introducerea-i puțin lungă fiindcă la fel a fost Âşi povestioara cu Muraveyul meu. Nu vreau să-l dau, însă mă văd nevoit să-l vând ca pe un alt fier pe care l-am depăÂşit. Intră iarăÂşi în discuție argumentul "banii", e nevoie de bani pentru repunerea pe picioare a mai-marelui Nipru.

 

Este vorba de un triciclu TMZ (Tula Motoziklay Zavod) Muravey tip 2 din 1986 pe care l-am cumpărat cu sprijinul întreg al părinților mei în primăvara lui 2006 de la gemenii Radu Âşi Nae din cartierul GiuleÂşti. Triciclul era o ruginitură în stare precară de funcționare care a făcut voiniceÂşte drumul BucureÂşti-Comana pe propriile-i puteri. Când l-am cumpărat, arăta exact aÂşa:

 

post-7792-1286824353_thumb.jpgpost-7792-1286824366_thumb.jpg

 

În decursul a doi ani frumuÂşei, am refăcut - ajutat de taică-meu - Muraveyul cum ne-am priceput. Aveam în cap ceva mai arătos decât măgăruÂşul care ieÂşise pe poarta fabricii, aÂşa că ne-am apucat să modificăm cu grijă anumite părți, astfel încât să nu tăiem din cadru. Am făcut la vremea respectivă două topicuri la secțiunea "Motocicleta mea", dintre care vă repostez un link aici doar către al doilea, fiindcă mi-e un pic jenă de felul afectat în care povesteam acum câțiva aniÂşori. Găsiți aici pagina în cauză.

 

post-7792-1286827329_thumb.jpgpost-7792-1286827335_thumb.jpg

 

Pasiunea cu care s-a lucrat a fost mare: taică-meu stătea nopțile cu dicționarul ruso-român Âşi traducea manualul stufos al Muraveyului. Ghicea culori în schemă, traducea secțiuni întregi cu dinastarterul Âşi făcea niÂşte giumbuÂşlucuri lingvistice de invidiat. Eu învățam mergând ce-i aia lucrul pe-un fier cu roți: flexuiam, sudam pentru prima oară, c.urățam, grunduiam, vopseam Âşi lipeam papuci pe fire. ÂŞtiam de mic cum să fac multe din ele, numai că n-avusesem vreodată prea mult prilej de experiență.

 

post-7792-1286827367_thumb.jpgpost-7792-1286827388_thumb.jpgpost-7792-1286827406_thumb.jpgpost-7792-1286827424_thumb.jpg

 

Triciclul are acelaÂşi motor cu care a fost echipat din fabrică: monocilindric în doi timpi, capacitate 200 cmc, iar în cartea tehnică scrie că ar scoate vreo 12 CP. Nu vă aburesc prea mult cu basmele tehnice ale triciclului. Îmi place doar că pleacă de pe loc fără să stea pe gânduri Âşi mai ia după el Âşi o droaie de inÂşi, fără să-l deranjeze câte-un wheelie când încărcătura e repartizată prea neuniform. Trage de rupe de vreme ce a fost segmentat în urmă cu câteva sute de kilometri, să fie vreo 200 sau 300. În afară de câteva drumuri de încercare Âşi familiarizare pe ulițele (încă neasfaltate pe vremea aceea) de la țară, Muraveyul a mers numai pe asfalt, la Giurgiu sau prin BucureÂşti. ÎÂşi merită numele simpatic de "Furnică": e o namilă de furnică Âşi-Âşi face treaba corespunzător, atâta vreme cât nu vrei să scoți din el vreo Honda Gold Wing.

 

Triciclului i-au fost aduse câteva modificări importante:

  • s-a refăcut furca față (tip "Earles" sau "leading link", cum i se mai spune) pentru a monta pe ea o roată de Mobra pe 17 țoli, cu tot cu aripa retro Âşi amortizoare mai lungi
  • farul a fost înlocuit cu unul nou, de formă rotundă, luat din Călugăreni de la un magazin cu piese de tractor
  • s-a înlocuit ghidonul original cu unul înălțat Âşi lungit, mai de chopper
  • s-au refăcut suporții Âşeii Âşi s-a croit o Âşa de două persoane cu cadru din fier, blat din "Tego" dublat Âşi burete în două straturi, cu spătar înalt Âşi lat
  • s-a croit tot de la 0 un portbagaj cu cadru din țeavă de calorifer, cu pereți Âşi fund din tablă expandată, tinichigerită să ia forma secțiunilor portbagajului, iar apoi sudată mustață cu mustață de cadru
  • s-a înlocuit rezervorul original cu unul de Trabant, pentru autonomie sporită
  • s-au înlocuit roțile de pe spate cu unele de motocicletă Tula, având baloanele mai late Âşi mai înalte; pentru potrivire, s-a croit exact câte un distanțier din Tego gros pentru fiecare jantă în parte: era necesară distanțarea jantei mai late de butucul roții pentru a evita lovirea balonului în elementele de suspensie; de asemenea, s-au croit pe măsură Âşuruburi dure cu tot cu piulițe de centrare la fosta fabrică "Timpuri Noi" pentru a le înlocui pe cele deja existente pe butucul roții; acestea din urmă erau prea scurte Âşi nu puteam potrivi pe ele jantele astfel depărtate
  • s-a renunțat la masca originală a Muraveyului în favoarea unor table striate (proveniență: CFR) croite Âşi îndoite care au luat rolul sprijinitoarelor de picioare
  • s-a croit la fosta fabrică "Timpuri Noi" un pinion cu dinți mai puțini pentru transmisia pe lanț la diferențial, cu scopul de a mări viteza maximă a Muraveyului

 

post-7792-1286827820_thumb.jpgpost-7792-1286827833_thumb.jpgpost-7792-1286827853_thumb.jpgpost-7792-1286827870_thumb.jpgpost-7792-1286827879_thumb.jpgpost-7792-1286827898_thumb.jpgpost-7792-1286827922_thumb.jpg

 

Triciclul a fost reomologat după efectuarea acestor modificări: cele două locuri sunt înscrise legal în cartea de identitate, la fel sunt Âşi noile dimensiuni ale întregului "agregat". În chip simpatic, cutia de viteze figurează cu "4 + 4" trepte de viteză datorită diferențialului in(re)versabil

 

S-o luăm pe rând: furca față este centrată. Există totuÂşi tendința de voblaj, poate din cauza roții, a amortizoarelor sau a diferențialului pe care nu l-am desfăcut Âşi îl suspectez de oareÂşicare uzură. Roata trebuie fie înlocuită, fie cromată - este atacată măcar superficial de rugină. Ghidonul trebuie Âşi el cromat, este atacat de rugină.

 

post-7792-1286828759_thumb.jpgpost-7792-1286828771_thumb.jpgpost-7792-1286828791_thumb.jpg

 

Instalația electrică era un dezastru, a fost toată refăcută. Nu arată prea estetic maldărul de furtune negre dinspre jug, dar măcar este totul bine lipit, izolat Âşi complet. Bordul, recunosc, e cam micuț (cât ne-am priceput Âşi noi să-l facem la vremea respectivă) Âşi mâna intră anevoie în el în cazul unei intervenții. Din fericire, nu a fost cazul. Au fost probleme cu cărbunii dinastarterului: cineva montase cărbuni de Dacie, fapt ce a dus la uzura excesivă a colectorului. Dinastarterul funcționează perfect, energic, asemenea Âşi încărcarea.

 

Buretele Âşeii provine de la o saltea de sport tăiată, lipită în două straturi Âşi apoi croită pe forma dorită. Buretele spătarului a fost luat de la un vechi fotoliu, micÂşorat pe dimensiune. Toată Âşaua a fost tapițată de taică-meu din muÂşama imitație de piele Âşi trasă la maÂşină tot de el cu ață foarte rezistentă, care nu putrezeÂşte. Se dă odată cu Muraveyul Âşi o Âşa de o singură persoană, croită tot de noi cu spătar înalt. ÂŞezutul este o Âşa monoloc originală de Muravey. Atât Âşezutul cât Âşi spătarul au fost retapițate în acelaÂşi chip de taică-meu.

 

La portbagaj s-a muncit timp de două săptămâni în draci. A fost o muncă mare, s-a ciocănit mult la tabla expandată, s-au făcut nenumărate zgaibe, s-au băgat 20 kg electrozi dintre care probabil c-au fost polizate 18. Este vorba, deci, de piesă unicat. Are suporți pentru susținerea rezervorului de Trabant, care stă în spatele Âşeii. Sub rezervor sunt niÂşte pereți din tablă perforată, făcuți pentru a îngreuna accesul nedorit la robinetul de benzină. Am făcut, de asemenea, o cheie specială pentru deschiderea Âşi închiderea robinetului.

 

post-7792-1286828351_thumb.jpgpost-7792-1286828372_thumb.jpgpost-7792-1286828426_thumb.jpgpost-7792-1286828458_thumb.jpgpost-7792-1286828474_thumb.jpgpost-7792-1286828491_thumb.jpgpost-7792-1286828506_thumb.jpg

 

Singura modificare a cadrului, care a trecut examenul RAR, a fost făcută sub Âşa: s-au scurtat două țevi Âşi au fost sudate din nou cu 1,5 cm mai jos. Sudura este responsabilă, ca dovadă că nu am avut probleme.

 

Cred că toba a fost făcută, de fapt, din două tobe de Tula sudate cap în cap. Nu Âştiu, nu am desfăcut-o vreodată fiindcă nu am avut nevoie. Dar ar trebui, într-adevăr, înlocuită atât din rațiuni estetice, cât Âşi funcționale.

 

Treaba cu mărirea roților am dorit-o de la bun început, fiindcă Muraveyul îmi pare că-i echipat prea "sărăcuț" din fabrică. Nu sunt de acord nici cu montarea unui motoraÂş de 200 cmc, oricât de nervos ar fi el, pe ditamai cadrul Âşi ditamai măgăoaia de triciclu care-i făcut să care cât un neam-prost prin Siberia. Eu i-aÂş fi pus un motor de Ural dacă mă chema Serghei. De aceea am făcut la fabrică un pinion cu mai puțini dinți pentru diferențial, însă asta-i ia mult din putere Âşi voi reveni la pinionul original. Gardă la sol există din belÂşug, atenție doar la aripa din față Âşi la coborârea de pe borduri.

 

post-7792-1286828985_thumb.jpgpost-7792-1286828997_thumb.jpgpost-7792-1286829003_thumb.jpg

 

Muraveyul are, de asemenea, montată o frână de mână de Dacie care acționează cu un cablu pârghia unei roți spate. Maneta de frână este poziționată oarecum lângă cotul de evacuare al motorului, la îndemâna pilotului odată ce triciclul stă nemiÂşcat. E genial să vezi cum se uită oamenii la tine când te opreÂşti Âşi tragi de frână.

 

Sub Âşa există suportul bateriei: eu am baterie de maÂşină pe 12V montată, aÂşa că nu rămâne uÂşor fără "suc". Releul de semnalizare mi-a dispărut cândva, aÂşa că acum instalația de semnalizare stă "pe direct". ÂŞaua se scoate rapid, prin îndepărtarea unui Âştift făcut din electrod de inox.

 

post-7792-1286830899_thumb.jpgpost-7792-1286830911_thumb.jpgpost-7792-1286830929_thumb.jpgpost-7792-1286831115_thumb.jpgpost-7792-1286830961_thumb.jpgpost-7792-1286830984_thumb.jpgpost-7792-1286830999_thumb.jpg

 

Toate pozele pe care vi le-am postat până acum sunt de prin 2006-2007. Muraveyul, săracul, de un an de zile cam stă nemiÂşcat fiindcă am fost când în Austria, când n-am mai avut asigurare, când am amânat înălțarea portbagajului cu două degete pentru a face loc noilor baloane să joace nestingherit fără să atingă caroseria. În esență, am făcut o porcărie: l-am abandonat pe bietul fier Âşi stăăă Âşi se uită la mine cum trec în fiecare zi pe lângă el ba perpedes, ba cu maÂşina, ba cu Zeta, ba cu bicicleta.

 

post-7792-1286829396_thumb.jpgpost-7792-1286829405_thumb.jpgpost-7792-1286829410_thumb.jpgpost-7792-1286829417_thumb.jpgpost-7792-1286829422_thumb.jpgpost-7792-1286829711_thumb.jpgpost-7792-1286829718_thumb.jpgpost-7792-1286829733_thumb.jpg

 

 

 

Muraveyul nu are asigurarea Âşi nici inspecția tehnică periodică plătite. Fie vorba între noi, cred că trebuie schimbată roata față cu ceva mai "frânace" dacă se vrea trecerea ITP-ului, că suntem acum în epoca "standuri aiurea pentru testare moto". Triciclul, cu pinionul original Âşi cu roțile mai mari, scoate o croazieră decentă la 60 km/h, cred. Vitezometrul (spre deosebire de kilometrajul în sine) nu a funcționat bine niciodată, pesemne trebuie desfăcut Âşi inspectat după rotițe dințate sărite.

 

Muraveyul are acte pe numele meu (al treilea proprietar, din câte se pare), cu număr nou: B 38 UPA.

 

Prețul cerut este de 20 milioane lei (2000 RON). Se dau piese la schimb, printre care roți, furcă originală, aripi, arcuri, motoare Âşi aÂşa mai departe. Se dă Âşi pinionul original al diferențialului. Văd că nu fac mare afacere, că ăsta a fost Âşi prețul de achiziție la care m-am învoit în urmă cu patru ani. Ba chiar toate acele piese de schimb de care vorbesc provin din alte surse.

 

Separat față de toate acestea, am un sac întreg cu o motocicletă Tula: am completă furca, farul, butucii, tobele, Âşaua, rezervorul cu buÂşon Âşi alte elemente. Iertare că nu le-am făcut poze Âşi că nu mai am dispoziția necesară să le stabilesc acum un preț, însă aveți în vedere că am Âşi aÂşa ceva de vânzare.

 

Soarta Niprului "Ivan" este direct legată de cea a Muraveyului. Unul pleacă, celălalt va renaÂşte. Sper numai să nimerească Âşi triciclul meu pe niÂşte mâini mai grijulii decât au fost ale mele. Eu m-am făcut de cursă lungă Âşi, deh, fudulia-mi dracului nu mă lasă să merg doar cu 60 km/h croazieră până la Mizil Âşi-napoi.

 

De menționat este că, de când am Muraveyul, motorul nu mi-a făcut niciodată probleme. A fost resegmentat la cotă când l-am cumpărat, iar ambielajul nu avea pic de joc, probabil că nici acum nu are. Este un motor solid, fiabil. Simeringuri schimbate în capacul stâng al motorului la axul demaror Âşi cel schimbător.

 

Deocamdată cele bune!

Mesaj completat

Îmi cer scuze, am uitat să precizez că mă puteți contacta fie pe forum, răspund atât comentariilor pe subiect sau mesajelor private, fie la numărul de telefon Orange 0747.015.640. În timpul săptămânii sunt pe la facultate, dar am să-ncerc să răspund repejor. Va urma în poponeataând Âşi un filmuleț cu Muraveyul mergând.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'Afacerea' are doua jumatati proaste....prima este cumpararea niprului( care sigur a avut mai multi proprietari , specialisti...) si care va avea nevoie de vreo 20 de milioane si muuuult timp si muuulte improvizatii ca sa ajunga la o fiabilitate discutabila....si cealalta jumatate, vanzarea trocanetzului , care este functional , si in care s-au investit timp si bani( si cu care s-ar mai putea face un ban ducand gaini, cartofi, butoaie cu horinca etc...)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă, da' ce-l încurajezi tu, ca "apropitar" de ciors :) E tînăr, are dorință, poate are Âşi puterință, horinca nu-i trebe că nu be alcoale (ca noi :blink:), aÂşa că io-i doresc "succesuri" în ambele direcții!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai vreo ruda la tara, sa-l foloseasca gospodareste, iei ceva chirie pe el, tu sa-i faci depanarea - ca sa nu ajunga fier vechi - si banii sa iti vina cu taraita? Nu cred ca bagi piese in Nipru de 20 milioane odata. Ai sa bagi 40, dar incetul cu incetul. Ia spuneti cei cu Nipru cum e statistica? 3 ore-munca pentru o ora de mers?

 

Stiu cum te simti, nici eu nu am sa dau ETZ-ul, fiindca e prima motocicleta; a fost generat de dorinte si vise si a adus ceva magic(hai radeti :-) ). A doua motocicleta aduce util, placut, performanta - dar nimic magic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va urma în poponeataând Âşi un filmuleț cu Muraveyul mergând.

de toata jena auto-correct-ul asta

 

on topic: imi pare rau, ma obisnuisem sa trec zilnic pe langa triciclu. Daca imi permiteam, il luam eu, pe "zgribuleala" asta insa, mi-e imposibil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia spuneti cei cu Nipru cum e statistica? 3 ore-munca pentru o ora de mers?

 

statistica este incurajatoare daca: 1. stii sa o repari, 2. o intretii cat de cat, 3. bagi bani in ea.

@AdrianS

Muraveyul original imi placea mult mai mult, dar asta e, vroiai sa faci dintr-un Muravey altceva, fara sa ai o idee clara ce.

Din Nipru nu fa altceva. Nu arunca bani, nu schimba caroserii, nu tapitsa nushtiucum lasa-l cum l-a lasat rusul sau adu-l la starea initiala, daca ai placerea si rabdarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Muraveyul, aÂşa cum se prezenta el când l-am luat, era o hidoÂşenie. Cu aripi de plastic pe spate, roți subdimensionate, un furgon uriaÂş Âşi aÂşa mai departe. Îmi place mai mult cum arată acum decât cum arăta în formă originală. Ba chiar să Âştii că aÂş fi schimbat mult mai multe dacă nu era vorba de RAR Âşi de problema implicită a modificării cadrului. Poate că era mai practic la treaba pentru care fusese conceput, asta da. Eu nu urma să car sticle, ci să mă plimb. ÂŞi s-a plimbat chiar Âşi aÂşa cu succes. Se poate oricând readuce la original, dacă nenea sau tanti următorul/oarea va dori.

 

Din Nipru nu am de gând să fac altceva. Îmi pare rău dacă asemenea impresie de "ciocănar" ți-am făcut. Va fi recondiționat, reînnoit un picuț din punct de vedere tehnic (înlocuirea avansului manual cu unul mai electronic, de pildă) Âşi va merge în cele din urmă cu 70 km/h croazieră, aÂşa cum merge Âşi Zeta - cu sau fără cutia de viteze originală. Probabil va rămâne tot albastru, poate Âşi cu niÂşte dungi albe. AtaÂşul se va tapița pentru că am eu o dambla să nu vedem eu sau pasagerul prea multă tablă în ataÂş - Âşi-aÂşa nu am de gând să-l fac de camuflaj, off-road sau mai Âştiu eu ce. Dar să ajung eu la tapițerie! Dacă nu mă-nÂşel, mai trebuie dat Âşi un examen de licență până atunci. Stai întâi să supraviețuiesc ăstuia!

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te consider ciocanar, nu comentez cum arata Muraveyul acum, tehnic nu ai facut o treaba rea cu toata ca bine zici ca i-ai schimbat destinatia, ati lucrat temeinic.

Parerea mea sa nu incepi sa desfaci Niprul pana nu mergi cu el, in plus nu o cunosti. Lasa-i avansul cum e deocamdata si mergi cu el. Foarte multi pe subforumul asta de comuniste mai mult repara sau aduna fiare decat conduc cu toate ca motocicletele merg. Ai Nipru acum, te prezinti miercurea viitoare la Arc la ora 6 jumate.

 

Bafta la licenta!

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am băgat la cap! Numa' să socot un pic pe degete dacă rentează plata tuturor taxelor acum, la sfârÂşit de sezon, ca să-l înmatriculez pe "Ivan". Până miercurea viitoare îi cam sigur că nu voi reuÂşi ceva, dar poate mă rog frumos de careva Âşi mă ia în ataÂş pentru întâlnire :). Ar fi o idee?

 

Să trăieÂşti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da-le-n sloboz de taxe, sa ai la tine 50 Ron sa dai spaga la colegii lui mihai_prd :)) ca asigurarea se mai face si dupa ce troznesti mobra .Gaborii nu prea mai opresc mobre, darmite Neprane. Hai si facem adunare mica de Nipre saptamana viitoare la arc, prea li s-a urcat la cap orezarilor :blink:

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Na, preț nou (Âşi ceva mai flexibil dacă mă scăpați poponeataând de "agregat") scăzut la 1700 RON. La mulți ani Âşi să nu vă dați cu roatele-n sus pe gheață!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Postez de pe acum pozele fiindcă n-am de ce să vă oblig să citiți toate porcăriile din continuare. Urc pe YouTube Âşi un filmuleț simpluț, am să revin asupra lui cu adăugări peste ceva vreme. E puturos rău fiindcă are roți mari pe spate Âşi un pinion cu mult prea puțini dinți la diferențial. De-acord, nu Âştiu ce-a fost în capul meu. Mâine vă dau Âşi veÂşti.

 

post-7792-1299182906_thumb.jpgpost-7792-1299182920_thumb.jpgpost-7792-1299182927_thumb.jpgpost-7792-1299182934_thumb.jpgpost-7792-1299182943_thumb.jpgpost-7792-1299182951_thumb.jpgpost-7792-1299182960_thumb.jpgpost-7792-1299182991_thumb.jpgpost-7792-1299182999_thumb.jpgpost-7792-1299183008_thumb.jpg

 

 

Mihai, cumva mă apropii de-o încheiere. Simt că-i ceva mai "groasă" decât un final de mic dejun, aÂşa că nu pot decât să-i dau vina în simbolic Âşi ritualic. Cred că-n subconÂştient am marcat proiectul "Muravey" cu ghilimelele drumului inițiatic Âşi, în consecință, îmi vând drumul cu tristețea cu care-Âşi vinde copilul copilăria.

 

Na că azi am tras chiulul la ultimul curs fiindcă m-ar fi plictisit enorm. Tot frecând podeaua holului cu bocancii primiți de la Ivan astă-toamnă, am intrat în vorbă cu o fată cu păr lung Âşi negru. Dintr-o vorbă-ntr-alta am aflat că fusese Âşi ea studentă la Litere în urmă cu vreo unÂşpe ani, acum străduindu-se să scoată un ban din jurnalism. Mi-a rămas în cap aerul flegmatic (dar înțelegător) cu care îmi întâmpina tot entuziasmul: eu am început cu rock-ul prin liceu, ea la 10 ani deja îi Âştia pe clasicii genului. Eu caut să epatez la 21 de ani cu o Jawă veche Âşi-un Nipru mătăhălos, ea îmi spune că în vreo trei ani o să mă plictisesc oricum de ele. În fine, mi-a dat peste cap firul Âşi-aÂşa fragil al conÂştiinței de sine, fiindcă-n comparație cu ea parcă ies cam pierde-vară.

 

Am pomenit de întâmplarea asta de peste zi pentru că nu prea Âştiu când mi-a-nceput copilăria, când s-a consumat Âşi când (sau dacă) s-a sfârÂşit. Pe fată am băgat-o-n alegoria "timp ca devorator Âşi tovarăÂş de drum care-ți aminteÂşte să nu pierzi vremea Âşi ocazia", că de fapt încerca ea să-mi spună să-i dau bice Âşi să nu mai stau să mă gândesc dacă-i bine sau nu. De fapt, nici nu-i important - aici e forum de motorete, nu de mântuire spirituală. Dar gândindu-mă să-ți răspund că da, omul care vine din Cluj e deja în tren Âşi va călători toată noaptea înspre BucureÂşti pentru că mâine vrea să-mi dea banii pe Muravey Âşi să-l ia, îmi dau seama de gustul ciudățel cu care-mi rămân percepțiile-n plombe. Sau plombele-n percepție. Hă? Încerc să dau importanță răspunsului Âşi, deci, gândului; să-i confer gravitate Âşi importanță metafizică. Am crezut că sunt un materialist incurabil Âşi că m-am ataÂşat de fier. Nu, nu-i asta. M-am ataÂşat de memoria (atâta cât îmi funcționează, că deh...) prilejuită Âşi alimentată de fierul respectiv.

 

În fine. Fac Âşi eu un pic de odă Muravey-ului, că merită. Nu ca fier, că-i o ruginitură, dă-l naibii. Ca... om. Zilele trecute l-am pornit Âşi am dat câteva ture în jurul blocului. Chestiile astea se prăpădesc stând: deja contactul principal dă să facă fițe într-o anumită poziție. Părerea de rău este astfel anesteziată de gândul că triciclul o să intre pe mâna unui om care n-o să-l mai țină ruginind de pomană în fața blocului bucureÂştean, ci o să-l folosească zilnic ca mijloc de transport necesar.

 

Mi s-a tot zis cu oareÂşicare agresivitate în ultima vreme din părți Âşi părți că prețu-i mic, că creÂşte-l, că fii deÂştept, că nu fi fraier, Âşi de-aici Âşi bâjbâiala mea când vorbeam cu tine pe messenger. De fapt, nici măcar nu caut să mă îmbogățesc. Sunt doar un mic sărăntoc cu pretenții largi de bonomie bărboasă. Mă rog, pe de altă parte, e amuzant să anunți pe okazii.ro că vinzi ceva începând cu prețul negociabil de țâÂşpe lei, ca pe urmă să vină câte-un necunoscut Âşi să elaboreze cu grijă următoarea întrebare: "ultimu pretzzz?!!" - păi mă, io pun prețu' Âşi tot io negociez cu mine însumi?! Fă dreacu' o ofertă că de-aia-i negociabil, ce piulița mea! ;)

 

Hai că vedem ce s-o mai întâmpla. Prea multă tevatură în jurul a 200 cmc. Sper să ne vedem la vară pe orice fier miÂşto, cu ataÂş sau nu!

 

Apropo! Gagiul în jachetă neagră care mai apare prin poze o să-nceapă să vă ceară piese de Jupiter 4 în kurând. Doar să mergem la Craiova să-i luăm Âşi lui motocicletă. Abia aÂştept :blink:.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa plingi dupa un fier...cu toate ca exemplul meu personal zice altceva. Dar in conditiile zilelor actuale, merita sa mai schimbam uneori si motoarele, poate uneori si prietenii...de ce nu?! Daca io mi-am recumparat dupa mai multi ani epava fostei mele motociclete din tinerete, poate cindva ti se va ivi ocazia sa iti recapeti si tu jucaria, sau alta la fel, in alte conditii...si-ti spun io ca o vei iubi poate mai mult decit acum! Dar daca trebuie sa avansezi cumva si asta este portita, n-o rata! Pupa motociclul pe far si zi-i "pa", si-apoi, cu forte proaspete, navaleste pe un alt proiect! Noul stapin sa se bucure de el la fel ca si tine, sau poate mai mult, iar tu sa te poti bucura de motorasele ce le ai si le vei mai avea, pe masura asteptarilor tale! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Adriane, pina cind iei hotarirea de a-ti vinde motorul trebuie sa te gindesti daca nu vei ajunge vreodata sa-ti para rau ca l-ai vindut. Decit sa-ti para rau, mai bine nu-l mai vinzi. La mijloc este si o superstitie, in momentul in care incepe sa-ti para rau ca ai vindut motorul, noului proprietar incepe sa-i mearga prost atit motorul cumparat cit si lui personal. Incearca sa te impaci cu ideea ca din gara pleaca un tren, dar vine altul care la rindul lui va pleca. Esti tinar, incearca sa te desprinzi de nostalgia primei iubiri romantice. Va veni alta iubire, mai calma, stabila, calda, ori mai aprinsa, focoasa, mistuitoare, s-au... nimic. Viata merge inainte si noi odata cu ea. Deci, doreste-i sanatate cumparatorului, sa-i mearga motorul bine si sa aiba grija de el, iar tu orienteaza-te cu fata la Nipru caci ai treaba cu el acuma. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Mai bine-l da la remat, oricum nu o sa planga nimeni dupa el. O spun din proprie experienta asa ca nu o luati ca o ofensa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă da' frumos mai scrieți :laugh:. Stați liniÂştiți că bafta mea adrienească m-a amânat Âşi de data asta: n-am avut niciodată satisfacția de a merge, de pildă, într-o zi la magazin Âşi să-mi Âşi iau în aceeaÂşi zi piesa mult dorită, aÂşa cum îmi făcusem socotelile de-acasă. Întotdeauna a fost vorba de câte-o amânare, de câte-o "stai să vezi", de câte-o chichiță de-un fel sau altul.

 

Clientul meu s-a demoralizat repejor după ce-a văzut că nu vând triciclul de recondiționat Âşi restaurat ce e, respectiv i s-au înecat corăbiile când a văzut că-i puturos cu pinionul mic Âşi cu roțile mari. Voia (Âşi cred că vrea în continuare, că altfel nu ne frământam atâta) să-l ia drept cadou lui taică-său de ziua lui. Mă rog, probabil că la mijloc au fost mai multe "pinioane" care cârâiau: Âşi cu transportul încă neclar, Âşi cu pinionul/roțile mele, Âşi cu actele etc.

 

În fine, a rămas că vorbim săptămâna viitoare (timp în care, ce să fac, mă duc la țară să caut pinionul original, fir-ar mama lui a dracului) Âşi că va veni peste vreo două săptămâni cu tot cu un camion ca să ia triciclul. A fost totuÂşi prilej să-l mai scot odată pe drum Âşi să-mi reamintesc de dubioasa oscilație în care intră motorul de când cu pinionul ăsta mai mic. Încă nu sunt foarte sigur că înțeleg fenomenul (sau fenomenele), dar Âştiu că vreau să scap de el(e).

 

E bine totuÂşi c-o zi întrucâtva pierdută cum a fost asta de azi aproape că mi-a anulat Âşi nostalgia mai înainte amintită :). Unde mai pui că, după câteva zile de teste fără incidente, triciclul s-a decis azi ba să rămână fără benzină, ba să dea cu maneta de marÂşarier pe jos, ba să scuipe-afară Âştuțul băgat prin presare care ține butonaÂşul de amorsare al carburatorului Âşi tot aÂşa. Emoțiile mele sau năravul lui: nu vrea să se lase vândut Âşi pace! :)

 

Mă rog, aproape că-mi vine să vă zic: Din nou valabil! Sper că nu :)...

 

ÂŞi băi, Ivane! Mi-a fost dor de mata!

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg foarte bine limba romana si nu il voi intelege gresit niciodata pe Adrian! Asa ca fiti fara griji! El stie sa scrie romaneste si mie imi place sa citesc asa cum scrie el...si nu altii! :laugh:

Incidente ca ale tale, Adriane, am avut cind am vrut sa vind unul din CZ-uri...cind a venit cumparatorul ba s-a inecat capra cu benzina (uitasem robinetul deschis si fiind inclinata pe cricul lateral nu a inchis bine plutitorul), ba am uitat contactul pus si a murit bateria, nu mai gaseam cartea si certificatul cu care umblasem cu o seara inainte si uitasem unde le-am pus...dar pina la urma, l-am dat...si dus a fost! Asa ca sa nu-ti para rau, chiar daca vei avea pentru un timp un gol in suflet!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

TreiÂşpe milioane. I-am pus pinionul original Âşi roțile mici (orijinale).

 

Toți vor să fiu disponibil în urma unei conversații la telefon, doar că nimeni nu mai apare în fața blocului :). Precis îi pune pe fugă glasul meu gutural Âşi bătăios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...