Sari la conținut

Reconditionari Amortizoare


Lupu
 Share

Postări Recomandate

Bun, deci cum o spune si titlul, vreau sa pun "in vitrina" o problema actuala si destul intalnita - problema reconditionarii amortizoarelor.

 

Se dau niste amortizoare vechi de X ani. Se vede clara treaba ca nu mai amortizeaza (suspensia e doar arc), se presupune ca uleiul s-a dus dreaq

din ele. Ce e de facut?

Si totusi am auzit ca nici reconditionarea nu e o mare "combinatie". Stiu (din auzite) vreo doua cazuri (cu suspensie de enduro ce e drept) care si-au reconditionat

amortizoarele si in 2 - 3 luni au inceput sa curga.

 

Am intrebat si AICI de meseriasi care sa faca reconditionari la amortizoare si, dupa cum se vede, n-am primit nici un raspuns. Deci poate nu or fi asa multi sau asa priceputi sau vor sa ramana anonimi... :)

Totusi cert e faptul ca exista lume care si-a reconditionat amortizoarele. Rugam sa ne spuna si noua unde, cum, eventual la ce bani si daca au fost / sunt multumiti de lucrarea respectiva.

 

Din cunostintele mele stiu ca se depreseaza mizeria in cauza, se schimba simeringurile, se asambleaza la loc si se umple cu ulei. Se mai face si altceva oare?

Astept(am) raspunsuri...

 

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in galati, acum vreo 3 ani, am dus la un service ce se ocupa cu reconditionatul amortizoarelor, amortizoarele de pe spate de la un nipru.nu mai stiu cat a costat operatiunea, dar in asta a constat, schimbat semeringuri si ulei.dupa toata treaba sa simtit o imbunatatire a tinutei de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in galati, acum vreo 3 ani, am dus la un service ce se ocupa cu reconditionatul amortizoarelor, amortizoarele de pe spate de la un nipru.nu mai stiu cat a costat operatiunea, dar in asta a constat, schimbat semeringuri si ulei.dupa toata treaba sa simtit o imbunatatire a tinutei de drum.

 

Banuiesc ca era un service care reconditiona amortizoare auto, in principiu. Am fost sfatuit sa apelez la unul de-asta (si sunt cateva, adica ai de unde alege) dar mi-e frica ca "nu le au" si mi-e sa nu il strice mai rau sau sa nu tina "lucrarea".

As cumpara unul second dar... mi-e frica sa nu il apuce si pe-ala "pandaliile" dupa ceva kilomentri si sa ma trezesc ca tot trebuie sa dau banii pe reconditionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh.. si cu aia asa si cu sufetul in rai.

Eu nu inteleg de ce ti-e teama "ca nu le au".

 

In principiu amortizoarele sunt la fel si cele auto si cele moto. Daca cineva a desfacut cateva zeci/sute/mii de amortizoare auto, cu siguranta va sti sa demonteze/monteze unul moto.

Sunt mecanici auto foarte buni care zic - nu ma pricep la moto. Tu ii explici ce vrei, ca procedura e simpla, etc etc, el din prima ti-o reteaza ca nu stie moto si nu se baga. Ati intalnit de-astia?

 

(mecanicii moto au aparut de pe marte sau de la "academia de mecanici moto")

 

 

Dar.. din ce am mai citit si eu amortizoarele Re nu au viata lunga. Chiar cu semeringuri noi, cu ulei nou, etc.

 

Sfatul meu e sa cumperi unul SH.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat si AICI de meseriasi care sa faca reconditionari la amortizoare si, dupa cum se vede, n-am primit nici un raspuns. Deci poate nu or fi asa multi sau asa priceputi sau vor sa ramana anonimi... ;)

 

Da, nu ti-a raspuns nimeni pentru ca probabil cei care au service-uri moto au probabil angajati niste roboti care posteaza doar anunturi de genul:

"service cel mai tare, execut bla si bla si bla la cele mai tari preturi etc... " dar daca ii intreaba cineva sa dea niste relatii sau alte detalii brusc sunt muti.

 

Sau probabil toti sunt "specializati" pe schimbat lichide, filtre.. si cam atat.

Sau n-au timp saracii sa citeasca sectiunea SERVICII, ei au timp numai sa puna anunturi...

 

Chiar nu inteleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce intelegi prin "reconditionat" ? Este praf si pulbere, distrus, indoit, rupt, varza, naspa plus plus? Daca da, atunci altul.

Daca vorbim despre servisare, atunci este altceva.

Reconditionarea inseamna readucerea la o stare apropiata de cea initiala. Cred ca vorbim de amortizoare neavariate, ale caror garnituri/valve si-au pierdut proprietatile si acum nu mai lucreaza decat pe arc.

 

Eu am stat putin sa vad ce si cum si am ajuns la concluzia ca daca nu a fost conceput ca servisabil, se schimba cu totul. Am vazut manareli din astea, dar daca nu sunt de calitate te trezesti si cu un amortizor distrus si cu banii luati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cind aveam VN-ul am dat la facut amortizoarele pe spate.

Cel care mi le-a facut mi-a spus ca iese treaba buna, se schimba supape/valve prin el si ies ok.

Am mers cu ele doua/trei luni si unul a inceput iar sa curga.

Nu am mai dat de meseriasul care mi le-a facut si a trebuit pina la urma sa iau altele sh.

Sfatul meu este sa faci la fel, altfel dai banii degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am reconditionat singur amortizoarele spate de MZ ETZ.

 

A fost usor de dat jos arcul dar cand am ajuns la amortizorul propriu-zis - cu ulei, am stat pe tusa aproape o luna pana am confectionat o cheie speciala, cu care am putut desuruba piesa din capat, din aliaj de Al, cu filet f.f. marunt.

Dupa aia am gasit o supapa dusa si acolo am rezolvat cu ingeniozitate si ceva ajutor la strung. Asta nu a fost uzura ci defect, in mod normal nu intra in actiunea de reconditionare.

 

Golit amortizorul de uleiul vechi, spalat bine cu banzina, wd40 si in final cu spray-contact sa ramana curat si degrasat.

La final am umplut conform specificatiilor amortizorul cu ulei Motorex Fork oil 10W si am schimbat semeringul.

 

- semeringul este un punct sensibil, fiindca trebuie folosit doar semering hidraulic, cu 2 buze daca se poate. Cel mai des gasim semeringuri pentru axe de rotatie, alea tin 2-3 luni in amortizor si se duc, semeringul pentru noi este cel hidraulic unde tija face translatie prin semering.

 

- daca tija amortizorului are puncte de oxidare, crom sarit - sunt niste puncte foarte abrazive pentru semering si il termina repede, iarasi o sa curga.

 

- daca tija a ajuns la o uzura la care diametrul i-a scazut f. putin - iarasi semeringul nu mai poate etansa pe tija si atunci curge destul de repede.

 

Ce pot sa spun? La dimensiunea mea de 10*7*9(cam asa ceva, citez din memorie) inca nu am avut bafta sa gasesc semering hidraulic, in consecinta cam la 2000km incepe sa planga. Cum asta la mine e un sezon, asta e, si deja am dexteritate la schimbat semeringuri, imi ia 20 de minute maxim un amortizor. Doar prima data a durat enorm, ca m-am documentat, am fabricat scula speciala, dar acum pot spune ca nu e o operatiune SF. La alea cu aer-ulei nu ma pricep, nu am avut ocazia.

 

Referitor la cei de la service-urile auto: aia demult nu mai reconditioneaza amortizoare. Te pune sa cumperi "cartusul" (ansamblul cilindru-piston-tija, semering pus si preincarcat cu ulei) si ti-l monteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbody: nu vreau si cu aia in ... si cu sufletu'-n rai ;) , vreau doar sa nu dau banii degeaba si stiu ca e o lama cu doua taisuri - tocmai de-asta cautam niste feedbackuri (+ / -) sa imi fac o idee despre cum o sa procedez. Nici optiuni nu am prea multe...

 

@Cesar: e cum a zis si Switchu' - sa il aduc intr-o stare cat mai apropiata de aia in care a iesit din fabrica, sa il "servisez" cum ai zis si tu

 

E vorba de un Ohlins 46HRCLS de Yamaha YZF, o dracie destul de complicata si pretentioasa deci exclus sa ma bag eu sa il desfac si exclus sa il duc pe la vreun "nea Gica" (cu exceptia poate a lu' vreun nea Gica care are experienta destul de mare, insa si acolo am dubii).

 

O optiune ar fi sa iau unul SH. Corect. Am gasit unul de Yamaha YZF dar ala cica a fost si el reconditionat acum vreun an si - chipurile - pana acum n-a curs nu nimic. Asa o fi, nu zic nu. Si totusi mi-e un pic tarsha sa nu se apuce sa curga taman la mine.

O alta optiune ar fi sa caut ceva care sa se potriveasca in locul lui, de alta motocicleta. Am scormonit netul de vreo 2 - 3 zile dar n-am gasit nimic lamuritor. Mi-ar fi placut sa gasesc pe vreunu' care sa zica: "da dom'le uite eu am schimbat pe-asta si am pus de la moto cutare si s-a potrivit" dar poate si eu vreau prea mura in gura, nu zic nu :)

Din ce vad balanta se inclina spre unul second. Pana la urma sunt mai mici riscurile cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta optiune ar fi sa caut ceva care sa se potriveasca in locul lui, de alta motocicleta. Am scormonit netul de vreo 2 - 3 zile dar n-am gasit nimic lamuritor. Mi-ar fi placut sa gasesc pe vreunu' care sa zica: "da dom'le uite eu am schimbat pe-asta si am pus de la moto cutare si s-a potrivit" dar poate si eu vreau prea mura in gura, nu zic nu ;)

in general monturile sint compatibile, ori tip furca ori cu bucsa si se pot face adaptari usor. problemele mai mari sint legate de lungime si de eventualul rezervor de gaz, care daca e de tipu "piggy back" (corp comun cu amortizorul, nu legat cu furtun) e posibil sa nu incapa si sa trebuiasca modificari destul de mari.

orientativ: http://www.ohlins-suspension.co.uk/OhlinsR...ndationList.pdf

un tabel cu intervalul de lungimi admis (si alti parametri) pentru diverse amortizoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general monturile sint compatibile, ori tip furca ori cu bucsa si se pot face adaptari usor. problemele mai mari sint legate de lungime si de eventualul rezervor de gaz, care daca e de tipu "piggy back" (corp comun cu amortizorul, nu legat cu furtun) e posibil sa nu incapa si sa trebuiasca modificari destul de mari.

orientativ: http://www.ohlins-suspension.co.uk/OhlinsR...ndationList.pdf

un tabel cu intervalul de lungimi admis (si alti parametri) pentru diverse amortizoare.

 

Foarte bun tabelul ala. ;) Are niste date utile.

Totusi, nu inteleg unde dreaq e Yamaha YZF 750 R / SP? :)

Din ce vad si presupun, denumirea completa (codul de fabrica) ar fi S46HR1C1L(S). Pff... mai sapam... Vreau in primul rand sa vad ce "specificatii" are (cum ai zis si tu lungime, cursa, etc) si sa vad ce gasesc compatibil, indiferent de marca / tip...

 

E din ala cu rezervor separat, nu e "piggy back".

 

post-2624-1286264038_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amortizorul pare destul de "suparat". rotita neagra e pentru reglaj de pretentionare hidraulic? ma gindeam ca de aia costa cit costa un Ohlins, ca nu crapa asa usor :-?? eu zic ca merita servisat la cit de SF e dar doar cu piese originale care probabil tot o gramada costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@CalinD: de-asta zic, ca e cam complicata dracia. El a lucrat anul trecut f bine. Dupa iarna s-a muyt brusc. Pac-Pac inexplicabil. E arc si atat...

Macar si un amortizor de YZF din primele serii ne-Ohlins si tot ar fi bun in loc, sau ceva second de la alta moto...

 

@Cesar: o sa fac si asta, sarumana de pont.

Mesaj completat

For the record, problema s-a rezolvat prin metoda cea mai putin riscanta - cumpararea unui amortizor (sh). Vorba aia daca se fuche si asta... din doua o iesi unu' bun! :) [era o gluma of course]

Partea mai "proasta" e ca amortizorul asta nu e Ohlins ca ala de pe ea, e amortizor normal de YZF 750. Dar, avand in vedere ca e foarte bun, merge... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Am urmarit subiectul cu interes dar din pacate o data cu rezolvarea gasita de Lupu, probabil ca si subiectul va muri. Sunt destui printre noi care au o o moticicleta sau o a doua pt care nu se merita sau nu se gasesc amortizoare si atunci incercam sa le reparam singuri. Personal am tot ce imi trebuie pt a incerca macar reconditionarea celui vechi si aici ma refer la scule si utilaje (strung, freza, autogen) si priceperea necesara insa la capitolul knowhow pe acest subiect sunt cam in plop. Oricum nu renunt la idee pt ca nu pot sa stau prea mult timp departe de enduroaica batrana si tr sa rezolv cumva problema amortizorului. Tr sa existe ceva ce poate fi inlocuit in interiorul amortizorului pentru a lucra la parametri. Cu proxima ocazie il fac bucati si vad care e buba. Ar fi ajutat enorm insa ceva sfaturi de La cineva care a mai desfacut asa ceva. Capra mea este o aprilia etx 125

Editat de Dragomir Ionut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmarit subiectul cu interes dar din pacate o data cu rezolvarea gasita de Lupu, probabil ca si subiectul va muri. Sunt destui printre noi care au o o moticicleta sau o a doua pt care nu se merita sau nu se gasesc amortizoare si atunci incercam sa le reparam singuri. Personal am tot ce imi trebuie pt a incerca macar reconditionarea celui vechi si aici ma refer la scule si utilaje (strung, freza, autogen) si priceperea necesara insa la capitolul knowhow pe acest subiect sunt cam in plop. Oricum nu renunt la idee pt ca nu pot sa stau prea mult timp departe de enduroaica batrana si tr sa rezolv cumva problema amortizorului. Tr sa existe ceva ce poate fi inlocuit in interiorul amortizorului pentru a lucra la parametri. Cu proxima ocazie il fac bucati si vad care e buba. Ar fi ajutat enorm insa ceva sfaturi de La cineva care a mai desfacut asa ceva. Capra mea este o aprilia etx 125

Pe langa semeringuri fiecare telescop mai are un piston care se plimba in camasa( cilindru). La motocicletele vechi sunt uzate si pistoanele si cilindrul deci degeaba schimbi semeringuri ca nu ai facut mare lucru.

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a pierdut strop de ulei. Dintr-o data pur si simplu a cedat. Din pacate placuta de identificare e stearsa si nu pot sa vad daca e pe ulei sau gaz. Are un surub la baza cu o garnitura de etansare care ma duce cu gandul la posibilitatea completarii cu ulei. Am introdus cam 50 ml ulei, atat a primit dar comportamentul nu s-a imbunatatit semnificativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu amortizoru central, la F3 al meu .. am gasit in bucuresti sa il servisez ,. e cu butelie de gaz .. cu furtun . Nu l-am facut ca mi sa parut cam exagerat costul . asa ca ma indrept spre achizitionarea unuia nou pe ulei ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista amortizor exclusiv cu gaz.

Amortizorul de F3 are ulei si rezervor compensator de azot. Sunt doua componente separate, fiecare cu rolul sau.

Doar informativ, un litru de ulei de amortizor spate costa minim 100 de lei. Nu se poate folosi ulei ieftin de furca pt ca in 10 minute de functionare amortizarea este aproape zero.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reconditionarea depinde de starea telescopului. Vorbim de doua probleme diferite aici:

1. curge:

- siemeringul murdar, uzat sau rupt. Se inlocuieste.

- jamba stramba, cu denivelari, cu ciupituri, zgarieturi, urme pe ea. In principiu nu se mai repara, cel putin nimic sigur sau de durata.

2. nu curge, in schimb nu actioneaza cum trebuie:

- se verifica si schimba uleiul, posibil sa il fi pierdut in timp, caz in care trecem la punctul 1.

- se pot chiar schimba componente din el dar e mai rentabil alt amortizor.

Editat de undacover
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

La Simson este mai problematic in nspecial pe fata la maloritatea sunt ovalizati cilindrii in care umbla pistonasele deci schimbi semeringuri si se strica repede. O solutie folosita in Ungaria se schimba cilingrul ( se sudeaza altul) dar nu am vazut mai usor sa pui de ETZ.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...