Jump to content


Photo

Senzor presiune ulei


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Marius '95

Marius '95

    Specialist

  • Super Membru
  • PipPip
  • 762 posts
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Moto: Yamaha TDM900A

Posted 12 August 2010 - 01:25 PM

Pe scurt:
Am o Yamaha TDM900 care are doar senzor de nivel pentru ulei, nu si senzor de presiune. As vrea sa-i montez un astfel de senzor + indicator (cu ac si scara, nu bec). A mai facut cineva operatia asta? Daca da, va rog dati informatii.


Pe lung:
Dupa mai multe uleiuri incercate nu sunt satisfacut de cum merge motorul, in special la drum lung. Nu cred sa fie uleiul de vina, dar la cat de serioasa este problema presiunii uleiului, nu strica sa fiu sigur.

Manualul este foarte vag in ceea ce priveste masurarea presiunii uleiului: se slabeste un surub aflat undeva in dreptul uneia dintre axele cu came si se masoara intervalul de timp de la pornirea motorului si pana cand uleiul incepe sa curga pe langa acel surub. <1 minut = OK. Nu spune nimic despre cum se masoara efectiv presiunea uleiului in circuit, cat ar trebui sa fie sau variatia cu turatia motorului.

Pe net am gasit doar o singura pagina cu detalii mai clare despre instalarea unui indicator de presiune: http://jbx9.free.fr/tdm/index.php , navigati la Engine - Oil Pressure Switch. Totusi nu-i suficient. As vrea indicator cu ac si scara gradata cat mai precis, nu doar LED de avertizare. (Stiu deja ca am presiune, ma intereseaza CE presiune si CUM variaza in mers la drum lung.)

Asadar, a mai instalat cineva un astfel de senzor? Daca da, dati detalii.

PS:
BTW, stie cineva cat ar trebui sa fie presiunea normala in idle, respectiv pe la 4000 rpm?
I always knew I'd see the first man on the Moon. I never dreamed I'd see the last. - Dr. Jerry Eugene Pournelle

#2 Dan Cata

Dan Cata

    does things, and stuff

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 7,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: BMW R1100 RT
  • Numar: neindoit, tot timpul curat si bine luminat

Posted 12 August 2010 - 01:37 PM

Senzoru ala de care vorbesti tu e de fapt un intrarupator cu ceva membrana care cand creste presiunea in circuitul de ulei, deschide un circuit si becu din bord se stinge.

Acuma... cred ca esti cam paranoic, pompe de ulei nu am prea auzit sa se strice...

E usor de adaptat un senzor desta, dar ar trebui sa dai gaura in blocu motor (la mine acolo ii montat), sa faci filet pentru el si sa ai grija sa nu cada spanu inauntru :baldy:

Cam mult de munca, cam fara nici un rost.

Edited by Dan Cata, 12 August 2010 - 01:37 PM.


#3 EX_:corleone_*

EX_:corleone_*
  • Anonimi

Posted 12 August 2010 - 02:24 PM

Dupa mai multe uleiuri incercate nu sunt satisfacut de cum merge motorul, in special la drum lung.


Se poate face dar trebuie sa te scarpini un pic in cwr. Iti trebuie o sonda care masoara presiunea, este mai mare decat cele care doar "sting" becul si ceasul de bord compatibil cu aceasta sonda. Alta varianta ar mai fi cu un manometru mecanic legat prin tubulatura la presiunea de ulei. Ambele metode ti le recomand doar pentru a testa presiunea de ulei.

Dar ce nu-ti place la motor cand mergi la drum lung?

Edited by corleone, 12 August 2010 - 02:31 PM.


#4 B.B.

B.B.

    Bolnav de galbenare.

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 15,589 posts
  • Gender:Male
  • Location:Spania, Brno
  • Interests:Nu.
  • Moto: Nu am.
  • Club: HRC

Posted 12 August 2010 - 02:55 PM

Si mie mi se pare ideea putin ... de scarpinat la tampla stanga cu mana dreapta sau "ce sa mai improvizam cand ne plictisim".
Un lucru e cert - intotdeauna la un motor pe ultimul loc responsabil sau poate chiar deloc responsabil de felul cum merge motorul in sine este uleiul.
Serios acum.. eu cred ca astfel de probleme pe care si le pun unii si se gandesc ca motorul nu merge bine din cauza uleiului denota ca cei in cauza nu cunosc cum functioneaza un motor. Pe bune acum, chiar nu vreau sa jignesc pe nimeni. :baldy:

10153998_506511316138481_849888605495466


#5 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,091 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 12 August 2010 - 03:03 PM

teoretic se poate si nu e chiar asa de complicat



iti trebuie un "T" care sa fie insurubat in locul senzorului actual, si un "bulb" care sa citeasca presiunea.
senzorul actual si bulbul se monteaza in capatul liber al "t"-ului
apoi de tras un fir si legat la un cititor nu cred sa fie o problema asa de grava



buba este la gasirea "t"ului , care sa aiba acelasi" filet metric" ca si senzorul actual

pe la dezmembrari auto ai putea gasi

#6 Dan Cata

Dan Cata

    does things, and stuff

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 7,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: BMW R1100 RT
  • Numar: neindoit, tot timpul curat si bine luminat

Posted 12 August 2010 - 03:05 PM

Pune un apometru de apa calda, ca ala de apa rece nu tine la temp inalte. :baldy:

#7 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,091 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 12 August 2010 - 03:07 PM

Pune un apometru de apa calda, ca ala de apa rece nu tine la temp inalte. :baldy:

da da instalatia tre pe cupru, si musai cu filtru "y" pe tur .. nu???

#8 EX_:corleone_*

EX_:corleone_*
  • Anonimi

Posted 12 August 2010 - 03:08 PM

buba este la gasirea "t"ului , care sa aiba acelasi" filet metric" ca si senzorul actual


astfel de t-uri nu prea gasesti, in toate cazurile am fost nevoit sa le construiesc, eu sau strungarul.

#9 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,091 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 12 August 2010 - 03:11 PM

astfel de t-uri nu prea gasesti, in toate cazurile am fost nevoit sa le construiesc, eu sau strungarul.

cu putin noroc si cu mult timp liber ... gasesti

#10 EX_:corleone_*

EX_:corleone_*
  • Anonimi

Posted 12 August 2010 - 03:13 PM

cu putin noroc si cu mult timp liber ... gasesti


noroc poate mai am dar timp liber nu prea, asa ca prefer sa le fac eu

#11 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,091 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 12 August 2010 - 03:27 PM

noroc poate mai am dar timp liber nu prea, asa ca prefer sa le fac eu

atunci daca ai cum( din ce si mai ales pe ce) respecte

#12 Marius '95

Marius '95

    Specialist

  • Super Membru
  • PipPip
  • 762 posts
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Moto: Yamaha TDM900A

Posted 12 August 2010 - 04:03 PM

Nu se poate monta in locul senzorului actual. N-are ce presiune sa masoare in rezervorul de ulei, plus ca trebuie demontata jumatate de motocicleta sa ajung la el.
Vedeti link-ul pe care l-am dat ca acolo arata exact unde se poate instala comod si fara a demonta nimic altceva. O alta solutie ar fi montarea in locul surubului pe unde se "masoara" presiunea in mod normal, dar acolo e inghesuit intre blocul motor, cadru si radiator. Nu cred ca intra. Poate cu un racord la 90...
O sa fac niste poze.

Revin la intrebarile originale:
A mai instalat cineva asa ceva? A mers? De care? Ce domeniu de presiuni? Ce fel de instrument in bord? Sunt standard (adica orice senzor se poate conecta la orice ac indicator)? Se poate monta direct manometru pentru ulei? De care?

Si, va rog, lasati glumele cu apometre...

Edited by Marius '95, 12 August 2010 - 04:05 PM.

I always knew I'd see the first man on the Moon. I never dreamed I'd see the last. - Dr. Jerry Eugene Pournelle

#13 Dan Cata

Dan Cata

    does things, and stuff

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 7,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: BMW R1100 RT
  • Numar: neindoit, tot timpul curat si bine luminat

Posted 12 August 2010 - 04:10 PM

Si, va rog, lasati glumele cu apometre...

Incearca sa adaptezi niste zbaturi si la alea sa pui un tahometru :baldy:

Serios acuma... Eu pot sa bag mana in foc ca ceea ce vrei tu nu o sa faci niciodata pe motoru tau ;)

#14 EX_:corleone_*

EX_:corleone_*
  • Anonimi

Posted 12 August 2010 - 04:17 PM

Nu se poate monta in locul senzorului actual. N-are ce presiune sa masoare in rezervorul de ulei, plus ca trebuie demontata jumatate de motocicleta sa ajung la el.
Vedeti link-ul pe care l-am dat ca acolo arata exact unde se poate instala comod si fara a demonta nimic altceva. O alta solutie ar fi montarea in locul surubului pe unde se "masoara" presiunea in mod normal, dar acolo e inghesuit intre blocul motor, cadru si radiator. Nu cred ca intra. Poate cu un racord la 90...
O sa fac niste poze.

Revin la intrebarile originale:
A mai instalat cineva asa ceva? A mers? De care? Ce domeniu de presiuni? Ce fel de instrument in bord? Sunt standard (adica orice senzor se poate conecta la orice ac indicator)? Se poate monta direct manometru pentru ulei? De care?

Si, va rog, lasati glumele cu apometre...

]

Din ce spui cel mai simplu ar fi sa faci un cot la 90 si sa mufezi un furtun de presiune pe acest cot si un manometru mecanic (gasesti in comert, 0-8 bari). Ca fapt divers, Cobrele diesel (mercedes) aveau manometru mecanic in bord, va dati seama ce ar fi insemnat sa se sparga tubul prin care venea uleiul? Sa mergi cu masina si sa te trezesti cu uleiul pe picioare. :baldy: ;) :D

Totusi tin sa mentionez ca incerci sa te scarpini la urechea stanga cu mana dreapta mai alesc ca nu ne-ai spus ce nu-ti place la mersul motorului.

Edited by corleone, 12 August 2010 - 04:20 PM.


#15 Marius '95

Marius '95

    Specialist

  • Super Membru
  • PipPip
  • 762 posts
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Moto: Yamaha TDM900A

Posted 12 August 2010 - 05:21 PM

Serios acuma... Eu pot sa bag mana in foc ca ceea ce vrei tu nu o sa faci niciodata pe motoru tau :baldy:

Posibil. Probabil. ;)

Totusi tin sa mentionez ca incerci sa te scarpini la urechea stanga cu mana dreapta mai alesc ca nu ne-ai spus ce nu-ti place la mersul motorului.

Orice motor are un interval de turatii optim: acolo unde suna bine, trage bine, nu smuceste, nu se poticneste. Dupa cateva sute de Km fara pauza intervalul asta mi se ingusteaza mult. Pur si simplu nu mai gasesc treapta de viteza potrivita.
E greu de descris si foarte subiectiv. Am facut schimb de moto cu un prieten care are exact acelasi model si lui nu i s-a parut nimic suspect.
(El acuza probleme cu schimbatorul iar mie nu mi s-a parut nimic suspect.)

Asadar, unde gasesc de cumparat manometre/senzori?

Edited by Marius '95, 12 August 2010 - 05:24 PM.

I always knew I'd see the first man on the Moon. I never dreamed I'd see the last. - Dr. Jerry Eugene Pournelle

#16 mao-san

mao-san

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,315 posts
  • Gender:Male
  • Location:ブカレスト
  • Numar: din Al.
  • Club: nu am si nici nu vreau

Posted 12 August 2010 - 05:26 PM

Pe scurt:
Am o Yamaha TDM900 care are doar senzor de nivel pentru ulei, nu si senzor de presiune. As vrea sa-i montez un astfel de senzor + indicator (cu ac si scara, nu bec). A mai facut cineva operatia asta? Daca da, va rog dati informatii.


Pe lung:
Dupa mai multe uleiuri incercate nu sunt satisfacut de cum merge motorul, in special la drum lung. Nu cred sa fie uleiul de vina, dar la cat de serioasa este problema presiunii uleiului, nu strica sa fiu sigur.

Manualul este foarte vag in ceea ce priveste masurarea presiunii uleiului: se slabeste un surub aflat undeva in dreptul uneia dintre axele cu came si se masoara intervalul de timp de la pornirea motorului si pana cand uleiul incepe sa curga pe langa acel surub. <1 minut = OK. Nu spune nimic despre cum se masoara efectiv presiunea uleiului in circuit, cat ar trebui sa fie sau variatia cu turatia motorului.

Pe net am gasit doar o singura pagina cu detalii mai clare despre instalarea unui indicator de presiune: http://jbx9.free.fr/tdm/index.php , navigati la Engine - Oil Pressure Switch. Totusi nu-i suficient. As vrea indicator cu ac si scara gradata cat mai precis, nu doar LED de avertizare. (Stiu deja ca am presiune, ma intereseaza CE presiune si CUM variaza in mers la drum lung.)

Asadar, a mai instalat cineva un astfel de senzor? Daca da, dati detalii.

PS:
BTW, stie cineva cat ar trebui sa fie presiunea normala in idle, respectiv pe la 4000 rpm?



senzor presiune ulei ,si ceas (cu ac si scara)pt volvo 480 turbo
asa ceva am pe masina din fabrica .

daca vrei sa vezi cum arata sonda si ceasul poti veni la garaj unde tin masina sau pot sa pun niste foto daca te intereseaza

vand sony xperia play android ,perfecta satare de functionare si estetic 400ron (cu cablu date ,charger,card 2Gb,husa)
0723211823 Marius, Bucuresti



ktn3.jpg

Am deschis sezonul pt reparatii moto 2010
Cei care aveti probleme apelati cu incredere la: 0723211823 Marius (mao san)
PT. INTREBARI POSTATI AICI: http://www.motocicli...?...8527&st=180


#17 Chrisss

Chrisss

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 194 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2010 - 05:53 PM

Salut!

NU cred ca esti nici nebun dar nici in categoria "normal " nu intri :D cu montarea acestui ceas.

@ Bogdan ... nu sunt deacord :blbl: nu as pune uleiul pe ultimul loc poate chiar pe primul daca ar fi sa fac un top ... ;)

1.Temperatura Ulei ( da da vezi indirect prin temperatura apei si mai adaugi ceva.... dar nu e corect mai tot timpul apa poate avea mult mult mai putin decat uleiul...in unele cazuri)

2.Presiune Ulei... mai trebe subliniat cat e de importanta ? :baldy: ... nu e cumva si unul din parametrii care o iau la vale rau de tot o data cu deteriorarea uleiului in timp... de ce se mai da acel X barii la Y turatii ca parametru de control?( pt pompa si atat ??? )

3.Tensiunea de incarcare ...dar asta e din alt film...

O data de mult toti acesti parametrii 1~3 le aveam prin masini monitorizate si afisate ...da na multinationalele/corporatii auto bla bla cum naiba le zice ... astea care fac "cost reduction" si la hartia de buda ... le-au scos in timp NU din motive de functionaliate/utilitate...ci doar din motive de cost de productie.


Sry de offtopic

Si acum putin ON si asta pentru ca sau mai gandit si alti la asa ceva :) :

Ceas monitorizare presiune

Posted Image

Adaptor
Posted Image


Temperatura ulei

Posted Image


La asta m-am oprit din ce am cautat...cand a trebuit sa dau "malai la pasarica" ce sa pus pe creier cu aceasi problema/idee/tampenie/chestie de omorat timpul...numesteo tu cum vrei .

#18 yo4hgx

yo4hgx

    Amateur

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,594 posts
  • Gender:Male
  • Location:Santos, SP, Brazil
  • Moto: FZR1000EXUP'95
  • Numar: 73 CT HGX

Posted 12 August 2010 - 07:30 PM

Asadar, unde gasesc de cumparat manometre/senzori?



Nu cred ca cei ce au montat un astfel de dispozitiv de monitorizare a presiunii de ulei frecventeaza aceasta sectiune sau acest forum, nivelul discutiilor se limiteaza in general la... "ajutor, nu porneste".

Manometrele mecanice nu sunt potrivite scopului tau, iti trebuie un sistem cu transducer si indicator separat, anterior cineva ti'a indicat deja un exemplu. Incearca sa folosesti GOOGLE...

In plus, trebuie sa tii cont ca presiunea uleiului variaza functie de indicele sau de vascozitate si temperatura.

Ride Safe!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!

#19 Taz Asg

Taz Asg

    tiranspider

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,091 posts
  • Gender:Male
  • Location:curtea de arges
  • Moto: Yamaha TDM
  • Numar: AG-xx-TAZ

Posted 13 August 2010 - 07:36 AM

Nu se poate monta in locul senzorului actual. N-are ce presiune sa masoare in rezervorul de ulei, plus ca trebuie demontata jumatate de motocicleta sa ajung la el.

Si, va rog, lasati glumele cu apometre...

sen zorul actual e montat in baie??? hmm ciudat ... stiam ca senzorul de bec se monteaza pe circuit in amonte de pompa de ulet , tocmai pentru a te atentiona( cand se aprinde) ca nu mai ai presiune in instalatia de ungere


Salut!

NU cred ca esti nici nebun dar nici in categoria "normal " nu intri :D cu montarea acestui ceas.

@ Bogdan ... nu sunt deacord :) nu as pune uleiul pe ultimul loc poate chiar pe primul daca ar fi sa fac un top ... ;)

1.Temperatura Ulei ( da da vezi indirect prin temperatura apei si mai adaugi ceva.... dar nu e corect mai tot timpul apa poate avea mult mult mai putin decat uleiul...in unele cazuri)

2.Presiune Ulei... mai trebe subliniat cat e de importanta ? :baldy: ... nu e cumva si unul din parametrii care o iau la vale rau de tot o data cu deteriorarea uleiului in timp... de ce se mai da acel X barii la Y turatii ca parametru de control?( pt pompa si atat ??? )

3.Tensiunea de incarcare ...dar asta e din alt film...

O data de mult toti acesti parametrii 1~3 le aveam prin masini monitorizate si afisate ...da na multinationalele/corporatii auto bla bla cum naiba le zice ... astea care fac "cost reduction" si la hartia de buda ... le-au scos in timp NU din motive de functionaliate/utilitate...ci doar din motive de cost de productie.


Sry de offtopic

Si acum putin ON si asta pentru ca sau mai gandit si alti la asa ceva

Ceas monitorizare presiune

Posted Image

Adaptor
Posted Image


Temperatura ulei

Posted Image


La asta m-am oprit din ce am cautat...cand a trebuit sa dau "malai la pasarica" ce sa pus pe creier cu aceasi problema/idee/tampenie/chestie de omorat timpul...numesteo tu cum vrei .

despre astea vorbeam si eu ceva mai sus
Mesaj completat

Incearca sa adaptezi niste zbaturi si la alea sa pui un tahometru :blbl:

zbaturile nu rezolva problema

daca tot s-a renuntat la ideea de apom..... debitmetru , si nici cu zbaturile nu e mare sfaraiala ... nu e mai usor de adapta un anemometru???fara graf ca nu se mai gaseste hartie milimetrica

#20 B.B.

B.B.

    Bolnav de galbenare.

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 15,589 posts
  • Gender:Male
  • Location:Spania, Brno
  • Interests:Nu.
  • Moto: Nu am.
  • Club: HRC

Posted 13 August 2010 - 08:21 AM

sen zorul actual e montat in baie??? hmm ciudat ... stiam ca senzorul de bec se monteaza pe circuit in amonte de pompa de ulet , tocmai pentru a te atentiona( cand se aprinde) ca nu mai ai presiune in instalatia de ungere



despre astea vorbeam si eu ceva mai sus
Mesaj completat

zbaturile nu rezolva problema

daca tot s-a renuntat la ideea de apom..... debitmetru , si nici cu zbaturile nu e mare sfaraiala ... nu e mai usor de adapta un anemometru???fara graf ca nu se mai gaseste hartie milimetrica


Senzorul actual e de nivel - nu e de presiune, el de asta zice ca nu se poate monta in locul senzorului actual.

10153998_506511316138481_849888605495466





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users