Sari la conținut

Trusa scule / Accesorii


harciogu
 Share

Postări Recomandate

cum noi posesori de comuniste mai avem de facut din cand in cand mici reglaje trebuie sa caram si uneltele necesare :lol: . surubelnitza, chei (8X10, 9X11, 12X13, 14X17), cheia de bujii, bujie de rezerv, glaspapir, perie de sarma (cum am in gasit in trusa neamtzului de la mz :) ) eventual si petice de cauciuc, pompa, solutzie de lipit la cald... :drink: unde le tzinem pe toate astea?

 

exista gentutza 'ceea cilindrica de piele ce se prinde pe furca fatza (dar am auzit zvonuri cum ca modifica stabilitatea si manevrabilitatea motocicletei :eek: ) - este ea o solutzie? sau le caram in spinare in rucsac?

 

astept sa vad cum caratzi uneltele pe motocicleta solo. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 258
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu am trusa originala de la MZ, pe care o tin sub scaunul din fata. Sub cel din spate este loc pt. trusa medicala dar fostul proprietar a pierdut cheia asa ca nu cred ca voi afla in curand ce sa afla sub acel scaun :drink: (decat daca incerc cu o ranga :P ) ....

Trusa mea contine:

1.Chei fixe de toate dimensiunile utile (6 chei in total)

2.Cheia de bujie

3. 1 buc ranga in miniatura + una mai mare

4. O cheie tubulara de prezoane + levierul pt. acea cheie

5. 1 set de lere de toate dim. utile pt. aprindere si electrozii bujiei

6. 1 buc bujie de rezerva

7. 2 surubelnite cu cap normal

8. O hexagonala cu maner lung

Cred ca nu am uitat nimic....

Nemtii o fost inspirati, dar am auzit ca acesta idee cu trusa a fost discontinuata la aparitia modelelor mai sportive (ETZ).

 

Cat despre Ivan cred ca nu s-a gandit vreodata ca motocicletele lui vor ramane in drum asa ca nu a inclus loc de trusa de scule.... :eek: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La TULA incap surprinzator de multe scule sub sa(desi nu are loc special pt.scule);la HOINAR si la MOBRA(cu toate ca sunt productie autohtona)au in partea stanga un loc pt. scule(care se si inchide cu cheia),dar destul de mic. Pe la alte comuniste tot asa am vazut ca au niste cutii in partile laterale pe unde se mai pot tine sculele.Dar cred ca cel mai sigur e cu rucsacul in spate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu la nipru caram scule in rucsac.

tot timpul. hehe! mi se mai slabea din cand in cand surubul care blocheaza pipa la delcou, shi trebuia sa-l strang. de obicei stateam 10 minute pana se racea capacul de la delcou, mai admiram peisajul, noaptea era distractzie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai inca nu demult aveai nipru nu? care s-o si furat.... asa am citit pe forum..

btw, cei din cluj ati vazut ambata la oser la omu cu dubita alba din reghin parca ce topcaseuri are de vanzare? 160 lei nou, nu cred sa fie mult, cu suport si incuietoare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am trusa de scule de la mobra plus completata cu cateva surubelnite, inbusuri, spion, dorn, leviere, dalta mica, bujie de rezerva, chei de bicilteta, lama de bomfaier, ciocan mic, chei tubulare, chei fixe toate marimi .. cateva suruburi de rezerva, banda izolatoare, smirglu, :)

Dar ce bine ca nu am avut nevoie in drum pana acum ..Tin toate sculele intrun suport de scule.. Are o greutate..nu am catarit dar cred ca are 5 kg daca nu mai mult..

 

 

S-a si rupt suportul de la Topcase de cateva ori pana am pus niste suruburi serioasase.. si niste intarituri..

Nu prea ma simt bine daca circul fara trusa la mine..Nu imi place sa cer in stanga sau in dreapta..

La drum lung mai iau cu mine camera de rezerva si pompa. si petic chinezesc...

 

Ma bate gandul sa fac o trusa medicala..macar cu spirt, si ceva comprese. servetele.. Nu ar fi rau sa fie obligatoriu pentru motocilisti, ca sunt cel mai mult dispusi pentru accidente!!!

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ei bine si la mine la ij e un vis top case-ul :eek: . si io car cele cateva scule in rucsac infasurate in nishte carpe (dublu rol: ma feresc sa simt otzelul in spate prin rucsac si ma pot si sterge de mizerie pe maini dupa meshterit la "fiara").

 

la ij nu potzi baga nimic sub sa. neamtrzu a gandit bine saua pt mz-urile lui. cu n spatzii de depozitare (parca itzi suna in cap o reclama la nu shtiu ce mashina de familie :P )

 

un link catre o trusa nemtzeasca de scule de la MZ ES 125/1-ES 150/1 und ETS.

 

le car in spinare, asta e :) .

 

si imaginea respectiva pt cei ce nu vor sa vada tot linku'

post-5125-1126383867_thumb.gif

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la ij nu mai am baterie, iar prin renuntarea la releu de incarcare s-a facut un spatiu sub sea de pot sa bag 2 bidoane de ulei, Asa ca in buzunarele laterale pot sa bag destul.

Oricum in general am la mine doar cheie de bujii, patent si surubelnita, si din cand in cand aparat de masura (sa ajut pe altii, ca instalatia mea nu prea sufera avarii si se poate face fara). La drumuri f lungi (peste 200km) mai iau ceva chei de 10, etc dar asa, de control. Se duce ceva la el, oricum nu am piesa de schimb, asa ca nu are rost sa tin scule.

In program e trecut sa iau la mine o za de lantz si poate o camera

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Ural am o cheie de bujii de la un MZ ES 250 care are in ea alte 4 dimensiuni, o surubelnita si un patent, plus un tub de cauciuc lichid pentru pene, si le tin pe toate in sarmaua aia de vinilin sub far... n-am observat sa modifice stabilitatea sau tinuta de drum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cutii laterale: in stinga e bateria, iar in dreapta sculili (chei, 2 bujii de rezerva, surubelnita si ce mai incape). Ce nu incape, de ex. levierele, pun in rucsac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trusa de scule intra foarte bine in buzunarul din dreapta, ca in stanga in general este bateria. Dar daca esti nesatul (asa cum sunt eu :eek:) iti pui cutii in spate cum am eu si poti sa bagi acolo ce vrea muschiul tau. Cutiile mele din spate sunt de 11 litrii.

Eu am acolo aproape orice scula: chei de toate dimensiunile normale, inelare, tubulare (inclusiv de bujie si pentru a desface roata de pe spate de IJ), patent, doua ciocane, trei surubelnite, perie de sarma, cutit, 10 bujii, chei pentru tobe, leviere originale de IJ, cablu de ambreaj, ulei de amestec, sticla de benzina...si multe alte prostii dar nu imi mai amintesc acum. Mai am si pompa (originala de Festival) dar aia sta sub sha ca asa au gandit rusii si sa stiti ca sta foarte bine acolo, nu ocupa loc si esti sigur ca nu o sa o pierzi. Sta mai bine acolo decat in fata motorului cum au unele modele mai noi sau sub rezervor ca MZ ES.

Asa ca fratilor puneti coburi si nu mai aveti dureri de cap...simplu si eficient!

 

Numa' bine! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am sarma sub far, prinsa pe furca, ramforsata cu tabla de 3 mm - din corpul careia ies si colierele de prindere. Tin in ea o cheie universala, una de bujii, o surubelnita, doua chei si un ciocan. La drumuri lungi (peste 200 de km) poate iau ruxac, sau poate nu. :)

Si apropo, nu modifica nici o stabilitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Jawa aveam spatiu pe langa baterie si intr-un capac lateral. La drum lung mai luam si in rucsac una-alta.

 

La Guzzi aveam spatiu garla langa baterie (mai puteam pune una :P ) - plus un spatiu in " coada" unde aveam o camera de rezerva+leviere+alarma.

 

La Dominator s-a taiat filmul, nu am spatiu nici sa car o bujie, as ca merg ca nesimtitul fara scule. La drum lung iau totusi o trusa in topcase, mai mult asa din nostalgie si pt a-i ajuta pe altii :)

Numai de patentul multifunctional din geaca nu ma despart, gasesc tot timpul ceva de mesterit cu el , de exemplu la birou imi mai strang suruburile de la scaun :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Mobra in cele doua cutii am:

bujii 2 sau 3

surubelnite una dreapta si una in stea

chei de toate marimile necesare

smirghel

o platina de rezerva

cheie de bujii

patent

cheie franceza

un ciocan(mai micut)

becuri(de obicei de pozitie)

uleiul de amestec

La drumurile lungi iau si o camera de rezeva si o pompa, poate si un segment, doi...(pe care nu i-am montat niciodata in drum) de fapt nu m-a lasat pe drum niciodata... ca a mai schiopatat asta-i altceva da a mers pana acasa...

Salutari cu faru'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

        :)

Ce faci frate cu 10?!? Hai, 2-3, dar 10!!

242362[/snapback]

Eu nu cumpar niciodata bujii noi. Folosesc doar uzate, de la masina sau ce mai gasesc, pe care le "prajesc" pe aragaz. De aceea uneori mai trebuie sa le schimb iar daca cumva se inneaca sau se afuma bujia nu o mai curat, ci pun alta, celei vechi urmand sa i se faca iar ritualul de curatire si ardere pe aragaz. :eek:

 

P.S.: Cand plec la drum lung am in jur de 20 de bujii la mine, ca poate mai are nevoie si altcineva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...