Jump to content


Qatar 2017
Photo

Abordarea Virajelor


  • Please log in to reply
377 replies to this topic

#361 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,769 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 01 January 2014 - 09:14 PM

e vorba de suprafata de lichid libera care genereaza un moment inertial defavorabil stabilitatii dinamice. nu conteaza masa lichidului in cauza, ci doar extinderea suprafetei libere. de mare importanta in transportul maritim , efect putin important in motociclismul viteza (date fiind diferentele mici de moment destabilizator rezultate din diferentele mici intre suprafetele de lichid liber in rezervor - rezervorul fiind deja prea mic el insusi ca sa conteze in vreun fel). in realitate, efectul deatabilizator este asa mic, incat e preferabil, de fapt, sa ai mai putina benzina in rezervor pentru a creste raportul putere/greutate si pentru a iuti inclinarea (avand o inertie mai mica de invins la accelerari si la inclinari), decat sa ai un rezervor plin si 'stabil' care o sa te ingreuieze si care o sa necesite un efort marit la contravirare. oricum, pozitionarea pilotului are efect mult mai mare asupra comportamentuli motocicletei in toate situatiile decat 'anemica' zbatere in rezervor a benzinei. in cazul asta (cand ai benzina mai putina), esti mai rapid fiind mai usor, minusul de stabilitate este infim, sau anulat instinctiv din pozitia corpului.

pe strada, nu cred ca o sa iesi de pe banda de mers ca ai rezervorul jumatate plin...altele-s cauzele. cheers! 



#362 ovay

ovay

    ilpopologiallo

  • Membru
  • Pip
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:Mint-rubbing
    Horses
    Revs
  • Moto: CBR 929 RR
  • Numar: 46

Posted 15 November 2015 - 02:25 PM

Pe sistemul Clarkson : "I went on the internet this week and I found this" :) uite un articol care mi s-a parut interesant, cel putin pentru incepatori, ca lucruri care teoretic trebuie sa-ti umble prin minte la inceput, ca mai apoi sa-si faca intrarea in reflexe/instinct.
» Post actualizat in 15 Nov 2015 12:26
Si ca fapt divers, cum poate sa arate un viraj la un campion mondial. Pt restul ar fi ceva de genu:iarba sau highside cand motocicleta ta e-n pozitia aia la intrarea in viraj. http://www.lazymotor...corners/#corner

Attached Thumbnails

  • rossi-sideways.jpg


#363 Fatal Fury

Fatal Fury

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,742 posts
  • Gender:Male
  • Location:Babarunca.Teliu-Siriu.Cateodata Poiana Bv..Foarte rar Bogatii
  • Interests:Regimuri de slabit
  • Moto: R1 '07
  • Numar: fost 33 ,ex 13,mom 55

Posted 01 December 2015 - 09:10 PM

B.S. Bull shit.


Rev`it !


#364 fuckeru

fuckeru

    Fuckeru

  • Membru
  • Pip
  • 322 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Soichiro
  • Numar: fuc
  • Club: nu

Posted 27 December 2015 - 03:31 PM

Bai,abordarea virajelor e ceva... dar abordarea calajelor aaaa?! :crack:   



#365 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,429 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 01 January 2016 - 12:47 PM

Pe sistemul Clarkson : "I went on the internet this week and I found this" :) uite un articol care mi s-a parut interesant, cel putin pentru incepatori, ca lucruri care teoretic trebuie sa-ti umble prin minte la inceput, ca mai apoi sa-si faca intrarea in reflexe/instinct.
» Post actualizat in 15 Nov 2015 12:26
Si ca fapt divers, cum poate sa arate un viraj la un campion mondial. Pt restul ar fi ceva de genu:iarba sau highside cand motocicleta ta e-n pozitia aia la intrarea in viraj. http://www.lazymotor...corners/#corner

Se cheama Traction Control, Anti slide. La MGP, WSBK s a ajuns ca sistemele sa lucreze atit de bine incit pot fi personalizate in functie de punctul de pe harta GPS programata.



#366 ovay

ovay

    ilpopologiallo

  • Membru
  • Pip
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:Mint-rubbing
    Horses
    Revs
  • Moto: CBR 929 RR
  • Numar: 46

Posted 07 January 2016 - 02:32 AM

@jagi, stiam ca se pot personaliza in functie de preferintele pilotului. Am flat ceva nou cu ocazia asta. Dar, sa fim sinceri cu noi insine... nu cred ca face singur treaba aia, doar TC-u'. Tind sa raman la parerea mea ca tot pilotul este cel care face diferenta intr-un slide de genu ala daca raman pe roti sau musca din asfalt.

#367 wbmt

wbmt

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:București
  • Interests:Nimeni.. nu e nicăieri.
  • Moto: Monster S2R 800

Posted 07 January 2016 - 10:00 AM

Although GPS is banned, other means of location are used so that the likes of power delivery, traction control and wheelie control can be optimised for each part of the circuit. 


http://www.crash.net...rent-place.html

http://www.crash.net...at-estoril.html

 

To MotoGP first. At first glance, it appears that the Grand Prix Commission has finally done what so many fans have been clamouring for for so long: from 2011, GPS appears to have been banned. But the exact wording of the new rules is that the only GPS allowed to be fitted to the bikes is the unit provided by Dorna. 

This is a long way from banning the GPS-based traction control that the fans had wanted. After all, the teams are merely banned from fitting their own GPS units, they are not banned from using the signals provided by the Dorna unit. There is every reason to suspect that the Dorna unit will be less accurate than the specialist items used in the top-spec electronics systems fitted to the MotoGP machines, but they will most likely be good enough to be useful.

But the really bad news is that the fans grossly overestimate the effect that using GPS has on MotoGP electronics. GPS is a quick and easy way of determining the position of the bike on the track, but it can be fairly simply replaced by using the engine and wheel speed data to calculate the bike's position accurately enough for the really useful data - camber and track slope - to be taken into account in the bike's traction control systems. The banning of GPS will have a barely noticeable effect on how the machines behave.

https://motomatters....ps_banned_.html

 

Extra info ;)



#368 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,429 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 07 January 2016 - 10:47 PM

Diferenta intre o moto echipata cu sistemul ultraperformant de TC si aceeasi moto (cu acelasi pilot) cu sistemele dezactivate este enorma. Diferentele intre pilotiii cu aceleasi motociclete , la acel nivel, se face pe perioada de frinare, la iesirea din viraj , cam toti au aceeasi plecare.


Edited by JAGI, 07 January 2016 - 10:48 PM.


#369 ovay

ovay

    ilpopologiallo

  • Membru
  • Pip
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:Mint-rubbing
    Horses
    Revs
  • Moto: CBR 929 RR
  • Numar: 46

Posted 07 January 2016 - 10:50 PM

Good info

#370 DArtagnan

DArtagnan

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 342 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corbeanca, Ilfov.
  • Interests:Motoare, biciclete si plimbări!
  • Moto: Aprilia RSV Tuono 1000 R, 2005
  • Numar: la spate sub coada

Posted 27 February 2017 - 10:57 PM

Contează și greutatea corporala in curbe când te apleci ?
My Tuono suits me to a "T".
Thunder!
Fuck it, I am an Aprilian!

#371 paulynos

paulynos

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,434 posts
  • Gender:Male
  • Moto: 848

Posted 10 March 2017 - 03:07 PM

Contează și greutatea corporala in curbe când te apleci ?

 

conteaza, cu cat esti mai umflat cu atat mai mare e forta centrifuga care te trage in exteriorul curbei si risti sa rupi aderenta mai repede.



#372 DArtagnan

DArtagnan

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 342 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corbeanca, Ilfov.
  • Interests:Motoare, biciclete si plimbări!
  • Moto: Aprilia RSV Tuono 1000 R, 2005
  • Numar: la spate sub coada

Posted 10 March 2017 - 03:08 PM

asta daca nu apleci motorul la timp, eu ma refeream daca greutatea conteaza cand esti aplecat deja, risti s-o culci?


My Tuono suits me to a "T".
Thunder!
Fuck it, I am an Aprilian!

#373 paulynos

paulynos

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,434 posts
  • Gender:Male
  • Moto: 848

Posted 10 March 2017 - 04:04 PM

asta daca nu apleci motorul la timp, eu ma refeream daca greutatea conteaza cand esti aplecat deja, risti s-o culci?

 

pai da, cu ea asa culcata. pe aceeasi motocicleta si la acelasi grad de inclinare ala mai gras risca sa rupa aderenta mai repede decat ala slab.



#374 DArtagnan

DArtagnan

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 342 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corbeanca, Ilfov.
  • Interests:Motoare, biciclete si plimbări!
  • Moto: Aprilia RSV Tuono 1000 R, 2005
  • Numar: la spate sub coada

Posted 10 March 2017 - 04:05 PM

bine, conteaza si viteza de deplasare. merci


My Tuono suits me to a "T".
Thunder!
Fuck it, I am an Aprilian!

#375 paulynos

paulynos

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,434 posts
  • Gender:Male
  • Moto: 848

Posted 10 March 2017 - 04:15 PM

bine, conteaza si viteza de deplasare. merci

 

daca ma iei asa da, conteaza si daca sunt in aceeasi curba sau nu. eu am inteles intrebarea ca 2 situatii absolut identice in care difera doar greutatea pilotului si am raspuns in concordanta si cum m-am priceput.



#376 DArtagnan

DArtagnan

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 342 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corbeanca, Ilfov.
  • Interests:Motoare, biciclete si plimbări!
  • Moto: Aprilia RSV Tuono 1000 R, 2005
  • Numar: la spate sub coada

Posted 10 March 2017 - 04:38 PM

da, intrebarea mea a fost pe un anume punct. m-ai lamurit, sar'na


» Post actualizat in 10 Mar 2017 18:41

 
daca ma iei asa da, conteaza si daca sunt in aceeasi curba sau nu. eu am inteles intrebarea ca 2 situatii absolut identice in care difera doar greutatea pilotului si am raspuns in concordanta si cum m-am priceput.


Uite UN filmuleț interesant @paulynos
https://youtu.be/Nt8QAv5ndyk

O părere? Merci
My Tuono suits me to a "T".
Thunder!
Fuck it, I am an Aprilian!

#377 paulynos

paulynos

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,434 posts
  • Gender:Male
  • Moto: 848

Posted 12 March 2017 - 07:09 PM

da, intrebarea mea a fost pe un anume punct. m-ai lamurit, sar'na


» Post actualizat in 10 Mar 2017 18:41

Uite UN filmuleț interesant @paulynos
https://youtu.be/Nt8QAv5ndyk

O părere? Merci

 

salutare, nu- mi dau seama ce vrea sa zica nenea asta si genul asta de discutie oricum mi se pare ca este extrem de complex si sincer pe mine ma depaseste pt ca in cazul motoretelor nu mai e doar o simpla relatie de Ff=miu x normala, sunt forte centrifuge, de frecare la rostogolire si alte nebunii pe acolo. ce pot sa zic este ca cel mai bine inveti experimentand.



#378 DArtagnan

DArtagnan

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 342 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corbeanca, Ilfov.
  • Interests:Motoare, biciclete si plimbări!
  • Moto: Aprilia RSV Tuono 1000 R, 2005
  • Numar: la spate sub coada

Posted 12 March 2017 - 07:11 PM

Ai dreptate, unii le complica, oricum totul are o explicație in fizica :)
My Tuono suits me to a "T".
Thunder!
Fuck it, I am an Aprilian!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status