Jump to content


Photo

Abordarea Virajelor


  • Please log in to reply
381 replies to this topic

#1 nightriderpilot

nightriderpilot

    PILOT

  • Banned
  • PipPip
  • 556 posts
  • Gender:Male
  • Location:SPACE
  • Interests:AVIATIE,MOTOARE,ARTE MARTIALE, TIR-ul CU ARMA si ARCUL,VANATOAREA,ECHITATIA,SPORTURILE EXTREME SI MUZICA ROCK!
  • Moto: Kawasaki ZZR1100 & ZX14R-NINJA
  • Numar: De Romania
  • Club: Fight Club!

Posted 02 June 2010 - 04:11 AM

Oricine poate să meargă cu o motocicletă în linie dreaptă. Problemele apar însă pe viraje. Abordarea corectă a virajelor este una din cele mai mari provocări pe care le întâmpină motociclistul – dacă o faci corect îți va crește încrederea în tine și în capacitatea ta de a controla „bestia”, te vei simți în siguranță și vei avea parte de cele mai plăcute momente, altfel vei avea parte de unele din cele mai înfricoșătoare experiențe din viața de motociclist. Se spune că motocicleta nu se conduce ci se pilotează. Ei bine, pe curbe se vor vedea abilitățile tale de pilot.

În teorie, un viraj perfect înseamnă a urmări o linie fluidă, cu viteza potrivită și în treapta de viteză potrivită. Nu e greu, nu? Dar motociclismul înseamnă practică, practică, practică. Uneori îți iese de minune, alte ori mai puțin bine. De multe ori facem lucrurile instinctiv fără să ne dăm seama efectiv de fiecare mișcare. Motocicleta ne cere însă, câteodată, să acționăm exact invers decât ne-ar spune instinctele. Pentru că pe viraje totul este important (cum și unde te uiți, cum îți alegi trasa, cum stai pe motocicletă, cum folosești accelerația și frâna etc) merită să stai un pic și să analizezi lucrurile la rece ca să vezi cum ți-ai putea îmbunătăți stilul (dacă nu cumva te cheamă Valentino Rossi, probabil că toată viața vei mai avea câte ceva de perfecționat la acest capitol).

La modul sintetic sunt 4 pași pe care trebuie să îi urmezi:

1 Pregătește-te
Pregătirea înseamnă în principal 2 lucruri – adaptarea vitezei cu care intri în curbă (asta înseamnă în cele mai multe cazuri frânare) și poziționarea motocicletei față de drum.

Pe curbă nu e deloc indicat să frânezi așa că cel mai bine e să o faci înainte de a intra în viraj, când încă motocicleta este dreaptă. Dacă urmează o curbă lină e suficient să închizi accelerația și să te folosești de frâna de motor. Dacă este nevoie de o reducere mai mare a vitezei, aplică ambele frâne. Frâna de motor acționează numai asupra roții din spate așa că începe cu frâna față (care e și cea mai eficientă) și după aceea frâna de picior (spate) până la limita de control (fără să blochezi roțile). Prea multă frână pe față va încărca toată greutatea motocicletei pe furca față și va fi mai greu de virat. Prea multă frână pe spate va bloca roata și motocicleta va derapa.

Cum îți dai seama până la ce viteză să încetinești? Asta vine din experiență – cu cât mai multă practică cu atât vei putea să apreciezi mai bine. Dacă îți vine să apeși frâna pe timpul virajului atunci înseamnă că aveai viteză prea mare. Dacă îți vine să închizi accelerația pe timpul virajului înseamnă că aveai viteză prea mare. Dacă ți se face frică și nu îți vine să te înclini atât cât ar trebui (pentru acea viteză) înseamnă că aveai viteză prea mare. Dacă devii crispat și îți încleștezi mâinile pe ghidon înseamnă că aveai o viteză prea mare. Dacă ți se pare că puteai mai mult și că ai încetinit prea mult… ei bine asta nu e o greșeală neapărat; pe viitor vei fi mai încrezător și te vei putea descurca mai bine. În aprecierea vitezei te ajută mult și semnele de circulație (înaintea curbelor mai periculoase sunt impuse în general limite de viteză – limitarea e pentru toată lumea, teoretic ar trebui să poți să iei curba mai repede decât un camion dar e o idee bună să începi de la acea limită iar cu timpul îți vei da seama dacă poți să mai adaugi ceva). Foarte important e să urmărești traficul – vei putea vedea cam cu ce viteză intră în curbă cei din față și te ajută să „ghicești” geometria curbei. Fii atent în ce treaptă de viteză ești. Dacă intri în curbă într-o viteză prea mare, atunci motocicleta „nu trage” și pierzi din aderență. Dacă intri într-o treaptă de viteze prea mică atunci nu vei mai avea rezervă de putere și nu vei mai putea accelera.

Motocicletele nu au ESP sau alte gadgeturi electronice cu care sunt dotate automobilele moderne dar au și ele avantaje – fiind mai mici poți folosi mai eficient banda de rulare. Înaintea virajului poziționează-te pe bandă în exterior (lipit de axul drumului dacă urmează o curbă la dreapta și lângă marginea drumului dacă urmează o curbă la stânga). Astfel vei putea maximiza vizibilitatea (vei putea vedea mai departe pe curbă) și vei avea o trasă cu o rază mai mare decât raza de curbură a drumului (ceea ce va „înmuia” curba).

2 Privește în lungul curbei
Ești foarte aproape să începi virarea. Trebuie să analizezi cu atenție curba (cel puțin atât cât vezi din ea). Sunt obstacole pe drum? (gropi, denivelări, nisip, pietriș, balegă, asfalt ud etc) Ai viteza potrivită? (încă mai poți frâna înainte să te apleci). Încearcă să îți construiești în minte traiectoria pe care o vei urma. Încearcă să îți dai seama unde este ieșirea din curbă și îndreaptă-ți privirea într-acolo. Întoarce tot capul către punctul unde vrei să ajungi (nu te uita doar cu coada ochiului), nu îți lăsa privirea atrasă de un copac solitar de pe marginea drumului sau de camionul care se apropie din sens opus, folosește „target fixation” în avantajul tău. Nu încerca să urmărești linia de demarcație a drumului, urmărește propria ta trasă. Dacă îți pierzi reperele și nu mai poți „să vezi” trasa imaginară pe care ai plănuit-o vei avea o senzație de panică și ți se va deteriora simțul vitezei deci rămâi concentrat pe direcția pe care vrei să mergi pe tot timpul virajului. Dacă privești departe vei avea timp să descoperi următoarele curbe și să începi deja să îți faci strategia pentru ele. Încearcă să îți construiești o trasă fluidă nu una poligonală (ca si când virajul ar fi format din mai multe viraje mici).

Fii atent la geometria drumului. „Punctul de dispariție” este acea zonă în care cele 2 capete ale șoselei pare că se unesc (desigur, o iluzie optică datorată perspectivei). Dacă, pe măsură ce înaintezi, punctul de dispariție se îndepărtează, atunci curba se lărgește, ceea ce e Ok, dar dacă punctul de dispariție pare că se apropie atunci fii atent pentru că vei întâlni o curbă care se strânge. Cabrajul drumului (unghiul făcut de șosea cu orizontala) este de asemenea un factor important. Pe un drum cu cabraj pozitiv curba va părea mai ușoară și va trebui să te înclini mai puțin (față de verticala drumului) în schimb, pe un drum cu cabraj negativ (șoseaua e înclinată invers față de direcția de virare) curba va părea mai strânsă și va trebui să te înclini mai mult. Te poți aștepta la cabraj negativ în intersecțiile cu sens giratoriu din afara orașelor (sunt construite așa pentru ca apa să se scurgă în exterior). Majoritatea drumurilor sunt ușor bombate pe mijloc pentru a permite scurgerea apei deci, în principiu, pe virajele de dreapta beneficiezi de o ușoară cambrare pozitivă iar pe virajele de stânga ai parte de o cambrare negativă. Pe un drum în pantă va fi nevoie să accelerezi mai mult pentru a menține aceeași viteză în schimb pe un drum la vale va fi nevoie să accelerezi mai puțin așa că fii atent ce treaptă de viteză selectezi.

3 Apleacă-te pe viraj
„A vira” este impropriu folosit pentru motociclete. Nu întorci volanul și virezi (în limba engleză simbolistica e mai evidentă – „steering wheel”, volanul însemnând roata cu care virezi în traducere mot-a-mot). Singurul mod în care virează motocicleta este prin aplecarea ei iar ca să virezi trebuie să faci o manevră de contravirare. Odată ce ai obținut unghiul de înclinare dorit, încearcă să menții motocicleta într-o poziție constantă până în momentul în care vezi capătul virajului.

Poziția corpului este foarte importantă.
Indiferent cât de mult ne înclinăm, capul ar trebui să rămână în poziție verticală. Dacă îți mai amintești de la anatomie, în urechea internă sunt 3 canale semicirculare care asigură funcția echilibrului. Menținând capul în poziție verticală scutim creierul de efortul de a face tot felul de ajustări. De asemenea, având linia privirii în același plan cu linia orizontului, ne va fi mai ușor să ne orientăm în spațiu, să apreciem distanțele și vitezele.

Brațele trebuie să fie relaxate. Menține controlul ferm asupra ghidonului dar nu în mod rigid. Motocicleta are tendința să se auto-echilibreze și pot apărea mișcări ușoare ale ghidonului. De asemenea, la denivelări, în cazul în care mâna este prea rigidă, ai putea trage de accelerație în mod accidental. Pentru a evita asta coatele trebuie să fie mereu ușor îndoite.

Poziția corpului depinde foarte mult atât de tipul de motocicletă cât și de tipul virajului. Prin construcție, cruiserele nu permit un grad așa de mare de libertate de mișcare în șa (poziția cu picioarele înainte, forma rezervorului și forma șeii – de multe ori concavă) în schimb un motor de viteză permite o mai mare lejeritate în mișcare (poziția ghemuită cu picioarele sub corp, forma rezervorului care ajută să controlezi motocicleta cu genunchii, șaua de formă convexă ce permite o mai ușoară alunecare dintr-o parte în alta). La viteză mare forța centrifugă este și ea mare și trebuie compensată printr-o înclinare mai mare a motocicletei. Dacă te bagi sub motocicletă (corpul „atârnă” de motocicletă, cu un genunchi rămâi agățat de rezervor și cu celălalt mult scos în afară, la nivelul solului) poți reduce în mod semnificativ unghiul de înclinare al motocicletei. Dimpotrivă, la viteză mică, dacă este nevoie să iei un viraj foarte strâns, forța centrifugă fiind foarte mică va trebui să scoți corpul în afara virajului.

Atenție la mișcarea corpului. În momentul în care vei dori să scoți corpul în afara motocicletei, aceasta se va mișca în direcție opusă. Rezultatul s-ar putea să fie unul neașteptat – în loc să înclini mai tare motorul, așa cum ți-ai dorit, te trezești că motocicleta se îndreaptă. Cel mai bine este să îți schimbi poziția corpului în faza de pregătire a virajului – îți muți fundul jumătate pe șa și jumătate în afară, scoți un genunchi în afară iar cu celălalt strângi rezervorul și rămâi în aceeași poziție pe toată durata virajului.

4 Accelerează
Imediat ce poți face asta, accelerează. Motocicleta este mult mai stabilă când accelerezi decât atunci când gazul este închis. Când accelerezi muți greutatea motocicletei mai mult pe roata din spate, suspensiile lucrează corect, motocicleta se echilibrează și vei obține o mai bună aderență și tracțiune și o mai bună manevrabilitate a roții față (pe perioada de frânare greutatea se mutase în față). Accelerația face ca motocicleta să se ridice dar tu nu vrei așa ceva încă. Accelerează foarte încet, pas cu pas, la început până în punctul în care simți că motorul începe să intre în sarcină (venind de pe o perioadă de frânare motorul acționa ca o frână – frâna de motor) iar în momentul în care poți vedea capătul virajului accelerează din ce în ce mai mult, astfel încât la sfârșitul curbei să ieși cu viteza cu care dorești să îți continui drumul pe linie dreaptă. Dacă accelerezi prea mult și prea devreme riști să ieși în afara virajului (pe contrasens sau în decor).

Când închizi gazul (același lucru se întâmplă și dacă frânezi) motocicleta tinde să se ridice și apare un fenomen în aparență ciudat – motocicleta nu pierde din viteză imediat ci pare că se accelerează. Datorită profilului rotund al cauciucurilor, atunci când motocicleta este înclinată, diametrul roților se micșorează (de fapt diametrul cercului format din suprafața de contact) iar când motocicleta se îndreaptă diametrul se mărește, motocicleta câștigând viteză.

Dacă ți se pare că ai intrat cu viteză prea mare în curbă, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te înclini mai mult. Cauciucurile moderne au un coeficient de frecare destul de bun (asta dacă nu ai ghinionul să întâlnești nisip, ulei sau altele asemenea) și mai mult ca sigur vor sări întâi scântei din scărițe sau tobele de eșapament până ce motocicleta să se fi înclinat așa de mult încât să pierzi aderența așa că învinge-ți teama și apleacă-te mai mult dacă este nevoie de asta. Uneori chiar e nevoie să reduci viteza (ai intrat mult prea tare în viraj, curba începe să se închidă etc). Nici în aceste situații nu închide gazul (de obicei este primul lucru care îți vine în minte dar încearcă să te stăpânești) . Cel mai bine e să apeși frâna spate ușor. Ușor înseamnă ușor – aplică doar atât cât e nevoie și în nici un caz nu bloca roata pentru că vei derapa. Frâna spate aplicată ușor va face ca motocicleta să vireze mai mult și fără să se ridice. Există situații de urgență în care trebuie să frânezi puternic (îți sare un copil sau un animal în față, te trezești cu un camion staționat în curbă etc). Mărturisesc că încă nu m-am lovit de așa ceva pe drum ci doar am citit ce ar trebui făcut – în această situație apasă ambreiajul și aplică frâna față (cât de tare poți dar fără să blochezi roata); motocicleta va încerca să se ridice (și în acest fel să te scoată în afara curbei) așa că apasă cu genunchiul din exterior în rezervor și cu călcâiul din interior în scăriță pentru a împiedica asta.




Ce ar mai fi de spus? Pe stradă linia perfectă este un pic diferită de ceea ce ne învață Keith Code în The Twist of the Wrist (o carte foarte bună dealtfel, ce merită citită) – îți alegi linia în așa fel încât, din momentul în care ai început să te înclini, să poți să accelerezi constant pe tot timpul virajului, pentru că strada nu oferă aceleași condiții ca un circuit. Pe circuit asfaltul este mult mai aderent, nu există gropi sau nisip, curbele au o bună vizibilitate, nu circulă alte vehicule din sens opus. Pe circuit, obiectivul principal este să câștigi cât mai multă viteză (să scoți un timp cât mai bun) pe fiecare viraj în schimb pe stradă obiectivul principal este să eviți orice pericol. Dacă nu te premiază nimeni pentru că ai ajuns mai târziu atunci te poți premia singur pentru că ești teafăr și motocicleta nu are nici o zgârietură iar răsplata este o altă călătorie pe două roți cel puțin la fel de plăcută ca și celelalte. Dacă nu poți vedea ce se întâmplă în curbă este de preferat să întârzii un pic intrarea în viraj (până când poți să vezi mai bine) și să intri cu o viteză mai mică decât să alegi linia de viteză.

                                                                                                                                                  future moto kawasaki.jpg
                                                             

                                                  LET THE GOOD TIMES ROLL!!FROM KAWASAKI!!


#2 MAILM4N

MAILM4N

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 620 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: YaMaHa FZ6 2004
  • Numar: PH 88 FUN

Posted 02 June 2010 - 04:23 AM

Foarte bine explicat nightriderpilot bravo !

#3 nightriderpilot

nightriderpilot

    PILOT

  • Banned
  • PipPip
  • 556 posts
  • Gender:Male
  • Location:SPACE
  • Interests:AVIATIE,MOTOARE,ARTE MARTIALE, TIR-ul CU ARMA si ARCUL,VANATOAREA,ECHITATIA,SPORTURILE EXTREME SI MUZICA ROCK!
  • Moto: Kawasaki ZZR1100 & ZX14R-NINJA
  • Numar: De Romania
  • Club: Fight Club!

Posted 02 June 2010 - 05:03 AM

Invatati sa conduceti motocicleta cum trebuie. Indreptati-va atentia catre un curs profesional.
Un numar mare de accidente se intampla motociclistilor cu doar cateva luni de experienta. Capatati experienta in cele mai bune conditii si in trafic redus.
Un motociclist se supune acelorasi reguli ca si alti participanti la trafic.
Farul motocicletei trebuie sa fie pornit in tot timpul in care conduceti.
Supra-franarea unei roti sau a ambelor este cea mai intalnita cauza a derapajului. Daca roata din fata se blocheaza, dati drumul la frana fata imediat. Daca roata spate se blocheaza, lasati-o blocata. Daca derapajul este din cauza supra-acceleratiei, lasati acceleratia. Virati incet in directia in care vreti sa va indreptati cu fata motocicletei.
Fiti atenti la nisip, griblura, sau lichide scurse pe asfalt. Acestea pot fi periculoase, cauzand pierderea controlului. Incetiniti si apucati ghidonul cu fermitate.
Mentineti-va pozitia in banda de mers. Nu taiati calea celorlalti participanti la trafic. Pastrati o distanta corespunzatoare folosind regula celor doua secunde.
Intotdeauna aruncati o privire scurta peste umar inainte sa schimbati banda de mers.
Folositi-va ochii si oglinzile pentru a stii unde sunt si ce fac ceilalti soferi.
Intotdeauna semnalizati-va intentiile cu mult in avans.
Cand sunteti in miscare, genunchii trebuie tinuti langa rezervor.
Nu supra-incarcati motocicleta. Consultati manualul de utilizare pentru detalii si informatii suplimentare.
Protejati-va de vreme. Imbracati-va corespunzator si folositi casti omologate pentru voi si pasager.
Un parbriz, ochelari sau viziera ofera protectie si merita investitia.
Nu conduceti prea mult intr-o zi. Faceti pauze dese pentru odihna. Exercitiile de intindere inainte de cursa si in timpul pauzelor va vor tine in forma.
Faceti-va vizibili si conduceti in defensiva.Conduceti ca si cand ceilalti nu v-au vazut.
Cand conduceti cu vant lateral puternic, fiti pregatiti pentru o schimbare brusca a intensitatii vantului.
Evitati pe cat posibil mersul cand drumul este inghetat, ud sau alunecos.
Priviti si planuiti dinainte. Nu va lasati luati prin surprindere.
Folositi un manometru zilnic. Mentineti presiunea in roti la valoarea recomandata de producatorul motocicletei. Faceti verificarea cand cauciucurile sunt reci.
Mesaj completat
Ceea ce va invata la scoala de soferi in Romania este depasit si aplicabil pe motocicletele care se fabricau acum 30 de ani. Cititi tot ceea ce am postat, pentru a va salva viata si motocicleta. Doamne ajuta si sa auzim numai de bine!

                                                                                                                                                  future moto kawasaki.jpg
                                                             

                                                  LET THE GOOD TIMES ROLL!!FROM KAWASAKI!!


#4 foxbat

foxbat

    Sustinator

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 5,100 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:All
  • Numar: B xxx FOX

Posted 02 June 2010 - 06:18 AM

foarte bine scris
nimic nou dar sintetizat perfect
ar trebui sa fie pus sticky
am un singur regret - tot ce este scris aici se invata in timp - daca cititi asta nu inseamna ca ati si invatat cumn se face
un tati comunist spunea " invatati invatati si iar invatati"

aici fara tente sexuale- "calariti, carlariti si iar calariti"

respect

Pr. Arsenie Boca:"Sa-ti feresti capul de frig si de prostie."
 
Nicaieri si niciodata nu ne-a cerut Hristos sa fim prosti. Ne cheama sa fim buni, blanzi si cinstiti, smeriti cu inima, dar nu tampiti.

 

 

 

'Marriage is the triumph of imagination over intelligence. Second marriage is the triumph of hope over experience.'

Oscar Wilde


#5 yuk

yuk

    1,9 TDI

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,521 posts
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU
  • Interests:moto
  • Moto: xt660z
  • Numar: SB
  • Club: tenereclub.ro

Posted 02 June 2010 - 09:37 AM

Dacă ți se pare că ai intrat cu viteză prea mare în curbă, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te înclini mai mult. Cauciucurile moderne au un coeficient de frecare destul de bun (asta dacă nu ai ghinionul să întâlnești nisip, ulei sau altele asemenea) și mai mult ca sigur vor sări întâi scântei din scărițe sau tobele de eșapament până ce motocicleta să se fi înclinat așa de mult încât să pierzi aderența așa că învinge-ți teama și apleacă-te mai mult dacă este nevoie de asta. Uneori chiar e nevoie să reduci viteza (ai intrat mult prea tare în viraj, curba începe să se închidă etc). Nici în aceste situații nu închide gazul (de obicei este primul lucru care îți vine în minte dar încearcă să te stăpânești) . Cel mai bine e să apeși frâna spate ușor. Ușor înseamnă ușor – aplică doar atât cât e nevoie și în nici un caz nu bloca roata pentru că vei derapa. Frâna spate aplicată ușor va face ca motocicleta să vireze mai mult și fără să se ridice. Există situații de urgență în care trebuie să frânezi puternic (îți sare un copil sau un animal în față, te trezești cu un camion staționat în curbă etc). Mărturisesc că încă nu m-am lovit de așa ceva pe drum ci doar am citit ce ar trebui făcut – în această situație apasă ambreiajul și aplică frâna față (cât de tare poți dar fără să blochezi roata); motocicleta va încerca să se ridice (și în acest fel să te scoată în afara curbei) așa că apasă cu genunchiul din exterior în rezervor și cu călcâiul din interior în scăriță pentru a împiedica asta.

folclorul zice ca frana de mana reglata corect ("clasica" si fara ABS) nu se blocheaza daca strangi cu 2 degete cat poti de tare... banuiesc nu se refera la 2 degete ale unui halterofil si nici ale unei domintze astenice :cheers:
Mesaj completat

Un numar mare de accidente se intampla motociclistilor cu doar cateva luni de experienta. Capatati experienta in cele mai bune conditii si in trafic redus.
Un motociclist se supune acelorasi reguli ca si alti participanti la trafic.


foarte multe accidente se intampla si din cauza "conduitei preventive" , dar cum poti fi preventiv??? cand un sofer de camion nu isi respecta orele de odihna, unul de autocar monteaza anvelope mai mari ca sa "pacaleasca" tahograful, unul cu o masina mai veche da spaga la ITP, altul pt vizita medicala si-a trimis un prieten (in loc) la oftalmolog, altul este platit la nr de km si are un plafon lunar , drumarul astupa gropa fara sa scoata mizeria sau apa , intre licitatie si executie "dispar" 20 cm din latimea drumului, tablagiul (cu salar 4 x salariul minim)primeste telefoane sau alte chestii pe care nu ar trebui sa le primeasca, pietonii traverseaza pe unde nu este trecere, iar pe trecere sar ca vitele, jmecherii omoara oameni pe trecere si nu sunt pedepsiti legal (doar ilegal) ... nimeni cu face puscarie...
Pe langa experienta, excluzand norocul/ghinionul as mai adauga educatia si coeficientul de inteligenta... toace astea vor mari sau micsora sansele de accident dar nu le vor elimina :(
Multi zic de fetele de la Cernobal ca sunt ciudate, dar pe ele le doare-npula

#6 manach

manach

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 202 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Moto: Transalp 600 '97
  • Numar: SB-09-AVU

Posted 02 June 2010 - 12:39 PM

poate pune cineva link la "The Twist of the Wrist"
eu am gasit doar fragmente. Filmul l-am vazut, dar as citi si cartea
ai o casca HJC distrusa? te rog, da-mi un semn
Posted Image

#7 nightriderpilot

nightriderpilot

    PILOT

  • Banned
  • PipPip
  • 556 posts
  • Gender:Male
  • Location:SPACE
  • Interests:AVIATIE,MOTOARE,ARTE MARTIALE, TIR-ul CU ARMA si ARCUL,VANATOAREA,ECHITATIA,SPORTURILE EXTREME SI MUZICA ROCK!
  • Moto: Kawasaki ZZR1100 & ZX14R-NINJA
  • Numar: De Romania
  • Club: Fight Club!

Posted 02 June 2010 - 01:11 PM

am sa pun si ceva despre "The Twist Of The Wrist",numai timp sa am :( :cheers:

                                                                                                                                                  future moto kawasaki.jpg
                                                             

                                                  LET THE GOOD TIMES ROLL!!FROM KAWASAKI!!


#8 zevzecus

zevzecus

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 14 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:motoare si dreptate
  • Moto: BMW F 800 GS
  • Numar: B-*-VGP

Posted 02 June 2010 - 05:14 PM

Excelent document!...

Am innebunit cautand sinteze asemanatoare ca si cele 2 de mai sus cand am inceput din nou sa calaresc dupa multi ani de pauza.

Iti multumesc in numele celor care vor avea nevoie de ghidare in procesul de invatzare. Oricum are dreptate omu' ala de mai sus cand spune "calareste, calareste si iar calareste"... dar as adauga "cu luare-aminte la sfaturi ca si cele de mai sus" :(

Asfalt uscat!...
:cheers:
_________


...Imi vand o capritza, SUZUKI BURGMAN AN400 LIMITED EDITION negru, din 2008 in stare super!!!... 0722/619 084

http://www.bikeshop.ro/handler.php?act=view&src=db&tip=am&ID=356725

___________

...be the change you want to see in the world...! ... zise unu' tziganos, de-i zicea Gandii

la care, mioriticul roman raspunde:

...lasa bah, ca merge si asa...!


#9 Dane_Bad

Dane_Bad

    Angry Horses

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,747 posts
  • Gender:Male

Posted 03 June 2010 - 10:05 AM

as mai adauga educatia si coeficientul de inteligenta... toace astea vor mari sau micsora sansele de accident dar nu le vor elimina :cheers:

foarte adevarat, sustin

off: ti-am admirat moto la seth :(

Edited by Dane_Bad, 03 June 2010 - 10:07 AM.

Follow me away!


#10 xcite

xcite

    Rocket Nation

  • Super Membru
  • PipPip
  • 804 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ZX10R
  • Numar: provizoriu
  • Club: Cocoseii Singuratici

Posted 03 June 2010 - 10:33 AM

Cine vrea filmul lui Keith Code sa imi dea un add pe mess si i-l dau eu.
Foarte frumos sintetizate informatiile . Eu threaduri de genul asta le-as trece sticky la incepatori sincer.
Bafta, asfalt uscat, plimbari lungi si placute !
Posted Image

#11 Freedom

Freedom

    OBSERVATOR FEDERAL

  • Membru
  • Pip
  • 176 posts
  • Gender:Male
  • Numar: reflectorizant
  • Club: independent

Posted 03 June 2010 - 06:39 PM

Invatati sa conduceti motocicleta cum trebuie.

Daca roata din fata se blocheaza, dati drumul la frana fata imediat.

Daca roata spate se blocheaza, lasati-o blocata.

Cititi tot ceea ce am postat, pentru a va salva viata si motocicleta. Doamne ajuta si sa auzim numai de bine!



:( :cheers: !!!
O bere pentru calul meu... Ca merita !

#12 DStar

DStar

    incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,418 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:muzica de jazz, desen si arta fotografica, caini
  • Moto: Yamaha VStar
  • Club: STAR Touring Romania

Posted 04 June 2010 - 04:50 AM

primul post este de fapt articolul Abordarea Virajelor scris de mine.
al doilea post este de fapt ultima parte (rezumat) din Manualul Motociclistului, din cate imi aduc eu aminte un mini ghid tradus din engleza.

ma bucur ca sunt oameni care au intrat pe site-ul meu si au citit din articole. m-as fi bucurat si mai tare daca nightriderpilot ar fi citat si sursa daca tot s-a apucat sa copieze cuvant cu cuvant. mie asa mi se pare de bun simt.

@vuk - ai dreptate, daca strangi cu doua degete nu blochezi roata dar nici nu poti sa franezi cu eficienta maxima. am scris un articol si despre franare in care am incercat sa explic cum se face, inclusiv cate degete se folosesc.

@Freedom - daca scoti 2 fraze din context este normal sa nu mai intelegi nimic.

pentru cei care ati apreciat articolul - va multumesc foarte mult si va invit sa cititi si celelalte articole. site-ul l-am facut in ideea de a fi de folos motociclistilor incepatori.

Sport Univers - Cui nu-i place sportul?

Moto1 pentru incepatori si pasionati de motoare
Stelian Muscalu - economie pe intelesul tuturor


#13 Dan Cata

Dan Cata

    does things, and stuff

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 7,774 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: R1100RT, Husqvarna TE 610ie, R1100GS
  • Numar: neindoit, tot timpul curat si bine luminat

Posted 04 June 2010 - 12:06 PM

Iti apreciem munca chiar daca nu o precizat sursa :what:

#14 Freedom

Freedom

    OBSERVATOR FEDERAL

  • Membru
  • Pip
  • 176 posts
  • Gender:Male
  • Numar: reflectorizant
  • Club: independent

Posted 04 June 2010 - 02:31 PM

@Freedom - daca scoti 2 fraze din context este normal sa nu mai intelegi nimic.


Eu nu am scos nimic din context.
Pur si simplu-i atrageam atentia lui 'nightriderpilot' ca face o greseala grava !
Roata spate se lasa blocata numai in cazul in care vrei (si poti) sa faci un derapaj controlat !

Si eu iti multumesc pentru intentie si munca depusa...
Si eu sant de acord cu precizarea sursei atunci cand citezi sau traduci un articol...
Numai ca, vezi, atentie cand si cui dai replicile !


:what:
O bere pentru calul meu... Ca merita !

#15 mistery

mistery

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,499 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:I like motosicli...
  • Moto: Vanduta

Posted 04 June 2010 - 03:24 PM

Eu nu am scos nimic din context.
Pur si simplu-i atrageam atentia lui 'nightriderpilot' ca face o greseala grava !
Roata spate se lasa blocata numai in cazul in care vrei (si poti) sa faci un derapaj controlat !

Si eu iti multumesc pentru intentie si munca depusa...
Si eu sant de acord cu precizarea sursei atunci cand citezi sau traduci un articol...
Numai ca, vezi, atentie cand si cui dai replicile !

:what:



in multe cazuri deblocarea rotii spate poate duce la un highside. mai bine faci un lowside cu roata spate blocata decat un highside cu spatele deblocat.

Edited by kwakazaki, 04 June 2010 - 03:24 PM.

... just move the camera around a lot, and make loads of quick edits and CGI blood splashes, it's the modern day equivalent of a shiny object for rednecks.

#16 Freedom

Freedom

    OBSERVATOR FEDERAL

  • Membru
  • Pip
  • 176 posts
  • Gender:Male
  • Numar: reflectorizant
  • Club: independent

Posted 04 June 2010 - 05:40 PM

in multe cazuri deblocarea rotii spate poate duce la un highside. mai bine faci un lowside cu roata spate blocata decat un highside cu spatele deblocat.


Daca blochezi "din greseala" esti un ageamiu si... cazi... oricum !
Cand blochezi roata fata sau spate cu intentie (maiestrie in pilotaj)
executi un stoppie sau un derapaj controlat.


@ 'nightriderpilot'

"Fii atent în ce treaptă de viteză ești. Dacă intri în curbă într-o viteză prea mare, atunci motocicleta „nu trage” și pierzi din aderență. Dacă intri într-o treaptă de viteze prea mică atunci nu vei mai avea rezervă de putere și nu vei mai putea accelera."

Grija maxima la ce "invatati" !!!
Nici aici nu sesizati greseala ?!


:what:
O bere pentru calul meu... Ca merita !

#17 bside

bside

    Calin

  • Super Membru
  • PipPip
  • 773 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:hard soil-soft landing
  • Moto: dr 650 rse vtr1000f
  • Numar: da

Posted 04 June 2010 - 08:53 PM

[quote name='Freedom' date='Jun 4 2010, 06:40 PM' post='2460377']
Daca blochezi "din greseala" esti un ageamiu si... cazi... oricum !
Cand blochezi roata fata sau spate cu intentie (maiestrie in pilotaj)
executi un stoppie sau un derapaj controlat.


Daca blochezi spatele pe drept nu conteaza. Daca o faci pe viraj ... ori esti un mare maestru de supermoto ori... daca ii dai drumu faci un high side (am eu unul la activ) de nici nu stii de unde a venit. E una din cele mai periculoase cazaturi...
Nu stiu @freedom cata maiestrie ai dar daca imi arati cum iei o curba, cu frana spate care blocheaza roata, dau circa 10 beri. Te rog insa sa NU incerci. Si, daca ajungi sa o faci in regim de urgenta/trafic, sa iti amintesti ca, odata blocata roata spate o tii blocata !!!
Not the sky is the limit but the ground

Nu va voi uita @Silkman, @Galli, @Adi Avramutiu, @QAZ, @Nick Lombardia, @Bolo . Vegheati asupra noastra prieteni dragi !!!

Singurul loc unde viata pe 2 roti e safe e aici, pe forum! (@Gixu)

#18 Freedom

Freedom

    OBSERVATOR FEDERAL

  • Membru
  • Pip
  • 176 posts
  • Gender:Male
  • Numar: reflectorizant
  • Club: independent

Posted 05 June 2010 - 10:07 AM

Daca blochezi spatele pe drept nu conteaza. (!!?)
Daca o faci pe viraj ... esti un mare maestru de supermoto (sau GP, sau SBK)...


Blocarea spatelui pe drum drept conteaza enorm (in functie de viteza)
si nu as vrea ca cineva sa fie in situatia de a "verifica" acest lucru !
Nu stiu cu ce scop deturnezi discutia...
Poate vrei sa marturisesti "discret" ca esti un as al motociclismului mondial ?!
Se poate, si imi pare rau ca nu am auzit de tine !

Exemplele mele se refereau strict la blocarea rotilor voit,
lucrul pe care, intr-adevar, il fac doar expertii.

Nu contest motivul pentru care ai cazut...
Doar trag o concluzie valabila pentru toata lumea:
Atunci cand o manevra executata te ia prin surprindere, inseamna ca mai ai de invatat !

Este simplu de inteles ca inainte de a intra in rafinamente de pilotaj
pe care nu le putem aprofunda si demonstra aici
trebuie sa vedem de unde a plecat discutia
pentru ca obligatoriu trebuie sa analizam pertinent textul "invataturilor"...

Este adevarat ca "profesorii" romani s-au straduit bine-intentionati sa le traduca si compileze...
fara sa aibe abilitatile necesare sau sa precizeze sursa...
Pentru un observator avizat se demonstreaza o data in plus
ca simpla buna-intentie, nu este de ajuns !

O dovada de minima "abilitate" din partea ta
(ca si a altor "entuziasti")
ar fi fost gasirea greselilor de conceptie si traducere ale textului incriminat
pentru ca "invataceii" sa nu "bage la cap" si sa aplice, Doamne fereste, lucruri eronate.

Sa auzim numai de bine !

O bere pentru calul meu... Ca merita !

#19 tedted

tedted

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 253 posts
  • Gender:Male
  • Moto: 300
  • Club: Havana Club

Posted 05 June 2010 - 11:43 AM

Pentru ca sfaturile de mai sus sa functioneze trebuie sa devina reflexe. La urgenta nu mai poti citi topicul de pe forum. Ca sa poti dobandii reflexele si sa supravietuiesti cred ca singura metoda este cu un enduro pe teren.

#20 Freedom

Freedom

    OBSERVATOR FEDERAL

  • Membru
  • Pip
  • 176 posts
  • Gender:Male
  • Numar: reflectorizant
  • Club: independent

Posted 08 June 2010 - 08:17 PM

Viraje?!
Teoria ca teoria, da' practica ne omoara !
Eleganta si virtuozitate in poligon...
Dupa care, putem sa o dam cotita... la tastatura...
Valabil pentru toata lumea !


http://www.youtube.c...h?v=dN6OOWEStLM

http://www.youtube.c...h?v=99KKx7cB-Ok
O bere pentru calul meu... Ca merita !




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status