Sari la conținut

Despre schimbat anvelope, echilibrat roți şi calitatea gumelor


florinGSR
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor!

Deşi nu m-am prezentat oficial pe acest site, numele de utilizator este elocvent pentru oraşul nostru, în care, din câte ştiu este un singur GSR negru.

Ce m-a determinat să deschid acest topic a fost faptul că nu găseam răspuns la problema unde schimbăm anvelopele, dar mai ales unde le echilibrăm.

Din discuțiile cu mulți dintre voi am aflat cu surprindere că de multe ori schimbul se face pe unde se poate şi mai ales cu ce se poate, dar şi că roțile nu se echilibrează ulterior.

Personal am găsit soluția profesionistă destul de aproape de noi, la Râmnicu Vâlcea, intrând de pe centură şi trecând podul peste Olt la primul sens giratoriu, unde firma Gomm prin persoana de legătură Claudiu, rezolvă problema rapid şi de cea mai bună calitate, având toate dotările necesare dar şi priceperea cuvenită.

Şi apropo, deşi am montat anvelope noi Michelin Power Pure (120/180), despre care se spunea prin reviste că nu prea au nevoie de echilibrare, chiar a fost nevoie de echilibrare, demonstrând acest lucru plumbii lipiți pe jantele motorului (din fericire nu prea mulți).

Datele de contact le găsiți şi pe site-ul firmei pe net, costul unui schimb complet fiind de 120-130 lei în funcție de gazul ales pentru umplerea pneurilor, la recomandarea lor eu optând pentru azot (5 lei/pneu) pentru considerente de menținere constantă a presiunii chiar când temperatura exterioară şi cea a pneului sunt crescute.

Firma este uşor de identificat, deasupra acesteia fiind fixat un dirijabil mare inscripționat GOOD YEAR, vizibil pe partea stângă la capătul podului.

 

Vorbind despre gume, la întoarcerea de la Vâlcea am avut impresia că merg cu o altă motocicletă, aderența şi manevrabilitatea fiind incredibile. Pneul de comparație a fost Bridgestone BT014, hypersport. Acest fapt m-a făcut să chibzuiesc din nou la calitatea unor dotări de serie ale motoarelor noastre şi la recomandările constructorilor. Aici am mers pe recomandarea fabricantului de anvelope premium Michelin şi confirm calitățile descrise de acesta cel puțin pentru stradă, recomandând tuturor posesorilor de sportive, sau sport-turinguri, gumele menționate.

Sper să vă fie de folos aprecierile mele.

Asfalt uscat şi numai bine!

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postez si io un "ASA NU!" pentru cei de la vulcanizarea de pe str. Victoriei, in apropiere de iesire spre Rovinari, vis-a-vis aproximativ de peco Mol. Acum o saptamina muncitorul de acolo a reusit performanta sa-mi ciuruiasca o camera noua Pirelli cu nu mai putin de 8 gauri peticite cu 5 petice reci, la schimbarea unui cauciuc spate la capra mea. Totul a durat 4 (patru) ore! Ce mai poti spune? Sincer, nici bani nu mi-a cerut! Sper sa gasim cit de curind si in Gorj o statie unde putem schimba un cauciuc sau sa echilibram o roata la motoarele noastre, in conditii decente si la preturi acceptabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu mi-am skimbat cauciucele....a 2 pereke...la aceasi vulcanizare auto...fara probleme..totul a mers ca uns...cred ca depinde si de dimensiunile\caracteristicile anvelopelor...

cit despre ekilibrat....cam ciuciu prin zona...si sa mergi pina la vilcea sa le ekilibrezi dupa ce deja le-ai pus..bataie de cap cu montatul,demontatul..timp pierdut...

sa te duci cu gumele noi in spate pina la vilcea,sa le skimbi acolo....iar neplacut drumul....asa ca,pt a 2 pereke de gume skimbate pina acum,ciuciu ekilibrare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ivan_pedala a spus:
Postez si io un "ASA NU!" pentru cei de la vulcanizarea de pe str. Victoriei, in apropiere de iesire spre Rovinari, vis-a-vis aproximativ de peco Mol. Acum o saptamina muncitorul de acolo a reusit performanta sa-mi ciuruiasca o camera noua Pirelli cu nu mai putin de 8 gauri peticite cu 5 petice reci, la schimbarea unui cauciuc spate la capra mea. Totul a durat 4 (patru) ore! Ce mai poti spune? Sincer, nici bani nu mi-a cerut! Sper sa gasim cit de curind si in Gorj o statie unde putem schimba un cauciuc sau sa echilibram o roata la motoarele noastre, in conditii decente si la preturi acceptabile.

 

 

Salut Ivan! În primul rând scuze pentru faptul că nu am putut răspunde la apelul tău de ieri. L-am văzut abia azi, din motive de "prins rău, rău cu treburile intelectuale"ş.a.m.d, dar şi din motivul mai multe rețele de telefonie, deci VF acasă...singur. Îmi pare rău pentru pățania ta, dar de ce nu vorbiți şi voi fraților, pentru că ne putem sincroniza dorințele şi astfel se pot găsi soluții mai "eficiente". Bunăoară să meargă un turism cu toate anvelopele de schimbat...fără alte costuri...Eu am mers singur şi mai încăpeau două rânduri, iar cei de la Vâlcea, pentru că se respectă şi îşi respectă şi clienții, la final spală vechile anvelope şi le şi ambalează în ceva corespunzător pentru drum. Cât despre prețuri, acestea sunt în limita celor practicate de celelalte (puține) firme specializate din țară, majoritatea aflate în Bucureşti. Ori decât un drum de Bucureşti, prefer chiar mai multe de Vâlcea, în funcție de cât de țin gumele. Din documentarea făcută de mine la Gorj, echipament dedicat pentru schimb anvelope, echilibrat roți moto la noi nu văd prea poponeataând. Şi i-am întrebat pe cei mai "tari" de pe piața noastră. Plus că mai trebuie şi ceva standuri (față/spate), ceva scule speciale ( cheia pentru axul față) şi ceva pricepere (care se dobândeşte în timp cu ceva minte ), mai ales la roți spițate. Iar la tipicul modest al comunității noastre locale, ca număr de membrii şi ca buzunare, nici o şansă de amortizat investiția...deci de ce să investească.

Dar, cine ştie, poate apare vreun entuziast şi sparge piața... :peace:

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Baietii de la VL au tot ce trebuie (chei, stand ) nu trebuie sa merg cu rotile demontate, nu-i asa ?

 

Totul este asigurat de ei. Inclusiv anvelope noi fiind dealeri Dunlop...aceasta probabil pe bază de comandă dacă nu au pe stoc dimensiunile necesare. Eu am fost foarte mulțumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Pentru cei care au nevoie de serviciile unor vulcanizari din Tg-Jiu (chiar si auto, nu doar moto) le recomand sa evite si vulcanizarea de pe str. 1Mai (prima pe dreapta mai sus de Castel, dupa statia Rompetrol), unde patron(!!!) este un ris de tigan (Jean) care habar n-are sa echilibreze o roata! Acesta mi-a montat pe o janta auto ( pe care aveam cauciuc montat si era echilibrata cu un singur plumb) inlocuind cauciucul cu unul nou, nu mai putin de 11 (unsprezece) plumbi pentru echilibrare!!! Martori mi-au fost Sarpe si Marutzu. :rusinica:

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...
  • 9 months later...

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010230191348&pnref=story

Firma ASCET GORJ cu sediul in Tg-Jiu (langa Mall) si-a deschis incepand cu luna aceasta, la vulcanizarea de la sediul firmei, un nou serviciu, adica echilibrat roti moto. Baietii de acolo sunt foarte serviabili si buni meseriasi, iar pentru alte detalii ei va stau la dispozitie la telefoanele afisate pe site-ul lor. Spor la echilibrat! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Despre schimbat anvelope, echilibrat roți şi calitatea gumelor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...