Sari la conținut

SR 50 R Fan Club


devis
 Share

Postări Recomandate

Vreau sa avem un loc unde discutam doar despre SR 50 R, Factory, noi cei care avem in posesie astfel de jucarii.

 

Sa ne dam cu parerea, sa facem schimb de informatii, mici secrete, etc.

 

Sunt unele confuzii legate de acest model, si urmeaza sa lamurim niste lucruri:

 

Istoria modelului SR 50 dateaza din 1992 cand a fost produs pentru prima oara.

 

1992: SR 50 a fost primul scooter de 49cc sport

1993: SR 50 a fost primul scooter de 49cc replica dupa o motocicleta care a participat la curse (Racing Replica - scuterul are culorile motocicletei Aprilia participanta in GP-uri)

1994: SR 50 a fost primul scooter de 49cc cu racire cu lichid

1997: SR 50 a fost primul scootet de 49cc cu doua discuri de frana (fata-spate)

1999: SR 50 a fost primul scooter de 49cc cu injectie electronica de carburant

 

Modelele SR 50 R deriva din vechile modele SR 50 Street, dar au un look cu totul diferit, fiind pastrat motorul.

 

Fata de modelele Minarelli cu care erau echipate SR 50-urile pe carburator de prin 1996-2004, motorul actual e unul mai puternic si mai fiabil, fiind produs de Piaggio. Pe modelul mai vechi cu motor Minarelli era un carburator Dell'Orto de 12mm iar modelul actual e echipat cu un carburator Dell'Orto de 17,5mm din fabrica.

 

Exista doua variante a modelului SR 50 R in prezent :

 

SR 50 R - Pe carburator

SR 50 R Factory - Pe injectie

 

Se poate face diferenta vizuala intre ele foarte usor: cel pe carburatie are pedala de kickstart si cel pe injectie nu are.

 

In targ umbla zvonul cum ca ar trebui sa te feresti de cele pe injectie, dar nu e tocmai asa. Daca stii sa ai grija de el, si ii pui doar benzina de calitate foarte buna, si nu-l tarasi pe drumuri de tara, e la fel de fiabil ca si cel pe carburator.

 

Cele pe injectie consuma mai putin si au putere mai mare ~ 5 cp fata de ~ 3 cp la modelul pe carburator, dar necesita mai multa atentie din partea posesorului.

 

In urma cu 3 ani am avut un SR 50 pe injectie si s-a comportat excelent, si am ramas placut surprins de acel model.

 

In prezent am 2 SR-uri, modelul vechi, cu motor Minarelli, si modelul nou, din 2009 - varianta Racing Replica - Talmacsi.

 

Ambele scutere le-am folosit la curierat si le-am testat la maxim asa ca am descoperit din mers multe lucruri care pe forumuri sau pe site-uri nu le gasesti ;)

 

Modelul nou l-am echipat cu parbriz varianta sport de la Aprilia (exista doua variante, unul care e mai jos, si nu depaseste in inaltime umerii celui care conduce scuterul, si altul inalt care trece de inaltimea capului, eu am optat pentru prima varianta), i-am luat si suport pentru top-case tot modelul de fabrica Aprilia, si picior lateral, tot mdelul de fabrica Aprilia.

 

Datorita parbrizului, am trecut foarte usor peste frigurile din iarna (noi trebuie sa ne dam si iarna pe scutere, chiar daca e zapata si -20 de grade afara), pieptul, gatul, si mainile sunt foarte bine protejate de parbriz. La fel se intampla si cand ploua, esti mult mai protejat de picurii de apa decat pe un scuter fara parbriz.

 

La consum nu se simte diferenta, desi am auzit si astfel de povesti cum ca daca ai parbriz ti se dubleaza consumul :agree:

 

Partea proasta e la genunchi, unde din cauza design-ului ingustat in partea de sus a carenajului, tot aerul care se loveste de scuter in partea din fata, e impins fix in genunchi, si daca nu ai genunchiere sau echipament sanatos e de rau.

 

La drumuri lungi motorul se comporta excelent, singur pe scuter, viteza de croaziera e pe la 80 km/h iar cu inca o persoana de 80 kile in spate, viteza scade pe la 70-75 km/h (model stock, delimitat).

Partea proasta la drumurile lungi e durerea de fund, care din cauza suspensiilor foarte tari, si a seii destul de tapene, se instaleaza dupa aproximativ 50km. Eu am reusit sa fac 120 km, mai mult n-am putut suporta durerea. Asa ca trebuie sa tineti cont si de acest mic detaliu daca vreti sa faceti iesiri mai lungi pe SR-uri. Programati pauze tot la 50 km ca totul sa fie ok :D

 

Ce-mi place la modelul nou sunt farurile cu halogen H7, unul pentru faza scurta si unul pentru faza lunga. Te poti baza pe ele noaptea, si vezi unde ai de mers chiar daca ajungi intr-un loc foarte intunecat. La modelul vechi, sunt 2 becuri cu lupa de 35W pe filament, care-s doar de forma acolo.

 

La capitolul frane, modelul nou sta foarte bine, etrierul pe spate e diferit de cel de pe fata, si placutele de frana au o suprafata mai mare la frana de pe spate, iar franele hidraulice au un feedback exceptional, spre deosebire de franele care echipeaza modele low-cost (a se citi chinezarii).

 

Deocamdata atat. Astept parerile altor posesori de SR 50 R de pe forum :laugh:

 

Sunt curios voi ce consum mediu aveti (puteti da click pe semnatura mea, si sa va faceti cont si sa introduceti toate alimentarile pe site)

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Pune si o poza cu sr-ul factory, parerea mea ca arata foarte dezgustator cu parbrizul ala dar daca trebuie sa mergi si iarna,e foarte bun, cat la consum cum sa il dubleze, asta ii o porcarie ;)

Despre factory:post-41405-1283451139_thumb.jpg

nota 10++ nu l-as da pe nici un scuter.

 

 

Mesaj completat

Cat despre frane, sunt bune,dar mie mereu imi fluiera roata cand franez

Mesaj completat

Nah nu mai are nimeni factory?

Mesaj completat

post-41405-1285487876_thumb.jpgpost-41405-1285487883_thumb.jpgpost-41405-1285487898_thumb.jpg

Mesaj completat

post-41405-1285614298_thumb.jpgpost-41405-1285614332_thumb.jpg

post-41405-1283451179_thumb.jpg

post-41405-1283451187_thumb.jpg

post-41405-1283451193_thumb.jpg

post-41405-1283451205_thumb.jpg

post-41405-1283451225_thumb.jpg

post-41405-1283451298_thumb.jpg

post-41405-1283451313_thumb.jpg

post-41405-1284923347_thumb.jpg

post-41405-1284923377_thumb.jpg

post-41405-1284923385_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Moama dar ce s-a intamplat cu el? :P Tu ai patit ceva? Mi se pare ca in prima poza daca e piciorul tau...e cam umflat

Mesaj completat

Update: am pus ceva actibilde pe el, arata mai bine....dar din pacate, sau din fericire, nu a stat prea mult asa........cand iese soarele o sa pun pozele noi, pana atunci astea de saptamana trecuta:

Mesaj completat

Update: am pus ceva actibilde pe el, arata mai bine....dar din pacate, sau din fericire, nu a stat prea mult asa........cand iese soarele o sa pun pozele noi, pana atunci astea de saptamana trecuta:

Mesaj completat

UPDATE :: :laugh: ;) :D

post-41405-1286798730_thumb.jpgpost-41405-1286798721_thumb.jpg

post-41405-1286798725_thumb.jpgpost-41405-1286798733_thumb.jpg

post-41405-1286300827_thumb.jpg

post-41405-1286300835_thumb.jpg

Editat de loco rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

post-66554-0-63580000-1327335694_thumb.jpg

Salut, am si eu o problema la un scuter de acelasi model in sensul ca nu da scanteie decat cand vrea el. Ce poate sa fie de vina bobina de inductie sau CDI-ul.Cum pot sa le verific ca sa nu cumpar degeaba o piesa. Scuterul este pe carburator. Multumesc anticipat.
:cheers:

Editat de ray2007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 3 years later...
  • 2 years later...

Salut tuturor. Doresc sa discutam putin despre modele Ditech deorece am trei bucati pe care fac experimente si unul doresc sa-l tin o perioada mai lunga. Am reusit din 3 sa fac doua sa mearga bine. Cel cu motor Morini mi se pare construit mai bine, are 120 in bord, la acesta calculatorul a fost ars, a primit alt ECU si acum merge bine. Mai am unul identic dar tare obosit, ala distruge bujia in 2,3 minute de functionare si nu stiu cum sa rezolv problema. Al treilea este cu motorizare Piaggio ala l-a stricat mai tare cel care a vrut sa-l repare si avea si ECU busit. Am pus ECU bun (fara comanda pompa ulei), ansamblu injector, pompa benzina si surpriza functioneaza perfect, numai ca motorul a stat mult si pompa de apa normal ca la orice piaggio curgea intr-o veselie.

Care recomandati sa-l tin pt. mine ? Morini sai Piaggio. Piaggio parca are un cal in plus dar sincer nu se simte in mers.

Doresc sa va mai informez ca ECU nu este compatibil intre cele doua motorizari deoarece Morini are pompa ulei electrica si ECU de pe Piaggio nu are comanda respectiva. La fel unul din ECU Piaggio merge pe Morini dar palpaie becul rosu si nu baga ulei, celalalt tot ECU Piaggio functioneaza bine nu palpaie becul dar tot nu baga ulei.

Nici ansamblul injector nu este chiar identic dar se poate monta unu pe altu.

Nu am putut masura compresia, toate 3 aratau 8.8 bar, cred ca din cauza compresorului de aer, deci nu am putut determina care este in starea cea mai buna.

Morini nu scoate fum deloc cred din cauza pompei de ulei mai performante, Piaggio scoate fum aproape ca unul pe carburatie.

Voi pune si cateva poze cu ele cand le voi monta ca toate sunt desfacute. Sunt curios cate mai sunt prin tara in stare de functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Salutare, mai sunt membrii activi fani ai acestui model? Eu acum reconditionez 2 bucati, unu pe injectie, unu pe carburator.

Sa discutam, sunt in cautare si de unele componente pentru a le putea finaliza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...