Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Asa cum, atunci cand am avut ZZR, am pornit topic dedicat ZZRicilor (copiind modelele de succes ale topicurilor GS500, Kawasaki GPZ.. si altele),

 

Acum ca am FZR incerc sa adun impreuna cat mai multe date utile posesorilor de asftel de "bestii".

 

A mea este din 1994, motor de 600cmc si 98 (cred) de cai.

 

Si incep cu un site beeton, www.fzrarchives.com

Forum, specificatii, tot felul de tutoriale... pentru toate modelele de FZR (250-400-600-750-1000).

Foarte util si forumul, daca ai rabdare sa extragi informatiile utile dintre miile de topicuri ("use the search luke"... mai valabila ca oricand)

 

Eu l-am gasit incercand sa gasesc un manual (de utilizator...de service... oricare), exista ceva online dar nu la nivelul "almanahului" Haynes pentru ZZR, pe care l-am gasit pe net surprinzator de usor.

Asa ca, poate va indurati si de mine cu niste manuale "adevarate" :blink: B)

 

 

A..continuam cu informatiile utile!

 

Ulei: 10W40 (in manual), dar e recomandat pentru motoarele nitel mai vechi (ca al meu) un 15W50, semisintetic, ca acela de la Motul (gasit cu aprox.300.000 lei litrul, la reprezentanta din Bucuresti - str.Constantin Disescu, chiar pe langa gara (la un subsol de casa, fara insemne la strada).

 

Bujii: NGK CR8E sau CR9E (acestea din urma, fiind mai reci, sunt mai bune acum ca vine caldura - informatie care trebuie confirmata ca nu sunt sigur).

Gasit la Promotor International, pe str.Agricultorilor, bujii CR9E cu 260.000 bucata.

 

 

Rog posesorii de "fizzere" sa-si faca aparitia aici, si orice problema aparuta (de la consumabile pana la probleme tehnice) sa le dezbatem aici, iar daca ati gasit deja solutiile.... spuneti-ne si noua, nu tineti in voi, chitrelor :lol:

 

see ya'

post-4559-1147725622_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ba... io tot uit sa ii pun cricul si o dau pe jos...

 

B)

 

:blink:

 

http://www.geocities.com/jeb_warrior/jeb_warrior8.html

 

Asta iar e un link mega bun si concis...

Cine are sa intre ca are raspunsuri la aproape orice si cateva solutii tehnice interesante... eu le+am incercat pe toate si e chiar belea.

 

 

In schimb a mea... Genesis 1000.... face fitze la turatie mica... da un pic in gat si pe urma, brusc, isi da drumul de ma da cu capu de tetiera...

Daca are cineva raspuns la treaba asta sa imi dea si mie de veste...

 

In rest e super ok si iti da sentimentul de siguranta.. foarte stabila si foarte puternica...

post-10-1147785467_thumb.jpg

Editat de Avocatu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io am vazut la motoleasing bistrita una de 400 cu vreo 2000 E

ce ziceti se renteaza? se apropie la performantele unu zxr de 400? si pe mine ma-ar tenta un fzr, doar in mijloc e problema banilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu, FZR400 / ZX-4R / RF 400 sunt cam la fel. Motoare de incepatori cu gusturi sportive.

 

A mea valoreaza cam 3300-3500 EUR.

 

a mea... Genesis 1000.... face fitze la turatie mica... da un pic in gat si pe urma, brusc, isi da drumul de ma da cu capu de tetiera...

Daca are cineva raspuns la treaba asta sa imi dea si mie de veste...

 

Si a mea face nazuri sub 2000 ture, se cam balbaie. Sunt motoare cu un cuplu nedisponibil la turatii mici; in schimb mananca pamantul peste 8000-9000 ture.

Nu poti sa-l compari cu un 2 cilindri.. B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am dat pe ea 2700 E ...

Nu era intr+o stare estetica prea buna asa ca am mai bagat vreo 500.

 

In rest era perfecta. Si acum e...

 

B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am un FZR de 1000 proaspat achizitionat. Ce sa zic, fuge de rupe. Si normal la cei 145 cai.

In schimb venind de la enduro ma deranjeaza suspensiile ... Destul de mult ... Dar asta e, cu vitezana la asfalt fara gropi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva cifre legata e consum? B)

Mie mi-a papat la drum lung cu viteze intre 90 si 140 cu mici varfuri la 200 6.1 litri/100 km.

Pe autostrada cu o medie de 220-230 kmh cu varf in 270 kmh mi-a papat 10.2 litri/100 km ...

Nu e motor economic ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu i-am facut inca un consum, si nici nu pot. Ii curge benzina din carburatoare, cand sta pe loc, trebuie sa repar asta intai si apoi fac consumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal, vad ca inca n-au dat de topic fezeristii.. nu-i nimic.. mai asteptam :cheers:

Apropo, am vazut la Arc, ieri, unul aproape identic ca al meu, tot alb, jante mov, dar un pic alte culori pe stickerele de pe carene; n-am dat de proprietar..

 

In caz ca va interesaza, am gasit ulei 10W40, Mobil 1, la 200.000 litrul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu as recomanda 10W 40.

E un pic prea fluid pentru motorul asta. Se incinge teribil.

E de preferat sa folosesti macar 15W. Eu folosesc 20W 50 semisintetic de la Valvoline, e cam singurul semisintetic cu indicele asta.

 

Motorul oricum e halitor de ulei, e dat in manuale intre 800 si 1000 de ml la mia de km !!!

Cu 10 W probabil ia si mai mult.

Editat de Avocatu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baieti! dativa si voi cu parerea despre motoru asta ca ma mananca sa bag mana in buzunar pt aspectu ala :cheers: /index.php?showtopic=46546 (ce probleme pot avea cu asa cceva ,de ce arata asa ,accident mai mult ca sigur si ma intrteb daca tece de r.a.r asa ceva )

P.S FZR-urile nu au probleme cu pornirea ,mari de tot

?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, in curand va ajunge si la mine civilizatia,adik INTERNETUL :) ,si deci am sa incerc sa postez tot ce pot despre fizzer-e (acum scriu de la cineva). Am doar cuvinte de lauda pentru acest motoras (fzr 600), cu care din fericire ma dau de vreo 3 luni, singura problema pt. mine sunt suspensiile cam dure. Pe www.fzrarchives.com gasiti cam toata documentatia tehnica si o multime de idei de imbunatatire, despre care mi-ar placea sa scriu ca le-am aplicat si eu :ok: . Ramane sa mai vorbim, acum tre sa plec intr-o tura prin Dobrogea... Long live fizzer-ists :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hahahhaha vali, mai traiesti?

Sergiu, noi avem vorba aia, : "De-oi muri, sa-mi porti caciula/ De-oi trai, ..."stii tu :) . Sper ca-ti dai seama ca vei fi cea mai iubita tinta a dedicatiilor noastre vara asta :crack: Inca o data la multi ani pentru ieri, poate sarbatorim la padure azi :ok: . Sa revenim totusi la fizzere.

Am descarcat manualul de intretinere al fzr-ului 600 de pe fzrarchives.com. Acolo scrie ca uleiul de vara tre'sa fie 20w40. De cand merg cu motorul, din martie, cred ca am facut cam 3000 km, nivelul uleiului la fereastra de jos pare ca a scazut cam cu 1-1,5mm, oricum e in limite, deci mie imi pare ca nu consuma excesiv ulei. In manual nu am gasit pana acum nimic despre consumul de ulei, mai ales la valorile scrise de prietenul Avocatu (in caz de omisiune imi cer scuze, specifica-ne te rugam unde ai gasit informatiile despre consumul de 800-1000 ml la mia de km).

Consumul la un drum de aprox. 250 km Galati-Vama Veche a fost de 11 l, la o viteza de 100-140 km/h (drumurile din Dobrogea nu sunt cele mai bune pt. motoare de viteza, in afara de zona litoralului). In oras consuma mai mult,dar nu cred ca mai mult de 6 l, oricum stiti prea bine care-i tentatia de a-l "forja".

Pana acum nu am avut probleme tehnice, singura obiectie fiind un anumit zgomot ciudat al lantului, chiar si dupa ce l-am uns. In manual este recomandat pentru lant ulei de motor SAE 30w-50w, deci cred ca e vorba de ulei care sa aiba prima cifra-viscozitatea cred- intre 30 si 50. Nu sunt curios sa arunc banii pe spray-uri de degresat si uns, daca in manual scrie exact ce trebuie folosit(daca gresesc, corectati-ma). Atentie: la reglarea lantului, roata spate trebuie rotita pana ce lantul ajunge in pozitia cea mai intinsa, apoi se regleaza sageata! Nu stiu care-i explicatia, dar am patit-o, dupa ce am intins lantul la sageata de 20 mm din manual, la o oprire am gasit lantul foarte intins, deci a trebuit sa il reglez iar ,dar dupa ce am citit in manual :crack: .

Parerea mea e ca e foarte important de citit si respectat ce scrie in manual, daca vrem sa avem maximul de satisfactie de la motor. Am vazut la mare de 1 mai vreo 2 fzr-uri intr-o stare jalnica. Eu am avut noroc de un motor bine intretinut, deci trebuie sa am grija de el, nu de alta, dar este un motor cu un foarte bun raport calitate-pret, relativ economic, performant, simplu si usor de intretinut.

Inca un site foarte misto este asta: www.fizzer-redline.com, unde gasiti un articol foarte interesant- test comparativ Yamaha fzr600- Suzuki gsf600 Katana, plus inca multe materiale interesante.

Mai vorbim cand ajunge si la mine NET-u :crack: . Sper sa n v d m cu motorasele pe la intruniri. Va doresc o vara cat mai misto, fara necazuri tehnice sau de alte feluri :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Consumul de ulei l-am citit in Louis, pe genunchi, intru-n manual de FZR 1000 Genesis Exup.

Eu cred ca e normal sa fie diferente semnificative intre 600 si 1000...sunt si de putere considerabile.

 

Adevarul e ca nici mie nu imi consuma atat cat scriu aia...sa zic maxim 3-400 la mia de km, pe de alta parte eu sunt batranel, daca vede 8 mii de ture o data la saptamana, e sarbatoare... Or fi date consumurile in regim de spre maxim, acum nu stiu.

Editat de Avocatu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Din pacate am vesti proaste... :cheers: . Pe 3 iunie am avut accident cu un lake de taximetrist, care a virat dreapta de pe banda a 2-a direct in fata mea si nu am avut cum sa-l evit, l-am luat in plin. Normal ca el n-a avut nici pe dracu, eu mi-am schimbat doar "un rand de chiele" pe picioru stang, nevasta-mea e mai grav putin, fractura de radius- mana stanga si entorsa de genunchi drept, acum suntem in refacere.

Dar cel mai naspa a iesit din confruntare motorul: capac alternator facut farame, VIBROCHEN INDOIT!, carterele motorului sparte la imbinarile cu capacul alternatorului, alternatorul distrus! Am inceput deja sa caut pe net ce-mi trebuie, si pe aceasta cale apelez la domniile voastre care au piesele respective de vanzare sau chiar un motor complet, sa-mi dea si mie de stire aici pe forum sau la dubiscubi@yahoo.com.

Motorul teoretic se va repara pe RCA, dar devizul de reparatie la service e mai scump decat toata motocicleta! Sa vedem ce spun cei de la BCR Asigurari, pana acum s-au comportat regulamentar, daca ati avut experiente cu ei va rog sa dati de stire cum s-au finalizat.

Am sa incerc sa accesez mai des internetul, inca n-au ajuns puturosii aia de la firma de cablu cu netul pana la mine. Va doresc in continuare o vara superba, fara evenimente ca acesta care mi s-a intamplat mie, si astept eventualele voastre mesaje. Vali B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baieti! dativa si voi cu parerea despre motoru asta ca ma mananca sa bag mana in buzunar pt aspectu ala :cheers: /index.php?showtopic=46546 (ce probleme pot avea cu asa cceva ,de ce arata asa ,accident mai mult ca sigur si ma intrteb daca tece de r.a.r asa ceva )

P.S FZR-urile nu au probleme cu pornirea ,mari de tot

?

In primul rand puterea fzr-ului de 600 este de 67kw (91 cai) in cartea tehnica, si de 75 cai la roata -diagrama Dyno. Sursa: fizzer-redline.com. Pentru mine personal e un semn de intrebare, chiar tunat motorul nu ajunge la 110 cai, vezi fzrarchives.com - fzr 600 FAQ. Tot aici este explicat de ce unele fzr-uri au probleme cu pornirea: materialul din care sunt facute supapele de admisie e un otel cam moale, care , teoretic ,determina uzura mai rapida a supapelor. Eu n-am avut deloc asemenea probleme, nici n-am auzit de la altii, important cred ca e cum ai grija de motor, jocul la supape sa fie cel corect.

Chiar daca a avut accident, cadrul fzr-urilor, fiind din otel in configuratie Deltabox, este foarte solid, avarii mai serioase pot fi la motor pe laterale sau furca si radiator la coliziunile frontale, oricum se vede daca a avut accident. La RAR nu cred ca pot fi probleme din cauza carenelor de R6, al meu nici nu are carene, are doar kit-ul de street-fighter: capac rezervor, aripa fata si un far dublu stil naked, si nu am avut nici o problema la RAR, importante sunt seriile cadrului si motorului.

Cel mai bine e sa verifici bine actele motorului, iar din punct de vedere tehnic e bine sa mergi cu un cunoscator pentru probe. Fzr-ul de 600 e un motor foarte bun, asta din anunt mi se pare totusi cam scump la 3600 euro. Daca mai ai intrebari, da un mail la dubiscubi@yahoo.com sau aici pe forum. Succes! Vali B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu ai carburatoarele bine reglate, sau cred ca filtrele sunt murdare.

Eu am facut 115 Km cu 8,25 litri. Traseul a fost Bucurestui - Calarasi

-67 Km pe autostrada 200-230 .

-48 Km pe drum national viteza max 180 .

Si consumul facut ca la carte, rezervorul full la plecarea din Bucuresti (Mol) rezervor full la sosirea in Cl.

Editat de chelie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

post-11356-1151348669_thumb.jpgUitati un site "dedicat" FZR1000ExUP. Totusi gasiti de toate pentru toti posesorii de Yammy!

 

http://fzr1000.co.uk/phpBB2/index.php

 

Dupe indelungi cautari si rugaminti la moderatorii site'ului am gasit si un server cu manuale de reparatii, service si "owner"

 

http://www.exupbrotherhood1.com/brotherhood/

 

"dowload"ati doar ce va intereseaza, tipii devin circumspecti la valori mari - chestie de drepturi de autor (desi eu am dat jos cam tot, insa cate putin deodata)

 

Din ce'am citit si observat pana acum cu minus:

- mici probleme la pornire in special cu motorul cald (am schimbat recent bujiile si parca nu mai sunt)

- senzorul de nivel ulei foarte sensibil - n.b! nivelul "la mijloc" pe ochiul de vizita este de fapt MINIM

- oarece vibratii la peste 7000 rpm (carburatoarele trebuie sincronizate cel putin de 2 ori pe an)

- "rezerva" face fitze, a trebuit odata s'o imping fr'un kilometru...never again!

 

Pe de alta parte:

- ciclistica cu greu atinsa de alte motoare sport

- cuplu mare la rpm mici si medii (ExUP'ul isi spune cuvantul) - desi parca mi'ar fi placut 6 viteze

- pozitie relativ confortabila

- frane excelente (eu am modelul cu discuri marite glisabile si 6 pistonase/disc)

 

Referitor consumuri, al meu ia cam 7-7.5 la mers normal (intelegand turatii de 5-7000) si... cine mai stie la peste 200 km/h! Ulei cam 2-300 gr/1000km, poate si mai mult la mers continuu cu rpm ridicat!

 

Bafta si felicitari celui de'a deschis topicul! Un FZR1KExUP pe mana cuiva de se pricepe, cu motorul pus la punct, cu cauciucuri bune... mmmm, unde's curbele?

Marius

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, felicitari pt fizzie, si multe multe multumiri pt link-uri! Excelente..

 

Ce sa zic, sa te poarte sanatos si fara nici o problema! Eu am facut cunostinta cu capacitatile ei sportive, pe curbele circuitului Amkart si pe serpentine (Cheia, PoianaBV, cheile Bicaz)... Suuuuupeeeeerrrrr :cheers:

:lol:

 

Si daca tot e nou, am deschis si un mic blog in care sa-mi notez tot ce tine de "my dear fizzie" :cheers: /index.php?...p;blogid=2&

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-11356-1151926997_thumb.jpg

Salutare, felicitari pt fizzie, si multe multe multumiri pt link-uri! Excelente..

 

Ce sa zic, sa te poarte sanatos si fara nici o problema! Eu am facut cunostinta cu capacitatile ei sportive, pe curbele circuitului Amkart si pe serpentine (Cheia, PoianaBV, cheile Bicaz)... Suuuuupeeeeerrrrr :bounce:

:rolleyes:

 

Si daca tot e nou, am deschis si un mic blog in care sa-mi notez tot ce tine de "my dear fizzie" :crack: /index.php?...p;blogid=2&

 

 

... i'am facut si eu intre timp un "refresh", cauciuc spate, bujii...etc, plus carburatie si sincronizare... am gasit si sursa vibratiilor suspecte de la >8000rpm... aproape 0.05barr diferenta intre cele doua perechi de carburatoare.

acu zici ca are turbina, asa frumos fluiera cand tragi de ea!

pacat ca nu s'au tinut liniutzele la intrunire, as fi fost curios cum sta fatza de jucariile noi, desi sunt constient de surplusul de greutate si diferenta de putere, sunt convins ca nu mi'ar fi fost rushine cu ea...

o poza de la intrunire cu "noi" ... gasita pe net

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...