Sari la conținut

Vreau sa incerc Enduroooo!


Postări Recomandate

Nici nu stiu cum sa incep si de unde sa incep dar e clar in mintea mea, vreau enduro. De doua saptamani ma obsedeaza ideea cand am aflat ca un amic isi vinde KTM-ul EXC 450. Marea mea problema e ca nu stiu absolut nimic despre fenomenul asta fiind "vitezist convins" pana acum ceva timp, tocmai de aceea apelez la voi pentru un sfat/link legat de echipamente in primul rand. Nu stiu mai exact din ce e compus si la ce trebuie sa fiu mai atent la achizitionare.

 

Va multumesc! :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omu cere sfaturi si sari sa iti vinzi marfa :kiss: nu e frumos.

Uite cateva posturi pe care le gaseai dor daca dadeai un search. Nu trebuie decat sa ai rabdare si sa citesti.

/index.php?showtopic=428551

/index.php?...p;hl=echipament

/index.php?...p;hl=echipament

 

si tot asa.

 

Spor la citit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Pai ... in primul rand ai nevoie de casca pentru enduro, din aia cu bot mare, ca sa nu te incalzesti. Intr-una de strada te si incalzesti tare si nici nu ai vizibilitate laterala asa de buna.

 

Iti mai trebui ochelari, cizme de enduro, o platosa (cauta pe net UFO Scorpion sau Acerbis Koerta de ex), si genunchiere. Asta e esential sa ai pe tine tot timpul. Peste, poti sa-ti iei orice pantaloni sau bluza mai rezistenta ai pe acasa ca sa nu dai banii, dar in timp o sa vrei pantaloni si geaca de enduro.

 

La inceput o sa te simti ca robocop in toate astea si poate o sa ti se para ca nu te poti misca si ca ceva nu-i in regula. Stai linistit, pt ca te obisnuiesti si echipamentul se mai inmoaie, si nu va mai fi o problema.

 

Deci, asta e un exemplu de casca:

http://images.esellerpro.com/2189/I/125/11...ss-Helmet-1.jpg

 

Platosa:

http://www.riderz.co.uk/images/ufo_scorpion_belt_300.jpg

 

Genunchiere:

http://www.nolimitsextreme.com/images/Knee%20Protectors.jpg

 

Cizme:

http://www.motorcycle-superstore.com/produ...nduro-Boots.jpg

 

 

Bafta si bune alegere faci, sper sa te tii de ea si sa lasi vitezana, macar pe drumurile publice, pastreaz-o pt circuit eventual :kiss:

 

 

O zi faina,

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei sa incerci? La anu la test drive KTM, cu echipament imprumutat. Apai sa vezi ce-ti dai RRu pe un enduro cu kit supermoto :kiss:

Mesaj completat

Vrei sa incerci? La anu la test drive KTM, cu echipament imprumutat. Apai sa vezi ce-ti dai RRu pe un enduro cu kit supermoto :P

 

Intrebi matale de echipament... no bine. Iti trebuie asa:

- ARMURA. De ce nu merge cu geaca de strada? Pentru ca in enduro se cade usor, fara urmari in general; problema e ca iti strici geaca aiurea. O armura costa intre 200 si 600 ron (evident ca in sus te poti duce cat vrei).

- CASCA CROSS + OCHELARI. De ce nu integrala? Pentru ca in enduro se merge si incet, si tehnic si o integrala nu prea face fata - se abureste si nu se ventileaza cum trebuie decat cu viziera ridicata. Si nu-i tocmai placut sa mergi cu ea deschisa tot timpul (nu, nu ai timp sa o freci inchis deschis). Casca de la 300 ron in sus, ochelari de la 75 ron in sus.

- GENUNCHERE. Pentru ca in mod inevitabil vei pica, chit ca e vorba de-o cazatura la 5 la ora. Nu iti baga pantalonii de strada in enduro, ca-i strici si risti sa nu te ajute (eu am pantaloni care mi-au salvat genunchii de doua ori pe asfalt dar in teren mi-am invinetit picioarele). Genunchere incepand cu 100 ron.

- GHETE ENDURO/CROSS. Sfinte. Punct. Fara ele, risti sa-ti rupi piciorul intr-un viraj cat se poate de usor. Cu ele, pica vaca de 180kg pe tine, iti prinde picioru intre cadru si pietre si tu iti dai jos casca, iti aprinzi o tigara si astepti sa vina prietenii sa te scoata de sub mobra, fara macar sa simti greutatea. Preturi incepand de la 300 ron, insa mare grija ca e posibil sa iti iei teapa si sa te alegi cu niste porcarii (ma gandesc la madhead sau la niste prostii no-name).

- MANUSI. Nu-s tocmai cele mai importante, dar la primavara te vei coace cu manusi street. In plus, protectia maxima iti trebuie in podul palmei, pe partea opusa degetului mare. Bucatile alea de carbon de peste incheieturi sunt cam incomode cand tot tre sa freci acceleratia si ambreiaju.

- TRICOU + PANTALONI. Tricoul ala de enduro, rezistent la tavaleala si foarte bun ca stavilar de Crivatz. Merge si fara. Pantalonii la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WOW! Nu ma asteptam si la explicatii :friends: Sper ca ma intelegeti, fiind obisnuit cu tot ce tine de speed/street cunosc orice marca si imi e usor sa fac diferenta intre calitate si porcarii, in ceea ce priveste enduro sunt in pom, sau am sa fiu..la propriu B)

 

Tricourile alea vin peste armura sau peste geaca? Geaca e cu protectii sau doar termo si armura vine pe dedesubt? Ar trebui sa tin seama de colorit? Ma gandesc ca poate cad in vreo rapa si fiind viu colorat sunt mai usor de reperat.

 

Ghete, astea imi fac cu ochiul: http://www.allmotowear.ro/amwadmin/images/...80503105838.jpg iar casca postata de ekkemu e superba.

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La enduro se poarta tricou si pantaloni scurti si ciorapi, peste care pui: armura si genunchere. Peste asta pui pantaloni si tricou. Deasupra cizme, manusi si caasca.

 

Deci tricoul vine peste armura. Care armura vine pe corp. Nu exista geaca.

 

Pantalonii vin peste genunchere si in sau peste cizme. De obicei in.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi e mai limpede acum. Multumesc pentru lamuriri. B)

Vreau intai echipament si apoi moto, care va fi cred, un KTM 450 EXC din 2002. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, din experienta mea iti zic ca cel mai bine e sa ai niste izmene direct pe corp si o helanca sau un tricou cu maneca lunga in sus (pt ca sa nu te iriti si pt ca sa nu transpiri direct in echipament, ca se spala mai greu). Armura, platosa sau cum vrei sa-i zici vine direct pe tine, si peste ea vine tricoul de enduro sau geaca, care nu sunt cu protectii, protectiile le ai in armura. Genunchierele de obicei vin direct pe picior si peste vin pantalonii. Unii isi pun genunchirele peste pantaloni. E bine sa le cumperi deodata ca sa te asiguri ca intra. La fel si cu geaca si tricoul. Nu merge sa te iei dupa marimi, geaca/tricoul trebe sa intre peste armura si sa te poti misca liber.

 

Casca aia e cam printre cele mai tari, si normal ca e faina B)

 

Cu culorile ... sfatul meu este sa nu-ti iei portocaliu sau chestii cu KTM, ca poate o schimbi motocicleta si o sa fie amuzant sa ai totul cu KTM pe o honda, yamaha sau suzuki. Mai bine chestii neutre. Acuma cu culorile vii ... e asa si asa, ca de mers nu mergi singur, si daca totusi mergi singur si pici intr-o rapa, nu vine nici dracu sa-ti vada tie tricoul galben fosforescent. Oricum, probabil ca e mai ok sa fii vizibil, dar nu e prioritar.

 

Cum s-a mai zis si mai sus, tricou/geaca si pantaloni sunt optionale la inceput daca nu stai f bine cu finantele.

 

Ah, si o sa mai ai nevoie de un camel back, sau un rucsacel in care sa-ti cari o sticla. Cel mai bine insa este cu camel back sa ai tot timpul apa la tine. Aia mai e buna cand e plina si anti soc, cand pici pe spate (testat :friends: ) e mult mai moale :friends:

 

Unii mai au si protectii pt gat. Cauta pe net Leatt Brace - e scumpa, foarte scumpa chiar, dar se merita, pt mine va fi urmatoarea achizitie de echipament. Si daca stai bine cu banii, atunci cauta dupa genuchierele Asterix:

 

http://www.dirtbikebitz.com/motocross-prot...s-c-54_889.html

 

 

 

Bafta!

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am casca, ochelari, cizme, genuchiere, plasa Acerbis Koerta ..... si cam atat !

 

Ce pantaloni, ce tricou, ce geaca ? trag o salopeta de mecanic peste astea si merge ... ca uns ! Am 3 salopete din astea ca m-au costat 30 lei ... toate 3 !

... si daca scrie Black & Decker si nu scrie KTM, Yamaha, sau ... SuzukiHayabusa, de aia nu mai pot eu ! Oricum, dupa primii 500m, nu se mai vede nimic de noroi ! B)

 

.

.

.

.

.

P.S. ... am si ,,costum national" cu KTM redi for reis, da-l tin de Pasti si de Craciun, cand ies pe bulevard sa ma vaza papacioacele ! :friends:

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

CIZME :

* Aici ai un topic despre cizme si criteriile dupa care sa le alegi: /index.php?showtopic=316354

* Un topic fain despre cizme mai este acesta : /index.php?...mp;hl=crossfire

Important la cizmele de enduro ar fi sa tii cont de urmatoarele:

- fara catarame de plastic (numai metal)

- preferabil cu cipic interior (confort mai mare)

- preferabil cu sistem de articulatii (se vor flexa mai usor)

- marca cunoscuta (pentru a gasi mai usor parti din ele pe care le pierzi sau le uzezi)

 

* PANTALONI:

Initial nu intelegeam de ce foloseste lumea la enduro pantaloni specifici, care costa o droaie de bani (parerea asta , inca, nu mi-am schimbat-o).

Personal folosesc niste pantaloni din aceia mai largi cu buzunare (cargo) peste cizme, fiindca sunt lejeri. Din ce am observat eu treaba este cam in felul urmator:

- sunt din bumbac si daca se uda se usuca ceva mai greu decat pantalonii dedicati.

- daca te bagi la noroaie serioase, se lipeste noroi de ei. Mai ales in zona de sub genunchi, unde, fiind mai Âşleampăți, este si mai mult material. Noroiul asta are prostul obicei sa se lipeasca si la interior. Devin astfel foarte grei si incomozi. Foarte rar mi s-a intamplat asta, dar cand vrei sa fii cat mai mobil/rapid/lejer nu iti pica deloc bine

- daca te bagi la hard (si cu EXC 450 o sa te cam bagi) vor fi multe momente in care pantalonii lalai, gen cargo, te vor incurca. Tocmai fiindca sunt nu sunt mulati pe tine si nu se misca odata cu tine - ba se mai agata de o creanga, ba trebuie sa ii ridici tu cu mana deasupra genunchiului, etc.

Concluzia - pentru inceput poti sa te dai cu orice pantaloni (cu cat mai ieftini cu atat mai bine) dar pana la urma mai buni tot cei de enduro sunt.

 

* GENUNCHERE:

Fara o pereche de genunchere sa nici nu te gandesti sa iesi la o tura. Singurul sfat - te duci la magazin, le pui pe tine si bagi 2-3 genoflexiuni. Trebuie sa se flexeze lejer si sa acopere cat mai mult din tibie. Nici foarte lungi fiindca vor risca sa te jeneze la indoirea talpii piciorului in sus.

Daca ramai in zona sportului asta, bine ar fi, cu timpul sa pui un ban deoparte, si sa iti cumperi niste orteze. Sunt niste genunchere mult mai complexe si mai sigure, ca sa ma exprim cat mai simplist. Desi nu sunt deloc ieftine, din ce in ce mai multa lume recurge la ele pentru a minimaliza sansa accidentarilor grave in zona genunchilor (a caror operare + recuperare costa oricum mai mult decat ele).

 

* BLUZA CU PROTECTII:

Parerile sunt impartite aici. Unii iti vor recomanda bluza (plasa) cu protectii altii iti vor recomanda platosa de motocross.

Personal am mers pe bluza cu protectii.

Cam oricare marca de bluza este ok, insa recunosc ca si mie mi s-a parut mai solida Acerbis Koerta. Singurul lucru pe care trebuie sa il tii minte este urmatorul - materialul pe care sunt prinse protectiile sa fie ca un sac cu ocheti si nu in genul materialului din care sunt facuti ciorapii de dama (transpiri mult mai tare)

Vrei, nu vrei, bluza se cam ridica in sus in timp ce te dai cu motorul, asa ca recomandabil ar fi sa porti o geaca sau un rucsac peste ea.

 

* GEACA

Gecile de enduro sunt destul de simpliste. Nu sunt groase ca cele de tura. Se mizeaza mai degraba pe ceva lejer si usor. Important la ele este sa fie cat mai pline de aerisiri, pe care, la nevoie, sa incepi sa le deschizi/inchizi. Majoritatea au si manecile detasabile. Exista geci de enduro cu membrana goretex. Ideea este f. ok, dar la cata uzura si trante isi iau gecile astea, nu vor rezista f. mult in starea initiala. Pentru sanatate goretexul este o investitie buna. Pacat ca nu rezista prea mult.

 

* BLUZA

Bluza de enduro are cateva caracteristici si anume :

- colorit strident, pentru a fi reperabil (nu numai in caz de accident, ci si de tovarasii cu care te dai)

- fabricata din poliester, fiindca este usor de spalat, nu se uzeaza si nu se decoloreaza repede

- structura materialului este destul de rara pentru a te putea aerisi in permanenta

- se poarta peste bluza cu protectii pentru a te proteja de praf si namol. E chiar haios sa vezi cum arati cand iti dai bluza cu protectii jos, dupa ce te-ai dat transpirat, prin praf si namol.

 

* CASCA

Conditia nr. 1 pe care trebuie sa o indeplineasca casca de enduro este sa aiba interiorul complet detasabil.

Personal, ma mai intereseaza foarte mult si inchizatoarea tip dublu D.

Cu cat mai usoara, cu atat mai bine. Dar asta vine pe locul trei la mine, fiindca mai usoara = mai scumpa.

 

OCHELARII:

Cu ochelarii este mai delicat fiindca iti dai seama daca corespund cerintelor numai dupa ce ii folosesti. Singura optiune ce iti ramane este sa stai pe bara si sa citesti ce zic unii si altii.

* Trebuie sa fie bine aerisiti, ca sa nu se abureasca instant la primul efort pe care il depui.

* Trebuie ca lentilele sa reziste cat de cat la zgarieturi si sa nu se matuiasca dupa un nr. mic de spalari si stergeri.

Cand sunt foarte murdari eu ii spal pe ai mei sun jet de apa rece, la robinet (la sfarsitul fiecarei zile de namoleala) sau, in timpul turei, fie cu jet fin de apa, fie cu solutie pentru ochelari de vedere + carpa matase.

Eu am mers la risc si am ales Ariete. Costau 150 de ron. Nici 90 de ron (cei mai ieftini Scott) si nici 260 (cei mai scumpi).

Ulterior am mai intalnit indivizi care aveau asa ceva si care erau si ei f. multumiti. Ai mei dupa 6 luni sunt cat se poate de in mintile lor, dar ma port destul de meticulos cu ei.

Acum ma uit pe net si vad ca i-au branduit cei de la KTM si ii vand la pret dublu - aici .

Astia sunt (ii recunosti dupa protuberantele acelea ascutite din zona nasului):

post-3763-1257262500_thumb.jpg

 

* MANUSI:

- Sa aiba un minim de protectie.

- Cu cat mai putin material alb pe ele cu atat mai bine (mai ales piele alba in partea interioara).

- Inchiderile sa nu jeneze mana

 

 

* UNDERWEAR:

- Nu purta bumbac mult pe sub echipamente atunci cand mergi la enduro. Se va imbiba instant cu transpiratie si vei sta fleasca toata ziua.

* Cand mergi la temperaturi sun 25 de grade baga sosete lungi pana la genunchi. Se ava simti clar diferenta.

* Intre izmene de bumbac si strampi din aceia negrii sunt de zeci de mii de ori mai buni ultimii iar decat amandoua cele mai bune sunt underwear-urile pentru sportivi - cele care vara elimina transpiratia si te tin uscat si cele care iarna, la fel, elimina transpiratia si retin caldura.

Am spus pentru sportivi fiindca sunt oricum mai ieftine decat cele pentru moto. Pe mine m-a innebunit cu asa ceva un coleg care a practicat caiac/canoe/samd. De indata ce cumpar o sa scriu ce si cum. Pana atunci raman variantele de la Louis si Polo. De foarte mult succes (cel putin in TM) se bucura completul Chill Out de la OXFORD (bluza, pantalon, ciorapi, manusi + cagula). Preturi de la 550 la 750 Ron tot, in fumctie de sursa.

Mesaj completat

 

 

 

Later edit:

 

* Daca reusesti sa pui un ban deoparte, inscrie-te la o protectie de gat (pe net le vei gasi dupa termenul "neck braces" sau "neck collars"). In afara de Leatt Brace (care pana si ei au scos pe piata o gama mai ieftina) vei mai gasi si alti producatori de asemenea protectii.

Cel mai bine, da o raita pe aici ca sa iti faci cea mai buna idee:

http://www.motorcycle-superstore.com

 

* Recomandabil (mai ales la ture de vara) este si rucsacul cu apa. Mie mi-au recomandat mai multi marca CAMELBAK (go for Ebay) insa eu iti recomand sa te uiti la doua lucruri cand vei cumpara asa ceva:

- compartimentul in care sta punga cu apa sa fie termoizolat

- furtunul sa fie termoizolat (de obicei este invelit intr-un strat de neopren). Altfel, primele guri de apa vor fi numai bune de facut ceai si nici nu prea ai unde sa le scuipi daca esti in mers.

 

Bafta la achizitii B) !

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WOW! Nu ma asteptam si la explicatii :friends: Sper ca ma intelegeti, fiind obisnuit cu tot ce tine de speed/street cunosc orice marca si imi e usor sa fac diferenta intre calitate si porcarii, in ceea ce priveste enduro sunt in pom, sau am sa fiu..la propriu B)

 

Tricourile alea vin peste armura sau peste geaca? Geaca e cu protectii sau doar termo si armura vine pe dedesubt? Ar trebui sa tin seama de colorit? Ma gandesc ca poate cad in vreo rapa si fiind viu colorat sunt mai usor de reperat.

 

Ghete, astea imi fac cu ochiul: http://www.allmotowear.ro/amwadmin/images/...80503105838.jpg iar casca postata de ekkemu e superba.

 

:friends:

uite aici sunt mult mai ieftine

http://www.bikeshop.ro/accesorii/anunturi-...6+47-73674.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Raul foarte mult pentru ghid! Acum e totul clar pentru mine. B) Voi posta in timp ce mi-am achizitionat! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-au ajuns blestemele si pe tine si pe TG B)

 

iti recomand genunghiere cu minim o articulatie, preferabil (pt comoditate) cu 2. incep depe la 1 milion. sa NU iti iei dinalea dintr-o bucata.

 

ai grija la genunchiere daca iti iei pantaloni, pt ca nu toate incap pe sub pantaloni, chiar daca acestia sunt evazati la genunchi special.

 

cizmele e preferabil sa fie cu ciorap de gel interior, daca vrei dupa 1 ora sa iti mai simti oasele de la glezna in jos...

 

daca ai de ales, e preferabila o armura cu protectie la clavicula (ufo scorpion sau acerbis koerta sunt ok, desi eu am achizitionat de la un baiat de aici de pe forum un "ufo scorpion" nebranduit, la juma de pret, care e f ok - pe probate :friends: )

 

daca poti alege o casca usoara gen airoh stelth ar fi perfect, eu am un airoh S4, care e mai de dual-sport asa si implicit mai grea, si ma doare gatul in spate dupa 1-2 ore. deasemenea sa ai grija sa aibe interiorul detasabil, ca altfel nu o mai cureti in veci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Zi-mi dupa asta ce crezi :friends:

 

Enduro rulez !

 

 

Mai la obiect nu se putea spune...ar trebui pus si la topicurile dedicate vitezanelor, incepatorilor (mai ales) si cel cu accidente...(poate unii inteleg ceva...si nu o sa mai fie nevoie sa se mai scrie acolo)... B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele mai comode genunchiere pe care le-am purtat pana acum sunt Dainese Knee V

Knee_V.jpg

 

Merg la enduro sau sunt prea slim?

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Multumesc Raul
Cu placere, @adidas!

Pentru inceput, ia-ti neaparat cizme, genunchere si bluza cu protectii (sau altceva in acelasi segment).

Daca iti iei cizme cu ciorap trebuie sa le iei cu un numar mai mare (in marea majoritate a cazurilor).

User-ul Atillas vinde mult sub pretul pietei niste cizme f. bune - Oxtar Tcx 2 (nu am spus ca sunt cele mai bune si nici nu este reclama mascata). Mai avea doar foarte putine perechi, dar poate ai noroc.

Cu casca si ochelarii o sa mai fentezi un timp problema. Nu foarte mult, fiindca te vei satura dupa 2-3 asfixieri si cateva zeci de km buni (adunati) de mers cu casca pe crestet (incomoda ca cucu + ca risti sa o spargi daca o scapi) sau legata de portbagaj (f. riscant pentru tine, fara pic de protectie, mai ales prin zone cu pietre).

Camelbag, orteze, neck collar si echipament enduro dedicat in functie de bani si timpul in care ii aduni. Nu inseamna ca nu le recomand. Din contra.

Daca nu ai bani de neck collar ia-ti macar o protectie din aceia de gat in forma de potcoava. Este undeva in jur de 20-25 de euro. Sunt unele modele la care poti desprinde materialul exterior si il poti spala separat.

In legatura cu achizitia - sunt f. multe magazine dedicate si la noi (online sau nu; pe multi dintre vanzatori ii gasesti in topicul de anunturi comerciale).

Variante ar mai fi Auner Austria (trebuie sa pui mana pe un catalog si sa il rasfoiesti, fiindca site-ul nu e/era asa ok) si fcmoto.de. De la Auner aduc mai toate magazinele ce au si enduro pe stoc iar de la FcMoto poti sa iti comanzi tu.

De Louis si Polo cred ca nu e cazul sa mai amintesc.

 

Cele mai comode genunchiere pe care le-am purtat pana acum sunt Dainese Knee V. Merg la enduro sau sunt prea slim?

Parerea mea e ca sunt ok. Daca se flexeaza lejer, np (insist pe treaba asta cu flexibilitatea, fiindca la enduro esti de zece ori mai in miscare decat pe strada).

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CIZME :

* Aici ai un topic despre cizme si criteriile dupa care sa le alegi: /index.php?showtopic=316354

* Un topic fain despre cizme mai este acesta : /index.php?...mp;hl=crossfire

Important la cizmele de enduro ar fi sa tii cont de urmatoarele:

- fara catarame de plastic (numai metal)

- preferabil cu cipic interior (confort mai mare)

- preferabil cu sistem de articulatii (se vor flexa mai usor)

- marca cunoscuta (pentru a gasi mai usor parti din ele pe care le pierzi sau le uzezi)

 

* PANTALONI:

Initial nu intelegeam de ce foloseste lumea la enduro pantaloni specifici, care costa o droaie de bani (parerea asta , inca, nu mi-am schimbat-o).

Personal folosesc niste pantaloni din aceia mai largi cu buzunare (cargo) peste cizme, fiindca sunt lejeri. Din ce am observat eu treaba este cam in felul urmator:

- sunt din bumbac si daca se uda se usuca ceva mai greu decat pantalonii dedicati.

- daca te bagi la noroaie serioase, se lipeste noroi de ei. Mai ales in zona de sub genunchi, unde, fiind mai Âşleampăți, este si mai mult material. Noroiul asta are prostul obicei sa se lipeasca si la interior. Devin astfel foarte grei si incomozi. Foarte rar mi s-a intamplat asta, dar cand vrei sa fii cat mai mobil/rapid/lejer nu iti pica deloc bine

- daca te bagi la hard (si cu EXC 450 o sa te cam bagi) vor fi multe momente in care pantalonii lalai, gen cargo, te vor incurca. Tocmai fiindca sunt nu sunt mulati pe tine si nu se misca odata cu tine - ba se mai agata de o creanga, ba trebuie sa ii ridici tu cu mana deasupra genunchiului, etc.

Concluzia - pentru inceput poti sa te dai cu orice pantaloni (cu cat mai ieftini cu atat mai bine) dar pana la urma mai buni tot cei de enduro sunt.

 

* GENUNCHERE:

Fara o pereche de genunchere sa nici nu te gandesti sa iesi la o tura. Singurul sfat - te duci la magazin, le pui pe tine si bagi 2-3 genoflexiuni. Trebuie sa se flexeze lejer si sa acopere cat mai mult din tibie. Nici foarte lungi fiindca vor risca sa te jeneze la indoirea talpii piciorului in sus.

Daca ramai in zona sportului asta, bine ar fi, cu timpul sa pui un ban deoparte, si sa iti cumperi niste orteze. Sunt niste genunchere mult mai complexe si mai sigure, ca sa ma exprim cat mai simplist. Desi nu sunt deloc ieftine, din ce in ce mai multa lume recurge la ele pentru a minimaliza sansa accidentarilor grave in zona genunchilor (a caror operare + recuperare costa oricum mai mult decat ele).

 

* BLUZA CU PROTECTII:

Parerile sunt impartite aici. Unii iti vor recomanda bluza (plasa) cu protectii altii iti vor recomanda platosa de motocross.

Personal am mers pe bluza cu protectii.

Cam oricare marca de bluza este ok, insa recunosc ca si mie mi s-a parut mai solida Acerbis Koerta. Singurul lucru pe care trebuie sa il tii minte este urmatorul - materialul pe care sunt prinse protectiile sa fie ca un sac cu ocheti si nu in genul materialului din care sunt facuti ciorapii de dama (transpiri mult mai tare)

Vrei, nu vrei, bluza se cam ridica in sus in timp ce te dai cu motorul, asa ca recomandabil ar fi sa porti o geaca sau un rucsac peste ea.

 

* GEACA

Gecile de enduro sunt destul de simpliste. Nu sunt groase ca cele de tura. Se mizeaza mai degraba pe ceva lejer si usor. Important la ele este sa fie cat mai pline de aerisiri, pe care, la nevoie, sa incepi sa le deschizi/inchizi. Majoritatea au si manecile detasabile. Exista geci de enduro cu membrana goretex. Ideea este f. ok, dar la cata uzura si trante isi iau gecile astea, nu vor rezista f. mult in starea initiala. Pentru sanatate goretexul este o investitie buna. Pacat ca nu rezista prea mult.

 

* BLUZA

Bluza de enduro are cateva caracteristici si anume :

- colorit strident, pentru a fi reperabil (nu numai in caz de accident, ci si de tovarasii cu care te dai)

- fabricata din poliester, fiindca este usor de spalat, nu se uzeaza si nu se decoloreaza repede

- structura materialului este destul de rara pentru a te putea aerisi in permanenta

- se poarta peste bluza cu protectii pentru a te proteja de praf si namol. E chiar haios sa vezi cum arati cand iti dai bluza cu protectii jos, dupa ce te-ai dat transpirat, prin praf si namol.

 

* CASCA

Conditia nr. 1 pe care trebuie sa o indeplineasca casca de enduro este sa aiba interiorul complet detasabil.

Personal, ma mai intereseaza foarte mult si inchizatoarea tip dublu D.

Cu cat mai usoara, cu atat mai bine. Dar asta vine pe locul trei la mine, fiindca mai usoara = mai scumpa.

 

OCHELARII:

Cu ochelarii este mai delicat fiindca iti dai seama daca corespund cerintelor numai dupa ce ii folosesti. Singura optiune ce iti ramane este sa stai pe bara si sa citesti ce zic unii si altii.

* Trebuie sa fie bine aerisiti, ca sa nu se abureasca instant la primul efort pe care il depui.

* Trebuie ca lentilele sa reziste cat de cat la zgarieturi si sa nu se matuiasca dupa un nr. mic de spalari si stergeri.

Cand sunt foarte murdari eu ii spal pe ai mei sun jet de apa rece, la robinet (la sfarsitul fiecarei zile de namoleala) sau, in timpul turei, fie cu jet fin de apa, fie cu solutie pentru ochelari de vedere + carpa matase.

Eu am mers la risc si am ales Ariete. Costau 150 de ron. Nici 90 de ron (cei mai ieftini Scott) si nici 260 (cei mai scumpi).

Ulterior am mai intalnit indivizi care aveau asa ceva si care erau si ei f. multumiti. Ai mei dupa 6 luni sunt cat se poate de in mintile lor, dar ma port destul de meticulos cu ei.

Acum ma uit pe net si vad ca i-au branduit cei de la KTM si ii vand la pret dublu - aici .

Astia sunt (ii recunosti dupa protuberantele acelea ascutite din zona nasului):

post-3763-1257262500_thumb.jpg

 

* MANUSI:

- Sa aiba un minim de protectie.

- Cu cat mai putin material alb pe ele cu atat mai bine (mai ales piele alba in partea interioara).

- Inchiderile sa nu jeneze mana

 

 

* UNDERWEAR:

- Nu purta bumbac mult pe sub echipamente atunci cand mergi la enduro. Se va imbiba instant cu transpiratie si vei sta fleasca toata ziua.

* Cand mergi la temperaturi sun 25 de grade baga sosete lungi pana la genunchi. Se ava simti clar diferenta.

* Intre izmene de bumbac si strampi din aceia negrii sunt de zeci de mii de ori mai buni ultimii iar decat amandoua cele mai bune sunt underwear-urile pentru sportivi - cele care vara elimina transpiratia si te tin uscat si cele care iarna, la fel, elimina transpiratia si retin caldura.

Am spus pentru sportivi fiindca sunt oricum mai ieftine decat cele pentru moto. Pe mine m-a innebunit cu asa ceva un coleg care a practicat caiac/canoe/samd. De indata ce cumpar o sa scriu ce si cum. Pana atunci raman variantele de la Louis si Polo. De foarte mult succes (cel putin in TM) se bucura completul Chill Out de la OXFORD (bluza, pantalon, ciorapi, manusi + cagula). Preturi de la 550 la 750 Ron tot, in fumctie de sursa.

Mesaj completat

 

 

 

Later edit:

 

* Daca reusesti sa pui un ban deoparte, inscrie-te la o protectie de gat (pe net le vei gasi dupa termenul "neck braces" sau "neck collars"). In afara de Leatt Brace (care pana si ei au scos pe piata o gama mai ieftina) vei mai gasi si alti producatori de asemenea protectii.

Cel mai bine, da o raita pe aici ca sa iti faci cea mai buna idee:

http://www.motorcycle-superstore.com

 

* Recomandabil (mai ales la ture de vara) este si rucsacul cu apa. Mie mi-au recomandat mai multi marca CAMELBAK (go for Ebay) insa eu iti recomand sa te uiti la doua lucruri cand vei cumpara asa ceva:

- compartimentul in care sta punga cu apa sa fie termoizolat

- furtunul sa fie termoizolat (de obicei este invelit intr-un strat de neopren). Altfel, primele guri de apa vor fi numai bune de facut ceai si nici nu prea ai unde sa le scuipi daca esti in mers.

 

Bafta la achizitii B) !

Priveste cu atentie in film la minutul 2.12 are un echipament f bun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Priveste cu atentie in film la minutul 2.12 are un echipament f bun

Saracie...

Eu stiam ca astora de la motocross le place sa se dea in c.. gol pe circuit., dar tu cred ca ai gresit topicul.

Noi vorbim aici despre enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

foarte bun topicul mai ales pentru incepatori ca si mine. Dupa doua sezoane pe ss am zis sa incerc si experienta enduro. Cu mobra si o parte de echipament imprumutat, alta parte am folosit ce aveam eu de la ss ,pot spune ca a fost o experienta convingatoare. Nu am sa renunt la circuit si la viteza dar aceasta pasiune va fi completata si cu iesirile enduro. Pentru inceput am achizitionat o parte din echipament (am vazut cat de important este echipamentul si ce inseamna sa nu fie al tau ...te mai strange, nu se aseaza cum trebuie etc) si vreau sa va intreb cat de eficient este scutul de protectie (cred ca ii spune scut de motocros) in iesirile pe coclauri. Nu am plasa cu protectii, credeti ca este suficient doar scutul si geaca pe deasupra? trebuie sa folosesc si cotiere (nu am vazut pe nicaieri vorbindu-se despre cotiere)? Recomandati folosirea scutului in iesirile enduro sau trebuie sa am o plasa cu protectii?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...