Sari la conținut

Problema relanti, nu mai tine motorul la turatie minima necesara


Postări Recomandate

Am cautat pe forum si am vazut multe cazuri asemanatoare: moare motorul in relanti, nu reuseste sa isi tina turatia astfel incat sa nu se opreasca (sau la semafoare cand incetinesc, ajunge in turatii prea mici si moare).

Am vazut o sumedenie de cauze si solutii. Unele presupuneau mai putin timp, efort si cunostinte gen: golirea rezervorului si alimentarea cu alta benzina sau reglarea nivelului relantiului.

 

O sa incerc schimbarea benzinei, insa inainte de asta am o intrebare despre reglarea relantiului: are rost sa il reglez daca uneori sta la turatia minima 1500+ si alteori scade sub 1000 si moare? Pana acum statea pe la 1500+ si nu am umblat la nimic. De ieri a inceput sa faca asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat pe forum si am vazut multe cazuri asemanatoare: moare motorul in relanti, nu reuseste sa isi tina turatia astfel incat sa nu se opreasca (sau la semafoare cand incetinesc, ajunge in turatii prea mici si moare).

Am vazut o sumedenie de cauze si solutii. Unele presupuneau mai putin timp, efort si cunostinte gen: golirea rezervorului si alimentarea cu alta benzina sau reglarea nivelului relantiului.

 

O sa incerc schimbarea benzinei, insa inainte de asta am o intrebare despre reglarea relantiului: are rost sa il reglez daca uneori sta la turatia minima 1500+ si alteori scade sub 1000 si moare? Pana acum statea pe la 1500+ si nu am umblat la nimic. De ieri a inceput sa faca asa.

problema poate aparea de la o incalzire excesiva, sau s-a infundat circuitul secundar de mers la relanti din carburator(oare). Curata macar benzina din paharelul carburilor, majoritatea au un surub de drenaj la fund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate trage aer fals, sau ai probleme cu amestec din alta auza. Poate fie si din cauza lipsa de compresie, supape reglate aiura, avans de aprindere aiura, .. . Treb sa faci o lista si faci eliminare de cauze pana ai nimerit problema, cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De incalzire nu stiu ce sa zic, e posibil sa fie si asta, azi am vazut pentru prima data apa la o temperatura destul de mare, peste nivelul mediu cu cat eram obisnuit... dar am coborat adineauri jos sa il pornesc... a pornit si aceeasi problema, desi era racit motorul (a stat vreo ora)

 

Apropo, cand veniti cu solutii tineti va rog cont si de faptul ca daca il tin turat n-am treaba, trage normal si la turatii mari... maybe this helps

Editat de Shockeru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai atunci regleaza pur si simplu surubul de relanti si asta e.

 

si legat de faptul ca in rest merge normal iti spun si de ce:

 

- orice carburator are 2 circuite - cel principal pe care suge amestec la mersul turat

si

- un circuit de relanti care este folosit la relanti, cand clapeta de acceleratie e inchisa, si amestecul este absorbit printr-un circuti mult mai firav, respectiv un jiclor mai mic si cateva gaurele de aer in spate si amesctec in fata...

 

daca acest circuit secundar e infundat, motorul nu sta la relanti dar in rest merge nu are nici o treaba...

Mesaj completat

cauta daca motorul are furtunase de vacuum - sau daca sunt macar prize pt asa ceva... (habar nu am daca are sau nu), daca trage aer pe-acolo asa face (e vorba de locurile unde se monteaza furtunasele de vacuum cand se face sincronizarea carburilor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De incalzire nu stiu ce sa zic, e posibil sa fie si asta, azi am vazut pentru prima data apa la o temperatura destul de mare, peste nivelul mediu cu cat eram obisnuit... dar am coborat adineauri jos sa il pornesc... a pornit si aceeasi problema, desi era racit motorul (a stat vreo ora)

 

Apropo, cand veniti cu solutii tineti va rog cont si de faptul ca daca il tin turat n-am treaba, trage normal si la turatii mari... maybe this helps

 

Circuitul de relanti este unul independent fata de cel pentru mers in sarcina si nu prea are relevanta ca iti mere bine-n ture. Pot fi multe cauze la problema ta. Dupa cum spuneau si cei care ti-au raspuns pana acum:"aprinderea (avansul marit, caz in care chiar castigi ceva caluti in ture dar la relanti devine nasoala treaba), aer fals (inclusiv pe la garniturile de cauciuc ale suruburilor de aer), apa in benzina sau benzina proasta dar mai rar cu astfel de efect (cand ai deja apa, pana sa ajunga sa nu mai porneasca deloc face ca toti dracii si in sarcina)" Totusi, incalzirea motorului peste ce ar fi normal tine de alimentare cu benzina excesiva sau "precara", chiar si manualul de service o sa "iti spuna asta". Nu te speria, mai mult ca sigur nu este treaba cu compresia. Du-te la un specialist, unul "recunoscut" sa iti desfaca carburile, sa le spele, sufle cum trebuie, roaga-l sa-ti verifice si nivelul benzinei in camerele de nivel. Desfacut, verificat garnituri, cuiul pontou sa inchida bine pe fiecare carb, spalat, verificat nivelul pe fiecare carb, sincronizate............asta daca acelasi mecanic o sa fie convins ca sunt carburile. Oricum, motivele pot fi multe, tocmai d-aia baga mare la specialist.........multa bafta! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu specialistul ar fi simplu, problema e ca la mine in oras nu exista service moto si nici nu cunosc pe careva care se pricepe, tocmai de aceea vreau sa stiu care ar fi solutiile cele mai putin complexe si sa incerc eu sa mesteresc.

 

Verificarile de care spuneti... garnituri, furtunuri, etc ma depasesc pe mine, nu as stii daca sunt ok sau nu. Gasesc un "how to" pe undeva? Manualul motocicletei e in engleza si contine multi termeni tehnici pe care nu ii cunosc si nu cred ca m-as descurca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa gasesti o solutie sa il duci la doctor, altfel vei da din rau in mai rau, mai ales daca umbi pe acolo in necunostinta de cauza. Trebuie sa crezi ca e genul de defectiune/dereglaj despre care chiar si un specialist nu se poate pronunta decat dupa ce vede despre ce este vorba, plus ca e nevoie de scule speciale pe care tu cu siguranta nu le ai. O platforma pana in cel mai apropiat oras unde sa existe cineva sa te poata ajuta si cu siguranta te intorci pe rotile lui, motorului ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 years later...
  • 2 years later...
Acum 4 ore, Cosofret a spus:

Posibil sa fie si de la faptul ca membrana(cea mare) de la carburator care face vacuum sa aiba vre.o gaura si nu mai face destula presiune.

Eu asa am gasit la al meu.

De vre-o 3 ani cred ca a rezolvat-o....😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...