Jump to content


Photo

Cu si despre accidente


  • Please log in to reply
1453 replies to this topic

#1 tafu

tafu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 400 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Numar: CJ 04 NMD

Posted 21 April 2009 - 10:31 AM

Deschid un topic nou pe subiectul accidentelor pentru a nu risca sa intinez cu balacareala cele pe care se deplinge moartea unor semeni de-ai nostri.

Nu ma consider un maestru al celor 2 roti, dar as avea cite ceva de spus referitor la accidente si cum s-ar putea reduce riscul>

Premiza:

O tara est-europeana, ex-comunista, in plina transformare, cu o infrastructura depasita moral si distrusa fizic, invadata de masini si motoare si tiruri si autospeciale concepute pentru un sistem rutier vestic.

Un sistem de legi si regulamente de trafic depasit, "europenizat" doar cosmetic, autoritati ineficiente, corupte si abuzive

O populatie semi-urbanizata, cu un nivel general slab de pregatire, cu mentalitati de secol 19, cu apucaturi sub-culturale, fara orizont, cu frustari acumulate de generatii si obisnuita sa ocoleasca mai mult sau mai putin brutal orice reglementare sau incercare de disciplinare.

Situatia:

In rominia se conduce asa cum se maninca, cum se fac afaceri, cum se voteaza, cum se foloseste toaleta publica sau privata, cum se rezolva problemele de servici., de familie, de sanatate etc etc etc ..........> adica total altfel decit ar trebui sa se intimple lucrurile.


Rezolvari:

1. adaptare la situatia generala (nu conduci ca pe autostrada nici pe "autostrada" din rominia), nu te bazezi decit pe tine pentru iesirea din orice situatie din trafic, nu te risti NICIODATA, iar dupa ce "ai scapat" dintr-o "faza" iti faci o auto-critica privata extrem de severa
2. mentii un stil de conducere preventiv TOT TIMPUL - nu faci niciodata exceptii sau rabat de la cea mai sigura varianta de a merge de la A la B.
3. faci alaturi de altii loby si te angajezi in actiuni care sa previna si sa reduca accidentele - nu pierzi nimic, ai doar de cistigat, chia si numai la nivel personal, poate esti mai constient in trafic daca ai investit 1 ora din timpul tau intr-un mars sau alta forma de constientizare a part. la trafic (una din crizele majore ale RO este lipsa spiritului civic, inclusiv pe sosele)


In concluzie, adaptarea la conditiile mediului asigura supravietuirea speciei.
In plus, motocicleta e un hobby, o placere , dar si o imensa responsabilitate. Din pacate, multi dintre noi nu acceptam decit partea "fun", iar de restul ne descarcam, impingind responsabilitatea asupra conservarului, vremii, starii drumului, statului, dumnezeu in final...

Ai ajuns sa te infigi intr-o masina? Trist, dar cauzele accidentului merg inapoi cu MULT fata de momentul in care cocalarul de conserva a intors in fata ta....
De ce ai ajuns acolo? De ce nu ai prevazut? De ce aveai 200 ? sau 140? sau 30? Nu cifrele, nu momentele conteaza, ci intreaga atitudine si toate componentele relatie TALE cu MOTORUL. Ai ceva turbina ZXJXXSSSRRR si ai prins sa faci 2-3 fite? Stii merge pe o roata sau accelera de la 0 la 100 in 0,00001 secunde? Atunci de ce naiba nu STII si ca din drumurile laterale sau din curti ies masini? Te bazezi ACOLO pe altii? pai aia is niste conservari naclaiti, nu?

Se ia prea usor carnetul in Rominia. Ar trebui sa dureze triplu ca timp si sa coste de 10 ori mai mult. Daca ar durea rau financiar obtinerea unui permis, atunci poate am sta cu ochii pe el ca pe butelie...

Cum naiba se poate intimpla ca unii sa faca 400 sau 500 sau chiar 800 de km intr-o zi si sa nu pateasca nimic, iar altii sa moara in fata unui magazin in oras? Cred ca de fapt nu e vb de momentul ala in care masina ucigasa a intors fara sa se asigure, cei ce circula inconstienti si fara a-si asuma responsabilitatea sunt morti de fapt din momentul in care au decis sa se urce pe motor dar nu au decis sa isi asume si intreg bagajul de responsabilitati aferent.


O sa mi se raspunda ca X care a murit in data de YY in locul ZZ avea experienta, ca nu era incostient. de la caz la caz se poate muri si asa, de aia accidentele se numesc "accidente"
Da, si eu am avut "accident" dar cind povestesc cuiva despre el , incep cu MINE, fiindca eu am pus gumele nepotrivite pe motor, eu am mers cu 90-100 pe ploaie, eu eram nervos, eu nu am fost atent...si culmea e ca am si scapat intreg, si eu, si motorul, si pasagerul.....




In speranta ca atrag aici pe acest topic pe cei mai infocati polemisti, si ca topicurile mortuare ramin doar pt RIP-uri....
MARTURISESC CA NU EXISTA ALT DUMNEZEU DECIT DUMNEZEU SI BMW E PROFETUL LUI

http://www.motonomad.com/

#2 ros46

ros46

    tulburel pac pac

  • Membru
  • Pip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Moto: Honda CB 500
  • Numar: Hotarat

Posted 21 April 2009 - 12:31 PM

Deschid un topic nou pe subiectul accidentelor pentru a nu risca sa intinez cu balacareala cele pe care se deplinge moartea unor semeni de-ai nostri.

Nu ma consider un maestru al celor 2 roti, dar as avea cite ceva de spus referitor la accidente si cum s-ar putea reduce riscul>

Premiza:

O tara est-europeana, ex-comunista, in plina transformare, cu o infrastructura depasita moral si distrusa fizic, invadata de masini si motoare si tiruri si autospeciale concepute pentru un sistem rutier vestic.

Un sistem de legi si regulamente de trafic depasit, "europenizat" doar cosmetic, autoritati ineficiente, corupte si abuzive

O populatie semi-urbanizata, cu un nivel general slab de pregatire, cu mentalitati de secol 19, cu apucaturi sub-culturale, fara orizont, cu frustari acumulate de generatii si obisnuita sa ocoleasca mai mult sau mai putin brutal orice reglementare sau incercare de disciplinare.

Situatia:

In rominia se conduce asa cum se maninca, cum se fac afaceri, cum se voteaza, cum se foloseste toaleta publica sau privata, cum se rezolva problemele de servici., de familie, de sanatate etc etc etc ..........> adica total altfel decit ar trebui sa se intimple lucrurile.


Rezolvari:

1. adaptare la situatia generala (nu conduci ca pe autostrada nici pe "autostrada" din rominia), nu te bazezi decit pe tine pentru iesirea din orice situatie din trafic, nu te risti NICIODATA, iar dupa ce "ai scapat" dintr-o "faza" iti faci o auto-critica privata extrem de severa
2. mentii un stil de conducere preventiv TOT TIMPUL - nu faci niciodata exceptii sau rabat de la cea mai sigura varianta de a merge de la A la B.
3. faci alaturi de altii loby si te angajezi in actiuni care sa previna si sa reduca accidentele - nu pierzi nimic, ai doar de cistigat, chia si numai la nivel personal, poate esti mai constient in trafic daca ai investit 1 ora din timpul tau intr-un mars sau alta forma de constientizare a part. la trafic (una din crizele majore ale RO este lipsa spiritului civic, inclusiv pe sosele)


In concluzie, adaptarea la conditiile mediului asigura supravietuirea speciei.
In plus, motocicleta e un hobby, o placere , dar si o imensa responsabilitate. Din pacate, multi dintre noi nu acceptam decit partea "fun", iar de restul ne descarcam, impingind responsabilitatea asupra conservarului, vremii, starii drumului, statului, dumnezeu in final...

Ai ajuns sa te infigi intr-o masina? Trist, dar cauzele accidentului merg inapoi cu MULT fata de momentul in care cocalarul de conserva a intors in fata ta....
De ce ai ajuns acolo? De ce nu ai prevazut? De ce aveai 200 ? sau 140? sau 30? Nu cifrele, nu momentele conteaza, ci intreaga atitudine si toate componentele relatie TALE cu MOTORUL. Ai ceva turbina ZXJXXSSSRRR si ai prins sa faci 2-3 fite? Stii merge pe o roata sau accelera de la 0 la 100 in 0,00001 secunde? Atunci de ce naiba nu STII si ca din drumurile laterale sau din curti ies masini? Te bazezi ACOLO pe altii? pai aia is niste conservari naclaiti, nu?

Se ia prea usor carnetul in Rominia. Ar trebui sa dureze triplu ca timp si sa coste de 10 ori mai mult. Daca ar durea rau financiar obtinerea unui permis, atunci poate am sta cu ochii pe el ca pe butelie...

Cum naiba se poate intimpla ca unii sa faca 400 sau 500 sau chiar 800 de km intr-o zi si sa nu pateasca nimic, iar altii sa moara in fata unui magazin in oras? Cred ca de fapt nu e vb de momentul ala in care masina ucigasa a intors fara sa se asigure, cei ce circula inconstienti si fara a-si asuma responsabilitatea sunt morti de fapt din momentul in care au decis sa se urce pe motor dar nu au decis sa isi asume si intreg bagajul de responsabilitati aferent.


O sa mi se raspunda ca X care a murit in data de YY in locul ZZ avea experienta, ca nu era incostient. de la caz la caz se poate muri si asa, de aia accidentele se numesc "accidente"
Da, si eu am avut "accident" dar cind povestesc cuiva despre el , incep cu MINE, fiindca eu am pus gumele nepotrivite pe motor, eu am mers cu 90-100 pe ploaie, eu eram nervos, eu nu am fost atent...si culmea e ca am si scapat intreg, si eu, si motorul, si pasagerul.....




In speranta ca atrag aici pe acest topic pe cei mai infocati polemisti, si ca topicurile mortuare ramin doar pt RIP-uri....

:wink: :wink:

#3 radu86

radu86

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,484 posts
  • Gender:Male
  • Location:Emigrant
  • Interests:twins... V-twins
  • Moto: SV-ist
  • Numar: rectangular
  • Club: no club

Posted 21 April 2009 - 12:56 PM

Eu sunt de parere ca cei care realizam ce ai scris mai sus suntem si cei care scapam din cele mai multe situatii. Mi s-a intamplat si mie sa nu mi se acorde prioritate, sa depaseasca unu in fata mea cu toate ca nu avea timp sa o faca si sa trecem unul pe langa celalalt (eu prin afara drumului dar cu viteza foarte foarte mica). Am alunecat pe sinele de tramvai, fara sa cad ca deh... ma asteptam sa alunec putin si tot asa.

Ideea e ca se pot evita multe, daca eviti si tu sa mergi inconstient si cam asta e. Se poate intampla sa o patesti si asa dar oricum sansele sunt mult mai reduse decat daca ai fitzele in cap, mana in gaz, ochii dupa fuste si tot asa.
-------------------------------------
Life is a fucked up game.... but the graphics are awesome
-------------------------------------

Manuale SV650 & 1000

Coduri filtre ulei + cantitatile de ulei necesare (1st gen -- 2nd gen)

Coduri rulmenti SV

Melc viteza SV

#4 shin

shin

    afk

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,182 posts
  • Gender:Male
  • Location:pe cai
  • Interests:none
  • Moto: 954
  • Numar: ceva cu 69
  • Club: niet

Posted 21 April 2009 - 01:12 PM

Cei care ar trebui sa citeasca topicul asta ... n-o fac :wink: :wink:
Don't talk to me unless you make some sense

#5 Clopu

Clopu

    commited to ride

  • Membru
  • Pip
  • 137 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Numar: cj...

Posted 21 April 2009 - 03:49 PM

shin, din pacate ai dreptate...

#6 N3cks

N3cks

    www.n3cks.deviantart.com

  • Super Membru
  • PipPip
  • 551 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Numar: Cj-N 2213

Posted 21 April 2009 - 05:39 PM

Cei care ar trebui sa citeasca topicul asta ... n-o fac :wink: :wink:


Sau poate nici macar nu cauta sa citeasca asa ceva.
Cei mai multi in cauza nu sunt nici macar membri ai unui forum.
Veni, vidi, Vespa!

www.n3cks.deviantart.com

#7 Galen

Galen

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,655 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:motociclist irecuperabil
  • Numar: CJ 99 GAL , CJ 90 AUM
  • Club: grup NRG - Spatiu Decent

Posted 21 April 2009 - 05:53 PM

Deschid un topic nou pe subiectul accidentelor pentru a nu risca sa intinez cu balacareala cele pe care se deplinge moartea unor semeni de-ai nostri.
In speranta ca atrag aici pe acest topic pe cei mai infocati polemisti, si ca topicurile mortuare ramin doar pt RIP-uri....

Nu ai cum sa-i atragi aici, topicurile de RIP-uri sint de fapt locul fierbinte, care au uite 10 mii de accesari , aici nu a murit nimeni :wink:

#8 cuki

cuki

    keep walking

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,716 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Moto: Suzuki Bandit N600
  • Numar: CJ 46 COH

Posted 21 April 2009 - 06:43 PM

Cei care ar trebui sa citeasca topicul asta ... n-o fac :laugh: :lol:



Sau poate nici macar nu cauta sa citeasca asa ceva.
Cei mai multi in cauza nu sunt nici macar membri ai unui forum.



Nu ai cum sa-i atragi aici, topicurile de RIP-uri sint de fapt locul fierbinte, care au uite 10 mii de accesari , aici nu a murit nimeni :wink:


si uita asa ne-am spalat pe maini cu problema asta... :wink:

#9 zoli33

zoli33

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 487 posts
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ
  • Club: Amckart Bucuresti

Posted 21 April 2009 - 06:51 PM

Excelent postul celui care a initiat acest topic, bravo.

Motociclismul este ceva superb, unic, dar nu merita sa te omori sau sa omori pe cineva pt. el. Cum la noi este foarte riscant si periculos, eu am renuntat de aprox 2 ani la mersul pe strada, alerg doar pe circuit si daca o sa am bani in plus, o sa ma dau si pe teren accidentat in relative conditii de siguranta.
Nu o sa calc pe nimeni si nu voi fi calcat de nimeni, din greseala mea sau din greseala altuia. La momentul asta asa cred ca e cel mai bine.

Edited by zoli33, 21 April 2009 - 06:55 PM.



Multumiri GYNIA, Magazinuldebaterii.ro, Cocmotors, Yume si Amckart Racing Team !


#10 MOD

MOD

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 571 posts
  • Numar: -
  • Club: Transilvania Bikers

Posted 21 April 2009 - 09:45 PM

Deschid un topic nou pe subiectul accidentelor pentru a nu risca sa intinez cu balacareala cele pe care se deplinge moartea unor semeni de-ai nostri.

Nu ma consider un maestru al celor 2 roti, dar as avea cite ceva de spus referitor la accidente si cum s-ar putea reduce riscul>

Premiza:

O tara est-europeana, ex-comunista, in plina transformare, cu o infrastructura depasita moral si distrusa fizic, invadata de masini si motoare si tiruri si autospeciale concepute pentru un sistem rutier vestic.

Un sistem de legi si regulamente de trafic depasit, "europenizat" doar cosmetic, autoritati ineficiente, corupte si abuzive

O populatie semi-urbanizata, cu un nivel general slab de pregatire, cu mentalitati de secol 19, cu apucaturi sub-culturale, fara orizont, cu frustari acumulate de generatii si obisnuita sa ocoleasca mai mult sau mai putin brutal orice reglementare sau incercare de disciplinare.

Situatia:

In rominia se conduce asa cum se maninca, cum se fac afaceri, cum se voteaza, cum se foloseste toaleta publica sau privata, cum se rezolva problemele de servici., de familie, de sanatate etc etc etc ..........> adica total altfel decit ar trebui sa se intimple lucrurile.


Rezolvari:

1. adaptare la situatia generala (nu conduci ca pe autostrada nici pe "autostrada" din rominia), nu te bazezi decit pe tine pentru iesirea din orice situatie din trafic, nu te risti NICIODATA, iar dupa ce "ai scapat" dintr-o "faza" iti faci o auto-critica privata extrem de severa
2. mentii un stil de conducere preventiv TOT TIMPUL - nu faci niciodata exceptii sau rabat de la cea mai sigura varianta de a merge de la A la B.
3. faci alaturi de altii loby si te angajezi in actiuni care sa previna si sa reduca accidentele - nu pierzi nimic, ai doar de cistigat, chia si numai la nivel personal, poate esti mai constient in trafic daca ai investit 1 ora din timpul tau intr-un mars sau alta forma de constientizare a part. la trafic (una din crizele majore ale RO este lipsa spiritului civic, inclusiv pe sosele)


In concluzie, adaptarea la conditiile mediului asigura supravietuirea speciei.
In plus, motocicleta e un hobby, o placere , dar si o imensa responsabilitate. Din pacate, multi dintre noi nu acceptam decit partea "fun", iar de restul ne descarcam, impingind responsabilitatea asupra conservarului, vremii, starii drumului, statului, dumnezeu in final...

Ai ajuns sa te infigi intr-o masina? Trist, dar cauzele accidentului merg inapoi cu MULT fata de momentul in care cocalarul de conserva a intors in fata ta....
De ce ai ajuns acolo? De ce nu ai prevazut? De ce aveai 200 ? sau 140? sau 30? Nu cifrele, nu momentele conteaza, ci intreaga atitudine si toate componentele relatie TALE cu MOTORUL. Ai ceva turbina ZXJXXSSSRRR si ai prins sa faci 2-3 fite? Stii merge pe o roata sau accelera de la 0 la 100 in 0,00001 secunde? Atunci de ce naiba nu STII si ca din drumurile laterale sau din curti ies masini? Te bazezi ACOLO pe altii? pai aia is niste conservari naclaiti, nu?

Se ia prea usor carnetul in Rominia. Ar trebui sa dureze triplu ca timp si sa coste de 10 ori mai mult. Daca ar durea rau financiar obtinerea unui permis, atunci poate am sta cu ochii pe el ca pe butelie...

Cum naiba se poate intimpla ca unii sa faca 400 sau 500 sau chiar 800 de km intr-o zi si sa nu pateasca nimic, iar altii sa moara in fata unui magazin in oras? Cred ca de fapt nu e vb de momentul ala in care masina ucigasa a intors fara sa se asigure, cei ce circula inconstienti si fara a-si asuma responsabilitatea sunt morti de fapt din momentul in care au decis sa se urce pe motor dar nu au decis sa isi asume si intreg bagajul de responsabilitati aferent.


O sa mi se raspunda ca X care a murit in data de YY in locul ZZ avea experienta, ca nu era incostient. de la caz la caz se poate muri si asa, de aia accidentele se numesc "accidente"
Da, si eu am avut "accident" dar cind povestesc cuiva despre el , incep cu MINE, fiindca eu am pus gumele nepotrivite pe motor, eu am mers cu 90-100 pe ploaie, eu eram nervos, eu nu am fost atent...si culmea e ca am si scapat intreg, si eu, si motorul, si pasagerul.....




In speranta ca atrag aici pe acest topic pe cei mai infocati polemisti, si ca topicurile mortuare ramin doar pt RIP-uri....


Super initiativa. Vroiam sa zic si eu asta: un motor care merge cu 200 km pe ora (de multe ori o viteza care nu este deloc imposibila pentru multe motoare) parcurge intr-o secunda exact 55 m. Fara sa iau apararea soferilor care intorc pe linia continua, sau ies de pe o strada laturalnica fara sa se asigure in mod corect, trebuie sa ma gandesc la urmatorul scenariu: soferul opreste, se uita in oglinda, se asigura ca nu vine nimic din fata, isi baga mana in volan si intorce. In mod normal nu vine nimic din fata sau din spate. Dar uite ca apare un motociclist care parcurge in timpul in care soferul se asigura (3-4 secunde) cel putin 200 m. Parerea mea este ca nu avea cum sa il evite. Nu ai cum sa apreciezi un far sau un obiect care se deplaseaza cu 200 la ora pentru ca nu esti obisnuit cu asa ceva. Nu este legala si nu este frecventa viteza asta. Nu il scuteste de vina pe sofer faptul ca motociclistul mergea cu 200 la ora. Dar ce folos ca el a murit cu dreptatea in mana?

Concluzia: Cand deschidem gazul trebuie sa fim perfect constienti de riscurile la care ne supunem. Toti vitezisti ar trebui sa ia exemplu de la Zoli. Iti place sa te dai tare? Fa un efort si mergi pe circuit. Daca mergi la Topa Ring sau Meses Ring trebuie sa sti la ce te expui.

Dan Morar

#11 gabimaty

gabimaty

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 341 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: CVO Electra Glide, V-Rod Muscle
  • Numar: B-85-HOG, B-199-HOG

Posted 22 April 2009 - 12:08 AM

super scris, ca la carte.

Concluzia: Cand deschidem gazul trebuie sa fim perfect constienti de riscurile la care ne supunem. Toti vitezisti ar trebui sa ia exemplu de la Zoli. Iti place sa te dai tare? Fa un efort si mergi pe circuit. Daca mergi la Topa Ring sau Meses Ring trebuie sa sti la ce te expui.

Dan Morar

acum hai sa vedem cati isi permit sa mearga pe circiuit: multi si-au luat cu mare efort un motor fript tare din italia (vorba cuiva, era majora motoreta cand s-a nascut actualul posesor) dar cu carene noi de plastic, care "da bine la imagine"; s-au mai stors de o casca de 50 de euro, de o jeaka de piele la sh si de manusi (obligatoriu cu carbon, p'aste au dat cat pe casca si jeaka laolalta). pana la circuit mai trebuie gaz, taxa de intrare, bani de cazare, si echipament. pai astea costa nene, iar un echipament complet duce ceva parale bune. altenativa: blugi, adidasi si viteezzaaaa pe dn si prin oras. a, am uitat de toba de carbon, asta a venit inainte de casca (d'aia a ramas saracu cu un noname pe cap). deci p'astia nu ii scoti din ale lor neam. nu ca nu ar vrea, pur si simplu nu pot.

nu vreau sa par destept: primul motor a fost un intruder de 800 (mare animal). primul drum a fost pana la snagov (40 km dus, foarte lung pentru prima iesire). echipamentul a fost: casca open face fara ochelari (tare, nu?), tricou, pantaloni pana la genunchi, adidasi - asta le intrecea pe toate. se uitau toti motociclistii la mine la ca un imbecil (nu'i condamn, asta eram). am vazut ca la 80 la ora bate vantul rau (parca mai tare decat cand eram cu masina) si parca ceva nu e in regula. de atunci am tot luat echipament, am de unde alege. si de cate ori ma urc pe motor imi propun sa nu cad, sa nu ma lovesc, sa nu lovesc motorul, sa ajung acasa pe roti si fara julituri.

concluzia mea e "prost sa fii dar sa-ti revii". si sa-ti revii pe lumea asta. unii isi revin inainte sa o comita sau cand o comit dar scapa - desteptii; altii nu scapa ca poate si-ar fi revenit - ghinionistii; altii (mai insistenti) nu baga nimic la cap nici dupa ce isi revad copilaria de cateva ori - idiotii.

@Galen insa are dreptate cand spune ca un topic ca asta nu are efect; din pacate pe accidente nu-mi mai vine sa spun nimic; citesc, ma minunez, postez si imi dau singur report sa-mi stearga postul ca iese flame. mai dau cate un report cand sare unul calu' si cam asta e.

ride safe

Edited by gabimaty, 22 April 2009 - 12:10 AM.


#12 rila

rila

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 22 April 2009 - 07:17 AM

Deschid un topic nou pe subiectul accidentelor pentru a nu risca sa intinez cu balacareala cele pe care se deplinge moartea unor semeni de-ai nostri.

Nu ma consider un maestru al celor 2 roti, dar as avea cite ceva de spus referitor la accidente si cum s-ar putea reduce riscul>

Premiza:

O tara est-europeana, ex-comunista, in plina transformare, cu o infrastructura depasita moral si distrusa fizic, invadata de masini si motoare si tiruri si autospeciale concepute pentru un sistem rutier vestic.

Un sistem de legi si regulamente de trafic depasit, "europenizat" doar cosmetic, autoritati ineficiente, corupte si abuzive

O populatie semi-urbanizata, cu un nivel general slab de pregatire, cu mentalitati de secol 19, cu apucaturi sub-culturale, fara orizont, cu frustari acumulate de generatii si obisnuita sa ocoleasca mai mult sau mai putin brutal orice reglementare sau incercare de disciplinare.

Situatia:

In rominia se conduce asa cum se maninca, cum se fac afaceri, cum se voteaza, cum se foloseste toaleta publica sau privata, cum se rezolva problemele de servici., de familie, de sanatate etc etc etc ..........> adica total altfel decit ar trebui sa se intimple lucrurile.


Rezolvari:

1. adaptare la situatia generala (nu conduci ca pe autostrada nici pe "autostrada" din rominia), nu te bazezi decit pe tine pentru iesirea din orice situatie din trafic, nu te risti NICIODATA, iar dupa ce "ai scapat" dintr-o "faza" iti faci o auto-critica privata extrem de severa
2. mentii un stil de conducere preventiv TOT TIMPUL - nu faci niciodata exceptii sau rabat de la cea mai sigura varianta de a merge de la A la B.
3. faci alaturi de altii loby si te angajezi in actiuni care sa previna si sa reduca accidentele - nu pierzi nimic, ai doar de cistigat, chia si numai la nivel personal, poate esti mai constient in trafic daca ai investit 1 ora din timpul tau intr-un mars sau alta forma de constientizare a part. la trafic (una din crizele majore ale RO este lipsa spiritului civic, inclusiv pe sosele)


In concluzie, adaptarea la conditiile mediului asigura supravietuirea speciei.
In plus, motocicleta e un hobby, o placere , dar si o imensa responsabilitate. Din pacate, multi dintre noi nu acceptam decit partea "fun", iar de restul ne descarcam, impingind responsabilitatea asupra conservarului, vremii, starii drumului, statului, dumnezeu in final...

Ai ajuns sa te infigi intr-o masina? Trist, dar cauzele accidentului merg inapoi cu MULT fata de momentul in care cocalarul de conserva a intors in fata ta....
De ce ai ajuns acolo? De ce nu ai prevazut? De ce aveai 200 ? sau 140? sau 30? Nu cifrele, nu momentele conteaza, ci intreaga atitudine si toate componentele relatie TALE cu MOTORUL. Ai ceva turbina ZXJXXSSSRRR si ai prins sa faci 2-3 fite? Stii merge pe o roata sau accelera de la 0 la 100 in 0,00001 secunde? Atunci de ce naiba nu STII si ca din drumurile laterale sau din curti ies masini? Te bazezi ACOLO pe altii? pai aia is niste conservari naclaiti, nu?

Se ia prea usor carnetul in Rominia. Ar trebui sa dureze triplu ca timp si sa coste de 10 ori mai mult. Daca ar durea rau financiar obtinerea unui permis, atunci poate am sta cu ochii pe el ca pe butelie...

Cum naiba se poate intimpla ca unii sa faca 400 sau 500 sau chiar 800 de km intr-o zi si sa nu pateasca nimic, iar altii sa moara in fata unui magazin in oras? Cred ca de fapt nu e vb de momentul ala in care masina ucigasa a intors fara sa se asigure, cei ce circula inconstienti si fara a-si asuma responsabilitatea sunt morti de fapt din momentul in care au decis sa se urce pe motor dar nu au decis sa isi asume si intreg bagajul de responsabilitati aferent.


O sa mi se raspunda ca X care a murit in data de YY in locul ZZ avea experienta, ca nu era incostient. de la caz la caz se poate muri si asa, de aia accidentele se numesc "accidente"
Da, si eu am avut "accident" dar cind povestesc cuiva despre el , incep cu MINE, fiindca eu am pus gumele nepotrivite pe motor, eu am mers cu 90-100 pe ploaie, eu eram nervos, eu nu am fost atent...si culmea e ca am si scapat intreg, si eu, si motorul, si pasagerul.....




In speranta ca atrag aici pe acest topic pe cei mai infocati polemisti, si ca topicurile mortuare ramin doar pt RIP-uri....



Da, din pacate ai mare dreptate.
Daca imi permiti sa mai fac si o completare, sorry dace e off-topic:
Ne-am procopsit si cu niste oportunisti, niste hiene moderne ale societatii 'capitaliste' :bugetarii santajisti, care manevreaza statul dupa bunul loc plac, manati doar de dorinta de a castiga mai multi bani si nu de a oferii servicii de calitate si de a oferi rezultate mai bune.Cum isi poate permite cineva , de ex.profesorii sa santajeze statul?Nu ne dati salarii ma mari, ok, inghetam anul de invatamant...Fara nici o teama sau responsabiltate de consecinte.Cum e posibil asa ceva?Pe ce temei legal si moral cer asa ceva?Ce rezultate ofera pentru banii in plus primiti?Ce garantie ofera ca vor veni generatii mai bine educate dupa munca depusa de ei?Ei, profesorii cer asta, care bat si chinuie copii prin scoli?Care copiaza la examenele de grad sau de definitivat, si obtin de-abia note de trecere...Nu le e rusine?Si banii care-i obtin din meditatii, ii declara la stat?Nu prea cred.
Doctorii se vaita ca , castiga putini bani...Foarte interesant, dar mare parte dintre ei au cabinete particulare si daca mergi sa te consulti la o policlinica sau la un spital de stat te trimit la clinica lor particulara.Nu le e rusine?Si banii si beneficiile pe care ii asteapta pe post de mita, daca s-ar impozita ca si orice alt venit, cum ar fi?Nu cred ca in Juramantul lui Hipocrate scrie undeva ca trebuie sa primeasca mita ca sa-si faca meseria.Cu totii stim ce se intampla in spitale: nu dai un ban, nu te baga nimeni in seama, te trateaza ca pe un gunoi...Ei vor bani mai multi?Nu le e rusine?Politistii vor bani mai multi?Nesimtitii...in loc sa ne apere de infractori ei lucreaza mana in mana cu ei.Ai trecut pe rosu la semafor?Amenda.Ai vorbit la mobil in timp ce conduceai?Amenda.Corect.Dar sa se aplice la fel si lor.Daca ei fac accident sau sunt descoperiti cu afaceri ilegale, sun mustrati sau avertizati.Ce porcarie...Cei din justiie, magistratii vor mai multi bani?Porcii...Ultimul caz, cel cu Becali a demonstrat inca odata (in caz ca mai era nevoie) ca singura lege din tara asta de rahat e BANUL.Toti sunt subjugati lui: Justitia,Politia,Politica,Sistemul de Invatamant,Sistemul Medical,...toti, absolut TOTI.E o cloaca in care sunt bagate toate institutiile.Toti bugetarii vor bani dar nimeni nu se intreaba de unde sa punem acei bani la buget.De pe seama la amaratii care muncesc si platesc darile la stat:de pe seama la amaratul care da la saiba de dimineatza pana seara intr-o fabrica, de la amaratul care vinde ziare pe strada...ca sa aiba domnii bugetari scaunul confortabil sub fund, si buzunarul burdusit cu bani si apoi sa te scuipe in palarie de la ghiseu...Asta este tara noastra:o cloaca!Generatia de fosile comuniste trebuie sa dispara, prostia e ca ma ingrijoreaza cine ii va lua locul.Generatia 'Pro'?De baietii care umbla cu Jaguarul cumparat de taticu'?De fetele care-si petrec ziua la 'shopping' sau in fata oglinzii machiandu-se?Doamne fereste-ne.

#13 tafu

tafu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 400 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Numar: CJ 04 NMD

Posted 22 April 2009 - 07:35 AM

Super initiativa. Vroiam sa zic si eu asta: un motor care merge cu 200 km pe ora (de multe ori o viteza care nu este deloc imposibila pentru multe motoare) parcurge intr-o secunda exact 55 m. Fara sa iau apararea soferilor care intorc pe linia continua, sau ies de pe o strada laturalnica fara sa se asigure in mod corect, trebuie sa ma gandesc la urmatorul scenariu: soferul opreste, se uita in oglinda, se asigura ca nu vine nimic din fata, isi baga mana in volan si intorce. In mod normal nu vine nimic din fata sau din spate. Dar uite ca apare un motociclist care parcurge in timpul in care soferul se asigura (3-4 secunde) cel putin 200 m. Parerea mea este ca nu avea cum sa il evite. Nu ai cum sa apreciezi un far sau un obiect care se deplaseaza cu 200 la ora pentru ca nu esti obisnuit cu asa ceva. Nu este legala si nu este frecventa viteza asta. Nu il scuteste de vina pe sofer faptul ca motociclistul mergea cu 200 la ora. Dar ce folos ca el a murit cu dreptatea in mana?

Concluzia: Cand deschidem gazul trebuie sa fim perfect constienti de riscurile la care ne supunem. Toti vitezisti ar trebui sa ia exemplu de la Zoli. Iti place sa te dai tare? Fa un efort si mergi pe circuit. Daca mergi la Topa Ring sau Meses Ring trebuie sa sti la ce te expui.

Dan Morar



Eu nu ma legam direct de viteza de 200 sau de momentul cind "nea Gigi" s-a asigurat sau nu la o intoarcere peste linia continua.
In postul meu, poate prea lung, era vb de ATITUDINE. Aia (dupa parerea mea) e o kestie ce se construieste in tine zilnic, de la prima urcare pe motor pina la pensie...\
Daca vb de viteza, atunci atitudinea gresita consta in faptul ca si azi, si miine, si ieri, si poiimine, si amu 6 luni, si peste 2 ani, ai circulat cu "CIT PRINDE FIERUL", adica ai dat gaz pina o sarit zeigerele din carcasa...
In cazul asta nu mai conteaza fierul, si de fapt nici cifrele aratate de indicator....sunt locuri/situatii unde 30 sau 50 e viteza sueprsonica...si o poti mierli. La fel, "aparatul" de sub tine conteaza mai putin, daca ai atitudinea de genul "fly or die" o poti face f bine si cu un scuter.....
Evident, uzul si abuzul de vitezane usureaza "alegerea potrivita de atitudine" , negativ bineinteles
Te si va asigur ca si vaca mea merge cu 200, deci cum spuneam si alta data, omul ucide nu arma...
Dar "compenetele relatiei dintre om si mobra" de care faceam vorbire mai sus nu se limiteaza la mers tare/mers incet..atitudinea sau starea de constiinta corecte sunt mult mai intime si merg de la echipare corecta la semnalizarea fiecarei manevre...
Si mai era vb de responsabilitate. Din confuzie de termeni tindem sa acceptam ca responsabilitatea e ceva ce "ni se intimpla" dupa ce "comitem" o anumita fapta si suntem prinsi/trasi la raspundere legal sau moral.Ei bine, acel efect este numai finalul fenomenului de "responsabilitate", virful de iceberg.
O atitudine corecta si onesta in primul rind fata de tine nu numai ca te onoreaza, dar creeaza o asumare a responsabilitatii conducerii pe drumul public a unui "utilaj" care poate omori, schilodi sau provoca pagube materiale. Deci responsabilitatea e un ansamblu de calcule, rationamente si recunoasteri a limitelor efectuate in propria intimitate, inainte, in timpul si dupa conducerea unui motor, fie el scuter sau bolid R 1,6, etc...

adresarea la pers 1 nu trebuie luata ca atare.

Insh'Allah
MARTURISESC CA NU EXISTA ALT DUMNEZEU DECIT DUMNEZEU SI BMW E PROFETUL LUI

http://www.motonomad.com/

#14 N3cks

N3cks

    www.n3cks.deviantart.com

  • Super Membru
  • PipPip
  • 551 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Numar: Cj-N 2213

Posted 22 April 2009 - 08:20 AM

Da, din pacate ai mare dreptate.
Daca imi permiti sa mai fac si o completare, sorry dace e off-topic:
Ne-am procopsit si cu niste oportunisti, niste hiene moderne ale societatii 'capitaliste' :bugetarii santajisti, care manevreaza statul dupa bunul loc plac, manati doar de dorinta de a castiga mai multi bani si nu de a oferii servicii de calitate si de a oferi rezultate mai bune.Cum isi poate permite cineva , de ex.profesorii sa santajeze statul?Nu ne dati salarii ma mari, ok, inghetam anul de invatamant...Fara nici o teama sau responsabiltate de consecinte.Cum e posibil asa ceva?Pe ce temei legal si moral cer asa ceva?Ce rezultate ofera pentru banii in plus primiti?Ce garantie ofera ca vor veni generatii mai bine educate dupa munca depusa de ei?Ei, profesorii cer asta, care bat si chinuie copii prin scoli?Care copiaza la examenele de grad sau de definitivat, si obtin de-abia note de trecere...Nu le e rusine?Si banii care-i obtin din meditatii, ii declara la stat?Nu prea cred.
Doctorii se vaita ca , castiga putini bani...Foarte interesant, dar mare parte dintre ei au cabinete particulare si daca mergi sa te consulti la o policlinica sau la un spital de stat te trimit la clinica lor particulara.Nu le e rusine?Si banii si beneficiile pe care ii asteapta pe post de mita, daca s-ar impozita ca si orice alt venit, cum ar fi?Nu cred ca in Juramantul lui Hipocrate scrie undeva ca trebuie sa primeasca mita ca sa-si faca meseria.Cu totii stim ce se intampla in spitale: nu dai un ban, nu te baga nimeni in seama, te trateaza ca pe un gunoi...Ei vor bani mai multi?Nu le e rusine?Politistii vor bani mai multi?Nesimtitii...in loc sa ne apere de infractori ei lucreaza mana in mana cu ei.Ai trecut pe rosu la semafor?Amenda.Ai vorbit la mobil in timp ce conduceai?Amenda.Corect.Dar sa se aplice la fel si lor.Daca ei fac accident sau sunt descoperiti cu afaceri ilegale, sun mustrati sau avertizati.Ce porcarie...Cei din justiie, magistratii vor mai multi bani?Porcii...Ultimul caz, cel cu Becali a demonstrat inca odata (in caz ca mai era nevoie) ca singura lege din tara asta de rahat e BANUL.Toti sunt subjugati lui: Justitia,Politia,Politica,Sistemul de Invatamant,Sistemul Medical,...toti, absolut TOTI.E o cloaca in care sunt bagate toate institutiile.Toti bugetarii vor bani dar nimeni nu se intreaba de unde sa punem acei bani la buget.De pe seama la amaratii care muncesc si platesc darile la stat:de pe seama la amaratul care da la saiba de dimineatza pana seara intr-o fabrica, de la amaratul care vinde ziare pe strada...ca sa aiba domnii bugetari scaunul confortabil sub fund, si buzunarul burdusit cu bani si apoi sa te scuipe in palarie de la ghiseu...Asta este tara noastra:o cloaca!Generatia de fosile comuniste trebuie sa dispara, prostia e ca ma ingrijoreaza cine ii va lua locul.Generatia 'Pro'?De baietii care umbla cu Jaguarul cumparat de taticu'?De fetele care-si petrec ziua la 'shopping' sau in fata oglinzii machiandu-se?Doamne fereste-ne.




Nu sunt in totalitate de acord cu tine.
Imagineaza-ti un pic urmatorul cadru: inveti 6 ani ca nebunu, intri la rezidentiat si ai un salar de 8 milioane. Caz fericit daca esti din Cluj si locuiesti cu parintii, desi totusi sa nu uitam ca ai 28 de ani deja. Dar dupa cum stim din atatea cazuri, fiind atata timp impreuna se formeaza cupluri intre studentii de la medicina care impreuna castiga 1600 rol. Dupa un scurt calcul... vei vedea ca nu poti sa iti achiti nici macar o chirie si cheltuieli. Si crede-ma nu toti studentii, fie ei de oriunde, nu sunt de "profesie fii si fiice"! Cadrul 2: termini facultatea de matematica (litere, chimie etc)si ai facut modulul pedagogic. Mai dai ore la copii, asta daca este o materie de interes mare (excludem biologie, latina si altele). Mai faci un banut. Prinzi un post, dar fara a fi titular, si castigi 700 ron. Spune-mi cum poti sa te intretii? Mai rau! Spune-mi te rog cu ce tragere de inima mergi la scoala, ce randament ai si cum iti pregatesti lectia pentru a doua zi, cand tu nu iti poti permite un abonament la autobus dupa ce iti achiti cheltuielile? Normal ca nu iti pasa, doar astepti sa pleci dupa-masa acasa si sa iti cauti inca un job, sau sa ajungi acasa sa dai meditatii sa poti plati existenta ta. E drept nu sunt pregatiti multi dintre profesorii tineri. Insa nu au nici un cadru in care sa se dezvolte, nu au parte de cursuri de perfectionare. Sunt convins ca multora le place si sunt antuziasmati de ceea ce fac. Insa in timpul liber in loc sa se odihneasca si sa se pregateasca pentru a doua zi (cum e normal) ei fug sa mai castige un ban, si nu pentru a se imbogati.
Multumesc si scuze de offtopic.

Edited by N3cks, 22 April 2009 - 08:22 AM.

Veni, vidi, Vespa!

www.n3cks.deviantart.com

#15 zoli33

zoli33

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 487 posts
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ
  • Club: Amckart Bucuresti

Posted 22 April 2009 - 08:43 AM

Cand e vb de accident prea putini ne gandim si la faptul ca in afara ca te zdrobesti, poate zdrobesti si pe altcineva nevinovat, care chiar nu a vrut sa-si asume riscurile pilotului,riderului . Nu stiu cum se poate trai , cand stii ca din cauza prostiei tale ,cineva sta in spital sau moare.
In plus, la orice accident plang parintii, familia ta, familia eventualelor victime colaterale, mai multa lume. Deci, mersul nepreventiv, dovedeste cat e de prost riderul, si cat de egoist e.... in fara ca -l doare in pix de el , il doare in pix si de familie, prieteni, de victima, de familia victimei. Adica il doare in pix de toti...

ps. in Cluj cunosc cel putin 4-5-6 motociclisti de pista, care merg foarte tare si bine, care gandesc cam la fel. Decat sa-si arate talentele pe cluj-zalau sau in fata la sora, mai bine stau frumos si nu plange nimeni



Multumiri GYNIA, Magazinuldebaterii.ro, Cocmotors, Yume si Amckart Racing Team !


#16 Cooler

Cooler

    purtator frecvent de casti

  • Super Membru
  • PipPip
  • 809 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca, Alba Iulia
  • Interests:moto, foto, calculatoare si muzica
  • Moto: GSX 1100EF, GSX 1100G
  • Numar: AB 07 CFH, AB 09 ELJ
  • Club: liber

Posted 22 April 2009 - 08:48 AM

Rezolvari:

1. adaptare la situatia generala (nu conduci ca pe autostrada nici pe "autostrada" din rominia), nu te bazezi decit pe tine pentru iesirea din orice situatie din trafic, nu te risti NICIODATA, iar dupa ce "ai scapat" dintr-o "faza" iti faci o auto-critica privata extrem de severa
2. mentii un stil de conducere preventiv TOT TIMPUL - nu faci niciodata exceptii sau rabat de la cea mai sigura varianta de a merge de la A la B.
3. faci alaturi de altii loby si te angajezi in actiuni care sa previna si sa reduca accidentele - nu pierzi nimic, ai doar de cistigat, chia si numai la nivel personal, poate esti mai constient in trafic daca ai investit 1 ora din timpul tau intr-un mars sau alta forma de constientizare a part. la trafic (una din crizele majore ale RO este lipsa spiritului civic, inclusiv pe sosele)

.....

In speranta ca atrag aici pe acest topic pe cei mai infocati polemisti, si ca topicurile mortuare ramin doar pt RIP-uri....


Da.. foart bine structurat .. sunt de acord cu tot ce zici. As mai avea cateva completari. Eu unul in trafic sunt "paranoic".. luati ghilimelele ca un schimb de semnificatie. Preventivitatea din condusul meu e impinsa la extrem.. si asta e unul din motivele pt care nu ma dau in vant sa ies prin oras la plimbare cu moto; o fac rar si cand am motive serioase. Asta nu inseamna ca afara din oras sunt mai putin preventiv.. doar ca e mult mai putin solicitant. Problema majora e starea economica si pregatirea/atentia soferilor.
Si starea economica si nesimtirea celorce ne "conduc" (spre o prapastie) e principalul motiv. Daca aceste 2 motive s-ar rezolva ar fi MULT mai bine. Am avea sosele decente, "Gigi" n-ar conduce o masina expirata de multa vreme, dat fiind situatia lui materiala ok ar fi mai relaxat, mai atent la trafic si mai putin grabit. Si daca s-ar aplica legea pt toti si asa cum trebuie baietii de bani gata ar avea permisele confiscate si in caz de incapatanare sa-si conduca bolizii fara ele ar suporta urmari mai crunte.
Starea economiei si a drumurilor n-o putem noi schimba (de politicieni ce sa mai zic) dar macar putem incerca sa tragem niste semnale de alarama soferilor. Asa ca haideti joi la campania "Motociclistii exista in trafic"' nu doar pt a incerca sa facem o diferenta ci si pt a arata altora ca suntem uniti (si ceea ce lipseste romanilor in general).
Daca esti motociclist fii mai atent si mai bun (mie imi multumesc multi in trafic).

Cat despre atragerea atentiei la ce spui.. se poate revolva. In fiecare post de accident cate un link la post-ul tau. Ar fi o idee buna sa pui post-ul si la rubrica accidente.

P.S. Oare stie Rila ca si tu esti un "bugetar santajist" ? :wink:

dr. ing.


Actuale:

             Suzuki GSX 1100EF '85 "Suzana", Suzuki GSX 1100G '94 "Musculoasa"

Foste:

             Ij Planeta 5 '93, Yamaha XJ600 '86, Suzuki GSX 1100ES '84, Yamaha XJ900F '85, Kawasaki ZR550 Zephyr '92, Suzuki RF900R '97


#17 tafu

tafu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 400 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Numar: CJ 04 NMD

Posted 22 April 2009 - 09:26 AM

Da.. foart bine structurat .. sunt de acord cu tot ce zici. As mai avea cateva completari. Eu unul in trafic sunt "paranoic".. luati ghilimelele ca un schimb de semnificatie. Preventivitatea din condusul meu e impinsa la extrem.. si asta e unul din motivele pt care nu ma dau in vant sa ies prin oras la plimbare cu moto; o fac rar si cand am motive serioase. Asta nu inseamna ca afara din oras sunt mai putin preventiv.. doar ca e mult mai putin solicitant. Problema majora e starea economica si pregatirea/atentia soferilor.
Si starea economica si nesimtirea celorce ne "conduc" (spre o prapastie) e principalul motiv. Daca aceste 2 motive s-ar rezolva ar fi MULT mai bine. Am avea sosele decente, "Gigi" n-ar conduce o masina expirata de multa vreme, dat fiind situatia lui materiala ok ar fi mai relaxat, mai atent la trafic si mai putin grabit. Si daca s-ar aplica legea pt toti si asa cum trebuie baietii de bani gata ar avea permisele confiscate si in caz de incapatanare sa-si conduca bolizii fara ele ar suporta urmari mai crunte.
Starea economiei si a drumurilor n-o putem noi schimba (de politicieni ce sa mai zic) dar macar putem incerca sa tragem niste semnale de alarama soferilor. Asa ca haideti joi la campania "Motociclistii exista in trafic"' nu doar pt a incerca sa facem o diferenta ci si pt a arata altora ca suntem uniti (si ceea ce lipseste romanilor in general).
Daca esti motociclist fii mai atent si mai bun (mie imi multumesc multi in trafic).

Cat despre atragerea atentiei la ce spui.. se poate revolva. In fiecare post de accident cate un link la post-ul tau. Ar fi o idee buna sa pui post-ul si la rubrica accidente.

P.S. Oare stie Rila ca si tu esti un "bugetar santajist" ? :wink:




Nu cred ca trebuie sa imi justific pregatirea si/sau profesia ce le am si respectiv exercit pe un forum moto.
Dar amicul Rila confirma si isi asuma "boala" tipica unei societati in deriva marcata de lipsa de orizont. Crearea de categorii ostracizate este nu numai propusa, ci si incurajata de TV, politica si media. Si in discutiile de pe forum le avem. Conservarii sunt o categoria abstract creata si de noi toti injurata, nu? Speedistii la fel. Enduristii ce au deranjat picnicul cuiva ...la fel. Noi ca natie urim si : tiganii, homosexualii, politicienii, ungurii, evreii, americanii, rusii, etc etc ect....toate categorii abstract incleiate si definite in mintea cuiva pentru a gasi tapul ispasitor sau capra vecinului care trebuie furate/ucise/urite.
Papam cu lingura mare discursul cite unui marinar sau a unui boculetz ffff mic si am mai creat 1-2-3 categorii de öameni ""vinovati" - bugetarii, pensionarii, profesorii, politistii, magistratii...........e usor sa ti se arate o esarfa rosie si tu sa o ataci (de fapt doar te refulezi, ca de ai ataca fizic sau eficient ai fi un taur, nu doar un bou cap de vita furajata in rominia, dar asa indignarea miticista in diapazonul caragiale e doar furtuna in pahar cu apa, celebra mamaliga ce nu explodeaza...
In plus, esti de fapt manevrat si dus de belciugul economic din nas exact unde vor "aia" de sus....

Starea "patriei" (de la politicieni la drumuri) are aceeasi sursa> populatie sub-urbana, semi-docta, incremenita ca mentalitate si reflexe in secolul 19 si tarata mai nou de consumerism prost ghidat.
Pt noi ca natie, libertate = salam, nu ne intereseaza coloana vertebrala, onoare, virtute, respect, responsabilitate si demnitate.
Din inapoierea noastra istorica, culturala, etnica si nationala nu putem produce decit ceea ce se vede. Politicieniï "care este", drumurile pe care le injuram, conationalii care ne deranjeaza, etc...
Dar cum vb mai sus de responsabilitate, NU suntem in stare sa ne asumam propria identitate si destin, deci dam vina pe istorie, pe criza, pe dumnezeu...

Edited by tafu, 22 April 2009 - 09:29 AM.

MARTURISESC CA NU EXISTA ALT DUMNEZEU DECIT DUMNEZEU SI BMW E PROFETUL LUI

http://www.motonomad.com/

#18 crivat

crivat

    Mda...

  • Membru
  • Pip
  • 233 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Metal, motoare.
  • Moto: KTM 990 Adventure
  • Numar: Foarte frumos!

Posted 22 April 2009 - 09:45 AM

Tafule, ai o bere, macar virtuala, de la mine. Foarte fina aprecierea cu ceic are fac sute de kilometri pe zi si ajung intregi acasa; si eu sunt unul din cei care, in unele zile/weekenduri, dau peste cap peste mia de km... si care nu se bazeaza pe noroc ci pe frica, daca se permite exprimarea. Parerea mea e ca in momentul in care un individ ajunge sa se suie pe roate si sa zica "hai, pixdamasii, poate am si azi noroc" ar fi mai bine sa vinda motorul si sa se apuce de orice altceva... filatelie, ierbare, crescut parsi, etc.

Sincer, cand plec la drum lung, fie ca sunt singur sau cu fata pe motor, ma gandesc sa am grija, sa nu fiu idiot (ca sunt altii MAI idioti decat mine in compensatie) si ca trebuie sa ajung acasa. Sa beau un scotch cu amicii, sa ragaim de la bere si sa ne luam palme peste cap de la prietenele noastre, sa umplem crashma cu fumul de pipa...toate chestiile alea mici care fac viata frumoasa. Si sincer, parca motociclismul e MAI fain cand stai cu prietenii langa tine si iti aduci aminte ce frumos a fost in tura din mai, sau cand ati mers pana in Norvegia, si asa mai departe.

Fain zicea un cunoscut... "bai, eu vreau sa ma dau mult timp cu motorul, nu sa fiu erou pe forumul cu accidente"...
Daca trece o zi fara sa rad inseamna ca am stat degeaba.

Drum bun, Taz!
Posted Image

#19 Clopu

Clopu

    commited to ride

  • Membru
  • Pip
  • 137 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Numar: cj...

Posted 22 April 2009 - 10:37 AM

bine zis crivat, imi amintesc si eu nostalgic vezi doamne cum era acum 4-5 ani, ce zici tu acolo era exact stilul de viata

care il aveam, se iesea la grup, se statea la povesti, nu ca acuma nu s-ar mai intampla asa, dar, in loc de discutii cum ziceai tu

oamenii etaleaza km/h atinsi s.a.m.d.

eu consider ca motoristul are 2 "stari", sa zic asa, cand e doar el si cand are pasager. Vorba ta ca sunt altii destul de prosti sa

compenseze.

tot ce spun atat tafu cat si galem si MOD e perfect adevarat. sunt niste domni stimabili care pe langa ca ne-au permis sa crestem

pe langa ei, neau mai dat si sfaturi care pe multi ne-au adus unde suntem.

sa o tinem tot asa, cati vrem sa apucam si nepoti om apuca, cati nu, sa fie sanatosi. CItez pe dan cata conduc ca un mos sa pot sa

si ajung unu, sau ceva de genu ca numi amintesc exact.

asfalt uscat si toate cele

#20 Cooler

Cooler

    purtator frecvent de casti

  • Super Membru
  • PipPip
  • 809 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca, Alba Iulia
  • Interests:moto, foto, calculatoare si muzica
  • Moto: GSX 1100EF, GSX 1100G
  • Numar: AB 07 CFH, AB 09 ELJ
  • Club: liber

Posted 22 April 2009 - 12:55 PM

Nu cred ca trebuie sa imi justific pregatirea si/sau profesia ce le am si respectiv exercit pe un forum moto.
Dar amicul Rila confirma si isi asuma "boala" tipica unei societati in deriva marcata de lipsa de orizont.
In plus, esti de fapt manevrat si dus de belciugul economic din nas exact unde vor "aia" de sus....

Starea "patriei" (de la politicieni la drumuri) are aceeasi sursa> populatie sub-urbana, semi-docta, incremenita ca mentalitate si reflexe in secolul 19 si tarata mai nou de consumerism prost ghidat.
Pt noi ca natie, libertate = salam, nu ne intereseaza coloana vertebrala, onoare, virtute, respect, responsabilitate si demnitate.
Din inapoierea noastra istorica, culturala, etnica si nationala nu putem produce decit ceea ce se vede. Politicieniï "care este", drumurile pe care le injuram, conationalii care ne deranjeaza, etc...
Dar cum vb mai sus de responsabilitate, NU suntem in stare sa ne asumam propria identitate si destin, deci dam vina pe istorie, pe criza, pe dumnezeu...


Mda.. nu trebuie sa justifici nimic. Ce zice Rila e probabil rezultatul vreunei frustrari cu oricare dintre acele categorii; insa intr-o anumita masura are dreptate. Chestia cu santajul cu inghetatul anului e oarecum penibila.. bine si mai penibila e atitudinea celor de la conducere fata de invatamant.. nu preau au ce/cum fura din el.. si daca ar avea de ales ar alege niste oameni prosti si nu educati.. pt ca cei prosti sunt mult mai usor de manipulat. Deci nu se vor agita ei prea tare pt salariile profesorilor mai ales ca si ca si capital electoral acestia nu sunt o forta chiar asa mare. Daca stam si ne gandim pana la urma cauza tuturor problemelor e prostia maselor, ignoranta lor, nepasarea, acea atitudine mioritica. Invatamantul romanesc a decazut destul de mult fata de perioada comunista si asta indiferent de remuneratii. De vina e scara gresita de valori, nepasarea parintilor fata de educatia copiilor, lipsa bunului-simt si consumerismul ca sa nu mai vorbesc de lacomie. Profitul acesta stupid si cu orice pret a stricat multe din trasaturile faine ale poporului nostru si starea economica precara a multora si stresul aferent determina ura lor fata de diverse categorii sau grupuri dupa cum spuneai si tu; multi se descarca pe cine se nimereste, fie ca e soferul putin neatent dn trafic, fie ca e vecinul care a dat muzica mai tare, etc. Si medicii.. multi sunt niste oameni nepasatori ba chiar nesimtiti; eu daca as fi medic as fi mult mai incantat si bucuros de zambetul unui pacient sau de multumirile acestuia cu lacrimi in ochi ca i-am salvat viata sau ca i-am usurat suferinta. Multi ti-ar aduce mici atentii in semn de recunostinta, nu ar trebui sa pretinzi ca nesimtitul sume de bani sau diverse altele. Suntem oameni nu masini de facut bani. Si faptul ca salariul unui medic stagiar nu-i ajunge pt intretinerea proprie e urmarea nesimtirii si lacomiei altora.. persoane care cer sume enorme pt o chirie sau pt serviciile de multe ori mediocre pe care le presteaza.
Totusi spun ca esti cam prea categoric cu incadrarea noastra ca inapoiati; nu toti suntem asa. Si daca noi producem astfel de politicieni cat de retardati sunt americanii?
Ce poti face? Sa-i ajuti pe cei din jur.. indiferent cum.
Hai ca deja sunt prea offtopic.
Numa' bine!

dr. ing.


Actuale:

             Suzuki GSX 1100EF '85 "Suzana", Suzuki GSX 1100G '94 "Musculoasa"

Foste:

             Ij Planeta 5 '93, Yamaha XJ600 '86, Suzuki GSX 1100ES '84, Yamaha XJ900F '85, Kawasaki ZR550 Zephyr '92, Suzuki RF900R '97





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status