Sari la conținut

Yamaha Ya-1


harciogu
 Share

Postări Recomandate

DKW RT 125 - "cea mai copiata motocicleta din istorie" - a avut replica ei si in Japonia. Nippon Gakki (actuala Yamaha Corp.) a inceput in martie 1945 proiectarea unei motociclete ushoare (avand ca "sursa de inspiratie" modelul german - aparut in 1928). 2 luni mai tarziu au fost fabricate 10 prototipuri, pt ca in octombrie conducerea sa isi dea acordul pt intrarea in productia de seria (dupa efectuarea unui test de anduranta de 10.000 km). vanzarea modelului produs de Nippon Gakki Co. Ltd. a inceput in februarie 1955, iar pe 1 iulie 1955 a fost infiintzata divizia producatoare de motociclete Yamaha Motor Co. Ltd. aceasta a continuat productzia pana in 1957. 11088 de YA-1 au fost produse. multi considera ca japonezii au creat o copie mai buna ca originalul, prin fiabilitatea foarte buna si vopsirea in cele doua culori (maro-visiniu si crem-fildesh "maroon and ivory two-tone color" :crack: ) intr-o perioada in care majoritatea motocicletelor erau negre. pe 9 iulie 1955, la cateva zile dupa infiintzare, yamaha inscrie YA-1 in cursa de urcare a muntelui fuji la categoria ultra-ushoara - cursa aflata la a treia editzie. YA-1 scoate cel mai bun timp pe cei 24,2 km ai cursei si castiga.

 

caracteristici:

latime 660mm inaltime 925mm distanta dintre axe 1290mm

cauciuc fatza 2.75Ă19-2p

cauciuc spate 2.75Ă19-4p

masa: 94kg

viteza maxima 80km/5000RPM

distantza de franare: 6m/35km/h

motor: 123 cc, 1 cilindru, 2 timpi, racire cu aer; raport de compresie 6,0; putere 5,6 cp

alezaj x cursa: 52Ă58mm

carburator: AMAL MC20

ambreiaj: multidisc umed

4 viteze

raport de amestec benzina:ulei 20:1

rezervor 9 litri

 

din presa vremii:

post-5125-1132962888_thumb.jpg

 

cea mai copiata motocicleta (dkw rt 125):

post-5125-1132962907_thumb.jpgpost-5125-1132962918_thumb.jpg

 

pornirea japonezei (e oare motorul cald :P ):

pornirea.wmv

 

bune de pus ca wallpaper (YA-1):

post-5125-1132963057_thumb.jpgpost-5125-1132963070_thumb.jpgpost-5125-1132963084_thumb.jpg

 

m

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P nu doar yamaha s-a "inspirat" tragand cu ochiul la nemtzii... toata lumea a facut-o: americanii (Harley-Davidson) cu Model 125, polonezii cu Sokol 125, indienii cu Rajdoot Electronic, englezii cu Bantam...

 

http://mysite.wanadoo-members.co.uk/kevins...am_history.html

 

asta-i un site cu o scurta prezentare a catorva modele de 125 aparute dupa al doilea razboi mondial si cu aceeashi sursa de inspiratzie... RT 125-ul... a carui ultima evolutie a fost Minskul actual, ce poate fi zarit prin multe poligoane ale scolilor de A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In tinerete, tata a fost posesorul unui MZ-RT 125 model 1961... are numai amintiri placute despre ea, consum foarte mic, viteza relativ ridicata si motorul cica abia se-auzea!! Deci... s-a plecat de la ceva ca lumea! Si in fond, cine nu copiaza in industrie? Se copiaza totul inca de la inceputuri.... sa fim seriosi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MZ 125 RT/2 era si visiniu in livrarea din uzina? :friends: ca vad multe restaurate pe net vopsite astfel

 

MZ 125 RT/2 (1958) era si visiniu in livrarea din uzina? :friends: ca vad multe restaurate pe net vopsite astfel

post-5125-1134382955_thumb.jpg

post-5125-1134384101_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 9 years later...

Salut,

 

Oare au fost modele de K 125 cu roti cu butuc din Al (ca cele de la cea rosie), ori sunt adaptari de la MZ 125?- cele mai raspandite sunt cele tip"DKV", cu butuc subtire si doar zona de frana, dar am vazut in cateva poze si versiunea cea cu butuc ca de MZ si nu sunt sigur ca sunt adaptari, e posibil sa fi existat si versiunea asta.

Stie cineva?(au fost versiuni diverse, de ex. in cartea de K 58 apare cu rezervor ca de K175 si roti de K 175 (cum se vede in poza).post-33773-0-55562400-1435575563_thumb.jpgpost-33773-0-55562400-1435575563_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea inteleg ce scrie acolo, dar intuiesc ca ar fi K58-02, unde sunt folosite elemente de la K175.

Dar intrebarea mea era daca au existat si modele ca cel rosu din postarea de mai sus, ce are butuci ca (ori chiar sunt) de MZ 125.E posibil sa fie o adaptare facuta de proprietar, deoarece frana de MZ era mai buna, spitele si probabil janta deasemenea mai bune, varianta originala am vazut ca a avut probleme cu ruperea spitelor (am gasi t eu inlocuite cu spite din electrod).

Intreb deoarece am si eu un cadru echipat asa cu roti ce par a fi de MZ si nu sunt convins ca e "manareala" ori e vorba de o alta versiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am crezut ca s-a gasit in tara la noi un YA-01

 

YA01 nu e furaciune, dupa castigarea razboiului puterile aliate au facut DKW RT125 patent public, si de atunci oricine poate fabrica acest model fara licenta. Asa a aparut si Bantam-ul si restul din cele mentionate.

 

Adevaratul furt de tehnologie s-a intamplat cand a defectat Degner la Suzuki cu toate schemele motorului MZ RZ250 (250cc 2T, 2 cilindri paraleli, 60CP, 240km/h, frana fata dublu disc ventilat etc) dar asta e alta poveste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...