Sari la conținut

TOPICUL RECENZIILOR


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 169
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bravo ! E' un lucru foarte bun ca ai mutat acest topic in locul asta, altfel il tot cautam mereu.

Eu il folosesc la documentare si chiar fac comparatie intre mobre ! Bravo ! E un topic extraordinar de bun !

________________________

Am doar 1000km cu DR800 ! Astept sa mai fac 4-5 mii de km si apoi postez si modelul asta ca vad ca nu sa ocupat nimeni si de el, cu toate ca a fost o mobra de referinta la timpul ei ...... si acum inca mai are ceva de spus !

 

Respect !

@petrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie….HONDA ARFICA TWIN XRV 750 RD 04 1990.

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 750CCM,,, 61 CP,,,,63 NM

Numarul de trepte….5

In posesia mea din (luna si anul) : 6 FEB 2009

Nr. de kilometri la achizitie : 39000

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 41900

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km) 90 SOSEA SI 10 OFF

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala DRUMURI LUNGI SI SIGURE , FIABILITATE SI MITUL PE CARE IL REPREZINTA

Greutatea la gol 210 KG

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa 24 BENZ..2,8 ULEI ..2,2 ANTIGEL

Inaltimea seii

Dimensiunile rotilor 21 TOLI FATA SI 17 SPATE

Jantele - materialul de fabricatie AL ELOXATE IN AURIU CU SPITE OTEL

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare AM CU ULEI SI PRESIUNE DE AER. IN CARTE II DA 0, 54 BARI DAR EU MERG CU 1 BAR.

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare MONOAMORTIZOR CENTRAL CU BUTELIE DE GAZ SEPARAT

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat) SCUT ORIGINAL DI AL.

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului) EXTREM DE COMFORTABILA AM MERS 400 KM INTR-O ZI SI NU MA DUREA POPOUL FATA DE SUZ DR CARE MA NIMICIT IN DOS.

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok)

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? ELECTROSTARTER.

Ambreiajul si actionarea lui MULTIDISC IN ULEI

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic) 10W40 SEMISINT

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...) 2 RADIATOARE DE APA SI 1 DE ULEI

Numarul de bujii pe cilindru 4 BUJII CITE 2 PE CIL

Sistemul de intindere a lantului de distributie PATINA

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala) LANT FINAL PAS 525.

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net) CRASH-BAR FACUTE DE MINE CA NU ERAM NAROD SA DAU 180 EURI PE NISTE TEVI SUBTIRELE

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip? AMBELE CRICURI SINT ORIGINALE

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat) SUPER MANEVRABILA CU O CICLISTICA DE EXCEPTIE DAR CAM GREA IN TERENURI ACCIDENTATE

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier) 2 DISCURI FATA CU CITE 2 PISTONASE SI 1 DISC SPATE CI 1 PISTONAS , FRINE NISSIN.

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? FRINE DESTUL DE BUNE , MAI ALES FATA.

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) CHIAR DACA E GREA RASPUNDE FB LA BAGATUL MIINI IN GAZ MAI LES LA 4000 R\M.

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament ARE CONFIGURATIA STANDARD SI NU-MI ADUC AMINTE RAPORT PINION SI FOAIE SPATE.

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea 170 KM\|H SI MAI PUTEA DAR……..CONSUMA CA TRACTORUL

Consumul - urban / extern / mixt 10 URBAN,,6 EXT,,,,8 MIXT CA O VACA MANINCA MULT.

Puncte slabe ale motocicletei CAM GREA SI CONSUMUL DE ZEAMA CAM MULT

Puncte forte ale motocicletei FIABILITATE SI NESIMTIRE LA BAGAJE CU PASAGER NU O INTERESEAZA DE GREUTATEA PE CARE AI PUS PE MOTORETA.

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? TOTUL MAI ALES ASPECTUL IMPUNATOR .

Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? PINA ACUM NIMIC SEMNIFIKATIV

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? AS MODIFICA GREUTATEA DAR,,,,, NU SE POATE

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. DA AS SCHIMBAO CU UN VARADERO, PTR CA IMI PLAC CELE GRELE.

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. SE GASESC PIESE LA MAI TOI DEALERI , DILY POINT ,,,ROMI MOTO, ETC.

Alte mentiuni – AS VREA ACEST MOTOR DAR PE UN CADRU DE TRANSALP, SI ESTE CAM TOT CE MI-AM DORIT,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

As putea adauga si eu cate ceva referitor la Africa Twin. Am sau am avut toate modelele si din punct de vedere al fiabilitatii mi se pare ca XRV650 (RD03) este cel mai bun.

Puncte slabe: - releul de incarcare cedeaza la consumuri exagerate.

- contactele pompei de benzina electrice se pot distruge la folosirea acesteia neamorsata

- contactele CDI-urilor la RD03 se pot defecta din cauza seii care apasa direct pe ele (problema de desgin)

- cele ce vin din Italia au lumina foarte slaba din cauza becurilor de 35W cu care sunt dotate

Recomandari pentru posesori:

- nu tensionati lantul mai mult decat este specificat, se poate distruge lagarul axului de transmisie

- nu depasiti 1 atm la presiunea din furca (modelele RD03, RD04, RD07)

- pentru offroad presiunea in telescoape e bine fie 0 si presiunea in anvelope undeva la 1.0 - 1.3 atm

- pentru drumuri lungi o configuratie de pinioane convenabila dpdv al consumului de benzina este 17 cu 42

Accesorii: - este o motocicleta la care exista o gramada de accesorii aftermarket, dar nu sunt foarte ieftine.

 

Personal nu am de gand sa schimb AT-ul meu pe nici o motocicleta. Mi se potriveste perfect si performantele ei imi sunt suficiente pentru scopurile in care o folosesc. Ca proiect, mi-am luat un RD03 care il voi "usura" de kg si va fi orientat mai mult spre offroad, fara crashbar, portbagaje, etc

 

Atasat o poza cu balena mea.

 

Daca imi mai aduc aminte de cate ceva mai adaug :crack:

 

post-30-1267788460_thumb.jpg

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faina junca.

 

vad ca ti-ai tras si windshield cu deflector pe ea. cat de eficient e la drum lung. apropo, cam ce viteza de croaziera tii pe autostrada si cat te scoate consumu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi @ianachim s-a ocupat nitel de sora mai mare, a ramas neacoperita taman recenzia reginei. deci doamnelor si domnilor, meet the R1200GS.

 

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie: BMW R1200 GS (2005) / BMW R1200GS(2007)

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 1170cmc/98Hp/115N/m/7700RPM

Numarul de trepte: 6

In posesia mea din (luna si anul) : februarie 2008 ('05) / decembrie 2009 ('07)

Nr. de kilometri la achizitie : 44.000 / 4600('07)

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 40.000 / 1500 ('07)

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km): 80/20

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala: turing lung, off-road moderat

Greutatea la gol: 200 kg

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa: 20/4/0

Inaltimea seii: standard reglabila (). exista si varianta low (nereglabila), high() + aftermarket: standard reglabila (840/860mm). exista varianta optionala low (820mm) sau high (reglabila 880 / 900 mm)

Dimensiunile rotilor: fata 2.50x19" / spate 4x17"

Jantele - materialul de fabricatie: aluminiu (turnate). optional jante spitate tubeless.

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare: 190mm, telelever. ajustare preload.

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare: 200mm, paralever II. ajustare preload + dumping.

amortizoare standard WP la modelul '05 si Showa la modelul '07. subiectiv Showa sunt mai OK insa e loc de imbunatatiri si aici.

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat): standard. aluminiu. din pacate putin cam scurt in fata si nu protejaza suficient galeria de evacuare.

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului): fara cusur. dupa 12-16 ore de stat in sa, a doua zi poti s-o iei de la capat.

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok). semicomputer de bord - trip1, trip2, odometer, nivel benzina (nu indica precis decat in ultima jumatate), autonomie (nu indica decat in momentul intrarii pe rezerva), temperatura uleiului este indicata insa nu e etalonata, treapta viteza.

la modelul '07 computerul de bord este full - trip1, trip2, odo, nivel benzina, autonomie, consum mediu, viteza medie, nivel ulei (ok /not ok), temperatura ulei (scala neetalonata ci doar marcata in zona de atentie), ceas, treapta de viteza, temperatura ambienta.

post-19183-1267809456_thumb.jpg post-19183-1267809435_thumb.jpg

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? electrostart. nu este posibil.

Ambreiajul si actionarea lui: ambreiaj uscat cu actionare hidraulica.

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic). mineral. cu toate astea bag semisintetic

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...). aer + ulei

Numarul de bujii pe cilindru: 2

Sistemul de intindere a lantului de distributie: automat

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala): cardan. teoretic maintenance-free. practic pe la 60.000 se poate schimba uleiul. de asemeni rulmentii de la final drive nu tin o viata. primele probleme aparute pe la 85k.

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net). multiple variante inclusiv din fabrica (optional). din ce-am vazut pana acum cele mai bune ar fi Hepco&Becker si SWMoteck.

post-19183-1267809488_thumb.jpg

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?: lateral si central standard

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat): in oras strecuratul e putin greoi din cauza latimii cilindrilor si ghidonului. in curbe se tine de vitezane. off-road greoi din pricina masei totale mari.

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier): frane servo BMW ABS partial-integral (maneta frana actioneaza si etrierul spate insa pedala de frana actioneaza doar etrierul spate). la modelul '07 a disparut frana servo insa a ramas partial-integral. in ciuda absentei servo, eficienta franelor nu a fost afectata deloc.

fata: 2 discuri, 305mm, 4 pistoane

spate: 1 disc, 295mm, 2 pistoane

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? motocicleta franeaza IMPECABIL.

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede): cuplu mare si liniar. motorul trage bine in orice ture. niciodata n-am avut nevoie de down-shift pentru o depasire. din contra, in conditii de mers cu bagaje full si pasager, pe urcari prefer upshift pentru prevenirea ridicarilor involuntare pe o roata :crack:

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament: N/A

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea: 225 (pe ceas). o singura data, din curiozitate.

Consumul - urban / extern / mixt: maxim 10 iarna pe distante f. scurte / 5.5 / 6

Puncte slabe ale motocicletei: cam greoaie pentru coclauri serioase. PREA multa electronica.

Puncte forte ale motocicletei: te duce oriunde. cu toate bagajele pe care vrei sa le iei cu tine. extrem de confortabila.

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? printre multe altele protectia la tavaleli. a trecut prin multe si-a scapat aproape neatinsa.

Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? ambreiaj schimbat la 70.000 (din cauza de exploatare abuziva. la un moment dat motorul a ajuns din Romania in Belgia cu ambreiajul patinat). traductor treapta viteza schimbat din cauza de uzura mecanica. rulmenti si oringuri final drive schimbati la 85000. la modelul '07 a fost schimbat controler-ul de la pompa de benzina

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? COMENZILE SEMNALIZATOARELOR!!! sunt incomode ele in sine iar daca e vorba de trecut pe alta motocicleta deja trebuie readaptare la stilul clasic. am adaugat crash-bar-uri Hepco pentru protectia motorului. am montat xenon pe faza scurta. as schimba parbrizul. desi protejaza bine la vant, in orice pozitie e reglat genereaza turbulente in casca => zgomot. as schimba rotile cu unele spitate. LE: pe motorul nou am deja roti spitate. sunt probleme majore cu service-ul. deja ma pregatesc pentru un nou rand de jante de aliaj.

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. eventual, cu una mai noua. LE: did it!

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. neliniar - uneori repede alte ori greoi. am auzit povesti mai triste pe la alte marci. ca pret consumabilele nu-s mai scumpe ca la alte marci insa piesele de schimb cam usuca buzunarele. surse de piese: Automobile Bavaria, Augsburg, eBay.

Alte mentiuni - poate ca nu-i un enduro-turing ideal insa in mod cert este unul dintre cele mai bune adventure-turing-uri. cara bagaje ca o vaca. din pricina pozitiei extrem de comode pasagerul e in pericol de adormire.

 

Mesaj completat

nah ca m-a luat valul si-am omis un aspect deosebit de important: la capitolul modificari/ce nu-mi place, intra aripa fata. in mod cert trebuie sa fie mai inalta! asta cu atat mai mult cu cat pentru demontarea sa, e nevoie sa dai jos roata.

 

rog un admin sa editeze postul anterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie:

Honda XL 1000V Varadero - 2003

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie?:

996 cmc

94cp la 8000 rpm

100 nm la 6000 rpm

zona rosie la 8800 rpm

Numarul de trepte:

6 trepte

In posesia mea din (luna si anul):

06.2009

Nr. de kilometri la achizitie:

34.000

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent:

40.000

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km):

80% asfalt 20% offroad

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala:

Pentru ca intotdeauna mi-au placut enduro-touringurile si asta s-a nimerit

Greutatea la gol:

225 kg

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa:

25 L benzina, 3.4L fara filtru / 3.6L cu fitru, 2.8 apa.

Inaltimea seii:

838 mm

Dimensiunile rotilor:

Fata - 110/80-R19; Spate: 150/70-R17

Jantele - materialul de fabricatie:

Jante turnate din aluminiu.

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare

Furca telescopica, cursa 155mm, nu este reglabila.

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare

Pro-link, cursa 145mm, preload al arcului (din robinet) si rebound (din surub).

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat)

Este o bucata de plastic care acopera partea de jos a motorului in fata si pompa de benzina, dar nu acopera baia de ulei pe dedesubt, deci daca iei un cataroi ascutit ai pus-o .O sa incerc sa ii adaptez o placa de metal pe sub carter.

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului).

Foarte comfortabila .

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok)

Turometru si vitezometru analogic, becuri semnalizare stanga/dreapta, FI (injectie), neutru, presiune ulei, nivel mic benzina, faza lunga si display LCD cu : ceas, indicator analogic al temperaturii apei, kilometraj general, 2 kilometraje partiale, consum instantaneu benzina.

post-7328-1268776776_thumb.jpg

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip?

Electrostart. Nu.

Ambreiajul si actionarea lui

Ambreiaj in baie de ulei cu actionare prin cablu.

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic)

10W40 API SE/SF/SG/JASO MA. Nu stiu daca mineral sau sinteticl. Eu i-am pus Motul 7100 10W40 full sintetic.

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...)

Racire pe apa.

Numarul de bujii pe cilindru

1 bujie pe cilindru.

Sistemul de intindere a lantului de distributie.

Automat.

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala

Transmisie pe lant cu intindere din surub.

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net)

Se pot pune.Eu inca nu i-am pus

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?

Standard este cric lateral. Se poate adauga si cric central.

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat)

Pe loc se manevreaza destul de greu, mai ales in zone cu panta/rampa. In mers, chiar si in oras este usor de manevrat. Este foarte manevrabila si stabila pe curbe si la viteze mari. In off-road nu m-am incumetat sa o bag decat pe drumuri de tara usoare, cu nisip. Pe pietris incepe sa devina cam instabila daca nu o tii bine. Oricum este foarte grea, iar eu, cel putin daca nu ii pun crashbaruri, nu as baga-o pe un offroad dificil.

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier)

Fata: discuri duble de 296 mm cu 3 pistonase pe etrier.

Spate: disc de 256 mm cu 3 pistonase.

Sistemul CBS (Combined Breaking System) : daca apesi frana fata se actioneaza toate pistonasele pe fata si un pistonas din etrierul pe spate. daca apesi frana spate se actioneaza toate pistonasele franei spate si cate un pistonas de pe

fiecare etrier din fata.

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire?

Franeaza foarte bine, zic eu. Daca avea ABS era si mai OK :lol:

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede)

Accelereaza foarte bine, mai ales de la 4000 rpm. Chiar si cu pasager si genti poti depasi in scurt si foarte repede.

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament

16/47.

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea

Cam 215 km/h. Cred ca duce la 220 daca tragi de ea.

Consumul - urban / extern / mixt

Urban 8-9 L.

Extraurban in jur de 6 L la un mers decent (max 140 km/h) si constant.

Mixt-7 L

Puncte slabe ale motocicletei

Foarte grea pt offroad;

Garda la sol cam mica;

Jenti de aliaj bune pt sosea, dar nu la fel de bune pt offroad ;

Suspensie fata foarte moale, se infunda ca in unt daca pui mai tare frana. Cel putin a mea;

Lipsa indicator nivel benzinaa-decat sa puna aia cu consum instantaneu mai bine puneau un indicator de benzina sau macar distanta aproximativa care poate fi facuta cu nivelul actual de combustibil. Bine macar ca exista si becu ala de avertizare si nu trebuie sa dai manual de robinet sa intri pe rezerva :)

Puncte forte ale motocicletei

Motorul-performanta, fiabilitate si sunet :) ;

Cuplu;

Putere;

Protectie la vant;

Manevrabilitate;

Aspect;

Comfort

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra?

Punctele forte al motocicletei :bounce:

Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra?

Pana acum nimic. Sper nici in continuare. Decat de 2 ori, nu a vrut sa porneasca, cand ii puneam contactul si porneam injectia, ramanea aprins becul de FI. Este o problema cunoscuta la modelele din 2003-prezent (se discuta si pe forum international varadero) despre sistemul HISS care citeste cipul cheii. Este compus parca dintr-o antena si un controler in ECM-ul motocicletei si cateodata antena nu trimite controlerului cipul cheii. Am miscat de ghidon si si-a revenit

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta?

Suspensia fata (sa o fac mai tare si sa fie ajustabila), suspensia pe spate cu ceva mai performant si i-as pune crashbar si cric central..

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul.

Poate cu un Varadero mai nou, V-Strom 1000 sau R1200 GS Adventure.

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor.

Nu am avut inca nevoie. La Honda stiu ca piesele originale sunt scumpe.

Alte mentiuni

Bani de benzia sa fie :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ McKagan:

 

Super !

Multumesc de informatiile pe care ti-ai facut timpul sa le impartasesti!

Ma bucur sa vad oameni pasionati care isi cunosc serios motocicleta si stiu sa scrie despre ea.

M-au impresionat cifrele de la lichide (benzina, ulei, apa), greutatea la gol (compar si eu cu ce am. 155 vs. 225) si faptul ca ai vrea sa o schimbi pe un Vstrom 1000. Chiar asa, de ce ai face schimbul acesta?

Pentru furca fata incearca niste arcuri progresive (la a mea, cel putin, nu sunt o avere;) si vezi ce ulei iti recomanda si vanzatorii acestora pentru a folosi impreuna cu ele.

Ori, ai putea schimba uleiul cu unul mai gros pentru inceput.

 

Citeam pe un topic de pe afara despre "fork emulators".

Din putinul ce l-am inteles (am pierdut interesul pentru subiect in momentul in care am aflat ca pt. Tenere nu se fabrica) sunt niste subansamble ce se introduc in interiorul telescoapelor, prevazute cu gauri pentru circulatia uleiului de anumite diametre, gauri ce modifica, in functie de dimensiuni, comportamentul suspensiei fata. Se aleg in functie de preferintele posesorului si de ce doreste el de la suspensia fata.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok ... hai ca pun si eu cateva impresii despre actuala mobra, dupa 2000km in saua ei, timp in care am reusit sa ne imprietenim !

 

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie - Suzuki DR800S (SR43B), an fabricatie 1997

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 779ccm / 54CP la 5500rot/min / 59Nm la 5500rot/min / rosu ... de la 7500rot/min

Numarul de trepte - 5 trepte

In posesia mea din (luna si anul) : - din ianuarie 2010

Nr. de kilometri la achizitie : - aprox. 33000km

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: - o idee peste 35000km

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km) - 50% cu 50%, cu tendinte mari de a ajunge la 70% off-road

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala - pentru plimbari lungi, oriunde ! Mi se luase de EXC !

Greutatea la gol - 202kg

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa - benzina 24 l, ulei 2.7 l, apa ... NU !

Inaltimea seii - 890mm. A mea are cam 920mm

Dimensiunile rotilor - 90/90 - 21" si 80/130 - 17"

Jantele - materialul de fabricatie - duraluminiu

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare - clasica / 250mm...cred?! / otzel / nu se regleaza

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare - monoamortizor / 200mm ... cred?! / otzel / reglaj compresion, doar ...

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat) - este standard ... din plastic. Se poate monta si din aluminiu.

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului) - suspect de confortabila si ergonomica ! Nu ma asteptam !

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok) - ..... pun o poza la final !

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? - electrostarter. Nu !

Ambreiajul si actionarea lui - cablu

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic) - semisintetic 10W50, dar la noi merge lejer 10W50 sau 15W50 fullsintetic

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...) - aer si ulei ... are radiator de ulei

Numarul de bujii pe cilindru - 2

Sistemul de intindere a lantului de distributie - hidraulic cu arc si piston de presiune

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala) - lantz

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net) - Da ! ... pun poza la final !

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip? Are lateral standard si central aftermarket

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat) In oras te joci cu ea / la ,,viteze mari" sta exemplar pe asfaltul romanesc, iar in off-road faci multe cu ea daca ai tupeu ... mai greu cu ridicatul de pe jos ! Eu deja sunt ,,maisna de asistenta" si cisterna, pentru prietenii cu EXC-uri !

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier) - fatza: un disc, etrier cu 2 pistonase / spate: un disc, etrier cu un singur piston - Tokico

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? - te ia capu' ! Franeaza execrabil ... trebuie sa te obisnuiesti cu ea ca altfel te faci praf ! Se poate imbunatatii cu o roata cu dublu disc ... poate chiar si o furca WP, dar ... merita investitia ?!?!

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) - demareaza destul de repede ! Face treaba dupa 3000rot/min, dupa care are un boom si iti lungeste mainile. Nu trage chiar asa liniar. In treapta 1 si 2 mergi la relanti fara probleme, multumit cuplului de tractor ! In depasiti trebuie sa fii foarte atent cum te bagi ! ...... o masina iti poate trage clapa !

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament - inca nu m-am jucat cu calcatura, insa nu cred ca as schimba-o ! E bine asa ! Face treaba ,,si colo si colo" ! ..... e' calcatura standard !

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea - aproape 170km/h pe ceas,(real cred ca aveam pana in 160km/h) ... cu chiu' si mult vai ! :)

Consumul - urban / extern / mixt - urban 7% / extern am scos chiar 5.4% la 120km/h / mixt in jur de 6% ...... off-road, :P ... mi-a luat 6% ... suspect, rau ! si acum ma gandesc la asta ?!?! ... chiar ieri am fost cu ea in coclauri ! :bounce: ..... cred ca este de la faptul ca am mers mai mult ,,la cuplu" intre 1500-2500rot/min ! ..... oricum, ma duc aproape 400km cu un plin de rezervor

Puncte slabe ale motocicletei - franele, suspensiile, unghiul de fuga al furcii relativ mare, te surprinde cate o data la bracaje maxime ... zici ca virezi cu choperul ! :lol:

Puncte forte ale motocicletei - are asa ceva ?!?! :) ......

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? - aici e aici ! Ma impresionat extraordinar faptul ca este o mobra ieftina atat ca valoare, cat si ca intretinere ! Mobra asta tine cu casa ! Nu este avida dupa consumabile, motorul fiind de o simplitate absurda iti face viata placuta, per ansamblu mobra seamana mai mult cu un tractor decat cu o motocicleta ... o poti maltrata la nesfarsit, iar a doua zi ... e la datorie ! Imi place faptul ca d.p.d.v. al intretinerii si servisarii nu are nimic cu care sa ma surprinda ... cred ca as putea sa o repar si in santz daca va fi nevoie ! Oricum, daca imi voi propune sa fac Alexandria - Erevan ... pe camp, asta e mobra potrivita !

Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? - avea acele de dozaj lasate la maxim si tragea ca o putoare ! Le-am saltat 2 gradatii si ... a prins viata ! Imi curgeau telescoapele, dar le-am schimbat simeringurile si uleiul ...... singurel, intr-o ora ... maxim !

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? - Sunetul tobelor stock ... este jenant ! Ma intreaba lumea ... ,, de cat e motorul ? ... de doi 'jumate ? " ... le raspund resemnat ,, ... mmDA !". Momentan stau prost cu banii (... cine nu sta ?) ca altfel as renunta la o toba si la ,,ciumpoiul" de bifurcatie. As economisii vre'o 15-20kg si as monta o toba aftermarket sa se auda si ea ... a motor de 800. In viitor daca pun mana pe banuti as dezbraca-o de plasticaraie, i-as lua un rezervor din plastic, as monta o singura toba, as scapa de farul trapezo-deptunghiular si as monta 2 faruri mari rotunde pe cadru de metal si as transforma-o intr-o veritabila mobra, demna de cursa de 1000 de mile de la BAJA !

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. - Nu cred ca as mai schimba-o ! N-are rost ! Am pus mana pe un Big ,, in mintile lui" si va ramane la mie definitiv pentru ca se intretine extrem de usor, nu are pretentii si banii, oricum nu mii' scot ! In concluzie ... mi-am luat ,,multa mobra pe bani putini" ! In viitor o sa mai iau cu siguranta o alta motocicleta, gen EXC 2t sau 4t pentru ,,ischibitzii", insa pentru o adevarata aventura DR-ul asta imi vine ca o manusa ! Si mai este ceva ... una este ,,sa bagi in pamant" 1500-2000 de euro si altfel te doare sufletul pentru 10-15k euro ! As fi meschin sa spun ca nu mi-ar placea un LC8 990Adv. insa in situatia mea actuala, l-as baga pe unde bag DR-u asta ??? ... nu cred ! Sau poate l-as baga, dar cu totul alte costuri !

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. - Pai, daca vrei ,,orice" de DR750/800 ... HesslerRT Online, ramane pe primul loc, insa pentru nimicuri, gen ... rulmenti, simeringuri, lantz tractiune, placute frana, filtre ulei aer, bujii, ulei, ... sau mai stiu eu ce rahat, gasesti peste tot aici la noi totul este sa-ti stii reperul piesei respective !

Alte mentiuni - In concluzie ... am avut mobre, mult mai potente ca DR-ul asta si cu toate ca am fost dezamagit inca de la prima tura, acum a inceput sa-mi placa ! Sincer, daca ma intrebati ce-mi place, nu prea stiu ce sa va raspund ! Mai degraba m-as repezii sa spun ce nu-mi place, dar cu toate astea e' ,,ceva" ce nu realizez inca, care-mi place mult de tot ... nu stiu ?! Poate faptul ca ,,sta dreptzi" de cate ori ii cer asta, poate faptul ca pot sa o uit o perioada si apoi ,,da din coada" cand ma apropii de ea, poate ii face placere stiindu-ma ca ma relaxez la umbra ei intr-o zona fara vegetatie inalta, poate ii face placere sa-mi ofere un foc de la propria galerie de evacuare atunci cand uit bricheta pe undeva, ....... nu stiu ! Nu ma impresionat cu nimic, dar totusi imi place !

 

Cam atat ! Bafta !

 

P.S. METZELER KAROO ..... sunt totale ! Pe cuvant de (fost) pionier !

post-10224-1268814353_thumb.jpg

post-10224-1268814387_thumb.jpg

post-10224-1268814471_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa va traiasca tractoru domnu si sa va bucurati de el. DR BIG mi s-o parut dintotdeuna una din cele mai nesimtite mobre. dupa cum bine ziceai, support vehicle pt capritze.

 

cat despre schimbatu tobei... eram odata la RAR cu a mea si venise un tip cu un BIG incaltat cu un arrow sau akrapovic. duoaaaaamne cum putea sa sune. cand a bagat-o in hala mare si i-o dat nea ingineru niscai gaz am zis ca sare naibii acoperisu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie - Yamaha TDM 850 din 1992 modelul 3VD

 

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 849cmc / 75CP la 7500rot/min / 76Nm la 7000rot/min / rosu ... de la 8500rot/min

 

Numarul de trepte - 5 trepte

 

In posesia mea din (luna si anul) : - din mai 2008 , o calaresc din septembrie 2008 ca nu aveam carnet cand am cumparat-o si nu am mers cu ea

 

Nr. de kilometri la achizitie : - aprox. 42000km

 

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: - 50000km la care se mai adauga vreo 6000km facuti fara cablu de kilometraj :P

 

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km) - 98% asfalt cu 2% forestiere, urmeaza zilele astea sa o incalt cu alte gume ca sa o pot folosi si in offroad

 

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala - ideala in oras si la drum lung chiar si pe forestiere usoare daca mai umblii la suspensii.

 

Greutatea la gol - 202kg, 225kg cu plinurile facute asta din ce am citit, mie mi se pare mai mare si mai grea

 

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa - benzina 18 l, ulei 3.9 l daca schimbi si filtrul, apa 1,9 l parca

 

Inaltimea seii - 820mm.

 

Dimensiunile rotilor - 110/80 - 18" si 150/70 - 17" astea urmeaza sa le montez. heidenau K60 si karoo T post-21191-1268844131_thumb.jpg

 

Jantele - materialul de fabricatie - aluminiu sau duraluminiu

 

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare - furca clasica / 140mm/ otzel / se regleaza are 2 tipuri de

ajustare

 

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare - monoamortizor / 140mm / otzel / se regleaza la fel in 2 tipuri. nu stiu care sunt

 

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat) - este standard din aluminiu dar este micut si nu protejeaza decat un pic galeriile in partea din fata

 

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului) - confortabila , din pacate cea a pasagerului este inclina si te trezesti cu pasagerul mereu in carca ta

 

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok) - turometru, vitezomentru si temperatura apa analogice. becuri pt neutru, semnal

post-21191-1268843708_thumb.jpg

 

Pornire (kick-start sau electrostart). - Este posibila adaugarea celuilalt tip? - electrostarter, nu se paote pune kick start

 

Ambreiajul si actionarea lui - cablu

 

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic) - 10W40

 

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...) - pe apa, are un radiator maricel

 

Numarul de bujii pe cilindru - 1 bujie

 

Sistemul de intindere a lantului de distributie - mecanic automat

 

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala) - lant evident are surubele de intindere

 

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net) - se poate pune crashbar

post-21191-1268844590_thumb.jpg

 

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip? - Are lateral standard si central se poate pune

 

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat) - foarte manevrabil datorita siluetei inguste, foarte stabil la viteze

mari. am dus-o pana la 205 pe ceasul din bord dar nu ma mai puteam tine pe ea. in offroad cu alte cauciucuri probabil va fi mai manevrabila.

 

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier) - fata: 2 discuri de 298mm, 2 etriere cu 4 pistonase, le-am schimabt pe cele originale cu unele de fazer / spate: un disc 245m, 1 etrier cu 2 pistonase

post-21191-1268843922_thumb.jpg

 

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? - franeaza excelent atata timp cat nu blochezi roata fata, in momentul acela pierde imediat aderenta. spatele chiar daca il blochezi o poti mentine sub control.

 

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) - acceleratie fulmintanta de pe loc. iar de la 3500rpm explodeaza si se arunca inainte ca si cum ar vrea sa se smunga din bratele tale. accelereaza rapid indiferent de treapta mai ales daca esti la peste 3000rpm. are destule rezerve sa faci depasiri din scurt

 

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament - 17-44 (parca) :)

 

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea - 205km/h pe ceas. destul de rapid

 

Consumul - urban / extern / mixt - urban 6-7% / extern sub 5% / autonomie la drum lung 300-320km

 

Puncte slabe ale motocicletei - rezervorul mic, centru de greutate foarte ridicat, seaua lata nu iti permite sa o tii in echilibru pentru persoanele de 1,70m,

protectia la vant inexistenta la viteze de peste 130-140km/h

 

Puncte forte ale motocicletei - franele, motorul, silueta de fotomodel chiar si cu coburile mele de 45L este extrem de ingusta

post-21191-1268844016_thumb.jpg

 

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? - nu stiu sa zic ce m-a impresionat dar de fiecare data cand ma dau jos din saua ei am un zambet tamp inexplicabil :lol:

 

Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? - bujiile se schimba greu sunt adanc ingropate in motor, mi-a cedat releul de incarcare - 350 ron unu nou. si imi picura pe la termostat :bounce:

 

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? - am modificat franele, am pus etrieri de fazer si furtunase de otel de la LUCAS, am pus proiectoare, handguarduri, urmeaza o prelungire pt parbriz si o marire a crashbarlui in lateral. pentru a ajunge la carburatoare sau baterie trebuie demonta intreaga motocicleta. desi mobra japoneza pare gandita de italieni. Cadrul deltabox a dus la creearea unei motociclete inalte si inguste, accesabilitatea la bujii implica demontarea suruburilor radiatorului si scoaterea carenelor laterale. Am inlocuit unul dintre becuri cu o instalatie xenon. Alta viata.

post-21191-1268843858_thumb.jpg

 

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. - as schimbao cu ktm 990 adv, Bmw f800gs sau TDM900, si poate cu un r1150gs, pentru ca poti face mai mult enduro cu ele.

 

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. - se procura usor piesele Romi3 aduce tot ce ai nevoie, bani sa am :)

 

Alte mentiuni - fiind prima mobra , am trecut direct de la scuter la ea, m-a dat pe spate. nu ma pot obisnui cu centru de greutate foarte inalt. o inclinare mai mare de 10% duce la asezarea mobrei pe lateral. O iubesc, chiar daca m-a lasat in drum la bulgari, am remediat rapid problema.

post-21191-1268844360_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ McKagan:

 

Super !

Multumesc de informatiile pe care ti-ai facut timpul sa le impartasesti!

Ma bucur sa vad oameni pasionati care isi cunosc serios motocicleta si stiu sa scrie despre ea.

M-au impresionat cifrele de la lichide (benzina, ulei, apa), greutatea la gol (compar si eu cu ce am. 155 vs. 225) si faptul ca ai vrea sa o schimbi pe un Vstrom 1000. Chiar asa, de ce ai face schimbul acesta?

Pentru furca fata incearca niste arcuri progresive (la a mea, cel putin, nu sunt o avere;) si vezi ce ulei iti recomanda si vanzatorii acestora pentru a folosi impreuna cu ele.

Ori, ai putea schimba uleiul cu unul mai gros pentru inceput.

 

Citeam pe un topic de pe afara despre "fork emulators".

Din putinul ce l-am inteles (am pierdut interesul pentru subiect in momentul in care am aflat ca pt. Tenere nu se fabrica) sunt niste subansamble ce se introduc in interiorul telescoapelor, prevazute cu gauri pentru circulatia uleiului de anumite diametre, gauri ce modifica, in functie de dimensiuni, comportamentul suspensiei fata. Se aleg in functie de preferintele posesorului si de ce doreste el de la suspensia fata.

 

Cu placere ! Nu pot sa zic ca o cunosc foarte serios, dar acu 5 ani am avut prima moto si am ceva experienta. Oricum, varadero e mai complicata, are electronica multa fiind pe injectie.

Referitor la lichide: intr-adevar, rezervorul este balena. Fata de KLE-ul care l-am avut inainte, care avea doar 15 litri, asta e aproape dublu. Dar si consum pe masura, fata de KLE. Nivelul de ulei si apa mi se pare normal, la cilindreea asta. KLE-ul de exemplu parca avea baie de ulei de 3,4 litri, la motor de doua ori mai mic.

Greutatea la plin e undeva la 260 de kile cred. Chestia aiurea e ca are centrul de greutate foarte ridicat, si asta o face sa para si mai grea... Dar cum am zis, chestia asta nu am simtit-o decat la manevre pe loc si pe offroad. In mers este super.

In legatura cu V-Strom, as schimba-o din curiozitate, pt ca si ala imi place :) Inainte sa o cumpar, era si ala in vizor, dar pe asta am gasit-o si mi-a placut. Oricum, nu cred ca o dau prea curand.

Prin vara probabil o sa ma mai ocup de faza cu suspensiile, sa vad ce si cum. Mersi pt ponturi :lol:

 

Si acum cateva completari la ce am scris aseara:

nu imi place sistemul de franare CBS cand vine vorba de schimbat lichidul de frana. Este o instalatie foarte complexa, tinand cont ca frana fata actioneaza si spatele si viceversa. Am gasit in carte tehnica niste chestii gen "proportional control valve" si "delay valve" care sincer habar n-am ce sunt. Capitolul de frane are 42 de pagini din totalul de 512 al cartii tehnice :bounce: Cand o sa vina vremea sa il schimb, probabil voi apela la service Honda :P

Pentru drumuri lungi si autostrada este o motocicleta excelenta. Poti sustine o viteza de croaziera ridicata (160-180) fara sa te rupa vantul, multumita parbrizului inalt si carenajului lat. De la 180 inca are rezerve de putere pana la 210, unde se cam plafoneaza, dar deja la viteza aia trebuie sa bagi capu la cutie :) . In oras, chiar daca e manevrabila, te cam sacaie, deja treapta a 4-a e cam mult. E facuta pt mers in afara.

Cam atat, si cateva poze pe care nu le aveam aseara de unde am postat:D

post-7328-1268850235_thumb.jpg post-7328-1268850257_thumb.jpg post-7328-1268850381_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@McKagaN:

:bounce:

 

@ Cavaleru

Inainte de toate multumesc de contributie :lol: :) !

 

Puncte forte ale motocicletei - ... silueta de fotomodel chiar si cu coburile mele de 45L este extrem de ingusta

post-3763-1268860145_thumb.jpg

Ma uitam la imaginea de mai sus si mi-am adus aminte de o discutie ce am avut-o cu @mircealeschian atunci cand el se pregatea de un drum f. lung cu Africa Twin-ul. Si discutam atunci variantele de fixare a gentilor laterale. Din cauza tobei "inalte", avea 2 variante - ori ducea cutiile incredibil de sus, ori modifica cotul tobei. Asta fiindca nu vroia sa aiba cutia dreapta mai in exterior (ambele erau identice ca dimensiuni).

TDM-ul se pare ca a fost gandita f. ok din punctul acesta de vedere.

 

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? - pentru a ajunge la baterie trebuie demonta intreaga motocicleta. desi mobra japoneza pare gandita de italieni.

Mi-aduc aminte cat am ras cu @fuchsia cand mi-a povestit si el episodul cu demontatul bateriei la Tdm-ul lui.

 

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. - se procura usor piesele Romi3 aduce tot ce ai nevoie, bani sa am :)

Sunt client fidel la Romi de mai bine de 3 ani si nu trebuie luat ca o rautate postul asta, dar vezi si la wemoto.com. Preturi f. ok si trimit si in RO.

 

Alte mentiuni - fiind prima mobra , am trecut direct de la scuter la ea, m-a dat pe spate. nu ma pot obisnui cu centru de greutate foarte inalt. o inclinare mai mare de 10% duce la asezarea mobrei pe lateral.

Pai te-a dat pe spate sau pe lateral :P ?

10% de pe loc, nu?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cavaleru

Inainte de toate multumesc de contributie !

 

Ma uitam la imaginea de mai sus si mi-am adus aminte de o discutie ce am avut-o cu @mircealeschian atunci cand el se pregatea de un drum f. lung cu Africa Twin-ul. Si discutam atunci variantele de fixare a gentilor laterale. Din cauza tobei "inalte", avea 2 variante - ori ducea cutiile incredibil de sus, ori modifica cotul tobei. Asta fiindca nu vroia sa aiba cutia dreapta mai in exterior (ambele erau identice ca dimensiuni).

TDM-ul se pare ca a fost gandita f. ok din punctul acesta de vedere.

 

Mi-aduc aminte cat am ras cu @fuchsia cand mi-a povestit si el episodul cu demontatul bateriei la Tdm-ul lui.

 

Sunt client fidel la Romi de mai bine de 3 ani si nu trebuie luat ca o rautate postul asta, dar vezi si la wemoto.com. Preturi f. ok si trimit si in RO.

 

Pai te-a dat pe spate sau pe lateral ?

10% de pe loc, nu?

 

era si timpul sa fac recenzia asta.

 

In legatura cu gentile totul se datoreaza sistemului gandit de baietii de la nonfango care l-au adus foarte aprope de codita si destul de sus, dar totusi nu este exagerant de sus. Prietena mea se poate tine foarte usor de manerele valizelor laterale atunci cand oboseste tinandu-se de cel din spate.

 

mda la modelul lui fuchia , adica la 4tx este si mai ciudat decat la mine :bounce:

 

o sa mai ma uit la preturi si pe la wemoto. ms de pont

 

10% evident ca de pe loc , cred ca chiar mai putin. totul e din cauza picioarelor scurte si grose cu care am fost inzestrat :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi @ianachim s-a ocupat nitel de sora mai mare, a ramas neacoperita taman recenzia reginei. deci doamnelor si domnilor, meet the R1200GS.

Felicitari pentru topic!Dupa ce "doftorii" STNR-ului au postat aici nu prea mai am ce adauga,fiind posesor de "camila"de acelasi tip!Am doar o nedumerire referitor la recenzia lui io,bogoo despre BMW1200..."numarul de bujii pe cilindru=2"?Ori eu am ramas in urma cu tehnologia,ori s-a strecurat o mica greseala.Daca e valabila prima,imi cer scuze.Toate cele bune!

Editat de Cavaleru
e suficient sa dai add reply ca sa evitam posturile prea lungi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 bujii are si DR650RS, daca nu ma insel. Sunt destul de multe motociclete de capacitate mare cu 2 bujii pe cilindru. Inclusiv unele 1150GS. Practic ai doua scantei simulane care faciliteaza arderea completa si uniforma a amestecului din cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu doar vacile au doua bujii pe cilindru. Honda Shadow 600 stiu din experienta ca are doua.

 

1150 si 1200, daca nu ma insel, dau scanteia foarte putin defazata, la nivel de 1-2 grade. In plus, tot din ce stiu, proprietatile bujiilor sunt diferite, cea secundara fiind mai rece (?).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalpul are 2 bujii pe cilindru din 1987 pana in 2008.

Noul model din 2008, cel de 700cc si pe injectie are numai o bujie pe cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut. Si eu am luat ieri o Yamaha XT din 2003, motor de 600 cm cubi, racire pe aer plus echipament de enduro complet. Azi am iesit cu el pe dealuri pe langa Cluj Napoca, cu gume de enduro montate proaspat.... Prima data pe motor am fost azi, asa ca inca sunt euforic:D Motorul e mare si greu (176 kg) dar are cuplu f bun, te trage din noroaie singur. Sunt foarte fericit de achizitie.....mai vedem cum se comporta pe parcurs:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

revin cu noi impresii la review ul la bmw f 650 st

am schimbat discul de frana fata,placutele si lichidul de frana si acuma pot zice ca am o franare decenta,dar care scoate mai mult in evidenta faptul ca furca e prea moale

si cu xenon e alta viata noaptea

post-10515-1271521539_thumb.jpg

post-10515-1271521560_thumb.jpg

Editat de kevin77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

post-10657-1274653050_thumb.jpg

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie - Kawasaki Kle 500 - 1991 (prima inmatriculare in 1992)

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? - 499 cmc 2 in linie / 50 cp (37 kw) @ 8.500 rpm / 45 Nm @ 6.500 rpm / 11.000 zona rosie

Numarul de trepte - 6

In posesia mea din (luna si anul) : martie 2007

Nr. de kilometri la achizitie: 34.000

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 53.800 (aproape 20.000 facuti de cand am luat-o)

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km): 98% asfalt - 2% off-road (2 drumuri forestiere scurte,vreo 35 km in total si cateva drumuri de tara neasfaltate)

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala: cand mi-am comandat-o din Germania nici macar nu vazusem una live ci doar in poze dar cred ca a fost dragoste la prima vedere. imi parea inalta si puternica, numai buna pentru drumurile noastre. Este buna pentru oras datorita manevrabilitatii, stie si coclau desii eu nu practic si ce e foarte important pentru mine: stie touring destul de bine tinand cont ca e cea mai mica din clasa mijlocie.

Greutatea la gol: 178 kg

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa: 15 l / 3 l SAE 10W40 / 1.7 l

Inaltimea seii: cred ca e 850 mm

Dimensiunile rotilor: 90/90-21 54S fata / 130/80-17 65S spate

Jantele - materialul de fabricatie: material nu stiu, are spite

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare: furca telescopica, pe ulei, cursa 220 si diametrul de 41 mm

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare: amortizor central, cursa 200 mm, reglaj ptr. pretensionarea arcului in 5 trepte

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat): standard din aluminiu

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului): saua pilotului este prea ingusta si insuficient de moale, la pasager este mai lata dar tot insuficient de moale, devine nasol dupa 150-200 km

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok): kilometraj, turometru, martor neutral, martor presiune ulei, martor semnalizare s/d, martor faza lunga, martor temp apa

post-10657-1274648620_thumb.jpg

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? electromotor/nu

Ambreiajul si actionarea lui: multidisc, actionat prin cablu

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic): SAE 10W40, 10W50, 20W40 sau 20W50

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...): lichid de racire

Numarul de bujii pe cilindru: 1, NGK DR9EA

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala): lant

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net): engine-bar si crash-bar-uri ptr. carene

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?: standard cu cric lateral, se poate adauga cric central

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat): usor de manevrat pe asfalt si stabila pana la o viteza de 150km/h

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier): fata - disc 300 mm cu etriere cu 2 pistonase, spate - disc cu diametrul de 230mm cu etrier cu un pistonas

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? - destul de eficienta, pana acum nu am avut motive sa ma plang de frane

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) - raspunde bine atata timp cat motorul nu e subturat

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament: 16/44 dinti e standard, am incercat cu 17 si pentru aceiasi viteza aveam nevoie de 9-10% mai putine turatii dar nu mi-a placut plecarea de pe loc si am trecut inapoi la standard. Cand voi schimba kit-ul voi incerca un pinion spate de 42.

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea: putin peste 170 km/h pe ceas

Consumul - urban / extern / mixt: 5-6 l/100 km mixt

Puncte slabe ale motocicletei: Protectie slaba la vant, se poate achizitiona parbriz after-market, far slab remediat prin proiector montat aditional, saua ingusta si tare

Puncte forte ale motocicletei: intretinere minima, ieftina, manevrabila, 6 trepte

Ce v-a impresionat placut la motocicleta d-voastra?: faptul ca e perfecta pentru drumurile noastre, ca a fost bine intretinuta si nu isi tradeaza niciodata varsata :)

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. - nu-mi place ca e pe lant, cu pasager si bagaje cei 50 de cai oferiti de KLE imi sunt insuficienti. Cu toate acestea probabil KLE-ul va ramane in posesia mea pana la adanci batraneti fiind destul de simpla, si numai buna pentru drumuri scurte (sub 200 km) si oras.Am deja una mai mare, un Moto Guzzi Quota 1000.

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor: pana acum nu am avut nevoie decat de consumabile (filtre, placute, kit lant, semeringuri furca) care se gasesc la Louis.de si de un cablu de kilometraj care s-a rupt, iar daca ma gandesc ca numai in Germania s-au vandut peste 10.000 de astfel de exemplare nu cred ca piesele sunt o problema..

 

Pana acum nu m-a lasat in drum si sper sa ramana asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...