Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Curatat filtru de aer


  • Please log in to reply
118 replies to this topic

#81 cowr11

cowr11

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Posted 18 March 2009 - 11:26 PM

procedura mea este urmatoarea:
dat filtru jos, spalat cu solutie, stors, spalat cu detergent de vase si apa calda, clatit cu apa, stors, uscat, dat cu spray de filtru, pus sus.
folosesc solutie speciala (care la miros seamana f mult cu petrolu) pentru ca benzina este prea "tare" pentru burete. folosesc la o spalare aprox 1/2-1l de solutie pe care dupa folosire o bag intr-o plosca transparenta, si o las sa se depuna, apoi la urmatoarea spalare scurg numa solutia de la suprafata fara impuritatile de pe fundul sticlei si o refolosesc.
eu folosesc pt filtru spray, si pun foarte mult pe el.
am si 2 intrebari?
1 conteaza ce cantitate de spray dai pe filtru? si de ce?
2 care e mai bun/a, spray-ul sau uleiul(solutia de impregnat)? si de ce?
recipientul in care spal filtrul (o galetuta) se spala foarte usor cu apa si dero dupa ce am terminat treaba, nu ramane unsuroasa sau murdara.

#82 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,338 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 19 March 2009 - 08:20 AM

procedura mea este urmatoarea:
dat filtru jos, spalat cu solutie, stors, spalat cu detergent de vase si apa calda, clatit cu apa, stors, uscat, dat cu spray de filtru, pus sus.
folosesc solutie speciala (care la miros seamana f mult cu petrolu) pentru ca benzina este prea "tare" pentru burete. folosesc la o spalare aprox 1/2-1l de solutie pe care dupa folosire o bag intr-o plosca transparenta, si o las sa se depuna, apoi la urmatoarea spalare scurg numa solutia de la suprafata fara impuritatile de pe fundul sticlei si o refolosesc.
eu folosesc pt filtru spray, si pun foarte mult pe el.
am si 2 intrebari?
1 conteaza ce cantitate de spray dai pe filtru? si de ce?
2 care e mai bun/a, spray-ul sau uleiul(solutia de impregnat)? si de ce?
recipientul in care spal filtrul (o galetuta) se spala foarte usor cu apa si dero dupa ce am terminat treaba, nu ramane unsuroasa sau murdara.


Dupa impregnare cu ulei, filtrul de aer trebuie stors. Altfel motorul o sa traga aer mai greu si pierzi din putere. Plus ca se formeaza o crusta de mizerie prea groasa care va cade mai greu. De obicei sa formeaza o crusta de mizerie care, de la trepidatii, cade si se depune pe fundul cutiei filtrului de aer. Daca e ulei prea mult, crusta va cade mai greu.
UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#83 ionut73

ionut73

    Expert

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 3,938 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: KTM 300 EXC
  • Club: AMCKart Racing Team

Posted 19 March 2009 - 11:23 AM

2 care e mai bun/a, spray-ul sau uleiul(solutia de impregnat)? si de ce?


pana acum am folosit spray. De saptamana trecuta am trecut la solutie Twin Air de impregnat. Dupa ce o sa folosesc o perioada o sa va zic si parerea mea.
La ochi asa, nu e mare diferenta, doar ca e mai rentabil dpdv economic sa folosesti solutie.
Solutia de spalat de la Twin Air e f misto - intr-un minut se face filtrul luna. Si nici nu costa mult - 20 si ceva de ron
Orteza de umar DonJoy marimea L de vanzare

#84 Mark81

Mark81

    GIZMO

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,303 posts
  • Gender:Male
  • Location:bv
  • Moto: 300
  • Numar: B-07-KZZ

Posted 19 March 2009 - 07:25 PM

Am avut o mica revelatie mai devreme ( sa nu radeti ca am descoperit roata:)) !!
De data asta, am spalat filtru direct cu detergent fara solutie de curatat. Am observat ca s-a curatat f bine, repede si fara sa murdaresc maini, galeti, etc.
Se pare ca problema "murdara" este solutia de curatat in sine.
Don't ever give up!

#85 EnduroMan

EnduroMan

    Bolnav RAU

  • Membru
  • Pip
  • 372 posts
  • Location:pe coclau'

Posted 20 March 2009 - 07:32 AM

De data asta, am spalat filtru direct cu detergent fara solutie de curatat. Am observat ca s-a curatat f bine...'am descoperit roata'

Dupa ce se usuca mai fa un test: spala-l cu solutie. Daca nu mai iese mizeria inseamna ca ai "descoperit roata" :angry:
Haide la o tură !

#86 Shocker

Shocker

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: WR450F
  • Numar: Neinmatriculat

Posted 27 February 2010 - 01:15 AM

Salut!
Am si eu o intrebare.La cat timp sau cand se schimba filtrul de aer sau cum imi dau seama ca trebuie schimbat?

#87 ketemeu

ketemeu

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,109 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: FE 550E
  • Club: MotoAdventure

Posted 27 February 2010 - 06:18 AM

Salut!
Am si eu o intrebare.La cat timp sau cand se schimba filtrul de aer sau cum imi dau seama ca trebuie schimbat?

Cand incepe sa se destrame buretele sau cand s-a gaurit. Eu am schimbat filtrul am la 4 sezoane.

Edited by ketemeu, 27 February 2010 - 06:19 AM.

UNDE SE TERMINA ASFALTUL INCEPE DISTRACTIA
 


#88 Shocker

Shocker

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: WR450F
  • Numar: Neinmatriculat

Posted 27 February 2010 - 03:07 PM

Cand incepe sa se destrame buretele sau cand s-a gaurit. Eu am schimbat filtrul am la 4 sezoane.



Ok am inteles.Mersi!

#89 ovisopa

ovisopa

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 217 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu, RO
  • Moto: KTM EXC 250

Posted 29 March 2010 - 08:03 AM

ieri mi-am curatat si eu filtrul, pentru prima data :) nu pot spune ca a fost mizerabila operatia, imediat dupa ce l-am bagat in galeata cu apa calda si detergent de rufe s-a curatat mizeria lipicioasa, daca in momentul cand l-am luat din airbox mi-am inegrit putin degetele, in momentul cand am bagat in apa s-au curatat instant si degetele si filtrul ;) L-am spalat de 4 ori, ultima clatire fiind doar in apa calda, fara detergent.

Dar acum va trebui sa imi curat airbox-ul si este fffff murdar pe exterior, voi cum faceti sa nu cada mizerie in interior, il curatati cand filtrul e montant, sau fara filtru ? Ma gandeam sa pun motorul jos, pe o parte, sa il pot curata fara sa cada mizerie in interiorul airboxului.

PS. in interior, airboxul este f curat, nici o urma de praf sau mizerie.

#90 Alfred

Alfred

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 598 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia
  • Interests:ENDURO
  • Moto: KTM 350 EXC-F, Free-Ride 2T, KTM 640 SMC
  • Club: HAITA DEVA

Posted 29 March 2010 - 12:36 PM

Exista airbox cover pentru asa ceva.

Posted Image
FM_logo.jpg

 

www.FMRACING.RO - Dealer: KTM- Husqvarna - Gaerne -  Shot Racing  - Motul - BelRay- S3 Parts - Uswe - Renthal - Honda - Yamaha

 

www.MotoManiac.RO Revista Moto Online 

 

Cizme Gaerne - Distribuitor autorizat in Romania

 

Piese KTM Originale  - Cel mai simplu motor de cautare pentru piesele KTM

 

Casti Airoh Distribuitor autorizat in Romania

#91 ovisopa

ovisopa

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 217 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu, RO
  • Moto: KTM EXC 250

Posted 29 March 2010 - 04:40 PM

Exista airbox cover pentru asa ceva.


Mersi Alfred, am dat un serch pe site-ul tau dar nu am gasit nimic, eram curios de pret. Dar mi-am adus aminte ca am vazut ceva asemanator de la KTM, nu stiam exact la ce se foloseste :

Posted Image

Pe la noi pretul pt cover-ul KTM cred ca e aproximativ 20Euro.

Mersi oricum ca m-ai luminat in privinta asta, este destul de simplu de confectionat asa ceva, sa vedem zilele astea sper sa am timp, ca mi s-a uscat filtrul si as vrea sa-l pun la loc :)

Edited by ovisopa, 29 March 2010 - 04:41 PM.


#92 Alfred

Alfred

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 598 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia
  • Interests:ENDURO
  • Moto: KTM 350 EXC-F, Free-Ride 2T, KTM 640 SMC
  • Club: HAITA DEVA

Posted 29 March 2010 - 05:09 PM

Mersi Alfred, am dat un serch pe site-ul tau dar nu am gasit nimic, eram curios de pret. Dar mi-am adus aminte ca am vazut ceva asemanator de la KTM, nu stiam exact la ce se foloseste :

Posted Image

Pe la noi pretul pt cover-ul KTM cred ca e aproximativ 20Euro.

Mersi oricum ca m-ai luminat in privinta asta, este destul de simplu de confectionat asa ceva, sa vedem zilele astea sper sa am timp, ca mi s-a uscat filtrul si as vrea sa-l pun la loc :)



Da, cel de la twin air ce l-am pus eu il am pe stoc 17.9 euro cu tva. cel de la ktm pare un simplu plastic
FM_logo.jpg

 

www.FMRACING.RO - Dealer: KTM- Husqvarna - Gaerne -  Shot Racing  - Motul - BelRay- S3 Parts - Uswe - Renthal - Honda - Yamaha

 

www.MotoManiac.RO Revista Moto Online 

 

Cizme Gaerne - Distribuitor autorizat in Romania

 

Piese KTM Originale  - Cel mai simplu motor de cautare pentru piesele KTM

 

Casti Airoh Distribuitor autorizat in Romania

#93 Mark81

Mark81

    GIZMO

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,303 posts
  • Gender:Male
  • Location:bv
  • Moto: 300
  • Numar: B-07-KZZ

Posted 29 March 2010 - 06:47 PM

Cred ca e mult mai simplu ssa faci operatia inainte sa dai filtru jos...si fara alte cheltuieli :)
Don't ever give up!

#94 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,338 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 29 March 2010 - 07:09 PM

Ce este interiorul airbox-ului? Gatul ala de cauciuc dintre carburator si filtrul de aer? Restul cutiei de plastic se cheama exteriorul airbox-ului?
Eu nu imi fac griji ca mi-ar cade mizerie in interiorul airbox-ului/gat de cauciuc. Fiind de cauciuc este foarte usor de scos. Desfac colierul care il fixeaza de carburator si lam scos. La mine se gaseste ulei de motor in interiorul airbox-ului de la desele cazaturi. Operatia de scoatere a cauciucului e inlesnita de scoaterea in prealabil a suspensiei spate.
UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#95 baiatu_tony

baiatu_tony

    pasionat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,087 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cheltenham, UK / Targu-Mures, Transilvania
  • Moto: Honda XL650V Transalp
  • Numar: 89 XLV

Posted 29 March 2010 - 08:02 PM

Uleiul ala nu e cumva de la gazul de carter? si ar trebui sa ai o scurgere in airbox .

#96 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,338 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 29 March 2010 - 09:42 PM

Uleiul ala nu e cumva de la gazul de carter? si ar trebui sa ai o scurgere in airbox .


Exact. Problema e ca la EXC-uri (cel putin la al meu), furtunul de la carter vine in partea dinspre carburator a filtrului si nu in airbox cum probabil vine la Domi. Ca uleiul sa ajunga la scurgerea airbox-ului (scurgere care exista la EXC) ar trebui sa treaca prin filtru. Lucru putin probabil. Rezultatul: EXC-ul meu 4T se transforma in 2T. Iar lungimea totala a motoretei ajunge la 22m: 2m motoreta si 20m fumul.
UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#97 ovisopa

ovisopa

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 217 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu, RO
  • Moto: KTM EXC 250

Posted 29 March 2010 - 10:05 PM

Cred ca e mult mai simplu ssa faci operatia inainte sa dai filtru jos...si fara alte cheltuieli :)


data viitoare asa o sa fac ;)

Ce este interiorul airbox-ului? Gatul ala de cauciuc dintre carburator si filtrul de aer? Restul cutiei de plastic se cheama exteriorul airbox-ului?
Eu nu imi fac griji ca mi-ar cade mizerie in interiorul airbox-ului/gat de cauciuc. Fiind de cauciuc este foarte usor de scos. Desfac colierul care il fixeaza de carburator si lam scos. La mine se gaseste ulei de motor in interiorul airbox-ului de la desele cazaturi. Operatia de scoatere a cauciucului e inlesnita de scoaterea in prealabil a suspensiei spate.


Probabil nu m-am exprimat eu corect, nu stiu cum se numeste partea care merge spre carburator, si nu stiu daca e din cauciuc, cel putin nu parea, am avut impresia ca totul este dintr-o singura bucata, si partea in care s-a adunat mizerie, si bucata care merge spre carburator.

Acum am cautat in documentatia KTM, si se pare ca piesa nr 1 a fost numita de mine Exteriorul Airboxului (partea murdara) si piesa Nr 26 interiorul (partea curata)

Am atasat o poza din documentatia pt KTM 250 EXC / 2002

Attached Thumbnails

  • airbox.jpg


#98 baiatu_tony

baiatu_tony

    pasionat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,087 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cheltenham, UK / Targu-Mures, Transilvania
  • Moto: Honda XL650V Transalp
  • Numar: 89 XLV

Posted 29 March 2010 - 10:22 PM

La KLX furtunul de la carter mergea in airbox si avea o camera separata , era in partea spre carburator , iar scurgerea avea un dop , pe care eu l-am scos sa nu mi se adune uleiul acolo , deasemenea si partea cu filtrul avea o scurgere .

Exact. Problema e ca la EXC-uri (cel putin la al meu), furtunul de la carter vine in partea dinspre carburator a filtrului si nu in airbox cum probabil vine la Domi. Ca uleiul sa ajunga la scurgerea airbox-ului (scurgere care exista la EXC) ar trebui sa treaca prin filtru. Lucru putin probabil. Rezultatul: EXC-ul meu 4T se transforma in 2T. Iar lungimea totala a motoretei ajunge la 22m: 2m motoreta si 20m fumul.



#99 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,338 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 29 March 2010 - 10:46 PM

La KLX furtunul de la carter mergea in airbox si avea o camera separata , era in partea spre carburator , iar scurgerea avea un dop , pe care eu l-am scos sa nu mi se adune uleiul acolo , deasemenea si partea cu filtrul avea o scurgere .


Poza atasata mai sus de catre Ovisopa e similara cu ce am eu pe EXC 4T. Deci: furtunul care porneste de la baia de ulei (s-ai zicem epurator) ajunge in gatul dinspre filtrul de aer al carburatorului. Acolo gazele sau uleiul au doua variante: fie o iau prin carburator spre galeriile de admisie, supape, cilindru, fie o iau spre filtrul de aer. Ultimul caz apare cand motoreta sta cu roatele in sus si soferul zace inconstient si incapabil sa se duca repede sa ridice motoreta. Uleiul se va acumula in piesa 26 (carburetor connection boot). Piesa asta nu are nici o scurgere. E o basica de cauciuc cu doua orificii: unul spre carburator iar celalalt spre filtrul de aer. Dincolo de filtrul de aer se gaseste airbox-ul care e compus din cam restul de piese din schema. Airbox-ul are scurgere, dar pt mizerii, nu neaparat pt ulei.
Ovisopa banuiesc ca are motor 2T si, deci, nu are probleme cu epuratoare si uleiuri straine pe acolo. Toata treaba cu uleiul a fost ca sa motivez de ce eu dau jos si piesa 26 cand curat filtrul de aer. Ca sa cureti strasnic airbox-ul probabil ca incomodeaza filtrul de aer montat acolo. Vreau sa zic ca nu e un capat de tara daca cade mizerie in piesa 26. Aceasta se poate scoate lesne daca se pune motoreta pe stand si se scoate suspensia spate. Si poate fi curatata la randul ei.
UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#100 ovisopa

ovisopa

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 217 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu, RO
  • Moto: KTM EXC 250

Posted 30 March 2010 - 06:23 AM

Poza atasata mai sus de catre Ovisopa e similara cu ce am eu pe EXC 4T ........ Ovisopa banuiesc ca are motor 2T si, deci, nu are probleme cu epuratoare si uleiuri straine pe acolo. Toata treaba cu uleiul a fost ca sa motivez de ce eu dau jos si piesa 26 cand curat filtrul de aer. Ca sa cureti strasnic airbox-ul probabil ca incomodeaza filtrul de aer montat acolo. Vreau sa zic ca nu e un capat de tara daca cade mizerie in piesa 26. Aceasta se poate scoate lesne daca se pune motoreta pe stand si se scoate suspensia spate. Si poate fi curatata la randul ei.

Am un EXC in 4t, o sa mă uit mai târziu dacă am si eu ulei pe piesa 26, care era curată luna in comparație cu piesa nr 1, in care e pământ, in partea de jos parca era imbacsit cu ulei, o sa fac o poza si mai vorbim după, acum vorbesc din amintiri :)
Am desfacut capacul airboxului (piesa nr 3) doar de vreo 4 ori de când am motorul, din Aprilie anu' trecut, si doar acum am dat prima data filtrul jos.

Edited by ovisopa, 30 March 2010 - 06:25 AM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status