Sari la conținut

Curatat filtru de aer


Postări Recomandate

Ulei in cutia filtrului de aer mai poate sa apara si de la epuratorul de gaze din baia de ulei. Se poate intampla daca se merge cu ulei in motor mai mult decat trebuie. Nu inseamna ca provine de la uleiul cu care este imbibat filtrul de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 118
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

post-15042-1235673189_thumb.jpg

am observat ca atunci cand posetezi si ajungi greu la motor sa il intorci..gasesti fleasca de ulei(uneori)in filtru..si am ajuns la concluzia ca ajunge acolo pe epurator asa ca nu intotdeauna..iar cand il readuci pe linia de plutire scoate un fum ca o locomotiva veche pe carbuni de roseste orice motor in 2 timpi..uitati o poza de genu cand am gasit balta in filtru..

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

 

:cheers:

lipsesc manusile... si parte cu poze cand se unge cu "'grease"' marginile filtrului(unii folosesc altii nu)

e asa da. sper sa nu fiu acuzat ca fac reclama, si nu mascata, ca eu sunt importator, DAR:

1. daca nu cumparati KIT-ul de la twin air, adica 2 galeti, una mica pt solutie impregnat, una mare pt solutie de spalat, care au pe fund o grila sa se poata decanta mizeria atunci luat 2 galeti cu capac(pt a evita evaporarea + miros) si puneti solutiile fiecare la galeata ei. Dupa mai multe spalari cand vedeti voi ca solutia de spalat s-a murdarit o aruncati. cea de impregnat se consuma numai, nu are valabilitate, nu se evapora daca are capac.

2. inainte sa folositi solutia de impregnat "agitati bine"

3. solutia de spalat este asa zisul PETROSIN, un solvent usor pt a nu ataca buretele filtrelor.

4. din experienta mea(de vreo 15 ani) ca pe vremea "raposatului" la CZ aveam filtre de aer pe care le suflam cu aer sau cumparam filtre de Skoda ca se potriveau, va pot expune urmatoarele:

a. cumparati min 3 filtre de aer. folositi manusi de cauciuc si spalatiile pe toate odata. eu le las 1 zi sau peste noapte sa se usuce(evapore bine). le impregnez pe toate trei bine, adica le scufund in ulei si le storc tot atat de bine. Curat foarte bine interiorul cutiei de filtru, dupa care montez dar nu inainte de a da cu vaselina la zona de imbinare si a verifica daca etansaza bine. Celelalte doua le bag in pungi separate. Cand se murdaresc toate repet operatiunea.

b. viata motorului depinde SI DE curatirea filtrului de aer asa ca atentie.......

c. acei "chilotei" care se pun peste filtru sunt pt cursele pe nisip sau pe praf f mare.

d. mai sunt si alte chestii care ajuta precum power flow kit pt o mai buna "oxigenare"

 

La enduro folosesc max 2 filtre/weeknd dar la motocros folosesc 3-4 filtre /weekend asa ca am spalat la filtre de ...........

Mai acum cativa ani spalam cu mana goala de aveam niste degete/unghii de toata frumusetea :rolleyes: nu prea intindeam mana la fete ca..... :)

 

daca va mai pot fi de folos....

bafta,

eu sunt maine la ciolpani.

cip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.. eu am luat 2 caserole de mancare de-alea cu capac la 5 lei si, ca era la reducere solutii de la putoline, dar... erau de curatat la 4l si de impregnat la 1l si-am luat una si una.. ma gandesc ca cea de impregnat o sa se termine ceva mai repede..

Intrebare.. cam cat de repede se consuma una fata de alta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.. eu am luat 2 caserole de mancare de-alea cu capac la 5 lei si, ca era la reducere solutii de la putoline, dar... erau de curatat la 4l si de impregnat la 1l si-am luat una si una.. ma gandesc ca cea de impregnat o sa se termine ceva mai repede..

Intrebare.. cam cat de repede se consuma una fata de alta?

salut.

greu de estimat. ce-ti pot spune ca cea de spalat o arunci si tu cand devine "jegoasa" cu multe impuritati, poti spala si 5-7 filtre in aceiasi solutie, depinde cat de murdare sunt.

din cea de impregnat consumi atat cat isi ia filtrul cred ca este o proportie corecta 4 - 1. nu am calculat exact.

bafta

cip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

procedura mea este urmatoarea:

dat filtru jos, spalat cu solutie, stors, spalat cu detergent de vase si apa calda, clatit cu apa, stors, uscat, dat cu spray de filtru, pus sus.

folosesc solutie speciala (care la miros seamana f mult cu petrolu) pentru ca benzina este prea "tare" pentru burete. folosesc la o spalare aprox 1/2-1l de solutie pe care dupa folosire o bag intr-o plosca transparenta, si o las sa se depuna, apoi la urmatoarea spalare scurg numa solutia de la suprafata fara impuritatile de pe fundul sticlei si o refolosesc.

eu folosesc pt filtru spray, si pun foarte mult pe el.

am si 2 intrebari?

1 conteaza ce cantitate de spray dai pe filtru? si de ce?

2 care e mai bun/a, spray-ul sau uleiul(solutia de impregnat)? si de ce?

recipientul in care spal filtrul (o galetuta) se spala foarte usor cu apa si dero dupa ce am terminat treaba, nu ramane unsuroasa sau murdara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

procedura mea este urmatoarea:

dat filtru jos, spalat cu solutie, stors, spalat cu detergent de vase si apa calda, clatit cu apa, stors, uscat, dat cu spray de filtru, pus sus.

folosesc solutie speciala (care la miros seamana f mult cu petrolu) pentru ca benzina este prea "tare" pentru burete. folosesc la o spalare aprox 1/2-1l de solutie pe care dupa folosire o bag intr-o plosca transparenta, si o las sa se depuna, apoi la urmatoarea spalare scurg numa solutia de la suprafata fara impuritatile de pe fundul sticlei si o refolosesc.

eu folosesc pt filtru spray, si pun foarte mult pe el.

am si 2 intrebari?

1 conteaza ce cantitate de spray dai pe filtru? si de ce?

2 care e mai bun/a, spray-ul sau uleiul(solutia de impregnat)? si de ce?

recipientul in care spal filtrul (o galetuta) se spala foarte usor cu apa si dero dupa ce am terminat treaba, nu ramane unsuroasa sau murdara.

 

Dupa impregnare cu ulei, filtrul de aer trebuie stors. Altfel motorul o sa traga aer mai greu si pierzi din putere. Plus ca se formeaza o crusta de mizerie prea groasa care va cade mai greu. De obicei sa formeaza o crusta de mizerie care, de la trepidatii, cade si se depune pe fundul cutiei filtrului de aer. Daca e ulei prea mult, crusta va cade mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 care e mai bun/a, spray-ul sau uleiul(solutia de impregnat)? si de ce?

 

pana acum am folosit spray. De saptamana trecuta am trecut la solutie Twin Air de impregnat. Dupa ce o sa folosesc o perioada o sa va zic si parerea mea.

La ochi asa, nu e mare diferenta, doar ca e mai rentabil dpdv economic sa folosesti solutie.

Solutia de spalat de la Twin Air e f misto - intr-un minut se face filtrul luna. Si nici nu costa mult - 20 si ceva de ron

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut o mica revelatie mai devreme ( sa nu radeti ca am descoperit roata:)) !!

De data asta, am spalat filtru direct cu detergent fara solutie de curatat. Am observat ca s-a curatat f bine, repede si fara sa murdaresc maini, galeti, etc.

Se pare ca problema "murdara" este solutia de curatat in sine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...
Salut!

Am si eu o intrebare.La cat timp sau cand se schimba filtrul de aer sau cum imi dau seama ca trebuie schimbat?

Cand incepe sa se destrame buretele sau cand s-a gaurit. Eu am schimbat filtrul am la 4 sezoane.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

ieri mi-am curatat si eu filtrul, pentru prima data :) nu pot spune ca a fost mizerabila operatia, imediat dupa ce l-am bagat in galeata cu apa calda si detergent de rufe s-a curatat mizeria lipicioasa, daca in momentul cand l-am luat din airbox mi-am inegrit putin degetele, in momentul cand am bagat in apa s-au curatat instant si degetele si filtrul ;) L-am spalat de 4 ori, ultima clatire fiind doar in apa calda, fara detergent.

 

Dar acum va trebui sa imi curat airbox-ul si este fffff murdar pe exterior, voi cum faceti sa nu cada mizerie in interior, il curatati cand filtrul e montant, sau fara filtru ? Ma gandeam sa pun motorul jos, pe o parte, sa il pot curata fara sa cada mizerie in interiorul airboxului.

 

PS. in interior, airboxul este f curat, nici o urma de praf sau mizerie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista airbox cover pentru asa ceva.

 

Mersi Alfred, am dat un serch pe site-ul tau dar nu am gasit nimic, eram curios de pret. Dar mi-am adus aminte ca am vazut ceva asemanator de la KTM, nu stiam exact la ce se foloseste :

 

59006098000.jpg

 

Pe la noi pretul pt cover-ul KTM cred ca e aproximativ 20Euro.

 

Mersi oricum ca m-ai luminat in privinta asta, este destul de simplu de confectionat asa ceva, sa vedem zilele astea sper sa am timp, ca mi s-a uscat filtrul si as vrea sa-l pun la loc :)

Editat de ovisopa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi Alfred, am dat un serch pe site-ul tau dar nu am gasit nimic, eram curios de pret. Dar mi-am adus aminte ca am vazut ceva asemanator de la KTM, nu stiam exact la ce se foloseste :

 

59006098000.jpg

 

Pe la noi pretul pt cover-ul KTM cred ca e aproximativ 20Euro.

 

Mersi oricum ca m-ai luminat in privinta asta, este destul de simplu de confectionat asa ceva, sa vedem zilele astea sper sa am timp, ca mi s-a uscat filtrul si as vrea sa-l pun la loc :)

 

 

Da, cel de la twin air ce l-am pus eu il am pe stoc 17.9 euro cu tva. cel de la ktm pare un simplu plastic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce este interiorul airbox-ului? Gatul ala de cauciuc dintre carburator si filtrul de aer? Restul cutiei de plastic se cheama exteriorul airbox-ului?

Eu nu imi fac griji ca mi-ar cade mizerie in interiorul airbox-ului/gat de cauciuc. Fiind de cauciuc este foarte usor de scos. Desfac colierul care il fixeaza de carburator si lam scos. La mine se gaseste ulei de motor in interiorul airbox-ului de la desele cazaturi. Operatia de scoatere a cauciucului e inlesnita de scoaterea in prealabil a suspensiei spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul ala nu e cumva de la gazul de carter? si ar trebui sa ai o scurgere in airbox .

 

Exact. Problema e ca la EXC-uri (cel putin la al meu), furtunul de la carter vine in partea dinspre carburator a filtrului si nu in airbox cum probabil vine la Domi. Ca uleiul sa ajunga la scurgerea airbox-ului (scurgere care exista la EXC) ar trebui sa treaca prin filtru. Lucru putin probabil. Rezultatul: EXC-ul meu 4T se transforma in 2T. Iar lungimea totala a motoretei ajunge la 22m: 2m motoreta si 20m fumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e mult mai simplu ssa faci operatia inainte sa dai filtru jos...si fara alte cheltuieli :)

 

data viitoare asa o sa fac ;)

 

Ce este interiorul airbox-ului? Gatul ala de cauciuc dintre carburator si filtrul de aer? Restul cutiei de plastic se cheama exteriorul airbox-ului?

Eu nu imi fac griji ca mi-ar cade mizerie in interiorul airbox-ului/gat de cauciuc. Fiind de cauciuc este foarte usor de scos. Desfac colierul care il fixeaza de carburator si lam scos. La mine se gaseste ulei de motor in interiorul airbox-ului de la desele cazaturi. Operatia de scoatere a cauciucului e inlesnita de scoaterea in prealabil a suspensiei spate.

 

Probabil nu m-am exprimat eu corect, nu stiu cum se numeste partea care merge spre carburator, si nu stiu daca e din cauciuc, cel putin nu parea, am avut impresia ca totul este dintr-o singura bucata, si partea in care s-a adunat mizerie, si bucata care merge spre carburator.

 

Acum am cautat in documentatia KTM, si se pare ca piesa nr 1 a fost numita de mine Exteriorul Airboxului (partea murdara) si piesa Nr 26 interiorul (partea curata)

 

Am atasat o poza din documentatia pt KTM 250 EXC / 2002

post-6540-1269893097_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La KLX furtunul de la carter mergea in airbox si avea o camera separata , era in partea spre carburator , iar scurgerea avea un dop , pe care eu l-am scos sa nu mi se adune uleiul acolo , deasemenea si partea cu filtrul avea o scurgere .

Exact. Problema e ca la EXC-uri (cel putin la al meu), furtunul de la carter vine in partea dinspre carburator a filtrului si nu in airbox cum probabil vine la Domi. Ca uleiul sa ajunga la scurgerea airbox-ului (scurgere care exista la EXC) ar trebui sa treaca prin filtru. Lucru putin probabil. Rezultatul: EXC-ul meu 4T se transforma in 2T. Iar lungimea totala a motoretei ajunge la 22m: 2m motoreta si 20m fumul.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La KLX furtunul de la carter mergea in airbox si avea o camera separata , era in partea spre carburator , iar scurgerea avea un dop , pe care eu l-am scos sa nu mi se adune uleiul acolo , deasemenea si partea cu filtrul avea o scurgere .

 

Poza atasata mai sus de catre Ovisopa e similara cu ce am eu pe EXC 4T. Deci: furtunul care porneste de la baia de ulei (s-ai zicem epurator) ajunge in gatul dinspre filtrul de aer al carburatorului. Acolo gazele sau uleiul au doua variante: fie o iau prin carburator spre galeriile de admisie, supape, cilindru, fie o iau spre filtrul de aer. Ultimul caz apare cand motoreta sta cu roatele in sus si soferul zace inconstient si incapabil sa se duca repede sa ridice motoreta. Uleiul se va acumula in piesa 26 (carburetor connection boot). Piesa asta nu are nici o scurgere. E o basica de cauciuc cu doua orificii: unul spre carburator iar celalalt spre filtrul de aer. Dincolo de filtrul de aer se gaseste airbox-ul care e compus din cam restul de piese din schema. Airbox-ul are scurgere, dar pt mizerii, nu neaparat pt ulei.

Ovisopa banuiesc ca are motor 2T si, deci, nu are probleme cu epuratoare si uleiuri straine pe acolo. Toata treaba cu uleiul a fost ca sa motivez de ce eu dau jos si piesa 26 cand curat filtrul de aer. Ca sa cureti strasnic airbox-ul probabil ca incomodeaza filtrul de aer montat acolo. Vreau sa zic ca nu e un capat de tara daca cade mizerie in piesa 26. Aceasta se poate scoate lesne daca se pune motoreta pe stand si se scoate suspensia spate. Si poate fi curatata la randul ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poza atasata mai sus de catre Ovisopa e similara cu ce am eu pe EXC 4T ........ Ovisopa banuiesc ca are motor 2T si, deci, nu are probleme cu epuratoare si uleiuri straine pe acolo. Toata treaba cu uleiul a fost ca sa motivez de ce eu dau jos si piesa 26 cand curat filtrul de aer. Ca sa cureti strasnic airbox-ul probabil ca incomodeaza filtrul de aer montat acolo. Vreau sa zic ca nu e un capat de tara daca cade mizerie in piesa 26. Aceasta se poate scoate lesne daca se pune motoreta pe stand si se scoate suspensia spate. Si poate fi curatata la randul ei.

Am un EXC in 4t, o sa mă uit mai târziu dacă am si eu ulei pe piesa 26, care era curată luna in comparație cu piesa nr 1, in care e pământ, in partea de jos parca era imbacsit cu ulei, o sa fac o poza si mai vorbim după, acum vorbesc din amintiri :)

Am desfacut capacul airboxului (piesa nr 3) doar de vreo 4 ori de când am motorul, din Aprilie anu' trecut, si doar acum am dat prima data filtrul jos.

Editat de ovisopa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...