Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

In afara de cauze pe care le vezi imediat, gen amortizoare busite sau asimetrice (de ex. difera mult cantitatea de ulei) sau rulmenti sparti, verifica si daca roata este montata simetric fata de telescoape. Este e eroare usor de trecut cu vederea, cel mai usor apare strangand insuficient piulita de la ax (pare stransa, dar de fapt a mai ramas spatiu sub unul dintre distantiere intr-un loc care nu se vede). Efectul e ca intra in voblaj, dar nu neaparat tot timpul. Evident ca am descoperit asta "the hard way" :angryfire:, nu intelegeam de ce vobleaza intre 50 si 60 pe anumite drumuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 645
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verifica si daca roata trebuie echilibrata. Este posibil sa fie si anvelopa deformata. Incearca sa imprumuti o roata fata de la un model identic. Daca problemele dispar, atunci stii de unde se trag.... In ceea ce priveste cantitatea de ulei din telescoape, cauta un manual de service pentru motorul tau. Da-i un search aici pe forum ca erau ceva link-uri. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si a mea vobleaza usor la viteze mici (numa' cand tin ghidonul cu o singura mana!), dar la mine e sigur din cauza ca roata are joc la rulmenti

urmeaza sa-i schimb....

si suspensia fata e f moale, dar mie imi convine ca pot sa ma bag la o endureala usoara cu ea...

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

joc nu are, cauciucul pare usor deofrmat (sau cum se spune) dar daca telescoapele lucreaza corect nu ar trebui sa se simta, cel putin nu la viteze mici.

 

Da-mi voie sa te contrazic, daca este cauciucul usor deformat asta se va simti MAI ALES la viteze mici, o "dardaiala" in ghidon. Trebuie vazut de ce e deformat, sa nu fie janta un pic inflorita sau deformata, geometria rotii. Totusi de la o usoara deformare (daca zici ca e usoara) a cauciucului pana la voblaj e cale lunga zic eu.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-mi voie sa te contrazic, daca este cauciucul usor deformat asta se va simti MAI ALES la viteze mici, o "dardaiala" in ghidon. Trebuie vazut de ce e deformat, sa nu fie janta un pic inflorita sau deformata, geometria rotii. Totusi de la o usoara deformare (daca zici ca e usoara) a cauciucului pana la voblaj e cale lunga zic eu.

 

poate fi si din monataj daca anvelopa nu a fost bine asezata pe janta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

salut am si io aceasi problema cu voblaju la viteze mici si cred ca tot in urma unei gropi cit Marele Canion a aparut dar nu e nimic vizibil la exterior.Am schimbat rulmentii de jug si initial afost mai bine dar dupa 600 km iar face ca barca.Am mai strins jugurile dar nimic ,nici o imbunatatire. Motoreta pare sa se tina mai bine la viteza mare si pe acceleratie iar pe frinare parca se :inmoaie" si vobleaza sau nu stiu cum sa spun parca merge pe valuri. Ulei are,roata e dreapta si nu joaca nimic vizibil,pare bine echilibrata si totusi ceva se simte de parca toata bicicleta e de guma.Evident "geniile"de la Auto Bavaria nu stiu pe ce lume traiesc si cica nu are nimic ; doar ca eu era sa vin in cap cu ea.Va rog mult dati-mi un sfat sau o recomandare ceva orice. merci si asfalt uscat ca pe ploaie am incercat si e sinucidere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am avut aceeasi problema, pe la 50 incepea sa vobleze si se porea dupa 70.

cauza: rulmentii de jug nu erau stransi corespunzator (deh la ktm se desfac singure shuruburile :baldy:, nu merge cu ei asa pt ca iti apar santuri pe ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am avut aceeasi problema, pe la 50 incepea sa vobleze si se porea dupa 70.

cauza: rulmentii de jug nu erau stransi corespunzator (deh la ktm se desfac singure shuruburile :D, nu merge cu ei asa pt ca iti apar santuri pe ei.

salut , rulmenti i-am strins de curind(doua saptamini) si tot nimic mi-e teama sa nu fie ceva ce nu imi dau eu seama . imi schimb gumele si imi echilibres rotile si cu ocazia asta verific si telescoaele sa vad daca lucreaza bine si daca tot vobleaza nu stiu mai astept sugestii . :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu am pe nimeni aproape sa-mi explice despre fenomenul respectiv. In spatza, VOBLAJUL.

Stiu cum se manifesta, mai stiu ca daca montezi un amortizor de ghidon, acesta contracareaza fenomenul, dar fara amortizor de ghidon ce poti face?

 

De ce apare ? Cand apare ? Cum se poate redresa motocicleta (fara amortizor de ghidon) ?

 

La enduro, nu mi sa intamplat, dar nu strica sa stiu pentru cultura mea generala .

 

Multumesc de intzelegere ! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand un SEARCH....s a discutat desul de mult pe subiectu asta

pot sa iti spun ca sa o redresezi...cat se poate gaz maxim...ca sa eliberezi greutatea de pe fata,de obicei apare cand te dai pe o roata mai ales daca atunci cand o pui jos nu ai ghidonul perfect drept

asfalt uscat si iarna fara zpada:P :lol: ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand un SEARCH....s a discutat desul de mult pe subiectu asta

pot sa iti spun ca sa o redresezi...cat se poate gaz maxim...ca sa eliberezi greutatea de pe fata,de obicei apare cand te dai pe o roata mai ales daca atunci cand o pui jos nu ai ghidonul perfect drept

asfalt uscat si iarna fara zpada:P :lol: :banana:

 

Asa gandeam si eu ! Dar nu eram sigur.

 

P.S. Poate sa fie si ud asfaltul si chiar cu zapada ..... nu prea conteaza ! ;)

 

Multumesc ! :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate apare si in curbe daca suspensia e setata prea tare sau daca motociclistul se incordeaza pe ghidon (nu sta cu mainile relaxate). Daca in curba respectiva e un si pic denivelat, sau in loc sa se accelereze se franeaza in curba (se incarca fata) voblajul e garantat.

 

Se scapa "descarcand" fata, adica accelerand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi sa intamplat prima data cand aveam un ETZ 251, nu am picat, dar a fost cat pe ce. M-am speriat foarte tare. Cu KTM-ul intru in curba cu mainile ridicate de pe ghidon si nici nu clinteste, cred ca ,,de vina" este unghiul pe care il face axul longitudinal, al furcii cu suprafata asfaltului. Cu cat este mai mare, cu atat creste posibilitatea de a se intampla fenomenul. Nu credeti ?

 

Bafta ! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi sa intamplat prima data cand aveam un ETZ 251, nu am picat, dar a fost cat pe ce. M-am speriat foarte tare. Cu KTM-ul intru in curba cu mainile ridicate de pe ghidon si nici nu clinteste, cred ca ,,de vina" este unghiul pe care il face axul longitudinal, al furcii cu suprafata asfaltului. Cu cat este mai mare, cu atat creste posibilitatea de a se intampla fenomenul. Nu credeti ?

 

Bafta ! :lol:

 

Are si cu distanta de fuga dupa cite stiu eu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voblaj se numeste si atunci cand ghidonul incepe sa vibreze stanga-dreapta, vibratia capatand amplitudine?

 

Daca da, atunci am avut parte de un voblaj de toata frumusetea pe bicicleta la vreo 30 de km/h cand tocmai reduceam viteza dupa o coborare pe drumul forestier din Poiana. M-am ridicat cu mainile de pe ghidon intr-o incercare de relaxare (am coborat tare-60km/h, incordat) si era sa o patesc grav ca tiganul la mal.

Editat de Dragon Warrior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patit voblaj acum 20 de ani cu o Mobra care avea suspensiile fata intepenite. Pe la 60 km/h. Protectie: doar casca. M-am aruncat pur si simplu de pe capra dupa ce o tentativa de franare a amplificat efectul pana la incontrolabil. Sa-i fi dat gaz, cum se spune mai sus, nu se putea ca atata ducea Mobra. Rezultat: schiopatat vreo 2 luni, clavicula deplasata (asa e si acum), julituri pe toata partea stanga iar cozorocul de la casca s-a indoit in cadere si mi-a taiat pometul chiar sub ochi. Da' o taietura asa de fina ca a disparut cicatricea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

distanta de fuga si unghiul de inclinare sunt interdependente

Nu, nu sint. Interdependent insemana ca exista o relatie de determinare in ambele sensuri. Eu nu o vad.

Unghiul de inclinare influenteaza distanta de fuga. Dar poti altera distanta distanta de fuga in multe feluri, fara a umbla la unghi. Cel mai simplu exemplu care-mi vine in minte e furca de bicicleta. Dar ma rog, tine de mai multe lucruri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...