Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 654
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind. Primul instinct a fost sa incetinesc dar in momentul ala a inceput dansu' si mai tare asa ca am accelerat din nou si intr-un final am reusit sa opresc fara sa cad, roata fata era pe janta. In ambele situatii am avut amortizor de ghidon. In momentul maro nu ai timp sa te gandesti, sa-ti aduci aminte ce tre sa faci ca ai citit tu pe nu stiu pe unde... se intampla totul foarte repede si doar instinctual am actionat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind. Primul instinct a fost sa incetinesc dar in momentul ala a inceput dansu' si mai tare asa ca am accelerat din nou si intr-un final am reusit sa opresc fara sa cad, roata fata era pe janta. In ambele situatii am avut amortizor de ghidon. In momentul maro nu ai timp sa te gandesti, sa-ti aduci aminte ce tre sa faci ca ai citit tu pe nu stiu pe unde... se intampla totul foarte repede si doar instinctual am actionat.

 

Ai reactionat bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Nu sunt ba mare cunoscator si nu am pretins asta niciodata dar tie iti dau lectii la orice ora si asta te framanta.

 

hai ca a reinviat topicul

 

ai incercat sa recitesti ce am scris poate acum intelegi mai bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

hai ca a reinviat topicul

 

ai incercat sa recitesti ce am scris poate acum intelegi mai bine?

Nope,au fost si sunt atat de multe topicuri de divertisment si polemica incat am pierdut interesul sa mai creez si eu.

Nu prea ai ce sa-mi explici despre fenomenul asta pentru ca l-am trait de inspe mii de ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-am cazut pe voblaj pana acum...

 

oricum ce incercam sa evidentiez .. mai suPtil, e ca amortizorul de ghidon se opune voblajului asa ca e o retardare completa sa crezi ca daca lasi ghidonul liber o sa se redreseze mai repede singur decat daca depui un pic de efort ...dar na prea multe de inteles.

 

iar daca ti-a intrat de "mii "de ori in voblaj , ceva e in neregula ori cu tine ori cu motocicleta.

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ superbec

 

1.Daca tu nu vezi diferenta dintre un dispozitiv de cca 300g care actioneaza pe o parghie foarte scurta ,fara emotii si tendinte de panica precum un motorist obisnuit si efectul negativ pe care il poate avea un rider de peste 70kg care se zbate si lucreaza pe o parghie mai lunga , nu prea evidentiezi decat faptul ca vorbesti din carti pe care nu le-ai inteles mai deloc.

 

2.Am amotizor de ghidon la doua dintre motorete dar la ambele sunt inca pe cel stoc .Mai am de facut ceva reglaje la suspensia spate ...dar este destul de ok.Cand o sa prinzi si tu putin mai mult curaj sa tragi mai tare de gaz o sa intelegi mai bine si nu o sa mai faci pe desteptul aici.


» Post actualizat in 08 Dec 2017 16:43

Chiar daca reglezi suspensiile foarte bine si ii pui cel mai scump amortizor de ghidon ,fenomenul tot apare daca ai o motoreta destul de puternica si incredere sa deschizi gazul destul de tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ superbec

 

1.Daca tu nu vezi diferenta dintre un dispozitiv de cca 300g care actioneaza pe o parghie foarte scurta ,fara emotii si tendinte de panica precum un motorist obisnuit si efectul negativ pe care il poate avea un rider de peste 70kg care se zbate si lucreaza pe o parghie mai lunga , nu prea evidentiezi decat faptul ca vorbesti din carti pe care nu le-ai inteles mai deloc.

 

2.Am amotizor de ghidon la doua dintre motorete dar la ambele sunt inca pe cel stoc .Mai am de facut ceva reglaje la suspensia spate ...dar este destul de ok.Cand o sa prinzi si tu putin mai mult curaj sa tragi mai tare de gaz o sa intelegi mai bine si nu o sa mai faci pe desteptul aici.

» Post actualizat in 08 Dec 2017 16:43

Chiar daca reglezi suspensiile foarte bine si ii pui cel mai scump amortizor de ghidon ,fenomenul tot apare daca ai o motoreta destul de puternica si incredere sa deschizi gazul destul de tare.

tu chiar crezi ce spui? e clar ca habar n-ai cum functioneaza amortizorul de ghidon ... cine zice de zbatut pe motocicleta? nu stiam ca ai spasme de voblaj, las-on plg...

 

cand o sa am eu curaj sa trag de gaz... muhahaha, cred ca ma confunzi cu vre-un injiner fizician cu un turing ceva ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Bai baiatule, deci chiar daca ai amortizor de ghidon montat se poate intampla ca sa ajunga la oscilatii destul de violente ca sa rupa suportul amortizorului si tu crezi ca atunci cand pui presiune pe ghidon cu mainile o sa ai efect pozitiv? Nu faci mare branza si mai risti sa si agravezi situatia.


» Post actualizat in 08 Dec 2017 18:48

Uite, special pentru tine, mai pun odata un fragment pe care il citesti frumos si bagi la cap si ne lasi cu prostiile

 

 

4. The easiest way to avoid tankslappers while accelerating over bumpy pavement is to--believe it or not--keep a relaxed grip on the bars. Relaxing your grip on the bars means you must lean forward in order to assist in keeping your torso stabilized. This helps put more weight on the front end, which keeps the front tire on the pavement. Since you're not using your arms to stabilize your upper body, get your weight onto the footpegs so that you can get your body as far forward as possible; this also allows you to grip the tank with your knees for more stability.
If you do get into a tankslapper, keep your weight forward and--as hard as this sounds--maintain a relaxed grip on the bars. Let the motorcycle's chassis deal with damping out the oscillations. Don't try to be a human steering damper; you'll only make the problem worse. Tankslappers can definitely soil your undies; but if you're able to deal with them correctly, you'll usually ride through them before you know it

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Ideea e ca, fenomenul trebuie inteles foarte bine. De ce se intampla, cand se intampla, cum se manifesta si apoi e oarecum simplu de inteles cum se corecteaza. Multi o repara din instinct, altii constientizeaza fenomenul si se pregatesc teoretic dinainte, unii nu o patesc deloc. Depinde de motoreta, de stilul de mers, conditia drumului si de alti n factori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...