Sari la conținut

Testele Sharp - sunt ele relevante in alegerea castii?


Gnraloo
 Share

Postări Recomandate

mai bine cautati rezultatele de la Snell . aia au inceput sa faca teste destul de serioase in ultimii ani.

eu am Shoei 1100 , in teste e super....dar sper sa nu stiu vreodata cum se comporta la accidente :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu,nu cred ca au platit testul,e vorba de ministerul britanic de transporturi,nu cred ca se preteaza ei la asa ceva ca sa iasa Caberg-ul bine.

 

Mai bine ar fi sa se citeasca metodologia de la fiecare test... unele teste implica faze de genul "lovitura repetata de n ori cu o greutate x la viteza y"... daca chiar vrei sa iesi bine la test faci casca care sa reziste la deformare de z milimetrii dupa toata tarasenia... intrebarea e, tinand cont ca testele nu se fac cu scafarlie in casca sau orice altceva similar, mai supravietuiesti?

 

in fine, in general testele sunt pe shell - faptul ca iti sare casca din cap, sau ca din dinamica loviturii reale se se intampla altceva nu e "acoperit"...

 

mai sunt si alte aspecte care nu sunt luate in calcul la tampeniile astea de teste, de genul camp vizual, pinlock ( e safety feature din punctul meu de vedere de ex ), comoditate ( sa nu-mi zica cineva ca dupa 300km cu cateva kg in cap de exemplu e la fel de ok ca dimineata cand se scoala ) , etc etc...

 

in principiu e o mare bazaconie toata treaba... daca stii testul si esti dispus sa faci casca "optimizata" pt el nu-i asa greu sa iei 5 stele... serios, daca testeaza si o casca de scafandru din aia de bronz eu zic ca ia 10 stele... dar - ar purta-o cineva pe motor?

Mesaj completat

mai bine cautati rezultatele de la Snell

 

apai din cate stiu eu exact, de exemplu, Snell testeaza ceva ce producatorii zic ca e big no no ... lovitura repetata in acelasi loc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea e, tinand cont ca testele nu se fac cu scafarlie in casca sau orice altceva similar, mai supravietuiesti?

Uita-te mai bine cum se fac testele.Nu se fac pe scafarlie,dar se fac pe ceva similar care inregistreaza forta G obtinuta.

 

in fine, in general testele sunt pe shell - faptul ca iti sare casca din cap, sau ca din dinamica loviturii reale se se intampla altceva nu e "acoperit"...

 

Daca e vorba de Sharp si ECE,cam ai dreptate.Snell fac teste mult mai detaliate,nu doar dau drumul la o greutate pe casca,de aia mi se par mai buni (Positional Stability (Roll-Off) Test, Dynamic Retention Test,Chin Bar Test- f important,Faceshield Penetration Test).Cititi aici mai multe : http://www.smf.org/testing.

Shoei recunosc chiar la ei pe site ca o casca facuta pt USA (standarde DOT si Snell) e mai grea cu pana la 220g (la varful de gama X-Spirit) fata de cea facuta pt EU.Greutatea asta nu are de unde veni decat din polistirenul adaugat pt a sta sub limita de 300G si a trece Snell-ul.Deci in opinia mea e mai preferabil sa-ti cumperi o casca care a trecut Snell-ul decat ECE sau Sharp cu toate stelele lor.

 

apai din cate stiu eu exact, de exemplu, Snell testeaza ceva ce producatorii zic ca e big no no ... lovitura repetata in acelasi loc...

Corect,e fff improbabil asa ceva,aici producatorii au dreptate.Dar ca si urmare,vor face casca mai puternica,deci e bine pt noi.

Oricum,daca o casca e facuta sa reziste la 300G pt standardul Snell - s-a luat aceasta masura cand se testau casti pt pilotii de curse - acolo avea o noima chestia cu 300G,corpul pilotului fiind protejat de masina.La motociclisti nu da,pai daca are cineva o coliziune de 300G...ii mai ramane numa capul cu casca,orice protectii si armuri ar avea el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect,e fff improbabil asa ceva,aici producatorii au dreptate.Dar ca si urmare,vor face casca mai puternica,deci e bine pt noi.

 

Aici nu sunt de acord, prefer casca care sa se indoaie, sa se deformeze, sa crape, sa orice in limita 'capul meu ramane intreg' decat shell de titaniu care transmite tot socul la scafarlie. Mai teapan nu e mereu mai bine. Prefer sa ma dau cu capul de zid cu o perna pe cap decat cu o placa de otel.

 

Chestia cu testele e simpla, e combinatie intre statistica ( "there are lies, damned lies and statistics" ) si standarde ( "the nice thing about standards is that there are so many of them to choose from" )... e simplu, daca vrei iesi bine in ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ b374 :

 

Am inteles ce vrei tu sa zici,e putin ca si faza cu masinile actuale care la impact se deformeaza si absorb fortele spre deosebire de cele vechi care erau facute din "fer" si nu se deformau,soferul primind o mare parte din fortele de impact.

Chestia e ca la casca nu ai capota de 2m intre tine si corpul de impact,te lovesti de un corp dur cu casca,si daca nu rezista outer shell-ul la penetrare,ai pus-o,prin polistiren intra aproape orice f rapid,el se comporta bine in a disipa fortele venite din socul suferit de outershell,atat.

Repet,e f improbabil ce fac cei de la Snell "fulgerul nu loveste in acelasi loc de 2 ori",dar ca si consecinta la acest test va fi imbunatatirea calitatii outershell-ului si asta nu are ce strica.Polistirenul va ramane tot acolo,ei nu vor face casca numa din "fer".

Eu vad numa plusuri aici,daca omit ceva sa-mi spuneti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit ca este foarte improbabil sa-ti penetreze ceva casca (improbabil, nu imposibil), insa b374 are dreptate. Casca trebuie "sa se distruga" la un impact serios, pt a absorbi forta aia de impact. Daca acest lucru nu s-ar intampla, in multe cazuri creierul s-ar desprinde de cutia craniana = dead. Castile au "un fagure" in interior menit sa absoarba socurile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu cred ca testele SHARP sunt tocmai corecte. Unele marci au toate castile cu 4-5 stele, iar altele au maxim 2-3, facand parte din aceeasi categorie de pret. De exemplu varful de gama de la Schubert, S1 Pro 2010 are doar 2 stele. La o casca de 600 euro, care a primit nenumarate premii, mi se pare suspect cel putin.

 

"Formula One legend turned pukka bike racer Michael Schumacher owns half the world's money, so you'd think that when he chooses to wear a lid, he's not doing it for the cash. Schuey used a Schuberth throughout his absurdly successful F1 career and he's stuck with it now he's become enamored of bike racing. True, his new found motorcycle career has seen him testing lids a lot, and when he's been doing his latest crashing, he's done it in a Schuberth lid.

This S1 Pro helmet is packed with features, including a Pinlock visor, an easy to use pilot-like sun visor, excellent ventilation and an aerodynamic shell that mean it is super quiet. Being German, it's super safe too, with a tough outer made from something called 'S.T.R.O.N.G fibre', would you believe.

Simon has been using one on his 100 mile plus daily commute and, despite his initial scepticism, is becoming more and more impressed. "

Editat de Hyadum
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pretul este dat in primul de confort si de ventilatie, nu de siguranta. eu am comparat shoei xr1000 si xr1100 , si xr1000 la teste da prost la impactul lateral. una are 3 si una 5 stele. restul e cam la fel (ventilatie/confort)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as spune ca ar fi si experienta in competitii moto.Adica am de ex foarte mare incredere in Shark RSR/RSR2 avand in vedere ca e preferata pilotilor de MotoGP.De asemenea nu as ezita sa port un Schuberth S1Pro,cu cele 2 stele ale lui.Daca e bun pt Schumacher,e bun si pt mine.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul nu e un criteriu. Asa cum Megane are 5 stele la NCAP, exista sigur masini mai scumpe si cu mai putin de 5 stele la acel test, vorbind desigur de masini din aceeasi clasa. Era doar un exemplu :)

Editat de mishutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea nu as ezita sa port un Schuberth S1Pro,cu cele 2 stele ale lui.Daca e bun pt Schumacher,e bun si pt mine.

Exact asta isi doreste marketingul si publicutatea....daca Schumacher are, inseamna ca e bun...In MotoGP pilotii dau feedback cu privirea la aerodinamica, confort, aerisiri, etc, dar nu cred ca recomanda o anumita compozitie a spumei protectoare...aia se face in laborator, nu la MotoGP....cred eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta isi doreste marketingul si publicutatea....daca Schumacher are, inseamna ca e bun...In MotoGP pilotii dau feedback cu privirea la aerodinamica, confort, aerisiri, etc, dar nu cred ca recomanda o anumita compozitie a spumei protectoare...aia se face in laborator, nu la MotoGP....cred eu.

Da,corect ce zici tu,nu am cum sa te contrazic,iar pilotii nu prea au treaba cu dezvoltarea castilor in general,dar mai trag cate o tranta din aia grava si alea ii protejeaza.Astfel eu am incredere ca sunt bune fata de o casca pe care fac unii niste teste.Sunt ca soldatii,cei mai buni sunt cei care au vazut ceva actiune,nu?

In mod normal e o prostie sa iti cumperi un lucru daca vezi o vedeta ca poarta acel lucru si niciodata nu m-am ghidat dupa asta.De ex,poate sa joace Messi cu anumite ghete,ca eu nu o sa le cumpar pe alea daca nu-mi plac si daca le cumpar tot o sa joc fotbal ca o cizma.Dar ghetele lui Messi nu cred ca sunt incomfortabile sau prost facute,nu?Ca si-ar baga ceva in banii care ii dau aia si ar mere la altii cu ale caror ghete se simte bine in picioare si i-ar da si aia o gramada de bani sa le faca reclama.La fel si faza cu Schumacher,daca nu ar fi safe casca aia,nu cred ca ar purta-o el si sa riste sa-i crape capu pt cateva milioane,ca are destule.Logica mea zic eu ca e buna pana aici,dar are o fisura : daca bagabontii aia de la Schuberth ii fac lui casca special shell din carbon fiber,kevlar si cine stie ce foam la interior si scriu pe ea S1 ?? Atunci tre sa avem grija ca,vorba aia,"s-ar putea sa nu se stie" :)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Ciudat totusi ca de la 70 de euro pana la 500 sunt atatea modele care au castigat 5 stele , iar restul ... sunt mai slabe desi ar putea fi mai scumpe sau la acelasi nivel de pret . Totusi nu am inteles cum au testat castile , din ce puncte de vedere . Daca s-au bagat in casca senzori care sa simuleze capul omenesc , sau au trantit cateva casti si au abservat ca nu se crapa si gata , au luat 5 stele . Ca una e sa fie casca mai "moale" si sa amortizeze socul si , desi s-ar sparge , omul ar scapa cu neuronii intregi si nu iesiti pe urechi si alta e cea care arata impecabil , dar ... respectivului ii curg neuronii pe nas .

Eu am vazut teste la castile de bicla si acolo spuneau clar ca rolul castii este de a proteja , dar alea erau si putin moi in interior , astfel incat la testele respective , chiar trebuiau sa se crape , semn ca a amortizat pana la limita , altfel , daca ramanea casca intreaga , dar socul era mare si neamortizat , casca era declarata in neregula .

Ma mai gandesc si la faptul ca noi le cumparam din RO sau importate catre RO , adica din punctul altora de vedere , o tara bananiera si putem avea surpriza ca noi sa cumparam modele refuzate sau nevandute in alte tari cu pretentie sau pur si simplu produse contrafacute la pret de original .

Voi preferati o casca noua , dar ieftina 50 - 100 euro sau una sh , dar de marca 150 - 200 euro ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat totusi ca de la 70 de euro pana la 500 sunt atatea modele care au castigat 5 stele , iar restul ... sunt mai slabe desi ar putea fi mai scumpe sau la acelasi nivel de pret . Totusi nu am inteles cum au testat castile , din ce puncte de vedere . Daca s-au bagat in casca senzori care sa simuleze capul omenesc , sau au trantit cateva casti si au abservat ca nu se crapa si gata , au luat 5 stele . Ca una e sa fie casca mai "moale" si sa amortizeze socul si , desi s-ar sparge , omul ar scapa cu neuronii intregi si nu iesiti pe urechi si alta e cea care arata impecabil , dar ... respectivului ii curg neuronii pe nas .

Eu am vazut teste la castile de bicla si acolo spuneau clar ca rolul castii este de a proteja , dar alea erau si putin moi in interior , astfel incat la testele respective , chiar trebuiau sa se crape , semn ca a amortizat pana la limita , altfel , daca ramanea casca intreaga , dar socul era mare si neamortizat , casca era declarata in neregula .

Ma mai gandesc si la faptul ca noi le cumparam din RO sau importate catre RO , adica din punctul altora de vedere , o tara bananiera si putem avea surpriza ca noi sa cumparam modele refuzate sau nevandute in alte tari cu pretentie sau pur si simplu produse contrafacute la pret de original .

Voi preferati o casca noua , dar ieftina 50 - 100 euro sau una sh , dar de marca 150 - 200 euro ?

 

http://sharp.direct.gov.uk/content/animation

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai demult ii trimiteam unui prieten linkul asta legat de cat de ok sau nu sunt Sharp tests... eu am citit mai multe, dar acum ca a "iesit" iar sus topicul mi-am adus aminte

 

http://www.righttoride.co.uk/virtuallibrary/ridersafety/Critical_evaluation_SHARP.pdf

 

Cum ziceam mai sus... e relativ totul... e treaba fiecaruia ce crede, doar e tartacuta lui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Standardele DOT sunt mai complexe decat ECE

 

uneori complexitatea devine aberanta, de genul 2 lovituri cu aceeasi forta in acelasi loc, dar mneah... cum am zis... orice casca peste 150E probabil e destul de sigura diferenta dintre 150E si 500E e data de cu cat te ajuta casca sa nu ajungi in belea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate intrunesc standardele de siguranta. diferenta de pret e in calitatea finisajelor, sistemul de aerisire, greutate, cat de bine antifonate sunt, etc, intr-un cuvant: confort

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Salut

 

Presupun ca sunt multi care cunosc despre Sharp (https://sharp.dft.gov.uk/), pentru cine nu stia uite ca afla ceva nou :)
Sunt curios la alegerea unei noi casti cati si cat luati in considerare rezultatele testelor cercetatorilor britanici (da gluma cu cercetatorul britanic..)

Sunt in cautarea unei casti noi, nu pe maine, dar la sfarsitul sezonului am sa actionez.

Sa o luam pe rand:
Ultimile trei casti detiunte, ordine descrescatoare in timp: HJC RPHA 10Plus, X-Lite 801RR, Arai RX7 Corsair si inainte un LS2, Grex si Nitro

Cerintele mele sunt urmatoarele:

- casca dedicata touring, pozitie dreapta de mers pe moto cu parbriz generos

- sa aibe dedicat santuri pentru ochelari de vedere
- materiale folosite in constructie "la zi", nici full carbon, nici doar o coaja de plastic

- ochelari de soare integrati sa nu mai merg cu 2 viziere dupa mine

- ventilatie capabila sa faca fata cu brio cand soarele e la 10m de pamant

- prindere DD, preferabil.. aicea am eu o chicita in cap ca doar asa trebuie sa fie..na
- posibilitate alegere culoare hi vis

Sunt si m-am interesat de integrale:

-HJC RPHA 70

+ greutate

+ ochelari soare

+ sant pt ochelari vedere
+ DD

+ interior performant la absorbtia transpiratiei, caldurii, mirosului si detasabil complet

+ ventilatii bune
+ pinlock

+ 3 matrite pentru dimensiuni
+ treaba aia care smulge repede si in siguranta buretii de la obraji in caz de accident si trebuie smurd sa iti scoata casca
+ aerodinamica
+ aspect

- culoare hi vis

 

 

-X-Lite 661

+ greutate

+ ochelari soare

+ sant pt ochelari vedere
+ DD

+ interior performant la absorbtia transpiratiei, caldurii, mirosului si detasabil complet

+ ventilatii bune
+ pinlock

+ 2 matrite pentru dimensiuni
+ aerodinamica
+ aspect

- culoare hi vis

 

 

-X-Lite 702 GT

+ greutate

+ ochelari soare

+ sant pt ochelari vedere
+ DD

+ interior performant la absorbtia transpiratiei, caldurii, mirosului si detasabil complet

+ ventilatii bune
+ pinlock

+ 2 matrite pentru dimensiuni
+ aerodinamica
+ aspect

- culoare hi vis

 

-Shoei GT Air

+ greutate

+ ochelari soare

+ sant pt ochelari vedere

+ interior performant la absorbtia transpiratiei, caldurii, mirosului si detasabil complet

+ ventilatii bune
+ pinlock

+ 3 matrite pentru dimensiuni
+ aerodinamica
+ aspect

+ culoare hi vis

- DD

 

Sau casti Flip Up (as fi nou in gama asta, nu am trait pe pielea mea dezavantajele dar stiu in teorie avantajele: injuri mai clar, respiri mai bine in oras, nu o dai jos la pompa, intrebi mai usor un cetatean pentru directii sau mai stiu eu ce..)

-HJC RPHA Evo Max

+ greutate

+ ochelari soare

+ sant pt ochelari vedere

+ interior performant la absorbtia transpiratiei, caldurii, mirosului si detasabil complet

+ ventilatii bune
+ pinlock

+ 3 matrite pentru dimensiuni
+ aerodinamica
+ aspect

+ culoare hi vis

- DD

 

-X-Lite 1004

+ greutate

+ ochelari soare

+ sant pt ochelari vedere

+ interior performant la absorbtia transpiratiei, caldurii, mirosului si detasabil complet

+ ventilatii bune
+ pinlock

+ 2 matrite pentru dimensiuni
+ aerodinamica
+ culoare hi vis

- aspect

- DD

 

-Shoei Neotec

+ greutate

+ ochelari soare

+ sant pt ochelari vedere

+ interior performant la absorbtia transpiratiei, caldurii, mirosului si detasabil complet

+ ventilatii bune
+ pinlock

+ 3 matrite pentru dimensiuni
+ aerodinamica
+ aspect

+ culoare hi vis

+ extra protectie in barbie fata de restu flip up

+ ochelarii de soare integrati au locul lor dedicat, adica nu s-a taiat din polistiren pentru a le face loc, cam cum au facut ceilalti

- DD

 

Cam toate vin pregatite pentru montarea unui sistem de comuncatii, gen gauri dedicate pentru boxe si chestii de genu


Revenind la testele facute asupra castilor ma pune in dubii la alegere, dar siguranta castii care fara doar si poate este uber importanta, o vad ca airbag la masina.. pusca doar cand trebuie, in rest sta acolo.
Altfel confortul, cat de silentioasa este, calitatea materialelor.. de asta te lovesti de fiecare data cand o treagi pe cap.

Va rog dati cu parerea cine are modelele enumaerate mai sus, si poate a avut si casti pe care eu le-am detinut.. ar fi si mai la subiect.

Bugetul este de 500 coco, la unele modele creste cu 40-60-80 in plus.. sunt ok dar evident ca in momentul in care aleg modelu caut magazinul cu oferta aia!

Spor in toate cele!

Editat de hora09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un Schuberth C3 Pro nu te intereseaza? Mie mi s-a parut una dintre cele mai misto casti ever. Am purtat-o cam un sezon.

 

https://www.fc-moto.de/en/Schuberth-C3-Pro-Fluo


» Post actualizat in 06 Jul 2017 07:43

Eu am si un Shoei XR1000. Cand am probat GT-Air mi s-a parut mult mai ok, mai confortabila, mai silentioasa. Ochelarii de vedere nu i-am probat sa vedem cu se aseaza, dar pe XR1000 nu am probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zic nu la C3, dar pentru mine este cumva elefantul din camera.
Preturi.. hmm, cam mari

Oferta ce mi-ai aratat-o la pretul ala este pentru un M, deci la un XL trebuie vanat.


» Post actualizat in 06 Jul 2017 08:00

Vezi ca gt-air exista si fara DD.

adica si cu DD vrei sa zici.. sau?

curios ca am vazut review la Evo Max spre ex care are DD, dar pe pagina lor apare doar cu micro..


» Post actualizat in 06 Jul 2017 08:01

Motivele pentru care ti s-a parut peste celelalte?

Un Schuberth C3 Pro Mie mi s-a parut una dintre cele mai misto casti ever.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...