Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

....subscriu..."ouale"trebuie scoase prima data , pentru ca se lucreaza la mai multe spitze ...apoi opturile cand e cat de cat centrata radial....

Din pacate , chiar trebuie verificate periodic pentru ca se slabesc toate...Daca se pun si tensorii pentru roata , se va descentra...asta e...

Efortul merita daca aveti un butuc in care sant ok cotele de rulmenti...

 

eu am folosit pe post de cheie o piulita cu crestaturi , de 32 , de pe la ceva vagoane de tren... :)

si eu cheie de 6 :grinbandit: fixa :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

doar k la mine este exagerat ..................... le-am luat prin eliminare)

..am inteles d-le, ti-am si scris ca trebe desfacut capacul distributiei (de ce nu citesti cu atentie?). Mai mult, acelasi lucru ti-a scris si @drobu :grinbandit: . In a doua parte i-am raspuns lui @valicaddy! Scrie ce gasesti acolo, ve-i gasi sigur ceva mecanic, poate rulmentul axei cu came...(s-ar lega simtomele descrise)! Nu cred ca-i ceva de electrica! Succes!

=============================

Si inca un amanunt: data viitoare spune totul de la inceput! Ne-ai aburit cu zgomotul si tu n-aveai nici scanteie :blink: ..nu te-am mai fi pus sa pornesti un motor decedat, sa te chinui degeba :D ..fa ce zice :) @drobu

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..am inteles d-le, ti-am si scris ca trebe desfacut capacul distributiei (de ce nu citesti cu atentie?). Mai mult, acelasi lucru ti-a scris si @drobu :grinbandit: . In a doua parte i-am raspuns lui @valicaddy! Scrie ce gasesti acolo, ve-i gasi sigur ceva mecanic, poate rulmentul axei cu came...(s-ar lega simtomele descrise)! Nu cred ca-i ceva de electrica! Succes!

=============================

Si inca un amanunt: data viitoare spune totul de la inceput! Ne-ai aburit cu zgomotul si tu n-aveai nici scanteie :blink: ..nu te-am mai fi pus sa pornesti un motor decedat, sa te chinui degeba :D ..fa ce zice :) @drobu

 

 

 

pai motorul mergea bine pana ieri cu cu tot cu zgomotul ala si mergeam asa...doar k ieri am ramas si fara scanteie in mers...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radiator pe lepra!

e vorba de radiator de ulei!

ar potrivi sa pornesc de aici cel de Olcit TRS,pe asta il am, stuturile urmeaza facute, ideiile sunt cercetate.

 

1. uleiul sa plece prin locul unde se face iesirea la sonda trece prin radiator iesirea se va face direct in baie, ori se va da o gaura filetata in carter sa curga mai usor gravitational ori direct la partea de jos a baii,eu ma gindeam sa scot surubul de golire a uleiului de la baie si sa-l inlocuiesc cu un stut filetat si o diuza sa retina presiunea in sistem ar merge una de aragaz de 0.4(diuza e ideea lui Rockn-Rol)

2.undeva intre sorb si pompa facut o cruce un teu uleiul sa plece pe traseul lui in circuit si o parte sa plece catre radiator la fel returul inapoi in baie

3. Ideea lui Nea Victor- o pompa electrica soarbe uleiul din baie il trece prin radiator returul in baie.

 

4.un bay-pas sa zic asa! undeva pe circuit(aici e mare aproblema nu stiu unde? da ca idee voi continua) imaginativa o conduca care vine taiata in doua prin capatul ce vine uleiul de la pompa racordat un cot la 90 grade, uleiul este condus catre si prin radiator se intoarce inapoi din radiator prin celalat capat intrerupt un alt cot racordat si continua uleiul sa treaca prin circuit. ideea in cazul asta e ca radiatorul e doar o prelungire a circuitului, o prelungire care-l raceste si-l conduce direct in circuit.

 

eu am sa testez prima nota facuta ceea de la punctul 1, doar de test , poate ramine definitiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radiator pe lepra!

e vorba de radiator de ulei!

ar potrivi sa pornesc de aici cel de Olcit TRS,pe asta il am, stuturile urmeaza facute, ideiile sunt cercetate.

1.

2.

3.

4.

5.pompa trage ulei racit din radiator(sorbul pompei conectat la radiator,iar cealalta conducta de la radiator-in baia de ulei printr-o supapa de sens sa nu se goleasca gravitational)-asa ai si presiune buna de ulei.Pt. timp rece se "shunteaza radiatorul" cu o mica canea.

Cel putin asa voi face eu....iarna asta :blink: :grinbandit:

Tinem aproape...sa vedem ce iese.!!

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radiator pe lepra!.................................................. doar de test , poate ramine definitiv.

Pt ca racirea uleiului sa fie eficienta trebe ca debitul de ulei ce trece prin radiator sa fie suficent de mare, calculat in asa fel ca toata cantitatea din baie sa treaca in mai putin de un minut (2l/min). Cu cat uleiul este mai fierbinte in radiator cu atat mai multa caldura va fi disipata in exterior. Am studiat racirea uleiului la auto si am vazut ca debitul ce trece prin radiator este mare, jetul de ulei este de cca 10-12 mm in diametru. Deci varianta 1 cu duza de aragaz de 0,4 evident ca este ineficienta. Varianta 2 recuperarea returului cumva si racirea lui ar fi o ipoteza, totusi greu de realizat practic, apoi eficacitatea ramane de vazut pt ca nu stim ce cantitate iese pe acolo. Varianta 3: am facut o proba cu Victor la el acasa cu o pompa de benzina, iar testul n-a fost incurajator, din cauza vascozitatii uleiului debitul era prea mic iar pompa abea se rotea muncind la greu cu un consum foarte mare de curent. Si eu si Victor am fost dezamagiti de rezultat! In fine varianta 4 este maximum de debit pe care-l poti obtine cu sistemul actual, daca este sau nu eficienta ramane de vazut.

Acum intreb si eu: nu s-ar putea dubla pompa de ulei existenta cu inca una in care sa circule liber uleiul prin radiatorul de racire, fara obturari si alte sicane ?

 

 

Radiator pe lepra!.....................................Tinem aproape...sa vedem ce iese.!!

..krokodile, nu-ti trebe obturator pt anotimp rece! Folosesti un coller la 12V actionat de o termocupla, v-a porni doar cand motorul v-a avea 90 grade, nemaicontand anotimpul. Acum vorba ta:...sa vedem ce iese.!!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca racirea uleiului sa fie eficienta trebe ca debitul de ulei ce trece prin radiator sa fie suficent de mare, calculat in asa fel ca toata cantitatea din baie sa treaca in mai putin de un minut (2l/min). Cu cat uleiul este mai fierbinte in radiator cu atat mai multa caldura va fi disipata in exterior. Am studiat racirea uleiului la auto si am vazut ca debitul ce trece prin radiator este mare, jetul de ulei este de cca 10-12 mm in diametru. Deci varianta 1 cu duza de aragaz de 0,4 evident ca este ineficienta. Varianta 2 recuperarea returului cumva si racirea lui ar fi o ipoteza, totusi greu de realizat practic, apoi eficacitatea ramane de vazut pt ca nu stim ce cantitate iese pe acolo. Varianta 3: am facut o proba cu Victor la el acasa cu o pompa de benzina, iar testul n-a fost incurajator, din cauza vascozitatii uleiului debitul era prea mic iar pompa abea se rotea muncind la greu cu un consum foarte mare de curent. Si eu si Victor am fost dezamagiti de rezultat! In fine varianta 4 este maximum de debit pe care-l poti obtine cu sistemul actual, daca este sau nu eficienta ramane de vazut.

Acum intreb si eu: nu s-ar putea dubla pompa de ulei existenta cu inca una in care sa circule liber uleiul prin radiatorul de racire, fara obturari si alte sicane ?

 

 

 

..krokodile, nu-ti trebe obturator pt anotimp rece! Folosesti un coller la 12V actionat de o termocupla, v-a porni doar cand motorul v-a avea 90 grade, nemaicontand anotimpul. Acum vorba ta:...sa vedem ce iese.!!

...vazutu-am o alta chestie interesanta pe la rusi pe undeva...

S-au rezolvat toate pierderile de presiune pe turul pompei , si supapa de de suprapriesiune a fost tarata undeva mai jos, la 3-3,5 bari....Debitul de pe suprapresiune a fost interceptat si distribuit in doua diuze care tzarcoteu ezact in kurul celor doua pistoane!Adica racire exact acolo unde e nevoie!Genul acesta de racire este practicat la Rabe , si saviemuri, si ceva motoare de IFA(poate la multe alte masini mari...) Si chiar functioneza!Infundarea unei astfel de diuze , la Saviem de ex. duce rapid la topirea calotei pistonului corespondent...

Mi se pare mai realizabila, si mai eficienta decat tot felul de tulumbe, calorifere, care oricum nu ar afecta spectaculos regimul termic al pistoanelor...Sa vad , daca gasesc Link-ul pun si niste poze "in greaka vachĂŠ"...

http://www.nci.com.ua/ddi.html

http://www.nci.com.ua/ddi.html

 

 

si alte chestii unde vedeti scris ???????????....

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu un proiect legat de racirea uleiului:

1.am o pompa trohoidala de masina

2.o sa o leg dupa alternator in surubul de la elicea de recire

3.am facut proba practica cu un furtun de 45 cm legat la aspiratia pompei si inbucurator se amorsa chiar si la 45 cm distanta de nivelul uleiului. prima data am asteptat cateva secunde, dar ulterior dupa ce sa umezit pompa mergea foaaarte repede. chiar m-am speriat ca nu am ce face cu ea pentru ca are debit mare peste 4-5 litri pe min.

4.am incercat si eu cu o pompa electrica de joasa presiune in skimb si am remarcat ca nu debiteaza mai mult de 700-800 gr pe min.

5.o sa fac conectarea pompei cu futun si cu o teava cu filet exterior ,montata -infiletata in locul jojei de ulei.

6.uleiul va trece prin radiator.

7.anulez tevile de retur din chiuloase ,pin dopuri la chiuloasa si pe carter

8.pun un T-eu dupa radiator si cu furtun ma conectez in partea superioara a capacului de culbutori,la amandoua chiuloasele,

probabil ca voi monta sa dea jetul de ulei spre supapa de evacuare.

9.montez la 1/3 de baza un nou stut prin care voi prelua spre baie surplusul ce trece de nivelul de 1/3 din capac-chiuloasa,astfel suprafata de contact a-l uleiului cu chiuloasa sa fie relativ cat mai mare pentru transferul caldurii.

10.nu stiu ce sa gauresc jos in baie, dar cred ca am sa gauresc capacul de distributie.

11.cine stie cum pot cumpara o baie marita pentru un volum mai mare de ulei,aprox 1,5 litri suplimentari

12. totul se bazeaza pe o pompa atasata suplimentar fara a avea legatura cu circuitul interior

asa ceva am vazut la un enduro suzuki sv parca,deci raceste si uleiul si motorul,

sper ca pompa sa nu aiba curgeri :grinbandit:

 

am luat multe piese noi cu gandul ca o sa fie bine dar am observat ca sunt inferioare chiar din fabricare

spre exemplu o pompa de ulei noua care nu mergea daca o strangeam pe capac

asa ca am luat doar pinioanele si am facut locas ptr oringuri

dupa montare am observat ca avea presiune ceea ce nu avea inainte si nu puteam retine jetul de ulei. (proba facuta cu bormasina)

aaa planeitatea era de rahat asa ca am polizat pe o supr. plana pompa si capacul de tabla.

etansarea am facuto cu un silicon anaerob.

constatare - degeaba ai pompa daca pierde uleiul pe la capac sus,asta e buba lor

capac nou de distributie nu am avut niciodata asa ca nu stiu ce tolerante au dar mi-a ajuns chieltuielile asa ca am pus oring-uri.

post-42512-1222180935_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...vazutu-am o alta chestie interesanta pe la rusi pe undeva...

S-au rezolvat toate pierderile de presiune pe turul pompei , si supapa de de suprapriesiune a fost tarata undeva mai jos, la 3-3,5 bari....Debitul de pe suprapresiune a fost interceptat si distribuit in doua diuze care tzarcoteu ezact in kurul celor doua pistoane!Adica racire exact acolo unde e nevoie!Genul acesta de racire este practicat la Rabe , si saviemuri, si ceva motoare de IFA(poate la multe alte masini mari...) Si chiar functioneza!Infundarea unei astfel de diuze , la Saviem de ex. duce rapid la topirea calotei pistonului corespondent...

Mi se pare mai realizabila, si mai eficienta decat tot felul de tulumbe, calorifere, care oricum nu ar afecta spectaculos regimul termic al pistoanelor...Sa vad , daca gasesc Link-ul pun si niste poze "in greaka vachĂŠ"...

http://www.nci.com.ua/ddi.html

http://www.nci.com.ua/ddi.html

 

 

si alte chestii unde vedeti scris ???????????....

 

 

> te rog dezvolta mai mult subiectul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Domnu' Drobu, hai sa recunoastem ca la nepra nu se raceste uleiul, sa ne punem cu totii capetele la contributie

sa gasim o solutie (convenabila/fiabila/) sa-l racim si apoi sa vedem daca uleiul asta racit nu face fata la ungerea pistoanelor si a altor fiare de pe-acolo!

 

Parerea mea :goodposting:

 

Ce ziceti??

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu' Drobu, hai sa recunoastem ca la nepra nu se raceste uleiul, sa ne punem cu totii capetele la contributie

sa gasim o solutie (convenabila/fiabila/) sa-l racim si apoi sa vedem daca uleiul asta racit nu face fata la ungerea pistoanelor si a altor fiare de pe-acolo!

 

Parerea mea :kiss:

 

Ce ziceti??

 

baie de ulei marita si se raceste

cu ungerea e mai dificil.

totusi prefer sa stau 15 min pe marginea drumului sa se raceasca motorul (cu toate ca nu am fost niciodata nevoit s-o fac desi am bagat multi km pe canicula vara intr-un oras fierbinte ca iadul cand asfaltul se topeste sub gume) decat sa arate asa.

daca-i faci sistemul ala o s-o carenezi apoi sa ascunzi motorul si matele alea si ajungi la concluzia ca mai bine iti luai japo.

 

 

nu neg eficacitatea acelui sistem. cu siguranta i-ar face bine motorului dar eu personal nu as accepta un compromis atat de mare :goodposting:

numai bine

 

PS. schimbam numele postului ca suntem ca off cu totii :agree:

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu' Drobu, hai sa recunoastem ca la nepra nu se raceste uleiul, sa ne punem cu totii capetele la contributie

sa gasim o solutie (convenabila/fiabila/) sa-l racim si apoi sa vedem daca uleiul asta racit nu face fata la ungerea pistoanelor si a altor fiare de pe-acolo!

 

Parerea mea :agree:

 

Ce ziceti??

 

 

de acord!

 

desi eu sunt de parere ca nipra nu are nevoie de radiator decit pe perioada caniculara, sub 10-15 grade zburda!

eu am pregatir rubinetul :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...deci , temperatura uleiului la un M72 , masurata vara , cu o sonda instalata in locul busonului de golire de pe baia, nu a depasit niciodata 70-80 de grade...Si M-ul chiar se infoaca vara!

La ciorsul meu , obisnuaim sa verific , in diferite situatii(de umblat pe la partile paroase...), temperatura capacului aluia de tabla ce se numeste baie de ulei...si niciodata nu l-am gasit asa de fierbinte incat sa nu pot tine mana pe el ...deci undeva sub 70 de grade...

Cu baia de ulei de aluminiu , este chiar mai ok...

Deci uleiul nu ajunge la 90-100 de grade nici macar vara, si in consecintza isi face functia de ungere fara probleme...

Problema este cu racirea pistoanelor, fiind reperele cele mai fierbinti din intreg utilajul...ele au prostul obicei de a se gauri , de a se gripa, de a se deforma ireversibil....

Qiuloasa atinge 150-180 de grade ,masurata imediat in zona evacuarii dupa o tura forjata vara...adica undeva la 250 in zona calotei camerei de ardere...(termometru SKF cu senzor in infrarosu...)..

....la fel si cilindrii , imediat in zona qiulosei(blocul motor pe la 80 de grade...).

250 de grade posibile in zona camerei de ardere insemna undeva inspre 300 in mijlocul capului pistonului...aluminiul isi pierde orice fel de rezistentza mecanica pe la 400 de grade...(pistonul nu are unde sa cedeze caldura decat spre camasuiala, prin intermediul segmentilor , si partial a fustei...Cum se raceste un piston care trebuie sa cedeze caldura catre un corp care are vreo 200 de grade?)

Dar teoria e e teorie ..

Eu va spun ca am vazut piston de Raba gaurit , si diuza ce-i improsca uleiul un fund , obturata...

La fel la motor de IFA , 6 in linie racit cu aer fortzat, un cilindru intermediar gripat , si diuza corespunzatoare obturata...

Motoarele cu pistoane cu alezaj mare , necesita racire cu ulei , pentru ca altfel nu se poate evacua cadura din din zona capului pistonului(se mai folosesc pistoane metaloceramice, care muta diagrama termica a motorului inspre regimuri adiabatice..dar sunt scumpe si destinate performantei...)

Parerea mea....

Eu am umblat cu utilajul vara asta si nu a dat semne de supraincins...cu exceptia catorva reprize de calare(tot pistoanele de mamaliga..) care totdeauna au survenit la schimbarea brusca de regim termic :racoare pe sub paduri , imediat dupa ploaie, forja , stationat indelug la stopuri urmat de accelerari bruste(circulatie de Cluj)

gata :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...deci , temperatura uleiului la un M72 ........................... indelug la stopuri urmat de accelerari bruste(circulatie de Cluj)

gata :goodposting:

drobule esti foarte aproape de adevar, calota pistonului ajunge in plina sarcina la 250 grade (pe interior), partea racita de ulei, dar racirea pistoanelor se face in primul rand prin segmenti, care transmit caldura catre peretii cilindrului si doar o mica parte prin ulei (voi reveni cu date precise in procente). Din acest motiv nu am fost asa entuziasmat ce cele scrise pana acum de diversi forumisti, ba mai mult comfirm parerea lui krokodilu: si eu am forjat motorul pe calduri ce depaseau 50 grade la nivelul soselei si asta pe zeci de km(C-ta - Bucuresti), asta vara. Chiar datele expuse de tine si care sunt foarte interesante arata ca recirea uleiului cu cateva grade, va fi o frectie. Nu contest in principiu ca racirea uleiului nu este benefica, dar sustin ca nu este suficent. Voi citii tot ce gasesc legat de acest capitol si voi reveni cu cifre pt a sparge mitul "racirii uluiului" ca fiind solutia optima la nipru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Inrt-adevar nipra se-ncinge, dar daca stii sa te porti cu ea te duce...asa incinsa cum e, in schimb, dupa ce se "infoaca",

incepe sa se "evapore uleiul si sa iasa pe esapament...ceea ce nu e prea normal.

Stiti pe cineva care are montat radiator de ulei???Mai are sau nu aceleasi probleme.Eu cred ca racirea uleiului va rezolva si racirea

motorului si problemele de etansare.(baia marita de aluminiu nu rezolva problema racirii uleiului-din ce am observat la mine-doar mareste timpul

pina "se-nfoaca")

Pistoanele cedeaza numai datorita materialului prost...nu din cauza racirii..vezi motoare 2T care n-au nici pe naiba,in ciuda

temperaturilor mai mari de functionare a pistoanelor.

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inrt-adevar nipra se-ncinge...................................... mai mari de functionare a pistoanelor.

Foarte bine pusa problema d-le krokodil :agree: ..intoarce-te in timp si vezi ce destinatie a avut aceste motoare cand au fost proiectate.. Personal nu cred ca daca cineva a montat un radiator a rezolvat mare lucru. Calota pistonului atinge temperaturi mari in sarcina, acolo in acea zona au loc cele mai mari dilatari, acolo apar gripajele. Si mai am un argument: tomna, primavara, dimineata, seara, atunci cand afara este mai rece dispar toate problemele legate de racirea ineficienta... Cred ca un sistem de ventilare a cilindrilor ar fi solutia, insa n-a incercat nimeni... :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru racirea cilindrilor/chiuloaselor eu vad 2 metode(teoretic):

-marire suprafata schimb de caldura-nr.mai mare dearipioare(sau aripioare mai mari)

-marirea viteze de circulatie a aerului(circulatie fortata cu ventilator)

.

.

.

Dar o rezolvare practica,cu mijloace la-ndemana tuturor...nu vad :goodposting:

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...uleiul nu ajunge la 90-100 de grade nici macar vara......Qiuloasa atinge 150-180 de grade..... undeva la 250 in zona calotei camerei de ardere...(termometru SKF cu senzor in infrarosu...)....250 de grade posibile in zona camerei de ardere insemna undeva inspre 300 in mijlocul capului pistonului...aluminiul isi pierde orice fel de rezistentza mecanica pe la 400 de grade...(pistonul nu are unde sa cedeze caldura decat spre camasuiala, prin intermediul segmentilor , si partial a fustei...Cum se raceste un piston care trebuie sa cedeze caldura catre un corp care are vreo 200 de grade?)
Pentru racirea cilindrilor/chiuloaselor ...................cu mijloace la-ndemana tuturor...nu vad :agree:

dupa cum vezi ce spune drobu, care vine cu informatii precise, problema principala, este la transferul caldurii de la piston catre cilindrii deja ferbinti. Completez ca temperatura medie, in sarcina, in camera de ardere la suprafata ei si calotei pistonului este de 500 grade, pe partea cealalta a calotei, in interiorul pistonului ajunge 250 grade. In plus, chiulasa mai este incalzita si de canalul gazelor evacuate. Acum transferul de caldura la motoarele racite cu aer este de cca 20 de ori mai mic in comparatie cu cele racite cu apa. Din acest motiv turbina care trebe sa pompeze aerul de racire v-a consuma mult mai mult in comparatie cu un ventilator de radiator. Ex ar fi motorul de trabant, mobra etc, care pierd mult din caii motoarelor, cu ventilatia. Deci doua ventilatoare simple evident ca-s insuficente, motiv pt care inca nimeni nu a rezolvat problema. La pedros pe ij-ul lui, am vazut doua cooler-e de PC, montate in fata, el spune ca sunt eficiente.

Probabil ca rusii nu au facut elementele radiante mai mari la cilindrii si chiulase din motiv estetic, si a climei mai reci de la ei :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...