Jump to content


Photo

Sinteza Dnepr


  • Please log in to reply
2878 replies to this topic

#2861 ales

ales

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 108 posts
  • Gender:Male
  • Location:chitila if
  • Moto: BMW F650,IJ Jupiter dnepr mt 11
  • Numar: la vedere
  • Club: niciunul

Posted 13 April 2017 - 06:12 PM

operatia de a schimba scaunele este destul de migaloasa si necesita ceva timp (sigur nu se mai incadreaza in 4 sau 5 sute de lei)  ,eu am niste scaune de fonta  dar la atelier nici vorba sa vrea sa mi le schimbe ,cele originale sunt intradevar cam moi dar drobu are dreptate . sunt in perfect acord cu restul motorului chiar nu se merita schimbul lor cu altele de fonta doar daca cele vechi nu mai pot,dar asta se vede dupa desfacere ca si cozile supapelor si talerele lor  si tot ce mai e de vazut ,avantajul scaunelor mai moi este ca de regula supapa nu face uzura  si rectificarea scaunului  este mult mai simpla .   eu am gasit un magazin in bucuresti are cam orice piesa de aro ,ghidurile nu stiu exact de la ce model sunt dar le-am ales prin masurare di mai multe marimi .  pentru ca au fost decat 8 ron bucata ,am mai luat 4 asa sa fie pentru o urmatoare reparatie sau alta mobra ,.    ori cum dupa ce am dat chiulasele la un atelier (au costat patru sute si ceva,nu mai stiu exact)mi-a parut rau ca nu le-am facut singur , ghidurile se schimba foarte usur incalzind chiuloasa si niste freze pentru scaune avea cine sa imi dea sa.         sa punem pasta si sa invartim cu bormasina toti ne pricepem ,dar de     ,mai e ideea aia ca daca le dai la un atelier specializat se intampla ceva minuni pe acolo cu ele ,bine inteles ca recomand ca din chiuloase sa nu ramana decat alumuniul ,intrebarea e daca se merita ................................. iata si ghidurile minune  ...............

 


» Post actualizat in 13 Apr 2017 16:23

pe de alta parte am facut chiuloase auto si moto la mai multe ateliere in bucuresti si bistrita   ,pe care le-am desfacut acasa din curiozitate ,       toate aveau urme de pasta ,deci spalarea finala lasa de dorit si banda de etansare adica suprafata de contact nu corespundea cu specificatiile tehnice (era mult mai ingusta) la toate cate am desfacut dupa reparatia in diferite ateliere  .  asta tradeaza viteza in care sunt facute si cata atentie se da si la alte operati care se fac la ele .      asa ca le vezi curate  cu supapele lucind e una ,calitatea lucrarii e alta  ,dar de........  poate am avut eu noroc doar de meseriasi buni        

Attached Thumbnails

  • DSCN1699.JPG
  • DSCN1700.JPG
  • DSCN1702.JPG

Alex S


#2862 Dimethylmercury

Dimethylmercury

    -

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,421 posts
  • Gender:Male

Posted 13 April 2017 - 08:16 PM

Cum zice Ionel, la pretul asta nu schimba nimeni scaune. E un pret realist pt restul operatiilor.

Am schimbat eu la Simson, aici sunt niste poze si poa detalii:

http://www.motocicli...-mercuru/page-4

Nu exista sa motiv sa pui fonta, normal fonta s-a pus si acum 50 de ani si nu rezista azi din cauza lipsei (tetraetil)plumbului din benzina. Azi se folosesc diverse oteluri cu divese tratamente termice in functie de gusturi, buget si duritatea frezelor la dispozitie pentru a le freza... 

Ghiduri din alea am si eu cateva. Exista si altele similare la cote exterioare putin marite (cu 0.05, 0.1, 0.2)  tot din domeniul "auto"...



#2863 DanS25

DanS25

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 154 posts
  • Gender:Male
  • Moto: dnepr
  • Numar: 83SSI

Posted 22 April 2017 - 09:05 PM

O furca fata adaptabila pe un nipru, cu disc de frana stie careva de vanzare? sau de la ce modele moto potrivesc si arata cat de cat ok, multumesc



#2864 bach

bach

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Dnepr MT 11

Posted 02 May 2017 - 12:34 PM

Are cineva manualul in care sunt trecute date mai clare despre stragerea suruburilor la nipru? Ma intereseaza la cate kgf se strang suruburile bielelor.



#2865 marus

marus

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 60 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Ilfov
  • Moto: Dnepr MT11, Honda Transalp 650

Posted 02 May 2017 - 01:08 PM

http://service.tanga..._exploatare.pdf

 

In tabelul de pe penultima pagina.



#2866 bach

bach

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Dnepr MT 11

Posted 02 May 2017 - 01:19 PM

Piulitele fixarii arborelui cotit cu biela 3,2-3,6  ?


» Post actualizat in 02 May 2017 13:06

Intrebarea No.2 pe ziua de azi: Ce telescoape de spate/atas imi recomandati? Unele care sa tina ceva km, sa nu curga in primele 2 sapt.



#2867 255b

255b

    supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,555 posts
  • Gender:Male
  • Location:departe
  • Interests:obscure
  • Moto: SOLO & SIDECAR
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 02 May 2017 - 10:39 PM

Alea noi,
Că n-au ulei deloc,și scârțâie că alea vechi
150 Ron 2 telescoape - pomană,ce mai ..

#2868 petre81

petre81

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 386 posts
  • Gender:Male
  • Moto: Suzuki DR350

Posted 03 May 2017 - 06:18 AM

Intrebarea No.2 pe ziua de azi: Ce telescoape de spate/atas imi recomandati? Unele care sa tina ceva km, sa nu curga in primele 2 sapt.

 

http://www.oldtimerg...roducts_id=5477



#2869 Aleko

Aleko

    inoculat cu virusul M

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 5,198 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nepre, Urale, IS-uri si MTR-uri
  • Moto: M,2Dnepr, BMWR1100RS
  • Numar: 90
  • Club: Russian Iron MCC

Posted 09 May 2017 - 09:12 PM

desigur ca originalele tin multi km numai sa nu fie uzate, caz in care chiar schimband garniturile vor borsi dupa primul contact mai dur- off-road.


www.imz-ural.com & www.kmz.com.ua
BASARABIA E ROMANIA


#2870 bach

bach

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Dnepr MT 11

Posted 15 May 2017 - 08:24 PM

Aproape de finalizare

Attached Thumbnails

  • IMG_20170514_173749.jpg
  • IMG_20170515_204004.jpg
  • IMG_20170515_195446.jpg
  • IMG_20170515_193815.jpg
  • IMG_20170515_183418.jpg
  • IMG_20170515_182848.jpg
  • IMG_20170514_185355.jpg
  • IMG_20170514_185542.jpg


#2871 ales

ales

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 108 posts
  • Gender:Male
  • Location:chitila if
  • Moto: BMW F650,IJ Jupiter dnepr mt 11
  • Numar: la vedere
  • Club: niciunul

Posted 16 May 2017 - 06:25 PM

alea sunt tobe de la gaspar?  arata destul de bine...............si cum ai facut sa aliniezi pe volanta bolturile ,adica sa aiba toate exact aceeasi inaltime la partea de sus unde intra suruburile?


Alex S


#2872 bach

bach

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Dnepr MT 11

Posted 16 May 2017 - 07:38 PM

alea sunt tobe de la gaspar?  arata destul de bine...............si cum ai facut sa aliniezi pe volanta bolturile ,adica sa aiba toate exact aceeasi inaltime la partea de sus unde intra suruburile?

Da, tobele sunt de la gaspar, chrom china, ma tenteaza sa le sablez/vopsesc, dar mai vad. Bolturile nu le-am masurat, buna idee oricum, o sa le masor. Sunt batute pe suprafata dreapta si sunt aliniate in spate cu volanta, cum erau si cele ce le-am scos



#2873 ales

ales

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 108 posts
  • Gender:Male
  • Location:chitila if
  • Moto: BMW F650,IJ Jupiter dnepr mt 11
  • Numar: la vedere
  • Club: niciunul

Posted 17 May 2017 - 06:33 PM

pe cele cateva volante care le am, bolturile sunt aliniate la partea de sus si pe spate au o mica diferenta de nivel(difera intre ele)lucru care ma facut pe mine sa renunt la schimbarea lor  chiar daca aveau uzuri destul de pronuntate.             probabil la fabrica alinierea a fost facuta la presa cu o placa care le-a presat pe toate odata,                   daca vrei sa masor nu ai decat sa pui volanta pe un geam ,sau ceva foarte drept ,cu bolturile in jos bineinteles si unde ai diferenta poti verifica cu lera ,dar nu am nici o idee de cum le-ai putea alinia pe toate la fel si cert este ca ambreiajul nu va functiona corect fara asta.


Alex S


#2874 ubord

ubord

    sociopat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,782 posts
  • Location:dej
  • Moto: MT
  • Numar: cj
  • Club: nici unul

Posted 17 May 2017 - 09:35 PM

...ideea e nemaipomenit de simpla , dar nu apare pe feisbuci(feţe+cururi in traducere..)

Se foloseste o cală la presare....

Daca va mai fi vreodata echilibrata dupa toate manevrele de ciocanire (hîţînă-mă-lasă-mă  in termeni de specialitate), asta e alta poveste....doar potîrnichile de pe marginea drumului vor putea spune (dupa curba parabolica descrisa de placile de ambreiaj desprinse , care urmeaza sa le păleasca....


» Post actualizat in 17 May 2017 19:39

...am vorbit cu cineva care a citit undeva  , si ,cica va fi  oke!

Sau ca sa-l parafrazez pe Dymethil " daca maturi pilitura de bismut , intr-un faras , si tii farasul nustiucum in mana , scapi de negi"....



#2875 Aleko

Aleko

    inoculat cu virusul M

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 5,198 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nepre, Urale, IS-uri si MTR-uri
  • Moto: M,2Dnepr, BMWR1100RS
  • Numar: 90
  • Club: Russian Iron MCC

Posted 18 May 2017 - 07:40 AM

ii trebuie ceva km unui M, Nipru,Ural sa-si roada bolturile de volanta. Probabil mers multi km cu ambreiajul lucrand prost si placile zdranganind la plecarea de pe loc , cuplare cu soc etc...
Mai repede se alungesc gaurile din placile de otel, in aceiasi masura in care se tocesc dintii placutelor cu ferodou si inlocuiesti si placile de otel si placile de ferodou.
 Singura data in care am gasit uzura asa de mare pe bolturi de volanta in multi km cu boxere, nu am facut reparatie intrucat aveam volanta de schimb. Atentie volanta de M/Ural difera subtil de cea de Nipru - la conicitatea alezajului  de montare pe ambielaj.. (Nu stiu aia de K, dar banuiesc ca e ca la M, ca doar nu-s ambielajele diferite).
Pentru cine schimba in prezent bolturile cu ce e di pi stoc, cred ca e util sa dea cu pila sa vada cum e ferul.

Daca @ales a constatat ca la mai multe volante a gasit bolturile de aceiasi lungime in partea dinspre placi (asa cum trebuie sa fie) dar  infipte in volanta la adancimi diferite inseamna ca "rusul" dupa ce le-a infipt le-a masurat si aliniat prin scurtare.
Inseamna ca greutatea nu este distribuita asa de bine cum am crede.
volantele ciocanite, placile cu mai mutl ferodou mai umflate intr-o parte s.a. astfel de abateri or fi in tolerante.

Procedura de schimbare e prezentata in manualele motociclistului de Mayer, sa aruncam cate un ochi.


Edited by Aleko, 18 May 2017 - 07:45 AM.

www.imz-ural.com & www.kmz.com.ua
BASARABIA E ROMANIA


#2876 ales

ales

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 108 posts
  • Gender:Male
  • Location:chitila if
  • Moto: BMW F650,IJ Jupiter dnepr mt 11
  • Numar: la vedere
  • Club: niciunul

Posted 18 May 2017 - 07:58 PM

am vazut la un prieten tobe de jupiter de la gaspar acelas crom de china ,mersese un timp cu ele si aratau tot asa de bine ,nu cred ca e cazul de sablare si vopsire.            cred ca daca nu ti mobra in ploaie te vei bucura un timp de ele.


Alex S


#2877 bach

bach

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Dnepr MT 11

Posted 30 May 2017 - 07:32 PM

Nu știu dacă de vede in poze dar am pus de curiozitate placa de presiune și de aliniază perfect pe bolțuri, fără șuruburi montate
» Post actualizat in 30 May 2017 17:32
Nu știu dacă de vede in poze dar am pus de curiozitate placa de presiune și de aliniază perfect pe bolțuri, fără șuruburi montate
» Post actualizat in 30 May 2017 17:36
Așteptând să ajungă chiulasele de la reparat am operat și cutia, schimbat rulmenți și simeringuri, aștept semiluna și pinioanele de pornire de la Gașpar, ele aveau ceva uzură mai pronunțată
» Post actualizat in 03 Jun 2017 19:28
Gata asamblarea, mâine urmează pornirea, sper să mai pornească după toată munca depusă...

Attached Thumbnails

  • IMG_20170530_200915.jpg
  • IMG_20170530_201053.jpg
  • IMG_20170530_200901.jpg
  • IMG_20170530_200901.jpg
  • IMG_20170529_181434.jpg
  • IMG_20170529_182234.jpg
  • IMG_20170529_183622.jpg
  • IMG_20170529_182746.jpg
  • IMG_20170529_184148.jpg
  • IMG_20170529_184356.jpg
  • IMG_20170530_200823.jpg
  • IMG_20170603_175859.jpg
  • IMG_20170603_193618.jpg
  • IMG_20170603_204337.jpg
  • IMG_20170603_212958.jpg
  • IMG_20170603_205658.jpg


#2878 valicaddy

valicaddy

    Expert

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 3,436 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 08 June 2017 - 05:39 PM

 treaba cu refacerea cotei la semering e de pe alta lume

Adevarat!

Uite de ce:

 

https://dexonline.ro...initie/semering

 

Noh, phütai placut, baieti! :rtfm: :whip: :yousuck: ???



#2879 bach

bach

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,291 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: Dnepr MT 11

Posted 08 June 2017 - 07:33 PM

:))))))


Intretimp am luat și ITP-ul
» Post actualizat in 09 Jun 2017 15:50
Motocicleta asta nu încetează să mă uimească. Priviți inginerie...mă mir că scapă discul de ambreiaj

Attached Thumbnails

  • IMG_20170608_161425.jpg
  • IMG_20170608_122823.jpg
  • IMG_20170609_182724.jpg





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status