Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Cromare/nichelare/cuprare-inox


  • Please log in to reply
262 replies to this topic

#1 CustoMania

CustoMania

    Livin' on the Edge

  • Super Membru
  • PipPip
  • 843 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Obor
  • Moto: Kawasaki Vulcan 800
  • Numar: B 666 FUK
  • Club: VULCAN RIDERS ROMANIA

Posted 09 September 2008 - 08:25 PM

Are cineva pe acasa o bucata de teava care nu-i mai foloseste, diametru mare , pt a putea confectiona partea rotunda din capatul sissybarului. Ca cel din poza...Sau macar o idee de unde as putea face rost...de ceva asemanator[/b]

Attached Thumbnails

  • chopper_mic.jpg

Edited by Blackrider, 11 September 2008 - 04:00 PM.


#2 lil debul

lil debul

    PROFETUL DURERII.

  • Banned
  • PipPipPip
  • 2,783 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCUREST-LETCA NOUA.
  • Moto: HONDA DEAUVILLE.
  • Numar: Din Aluminiu.
  • Club: DAC MOTORS.

Posted 09 September 2008 - 09:10 PM

Cam ce diametru ? Lucrez pe un santier si aia baga teava , pun mina pe un flex si-mi tai si eu o felie oricind. Oricind , da' de saptamina viitoare , cind vin din concediu. Dar daca vrei sa ti-o faci singur , pune mina pe o bucata de platbanda , din primul REMAT intilnit in cale , fa-o rotunda , o sudezi , o slefuiesti si o cromezi si se cheama ca esti un fel de OCC mai mic. Sper ca nu o vrei din Inox , ca deja ai o problema. Astept un semn , da pe privat , ca uit sa mai intru pe aici.

                            DAC MOTORS.

               

 

   


#3 IceLord

IceLord

    Iced Earth http://www.youtube.com/watch?v=FQ_EGqAgRSg

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 5,393 posts
  • Gender:Male
  • Location:GHEORGHENI Harghita
  • Interests:To Ride.....To Ride....To Ride!
  • Moto: Dragstar 1100 Sportster 883
  • Numar: HR 66 URS HR 69 LUP
  • Club: Ugly Bears Chopper Gang

Posted 09 September 2008 - 09:25 PM

Cam ce diametru ? Lucrez pe un santier si aia baga teava , pun mina pe un flex si-mi tai si eu o felie oricind. Oricind , da' de saptamina viitoare , cind vin din concediu. Dar daca vrei sa ti-o faci singur , pune mina pe o bucata de platbanda , din primul REMAT intilnit in cale , fa-o rotunda , o sudezi , o slefuiesti si o cromezi si se cheama ca esti un fel de OCC mai mic. Sper ca nu o vrei din Inox , ca deja ai o problema. Astept un semn , da pe privat , ca uit sa mai intru pe aici.

Care e diferenta intre inox si crom care se duce mai repede(inox-ul?) :scratch: ?!

#4 kta_bmxpunk

kta_bmxpunk

    pasionat

  • Membru
  • Pip
  • 331 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti, Prahova
  • Interests:motociclism
  • Moto: Honda Deauville NT 700
  • Numar: PH-XX-XXX
  • Club: none

Posted 09 September 2008 - 09:31 PM

ok...merci...abia astept sa ajunga...merci mult...
icelord: tind sa cred ca cromul se duce mai repede decat inoxul...avand in vedere si conditiile in care sa facut cromarea...si toate cele(asta daca te referi la cromul de pe anumite piese ex:rama de far) ....inoxul nu prea are ce sa se duca...din cate stiu eu inoxul nu rugineste...ce e drept nu sunt in asa mare masura sa explic ...cam astea sunt cunostinte generale...si oricum exista foarte multe diferente intre crom si inox....
bafta in tot ce vreti sa faceti,indiferent ce.....

#5 CustoMania

CustoMania

    Livin' on the Edge

  • Super Membru
  • PipPip
  • 843 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Obor
  • Moto: Kawasaki Vulcan 800
  • Numar: B 666 FUK
  • Club: VULCAN RIDERS ROMANIA

Posted 09 September 2008 - 09:41 PM

Care e diferenta intre inox si crom care se duce mai repede(inox-ul?) :scratch: ?!


Cromul se duce mai repede decat Inoxul ( inoxul nu rugineste ), dar Inoxul nici nu straluceste la fel de tare ca si Cromul, iar per total o piesa cromata este mai ieftina decat aceasi piesa din inox.

#6 mas oyama

mas oyama

    mas Oyama

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,345 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:de toate pentru toti
  • Numar: pe tabla cindva

Posted 09 September 2008 - 10:35 PM

Cromul se duce mai repede decat Inoxul ( inoxul nu rugineste ), dar Inoxul nici nu straluceste la fel de tare ca si Cromul, iar per total o piesa cromata este mai ieftina decat aceasi piesa din inox.

inox= OTEL INOXIDABIL adica nu oxideaza nu rugineste ever......
cromul e o pelicula aplicata peste metal sau nemetal

#7 lil debul

lil debul

    PROFETUL DURERII.

  • Banned
  • PipPipPip
  • 2,783 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCUREST-LETCA NOUA.
  • Moto: HONDA DEAUVILLE.
  • Numar: Din Aluminiu.
  • Club: DAC MOTORS.

Posted 10 September 2008 - 05:17 AM

Cred ca am fost prea "suptil" , cum zicea cineva pe forum. Ia gasiti voi o bucata de teava de Inox la diametrul ala. De aia ziceam ca e problema , nu ca nu ar fi misto. Si daca il lustruiesti bine , Inoxul straluceste si el , poate nu ca si Cromul , dar nici nu se exfoliaza. De fapt nici Cromul nu ar trebui sa se deterioreze , dar unde cromezi meserias la noi ???

                            DAC MOTORS.

               

 

   


#8 IceLord

IceLord

    Iced Earth http://www.youtube.com/watch?v=FQ_EGqAgRSg

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 5,393 posts
  • Gender:Male
  • Location:GHEORGHENI Harghita
  • Interests:To Ride.....To Ride....To Ride!
  • Moto: Dragstar 1100 Sportster 883
  • Numar: HR 66 URS HR 69 LUP
  • Club: Ugly Bears Chopper Gang

Posted 10 September 2008 - 03:09 PM

ok...merci...abia astept sa ajunga...merci mult...
icelord: tind sa cred ca cromul se duce mai repede decat inoxul...avand in vedere si conditiile in care sa facut cromarea...si toate cele(asta daca te referi la cromul de pe anumite piese ex:rama de far) ....inoxul nu prea are ce sa se duca...din cate stiu eu inoxul nu rugineste...ce e drept nu sunt in asa mare masura sa explic ...cam astea sunt cunostinte generale...si oricum exista foarte multe diferente intre crom si inox....

Multumesc de info :scratch: !

Cromul se duce mai repede decat Inoxul ( inoxul nu rugineste ), dar Inoxul nici nu straluceste la fel de tare ca si Cromul, iar per total o piesa cromata este mai ieftina decat aceasi piesa din inox.

Deci mai bine Inox ca mai dai o polizare dupa un timp ca sa-si recapete stralucirea, nu? :)

inox= OTEL INOXIDABIL adica nu oxideaza nu rugineste ever......
cromul e o pelicula aplicata peste metal sau nemetal

Tks omu'! :unsure:

Edited by IceLord, 10 September 2008 - 02:58 PM.


#9 TheFatBob

TheFatBob

    TFB

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,394 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ardeal
  • Interests:choppers
  • Moto: FatBoy

Posted 10 September 2008 - 04:58 PM

inoxul este si scump si casant....cromul e mai bun daca e facut ca lumea,si e mai ieftin...nu crezi ca s-ar fi facut toate accesoriile moto din inox, daca nu era asa?
IceLord man,eu cred ca esti tare singur acolo la tine.....dar daca tot ai net,da si tu un search pe google,ca esti de rasu universului cosmic....

Vand Opel Vivaro 2007 model lung 5+1 mixt.

https://www.olx.ro/o...ng-ID97s5F.html


#10 sorinavram

sorinavram

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,046 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: HONDA VTX 1300 RETRO
  • Club: none

Posted 11 September 2008 - 07:34 AM

inoxul este si scump si casant....

Inoxul NU este casant. Si se poate aduce la stralucirea cromului daca il polishezi cu glaspapir de 3000, apoi cu pasta abraziva de 6000.
Cruise control moto universal - detalii pe PM sau la 0744 823 088
Cruise control.jpg

 

 

 


#11 yknot

yknot

    V-fan

  • Membru
  • Pip
  • 162 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Posted 11 September 2008 - 08:04 AM

din cate stiu eu, inox-ul este un aliaj inoxidabil denumit generic asa, la fel cum toate copiatoarele sunt "xerox"... cred ca discutia voastra vrea sa fie nichel vs crom.

Drive safe!


#12 CustoMania

CustoMania

    Livin' on the Edge

  • Super Membru
  • PipPip
  • 843 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Obor
  • Moto: Kawasaki Vulcan 800
  • Numar: B 666 FUK
  • Club: VULCAN RIDERS ROMANIA

Posted 11 September 2008 - 08:23 AM

din cate stiu eu, inox-ul este un aliaj inoxidabil denumit generic asa, la fel cum toate copiatoarele sunt "xerox"... cred ca discutia voastra vrea sa fie nichel vs crom.


Si care este mai bun? Am inteles ca nichelul ar straluci mai mult? Daca da atunci dc piesele dupa motor sunt cromate si nu nichelate? Care este dezavantajul nichelului?

#13 TheFatBob

TheFatBob

    TFB

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,394 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ardeal
  • Interests:choppers
  • Moto: FatBoy

Posted 11 September 2008 - 08:43 AM

ma,iar vorbesti cu "dupa"( dupa colt,dupa cateva ore,dupa ce etc)in loc de "depe"(de pe masa,de pe motor,de pe bloc etc)....iar derutezi oamenii...
piesele DE PE motoare sint cromate(cuprate-nichelate-cromate)pt ca e mai rezistent....nichel-ul e doar decorativ,are proprietati de protectie mai slabe...

sorin,otel-inox-ul este mai casant,(depinde de care este,in f de continutul de carbon,nichel,molibden) si mai greu de prelucrat....asta comparativ cu un otel obisnuit.

asta stiu eu.corectati-ma daca gresesc.

Vand Opel Vivaro 2007 model lung 5+1 mixt.

https://www.olx.ro/o...ng-ID97s5F.html


#14 CustoMania

CustoMania

    Livin' on the Edge

  • Super Membru
  • PipPip
  • 843 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Obor
  • Moto: Kawasaki Vulcan 800
  • Numar: B 666 FUK
  • Club: VULCAN RIDERS ROMANIA

Posted 11 September 2008 - 08:54 AM

ma,iar vorbesti cu "dupa"



Cand am mai vb cu "dupa" de spui IAR? In fine...ms de info :scratch:

#15 sorinavram

sorinavram

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,046 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: HONDA VTX 1300 RETRO
  • Club: none

Posted 11 September 2008 - 10:04 AM

FatBobule, am indoit inox de l-au luat dracii si nu a crapat. La Vulcan mi-am facut sissybar din bara de 10 (indoit la 180 grade), suport de proiectoare indoit in mod asemanator cu ghidonul, schimbator la calcai (platbanda indoita la 90 grade si torsionata), fara sa le incalzesc in prealabil. Crede-ma, e foarte maleabil. Ai insa dreptate in privinta prelucrarii, e mai dificil decat otelul obisnuit.
Cruise control moto universal - detalii pe PM sau la 0744 823 088
Cruise control.jpg

 

 

 


#16 yknot

yknot

    V-fan

  • Membru
  • Pip
  • 162 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Posted 11 September 2008 - 03:16 PM

nichelul este mai aratos avand o nuanta spre albastrui in timp ce cromul este cu o nuanta mai galbuie... intr-adevar nichelul este doar pentru acoperiri superficiale.... iar in alta ordine de idei, toate astea de care vorbiti voi sunt aliaje de otel cu diferite concentratii de crom, nichel, etc, si de aceea difera maleabilitatea, duritatea si stralucirea.

Drive safe!


#17 mas oyama

mas oyama

    mas Oyama

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,345 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:de toate pentru toti
  • Numar: pe tabla cindva

Posted 11 September 2008 - 09:43 PM

Inoxul NU este casant. Si se poate aduce la stralucirea cromului daca il polishezi cu glaspapir de 3000, apoi cu pasta abraziva de 6000.


pasla flex si pasta abraziva!
demonstrez orisicui ca nu face diferenta.....intre crom si inox.
nu as vorbi daca nu as fi avut de-a face cu asa ceva.
diferenta!
INOXUL isi pierde luciul daca nu e tratat periodic.
piesele cromate a nu se confunda, isi pastreaz luciul mult si bine insa prinse de rugina salut si-o frunza.... se duce incet da sigur.
rugina se prinde din diferite zgirieturi inevitabile ceea ce la inox poti sa dai si cu felxul s-o zgirii ca tot nu rugineste.
Inoxul este un aliaj de materiele feroase si neferoase de aceea mai si oxideaza, da nu rugineste.
cromatul in sine implica acoperireea unui piese sa zicem, cu un strat doua trei pelicule de crom.
materialul se decapeaza,asta inseamna a se aduce piesa la luciul metalic, baie in acid sulfuric baie in repetate ape incepind cu 30 grade pina la 100 in 4 etape, electroliza sau baie in curent care curata orice impuritate si apoi se imerseaza intr-o baie de crom, insemnand Crom topit in care se inunda piesa care se doreste a fi cromata.
exista doua tipuri de cromat
crom dur si crom estetic
cromul dur se foloseste pentru arbori bile etc ce vin rectificate in acest fel piesele se incarca cu crom si apoi se rectifica(foarte rezistent la uzura frecare), corecteaza, cheiile din trusa de scule co fi fixe, inelare, tubulare. ex-croma-dur crom-vanadium
si cromul estetic descris mai sus.
si am pus punct!

nichelul este mai aratos avand o nuanta spre albastrui in timp ce cromul este cu o nuanta mai galbuie... intr-adevar nichelul este doar pentru acoperiri superficiale.... iar in alta ordine de idei, toate astea de care vorbiti voi sunt aliaje de otel cu diferite concentratii de crom, nichel, etc, si de aceea difera maleabilitatea, duritatea si stralucirea.

nichelul e mai cu personalitate decit cromul o descriere subiectiva prescurtata :laugh:

#18 sorinpura

sorinpura

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: Suzuki Marauder VZ800
  • Numar: BV-11-JRX

Posted 15 September 2008 - 11:10 AM

Salutare,
Vreau sa va intreb, daca stie cineva, unde se fac cromari in Romania.Ideal ar fi cat mai aproape de Brasov dar nu neaparat.Am auzit ca sunt unii prin Timisoara dar e cam departe...

#19 violetbiker

violetbiker

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,938 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara.Banat
  • Numar: 81
  • Club: HAMC

Posted 15 September 2008 - 05:16 PM

In Timisoara nu se mai face cromare,din pacate.
Mergem departe inspre noi,trecem prin moarte
Ca sa renastem in alt loc,sa ne cunoastem.
Si cand de drum vom obosi,fi-vom departe,
Iubirea-n tine-o vom gasi...si-om adormi.


BANAT IS NOT ROMANIA
TIMISOARA CHOPPERS

#20 DimmU

DimmU

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 431 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia
  • Moto: Honda VT 600 C Shadow
  • Club: Lone Wolf

Posted 15 September 2008 - 06:38 PM

noah super tare frateeee....si totusi unde se fac cromari...nu conteaza unde in tara...eventual sa ofere garantia ca la temperaturi mari nu se face praf tot...sau idee ce sa fac cu capacele de la un shadow...nichel sau crom??care unde se poate face prin tara???
And the earth becomes my throne
I adapt to the unknown
Under wandering stars I've grown
By myself but not alone
I ask no one




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status