Sari la conținut

verificare ambielaj..


scaf
 Share

Postări Recomandate

salut !, intreb pt. ca pana acum nu am avut probleme cu ambielajul (mai exact cu nici unul din ele ...)..cum se verifica corect un ambielaj ? (ma refer atat la unul nou pe care-l cumperi , sau dupa ce il iei de la rectificat cat mai ales cum se verifica pe motor sa-ti dai seama daca ai vre-un joc pe undeva ?)

 

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte simplu...dar destul de greu de explicat in scris...totusi...

Ambielejul atat nou cat si reparat, il apuci (cu mana stanga in general) de biela, un pic mai jos de unde se prinde boltul...oricum ala este cam singurul loc de unde poti sa il apuci. Apoi dupa ce il tii bine in mana ii dai cu podul palmei in cap (acolo unde se prinde boltul). Iti vei da imidiat seama daca este stricat.

Daca ambielejul este nedesfacut, in motor iti dai seama destul de usor in timpul mersului, pentru ca el bate. Imagineaza-ti sunetul pe care il face un cutit cand liveste buza unei cani metalice. Cam asa face.

Oricum vorbeste si tu personal cu unu' care se pricepe.

Succes!

 

Numa' bine! :birthday:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupunind ca totul este nou la ambielajul respectiv, se pune pe prisme si se verifica 4 jocuri (cu ceasul comparator):

- bataia axiala a volantelor (discurile ambielajului)

- bataia radiala a volantelor

- jocul lateral al bielei (masurat la capatul cu boltul pistonului) - fara

comparator.

- jocul culisant al bielei pe boltul din ambielaj (cu lera)

Toate astea trebuie sa se incadreze in tolerantele date de constructor.

Restul de metode (batutul in capul bielei cu podul palmei etc) fac doar diferenta dintre ujn ambielaj uzat si unul aproape mort.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e multe ori e imposibil sa faci verificarile ca la carte, ca nu ai banc de probe la tine in buzunare :ok:

Meoda cu batut in capul bielei e cel mai rapid mod de a afla.

 

Deci...ptr ambielaj dat jos din motor sau pt ambielaj montat dar cu cilindrii si pistoanele scoase , se trage de biela in sus si o lovesti cu podul palmei puternic, daca se aude tac-tac-tac sau "simti" joc, trebuie rectificat.Tot acum se verifica rotirea bielelor pe role, trebuie sa nu aiba puncte dure (rola sparta). Aliniamentul si centrarea/echilibarea nu se pot masura decat pe banc.Jocul lateral-oblic al bielei se poate vedea, dar trebuie sa ai idee cam cat de mare rebuie sa fie...

Cu ambielajul da jos te uiti pe conuri ochiometric sa nu fie urme de lovituri, sunt destui care incearca sa desfaca motorul batand cu ciocanul in ambielaj, ceea ce duce la distrugerea filetului/conurilor laterale, adica e kaput.

 

In functionare se aud batai de metal pe metal care se indesesc odata cu turatia, se aude cel mai bine la turatie mica, mai ales in sarcina.Bataia seamana cu cea de bolt de piston dar e mai puternica si localizata mai jos in carter. Am auzit ambielaje care te faceau sa crezi ca e un pitic ascuns acolo care bate ca nebunu cu un baros in cartere :birthday:, deci il auzi sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 years later...

postarile sunt de prin 2005, da nu conteaza. ca dealtfel si locul....la 'service scutere'. incearca cu ceva intrebari pe acolo....sau cu felxu poate nu mai joaca biela.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...