Sari la conținut

Ai fost accidentat sau lovit..ce faci imediat dupa?


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 125
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"cereti daune morale sa il usture!incercati sa ajungeti la o suma convenabila daca nu aveti termen de spitalizare peste 60 de zile"

bine bine, dar daca nu stii la ce sa te astepti, iti poti lua tapa.deci, desi suna naspa ce intreb...care ar fi sumele la care ar trebui sa ne asteptam sa o dea la pace cu mai putin si cu mai mult de 60 de zile de spitalizare?macar orientativ...

cred ca aici depinde de situatie,de soferul conservei,mai multi factori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

am deschis acum ceva timp un topic similar insa pe un alt forum ....

 

o sa pun mai jos intregul proces prin care am trecut .....

 

In urma cu 6 luni am avut un accident .... un medic chirurg ( ironia sortii ) a ignorat indicatorul de ... cedeaza trecerea .... si m-a acrosat zdravan.

Din fericire am scapat doar cu nishte coaste fisurate si cu motorul .... praf.

La fata locului a venit un echipaj de politie .... sa constate ... daunele avand in vedere ca motorul era de acum netransportabil.

Ce sa va spun, gaborul, un ageamiu .... m-a pus pe mine sa ii dictez avariile.... "ca el nu stie cum se numesc piesele respective".

Apoi am mers la politie, unde s-a intocmit procesul verbal.

Aviz amatorilor: de la politie trebuie luate urmatoarele acte: dovada de reparatie, procesul verbal intocmit de politist, copie dupa asigurarea si talonul "animalului" care va loveste.

 

Dupa ce m-am mai pus pe picioare, am inceput sa iau firul normal ..... ca sa imi pot repara motorul.

Am fost la firma de asigurari sa deschid dosarul de daune, si spre surprinderea mea .... a mers destul de bine.

Primul luru care am fost intrebat : DIN CE AN ESTE MOTOCICLETA ?

Daca nu era generatie noua maxim 4-5 ani ma sfatuia sa nici nu mai fac vre-un demers pentru ca sunt slabe sanse de reusita.

Tipul de la asigurari un baiat de nota 10, a mers la garajul unde tineam epava a analizat-o cu strasnicie si mi-a dat de inlocuit toate piesele stricate si e ceva de munca:

- cadru

- maneta ambreaj

- bulon stanga

- far

- schimbator viteze

- capac ulei

- carcasa far

ATENTIE: mai intai vede motorul cel de la asigurari care iti da ok-ul pentru piesele ce trebuiesc inlocuite sau reparate.

 

Cu acel document eliberat de agentul de asigurari mergi la service autorizat pentru deviz

 

.... apropo .... e vorba de un GSR 600 din 2006

 

Apoi am mers la Elf Workshop auzisem lucruri bune despre ei, si prima impresia a fost super.

Baieti de treaba, mi-au facut devizul, cu care am mers inapoi sa iau acceptul de incepere al reparatiei de la firma de asigurari ( ARDAF )

Totalul devizului a fost de aproape 13.000 ron fara TVA.

 

Accidentul a avut loc pe la jumatatea lunii August iar motorul a ajuns in service pe data de 9 octombrie.

 

Reparatia a durat pana in noiembrie, iar la ea am mai adaugat ceva imbunatatiri platite separat de mine.

 

Pentru ca nu exista contracte semnate intre service-urile moto si societatile de asigurari, nu poti ridica motorul decat dupa ce se vireaza banii, iar asta e partea cea mai stresanta.

 

Dupa interventii la nivel inalt ( directorul firmei de asigurari ) la jumatatea lunii ianuarie 2009 au fost virati banii.

 

 

Concluzia .... sa va fereasca cel de sus ... de astfel de evenimente ...

 

Iar daca nu avetzi norocul ... rabdare shi tutun ....

 

Asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
auzi dar ce te faci dc ai cazut din cauza unei conserve care a inalcat regulile de circulatie (a recut pe rosu, nu a cedat trecerea, etc) teoretic dc ai cazut si nu ai contact cu masina este doar vina ta, din cate stiu nu poti sa l tragi la raspundere...

 

Nu poti sa-l tragi la raspundere daca nu a existat contact.

Eu am patit asa la sfarsitul lui octombrie 2008. A schimbat unu' cu masina banda brusc in fata mea si a mai si franat aiurea. Eu am incercat sa-l evit prin franare+eschiva. Am prins putin nisip si m-am rasturnat foarte brusc cu piciorul prins sub motor. Motorul fiind cam greu (Transalp 200 kg) am avut fractura trimaleolara-glezna stanga. 3 luni surub, acum recuperare.

Politistii au venit inaintea salvarii si i-au spus celui cu masina sa plece pentru ca nu exista contact si n-au treaba cu el.

Politia a venit dupa mine si la spital si mi-au recoltat sange pentru stabilirea alcoolemiei. Mi-au cerut permisul si unul dintre ei a spus ca ar fi trebuit sa mi-l retina. Dar nu am inteles in baza carei prevederi. Mi l-au dat inapoi.

 

Atentie ! trebuie sa fie contact intre vehicule. Eu am "glisat" pana sub masina lui, pe care am si atins-o. Dar nu se pune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poti sa-l tragi la raspundere daca nu a existat contact.

Eu am patit asa la sfarsitul lui octombrie 2008. A schimbat unu' cu masina banda brusc in fata mea si a mai si franat aiurea. Eu am incercat sa-l evit ...

Ginionul tau! Eu am patit-o cu unul care mi-a taiat fata peste linia continua. Franare, eschiva, nisipul de pe margine, poc! Fara contact intre noi. Politie, salvare, tot tacamul. Concluzie: politist corect, soferul fara permis 1 luna, amenda vreo 2 mil. (cred), iar eu despagubit pe asigurarea lui, inclusiv echipamentul de pe mine. Pe motor am schimbat tot ce a fost zgaraiat inclusiv scarita din spate. In rest, aveti garija de voi, ca nimeni nu va fereste. Asfalt uscat si fara alte evenimente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

1. Problema contactului intre autoturism si motor este una falsa. Polistii doresc sa nu se complice si va toarna poezia cu "autorul moral" care nu poate fi pedepsit pentru ca nu exista contact. O mare idiotenie : ceea ce conteaza este "legatura de cauzalitate" intre manevra gresita a conservei si vatamarea motociclistului.

 

Cu toate aceastea, 90 % din politistii patriei prefera sa nu se complice si sa mearga pe ideea culpei motociclistului, pentru ca aici sunt sanse mari ca procesul verbal sa nu fie contestat in instanta, din diferite motive : motociclistii sunt de regula loviti, traumatizati psihic de accident si prefera sa nu se mai complice; instantele aplica prezumtia de adevar al procesului verbal incheiat de organul constator, sarcina probei revenind contestatarului (pentru a rasturna prezumtia motociclistul trebuie sa aduca probe, constand in martori, expertize, inscrisuri etc.).

 

Daca aveti determinarea, resursele psihice si materiale de a merge pana la capat, va asigur ca persoana vinovata va fi trasa la raspundere, in conditiile in care puteti demonstra modul concret in care s-a intamplat accidentul.

 

2. Problema retinerii permisului pentru cercetari este o mare ineptie. De multe ori se intampla ca, dupa ce ati fost victima unui accident cauzat de o manevra necorespunzatoare a unei conserve, politia, dupa ce va verifica alcoolemia, va solicita permisul si actele, vi le retine, spunand ca nu este suspendat, ci doar retinut pentru cercetari, urmand sa vi-l inapoieze la finalizarea dosarului, chiar daca nu sunteti vinovat. Asta inseamna ca va trebui sa solicitati periodic eliberarea unei autorizatii de circluatie. Stiu ca este o practica foarte des uzitata, insa nu are niciun suport legal. Organul de politie nu are ce cerceta la bucatica de plastic numita permis, intrucat nu constituie proba in dosar. Important este daca aveti sau nu permis valabil. Prin urmare, daca nu ii dati permisul ci doar o copie xerox, lucrurile sunt ok. Politistii cunosc faptul ca nu au baza legala de a va ridica permisul in astfel de conditii, insa vor sa se asigure de faptul ca veti reveni la sectie sa dati declaratiile necesare, ori de cate ori va solicita, pana la finalizarea dosarului.

 

3. Problema daunelor care s-a ridicat aici. Daunele materiale cerute trebuie sa coincida cu toate cheltuielile ocazionate de accident, care pot fi dovedite prin inscrisuri, precum si cele viitoare care se pot anticipa pe baza unor criterii obiective. Daunele morale trebuie sa acopere suferinta fizica si psihica indurata de victima ca urmare a accidentului. Prin urmare, cu cat spitalizarea si nefunctionarea normala in societate este mai mare, cu atat cuantumul va putea creste. Nu exista criterii obiective, in instante sumele incepand de la cateva milioane de lei vechi pana la sute de mii de euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

pt a recupera daunele pe echipament acestea trebuie mentionate in declaratia voastra ca pretentii si cerut sa fie trecute de catre politie ca daune. nu numai motoru trebuie trecut acolo , altfel ramaneti cu buza umflata si echipament nihil...

orice martor, poza, filmare , etc e buna in acest caz daca se face pe loc si nu dupa. ca sa puteti demonstra clar ce ati avut pe voi in momentul accidentului.

discutii pot aparea, cand noi dam banii ei intind mana dar cand e sa dea ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut.motorul meu a fost implicat intr-un accident acum 2 saptamani.un conservar a dat in spate in parcare si mi-a facut paguba la motor de 12.800 de lei.am fost la asigurari le-am dus deviz estimativ si acum astept sa imi dea acceptul.se poate ca ei sa nu accepte reparatia din cauza sumei 'exorbitante"cum spune cel de la asigurari?daca voi ajunge in situatia asta as putea negocia cu ei sa imi dea banii sa imi comand eu piesele pe net?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
salut.motorul meu a fost implicat intr-un accident acum 2 saptamani.un conservar a dat in spate in parcare si mi-a facut paguba la motor de 12.800 de lei.am fost la asigurari le-am dus deviz estimativ si acum astept sa imi dea acceptul.se poate ca ei sa nu accepte reparatia din cauza sumei 'exorbitante"cum spune cel de la asigurari?daca voi ajunge in situatia asta as putea negocia cu ei sa imi dea banii sa imi comand eu piesele pe net?

Cei de la asigurare sunt obligati sa iti acopere aceasta suma, mai ales ca este vorba de RAR unde daunele trebuiesc acoperite in proportie de 100%, doar la casco se acopera un procent mai mic, si aia in functie de ce casco ai, oricum, idee e ca : nu exista sa nu iti dea bani pe motiv ca este suma " exorbitanta ", in contractul de asigurare RAR scrie ca in cazul oricarui accident, chiar daca ala lovea Bentley-ul lui Columbeanu, ei trebuie sa acopere sumele de despagubire. La faza cu comandatul pieselor, e cam discutabil, deobicei trebuie sa aduci o factura de la un atelier autorizat ca ti-ai reparat motorul, cu comandatul pieselor nu cred ca merge.

Editat de swartelf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna eu am avut acident de 3 saptamani si mi-am rupt clavicula ..ma rog am trecut prin toate fazele..bandaj ,inele,ham...am scapat de toate (prematur)trebuia sa tin hamul pana luni dar nu l-am mai suportat.nu stie nime in ce consta recuperarea???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Inca nu am motor si nici macar permis.

Dar am un frate care a fost implicat intr-un accident urat de tot... Mai exact, intr-o noapte de decembrie cu ceata, a lovit un biciclist care era ranga de beat in afara orasului, pe bicicleta, pe mijlocul soselei si nesemnalizat. (la ora 2:30).

Marea greseala pe care a facut-o frate-meu a fost ca a tras masina (pentru ca pleca in cursa cu un Mercedes-Sprinter) pe dreapta.

Pentru acest lucru si pentru niste cioburi de sticla aflate pe marginea drumului, anchetatorii iau in calcul si ipoteza ca frate-meu sa se fi dus intentionat dupa biciclist pe marginea drumului (pentru ca acele cioburi se aflau in afara carosabilului) sa il acroseze.

Astfel, daca aveti imensul ghinion sa fiti implicati intr-un accident, lasati toate probele acolo unde se afla...

Mai precis daca va sare casca de pe cap lasati'o acolo unde este, daca sar bucati din carena nu le ridicati, motorul chiar daca blocheaza circulatia lasati-l acolo unde e macar pana la venirea politistului. Semnalizati zona si... asta e!

Speram ca nu veti avea sansa sa tineti cont de sfaturile din acest topic.

Asfalt uscat... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
O mentiune care este parere personala.

Daca nu sunt mai mult de 60 de zile de ingrijiri medicale este mai bine sa retragi plangerea contra unei sume substantiale care oricum va fi mai mare decat cea pe care o va decide judecatorul

Gresit, pana la 60 zile poate interveni impacarea si deci retragerea plangerii contra unei sume de bani, dupa 60 zile se numeste vatamare corporala grava din culpa si nu va mai puteti impaca. Numai in Instanta se acorda despagubiri in acest ultim caz! Sfatul meu e ca in toate cazurile sa incercati sa faceti dovada tuturor cheltuielilor. Comisioanele, sau spagile-popular sunt si ele admise de Instanta! Mai am o precizare si inchei, nu cadeti in greseala sa confundat numarul de zile de spitalizare cu cel de ingrijiri medicale! Poti sta in Spital, sa-ti faci resedinta, in Instanta conteaza ce scrie MEDICUL LEGIST in Certificatul medico-legal! Deci atentie, nu spaguiti doctorii sa va tina mai mult in Spital, ci doar sa faca actul medical corect!Asta conteaza pentru voi, nu sa stai in Spital, daca tratamentul si vindecarea se pot face ambulatoriu. Sanatate si noroc! Luati-va aparator, sau macar consultati unul daca e un accident de ampoloare. Nu saraciti cu comisionul acestuia, mai ales ca primiti chitanta!

Editat de DANELUTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresit, pana la 60 zile poate interveni impacarea si deci retragerea plangerii contra unei sume de bani, dupa 60 zile se numeste vatamare corporala grava din culpa si nu va mai puteti impaca. Numai in Instanta se acorda despagubiri in acest ultim caz! Sfatul meu e ca in toate cazurile sa incercati sa faceti dovada tuturor cheltuielilor. Comisioanele, sau spagile-popular sunt si ele admise de Instanta!

ai cam cum sa dovedesti ca a trebuit sa dai spagi???:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit topicul, foarte util.

 

Postez si eu o alta posibilitate de accident: cazi singur si te accidentezi, din motive ce nu tin de alt conducator, sau tin, dar nu in mod direct si nu poti sa il acuzi de nimic (cred ca se mai intampla).

 

Cum e cel mai bine sa procedezi daca patesti asa ceva si mai ales in situatia in care te-ai accidentat (esti singura victima sau poate cu pasager) ?

Din cate stiu, se considera accident cu vatamare corporala, chiar daca te-ai accidentat singur si doar pe tine.

In mod normal se initiaza actiune pentru intocmire dosar penal pentru vatamare? (cam stupid: ca si cum ti-ai scapa acasa un ciocan pe picior si cand te duci la spital, anunta politia sa iti faca dosar penal pt vatamare ??)

 

Ce e cel mai bine sa declari la politie, spital, etc?

Daca declari ca ai cazut intr-un loc ce nu e deschis circulatiei publice (de ex in poligon) schimba cu ceva situatia?

Declari ca tu, ca si victima nu ai pretentii de la tine ? Citisem ceva de acest gen pe undeva ...

Declari ca ai cazut la fotbal ? Asa a declarat var-miu anu trecut ;), desi era julit tot (cazuse de la vreo 40-50 km/h fara echipament pe el :).

 

Am postat in ideea ca poate nu toti stiu ce e cel mai bine de facut in aceste situatii (desi le doresc tuturor sa nu aiba vreodata parte de asa ceva).

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ciuda mie ca nu am citit topicul asta acum 7 luni....:)(

 

Eu am avut accident (cu un rs50..) am trecut pe verde, acte inregula, casca, pe scurt in regula tot, viteza...unpic peste cea regulamentara, iar un mosh (cel mai mare doctor de endocrinologie din timisoara) mi-a sarit in fata cu masina, fara sa-i pese, eram constient, doar imi taram piciorul si ma durea foarte tare partea cervicala, cum cred ca am mia dat casca umpic in spatele gatului, m-am ridicat, vazand un passat din 2004 cu jenti si toate cele, mam gandit ca e un miserupist deasta de 18-20 de ani, de bani gata si-am vrut sa fac o prostie, sa-i dau o casca-n mufa si sa nu se mai ridice (fiind traumatizat..sau mai bn zis parandu-mi rau de motor pt ca am lucrat pt banii aia de la 14 ani pana la 16 cand in sfarsit am putut sa am si eu motor, legal (atestat ma refer)...) si moshu ala, a vrut sa fuga de la locul accidentului doar ca am avut noroc ca totul sa intamplat la o ora de varf si a inceput lumea sa strige dupa el, s-a oprit, eu (zorro) am vrut sa ma duc la el, neam certat si toate cele, la un momentdat un motociclst s-a oprit, m-a scos de pe ...film... si mi-a zis sa sun la politie, am sunat la politie ca sa aud ce? cam aceasta a fost conversatia: eu: buna ziua am avut un accident pe strada cutare, motor vs masina; politista: dati-mi datele cum sa intamplat nr de inmatriculare...si-mi zice ca-mi face legatura cu o masina de politie sa vina la locul accidentului, imi face legatura la care flegmatic politistu: da ba, eu: buna ziua am avut accident bla bla, politistu: morti sunt, eu: cum sa fiu mort daca vorbesc cu d-vs la telefon, la care politistu dinou flegmatic: pey daca nu sunt morti noi nu venim ca suntem in pauza de masa... (frumos, ar fii trebuit sa inregistrez...dar nu mia trecut prin minte ca se va intampla asa ceva), dupaia, mam asezat pe bordura, sa-mi revin, piciorul nu-l mai simteam aproape deloc, si vine ..moshu, simi zice: " haide ca eu sunt doctor hai sa te duc la spital" eu...nestiind ce sa fac...am zis ok, merg la spital cu el si dupaia la politie, ma urc la el in masina, si spitalul era la 2 strazi mai incolo (judeteanul din Timisoara) la care cand trebuia sa faca stanga spre spital, imi zice hai prima data la politie, eu nestiind dc, am zis ca vreau la spital si el a zis k e mai bine sa mergem la politie prima data, nu am realizat ca el incearca sa scape de multe prin asta (cel putin asa cred ca daca ma ducea la spital, in starea in care eram...era vai de pielea lui), am mers la politie, la care politista de acolo m-a trimis la politia rutiera din timisoara, in fine dupa vre-o ora (ca era aglomerat) si cu dureri de picior/spate/gat infernale, am ajuns la politie...ajung la politie, dau declaratie, cum se procedeaza, si cand ii da la medic "ce pateste" sii vad, 120 ron amenda + 3 puncte... mi-a picat fata, deci, sa inteleg, omu ala ma omoara, imi distruge bunurile (fara ca eu sa am absolut nici o vina, aveam maxim 60km/h, imi distruge sanatatea, ma lasa cu sechele (au trecut 7 luni si eu unca nu pot merge normal, in sensu ca am dureri si ma mai "lasa" picioru din cand in cand, n-am stabilitate, nu pot ridica greutati din cauza gatului si am probleme (dureri) nu foarte mari la coloana, si el ia 120 ron amenda...pey nu-i bataie de joc?

 

ce-am facut, am mers pe calea .. legala, cu asigurari etc, au trecut 7 ( 3 din vina mea, pt ca trebuia sa duc copia dupa buletin a lui ala a cui a fost motoru inaintea mea) si 4 din vina lor, 3 pt niste devize la mecanic oferte bla bla bla, si de 1 luna imi tot zice ca imi calculeaza daunele, de 1 luna sun aproape in fiecare zii si imi zice suna maine, si am asa o presimtire ca dupa chestia asta voi lua nici...1000 de euro (am dat pe motor 1500e)...asa am o presimtire si daca nu iau macar cat am dat pe el,ce sa fac?datimi o idee!?

 

sfaturi? aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa o reclamatie scrisa la seful poltiei cum ca Garcea tablagiul nu a tratat accidentul ca si vatamare corporala? asa cum sunt toate accidentele moto . Scrie si numele cunoscutului/influentului medic :lol: . Din lipsa de ocupatie fa si o sesizare online la CSA dar nu spera decat sa primesti mai repede banii aia putini.

Ai fost la Urgente? ce le-ai spus la aia? cauza accidentului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa o reclamatie scrisa la seful poltiei cum ca Garcea tablagiul nu a tratat accidentul ca si vatamare corporala? asa cum sunt toate accidentele moto . Scrie si numele cunoscutului/influentului medic :lol: . Din lipsa de ocupatie fa si o sesizare online la CSA dar nu spera decat sa primesti mai repede banii aia putini.

Ai fost la Urgente? ce le-ai spus la aia? cauza accidentului?

 

acuma numai are rost sa fac sesizare, ca tot aia-i ca nu-l baga pe colegu la vreo problema...

 

 

accident moto/auto am scris sau accident rutier numai stiu 100% dar una din astea 2 sigur! da am fost la urgente...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand accidentul nu-si are originea pe un drum public, adica deshis circulatiei publice, nu se mai considera a fi accident rutier, deci politia nu aplica sanctiuni contraventionale si nu intocmeste dosar penal, se rezuma la masuratori, declaratii si autorizatii de reparatie. In acest caz, litigiul are loc in instanta sub auspicii civile si nu mai incumba procesul penal in paralel!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Sfat: cand cadeti singuri cu motorul si nu aveti decat fracturi, julituri sau alte chestii care nu necesita neaparat chemarea unei salvari, sunati un prieten sa va duca la spital si acolo spuneti-i medicului de la UPU ca ati cazut pe scari, in casa etc. Asa veti evita dosar de cercetare penala pentru vatamare corporala si foarte multe luni(chiar ani) cu carnetul retinut in vederea cercetarii(pana cand procurorul de caz va catadicsi sa va dea NUP).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...