Jump to content


Photo

Tractoras Cu Motor De Mobra


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 SamuraiJerk

SamuraiJerk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 04 May 2008 - 10:55 PM

Am recuperat de la unchiu'meu un tractoras cu motor de mobra, nepornit de vreo 10 ani.
Astazi l-am desfacut sa vad in ce stare e motorul si l-am pornit surprinzator de usor

Cateva intrebari pentru conoscatorii de motor mobra:
- cat ulei intra in motor?
- ce tip de ulei recomandati?
- cat mergi cu un schimb de ulei?
- ce tip de bujie este potrivita pentru mobra?
- cat ulei de amestec se pune in benzina?
- daca are cineva mecanismul de shoc din carburator sau un sfat de unde pot cumpara in Timisoara

sunetul motorului: http://www.youtube.c...h?v=K4045zhj17o

Cateva imagini:

Attached Thumbnails

  • CIMG2886.JPG
  • CIMG2887.jpg
  • CIMG2889.JPG
  • CIMG2892.JPG
  • CIMG2894.jpg
  • CIMG2897.JPG
  • CIMG2898.JPG
  • CIMG2901.jpg

Edited by SamuraiJerk, 04 May 2008 - 10:57 PM.


#2 ionescu_george_bz

ionescu_george_bz

    Error

  • Membru
  • Pip
  • 328 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau & Bucuresti
  • Moto: Yamaha FZS 600 Fazer; 1972 Mobra 50
  • Numar: BZ-89-MIG; Bz-1-2351

Posted 04 May 2008 - 10:59 PM

ce tare...si arata chiar foarte bine motorul :rusinica:
VRUMMMMMM

#3 kyvacka

kyvacka

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,110 posts
  • Gender:Male
  • Location:pe Tarnave
  • Moto: Honda VFR 750 RC 36
  • Numar: MS-ceva
  • Club: nici unul

Posted 05 May 2008 - 08:10 AM

Am recuperat de la unchiu'meu un tractoras cu motor de mobra, nepornit de vreo 10 ani.
Astazi l-am desfacut sa vad in ce stare e motorul si l-am pornit surprinzator de usor

Cateva intrebari pentru conoscatorii de motor mobra:
- cat ulei intra in motor?
- ce tip de ulei recomandati?
- cat mergi cu un schimb de ulei?
- ce tip de bujie este potrivita pentru mobra?
- cat ulei de amestec se pune in benzina?
- daca are cineva mecanismul de shoc din carburator sau un sfat de unde pot cumpara in Timisoara

sunetul motorului: http://www.youtube.c...h?v=K4045zhj17o

Cateva imagini:

in cutie intra 500 ml de ulei de transmisie T80EP2
eu zic ca daca il schimbi anual e bine[in cazul aplicatiei de fata ma indoiesc ca vei sti cati km ai parcurs]
la Mobra este recomandata o bujie mai rece[este un motor de turatie];un Sinterom 14n27 e bun;daca ti-o inegreste poti incerca si cu un 14n24[asta e mai calda]
in benzina e bine sa bagi un ulei cat mai bun[uleiul de drujba Stihl sau Husqvarna e super];raportul este 1:33[adica la 1l benzen pui 30 ml ulei]
mecanism de soc nu am
P.S.:vad pe piston urme de blow-by[adica gazele de ardere trec pe langa segmenti si ajung in carter]ceea ce indica ca un schimb de segmenti este necesar;daca ii schimbi sa cumperi cromati;si ai grija la montaj[la fereastra de admisie]sa nu ii agati

Edited by kyvacka, 05 May 2008 - 08:15 AM.

Honda VFR 750 F- 1994

#4 mircea_simson

mircea_simson

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,327 posts
  • Location:Baia Sprie Maramures
  • Numar: MM90AOU
  • Club: nici unul

Posted 05 May 2008 - 08:31 AM

in cutie intra 500 ml de ulei de transmisie T80EP2
eu zic ca daca il schimbi anual e bine[in cazul aplicatiei de fata ma indoiesc ca vei sti cati km ai parcurs]
la Mobra este recomandata o bujie mai rece[este un motor de turatie];un Sinterom 14n27 e bun;daca ti-o inegreste poti incerca si cu un 14n24[asta e mai calda]
in benzina e bine sa bagi un ulei cat mai bun[uleiul de drujba Stihl sau Husqvarna e super];raportul este 1:33[adica la 1l benzen pui 30 ml ulei]
mecanism de soc nu am
P.S.:vad pe piston urme de blow-by[adica gazele de ardere trec pe langa segmenti si ajung in carter]ceea ce indica ca un schimb de segmenti este necesar;daca ii schimbi sa cumperi cromati;si ai grija la montaj[la fereastra de admisie]sa nu ii agati

Original cromat era doar primul de sus ( segmentul de foc) Socul eu nu l-am folosit niciodata d3e gasit precis gasesti prin targ s-au schimba carbul cu unul mai bun
Succes!

#5 Burg_man

Burg_man

    sud

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,390 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti..coL.
  • Interests:verde la semafor.
  • Moto: BMW
  • Numar: pan european
  • Club: veteranilor

Posted 05 May 2008 - 09:44 AM

ai relantiul mare sau mi se pare mie ? :banana:
frumusel motorasu as da si eu o tura cu el (prin gradina) :rolleyes:

http://s1314.photobu...Basc/slideshow/ ...... dezmembrari moto.

 

http://www.youtube.c...3LFnGX3I
 

sudura cu aparate profesionale, electric, CO2, WIG-TIG, reparatii cartere moto, scari interioare, balustrade, porti, structuri metalice.
electrozi durafix


#6 mircea_simson

mircea_simson

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,327 posts
  • Location:Baia Sprie Maramures
  • Numar: MM90AOU
  • Club: nici unul

Posted 05 May 2008 - 09:49 AM

Am recuperat de la unchiu'meu un tractoras cu motor de mobra, nepornit de vreo 10 ani.
Astazi l-am desfacut sa vad in ce stare e motorul si l-am pornit surprinzator de usor

Cateva intrebari pentru conoscatorii de motor mobra:
- cat ulei intra in motor?
- ce tip de ulei recomandati?
- cat mergi cu un schimb de ulei?
- ce tip de bujie este potrivita pentru mobra?
- cat ulei de amestec se pune in benzina?
- daca are cineva mecanismul de shoc din carburator sau un sfat de unde pot cumpara in Timisoara

sunetul motorului: http://www.youtube.c...h?v=K4045zhj17o

Cateva imagini:

Si parca se poate cupla in spate si o remorca usoara

#7 SamuraiJerk

SamuraiJerk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 05 May 2008 - 02:56 PM

multumesc pentru raspunsuri si sugestii,

segmentii i-am dat jos de pe piston tocmai sa masor (ochiometric) uzura la piston, bolt, bielea, camasa si segmenti
deschiderea la segmenti bagati singuri in cilindru este foarte mica (si constanta pe lungimea cilindrului), as zice pe la 30 de zecimi sau mai putin, deci acceptabila dupa stiinta mea.
daca original e doar primul cromat, inseamna ca e bine ca am tinut cont de pozitia lor initiala :rolleyes:

am avut grija si cu astia la fereastra de admisie cand i-am pus la loc

ralanti-ul e cam mare intr-adevar, carburatorul necesita o curatire mai amanuntita si apoi un reglaj.

exista in comert (pe vremuri), semiremorca speciala pentru el, care se putea inmatricula. Am vazut o singura data pe strada asa un angrenaj cu remorca.

#8 augustin87r

augustin87r

    electronist stricator

  • Super Membru
  • PipPip
  • 756 posts
  • Location:Ramnicu Valcea (acum student in Sibiu)
  • Interests:sa repar voshodu
  • Moto: MZ ETZ 250, BMW F 650ST
  • Numar: VL-05-XTB
  • Club: nu sunt in club

Posted 05 May 2008 - 04:20 PM

Cutia de viteze e modificata ,nu? Ma gandesc ca la tractoras nu ai de ce sa schimbi viteze 1-2-3-4.....Ce sa faci cu 4 trepte? Are probabil doar 2 trepte si punctul mort...sau cum?

#9 SamuraiJerk

SamuraiJerk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 05 May 2008 - 09:57 PM

cutia nu e modificata, sunt cele 4 trepte care le stii,
in prima poza poti vedea raportul "final" care difera de cel de la motoreta (motocicleta) mobra :rolleyes:
dupa el mai vine partea de transmisie la roti, fara diferential, dar in doua moduri:
1. ambele roti cu tractiune (fara diferential)
2. o singura roata cu tractiune (roata stanga parca) pentru a putea lua viraje mai usor, in modul de functionare pe asfalt, cu semiremorca
oricum, rotile de la tractoras au diametrul mai mic decat cele de moba si cred ca si raportul final la roata e mai mic, pentru putere mai mare (deci viteza mai mica)

#10 Mike06

Mike06

    ride slow...think fast,life is short...LIVE'IT!

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova-RUMANII
  • Moto: Yamaha R6
  • Numar: litera- 3cifre- 3litere
  • Club: Kamikaze Riders M.C

Posted 08 May 2008 - 11:55 AM

foarte tare!!!!.......sfatul meu este sa pui ulei bun in cutie,nu t90 sau m80 sau t75 sau m40,,cacaturile noastre,baga un 20w50 si o sa remarci diferenta!!!!bujia,mere si sinterom dar eu recomand brisk n15yc!numai bine!

#11 gotronic

gotronic

    Pasionat

  • Membru
  • Pip
  • 227 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures
  • Interests:Producator de Aprinderi Tranzistorizate auto, moto :AT 01, AT 010 si AT 011 (012) cu Senzor 011 (012). Vizitati site-ul ptr. mai multe detalii.!
  • Numar: (Acum 30 de ani)

Posted 20 March 2009 - 02:24 AM

Nu confundati uleiurile de motor cu cele de transmisie.!!!
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita.!

#12 Aleko

Aleko

    inoculat cu virusul M

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 4,807 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nepre, Urale, IS-uri si MTR-uri
  • Moto: M,2Dnepr, BMWR1100RS
  • Numar: 90
  • Club: Russian Iron MCC

Posted 20 March 2009 - 09:05 AM

cam orice ulei de motor indeplineste norma API GL1, de ulei de transmisie. 20W50 nu are ce strica in cutia Mobrei, asa cum nici T90-ul.

#13 krokodilu

krokodilu

    ANTI TAXE

  • Membru
  • Pip
  • 496 posts
  • Gender:Male
  • Location:bacau
  • Moto: Dnepr mt11;Ural;IJ56;MZ125
  • Numar: BC 96 KRK/96KRO

Posted 20 March 2009 - 09:10 PM

cam orice ulei de motor indeplineste norma API GL1, de ulei de transmisie. 20W50 nu are ce strica in cutia Mobrei, asa cum nici T90-ul.


.....doar ca uleiurile de motor nu au aditivi antispumanti si de extrema presiune :angry:

#14 kyvacka

kyvacka

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,110 posts
  • Gender:Male
  • Location:pe Tarnave
  • Moto: Honda VFR 750 RC 36
  • Numar: MS-ceva
  • Club: nici unul

Posted 29 March 2009 - 05:18 PM

.....doar ca uleiurile de motor nu au aditivi antispumanti si de extrema presiune :cheers:

in cutia de viteze a oricarui motor modern se foloseste ulei de motor multigrad.ma indoiesc sa nu fie bun si la mobra.
Honda VFR 750 F- 1994

#15 costindinu

costindinu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 46 posts

Posted 25 May 2009 - 09:35 PM

Saluatare.
Poti pune niste poze cu atasamentele care le ai pt el?(cum ar fii pentru prasit)
Am si eu ceva in genul la tractorasul tau,tot cu motor de mobra,am sa pun saptamana aceasta niste poze.

Edited by costindinu, 25 May 2009 - 09:36 PM.


#16 costindinu

costindinu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 46 posts

Posted 26 May 2009 - 06:54 PM

Pictures_012.jpg
Pictures_001.jpg
Pictures_002.jpg
Pictures_006.jpg
Pictures_007.jpg
Pictures_008.jpg
Pictures_009.jpg
Pictures_011.jpg
Pictures_012.jpg

Vreau sa-mi spuneti si mie ce imbunatatiri pot aduce plgului din spate si cum sa fac sa nu se mai indoaie acel brat.

Attached Thumbnails

  • Pictures_012.JPG


#17 CS 99 BIG

CS 99 BIG

    Regele Jupiter al-4-lea !

  • Membru
  • Pip
  • 278 posts
  • Gender:Male
  • Location:Caransebes
  • Moto: Jupiter 4, GSX400S, Carpati Super
  • Numar: CS 99 BIG

Posted 26 May 2009 - 10:23 PM

Pictures_012.jpg
Pictures_001.jpg
Pictures_002.jpg
Pictures_006.jpg
Pictures_007.jpg
Pictures_008.jpg
Pictures_009.jpg
Pictures_011.jpg
Pictures_012.jpg

Vreau sa-mi spuneti si mie ce imbunatatiri pot aduce plgului din spate si cum sa fac sa nu se mai indoaie acel brat.

-nu ma pricep la agricultura dar din ce am vazut la alte popoare se foloseste asa ceva !
faina jucaria ! si eu vreau sa fac una dar cu motor de Tula sau ceva si mai mare . :)
200871_Cultivador.JPG 35559994894.jpg
cultiv.brazo_elastico.jpg cultivador.jpg
DSCN0747.preview.JPG yserie.png

#18 Jorj

Jorj

    Cruise Missile

  • Super Membru
  • PipPip
  • 940 posts
  • Gender:Male
  • Location:Botosani & Roman
  • Moto: YZF600R
  • Numar: Vizibil
  • Club: Solo

Posted 27 May 2009 - 02:11 PM

Vreau sa-mi spuneti si mie ce imbunatatiri pot aduce plgului din spate si cum sa fac sa nu se mai indoaie acel brat.


Solutia ar fi inlocuirea acelui brat cu unul dintr-un material mai rezistent. Depinde acum si daca indoirea de care zici e suparatoare - un grad de elasticitate e binevenit deoarece in sol organul activ (sageata) poate da de bulgari de pamant, sol intarit etc. iar flexibilitatea poate proteja astfel de eventuale fisuri in brat.
You`ll be under my wheels!

#19 SamuraiJerk

SamuraiJerk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 27 May 2009 - 05:22 PM

Dupa cum il vad, presupun ca se indoaie in lateral (stanga sau dreapta)
Solutia e sa ii sudezi o nervura cu rol de intaritura. Sa zicem plat-banda pe stanga si pe drepata, astfel incat sectiunea piciorului plugului sa fie in forma de +

#20 costindinu

costindinu

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 46 posts

Posted 27 May 2009 - 09:11 PM

Dupa cum il vad, presupun ca se indoaie in lateral (stanga sau dreapta)
Solutia e sa ii sudezi o nervura cu rol de intaritura. Sa zicem plat-banda pe stanga si pe drepata, astfel incat sectiunea piciorului plugului sa fie in forma de +

Problema este ca se indoaie pe lungime,si se vede de parca este indoit lateral din cauza ca pamantul unde am facut poza nu era drept,si daca va uitati mai atent la poze se vede clar ca sageata sta mai in varf decat ar trebuii.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users