Jump to content


Photo

modificari mobra


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 versace_v12power

versace_v12power

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 15 posts

Posted 22 May 2005 - 09:19 PM

sal baieti amsi eu un proect de terminat am vazut in vitan un chooper(poket) facut de cineva manual cu motor de mobra(acelasi om a facut triciclu ala cu motor de hoinar pe el cine cunoaste ) Vroiam sa intreb sau sa imi fac si eu o idee ce modificari pot face la motorul de mobra pentru a obtine viteza mai mare si alt sunet din toba aia nenorocita daca aveti vro idee si ce viteza maxima sar putea obtine din el! va multumesc
Cunostinte mecanice sunt dar nu am lucrat cu mobra sau hoinar stiu motoru pe cu okii deschisi dar nu stiu sa il modific

#2 binox

binox

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,362 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila/Bucuresti
  • Moto: VFR750F

Posted 23 May 2005 - 08:05 AM

Din cate stiu eu o mobra preparata de meseriasi poate ajunge la 110-115km/h. Cam asta era viteza maxima pe care o atingeau mobrele in concursuri la vremea lor. Cand spun preparata nu ma refer la marirea cilindreei. Se pot face modificari la carburatie, toba, aprindere, turbina, etc. Problema e ca o mobra care sare de 100km/h nu cred ca rezista mult daca e fortata asa mereu.

Realizez montaje electronice si automatizari la comanda http://www.youtube.c...h?v=v_cPdP3V4yk


#3 ghost

ghost

    xxx

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,098 posts
  • Gender:Male
  • Location:fagaras
  • Interests:xxx
  • Moto: r1
  • Numar: BV83SEL
  • Club: ciucas

Posted 23 May 2005 - 08:09 AM

trecerea de la piston de mobra la cel de carpati(75cm3) modifica substantial zgomotul si puterea......eu am avut varianta asta si suna foarte misto :laugh: .......in schimb nu se mai tureaza asa mult
http://www.time--capsule.com

#4 Zipper

Zipper

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 70 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Moto: SV 650 S '04
  • Numar: B - XXX - Z I P

Posted 25 May 2005 - 10:51 PM

As avea si eu o mobra 50 pe care si-a facut bunicamiu tineretea ...ar avea nevoie de segmenti ca sa mearga..akum porneste decat impinsa si nu prea are compresie...stie cineva unde gasesc asa ceva? eu o fol cand ma mai duc pe la tzara ca nu mai are acte pe la ea..ms anticipat :laugh:
A journey of a thousand miles begins with a single step.

#5 ZIDU'

ZIDU'

    Expert

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 4,429 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 26 May 2005 - 10:54 AM

in targ duminica sau la cristi tunaru in cursul saptamanii. Cauta-i nr de tel pe forum

#6 Zipper

Zipper

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 70 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Moto: SV 650 S '04
  • Numar: B - XXX - Z I P

Posted 26 May 2005 - 06:34 PM

ms pt rasp...o sa iau si eu ce piese mai gasesc si sa vad pe unde isi tinea bunicamiu piesele de rezrva la ea ca vreau la vara pana fac scolaa sa o fac sa merg p-acolo.
A journey of a thousand miles begins with a single step.

#7 versace_v12power

versace_v12power

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 15 posts

Posted 01 June 2005 - 04:53 PM

miam facut o idee asa generala acum de unde iau eu un motor de mobra sau o mobra intreaga stiti pe cineva care vinde

#8 Skywalker

Skywalker

    Calator printre stele

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 2,785 posts
  • Gender:Male
  • Location:Codlea Brasov
  • Moto: Kawasaki ZZR500; BMW R1100 RT
  • Numar: BV09SKY; BV90SKY
  • Club: Fly MC

Posted 01 June 2005 - 11:31 PM

@versace_v12power ...
daca iei un motor de mobra, ia si o carte tehnica...mai citesti pe acolo...sau orice carte...ideal ar fi una de gramatica....nu de alta, dar va intelege lumea mai bine ce iti doresti...
Spor la treaba !
Never ride faster than your guardian angel can fly !

#9 versace_v12power

versace_v12power

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 15 posts

Posted 02 June 2005 - 06:46 AM

carte tehnica la mobra ???hmmm asta nu prea am vazut, de fapt nu am vazut de loc are cineva asa cea???

#10 C4SpEr

C4SpEr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 25 posts
  • Gender:Male
  • Location:cta
  • Moto: Doesn`t matter
  • Club: moto zone

Posted 05 June 2005 - 08:18 PM

Salutare !! care poate sa imi zici si mie cum se desfac amortizoarele de la mobra ?? ati desfacut asa ceva ?? Nu stiu daca mai umbla lumea cu asa ceva ...dar aici in constanta.... sunt destui care fac "tuning" pe ele ...si se gasesc piese la greu in obor !!
In fine ... nu merita sa investesti prea mult in ele !!

Va asteptam la constanta !! Ar fi pacat sa ratati aceasta intrunire !! Numai bine !!

#11 versace_v12power

versace_v12power

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 15 posts

Posted 05 June 2005 - 09:55 PM

multumesc pentru informati asfalt uscat

#12 -WERNER-

-WERNER-

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 783 posts
  • Gender:Male
  • Location:Temesvár
  • Numar: TM 69 YBI
  • Club: EasyRider, Öcsém!

Posted 15 June 2005 - 01:15 AM

:P Mobra cu 110 km/h doar modificand toba si carburatorul???? (vrajeala mai mare nici nu am auzit..) :o :blbl: :o
Eu am mers cu aproape 70 km/h dar deja auzeam sunete ciudate din cutia de viteze!!! (asta in conditii de drum foarte bune... )
Apropo:pt mobra chiar exista o carte tehnica de reparatii dar care numai service-urile autorizate le-au avut..
Din cartea lui de intretinere prea multe nu poti sa aflii... :)

Daca vrei sa obtii viteza mai mare la mobra trebuie sa modifici cadrul sa stai cat mai jos, si cat mai aplecat ca pe acelea de viteza, sa obtii aerodinamica cat mai buna...mai pui si roti mai subtiri, si demontezi totul, sa fie cat mai usoara...

:wave:

#13 Aleko

Aleko

    inoculat cu virusul M

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 4,977 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nepre, Urale, IS-uri si MTR-uri
  • Moto: M,2Dnepr, BMWR1100RS
  • Numar: 90
  • Club: Russian Iron MCC

Posted 15 June 2005 - 12:36 PM

Da ce ma, nu se mai gasesc piese originale de fabrica la Mobra?
In fiecare orash mai exista cate un magazin care inainte se numea moto-velo si care si acum stiu ca mai au piese de schimb pt motoare Metrom.

#14 iustin

iustin

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 134 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca
  • Interests:enduro riding, datul noaptea prin padure fara far
  • Numar: 63

Posted 18 June 2005 - 10:17 PM

daca vreti sa modificati motore de mobra si hoinar, v-as putea da cateva sfaturi; eu folosesc asa ceva in cursele de karting. depresati cilindrul (scoateti camasa) luati o freza pentru masina de gaurit, prindeti camasha in menghina si faceti asa: trasnferele marite lateral, inspre orientari, sus-jos aprox 1 mm, evacuare marita in sus, admisie marita in jos. puneti camasha inapoi in racitor si mariti si rcitorul astfel incat sa corespunba cu modificarile facute la admisie si evacuare. aceste modificari se pot face de oricine, dar cu un pic de cumpatare :what:. ele nu va vor face mobra sa mearga 100, dar va creste turatia si puterea cu un pic. pentru mai mult este nevoie de chestii mult mai complicate si scumpe. :banana:

#15 Skywalker

Skywalker

    Calator printre stele

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 2,785 posts
  • Gender:Male
  • Location:Codlea Brasov
  • Moto: Kawasaki ZZR500; BMW R1100 RT
  • Numar: BV09SKY; BV90SKY
  • Club: Fly MC

Posted 20 June 2005 - 05:36 AM

Ieri am pornit mobra unui prieten, o Mobra 50S Super care nu mai fusese pornita sau miscata de multi multi ani. Dupa ce am bibilit la ea vreo 2-3 ore, a pornit. Am pierdut mult timp cu scurgerea a vreo 4-5 litri de benzina de pe vremea lu' Ceausescu, cred....am clatit rezervorul, alimentat, si dupa mai multe incercari a pornit ( clar ca impinsa..)..apoi pornea si la pedala....am facut ceva ture cu ea, merge brici...

Ceea ce m-a incantat a fost ca bunicul lui avea in cutiile alea de pe motor tot ce ii trebuia,camera, cablu acc, cablu ambreiaj, bujii, chei bujii, becuri..si DA , si o carte tehnica originala de Mobra 50S, care e f uzata la pagina cu Instalatia electrica.... de ce oare ? :banana:

DECI, cei care aveti nevoie de manual, dati buzna....evident o sa il scanez si eventual o sa il pun aici cumva..

Edited by skywalker, 20 June 2005 - 05:43 AM.

Never ride faster than your guardian angel can fly !

#16 nflt

nflt

    ediție limitată

  • Membru
  • Pip
  • 389 posts
  • Gender:Male
  • Location:București
  • Interests:mecanica, moto, pescuit, chirurgie plastică printre ele...
  • Moto: XTZ750/CB SevenFifty/Jupiter4/ST1100
  • Numar: B 27 PUK/ B 33 PUK

Posted 21 June 2005 - 12:13 AM

....pe Mobra 50S pe care am călărit-o pe toate coclaurile posibile am reuşit, rar ce-i drept, de obicei cu oareşce vânt din spate, 90k/h....cum?...uşoare modificări la ferestre de transfer, segmenţi cromaţi, tobe mereu decalaminate, reglaje la mama ei, roţi centrate aşişderea...de regulă ajungea la 60k mai repede decât orice Dacie 1300....în rest, bună, o luam de coadă şi o întorceam în scurt :banana:

#17 Ciumonk

Ciumonk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 25 posts
  • Location:Oradea
  • Interests:Prostiile :) .
  • Numar: Nu am
  • Club: Nu am

Posted 21 June 2005 - 06:35 PM

Se poate separa camasa de "racitor" la Mobra?Eu nu cred.....

#18 iustin

iustin

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 134 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca
  • Interests:enduro riding, datul noaptea prin padure fara far
  • Numar: 63

Posted 21 June 2005 - 08:34 PM

uite cum se poate separa camasa de cilindru. un prieten are o astfel de presa. se mai poate face asa: pui cilindrul pe aragaz sa se dilate racitorul si apoi lucrezi fin cu un ciocan de 2 kile si o buc. de lemn sa nu spargi camasa.
te-ai prins cum merge presa? cricul hidraulic se impinge in partea de sus, apasand cu baza pe partea de jos a cilindrului :banana:

Attached Thumbnails

  • presa.JPG

Edited by iustin, 21 June 2005 - 09:00 PM.


#19 Ciumonk

Ciumonk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 25 posts
  • Location:Oradea
  • Interests:Prostiile :) .
  • Numar: Nu am
  • Club: Nu am

Posted 21 June 2005 - 09:16 PM

De scos imi dau seama cum se scoate,cam acelasi lucru as fi facut si eu,doar ca eu am reusit sa largesc canalele(in afara de transfere) si fara sa le separ.....
Pentru canalele de transfer as risca sa le separ...vom vedea.... :banana:,ar trebui sa lucrez un pic si la inertia amestecului(+carburator re-jetat) si la tobe..

Attached Thumbnails

  • Picture_030.jpg

Edited by Ciumonk, 21 June 2005 - 09:21 PM.


#20 Ciumonk

Ciumonk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 25 posts
  • Location:Oradea
  • Interests:Prostiile :) .
  • Numar: Nu am
  • Club: Nu am

Posted 21 June 2005 - 09:21 PM

alte poze

Attached Thumbnails

  • Picture_031.jpg





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status
Site administrat de catre: EVENIMENTE MOTO SRL / CIF: J40/3869/2011 /forum@motociclism.ro