Sari la conținut

Alegerea Echipamentului Potrivit


Asociatia Motociclistilor
 Share

Postări Recomandate

Acum 4 minute, SMF a spus:

 

De ce mă rog? Nu aluneci și pe strada? In fine,închei discuția aici pentru că unii evtiati să acceptați realitatea,faptele, pt că va contrazice convingerile personale bazate pe te miri ce gândire.

Daca tu nu faci diferenta intre tipurile de impact pe care corpul/ echipamentul le sufera intr-un accident pe strada vs. o cazatura pe circuit... si eu ma opresc cu discutia aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 214
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 3 minute, SMF a spus:

De ce e cu totul altceva mă rog? Pe strada nu aluneci sau cum? Eviti să accepți realitate pt că îți contrazice convingerile. 

Pe circuit e mai safe, desi se circula cu viteze foarte mari, dat fiind faptul ca mediul e controlat, ca de obicei te dai complet echipat, ca nu intra oricine cand vrea si curbele si anumite zone sunt gandite pentru eventuale cazaturi...

Pe strada e jungla si ai n situatii in care poti sa sfarsesti prost (cu o gramada de variabile).

Acum 2 minute, SMF a spus:

Și repet,când văd pruncii începători ce scrieți,unii ajung carne de tun.

Ai ramane surprins, fac oricum ce vor ei, daca sunte setati pe ceva.

Inca ma mai mira numarul mare de incepatori care vor sa isi cumpere prima moto R1 sau nu stiu ce RR de 1000 cmc.

Se prefera vitezanele hartanite (R1 din 2001) care costa aproape cat un Versys 650 sau Vstrom din 2010 (care iarta mai multe greseli)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.04.2022 la 12:48, SMF a spus:

 

...va contrazice convingerile personale bazate pe te miri ce gândire.

 

Eu n-am vazut ca tu sa fi scris pana acum ca ai avut vreun accident. Chiar sunt curios pe ce se bazeaza convingerile tale.

 

Si vorbim prea mult despre accidente... Echipamentele astea cu protectii, mai ales combinezoanele, te limiteaza mult in miscari.

Ca incepator, sa experimentezi atmosfera apasatoare a mersului prin trafic, vara, echipat full, la care se mai adauga si constrangerile date de rigiditatea echipamemntelor, numai deprindere a mersului pe motocicleta nu se numeste.

Ca la scoala faci doar primii pasi, intr-un mediu controlat, dar adevarata invatare vine o data cu iesirile in trafic, dupa ce ai obtinut permisul. Pai ce sa inveti, cand mainile si picioarele nu ti se misca liber, cand pui manusi si iei simtul tactil al degetelor, cand iti bagi pe cap o casca de firma fara sa tii cont cat de tare iti obtureaza vizibilitatea, la care se mai adauga si starea inconfortabila (chiar nervozitate as zice) pe care ti-o da transpiratia ce curge pe tine siroaie?

Editat de categoria"A"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.04.2022 la 12:48, SMF a spus:

 

Nu aluneci și pe strada?

 

Parerile tale se rezuma la "te julesti" daca nu porti echipament si cazi. 

Eu am venit cu contraargumente, dar nu mi-am permis sa te fac lipsit de bun simt (adica m-ai facut nesimtit).

La 08.04.2022 la 10:38, SMF a spus:

Am cazut și așa,dar m-am târșâit doar vreo 10-20m. Îți spun sincer că mai puteam să mă "trag pe burta pe mănuși" inca cel puțin pe atât fara sa ajung la pielea personala. Dar discuția era despre cat protejează o pereche de mănuși gândite/executate bine.

 

Uite, acum am citit. Unde ai cazut, pe circuit?

Am scris undeva despre un amic, pe care protectia metalica din gheata era sa-l lase fara laba piciorului. Pur si simplu la impactul cu masina piciorul i-a fost in asa fel prins, incat protectia a reusit sa faca treaba asta.

La 08.04.2022 la 12:54, Speedy.K a spus:

Daca tu nu faci diferenta intre tipurile de impact pe care corpul/ echipamentul le sufera intr-un accident pe strada vs. o cazatura pe circuit... si eu ma opresc cu discutia aici.

 

Tu chiar se vede ca stii cu ce se mananca motociclismul stradal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salutare,

 

Suntem 2 proaspeti motociclisti in familie si ne dorim sa gasim un echipament potrivit care sa nu ne lase fara toate economiile. Ne-ar ajuta o recomandare de la voi, avand in vedere ca nu avem foarte multe informatii in acest sens. Mentionam ca unul dintre noi poarta ochelari si din cate am inteles, doar anumite casti se preteaza la ochelaristi :).

 

Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Am citit mai multe pagini din acest topic, dar nu mă simt mai informat. Multe întrebări, prea puține răspunsuri clare. În schimb, ca și pe alte grupuri de discuții, tot felul de ironii și răutăți. Rog veteranii să fie mai la subiect și mai cu răbdare cu neștiutorii, că de-aia au postat aici, ca să învețe. 

Mulțumesc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vrei sa stii, mai exact? Fii mai la subiect.

Dupa cum vezi topicul este de acum mai bine de 15 ani si intre timp initiatorul s-a suparat ca magarul (dooh) pe sac.

 

 

 

La 13.03.2008 la 7:30, Asociatia Motociclistilor a spus:

x5HihBOCADI

 

 


 

 

La 10.12.2023 la 14:16, daniel111 a spus:

Buna ziua. Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Ce tip de ghete sau cizme moto ar fi potrivit pentru temperaturile frumoase de vara ? Dar sa fie potrivit si pentru temperaturi mai joase. Membrana gore-tex ar fi potrivit ?


Echipamentul e bun pentru ce ai tu nevoie. Vrei ghete de oras, de ture lungi, cu macadam sau doar asfalt, sau circuit, ce mibra ai, mergi pe vreme rea, nu mergi? Etc etc etc.

 

Pe scurt echipamentul cel mai bun e ala care se potriveste cel mai bine nevoilor motociclistlui, tamanand si comod in purtare. 

N-are rost sa-ti iei ghete cu Gore daca tu mergi pana in Victoriei la o samanta in weekend. Cum n-are rost sa-ti iei cizme racing ca sa te duci cu ele la munca zi de zi si atat.

De obicei pretul da indicatii si despre calitate. Atat ca protectie cat si ca confort. Am vandut o marca mai ieftinuta ani de zile si nu mi-am gasit nicio geaca care sa stea bine pe mine, din cauza croielii infecte. In schimb am avut doua geci de la doua marci scumpe, ambele ziceai ca sunt croite pe mine, nu le simteam.

La casti si la incaltari regula de aur e nu cumperi fara sa probezi. Din cauza de calapod. 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

On 1/20/2024 at 11:09 PM, Speedy.K said:

x5HihBOCADI

Am văzut că topicul e mai vechi și nu mă prea așteptam să mai intervină cineva. Chestia "x5HihBOCADI" nu îmi spune nimic. Am dedus că ar fi fost un filmuleț util dar, poate nu știu eu să îl accesez, nu am văzut nimic. Dacă mă poți îndruma ar fi o chestie. Noi ăștia mai bătrâni ne mai împiedicăm în tehnica actuală.

Mai concret, încerc să mă orientez pentru un echipament, dar nu de iarnă. Nu low cost dar nici avion. 

Presupun că ce s-a postat pe paginile anterioare nu e neaparat și de actualitate. O cască m-ar interesa în zona 8-900 lei în care să pot purta și ochelari.

La pantaloni și geacă aș fi curios ce diferențe sunt în ceea ce privește comoditatea și ventilația  între piele și textil. Ca aspect, clar îmi place mai mult pielea, dar țin mai mult la partea cealaltă. 

Cu bocancii și mănușile sunt în regulă. 

Mulțumesc.

Editat de Transilvanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prețul mare nu-ți garantează că vine bine pe tine și e comod! Trebuie musai probat, sunt diferențe mari chiar și de la același producător. De exemplu eu am 2 căști Caberg, un flip XL și o integrală XXL, ambele îmi vin perfect, nici vorbă să fie largă integrala. Și am prins-o și la super reducere, sub 1/2 din preț, vreo 170€ parcă. F mișto, fibră compozită, f ușoară (1350g), aerodinamică,bine ventilată. Cam gălăgioasă, dar depinde de 🏍, ce protecție la vânt are, și de poziție. De ex m-am dat pe un Panigale și am rămas surprins de liniște, eram cu țeasta în vânt dar aplecat.

Dacă nu te deranjează există oferte bune pe piața sh, găsești chiar și produse (aproape) noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Transilvanu a spus:

Merci, băieți. Mi s-a făcut un pic de lumină. Mai am o întrebare: ce anume trebuie urmărit la o cască ca să îți dai seama dacă e de calitate sau e nașpet? În afară de cum stă pe cap. 

1. Reputatie firmei: no name-urile sunt ieftine si atat.
2. Calitatea fabricatiei: in special interiorul, se vede de la o posta ce este prost.
3. Ergonomia: cum se manipuleaza vizorul, ochelarii de soare interiori, diversele fante de aerisire.
4. Cum se aseaza pe cap: totul depinde de forma capului si de confortul pe care ti-l da. Si, evident!, daca te jeneaza si unde anume...
5. Functionalitati: Pinlock, santuri pentru a facilita folosirea ochelarilor de vedere, loc pentru intracom, posibilitatea de a scoate diverse protectii contra vantului iarna/vara la nivelul barbiei.
Nu e o mare filozofie, dar trebuie sa mergi sa incerci cat mai multe. Si o sa incepi sa-ti dai seama. Inclusiv cat e de zgomotoasa. Desi aspectul asta se rezolva rapid cu niste dopuri de urechi. Recomand unii de la 3M, ieftini si buni (se gasesc la Dr. Max)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...